Bilselect

FILAREGATAN 23 14, 442 34 Kungälv — Visa karta

På Bilselect i Kungälv möts du av ett personligt mottagande. Det är så vi har byggt upp vår goda renommé. Vi har arbetat upp relationer med våra kunder med ambitionen att vara det personliga och trygga valet för dig när du skall göra en bilaffär. För oss är det lika naturligt att göra affärer med såväl privata kunder samt företagskunder. Hos oss hittar du begagnade bilar samt transportbilar av alla bilmärken. Vi byter eller köper även in din gamla bil till ett förmånligt pris.
Lör: 11:00-15:00
Sön: Stängt

Läs vad 146 kunder tycker om Bilselect

• 2019-04-03

Benny A skrev om Bilselect
    Ford Focus , bra personligt bemötande.
    Säljaren inte beskrivit dombristrt som jag såg vid första ögonkastrt Läs mer
  • 2019-04-01

Jan E skrev om Bilselect
    Köpte en bil, professionellt bemötande och kunnig försäljare. Läs mer
  • 2019-04-01

Mats V skrev om Bilselect
    Bilen var exakt vad som sas över telefon. Trevlig personal. Läs mer
  • 2019-03-12

ALF A skrev om Bilselect
    Uppfyller alla egenskaper för en genuin bilskojare. Lovar vitt och brett, men frånsäger sig allt ansvar. Köpte en bil innan jul. Till bilen följde en jättebra försäkring som skulle gälla under 14-dagar och kunde förlängas om man var nöjd. När jag läste det finstilta när jag kom hem, visade sig att den fantastiska försäkringen gällde överhuvudtaget inte min bil, bilen var för gammal.
    Vid första långkörningen (efter ca 25 mil) tändes laddningslampan, därefter ABS-urkopplad och Airbag urkopplad, dessutom svarade inte gasen, utan varvtalen och orken sjönk. När jag körde av motorvägen och stod på tomgång slocknade varningslamporna. Efter en stund fortsatte vi körningen. Efter nån mil återkom skeendet. Liksom första gången slocknade lamporna vid tomgång. Samma procedur skedde under hemresan. Dagen efter hemkomsten tittade jag igenom bilen och upptäckte att ena batterikabeln var lätt rörligt (risk för svagare spänningsöverföring). Kabeln spändes fast och bilen fortsatte att fungera som den fungerade före den länge resan. Detta gjorde den till nästa långresa. Samma händelseförlopp som vid första resan. Denna gången hade jag tagit med voltmeter som användes. Liksom vid föregående långresa, slocknade varningarna när jag stannade till vid vägkanten. Spänningen visade också normalt värde. Det blev några stopp under nedresan (samma varningar, varningarna försvann vid tomgång och godkända mätvärden).
    Vid hemresan som genomfördes i mörker och regn, blev det betydligt mer allvarligt och obehagligt. När varningarna kom började halvljusen pulsera i styrka, vindrutetorkarna hackade sig fram, och vid några tillfällen ryckte det i ratten (elektriskt styrservo) och gasen svarade inte med pådrag. Dessutom slocknade instrumentpanelen. Varje gång vi stannade till vid vägkanten slocknade varningarna och spänningen låg på normalt värde. När jag bad hustrun att varva upp motorn (ca 2500 rpm) när jag mätte spänningen sjönk spänningen till strax över 12,5 V.
    Efter att kört etappvis från Helsingborg och Vänersborg var det skönt att komma hem.
    När man efter dessa obehagliga resor vänder sig till köparen bestämmer vi att jag ska komma ner till deras verkstad. De kontrollerar bilen utan att hitta något. Kommentaren jag fick var: Händer det igen får du höra av dig!

Efter mailväxling bestämde vi att jag skulle lämna in bilen på Volvoverkstad i Vänersborg.
    Vid verkstadsbesök nr 2 fick man inte fram något fel och eftersom säljaren inte ser något fel och inte vill betala, vill inte verkstaden göra något generatorbyte.
    Vid ytterligare mailkontakt får man bara nedlåtande, insinuerande kommentarer.
    Kör man en bil med fyra personer i, på motorväg, kvällstid, regn och bilen blir både strömlös och svårkörd, anser jag att man med råge uppfyller kraven på att bilen inte är i trafiksäkert skikt. Blir man dessutom betraktade som nervösa, återstår inget förtroende alls för denna firma. Absolut inget alls. Läs mer
    2019-03-20 Bilselect i Kungälv svarar ALF A
    Hej Alf, Vi har inte på något sätt nekat er hjälp eller åtgärder med det påstådda felet på er bil.
    Vi har först skickat bilen till en BDS verkstad (auktoriserad verkstad) och där fann dom inga fel vid felsökning på varken generator eller batteri.
    Men ni var inte nöjda och ville ha ännu en felsökning, denna gång av en auktoriserad Volvo verkstad.
    Som överenskommet via mejl skulle vi stå för eventuella kostnader. NI själva valde Brandt Volvo verkstad i Vänersborg.
    Återigen visade sig bilen inte ha några fel varken på batteri eller generator.

