Bilenia

Gunnar Asplunds Allé 38, 171 69 Solna — Visa karta

Bilenia är din personliga bilmäklare, vi säljer din bil åt dig och du slipper göra jobbet. Vi värderar trygghet och kompetens, därför erbjuder vi dig den bästa servicen, vi strävar ständigt efter att göra dig som kund hundra procent nöjd.

Hos oss kan du dels sälja direkt, då ger vi dig en offert, åker till dig och tittar på bilen sedan tar vi hand om försäljningen åt dig. Vi erbjuder också bilmäklare, då får du en personlig kontakt som säljer bilen åt dig och tar hand om hela processen från början till slut. Du kan då lägga tid på annat men fortfarande känna dig trygg med försäljningen.

Sist men inte minst kan du ta del av Bileniapaketet, i paketet får du en personlig bilmäklare, personligt samtal och behovsanalys, proffsfotografering, tvättning i verkstad, besiktning i verkstad, prisvärdering samt marknadsföring och försäljning!

Har du en bil som du vill bli av med? Hör av dig till oss nu!
Lör-Sön: 08:00-19:00

Läs vad 158 kunder tycker om Bilenia

• 2019-07-11

Mukhtar M skrev om Bilenia
    Utmärkt kundmottagande och
    lyckad försäljning med Bilenia. Min bil blev såld på 2 dagar. Jag är mycket nöjd . Läs mer
  • 2019-07-07

Bella A skrev om Bilenia
    En lyckad försäljning med Bilenia. Bilen blev såld på endast 2 dagar vilket jag tycker är mycket mer än bra gjort. Jag är en mycket nöjd kund och kommer gärna tillbaka när jag ska byta min bil. Läs mer
  • 2019-07-06

Melissa B skrev om Bilenia
    Bilenia har varit väldigt trevliga och högt serviceinriktade i sitt kundbemötande. Vi har köpt en bil från Bilenia och även såld en via dem. Super smidigt! Vi har blivit uppdaterade under hela processen tills pengarna hamnat på vårt konto och ägarbyte har gjorts till köparen. Jag behövde faktiskt inte tänka på något, därför rekommenderar jag även Bilenia till mina nära och kära. Kram Melissa Läs mer
  • 2019-07-04

Rodrigo F skrev om Bilenia
    Dom sälja min bil micket snabbt. Jag är mycket glad. Tack tack Läs mer
  • 2019-07-03

Göran L skrev om Bilenia
    Utmärkt kundmottagande och service under hela processen. Osman gjorde ett utmärkt jobb. Vi kom efter en vecka överens om att sänka priset några procent och bilen blev såld på två veckor i semestertid. Klart bättre betalt än vid inbyte på bilfirman eller ett annat bud vi fått från bilköpsfirma. Kan rekommenderas. Läs mer
  • 2019-07-03

Roger A skrev om Bilenia
    Bilenia är väldigt enkla att ha och göra med. Allting gick fort och flexibelt! De sålde min bil. Läs mer
  • 2019-06-01

Lova L skrev om Bilenia
    Mäklare har sålt min bil. Det gick effektivt och smidigt. Läs mer
  • 2019-05-19

Michael G skrev om Bilenia
    Bilenia hjälpte mig att sälja min bil. Allt gick snabbt och smidigt. Bilen blev såld samma dag. Läs mer
  • 2019-05-18

Charlotte R skrev om Bilenia
    Utmärkt service, Bilenia sålde min bil på kort tid. Jag vill rekommendera Bilenia. Läs mer

Karin I skrev om Bilenia
    Väldigt duktiga säljare på Bilenia. Jag kände en mycket stark upplevelse av effektiv kommunikation, trovärdiga och väldigt övertygande skulle man kunna säga. Dem gjorde det till en super affär, oerhört tacksam är jag. Läs mer

Jonas H skrev om Bilenia
    Köpte en bil via Bilenia och det gick väl bra. Bilen fungerar som den ska så jag har inget att klaga på och skulle absolut rekommendera Bilenia mina vänner/bekanta. Läs mer

