Backman Bil

Ellesbovägen 172, 442 90 Kungälv — Visa karta

Välkommen till Backman Bil! Vi erbjuder dig ett stabilt utbud av begagnade bilar. Allt från familjebilen, sportbilen och stadsbilen till gamla klassiker från 50- 60- och 70talet. Om du använder dig av oss på Backman Bil lovar vi att guida dig på vägen till en bra bilaffär.

Vi erbjuder ett flertal olika alternativ för finansiering samt garanti på alla köp. Här kan du välja på tre typer av garanti, alla garantier är anpassade efter åldern på bilen samt hur många mil den gått. Samtliga garantier tecknas på 6, 12 eller 24 månader. I och med att vi förmedlar garantier på alla bilköp kan du som köpare känna en maximal trygghet vid ditt bilköp. Välkommen in!
Lör: 10:00-15:00
Sön: Stängt

Läs vad 123 kunder tycker om Backman Bil

• Andra-Mihaela G
    Andra-Mihaela G skrev om Backman Bil
    Jättebra bemötande från första början! Vi hade tur i att träffa en jättetrevlig, ärlig och snälla person, Tauland och hans personlighet och tankesätt har hjälpt oss som familj att hitta vad som passar bäst enligt vårt behov. Vi köpte 2 bilar från Backman bil och vi är väldigt nöjda med att alt som presenterades stäm de med verkligheten. Ska gärna rekommendera det företaget till andra också! Läs mer
  • Freddy E
    Freddy E skrev om Backman Bil
    Vi valde att köpa en Volkswagen Sharan 2014 av Backman Bil. Under de träffar vi haft med personalen så har alla varit mycket trevliga och gett ett professionellt och ärligt intryck. Nu hade vi oturen att få lite problem med bilen bara efter några dagar, men det var mycket enkelt att ta detta med säljaren och vi har blivit lovad ordentliga åtgärder. Läs mer
  • Jimmy W
    Jimmy W skrev om Backman Bil
    Smidig affär, trevliga och tillmötesgående säljare... Rekommenderas Läs mer
  • Viktor S
    Viktor S skrev om Backman Bil
    Väldigt trevliga säljare aldrig några problem! Nästa bil kommer köpa på Backmans 😊 Läs mer
  • Erko H
    Erko H skrev om Backman Bil
    Köpte Audi a6 3.0 tid qvatro.
    Bästa köp-bästa bemötandet utav säljare.
    Bästa säljare -Thailand Hoxha Läs mer
  • Luay W
    Luay W skrev om Backman Bil
    Jag har köpt en bil Volvo V6 D5. Jag bor i Stockholm och åkt till Göteborg för att hämta bilen, då träffade jag en trevlig personal med hög service känsla och bra kund bemötande . Jag upplevde också ärligheten hos Backman Bil genom information som stod i annonsen i telefonsamtal med dem.
    Jag är nöjd och rekommenderar Backman Bil i Göteborg / Kungälv som bilsäljare.

Luay Läs mer
  • Martin N
    Martin N skrev om Backman Bil
    Världsklass! Finns inget negativt överhuvudtaget med mitt bilköp. Läs mer
  • Violeta S
    Violeta S skrev om Backman Bil
    Jag köpte en Audi Q3! Jätte nöjd med personal, mycket trevligt och allt gick jätte bra! Läs mer
  • Mats A
    Mats A skrev om Backman Bil
    Bra. Hel nöjd när jag köpte bil. Dom tog tid på sig och kändes förtroendeingivande Läs mer
  • Oscar B
    Oscar B skrev om Backman Bil
    Mycket bra upplevelse. Kan tänka mig att göra fler affärer tillsammans med Backman Bil! Läs mer
  • Christian L
    Christian L skrev om Backman Bil
    Jättenöjd med helheten, proffsigt och trevligt bemötande samt smidig och snabb affär. Läs mer
  • Omar A
    Omar A skrev om Backman Bil
    En smedigare affär får man leta efter .😊😊😊😊 Läs mer
  • Christoffer H
    Christoffer H skrev om Backman Bil
    Proffsigt och väldigt trevligt bemötande.
    Bra service vid krångel av bil.
    Köpte vit v40. Kommer absolut kunna tänka mig backman bil vid nästa bilköp. Läs mer
  • Barzan A
    Barzan A skrev om Backman Bil
    Supernöjd med mottagningen och en mycket bra säljare som tig sin tid att klargöra allt kring bilen.
    Bilen var absolut som bilannonsen lovade vara, därmed en självklar köp.
    Till min förvåning kontaktades jag av säljaren dagar efter köpet för att säkerställa att allt var i sin ordning. Stor eloge till säljaren. Läs mer
  • Martin E
    Martin E skrev om Backman Bil
    Fantastisk service och kundbemötande!
    Det är tredje bilen som jag köper av Backman Bil, det talar väl sitt tydliga språk... 😀 Läs mer
  • Per L
    Per L skrev om Backman Bil
    Mycket trevligt och professionellt bemötande! Läs mer
  • Merja M
    Merja M skrev om Backman Bil
    Rekommenderar verkligen Backmans bil. Bra service och snabbt ordnat med tonade rutor som jag ville ha . Väldigt trevlig personal. Läs mer
  • Jeanette H
    Jeanette H skrev om Backman Bil
    Det har kännts seriöst ända från början. Fick en riktig genom via telefon och bilder skickade till mig på repor osv som skulle kunnat gjort att jG inte velat köpt bilen. Mycket bra. Fick hämtning på tåget och det var lätt o smidigt! Läs mer
  • Alexandra K
    Alexandra K skrev om Backman Bil
    Super trevlig personal, jätte bra bemötande! Jag köpte en Audi bil hos de och jag var jätte nöjd med köpet! En riktigt väl fungerande företag!