Vi uppfyller alltid våra skyldigheter gentemot våra kunder och följer MRFs direktiv.
    Du fick en 14 dagars prova på försäkringar från Trygg Hansa och inte från oss, den kan förlängas om man accepterar deras premie.

Bilselect
    2019-03-20 ALF A svarar Bilselect i Kungälv
    Efter att ha läst Ert svar bekräftar ni själva det omdömet jag gav Er i min första recensions inledning.
    Ni påstår i ert svar: "Enligt er själva så har bilen inte visat några tecken på brister efter att ni spänt åt den lösa batterikabeln för cirka 3 månader sedan."
    Jag skrev: "Kabeln spändes fast och bilen fortsatte att fungera som den fungerade före den länge resan. Detta gjorde den till nästa långresa. Samma händelseförlopp som vid första resan. Denna gången hade jag tagit med voltmeter som användes. Liksom vid föregående långresa, slocknade varningarna när jag stannade till vid vägkanten."

För att förtydliga ytterligare: Vi har gjort två resor Vänersborg-Helsingborg t.o.r. (16 december och 12 januari). Både vid nerresa till Helsingborg och hemresan tillbaka till Vänersborg förlorade vi spänningen i bilen, detta hände både i december och januari. Att köra bilen på motorväg, i mörker och regn och dessutom bli av med grundläggande funktioner som belysning, vindrutetorkare, styrservo och fungerande gas är ingen behaglig upplevelse. På andra resan satt hustruns son och barnbarn i baksätet.
    Sådana bilresor kan man inte ens önska sin värsta ovän.

För det första vet jag inte om det finns så många alternativ som kan vara tydligare "trafiksäkerhetspåverkande fel" än detta, att bli av med spänningen.
    För det andra är frågan om man måste krocka med bilen för att det ska räknas som "trafiksäkerhetspåverkande fel"?
    För det tredje blir man inte ens trodd på när man berättar.
    För det fjärde. Varför skulle jag/vi över huvud taget hitta på detta. För att få en ny generator! Det handlar om att kunnat lita på bilen.
    För det femte ändrar ni på händelseförloppet och felciterar mig.
    För det sjätte blir man nedlåtande bemött med att vi inte behöver vara nervösa.
    För det sjunde. När det gäller den utlovade försäkringen är den inte ens ett erbjudande, det är bara luft. Bilen är för gammal, så erbjudandet gäller inte. Varför skulle jag förlänga något som inte gäller. Om jag skulle betala deras premie är det en försäkring som vilken som helst som JAG betalar, alltså inget erbjudande.
    För det åttonde är tydligen Mammon mer tillförlitlig, än en klagande kunds liv och hälsa.
    Läs mer genom att expandera tråden +
    Jenyfear W gillar detta
  • Christer S

2019-01-30

Christer S skrev om Bilselect
    Köpt två bilar här Saab o Volvo. Snabba och bra affärer båda gånger. Rekommenderas.
    Ch Sandberg Läs mer
  • Martin  A

2019-01-18

Martin A skrev om Bilselect
    Sålde min Toyota. Bra och snabb affär. Trevlig bemötande. Tummen upp!
    Martin Alfredsson, Kungälv Läs mer
    2019-01-20 Bilselect i Kungälv svarar Martin A
    Tack själv Martin för en smidig affär!
  • 2018-12-11

Susanne E skrev om Bilselect
    Dom verkar reko några små problem har vi löst gemensamt
    Köpte en bil Läs mer
  • 2018-12-06

Pia R skrev om Bilselect
    Hade inga förväntningar på Bilselect, men blev bemött på ett trevligt o bra sätt så det avgjorde bilköpet. Läs mer
  • 2018-12-05

Ahmed S skrev om Bilselect
    Trevlig personal! Köpte en Opel insignia och det var lite småfel med bilen i efterhand.Jag kontaktade Säljaren på Bilselect och de åtgärdade felet direkt. Upplevde det som en väldigt seriös bilfirma och kommer förmodligen köpa fler bilar av de i framtiden Läs mer
  • Håkan B

