Backman Bil

Ellesbovägen 172, 442 90 Kungälv — Visa karta

Välkommen till Backman Bil! Vi erbjuder dig ett stabilt utbud av begagnade bilar. Allt från familjebilen, sportbilen och stadsbilen till gamla klassiker från 50- 60- och 70talet. Om du använder dig av oss på Backman Bil lovar vi att guida dig på vägen till en bra bilaffär.

Vi erbjuder ett flertal olika alternativ för finansiering samt garanti på alla köp. Här kan du välja på tre typer av garanti, alla garantier är anpassade efter åldern på bilen samt hur många mil den gått. Samtliga garantier tecknas på 6, 12 eller 24 månader. I och med att vi förmedlar garantier på alla bilköp kan du som köpare känna en maximal trygghet vid ditt bilköp. Välkommen in!
Lör: 10:00-15:00
Sön: Stängt

Läs vad 88 kunder tycker om Backman Bil

• Anna K
    Anna K skrev om Backman Bil
    Köpte bil hos backman bil. Svårprutat men bra pris från början. Ärligt och bra bemötande. God service. Bra hjälp eftet köpet också. Upptäckte att nycklarna till dragkroken fattades. Det hjälpte de till och fixade på ettföredömligt sätt.
  • Dennis E
    Dennis E skrev om Backman Bil
    Kan varm rekommendera BackmansBil.
    Blev mycket trevligt bemött och fick all hjälp man kan önska när jag köpte min Volvo.
    Tauland vet hur man får nöjda kunder.
    Dennis E
  • Jessica L
    Jessica L skrev om Backman Bil
    Jättefint bemötande och trevlig personal i mitt bilköp. Kom från Skåne med tåg och blev upphämtad från tågstationen. Mycket bra service 🙏🏻
  • Patrik E
    Patrik E skrev om Backman Bil
    Bra bemötande. Inte helt korrekt beskrivning av skavanker på bilen, bland annat missade stenskott på framrutan och några repor i lacken vid varje bakdörr.
    Annars mycket trevliga att ha och göra med.
    2017-09-25 Backman Bil svarar Patrik E
    Hej Patrik!
    Vad tråkigt att höra att du ej var nöjd med beskrivningen. Vi tackar så mycket för återkoppling angående detta och tar givetvis åt oss av kritiken för att kunna bli bättre på alla plan.
    Ha en riktigt go höst i din nya bil!
    Med vänlig hälsning
    Jannike Backman Bil AB
  • Mathias S
    Mathias S skrev om Backman Bil
    Mycket trevligt bemötande ifrån säljaren, trevliga lokaler med fina bilar och motorcyklar att se på. Överlag bra.
  • Martin J
    Martin J skrev om Backman Bil
    Mycket bra bemötande av kunnig och trevlig personal.
  • Alexandra W
    Alexandra W skrev om Backman Bil
    Mycket trevligt och kunnigt bemötande från start till färdigt bilköp!
  • Benny Ö
    Benny Ö skrev om Backman Bil
    Mycket bra företag på alla sätt mitt bilköp kändes väldigt bra och väldigt trevligt bemötande särskilt Jannicke. Kommer verkligen att rekommendera bilköp hos Backman till vänner och bekanta. 😀
  • Tommy A
    Tommy A skrev om Backman Bil
    Mycket bra bemötande och service 😊👌 Tummen upp
  • Anders J
    Anders J skrev om Backman Bil
    Mycket bra service smidig provkörning
  • Tanja C
    Tanja C skrev om Backman Bil
    Vid köp av en Volvo V40 fick jag en väldigt professionell hjälp utav en supertrevlig säljare. Väldigt nöjd med köpet och bemötandet. Rekommenderar försäljare och Backmans Bil.
  • Ingrid O
    Ingrid O skrev om Backman Bil
    Väldigt trevlig personal Jag är jättenöjd med minOpel Corsa
  • Anders J
    Anders J skrev om Backman Bil