Alexandra Läs mer
  • Daniel J
    Daniel J skrev om Backman Bil
    Mycket bra, snygg och trevlig försäljare (jannike) Läs mer
  • Jonas L
    Jonas L skrev om Backman Bil
    En mycket bra och proffsigt bemötande samt hantering av problem. Rekommenderas ! Läs mer
  • Jarmo P
    Jarmo P skrev om Backman Bil
    Väldigt trevligt bemötande! Då har man bil många år, XC 60 Ocean Race uttaget 2016 går behagligt och tyst! Läs mer
  • Staffan H
    Staffan H skrev om Backman Bil
    Jag köpte en bil av dom.
    Har aldrig fått så bra service på en bilfirma som hos dom.
    Här redan rekommenderat andra att åka dit. Och kolla. Läs mer
  • Hans P
    Hans P skrev om Backman Bil
    Hej
    Köpte i förrgår en Volvo xc60 av
    Backmans.
    Försäljaren väldigt trevlig och jag är väldigt
    Nöjd med företaget
    Med vänlig hälsning,
    Hans Pernvik Läs mer
  • Björn E
    Björn E skrev om Backman Bil
    Mycket professionellt och trevligt bemötande. Kändes rimliga och ärliga i alla delar av processen. Läs mer
  • Lars O
    Lars O skrev om Backman Bil
    Bemötandet var vänligt, professionellt med integritet rakt igenom hela processen. Läs mer
  • Hasan P
    Hasan P skrev om Backman Bil
    Allt va bra,, jätte trevliga personal, så trevlig de va vi blev kompisar Läs mer
  • Peter E
    Peter E skrev om Backman Bil
    Jag köpte en Xc60 osedd
    Flyg från Norrland till Landvetter
    Där Jimmy hämtade mig
    Bilen stämde som Jimmy beskrev den
    Förutom en liten dörruppslag buckla som
    Jimmy låvat att dom står för
    Så nu ska jag bara kolla med min reckomdare
    Bra service o trevlig personal
    Kan rekommendera varmt för andra
    Kollar nog nästa bilköp om några år först
    med Backman 👍👍 Läs mer
  • Magnus K
    Magnus K skrev om Backman Bil
    Mycket trevlig och professionell personal. Jag är supernöjd. Läs mer
  • Ulf L
    Ulf L skrev om Backman Bil
    Jag fick ett väldigt bra bemötande vid provkörning och sedan vid köpet.
    Vid hemkomsten var jag ej nöjd med däcken. Tog kontakt med personalen och de hjälpte mig på ett mycket bra och snabbt agerande . Detta medför att jag blev mycket nöjd efter bilköpet. Läs mer
  • Sven A
    Sven A skrev om Backman Bil
    Bra bemötande och kunnig personal! Köpt en Xc60 2015 allt fungerar bra. Rekommenderar backmans bil! Svenne. Läs mer
  • Christer E
    Christer E skrev om Backman Bil
    Allt var bra trevligt bemötande Läs mer
  • Tanja N
    Tanja N skrev om Backman Bil
    Hej.
    Vi är mycket nöjda med hela hanteringen från Tauland Hoxhas sida av bilaffären. Det var inte bara ett köp utan ett mycket vänligt bemötande då vi aldrig kände oss tvingade att köpa utan tvärtom i lugn och ro tittade på olika alternativ.
    Högsta betyg! Läs mer
  • Jörgen H
    Jörgen H skrev om Backman Bil
    Mycket bra dialog.
    Super nöjd med både bemötande, bilen och affären i helhet.
    Vi hade ett litet missöde med en felande display som dem bytte åt mig utan kostnad på auktoriserad verkstad. Läs mer
  • Andreas J
    Andreas J skrev om Backman Bil
    Jag har köpt en volvo V60 och fick ett bra bemötande trevlig försäljare.
    Bilen är jag supernöjd med. Läs mer
  • Anna K
    Anna K skrev om Backman Bil