2018-12-05

Håkan B skrev om Bilselect
    Tycker som helhet att de va en snabb och smidig affär bra bemötande och snabb service bra personal okaj pirs Läs mer
  • Thomas L

2018-11-02

Thomas L skrev om Bilselect
    Köpte en Ford Focus årsmodell 2014. Jag fick ett bra bemötande. Verkar vara en seriös bilfirma. Det var lätt att få kontakt med personalen både på telefon och i bilhallen. En av de assisterande säljarna uttalade sig dock om sådant han inte kände till, han hävdade att det fanns farthållare när det inte fanns. Det drar ner mitt omdöme något. Ändå är jag mycket nöjd och jag kan rekommendera BILSELECT.
    Thomas Larsson, Alingsås Läs mer
  • 2018-11-02

Glenn N skrev om Bilselect
    Bra bemötande och krångelfri affär. Läs mer
  • 2018-09-28

Emma L skrev om Bilselect
    Mycket trevliga och ärliga! Jag sålde en bil och köpte en annan. Det gick snabbt och smidigt. Jag är väldigt nöjd. Läs mer
    Bilselect i Kungälv, Josef gillar detta

Josef, Bilselect i Kungälv gillar detta
  • 2018-08-29

Yemane G skrev om Bilselect
    Hej!
    Jag köpte en ford bil och jag hittade företaget via blocket. Jag är nöjd Läs mer
  • 2018-08-27

Martin J skrev om Bilselect
    Enkel och smidig köpprocess. Väldigt serviceminded/Johan Läs mer
  • 2018-08-27

Rudolf L skrev om Bilselect
    Vänligt och lagom säljande bemötande. Ok inbytespris. Läs mer
  • 2018-08-06

Amandus K skrev om Bilselect
    Bra bil men stod i annons att både cd och ac funkade, dock funkade inget av de. Även var en hjulbult lossnad. Läs mer
    Bilselect i Kungälv, Dan H gillar detta

Jan Erik A skrev om Bilselect
    Bra och trevligt bemötande kunnig personal. Läs mer
    Bilselect i Kungälv, Josef gillar detta
  • Serkan Ö

2018-08-04

Serkan Ö skrev om Bilselect
    De är jätte trevliga bra bemötande och bra service. Jag kan rekommenderar till alla köpa bil från bilselect. Läs mer

Birgitta E skrev om Bilselect
    Köpte bil. Mycket trevlig säljare. Läs mer
  • Zoran K

2018-08-04

Zoran K skrev om Bilselect
    Very kindly personal. Big choices of cars and good prices. Recommended. Läs mer

Selazan M skrev om Bilselect
    Toppen service, smidig affär och ytterst trevlig personal. Läs mer
  • 2018-07-20

Johan S skrev om Bilselect
    Köpte en bil. Körde 55 mil med skakningar i hjulen. Det fattades plastdistanser i hjulen. Ett hjul var temporärt punkteringslagat.
    Bilselect stod för hela kostnaden. Inga problem eller diskussioner. Läs mer
  • Hans E

2018-06-13

Hans E skrev om Bilselect
    Trevligt bemötande och smidig affär. Läs mer
  • 2018-06-13

Hem Vvs M skrev om Bilselect
    Mycket bra service o trevligt bemötande 👍👍👍 Läs mer
  • Marcus L

2018-06-13

Marcus L skrev om Bilselect
    Köpte en BMW 520D. Var meningen att min kamrat skulle stått på bilen men efter 1h försök med olika kreditgivare och strul så slutade med att jag hoppade in och tog på mig den. S bilselect jobbade kanon och verkligen högsta betyg i kundkontakt och service samt uthållighet med problemlösningen. Läs mer
  • 2018-06-13

Oscar F skrev om Bilselect
    Jag vart väldigt nöjd fram tills att jag lämnat affären och ritat på papper då ja sätter mig i bilen och motorlampan började lysa. Gjorde den inte dagen innan när jag provkörde. Läs mer
    Dan H gillar detta
  • 2018-05-03

Taghreed A skrev om Bilselect
    Bra pris och bra bil för en ny börjare . Det var trevlig bemötande. Inget stora fel i bilen Läs mer
  • 2018-05-01

Ercan N skrev om Bilselect
    ⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐ Läs mer
  • 2018-03-25

