Bygg Guide Sverige

Bygg Guide Sverige

Ring 073-069 60 37 byggguidesverige.se
4.5

Välkommen till Bygg Guide Sverige! Vi är ett byggföretag i Norrmalm som hjälper dig med alla typer av byggprojekt oavsett om du är företag eller privatperson. I samråd med dig så kan vi förutom att bygga även agera rådgivare för vilka olika byggmaterial och byggstilar som passar. Vi har en gedigen lista av tjänster vi erbjuder....

15 omdömen om Bygg Guide Sverige

Heidi M
Skrev om Bygg Guide Sverige

Vi har ett litet badrum som vi lät Bygg Guide Sverige AB renovera. Badrummet var i mycket dåligt skick från början, så vi behövde en totalrenovering. Nu är renoveringen färdig och vi har fått ett jättefint, nytt och fräscht badrum. Vi är mycket nöjda med resultatet!

Tollberg Bygg & Inredning
4.8/5 i betyg av 72 omdömen 4.8 av 72 omdömen

Bostadsrättsföreringen M Bostadsrättsföreringen M
Carl B
Skrev om Bygg Guide Sverige

Jag har hänvisat flera av mina kunder till Bygg Guide med mycket bra resultat. Mina kunder har varit nöjda med slutresultatet. Ordnar även bra rabatt på material vilket är ett stort plus. Deras projektledare Dag är smidig att arbeta med och svarar snabbt på frågor.

Emma F
Skrev om Bygg Guide Sverige

Bygg guide har renoverat vår badrum. Killarna som kaklade var GRYMT bra men kunde inte ett ord på svenska. Hade dock inte gjort något om kommunikationen med övriga hade fungerat, vilket det tyvärr inte gjorde till hundra procent. Vissa moment slutfördes aldrig och vi fick tjata för att få igenom det. Än idag har hålen i taket (där rör tagits bort) ej spacklats igen. Stort plus till kakelsättarna som gjorde ett superfint arbete. Priset kändes ärligt och bra. Minus till att de tappade engagemang i slutet och lämnade småjobb kvar.

LPT Construction AB
4.3/5 i betyg av 32 omdömen 4.3 av 32 omdömen
Badge2020

Moltas V
Skrev om Bygg Guide Sverige

Snabba puckar, duktiga och snyggt resultat.

Emil H
Skrev om Bygg Guide Sverige

Supernöjd med renoveringen av min lägenhet. Bygg Guide Sverige håller verkligen måttet inom alla områden: bemötande, förväntningar, tidsram och utförande. Kommer definitivt ta kontakt igen.

Vikströms Bygg & Kakel AB
4.8/5 i betyg av 75 omdömen 4.8 av 75 omdömen
BadgeFourYears

Nigora Ziba M
Skrev om Bygg Guide Sverige

Jag vill starkt rekommendera Bygg Guide Sverige till alla som letar efter en pålitlig och skicklig byggfirma. Deras dedikation till att leverera enastående resultat och deras användning av svart kakel i badrummet och köket är verkligen imponerande. Tack, Bygg Guide Sverige, för ert fantastiska arbete!

Nigora Ziba M gillar detta
Angelika B
Skrev om Bygg Guide Sverige

Är så himla nöjd med renoveringen av min villa. Det kändes verkligen tryggt genom hela processen. Kan varmt rekommendera Bygg guide Sverige.

Bygglovshjälpen.se
4.8/5 i betyg av 62 omdömen 4.8 av 62 omdömen
BadgeThreeYears

Kristina L Kristina L
Feruza M
Skrev om Bygg Guide Sverige

Vi är super nöjda med renoveringen av vår villa. Bygg Guide Sverige var väldigt noga med att det skulle bli hög kvalitet på arbetet. Genomgången för arbetet mycket bra arbetet då de pedagogiskt gick igenom alla moment. Offerten stämde också överens. Bygg guide Sverige rekommenderade extra arbete som de kunde göra också och det blev toppen. Slutresultatet blev jättebra.

Martin S
Skrev om Bygg Guide Sverige

Fakturerar för 2-3 gånger det material som går åt. Inga arbetare pratar svenska/engelska. Endast projektledare. Slarviga. Håller ej tidplan. Otroligt svåra att kommunicera med. Ej listade hos elsäkerhetsverket. Har ärenden hos kronofogden.

Svar från Bygg Guide Sverige

Hej Martin, Det är väldigt lustigt att du skriver här då vårat företag har gett dig gratis material som du inte betalat för och den sista fakturan betalade du inte ens. Vi samarbetar med ett annat företag som är kvalificerat hos elsäkerhetsverket och du har fått intyg. Du hittar på att vi är i kronofogden om du hade kollat närmare på det så är ärendet avslutas så vi ligger inte där. Trevlig helg!

Albin Mur & Puts AB
4.8/5 i betyg av 66 omdömen 4.8 av 66 omdömen
BadgeFourYears

Noggranna och duktig. Trevlig chef som bjuder på fika 😎

Tobbias L Tobbias L
Anna Helena M
Skrev om Bygg Guide Sverige

Återuppbyggnad/renovering av vår gästtoa/dusch på c:a 6m2 där de kaklade väggarna och lade in klinker på golvet med golvvärme samt spotlights i taket. Det jobbade på i en hisklig fart och var klara på 16 dygn. Lite frustrerande att inte kunna kommunicera med hantverkarna men arbetsledaren kunde svenska. De var lyhörda och kollade hela tiden att det var ok och att vi var nöjda. Påpekade vi något så fixade de det direkt utan problem. Kändes som att de var mycket måna om att allt skulle bli bra. Hade ständig kontakt via sms och telefon vilket kändes tryggt. Rekommenderar dem absolut.

DANIEL G
Skrev om Bygg Guide Sverige

Byggnation av gäst-wc, inklusive etablering av ny kanal för el, ventilation och avlopp. Bra och noggrant genomfört projekt. Mycket nöjd.

Jf Måleriteam
4.9/5 i betyg av 246 omdömen 4.9 av 246 omdömen

JOHN H
Skrev om Bygg Guide Sverige

Otroligt nöjd med arbetet de utförde hos mig gällande totalrenovering av min lägenhet. Snabbt, smidigt och väldigt snyggt. Bra kommunikation och väldigt trevliga var dom med. Rekommenderar starkt!

Akacia Medical
Skrev om Bygg Guide Sverige

De har totalrenoverat mitt hus och jag är jättenöjd med det arbete de har genomfört. 2 badrum, el uteplats, installation av luftvärmepump osv osv. De svarar alltid i telefon och har varit uppmärksamma samt påtalat och visat alla åtgärder. Har bara positivt att säga samt jag skulle absolut rekommendera dem!

Angelika B och Bygg Guide Sverige AB gillar detta
Briljant Tak & Bygg Stockholm AB
4.7/5 i betyg av 119 omdömen 4.7 av 119 omdömen

MATILDA H
Skrev om Bygg Guide Sverige

Så nöjd med renoveringen av min lägenhet i Vasastan på 60 kvm. Bygg Guide Sverige gjorde ett kanon arbete och det var lätt med kommunikation, arbetarna samt ett fantastiskt slutresultat. Kan verkligen rekommendera Bygg Guide Sverige!

Christoffer J G
Skrev om Bygg Guide Sverige

Supernöjd med Bygg Guide Sverige och den totalrenovering de gjorde av vår lägenhet på 87kvm i Vasastan. God kommunikation, vänliga arbetare och strålande slutresultat. Varma rekommendationer från oss!

EnskedeByggarna AB
4.7/5 i betyg av 31 omdömen 4.7 av 31 omdömen