Pia A skrev om Bilenia
    Mycket bra jobbat BILENIA. Sålde min bil på en dag! Är sjukt nöjd över arbetet dem gjort. God kontakt, smidigt arbete och självklart fick jag mer betalt än andra bilhandlare jag gick till.
    Jag är väldigt glad att jag valde just dem, fick allt jag ville ha på listan. Hoppas fler gör det valet som jag gjorde. Läs mer
  • 2019-05-09

Saleh Z skrev om Bilenia
    Jag har köpt en bil, och jag är jätte nöjd Läs mer
  • 2019-05-08

Anders B skrev om Bilenia
    Fantastisk bra bemötande. Jag fick reservera bilen och var exakt i den skick som dem hade beskrivit. 100% bra upplevelse.

// Anders Läs mer
  • Darko B

2019-05-07

Darko B skrev om Bilenia
    Köpte en nyare bil via dom inga konstigheter egentligen hittade nån repa mer än vad som sas att den hade men som helhet bra och smidig affär. Läs mer
  • 2019-04-23

Nathalie V skrev om Bilenia
    Osman gjorde det både proffsigt och väldigt enkelt för mig. Ordnade allt som behövdes helt smärtfritt, går tillbaks alla gånger! Läs mer
  • 2019-04-21

Anette B skrev om Bilenia
    Tack Bilenia för att ni hjälpte mig sälja min bil på så kort tid. Tackar också Osman för den goda uppföljningen han har gjort under hela processen tills pengarna har hamnat på mitt konto. Mycket bra tjänst för att bli av med bilen tycker jag! Läs mer
  • 2019-04-21

Nils A skrev om Bilenia
    Bilenia var flexibla. Säljare är trovärdiga. 👍🏻 Läs mer
  • 2019-04-20

Filippa A skrev om Bilenia
    Våran affär med Bilenia blev trygg & lönsam. Kändes bra allt från början. Jag har ingenting att klaga över. Läs mer

Lena H skrev om Bilenia
    Jag köpte min bil hos Bilenia! Allting gick smidigt och bra. Jag känner mig nöjd med dem. Läs mer

Denis B skrev om Bilenia
    Hej jag köpte bil och allt jag kan säga är att personal är jätte trevligt och profesionelt och att jag är mycket nöjd och tacksam för hjälp jag fick.
    Bästa rekommendationer. Läs mer

Kurt A skrev om Bilenia
    Strålande affär jag har vart med om! Bilenia skötte allt. Både sålde min bil och erbjöd mig en annan, billigare än marknaden. Läs mer

Leyla H skrev om Bilenia
    Vi är väldigt nöjda med våran bil vi köpte från killarna på Bilenia. Rekommenderas starkt till alla köpare! Läs mer

Jabal H skrev om Bilenia
    Jag och min fru är nöjda med bilköpet. Tack för allt Bilenia! Läs mer

Lennart A skrev om Bilenia
    Bra service. Väldigt pålitliga. Andra bilen jag köper därifrån. Läs mer
  • 2019-03-26

Zlatko D skrev om Bilenia
    De lyckades sälja min bil som vanligtvis är svårsåld. Blev bemött på ett professionellt sätt där de tog hand om hela försäljningsbiten distans från en annan stad. De tog sin tid att även byta min vindruta hos glasfirman. Kan varmt rekommendera Bilenia. Läs mer
  • ANNA-MARIA D

2019-03-26

Verifierad kundrelation
    ANNA-MARIA D skrev om Bilenia
    VARNING. SVARTLISTADE OCH PÅSTÅR SIG GÅ I KONKURS SNART.

Dom förtjänar inget betyg. Är lögnare och följer inte konsumentköpslagen eller ARNs beslut och rekommendationer.

Köpte bil utav Bileni i maj 2018. Det påpekades bla att bilen läckte olja och Osman garanterade att det inte var så, då dom har kollat igenom bilen, det visade sig senare att den visst läckte olja och att packningen var torr och sprucken. Osman sa också att bilen behövde gå på service "Någon gång under sommaren, men det är ingen brådska med det än."