    Bra bemötande, bil i ungefärligt skick som beskrivet. Mycket professionellt bemötande på plats. Dags att besiktiga bilen, då visar det sig väl vad 6 mån. garanti egentligen är värt.....
    Helhetsintrycket är: Proffesionell bilhandlare, inget skumt. Nöjd, so far....
  • Tony K
    Tony K skrev om Backman Bil
    Kanonbra säljare kunde inte vart bättre reko o ärlig.Bra o kunnig kontorist.
  • Faruk D
    Faruk D skrev om Backman Bil
    Hej
    Jag har köpt bilen och fick hjälp av säljare som har gjort sitt jobb så profesionellt att jag var imponerad.
  • Lennart E
    Lennart E skrev om Backman Bil
    Mycket trevliga och hjälpsamma. Väldigt nöjd med köpet än så länge. Bilen saknade vinterdäck men blev lovad att dom skulle ordna det till hösten. Fixar dom det så är jag helnöjd.
  • Siv A
    Siv A skrev om Backman Bil
    Vi köpte en begagnad volvo. Mottagande och bemötande var jättebra. Vi är nöjda.
  • Kent K
    Kent K skrev om Backman Bil
    Det var helt okej med bemötandet
    2017-06-08 Backman Bil svarar Kent K
    Hej Kent.
    Vi jobbar ständigt med att förbättra oss på alla plan. Vi skulle vara väldigt tacksamma om du ville meddela oss om det var något du ej var nöjd med.
    Mvh Personalen Backman Bil AB
    0303-230808
  • Latif B
    Latif B skrev om Backman Bil
    Jag blev jätte nöjd med min xc60! Taulant som säljaren heter är en kanon kille, mycket hjälpsam och det kändes säkert att köpa bil från honom.
    Tobias J, Backman Bil gillar detta
  • Axel J
    Axel J skrev om Backman Bil
    Trevligt bemött och väldigt smidiga. Dessutom bra pris. Mycket nöjd
  • Anna-karin L
    Anna-karin L skrev om Backman Bil
    Vi är nöjda fint bemötande gott kaffe
    Dick fungerade inte ac och det fattas en nyckel den sitter halv i låset men när vi ringde var det bara vänlighet o vi ska lämna in bilen om det fixas till är vi helnöjda med affären
  • Johan O
    Johan O skrev om Backman Bil
    Bra bemötande bra säljare 5 stjärnor!
    Tobias J, Backman Bil gillar detta
  • Ann-marie K
    Ann-marie K skrev om Backman Bil
    Trevligt bemötande och mycket bra service. Nöjd 5/5 med affären 😃
  • Antonia E
    Antonia E skrev om Backman Bil
    Bra och trevligt bemötande. Mycket nöjd med affären.
  • Håkan B
    Håkan B skrev om Backman Bil
    Hej, fick ett mycket bra bemötande redan på telefon dagarna innan själva besöket. Köpet genomfördes på påskaftonen och Jimmie fixsde med försäkring på ett mycket bra sätt (var ju helg). Han och systern var allmänt mycket trevliga och visade sig ha ett stort jänkebilsintresse😎
    Håkan
  • Matthias A
    Matthias A skrev om Backman Bil
    Mycket trevlig personal med ett kundanpassad och servicemedveten inställning!

Jag rekommenderar varmt Backman till alla fordonsköpare!
  • Nerxhivane S
    Nerxhivane S skrev om Backman Bil
    Mycket nöjd kund med en toppensäljare! Väljer helt klart Backman Bil för kommande bilköp!
  • Ronald S
    Ronald S skrev om Backman Bil
    helt ok bemötande och hög service
  • Peo N
    Peo N skrev om Backman Bil
    kan bara säga ett enormt engangemang från personal
    För att jag skulle bli nöj & jag är mer än nöjd ,
    Snart är jag där för att köpa en transportbil oxå
  • Robert T
    Robert T skrev om Backman Bil
    Härlig personal med grym servicemind!
  • Korab D
    Korab D skrev om Backman Bil
    Snabb och smidig affär.