Dan H skrev om Bilselect
    Trevligt men en aning snorkigt beteende vid köpet av bilen. Dock ändrades beteendet till enbart snorkighet när jag fick en rasad koppling ett halv år senare. De vägrade helt enkelt att ta ansvar för felet trots att det i konsumentköplagen finns något som kallas för 6 månaders regeln, vilket innebär att bilfirman är ansvarig för alla fel som uppstår på bilen under denna tid. När jag till sist fick prata med ägaren så skyllde han på min fru för felet då han ansåg att kvinnor är sämre än män på att köra bil. Det enda han kunde hjälpa mig med var en lite billigare reparation än verkstaden där bilen stod, och lovade att återkomma med ett kostnadsförslag via mail. Men något kostnadsförslag fick jag aldrig, så inte ens på den punkten kunde de leverera. Läs mer
    2018-04-21 Bilselect i Kungälv svarar Dan H
    Hej Dan,
    Det var trevligt att göra affär med dig och byta in din gamla bil som hade massor med fel.
    När du fick problem med kopplingen så har det inte varit något fel på den vid köpetillfället . Koppling klassas som en slitage del och med tiden byts den.Slitage omfattas inte av några garantier och vi försökte hjälpa dig med bytet till en krafigt reducerat pris men du avstod från offerten då du ansåg att det var vårt ansvar att byta ut en slitagedel på din bil vilket vi inte gör då den inte infaller under konsumentkköpslagen. Tråkigt att du känner att det va snorkigt beteende av vår säljare men så minns vi inte att det var då du var väldigt nöjd med köpet samt inbytet du hade.
    2018-04-21 Dan H svarar Bilselect i Kungälv
    Min bil var gammal och jag fick lite i inbyte. Inga gamla bilar är utan fel, speciellt inte om de har 15 år på nacken. Dock var mycket bytt på bilen samt att den var nybesiktigad och godkänd. Som privatperson lämnar man Inga garantier vid inbyte. Speciellt inte till en bilhandlare. Däremot måste ni som bilhandlare lämna vissa garantier samt att ni måste följa konsumentköplagen. Och i konsumentköplagen finns det något som kallas för 6 månaders regeln. Under denna tid är ni ansvariga för ALLA fel som uppstår. Där står inget om undantag för slitagedelar. Sen har jag aldrig mottagit någon offert från er. Sluta ljuga för att försöka rädda era ansikten. Då tappar ni bara ännu mer i anseende, ett anseende som ni just nu är så måna om att försöka rädda.

Visst var jag nöjd med bytet när jag lämnade eran butik synd bara att det inte varade så länge. Sen att ni undviker att kommentera eran nedlåtande kvinnosyn kan jag förstå. Det är nog lite svårt att försvara sådant beteende.
    2018-04-23 Bilselect i Kungälv svarar Dan H
    Hej igen Dan!

Vi kan sitta här och skriva hur länge som helst och ord står mot ord. I Sverige finns det nåt som heter ARN (Allmänna reklamationsnämnden), och tycker du att du har blivit "lurad" tycker Vi att du ska vända dig till de och de får avgöra ärendet/tvisten. Vi har blivit ett rekommderat företag av Reco 2015,2016,2017 samt 2018 med alla fina rekommendationer av kunderna. Vi strävar framåt och våran främsta uppgift är att kunden skall vara nöjd och även trygg efter bilköpet . Men i det här fallet är det massa frågetecken som vi inte kan acceptera. Ditt beteende och nivån på dina svar med alla starka anklagelser bevisar själv din människosyn. Det konstiga är att kopplingen var ok när du köpte bilen. Varför klagade du inte direkt efter bilköpet? Du fick med 1 månads garanti. Enligt min kollega så förklarar han för dig i telefon att alla människor kör på olika sätt.En koppling påverkas av sättet att växla samt köra en bil på. Detta har inget med kvinnosyn att göra,då vi har kvinnor som jobbar i företaget och vi värdesätter kvinnan högt. Så att påstå att Vi "ljuger" eller har dålig "kvinnosyn" är en stark anklagelse som Vi inte accepterar.
    Vi rekommenderar att du helst tar kontakt med ARN om du känner dig missnöjd. Vi kommer acceptera samt respektera alla utslag/dom av ARN.