När vi sedan skulle förhandla om priset så sa Osman att det kunde vi inte göra då han redan sagt till säljaren att bilen blivit såld. Vi kom från västsverige upp till Stockholm för att kolla på bilen, men vi hade aldrig sagt innan att vi SKULLE köpa fordonet. Vi hade betalat en reservationsavgift på 6000 kr så att vi skulle få kolla på fordonet och om allt var rätt så skulle vi köpa den.

Sedan när det kom till Garantier så fanns det ingen som täckte för våran bil och då pojkvännen frågade vad Bilenia kunde ge oss för garanti så svarade Osman oss "Vi kan ge er några veckor, men dröj inte för länge". Tyvärr så fick vi det enbart muntligt.

3.5 veckor efter köpet så lämnade vi in bilen på service, lackering av repor och byte utav bla ljus.. det visade sig att Bilenia hade dolt fel för oss och jämför man deras varudeklaration utav bilen och på vad vi fick fixa på bilen, så har dom även fifflat med varudeklarationen.

5.5 veckor efter att vi köpte bilen utav Bilenia så rasade motorn. Nu började de ordentliga problemen. Bilenia vägrade häva köpet och hävdade att vi inte tagit garanti för bilen och dom påstod även att dom ej hade något ansvar, då dom inte var försäljare utav fordonet utan bara mäklare.

Bilenia vägrade även svara oss då vi frågade angående Osmans muntliga garanti till oss.

Vi tog ärendet till ARN och där påstod Bilenia bla att vi kört sönder bilen genom att inte ta in den direkt på service och att dom sagt att det var brådskande. Som jag skrev tidigare. Osman hade sagt service någon gång under sommaren, men att det inte var brådskande.

Bilenia hävdade även att våran verkstad skulle ha informerat oss om att motorn var på väg att skära sig "att man kan på långa vägar kan märka att ett motorhaveri är på väg att uppstå".
    Här visar dom sin inkompetens när det kommer till bilar.

I januari i år så fick vi rätten på vår sida hos ARN och ARN rekommenderade Bilenia att häva köpet samt hämta bilen. Bilenia har inte följt konsumentköpslagen och att dom har skyldighet att ge oss minst 3 månader garanti, även som bilmäklare. Bilenia vägrade hörsamma ARNs rekommendationer och blev i februari Svartlistade hos ARN.

Vi fick ta ärendet vidare till Advokat och vi krävde få köpet hävt. Bilenia hörde av sig och sa då aty dom stod inför konkurs utav bolagen och erbjöd sig att betala hälften utav reparationskostnaderna för fordonet, men då det skulle gå på mer än vad vi köpt fordonet för så försökte vi med förlikning genom att vi får 50 000 kr och behåller fordonet och försöker få sålt bilen som den är.

Då fick våran advokat svaret att dom hade trott att reparationen utav motorn skulle gått på max 30 000 kr och att dom i så fall kunde tänka sig betala 22 000 kr och att det fanns inte mer pengar i bolaget, så vi skulle vara glada att vi får pengar över huvud taget.

Vi stod mellan att få 22 000 kr eller inget alls. Vi accepterade deras erbjudande och efter våra advokatkostnader så fick vi behålla 11 406 kr..

Vi säljer nu bilen för 17 000 kr. Mekanikern som har haft bilen hos sig drar av 5000 kr för kostnaderna utav reparationerna vi utfört på bilen innan den havererade.

I runda slängor så går vi back ca 50 000 kr på denna affären.

ALDRIG MER BILENIA. ETT MER OSERIÖST OCH INKOMPETENT FÖRETAG FÅR MAN LETA EFTER. Läs mer
    2019-04-30 Osman W svarar ANNA-MARIA D
    Hejsan!

Har du någon gång köpt en bil hos oss? Vänligen skicka med kvitto till följande adress: Kundservice@bilenia.com
  • JOHAN L

2019-03-26

JOHAN L skrev om Bilenia
    STOR VARNING!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Är du mån om din ekonomi så köp din bil någon annanstans. Här har dom noll ansvar och ingen trygghet i köpet. Exterföljer inte konsumtköpslagen eller allmänna reklamationsnämnden rekommendationer. På detta är dom nu också svartlistade.