Trevlig personal med ett utmärkt kundbemötande.
    Vill man göra en mer förmånlig bilaffär så är Backman Bil rätt ställe att kontakta.
  • Donya M
    Donya M skrev om Backman Bil
    Bilen var inte helt ren när vi fick den. Det hade varit trevligt men en nytvättad bil. Annars helt ok bemötande och service.
    2017-05-04 Backman Bil svarar Donya M
    Hej Donya,
    Tråkigt att bilen inte var helt ren när den levererades. Självklart vill man få den i sitt finaste skick. Tack för din feedback, det tar vi åt oss av. Har du vägarna förbi får du gärna komma in för en tvätt nu under försommaren.
    Mvh Jannike Backman Bil AB
  • Christina P
    Christina P skrev om Backman Bil
    Vi är mycket positiva. bra bemötande och service. Fick bra hjälp både med däck och taklräcke
  • Patrick A
    Patrick A skrev om Backman Bil
    Jättebra och trevlig bemötandet
  • Jean Pierre S
    Jean Pierre S skrev om Backman Bil
    Fantastisk service och kundbemötande 👍👍👍
  • Roger L
    Roger L skrev om Backman Bil
    Mycket bra betyg Service vänlig personal
  • Ingemar J
    Ingemar J skrev om Backman Bil
    Jag blev väl bemött och skulle gärna handla bil där igen
  • Christer V
    Christer V skrev om Backman Bil
    Köpte bilen av Backmanbil. Upptäckte fel på bilen och kontaktade Backmanbil. Fick bästa möjliga hjälp med felen, tack.
  • Tommi S
    Tommi S skrev om Backman Bil
    Bra bemötande och trevlig personal.
  • Sven Ragnar J
    Sven Ragnar J skrev om Backman Bil
    Allt utan problem mycket nöjd med affären . En guldstjärna i affärsuppgörelsen . Tack!
  • Anton H
    Anton H skrev om Backman Bil
    Fantastiskt nöjd med mitt köp hos Backman bil. Jimmy tog sig tid och gav ett mycket personligt bemötande genom hela processen!
  • Per S
    Per S skrev om Backman Bil
    Bra engagerad säljare. Hjälpte till med de tillbehöv vi ville få monterade, till rätt pris dessutom. Tog sitt ansvar vid fel på bilen efter två månader. All heder.
    Kommer absolut kolla med Jimmy nästa gång vi behöver byta bil.
    Per & Marita
  • Nina Irene Christin S
    Nina Irene Christin S skrev om Backman Bil
    Mycket nöjda när vi köpte vår bil. Seriöst bemötande vilket kändes tryggt.
  • Dag Gunnar B
    Dag Gunnar B skrev om Backman Bil
    Köpt bil hos Backman 2 gånger. Ingen konstigheter. Bilen hadde nogra fel men Backman fixade dom utan problem och kostnad för mig .
  • Erling J
    Erling J skrev om Backman Bil
    Bra bemötande trevlig säljare
    företaget levde upp till våra förväntningar
    Vi kan rekommendera backman bil
  • Tomas A
    Tomas A skrev om Backman Bil
    Bra och seriöst bemötande! Nöjd.
  • Svend Aage N
    Svend Aage N skrev om Backman Bil
    Kanon trevlig kille ..åkte upp för att köpa saab åkte hem med en bmw x1 till kanon pris
  • Christian B
    Christian B skrev om Backman Bil
    Jag kan verkligen rekommendera Backman Bil.
    Trevligt bemötande & bra service😀
  • Tore N
    Tore N skrev om Backman Bil
    Allt okey lite strul vid leveransen dom hade problem att hitta vinterhjulen till bilen så det tog lite tid annars nöjd
  • Carina F
    Carina F skrev om Backman Bil
    Vänligt bemötande. Bra service. Inga problem med att fixa anmärkning från besiktningen och t o m hemkörning av vinterdäck. Stort tack!

Ellesbovägen 172, 442 90 Kungälv