BME Kyl AB

BME Kyl AB

Ring 073-500 08 20 www.bmekyl.se

Välkommen till BME Kyl AB - en totalentreprenör som bryr sig såväl om design som funktion när det gäller värmepumpar och kylanläggningar! Det Nordiska klimatet kräver marknadens bästa värmepumpar, det vet vi på BME Kyl AB. Dessutom tycker vi att din värme- eller kylanläggning ska passa in, så gott det går, i inredningen. Vi...

86 omdömen om BME Kyl AB

JOHAN B
Skrev om BME Kyl AB

Bara gott att säga om detta företag. En säljare som lyssnade på mina önskemål, snabb återkoppling och en bra installation. Det märks att dem gör det lilla extra och Inte tar den enkla vägen.

Huddinge Maskinservice AB
4.5/5 i betyg av 1397 omdömen 4.5 av 1397 omdömen

Har köpt en luftvärmepump till vårt vinterisolerade uterum av Huddinge Maskinservice. Fick snabb och bra hjälp med att lösa utmaningar som k

Kristian D
Skrev om BME Kyl AB

Ett riktigt seröst företag som håller vad dom lovar, från första möte till utförd installation. Dom är trevliga och kunniga plus att jobbet är snyggt utfört, så det kan inte bli annat en högsta betyg.

Hans G
Skrev om BME Kyl AB

Seriöst bolag där hela kedjan från första samtal, på platsen besök, till installation flöt på helt smärtfritt. Rekommenderas starkt.

Inneklimat Service IVT Center
4.3/5 i betyg av 315 omdömen 4.3 av 315 omdömen

Vi bor på ön och tänkte anlita lokala Vi har installerat två värmepump från IVT företaget! Slutsatsen är medarbetare har väldigt dåligt omdö

Mohannad O Mohannad O
Louis Su Wei C
Skrev om BME Kyl AB

Det blev ingen värmepump från BME Kyl AB men inte för att det var dåligt utan helt enkelt att det blev en annan offert för mig. Adam Engfors var skit bra som säljare, kom i tid för det bokade mötet(kl 7 på morgonen) och fick bra råd. Jag ger betyg 5 för det bemötande jag fick.

BJÖRN J
Skrev om BME Kyl AB

Fantastiskt service! Mikael kom ut och vi tittade tillsammans på vilken lösning han trodde var bäst för oss. Efter det flöt det bara på och hela gänget dök upp för en proffsig installation så nu har vi det svalt och skönt hemma!

Energikomfort Sverige AB
4.4/5 i betyg av 325 omdömen 4.4 av 325 omdömen
Badge2023

Bra kommunikation, snabbt och inget krångel. Korta Ledtider och bra service.

Karl Per-Ola S Karl Per-Ola S
NIKLAS G
Skrev om BME Kyl AB

Fick initial kontakt med Adam som kom ut och tittade på den bästa lösningen för oss, sedan gick allt ganska snabbt och dom levererade två luftluftpumpar som dom även installerade. Energikostnader har minskat och vi är otroligt nöjda med val av både BME Kyl AB och våra Daikin värmepumpar!

JENS L
Skrev om BME Kyl AB

Har köpt ett par värmepumpar av BME Kyl nu. Extremt bra att ha att göra med. Enkla och tydliga offerter där allt ingår, kommer på utlovade tider och snabba på installation. Även bra service efter installation.

Rördoktorn IVT Center
4.8/5 i betyg av 83 omdömen 4.8 av 83 omdömen

Richard på Rördoktorn har varit otroligt hjälpsam vid en felsökning. Kunnig och engagerad. Tack vare Rördoktorn så löste det sig med det fal

JOHAN H
Skrev om BME Kyl AB

Mycket professionellt hela vägen. Lyhördhet och omsorg om mig som kund från första kontakten till och med installation. Mycket nöjd!

JOACHIM L
Skrev om BME Kyl AB

Förväntningarna var skyhöga. Installationplatsen var trång. Bmekyl levererade över förväntan! Snabb och smidig installation.

Allmänna Rörjouren
3.7/5 i betyg av 648 omdömen 3.7 av 648 omdömen

Snabbt och kompetent fixat av en trevlig rörmokare. Allt klart inom 2 timmar från vårt nödrop lördag kväll. Söndag morgon kunde vi tryggt åk

Jan H
Skrev om BME Kyl AB

Vi blev tippsade om Micke när vi skulle installera två luftvärmepumpar i vårt radhus. Smarbetet har varit helt fantastiskt. Det började med att han verkligen tog sig tid för att hitta den bästa lösningen just för vårt hus. På själva installeringsdagen plingade han på exakt på den överenskomna tiden - hur ofta händer det egentligen? :-) Micke visar sann yrkesstolthet vilket verkligen syns i resultatet som blev väldigt fint! Hela samarbetet har varit en fröjd från början till slut och kontakten var oerhört smidigt! Vi kan varmt rekommendera Micke!