Köpte en bmw x5 i maj förra året. Efter ca 5 veckor rasar motorn under körning och fick bärga bilen. Vid kontroll så finns ingen kompression på 6 av 8 kolvar. Kontaktar firman och får till svar att jag ska på egen bekostnad frakta bilen från Alingsås till Solna och få bilen reparerad till 30% lägre bekostnad. De är ca 55 mil till Solna först och främst, sen satt de en 4,6 liters Alpina v8a i den bilen. Med andra ord en speciallbyggd och trimmad motor som inte kan lagas hur som helst. Tillmötesgår alltså INTE firmans förslag utan anmäler dom till ARN och får rätt där. Trots de tar inte Bilenia ansvaret. Skiter även i att svara på beslutet från ARN. Advokat kopplas in och iochmed de så börjar nu firman köra med snyfthistorier om deras situation och att dom troligen kommer gå i konkurs. Dom anser fortfarande att dom inte har ansvar att ta hand om bilen trots ARNs påtryckning om vad lagen säger. Slutet blir förlikning.

Inköpspris på bilen 74000 kr.
    Förlikning=22000.
    11406 kr kvar efter advokaten är betald.
    Bilen säljs för 17000 och innan motorraset hade jag inne den hos en mekanikerfirma som serva och kolla över allahand saker som Bilenia "glömt" eller helt enkelt skitit i att fixa. Den kostnaden gick på 6400 ca. 5000 har Sahls bil här i stan justerat den till nu. Så efter de finns 12000 kvar. De är alltså över 50000 i förlust tack vare Bilenias bristande kunskap om bilar och ansvarslösa beteende. Helt klart en firma med intresse av att BARA tjäna pengar. Men eftersom dom snyftar om konkurs i april så är de väl nått gott ändå. Men tvivlar på Osmans ord. Men kommer hålla koll på dom. Läs mer
    2019-04-30 Osman W svarar JOHAN L
    Hejsan Johan!

Vi har försökt komma överens med dig men du vill inte och ville ta det via advokaten istället. Senare när du fick ersättning för bilen så tar
    advokaten halva ersättningen... Jag hoppas vi kunde ha kommit överens på ett bättre sätt. Mvh Bilenia
  • 2019-03-23

Kristian B skrev om Bilenia
    Sålde min bil via Bilenia. Smidigt och bra bemötande. Läs mer
  • 2019-03-06

Michael / Tina K skrev om Bilenia
    Jag lämnade in min bil till försäljning, Bilenia tog hand om precis allt, jag åkte dit och skrev på ägarbytet och fick in pengarna på mitt konto samma dag.
    Jag kan verkligen rekommendera Bilenia.

Mikael Johansson Läs mer
  • 2019-02-19

Mushtaba F skrev om Bilenia
    Väldigt bra upplevelse. Utmärkt service! Läs mer
  • AbdulKadeer K

2019-02-07

AbdulKadeer K skrev om Bilenia
    Utmärkt och bekväm hantering liksom smoothie. Jag är jättenöjd med Bilenia😃😃. Läs mer
  • 2019-02-03

Feysal R skrev om Bilenia
    Köpte bil och är väldigt nöjd med det proffsiga bemötandet. Rekommenderas till alla bilköpare! Läs mer
  • Anna C

2019-01-28

Anna C skrev om Bilenia
    Bilenia sålde min bil. De är mycket pålitliga och duktiga. Jag är jättenöjd! Läs mer
    Osman W gillar detta
  • 2019-01-26

Jarmo P skrev om Bilenia
    Full 5 out of 5. Very friendly service with good attitude. Best car buying experience so far. Läs mer
    Osman W gillar detta

Nathalie B skrev om Bilenia
    Första gången jag köpte bil och är nöjd med kundbemötande dem gav mig. Jätte trevliga! Läs mer