    Köpte bil hos backman bil. Svårprutat men bra pris från början. Ärligt och bra bemötande. God service. Bra hjälp eftet köpet också. Upptäckte att nycklarna till dragkroken fattades. Det hjälpte de till och fixade på ettföredömligt sätt. Läs mer
  • Dennis E
    Dennis E skrev om Backman Bil
    Kan varm rekommendera BackmansBil.
    Blev mycket trevligt bemött och fick all hjälp man kan önska när jag köpte min Volvo.
    Tauland vet hur man får nöjda kunder.
    Dennis E Läs mer
  • Jessica L
    Jessica L skrev om Backman Bil
    Jättefint bemötande och trevlig personal i mitt bilköp. Kom från Skåne med tåg och blev upphämtad från tågstationen. Mycket bra service 🙏🏻 Läs mer
  • Patrik E
    Patrik E skrev om Backman Bil
    Bra bemötande. Inte helt korrekt beskrivning av skavanker på bilen, bland annat missade stenskott på framrutan och några repor i lacken vid varje bakdörr.
    Annars mycket trevliga att ha och göra med. Läs mer
    2017-09-25 Backman Bil svarar Patrik E
    Hej Patrik!
    Vad tråkigt att höra att du ej var nöjd med beskrivningen. Vi tackar så mycket för återkoppling angående detta och tar givetvis åt oss av kritiken för att kunna bli bättre på alla plan.
    Ha en riktigt go höst i din nya bil!
    Med vänlig hälsning
    Jannike Backman Bil AB
  • Mathias S
    Mathias S skrev om Backman Bil
    Mycket trevligt bemötande ifrån säljaren, trevliga lokaler med fina bilar och motorcyklar att se på. Överlag bra. Läs mer
  • Martin J
    Martin J skrev om Backman Bil
    Mycket bra bemötande av kunnig och trevlig personal. Läs mer
  • Alexandra W
    Alexandra W skrev om Backman Bil
    Mycket trevligt och kunnigt bemötande från start till färdigt bilköp! Läs mer
  • Benny Ö
    Benny Ö skrev om Backman Bil
    Mycket bra företag på alla sätt mitt bilköp kändes väldigt bra och väldigt trevligt bemötande särskilt Jannicke. Kommer verkligen att rekommendera bilköp hos Backman till vänner och bekanta. 😀 Läs mer
  • Tommy A
    Tommy A skrev om Backman Bil
    Mycket bra bemötande och service 😊👌 Tummen upp Läs mer
  • Anders J
    Anders J skrev om Backman Bil
    Mycket bra service smidig provkörning Läs mer
  • Tanja C
    Tanja C skrev om Backman Bil
    Vid köp av en Volvo V40 fick jag en väldigt professionell hjälp utav en supertrevlig säljare. Väldigt nöjd med köpet och bemötandet. Rekommenderar försäljare och Backmans Bil. Läs mer
  • Ingrid O
    Ingrid O skrev om Backman Bil
    Väldigt trevlig personal Jag är jättenöjd med minOpel Corsa Läs mer
  • Anders J
    Anders J skrev om Backman Bil
    Bra bemötande, bil i ungefärligt skick som beskrivet. Mycket professionellt bemötande på plats. Dags att besiktiga bilen, då visar det sig väl vad 6 mån. garanti egentligen är värt.....
    Helhetsintrycket är: Proffesionell bilhandlare, inget skumt. Nöjd, so far.... Läs mer
  • Tony K
    Tony K skrev om Backman Bil
    Kanonbra säljare kunde inte vart bättre reko o ärlig.Bra o kunnig kontorist. Läs mer
  • Faruk D
    Faruk D skrev om Backman Bil
    Hej
    Jag har köpt bilen och fick hjälp av säljare som har gjort sitt jobb så profesionellt att jag var imponerad. Läs mer

Ellesbovägen 172, 442 90 Kungälv