Yngve S
Skrev om BME Kyl AB

Förväntningarna var ju höga när jag valde Micke som installatörer, han hade massor med goda referenser och även installerat hos en f.d. kollega som jag litar på. Och vi blev supernöjda. Mycket bra tips och råd redan på kundbesöket, där han tog sig god tid. Installationen helt perfekt i alla detaljer. Anlita Micke och du blir nöjd!

Energieffektivisering AB IVT Center
4.7/5 i betyg av 120 omdömen 4.7 av 120 omdömen

Mycket bra och proffsig service. Alltid snabb service.

Roger C
Skrev om BME Kyl AB

Vi Är helnöjda ....när vi e färdiga med köket så är det Micke vi kommer att anlita igen för en till luftluft på övervåning 🤘

Svar från BME Kyl AB

Som jag brukar säga... ”Jag är nöjd om kunden är nöjd”

Peter W
Skrev om BME Kyl AB

Kunnig,bra utfört jobb, höll utlovade tider. Precis som det ska vara. /Peter

Varma Huset — Mitsubishi Electric
4.6/5 i betyg av 250 omdömen 4.6 av 250 omdömen
Badge2019

Vi har anlitat Varma Huset AB i flera tillfälle både som privat och företag, alltid bra resultat, mycket seriöst och kunniga personer, föret

Stenfirma Lapital AB Stenfirma Lapital AB
Conny H
Skrev om BME Kyl AB

Vid köp av ny värmepump anlitades BME Kyl AB på rekommendation av granne. Jobbet har hittills skötts på ett väldigt bra sätt. Tider har hållits och likaså offerten. Jag har nått Mikael E. när jag har behövt. Ett mycket trevligt bemötande. Produkten har också motsvarat förväntningarna.

Svar från BME Kyl AB

Conny Känns bra att ni är nöjda med Daikin pumpen och mig.

Ioannis A
Skrev om BME Kyl AB

Precis som en proffsig hantverkare ska vara! Fick tips om Micke av en granne. Responstiden på min förfråga var kort, hembesöket trevligt och offerten kom in dagen efter. Installationen gick smidigt och snyggt. Absolut inget att klaga på! Jag rekommenderar BME Kyl utan tvekan!

Svar från BME Kyl AB

Hej En självklarhet är att det ska vara proffsigt när man tar betalt.

Relax Rör & Värme IVT Center
4.6/5 i betyg av 182 omdömen 4.6 av 182 omdömen
BadgeThreeYears

De är inte så där proffsiga i sitt sätt att göra saker eller jobba.

Christer L
Skrev om BME Kyl AB

BMEKYL Vallentuna Köp och installation av Daikin luftvärmepump. Montage 1 st Daikin Caldo X25 / Wifi enhet / Markstativ / Elinstallation BMEKYL finns med på Daikin´s hemsida som godkänd installatör ( krävs för att Daikin´s garantier skall gälla ). BMEKYL återkopplade dagen efter jag mailat och bokade tid för ett hembesök och efter det en ny tid för installation ytterligare några veckor senare. Kom överens vid det första besöket var någonstans inne resp ute enheten skall sitta / placeras i stugan samt att...

Svar från BME Kyl AB

Tack Christer för din fina recension, samt rekommendationerna till dina grannar.

Niclas G
Skrev om BME Kyl AB

Kanonbra service, bra bemötande av våra behov och strålande utfört! Jag är väldigt nöjd.

Svar från BME Kyl AB

Hej Niclas Kul att ni är nöjda.

Värmedynamik
4.7/5 i betyg av 286 omdömen 4.7 av 286 omdömen

Vi har anlitat Värmedynamik vid de senaste tre tillfällena då vår värmepanna, en 16 år gammal IVT 490, gått sönder eller strulat. Vid samtli

Mikael N
Skrev om BME Kyl AB

Är än så länge helnöjd med service och bemötande vid mitt köp och installation av lufvärmepump

Johan W
Skrev om BME Kyl AB

Jag hade Micke på besök för att gå igenom mina behov av en nu luftvärmepump. Efter genomgång valde jag en luftvärmepump på rekommendation av Micke. Nu är den uppsatt. Allt har gått smidigt från första dagen. Jag fick ett bra bemötande och förtroende direkt. Pumpen har gått bra, men än så länge bara varit uppsatt i 3 dygn :)

