Bilselect

FILAREGATAN 23 14, 442 34 Kungälv — Visa karta

På Bilselect i Kungälv möts du av ett personligt mottagande. Det är så vi har byggt upp vår goda renommé. Vi har arbetat upp relationer med våra kunder med ambitionen att vara det personliga och trygga valet för dig när du skall göra en bilaffär. För oss är det lika naturligt att göra affärer med såväl privata kunder samt företagskunder. Hos oss hittar du begagnade bilar samt transportbilar av alla bilmärken. Vi byter eller köper även in din gamla bil till ett förmånligt pris.
Lör: 11:00-15:00
Sön: Stängt

Läs vad 161 kunder tycker om Bilselect

Magnus G skrev om Bilselect
    Fin bild till ett bra pris. Nöjd kund utan några större anmärkningar Läs mer

Bjarne O skrev om Bilselect
    Jag köpte en mazda 3. jag blev trevligt bemött och fick den info och vägledning jag behövde för att köpa en första bil. Jag fick kände aldrig att jag inte prioriterades eller skulle bli lurad.
    Ett tryggt köp helt enkelt där dem står för servicen som behöver göras direkt. Men En nice touch hade ju varit lite bensin i tanken så att inte det första man behöver göra är att tanka! Läs mer

Assi Z skrev om Bilselect
    Trevlig säljare och fin bilfirma Läs mer

Michael G skrev om Bilselect
    Bemötandet var som det ska vara hela var en trevlig upplevelse. Läs mer

Feysal R skrev om Bilselect
    Utmärkt bemötande och bilar. Toppen kundservice. Läs mer

Håkan F skrev om Bilselect
    Köpte Saab 9-5 sedan.
    Vid provkörning så funkade inte ac,n, men dom reparerade den och fick dessutom en månad garanti extra på just ac,n.
    Bra bemötande och snabb och smidig affär. Läs mer
  • Marcus G

2019-08-07

Marcus G skrev om Bilselect
    Trevlig personal, upptäckte ett fel på bilen efter köp som företaget tog kostnaden för! Rekommenderas. Läs mer
  • 2019-08-07

Hamza S skrev om Bilselect
    Bästa servicen, snabb och smidig affär.
    Tack! Läs mer
  • ABDELKARIM H

2019-06-29

ABDELKARIM H skrev om Bilselect
    Pålitliga och ärliga. Viktigt att man kan känna förtroende för den man köper bil utav. Läs mer
  • 2019-06-05

Akustikverkstan Ab A skrev om Bilselect
    Köpte en Ford transit connect, någon måste ha spolat ur bilen på insidan då det stod 30 liter vatten under mattan i hytten. Mycket oproffsigt!
    Dock väldigt trevliga 👍🏻 Läs mer
  • 2019-06-03

Jan S skrev om Bilselect
    Bemötandet var mycket trevlig. Hoppas att även köpet bli lyckosamt. / JS Läs mer
  • 2019-05-12

Milorad B skrev om Bilselect
    Audi A6 2,0 TDi Super bra och trevlig personal, rekommenderar järna till alla. Läs mer
  • Lars Peter A

2019-05-12

Lars Peter A skrev om Bilselect
    Jag köpte en bil
    Som jag är mycket nöjd med.
    Hade igentligen ingen förväntning på företaget.
    Men blev positivt överraskad av deras goda inställning och och kunde hjälpa till.
    Jag kommer garanterat att handla bilar där någon mer gång 👍 Läs mer

Osman S skrev om Bilselect
    Tack för en fantastisk service! Läs mer

Rune K skrev om Bilselect
    Suveränt bemötande av personal. Bilen ja köpte var precis som annonsen utlovade. Snabbt avklarad affär vilket innbär att jag är en nöjd ägare av min Santa Fe. Läs mer

Emmelie L skrev om Bilselect
    Köpte en Ford focus, väldigt bra bemött super bra service. Dessutom upptäckte jag att vindrutetorkarmotorn var trasig i efterhand, den bytte dom ut direkt till mig när jag ringde. Rekommenderar dom starkt. Läs mer
  • 2019-04-03