Tack för oss ! Mvh Bilselect
    2018-04-24 Dan H svarar Bilselect i Kungälv
    Först måste jag säga att det är märkligt att det enbart är personer som har lagt ett negativt omdöme på reco som ni väljer att svara, och varje svar ni har gett har varit med en nedvärderande ton. Alla de som har lagt ett positivt omdöme om er har ni inte bemödat med ett enda svar. Inte ens ett tack har någon fått. Lite märkligt kan man tycka. Ändå är ni snabba med att använda dessa personers omdömen till att skryta om er själva.
    Så vem som har fel människosyn kan ju diskuteras. Om ni sen inte vill att jag skall kalla er för lögnare, sluta då upp med att påstå saker som inte är sanna. Ja jag fick 1 månads garanti. Men jag får uppfattningen om att ni inte anser er ansvariga för fel som uppstår efter den månaden? Sen har vi eran kollega som jag pratade med via telefon. Du skall nog prata med honom om vikten med att tala sanning. Sen får vi se om jag går vidare med det här till ARN. Just nu nöjer jag mig med att visa mitt missnöje mot er här på reco. Det känns faktiskt ändå med tanke på eran reaktion, relativt effektivt.

Tack för mig! Mvh Dan

Snabbt och enkelt
    Skulle rekommendera Läs mer
  • 2018-03-13

Linn H skrev om Bilselect
    Vi köpte vår familje bil hos bilselect och vi är så nöjda! Bra service och trevliga säljare! Läs mer
  • 2018-03-07

Per Olof J skrev om Bilselect
    +++++Funkade mycket bra. +++++ Läs mer
  • 2018-02-28

Juka H skrev om Bilselect
    Hej Rekomanderar starkt Bilselect,det är en trygg och seriös bilfirma som håller de som dem lovar.
    Mycket trevlig bemötande kommer köppa flera bilar av Bilselect i framtiden!
    ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ Läs mer
  • 2018-02-26

Hampus Ö skrev om Bilselect
    Väldigt bra bemötande. Allt från telefonkontakt till avslutat köp.
    Blev upphämtad i bilen jag var intresserad av i Kungälv.
    Slutade med att det blev två bilar köpta som jag och frugan nöjt åkte hem till Stockholm med. Rekommenderas! Läs mer
  • 2018-02-24

Eleonor F skrev om Bilselect
    Toppen! Nöjd och bra service! Rekommenderas! Läs mer
  • 2018-02-24

Ulla Kristina L skrev om Bilselect
    Redan när vi klev in genom dörren kändes firman seriös. Blev mycket trevligt bemött. Fick en fin genomgång av kontraktet innan jag skrev på detsamma. Säljaren var lugn och mycket trevlig. Bilen vi köpte är precis vad som utlovades i annonsen. Kan rekommendera Bilselect till andra som går i bilköpartankar. Mycket nöjda kunder/Ulla o Anders Läs mer
  • Jan T

2018-01-28

Jan T skrev om Bilselect
    Ett ärligt och bra bemötande vid köp av bil. Fick ett bra pris och det var ordning och reda med köpekontrakt och betalningar. Läs mer
  • 2018-01-07

Ali K skrev om Bilselect
    Riktigt bra kundbemötande. Väl serviceminded personal. Känner mig riktigt nöjd. Läs mer
  • 2018-01-07

Peter A skrev om Bilselect
    Hej. Mycket bra bemötande och proffsigt gjort med hela affären.
    Fick rabatt pga. Att bilen inte var i det skick som sagt på telefon.
    Tyvärr mycket slarvigt att inte ha monterat centrumringar på vinterfälgarna så det blev en skakig hemfärd till Jönköping.
    Annars är jag mycket positivt och är mycket nöjd med bilen BMW 523i E61 2006.
    Stort tack. Mvh Peter Arabäck Läs mer
  • Bengt A

2017-12-11

Bengt A skrev om Bilselect
    Riktigt smidigt att sälja bilen genom Bilselect AB. Proffsigt bemötande och rättvist pris. Supernöjd! Läs mer
  • 2017-11-30

Farah S skrev om Bilselect
    Tack bilsact jag är nöjd bilact Läs mer
  • Nico N

2017-11-27

Nico N skrev om Bilselect
    Har sålt flera bilar genom BilSelect. Supersmidig och rättvis affär varje gång! Bra bemötande. Rekommenderar starkt! Läs mer
  • 2017-11-02

Sandra F skrev om Bilselect
    Kan varmt rekommendera Bilselect i Kungälv! Mycket trevligt bemötande och kunnig personal. Kanon bra service & goodwill. Jättefina begagnade bilar som är ordning på. Återkommer gärna dit igen :-) Läs mer
  • 2017-10-31

Björn T skrev om Bilselect
    Dom verkade bra och dom var trevligt Läs mer

FILAREGATAN 23 14, 442 34 Kungälv