Bilselect

FILAREGATAN 23 14, 442 34 Kungälv — Visa karta

På Bilselect i Kungälv möts du av ett personligt mottagande. Det är så vi har byggt upp vår goda renommé. Vi har arbetat upp relationer med våra kunder med ambitionen att vara det personliga och trygga valet för dig när du skall göra en bilaffär. För oss är det lika naturligt att göra affärer med såväl privata kunder samt företagskunder. Hos oss hittar du begagnade bilar samt transportbilar av alla bilmärken. Vi byter eller köper även in din gamla bil till ett förmånligt pris.
Lör: 11:00-15:00
Sön: Stängt

Läs vad 121 kunder tycker om Bilselect

• Hans E
    Hans E skrev om Bilselect
    Trevligt bemötande och smidig affär. Läs mer
  • Hem Vvs M
    Hem Vvs M skrev om Bilselect
    Mycket bra service o trevligt bemötande 👍👍👍 Läs mer
  • Marcus L
    Marcus L skrev om Bilselect
    Köpte en BMW 520D. Var meningen att min kamrat skulle stått på bilen men efter 1h försök med olika kreditgivare och strul så slutade med att jag hoppade in och tog på mig den. S bilselect jobbade kanon och verkligen högsta betyg i kundkontakt och service samt uthållighet med problemlösningen. Läs mer
  • Oscar F
    Oscar F skrev om Bilselect
    Jag vart väldigt nöjd fram tills att jag lämnat affären och ritat på papper då ja sätter mig i bilen och motorlampan började lysa. Gjorde den inte dagen innan när jag provkörde. Läs mer
    Dan H gillar detta
  • Taghreed A
    Taghreed A skrev om Bilselect
    Bra pris och bra bil för en ny börjare . Det var trevlig bemötande. Inget stora fel i bilen Läs mer
  • Nils A
    Ercan N skrev om Bilselect
    ⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐ Läs mer
  • Dan H
    Dan H skrev om Bilselect
    Trevligt men en aning snorkigt beteende vid köpet av bilen. Dock ändrades beteendet till enbart snorkighet när jag fick en rasad koppling ett halv år senare. De vägrade helt enkelt att ta ansvar för felet trots att det i konsumentköplagen finns något som kallas för 6 månaders regeln, vilket innebär att bilfirman är ansvarig för alla fel som uppstår på bilen under denna tid. När jag till sist fick prata med ägaren så skyllde han på min fru för felet då han ansåg att kvinnor är sämre än män på att köra bil. Det enda han kunde hjälpa mig med var en lite billigare reparation än verkstaden där bilen stod, och lovade att återkomma med ett kostnadsförslag via mail. Men något kostnadsförslag fick jag aldrig, så inte ens på den punkten kunde de leverera. Läs mer
    2018-04-21 Bilselect i Kungälv svarar Dan H
    Hej Dan,
    Det var trevligt att göra affär med dig och byta in din gamla bil som hade massor med fel.
    När du fick problem med kopplingen så har det inte varit något fel på den vid köpetillfället . Koppling klassas som en slitage del och med tiden byts den.Slitage omfattas inte av några garantier och vi försökte hjälpa dig med bytet till en krafigt reducerat pris men du avstod från offerten då du ansåg att det var vårt ansvar att byta ut en slitagedel på din bil vilket vi inte gör då den inte infaller under konsumentkköpslagen. Tråkigt att du känner att det va snorkigt beteende av vår säljare men så minns vi inte att det var då du var väldigt nöjd med köpet samt inbytet du hade.
    2018-04-21 Dan H svarar Bilselect i Kungälv
    Min bil var gammal och jag fick lite i inbyte. Inga gamla bilar är utan fel, speciellt inte om de har 15 år på nacken. Dock var mycket bytt på bilen samt att den var nybesiktigad och godkänd. Som privatperson lämnar man Inga garantier vid inbyte. Speciellt inte till en bilhandlare. Däremot måste ni som bilhandlare lämna vissa garantier samt att ni måste följa konsumentköplagen. Och i konsumentköplagen finns det något som kallas för 6 månaders regeln. Under denna tid är ni ansvariga för ALLA fel som uppstår. Där står inget om undantag för slitagedelar. Sen har jag aldrig mottagit någon offert från er. Sluta ljuga för att försöka rädda era ansikten. Då tappar ni bara ännu mer i anseende, ett anseende som ni just nu är så måna om att försöka rädda.