Albert S skrev om Bilenia
    Bra företag. Pålitligt. Det gick snabbt! Läs mer

Wilma S skrev om Bilenia
    Jag ger 5 stjärnor till BILENIA som har hjälpt oss att köpa en fantastisk bil!
    Vi ringde in och fick en väl beskrivning av bilen och kunde känna oss trygga att kunna skicka in en handpenning på bilen. Därefter bokad vi tid och när vi väl kom fram som var bilen iordning och var exakt hur dem hade beskrivit bilen till oss. Tänk att man kan köpa bil nuförtiden bara via telefon. Först trodde vi att det skulle bli svårt att hitta en bra bil till oss för det finns ju ”skumma” företag där ute. Men med BILENIA kunde vi känna oss trygga och nöjda. Tack!! Läs mer

Ella L skrev om Bilenia
    Väldigt nöjd med deras service. Riktigt bra bemötande. Väldigt ärliga har dem varit mot mig. Kommer gärna tillbaka när jag vill sälja min bil! Läs mer
  • Petri L

2018-11-28

Verifierad kundrelation
    Petri L skrev om Bilenia
    Jag köper min bil någon annanstans nästa gång Läs mer
  • 2018-10-02

Almir C skrev om Bilenia
    Hej. Jag köpte tjänst att sälja min bil. Jag bemöttes på en proffsigt sätt. Mina förväntningar var att leva upp till dem överenskommelse som vi tog upp och det gjorde dem på det här företaget. Min sammanfattning är väldigt positivt och pålitligt företag. Läs mer
  • Linus L

2018-10-02

Linus L skrev om Bilenia
    Jag fick snabb och bra service. Från att jag lämnade in bilen så var den såld på en vecka. Läs mer
  • 2018-09-15

Dragan J skrev om Bilenia
    Bilenia är super trevliga! Jag säljer min bil och även köper en från dem. 100% till dem! Läs mer
  • 2018-09-15

Bert I skrev om Bilenia
    Utmärk förmedlingstjänst! Jag är nöjd med dem! 👍🏻👍🏻 Läs mer
  • 2018-09-12

Klara N skrev om Bilenia
    Sälja bilen via Bilenia Fordonsmäklare har inte bara varit att få det bästa priset utan också en upplevelse med god kommunikation och roliga stunder.

Vill förknippa Bilenia med effektiva och väl tillmötesgående. Läs mer
  • 2018-09-10

Johan F skrev om Bilenia
    Mycket nöjd hur Bilenia hanterade bilförsäljningen. Hela hanteringen gick mycket smidigt. Läs mer
  • 2018-08-27

Ann-Marie L skrev om Bilenia
    Vi anlitade Bilenia och fick en personlig Bilmäklare till oss själva som uppdaterade oss hela vägen och till slut sålde vår bil.

Vi är jätte nöjda och fick mer än vi hade tänkt oss. Självklart skulle vi rekommendera BILENIA vidare för den som vill sälja sin bil och även köpa en bil.

En mycket pålitligt och professionellt företag. Läs mer
  • 2018-08-27

Olof L skrev om Bilenia
    Vi fick hjälp att sälja bilen via Bilenia och gissa hur det gick?
    HUR BRA SOM HELST!

De får en att tänka på annat och klarade av att sälja vår bil för ett pris som vi själva inte kunde klara av eller någon annan bilhandlare som kunde ge oss bättre pris.

Jag och min fru rekommenderar glattligen BILENIA till alla mina vänner och kollegor.

Varma hälsningar
    Familjen Larsson Läs mer
  • 2018-08-24

Louinici B skrev om Bilenia
    Hej
    Jag är väldigt nöjd med er och jag rekommenderar till andra kunder, Jag hoppas vi ses nästa gång.
    Bästa hälsningar Lounici Läs mer
  • 2018-08-22

Ever F skrev om Bilenia
    Att sälja min Audi allroad 2015

Jag blev bemött mycket professionellt.

Jag har alltid mycket höga förväntningar när det gäller bilaffärer. Jag skulle aldrig drömma om att lägga ut en annons på nätet, det finns så många oseriösa personer som bara är ute efter att blåsa.
    Min tid är dyrbar, jag har ingen tid eller lust att träffa massa skojare.

Bilenia fick sköta hela bilaffären, inga konstigheter utan tvärtom.

Jag har bara positiva upplevelser av företaget. Läs mer

Gunnar Asplunds Allé 38, 171 69 Solna