Bilenia

Gunnar Asplunds Allé 38, 171 69 Solna — Visa karta

Bilenia är din personliga bilmäklare, vi säljer din bil åt dig och du slipper göra jobbet. Vi värderar trygghet och kompetens, därför erbjuder vi dig den bästa servicen, vi strävar ständigt efter att göra dig som kund hundra procent nöjd.

Hos oss kan du dels sälja direkt, då ger vi dig en offert, åker till dig och tittar på bilen sedan tar vi hand om försäljningen åt dig. Vi erbjuder också bilmäklare, då får du en personlig kontakt som säljer bilen åt dig och tar hand om hela processen från början till slut. Du kan då lägga tid på annat men fortfarande känna dig trygg med försäljningen.

Sist men inte minst kan du ta del av Bileniapaketet, i paketet får du en personlig bilmäklare, personligt samtal och behovsanalys, proffsfotografering, tvättning i verkstad, besiktning i verkstad, prisvärdering samt marknadsföring och försäljning!

Har du en bil som du vill bli av med? Hör av dig till oss nu!
Lör-Sön: 08:00-19:00

Läs vad 123 kunder tycker om Bilenia

• Nathalie B skrev om Bilenia
    Första gången jag köpte bil och är nöjd med kundbemötande dem gav mig. Jätte trevliga! Läs mer
  • Albert S skrev om Bilenia
    Bra företag. Pålitligt. Det gick snabbt! Läs mer
  • Wilma S skrev om Bilenia
    Jag ger 5 stjärnor till BILENIA som har hjälpt oss att köpa en fantastisk bil!
    Vi ringde in och fick en väl beskrivning av bilen och kunde känna oss trygga att kunna skicka in en handpenning på bilen. Därefter bokad vi tid och när vi väl kom fram som var bilen iordning och var exakt hur dem hade beskrivit bilen till oss. Tänk att man kan köpa bil nuförtiden bara via telefon. Först trodde vi att det skulle bli svårt att hitta en bra bil till oss för det finns ju ”skumma” företag där ute. Men med BILENIA kunde vi känna oss trygga och nöjda. Tack!! Läs mer
  • Ella L skrev om Bilenia
    Väldigt nöjd med deras service. Riktigt bra bemötande. Väldigt ärliga har dem varit mot mig. Kommer gärna tillbaka när jag vill sälja min bil! Läs mer
  • Petri L

2018-11-28

Petri L skrev om Bilenia
    Mycket trevligt bemötande till en början . Jag köpte en bil via Bilenia och frågade om varför det var slut på glykol i bilen? Är det något fel på den. Deras svar nej nej absolut inte. De erbjuder mig att deras verkstad kan fylla på det men jag säger om det inte är något fel så kan jag göra det på närmsta mack. Efter några dagar ser jag att det är tomt igen och får åter igen fylla på. Ringer Bilenia och får till svar att lämna in den till närmsta Mekonomen verkstad för felsökning och de hittar ett läckage som tillsammans med felsökning skulle kosta ca 2500kr skickar detta till Bilenia och får till svar att vi kan stå för 550kr av detta eller för att vi är sjyssta så kan vi stå för 700kr är det ok. Nej det är inte ok. Ni sa att det inte var några fel på kylaren. Sedan märkte jag nu också att nyckeln till dragkroken fattas vilket de inte sa något om. Så jag skriver och påpekar även det och till svar får jag : Det där hittar du bara på. ( allt finns på mailkonversation) så jag varnar alla med att köpa bil via dem eller var i alla fall extremt noggranna med allt innan ni köper !!! Läs mer
  • Almir C skrev om Bilenia
    Hej. Jag köpte tjänst att sälja min bil. Jag bemöttes på en proffsigt sätt. Mina förväntningar var att leva upp till dem överenskommelse som vi tog upp och det gjorde dem på det här företaget. Min sammanfattning är väldigt positivt och pålitligt företag. Läs mer
  • Linus L
    Linus L skrev om Bilenia
    Jag fick snabb och bra service. Från att jag lämnade in bilen så var den såld på en vecka. Läs mer
  • Dragan J skrev om Bilenia
    Bilenia är super trevliga! Jag säljer min bil och även köper en från dem. 100% till dem! Läs mer
  • Bert I skrev om Bilenia
    Utmärk förmedlingstjänst! Jag är nöjd med dem! 👍🏻👍🏻 Läs mer
  • Klara N skrev om Bilenia
    Sälja bilen via Bilenia Fordonsmäklare har inte bara varit att få det bästa priset utan också en upplevelse med god kommunikation och roliga stunder.