Visst var jag nöjd med bytet när jag lämnade eran butik synd bara att det inte varade så länge. Sen att ni undviker att kommentera eran nedlåtande kvinnosyn kan jag förstå. Det är nog lite svårt att försvara sådant beteende.
    2018-04-23 Bilselect i Kungälv svarar Dan H
    Hej igen Dan!

Vi kan sitta här och skriva hur länge som helst och ord står mot ord. I Sverige finns det nåt som heter ARN (Allmänna reklamationsnämnden), och tycker du att du har blivit "lurad" tycker Vi att du ska vända dig till de och de får avgöra ärendet/tvisten. Vi har blivit ett rekommderat företag av Reco 2015,2016,2017 samt 2018 med alla fina rekommendationer av kunderna. Vi strävar framåt och våran främsta uppgift är att kunden skall vara nöjd och även trygg efter bilköpet . Men i det här fallet är det massa frågetecken som vi inte kan acceptera. Ditt beteende och nivån på dina svar med alla starka anklagelser bevisar själv din människosyn. Det konstiga är att kopplingen var ok när du köpte bilen. Varför klagade du inte direkt efter bilköpet? Du fick med 1 månads garanti. Enligt min kollega så förklarar han för dig i telefon att alla människor kör på olika sätt.En koppling påverkas av sättet att växla samt köra en bil på. Detta har inget med kvinnosyn att göra,då vi har kvinnor som jobbar i företaget och vi värdesätter kvinnan högt. Så att påstå att Vi "ljuger" eller har dålig "kvinnosyn" är en stark anklagelse som Vi inte accepterar.
    Vi rekommenderar att du helst tar kontakt med ARN om du känner dig missnöjd. Vi kommer acceptera samt respektera alla utslag/dom av ARN.

Tack för oss ! Mvh Bilselect
    2018-04-24 Dan H svarar Bilselect i Kungälv
    Först måste jag säga att det är märkligt att det enbart är personer som har lagt ett negativt omdöme på reco som ni väljer att svara, och varje svar ni har gett har varit med en nedvärderande ton. Alla de som har lagt ett positivt omdöme om er har ni inte bemödat med ett enda svar. Inte ens ett tack har någon fått. Lite märkligt kan man tycka. Ändå är ni snabba med att använda dessa personers omdömen till att skryta om er själva.
    Så vem som har fel människosyn kan ju diskuteras. Om ni sen inte vill att jag skall kalla er för lögnare, sluta då upp med att påstå saker som inte är sanna. Ja jag fick 1 månads garanti. Men jag får uppfattningen om att ni inte anser er ansvariga för fel som uppstår efter den månaden? Sen har vi eran kollega som jag pratade med via telefon. Du skall nog prata med honom om vikten med att tala sanning. Sen får vi se om jag går vidare med det här till ARN. Just nu nöjer jag mig med att visa mitt missnöje mot er här på reco. Det känns faktiskt ändå med tanke på eran reaktion, relativt effektivt.