Benny A skrev om Bilselect
    Ford Focus , bra personligt bemötande.
    Säljaren inte beskrivit dombristrt som jag såg vid första ögonkastrt Läs mer
  • 2019-04-01

Jan E skrev om Bilselect
    Köpte en bil, professionellt bemötande och kunnig försäljare. Läs mer
  • 2019-04-01

Mats V skrev om Bilselect
    Bilen var exakt vad som sas över telefon. Trevlig personal. Läs mer
  • Christer S

2019-01-30

Christer S skrev om Bilselect
    Köpt två bilar här Saab o Volvo. Snabba och bra affärer båda gånger. Rekommenderas.
    Ch Sandberg Läs mer
  • Martin  A

2019-01-18

Martin A skrev om Bilselect
    Sålde min Toyota. Bra och snabb affär. Trevlig bemötande. Tummen upp!
    Martin Alfredsson, Kungälv Läs mer
    2019-01-20 Bilselect i Kungälv svarar Martin A
    Tack själv Martin för en smidig affär!
  • 2018-12-11

Susanne E skrev om Bilselect
    Dom verkar reko några små problem har vi löst gemensamt
    Köpte en bil Läs mer
  • 2018-12-06

Pia R skrev om Bilselect
    Hade inga förväntningar på Bilselect, men blev bemött på ett trevligt o bra sätt så det avgjorde bilköpet. Läs mer
  • 2018-12-05

Ahmed S skrev om Bilselect
    Trevlig personal! Köpte en Opel insignia och det var lite småfel med bilen i efterhand.Jag kontaktade Säljaren på Bilselect och de åtgärdade felet direkt. Upplevde det som en väldigt seriös bilfirma och kommer förmodligen köpa fler bilar av de i framtiden Läs mer
  • Håkan B

2018-12-05

Håkan B skrev om Bilselect
    Tycker som helhet att de va en snabb och smidig affär bra bemötande och snabb service bra personal okaj pirs Läs mer
  • Thomas L

2018-11-02

Thomas L skrev om Bilselect
    Köpte en Ford Focus årsmodell 2014. Jag fick ett bra bemötande. Verkar vara en seriös bilfirma. Det var lätt att få kontakt med personalen både på telefon och i bilhallen. En av de assisterande säljarna uttalade sig dock om sådant han inte kände till, han hävdade att det fanns farthållare när det inte fanns. Det drar ner mitt omdöme något. Ändå är jag mycket nöjd och jag kan rekommendera BILSELECT.
    Thomas Larsson, Alingsås Läs mer
  • 2018-11-02

Glenn N skrev om Bilselect
    Bra bemötande och krångelfri affär. Läs mer
  • 2018-09-28

Emma L skrev om Bilselect
    Mycket trevliga och ärliga! Jag sålde en bil och köpte en annan. Det gick snabbt och smidigt. Jag är väldigt nöjd. Läs mer
    Bilselect i Kungälv, Josef gillar detta

Josef, Bilselect i Kungälv gillar detta
  • 2018-08-29

Yemane G skrev om Bilselect
    Hej!
    Jag köpte en ford bil och jag hittade företaget via blocket. Jag är nöjd Läs mer
  • 2018-08-27

Martin J skrev om Bilselect
    Enkel och smidig köpprocess. Väldigt serviceminded/Johan Läs mer
  • 2018-08-27

Rudolf L skrev om Bilselect
    Vänligt och lagom säljande bemötande. Ok inbytespris. Läs mer
  • 2018-08-06

Amandus K skrev om Bilselect
    Bra bil men stod i annons att både cd och ac funkade, dock funkade inget av de. Även var en hjulbult lossnad. Läs mer
    Bilselect i Kungälv, Dan H gillar detta