Revider Energi AB IVT Center
4.4/5 i betyg av 109 omdömen 4.4 av 109 omdömen

Från första mötet med en omtänksam, kunnig och kundfokuserad William som ville ge mig bästa pumpen efter mitt behov och bästa servisen till

Marita T
Skrev om BME Kyl AB

Jag kan verkligen rekommendera BMEkyl! Behövde inte vänta på Micke, han kom på avtalat tid. Slapp städa efteråt, skräpet åkte med Micke. Han är ärlig, duktig och har kunden i fokus. Tveka inte om du uppskattar kunskap och pålitlighet.

Mathias R
Skrev om BME Kyl AB

Riktigt snygg installation av en grymt bra värmepump!

Svar från BME Kyl AB

Hallå, tack för att jag fick montera er Daikin pump. /Micke

Luftmiljöbutiken
4.3/5 i betyg av 295 omdömen 4.3 av 295 omdömen

Bra service vid bokning av tjänst. Trevlig och proffsig tekniket. Toppbetyg på alla sätt!

Mikael B
Skrev om BME Kyl AB

Bra bemötande. Öppen för kundens behov och har gett råd. Han har installerat en värmepump i garaget och en ny värmepump i huset. Samt flyttat den gamla värmepumpen till det nya uterummet. Rekommenderar honom varmt.

Svar från BME Kyl AB

Tack för dom "varma" orden. Det är lätt att göra kunden nöjd, när man monterar Daikin.

Erik L
Skrev om BME Kyl AB

Mycket snabbt, bra och proffsigt bemötande. Lätt att få tag på och bra service inom kort tid.

Hej Tack för dom fina orden. /Micke Bmekyl AB

JK Servicemontage - Mitsubishi Electric
4.9/5 i betyg av 255 omdömen 4.9 av 255 omdömen

Bra service. Trevlig och bra på att informera.

Farid B
Skrev om BME Kyl AB

Väldigt bra, han var behjälplig med allt och väldigt pedagogisk. Det vi uppskattade mest var ärligheten om råd och tips

Tack för att jag fick sälja och installera er Daikinpump. /Micke Bmekyl AB

Per H
Skrev om BME Kyl AB

Jag köpte vämepump. Genom hela processen, även efteråt, har BME Kyl gett ett gott stöd. Seriöst, rakt och tydligt samt väl utfört arbete är min sammanfattning.

Svar från BME Kyl AB

Härligt att ni är nöjda med mitt arbete och Daikinpumpen. /Micke

Kyl & Värmepumpservice IVT Center
4.5/5 i betyg av 221 omdömen 4.5 av 221 omdömen

Trevlig och kompetent servicetekniker. Väl utförd underhållsservice. Snabb respons på förfrågan, kort väntetid för besöket. Dessutom kom

Johan B
Skrev om BME Kyl AB

Ville ha en Daikin luftvärmepump golvmodell då vår sitter under ett fönster. Sökte efter bra återförsäljare. Hittade BME Kyl som hade fått väldigt bra recensioner. Ringde upp och upplevde Mikael som kunnig och pålitlig. Mikael var noggrann och ville komma hem och kolla och gav därefter offert. Efter beställning tog det inte länge innan pumpen var på plats! Värmepumpen går tyst. Är mycket nöjd med BME Kyl.

Kul att ni är nöjd med Daikin pumpen och mitt arbete. /Micke Bmekyl

Björn H
Skrev om BME Kyl AB

Micke på BMEKYL är verkligen kanonbra, seriös och lätt att samarbeta med! Månar verkligen om kundens önskemål och behov och gör verkligen "det lilla extra" i allt han gör! Funktion och estetik går hand i hand och Micke slår nästan knut på sig själv för att man ska bli nöjd! Rekommenderas varmt!! Det här var kanon! Tack!!!!

Svar från BME Kyl AB

Tack Björn Är ni nöjda, så e jag nöjd. ??