Tack för mig! Mvh Dan
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Prenadia Sverige P
    Snabbt och enkelt
    Skulle rekommendera Läs mer
  • Linn H
    Linn H skrev om Bilselect
    Vi köpte vår familje bil hos bilselect och vi är så nöjda! Bra service och trevliga säljare! Läs mer
  • Per Olof J
    Per Olof J skrev om Bilselect
    +++++Funkade mycket bra. +++++ Läs mer
  • Juka H
    Juka H skrev om Bilselect
    Hej Rekomanderar starkt Bilselect,det är en trygg och seriös bilfirma som håller de som dem lovar.
    Mycket trevlig bemötande kommer köppa flera bilar av Bilselect i framtiden!
    ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ Läs mer
  • Hampus Ö
    Hampus Ö skrev om Bilselect
    Väldigt bra bemötande. Allt från telefonkontakt till avslutat köp.
    Blev upphämtad i bilen jag var intresserad av i Kungälv.
    Slutade med att det blev två bilar köpta som jag och frugan nöjt åkte hem till Stockholm med. Rekommenderas! Läs mer
  • Eleonor F
    Eleonor F skrev om Bilselect
    Toppen! Nöjd och bra service! Rekommenderas! Läs mer
  • Ulla Kristina L
    Ulla Kristina L skrev om Bilselect
    Redan när vi klev in genom dörren kändes firman seriös. Blev mycket trevligt bemött. Fick en fin genomgång av kontraktet innan jag skrev på detsamma. Säljaren var lugn och mycket trevlig. Bilen vi köpte är precis vad som utlovades i annonsen. Kan rekommendera Bilselect till andra som går i bilköpartankar. Mycket nöjda kunder/Ulla o Anders Läs mer
  • Jan T
    Jan T skrev om Bilselect
    Ett ärligt och bra bemötande vid köp av bil. Fick ett bra pris och det var ordning och reda med köpekontrakt och betalningar. Läs mer
  • Ali K
    Ali K skrev om Bilselect
    Riktigt bra kundbemötande. Väl serviceminded personal. Känner mig riktigt nöjd. Läs mer
  • Peter A
    Peter A skrev om Bilselect
    Hej. Mycket bra bemötande och proffsigt gjort med hela affären.
    Fick rabatt pga. Att bilen inte var i det skick som sagt på telefon.
    Tyvärr mycket slarvigt att inte ha monterat centrumringar på vinterfälgarna så det blev en skakig hemfärd till Jönköping.
    Annars är jag mycket positivt och är mycket nöjd med bilen BMW 523i E61 2006.
    Stort tack. Mvh Peter Arabäck Läs mer
  • Bengt A
    Bengt A skrev om Bilselect
    Riktigt smidigt att sälja bilen genom Bilselect AB. Proffsigt bemötande och rättvist pris. Supernöjd! Läs mer
  • Farah S
    Farah S skrev om Bilselect
    Tack bilsact jag är nöjd bilact Läs mer
  • Nico N
    Nico N skrev om Bilselect
    Har sålt flera bilar genom BilSelect. Supersmidig och rättvis affär varje gång! Bra bemötande. Rekommenderar starkt! Läs mer
  • Sandra F
    Sandra F skrev om Bilselect
    Kan varmt rekommendera Bilselect i Kungälv! Mycket trevligt bemötande och kunnig personal. Kanon bra service & goodwill. Jättefina begagnade bilar som är ordning på. Återkommer gärna dit igen :-) Läs mer
  • Björn T
    Björn T skrev om Bilselect
    Dom verkade bra och dom var trevligt Läs mer
  • Marcus Å
    Marcus Å skrev om Bilselect
    Trevligt bemötande, tog sig tid trots att jag kom strax innan stängning. Läs mer
  • Kariann K
    Kariann K skrev om Bilselect
    Blev trevligt bemött av säljare som gav snabb service med köp av bil. Hjälp med att bli av med den gamla bilen. Kände mig väl omhändertagen. Läs mer
  • Dan H
    Dan H skrev om Bilselect
    Bra mottagande och service både vid köp tillfället och när de tog in bilen för lampbyte. Läs mer
  • Åke J
    Åke J skrev om Bilselect
    Vid köp av Bil, så var det ett trevligt bemötande.
    Garanti ärende ang. ett styrstag. Det var ett trevligt bemötande och felet blev åtgärdat samma dag.
    Kan bara säga att jag är en mycket nöjd kund. Läs mer
  • Ibrahim K
    Ibrahim K skrev om Bilselect
    Snabbt och grymt affär, trevligt bemötande !! Läs mer
  • Rapsis Ab R
    Rapsis Ab R skrev om Bilselect
    Trevlig personal
    Våran bilaffär gick smidigt och enkelt
    Tack . Läs mer
  • Sven Erik T
    Sven Erik T skrev om Bilselect
    En märklig firma(varning!alltså).När jag frågade försäljaren för många frågor hände följande:hans chef(Josefs alltså)ville ha bilen fullbetalning om man skulle leverans den till min adress(jag ligger på sjukhus och kan inte komma till Bilselect personligen).
    Så från att leverera/bilen vid min dörr på sjukhuset(jag var beredd att betala för transporten)svängde man till att bilen skulle vara slutbetald
    även jag bor på andra sidan av Sverige.
    Proffs inom bilsäljarvärlden varnade mig att "lugna ner mig lite"och
    ligga lågt mot Bilselect i Kungälv.Varning för den firman alltså!
    S E i Västervik Läs mer
    2018-03-13 Bilselect i Kungälv svarar Sven Erik T
    Hej Sven Erik !
    Tror ingen i världen levererar en bil 40 mil bort utan en handpenning eller betalning. Krya på dig och hoppas att du blir bättre.
  • Anders T
    Anders T skrev om Bilselect
    Schysst bemötande. Påpekade vid hemkomst att bakrutetorkare ej fungerade.
    Blev lovad en sådan motor som nu är på väg. Läs mer
  • Mohammed S
    Mohammed S skrev om Bilselect
    Mycket gott bemötande när jag köpte min motorcykel. Professionell personal som hade svar på historik samt God kunskap vad gäller både bilar och motorcyklar. Läs mer
  • Olof S
    Olof S skrev om Bilselect
    Trevliga och en duktig,saklig säljare - det blev affär. Lite "struligt" med utrustningsnivåer i annonsen men inget som inte gick att reda ut.
    Bilen fungerat bra nu några hundra mil och utan negativa överraskningar. Läs mer
  • Claes L
    Claes L skrev om Bilselect
    En Ford transit å en Mercedes bra lite garenti jobb Läs mer
  • Benjamin A
    Benjamin A skrev om Bilselect
    Dem e bra, har jättefina bilar, bra personal å bemötande👍🏻 Läs mer
  • Rivmästaren S
    Rivmästaren S skrev om Bilselect
    Tack för att ni gjorde mina arbetsresor ännu roligare. 10 poäng! Läs mer
  • Fix And Go
    Fix And Go skrev om Bilselect
    Köpte våran företags bil från bilselect dom va otroligt trevliga. Det gick snabbt O smidigt till.