Jan Erik A skrev om Bilselect
    Bra och trevligt bemötande kunnig personal. Läs mer
    Bilselect i Kungälv, Josef gillar detta
  • Serkan Ö

2018-08-04

Serkan Ö skrev om Bilselect
    De är jätte trevliga bra bemötande och bra service. Jag kan rekommenderar till alla köpa bil från bilselect. Läs mer

Birgitta E skrev om Bilselect
    Köpte bil. Mycket trevlig säljare. Läs mer
  • Zoran K

2018-08-04

Zoran K skrev om Bilselect
    Very kindly personal. Big choices of cars and good prices. Recommended. Läs mer

Selazan M skrev om Bilselect
    Toppen service, smidig affär och ytterst trevlig personal. Läs mer
  • 2018-07-20

Johan S skrev om Bilselect
    Köpte en bil. Körde 55 mil med skakningar i hjulen. Det fattades plastdistanser i hjulen. Ett hjul var temporärt punkteringslagat.
    Bilselect stod för hela kostnaden. Inga problem eller diskussioner. Läs mer
  • Hans E

2018-06-13

Hans E skrev om Bilselect
    Trevligt bemötande och smidig affär. Läs mer
  • 2018-06-13

Hem Vvs M skrev om Bilselect
    Mycket bra service o trevligt bemötande 👍👍👍 Läs mer
  • Marcus L

2018-06-13

Marcus L skrev om Bilselect
    Köpte en BMW 520D. Var meningen att min kamrat skulle stått på bilen men efter 1h försök med olika kreditgivare och strul så slutade med att jag hoppade in och tog på mig den. S bilselect jobbade kanon och verkligen högsta betyg i kundkontakt och service samt uthållighet med problemlösningen. Läs mer
  • 2018-06-13

Oscar F skrev om Bilselect
    Jag vart väldigt nöjd fram tills att jag lämnat affären och ritat på papper då ja sätter mig i bilen och motorlampan började lysa. Gjorde den inte dagen innan när jag provkörde. Läs mer
    Dan H gillar detta
  • 2018-05-03

Taghreed A skrev om Bilselect
    Bra pris och bra bil för en ny börjare . Det var trevlig bemötande. Inget stora fel i bilen Läs mer
  • 2018-05-01

Ercan N skrev om Bilselect
    ⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐ Läs mer
  • 2018-03-25

Dan H skrev om Bilselect
    Trevligt men en aning snorkigt beteende vid köpet av bilen. Dock ändrades beteendet till enbart snorkighet när jag fick en rasad koppling ett halv år senare. De vägrade helt enkelt att ta ansvar för felet trots att det i konsumentköplagen finns något som kallas för 6 månaders regeln, vilket innebär att bilfirman är ansvarig för alla fel som uppstår på bilen under denna tid. När jag till sist fick prata med ägaren så skyllde han på min fru för felet då han ansåg att kvinnor är sämre än män på att köra bil. Det enda han kunde hjälpa mig med var en lite billigare reparation än verkstaden där bilen stod, och lovade att återkomma med ett kostnadsförslag via mail. Men något kostnadsförslag fick jag aldrig, så inte ens på den punkten kunde de leverera. Läs mer
    2018-04-21 Bilselect i Kungälv svarar Dan H
    Hej Dan,
    Det var trevligt att göra affär med dig och byta in din gamla bil som hade massor med fel.
    När du fick problem med kopplingen så har det inte varit något fel på den vid köpetillfället . Koppling klassas som en slitage del och med tiden byts den.Slitage omfattas inte av några garantier och vi försökte hjälpa dig med bytet till en krafigt reducerat pris men du avstod från offerten då du ansåg att det var vårt ansvar att byta ut en slitagedel på din bil vilket vi inte gör då den inte infaller under konsumentkköpslagen. Tråkigt att du känner att det va snorkigt beteende av vår säljare men så minns vi inte att det var då du var väldigt nöjd med köpet samt inbytet du hade.
    2018-04-21 Dan H svarar Bilselect i Kungälv
    Min bil var gammal och jag fick lite i inbyte. Inga gamla bilar är utan fel, speciellt inte om de har 15 år på nacken. Dock var mycket bytt på bilen samt att den var nybesiktigad och godkänd. Som privatperson lämnar man Inga garantier vid inbyte. Speciellt inte till en bilhandlare. Däremot måste ni som bilhandlare lämna vissa garantier samt att ni måste följa konsumentköplagen. Och i konsumentköplagen finns det något som kallas för 6 månaders regeln. Under denna tid är ni ansvariga för ALLA fel som uppstår. Där står inget om undantag för slitagedelar. Sen har jag aldrig mottagit någon offert från er. Sluta ljuga för att försöka rädda era ansikten. Då tappar ni bara ännu mer i anseende, ett anseende som ni just nu är så måna om att försöka rädda.