Vill förknippa Bilenia med effektiva och väl tillmötesgående. Läs mer
  • Johan F skrev om Bilenia
    Mycket nöjd hur Bilenia hanterade bilförsäljningen. Hela hanteringen gick mycket smidigt. Läs mer
  • Ann-Marie L skrev om Bilenia
    Vi anlitade Bilenia och fick en personlig Bilmäklare till oss själva som uppdaterade oss hela vägen och till slut sålde vår bil.

Vi är jätte nöjda och fick mer än vi hade tänkt oss. Självklart skulle vi rekommendera BILENIA vidare för den som vill sälja sin bil och även köpa en bil.

En mycket pålitligt och professionellt företag. Läs mer
  • Olof L skrev om Bilenia
    Vi fick hjälp att sälja bilen via Bilenia och gissa hur det gick?
    HUR BRA SOM HELST!

De får en att tänka på annat och klarade av att sälja vår bil för ett pris som vi själva inte kunde klara av eller någon annan bilhandlare som kunde ge oss bättre pris.

Jag och min fru rekommenderar glattligen BILENIA till alla mina vänner och kollegor.

Varma hälsningar
    Familjen Larsson Läs mer
  • Louinici B skrev om Bilenia
    Hej
    Jag är väldigt nöjd med er och jag rekommenderar till andra kunder, Jag hoppas vi ses nästa gång.
    Bästa hälsningar Lounici Läs mer
  • Ever F skrev om Bilenia
    Att sälja min Audi allroad 2015

Jag blev bemött mycket professionellt.

Jag har alltid mycket höga förväntningar när det gäller bilaffärer. Jag skulle aldrig drömma om att lägga ut en annons på nätet, det finns så många oseriösa personer som bara är ute efter att blåsa.
    Min tid är dyrbar, jag har ingen tid eller lust att träffa massa skojare.

Bilenia fick sköta hela bilaffären, inga konstigheter utan tvärtom.

Jag har bara positiva upplevelser av företaget. Läs mer
  • Kia L skrev om Bilenia
    Vi sålde vår Audi via Osman på Bilenia, toppen service och superbra resultat. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • Johan R skrev om Bilenia
    En mycket bra, pålitlig och duktig bilhandlare som kan marknaden och förstod mig som kund.

Jag rekommenderar varmt Bilenia.

Johan Läs mer
  • Åse S skrev om Bilenia
    Grym service! Snabb försäljning, trevligt bemötande och rakt igenom över förväntan helnöjd! Läs mer
  • Jessica L skrev om Bilenia
    Bilköp. Trevlig tillmötesgående och serviceinriktad försäljare. Supernöjd med bilen. Allt var som utlovat. Läs mer
  • Elisabeth skrev om Bilenia
    Enormt trevlig personal på Bilenia. Gjorde ett fantastik jobb åt oss. Läs mer
  • Göran G skrev om Bilenia
    Professionella, serviceinriktade, tydliga. Läs mer
  • Homam A skrev om Bilenia
    Toppen service. Fick hjälp att sälja min bil. Läs mer
  • Sandra S skrev om Bilenia
    Om du vill få din bil såld snabbt så ska man åka till Bilenia!! Läs mer
  • Jens L skrev om Bilenia
    Nöjd med tjänsten, såld min bil snabbt. Läs mer
  • Gunilla Å
    Gunilla Å skrev om Bilenia
    Vi uppskattar bemötandet från Osman !! Positiv,energisk och empatisk !! Mycket bra information från hembesöket fram till försäljningen. Vi är toppen nöjda . MVH Gunilla och Stefan Läs mer
  • Lazlo I skrev om Bilenia
    Pytteliten företag. Allt gick snabbt. Jag fick ingen avtal bara en kvitto när jag lämnade bilen. Läs mer
  • Hoger T skrev om Bilenia
    Bilenia sold my car at a really good price. I am very pleased with them. Läs mer
  • Hamidullah W skrev om Bilenia
    Allting är jätte bra och även dem som jobbar där. Inne i kontoret finns det service och och de är väldigt kundinriktade. Fick svar på alla mina detaljerade frågor. Mycket positiva.