Rekommenderas starkt Läs mer
  • Mohammed S
    Mohammed S skrev om Bilselect
    Jätte nöjd med bilen och grym service tack bilselect! Läs mer
  • Zena Jon K
    Zena Jon K skrev om Bilselect
    Jag blev väl mottagen och fick direkt hjälp, bilen fick jag provköra och allt stämde enligt det som beskrevs i annonsen.
    Mycket bra bilfirma:) Läs mer
  • Magnus A
    Magnus A skrev om Bilselect
    Trevligt bemötande och kunnig personal jag är väldigt nöjd Läs mer
  • Anneli O
    Anneli O skrev om Bilselect
    Väldigt trevlig bilförsäljare.
    Information ifrån bilförsäljaren var bra och lätt att förstå.

Väldigt nöjd av upplevelsen på Bilselect, Kungälv vid bilköp. Läs mer
  • Temel A
    Temel A skrev om Bilselect
    Jag fick ett bra intryck av ägaren o personalen. Kändes tryggt att handla bil av dem. Väldigt ärliga Rekommenderas Läs mer
  • Nawzad K
    Nawzad K skrev om Bilselect
    Mycket trevligt bemötande och ärlig personal Läs mer
  • Tommy Arne B
    Tommy Arne B skrev om Bilselect
    Mycket bra bemötande av säljaren
    Bra ordning på alla papper vid försäljningen.
    Jag är besviken på sommardäcken som låg i
    påsar i bilen,att dom inte var lagenlig. Läs mer
  • Pernilla J
    Pernilla J skrev om Bilselect
    Det var en affär, varken bra eller dålig. Läs mer
  • Leif H
    Leif H skrev om Bilselect
    Blev väl bemött av en trevlig och kunnig försäljare. Läs mer
  • Imad K
    Imad K skrev om Bilselect