Visst var jag nöjd med bytet när jag lämnade eran butik synd bara att det inte varade så länge. Sen att ni undviker att kommentera eran nedlåtande kvinnosyn kan jag förstå. Det är nog lite svårt att försvara sådant beteende.
    2018-04-23 Bilselect i Kungälv svarar Dan H
    Hej igen Dan!

Vi kan sitta här och skriva hur länge som helst och ord står mot ord. I Sverige finns det nåt som heter ARN (Allmänna reklamationsnämnden), och tycker du att du har blivit "lurad" tycker Vi att du ska vända dig till de och de får avgöra ärendet/tvisten. Vi har blivit ett rekommderat företag av Reco 2015,2016,2017 samt 2018 med alla fina rekommendationer av kunderna. Vi strävar framåt och våran främsta uppgift är att kunden skall vara nöjd och även trygg efter bilköpet . Men i det här fallet är det massa frågetecken som vi inte kan acceptera. Ditt beteende och nivån på dina svar med alla starka anklagelser bevisar själv din människosyn. Det konstiga är att kopplingen var ok när du köpte bilen. Varför klagade du inte direkt efter bilköpet? Du fick med 1 månads garanti. Enligt min kollega så förklarar han för dig i telefon att alla människor kör på olika sätt.En koppling påverkas av sättet att växla samt köra en bil på. Detta har inget med kvinnosyn att göra,då vi har kvinnor som jobbar i företaget och vi värdesätter kvinnan högt. Så att påstå att Vi "ljuger" eller har dålig "kvinnosyn" är en stark anklagelse som Vi inte accepterar.
    Vi rekommenderar att du helst tar kontakt med ARN om du känner dig missnöjd. Vi kommer acceptera samt respektera alla utslag/dom av ARN.

Tack för oss ! Mvh Bilselect
    2018-04-24 Dan H svarar Bilselect i Kungälv
    Först måste jag säga att det är märkligt att det enbart är personer som har lagt ett negativt omdöme på reco som ni väljer att svara, och varje svar ni har gett har varit med en nedvärderande ton. Alla de som har lagt ett positivt omdöme om er har ni inte bemödat med ett enda svar. Inte ens ett tack har någon fått. Lite märkligt kan man tycka. Ändå är ni snabba med att använda dessa personers omdömen till att skryta om er själva.
    Så vem som har fel människosyn kan ju diskuteras. Om ni sen inte vill att jag skall kalla er för lögnare, sluta då upp med att påstå saker som inte är sanna. Ja jag fick 1 månads garanti. Men jag får uppfattningen om att ni inte anser er ansvariga för fel som uppstår efter den månaden? Sen har vi eran kollega som jag pratade med via telefon. Du skall nog prata med honom om vikten med att tala sanning. Sen får vi se om jag går vidare med det här till ARN. Just nu nöjer jag mig med att visa mitt missnöje mot er här på reco. Det känns faktiskt ändå med tanke på eran reaktion, relativt effektivt.

Tack för mig! Mvh Dan
    Läs mer genom att expandera tråden +
    SUSANNE B, Dan H gillar detta
  • 2018-03-13