Jag tycker om Nescafé väldigt mycket. Men de hade inte det kaffevalet som jag ville ha. Nästa gång om jag ska köpa eller sälja en bil så ska jag ta med mig en burk Nescafé eftersom dem har gett mig ett leende på läpparna. Läs mer
  • Lasse skrev om Bilenia
    Väldigt bra Bilmäklare! Fordonsmäklarna och Cardrop är inte ens i närheten av Bilenia inom service, priser och tjänst. Läs mer
  • Peter F skrev om Bilenia
    Suveränt bra arbetat Bilenia! Sålde min bil på nolltid. Läs mer
  • Lilly G skrev om Bilenia
    Det gick snabbt och smidigt. Bilenia sålde min bil och jag är nöjd! Läs mer
  • Harry L skrev om Bilenia
    Vi både köpte och sålde bil genom Bilenia och vi är mycket nöjda. Det gick snabbt och enkelt. Osman är bra! Läs mer
  • Jaanus K skrev om Bilenia
    Jag hade en något udda bil som jag använde alldeles för sällan och därför bestämde jag sälja den. Eftersom jag själv hade inte någon tid för att fixa det kontaktade jag några firmor. Jag fastnade för Bilenia för deras positiva mötande. Och verkligen allting gick väldigt smidigt och bilen blev såld. Tack Bilenia! Läs mer
  • Håkan J skrev om Bilenia
    Familjen Jonsson är väldigt nöjda från företaget Bilenia som lyckades sälja vår knasiga bil. Stort tack!! Läs mer
  • Alva J skrev om Bilenia
    Tackar Bilenia för den väldigt fina upplevelsen. Risken finns när man lämnar bilen hos sådana företag att dem lurar in dig i massa avtal samt håller inte sina ord. Men nej så är det inte hos Bilenia. Det gick ärligt, smidigt och vi fick vad vi ville.

Varma hälsningar från mig och min man Håkan. Läs mer
  • Anna C skrev om Bilenia
    Jag är jätte nöjd! Fick stort förtroende för Bilenia. Bilen såldes till det pris jag ville. Ossman gjorde ett mycket bra jobb och allt gick så smidigt till från början till slut. Jag rekomenderar verkligen Bilenia! Läs mer
  • Mia S skrev om Bilenia
    Snabb försäljning. Fick personlig service av killen Adam och han va toppen. Rekommenderar Bilenia. Läs mer
  • Jan L skrev om Bilenia
    Jag är nöjd med hur Bilenia skötte försäljningen av min bil och med bemötandet jag fick.
    Jan L Läs mer
  • Hans Å skrev om Bilenia
    Nöjd, mycket bra att ha och göra med. Läs mer
  • Monika L skrev om Bilenia
    Bilköp utan krångel. Trevligt och korrekt bemötande och smidig betalning. Läs mer
  • Monica E skrev om Bilenia
    Mycket trevligt bemötande av Osman vid försäljning av vår bil! Företaget rekommenderas! Läs mer
  • 2017-11-08

Linda B skrev om Bilenia
    ....;…………….................................................................. Läs mer
  • Kaka O skrev om Bilenia
    Väldigt trevligt personal , mycket bra bemötande 'mycket bra sevice jag varmt rekommenderar andra till den finaste sevice. Läs mer
  • Maja L skrev om Bilenia
    Bilenia skötte det bra. tummen upp för dem. Läs mer
  • David skrev om Bilenia
    Mycket bra upplevelse, snabb försäljning! Läs mer
  • Alexander H skrev om Bilenia
    Jag skulle resa utomlands en längre tid och behövde hjälp med att få bilen såld efter att jag åkt iväg. Bilenia tog uppdraget och på kort tid var en snygg annons ute och bilen blev såld. Jag känner mig nöjd med tjänsten. Läs mer
  • Tobias L skrev om Bilenia
    Gav Bilenia i uppgift att sälja våran bil. Bra och trevligt bemötande. Överenskommelse utan "krusiduller". Bilen vart såld efter en vecka vilket sammantaget ger högsta betyg. Läs mer
  • Oleh Y skrev om Bilenia
    Bra service, snabb o fin jobb
    Hoppas att bilen kommer fungera bra Läs mer
  • Jakob L skrev om Bilenia
    Bilenia sålde min bil till ett fantastiskt bra pris och snabbt gick det.

Goda hälsingar
    Jakob Läs mer
  • Louisa B skrev om Bilenia
    Bilenia sålde min bil mindre än 24 h. Finns inte bättre Bilmäklare. Rekommenderar stark. Läs mer

Gunnar Asplunds Allé 38, 171 69 Solna