Precision VVS & Byggteknik AB

Sten B

Utmärt installation. ***************************************

Per L
Skrev om BME Kyl AB

Micke på BME kyl var seriös och gjorde ett bra jobb när jag installerade min Daikin värmepump. Trevligt bemötande och skickade delar i efterhand som jag behövde. Kan rekomenderas. /Pelle

Energipartner Sverige AB
4.5/5 i betyg av 220 omdömen 4.5 av 220 omdömen

Har IVT bergvärme från Energipartner sedan drygt 10 år, den bara går och går. När jag vid något enstaka tillfälle behövt hjälp fick jag snab

Lennart S

Är jättenöjd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Reinhard K
Skrev om BME Kyl AB

Har köpt en luftvärmepump Daikin Nano 35X från BME Kyl i mars 2016. Jag fick goda råd och ett bra pris. Är mycket nöjd med montering och idrifttagning. Maskinen fungerar perfekt och är mycket tystgående. Mvh Reinhard König

VärmeKompaniet Stockholm AB
4.5/5 i betyg av 311 omdömen 4.5 av 311 omdömen

Alltid snabba på att återkoppla. Snabb och smidig installation

Ingrid B
Skrev om BME Kyl AB

Vänligt bemötande, perfekt montering av luftvärmepump som har fungerat helt klanderfritt.

Johan B
Skrev om BME Kyl AB

Kunniga och trevliga. En seriös installatör av värmepumpar.

Team Wåhlin Värmeteknik AB
4.7/5 i betyg av 1637 omdömen 4.7 av 1637 omdömen

För ca, 12 år sedan skulle jag byta från el-värme till bergvärme. kontaktade då Team Wåhlin om ett kostnadsförslag. Då bemötandet var hjälp

Per H
Skrev om BME Kyl AB

Köpt och fått installerad en luft-luft värmepump. Bra och seriöst affärsupplägg, samt kanonbra utförande ... rent, snyggt och korrekt. Även bra partners/underleverantörer.

Bo Mikael E

Bra........................Super.............

Effektiv Energi Stockholm AB
4.9/5 i betyg av 68 omdömen 4.9 av 68 omdömen
BadgeFourYears

Jag är kund hos Effektiv Energi Stockholm AB och dom har sålt och installerat bergvärme till mig. Allt från första telefon samtalet har va

Christian H Christian H
Nicolaj A
Skrev om BME Kyl AB

All min kontakt med BME Kyl har varit riktigt bra. Allt ifrån telefonkontakt till hembesök och sedan installation. Trevlig, tillmötesgående och kunnig. Absolut noll friktion. Jag köpte och installerade en Belkin luftvärmepump genom BME och är riktigt nöjd. Jag kan varmt rekommendera företaget. Det känns genuint och bra.

Anna F
Skrev om BME Kyl AB

Proffsigt från första till sista stund. Väldigt nöjd med resultatet

Erik B
Skrev om BME Kyl AB

Mikael är en mycket trevlig och kunnig person som kunde guida oss till rätt val av luftvärmepump samt hur bästa lösning utanför huset skulle bli. Proffsig genomförande!

Robin K
Skrev om BME Kyl AB

Mitt första möte med BME kyla var när våran luftvärmepump gick sönder dom var snabbt på plats och hjälpte oss med reparationer senare när vi flyttade och och pumpen vi hade i den fastigheten så anlitade vi BME kyl igen och vi är jätte nöjda skulle inte tveka att anlita BME Kyl igen om så skulle behövas .

Stefan G
Skrev om BME Kyl AB

Köp och installation av luftvärmepump. Kunnig och bra förslag på köp. Installationen proffsig och levde upp till mina förväntningar.

Anders B
Skrev om BME Kyl AB

Proffsigt och väldigt trevligt bemötande. Hembesök där vi gick igenom vad som skulle bli bäst för oss. Man fick även känslan av att det är otroligt viktigt för BME Kyl att montaget blir 100% på topp. Daikin-pumpen är kanon. Kan varmt rekommendera BME Kyl.

Yvonne J
Skrev om BME Kyl AB

Elegant lösning på dragning av ledning och det blev mycket bra på plats med luft värmepumpen. Super nöjd!

Yngve Ö
Skrev om BME Kyl AB

Fungerade utmärkt. Bra förslag på typ och placering. Fin installation och välstädat efter jobbets färdigställande. Med beröm godkänt👍

Kajsa A
Skrev om BME Kyl AB

MKT BRA och proffsigt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Niclas J
Skrev om BME Kyl AB

Fantastisk service från början till slut med grymt resultat.

Ronny S
Skrev om BME Kyl AB

köpt luftvärmepump efter ett trevligt möte på plats där förutsättningar gicks igenom , mottog en offert som accepterades , montaget gjordes snabbt och smidigt BME är kompetenta och desutom mycket trevlig , bra rådgivning innan köp . expert på Daikin pumpar.

Jonas S

Bra..................................................................

Katla U
Skrev om BME Kyl AB

Jag beställde och fick en värmepump installerad. Min far hade fått samma tjänst av dem tidigare och var nöjd. Jag tycker att bemötandet var trevligt och har ingenting alls att klaga på.