Byggklar

Vi på Byggklar startade vår verksamhet 2012 och vi har stor erfarenhet av många sorters byggmaterial. Vi bygger allt enligt beställarens beskrivning och vi finns med och kan hjälpa till i olika beslut.

Vi är kompetenta och vi har höga ambitioner, där vi gillar att ta oss an utmaningar och komplexa projekt samtidigt som vi trivs med enklare projekt!

Läs vad 9 kunder tycker om Byggklar 2

Blev bra bemött.

Företaget levererade det som avtalats att bygga ett atterfallshus enligt våra önskemål och till avtalat pris.

Min upplevelse är att projektledaren är ärlig och kunnig.

Det som jag inte var nöjd med var elektrikern. Han försenade processen pga dålig planering och stämde inte av hans arbete med mina önskemål vilket ledde till mer arbete och försening.

En annan sak som kan förbättras är språkkunskaperna hos arbetarna. Dom kunde inte svenska och endast lite engelska så ibland skedde missförstånd.

Sammanfattningsvis är jag nöjd med företaget.
    Hi Pontus.
    Thank you to mention this matter to us, we will bring this to the meetings and try to find a good solution that will work for my clients and for the perssonal.
  • 2022-04-08 Insamlad av företaget
    I samband med arbetet att installera solpaneler i vår bostadsrättsförening och ansökan om bygglov, framkom att en förstärkning av takstolarna var nödvändig i och med att de befintliga takstolarna var underdimensionerade enligt dagens byggnormer.

Arbetet omfattade förstärkning av 44 st takstolar i den del av taket där solpanelerna skulle monteras. För att transportera upp materialet till vinden uppfördes en byggnadsställning och ett hål togs upp i taket som sedan sattes igen efter avslutat arbete.

Vi hade en del synpunkter på det första utkastet till kontrakt vilka Byggklar snabbt åtgärdade . När kontraktet var signerat och klart inleddes arbetet nästan direkt och utfördes väldigt snabbt och effektivt. Ett mindre tilläggsarbete identifierades av Byggklar efter att arbetet hade inletts. Förslag på åtgärd presenterades och efter att vi hade bekräftat att vi ville få även det arbetet utfört, utfördes det extra arbetet till en klart rimlig ytterligare kostnad.

Byggklar var både trevliga och professionella att ha att göra med och de utförde arbetet till vår fulla belåtenhet.
    Thank you Per, we are all the time open for more work if is need it.
    Best regards.
  • 2022-04-08 Insamlad av företaget
    Levererade exakt som överenskommet. Utmärkt kvalitet på byggnadsarbeten i pannrum, tvättstuga.
  • 2022-04-08 Insamlad av företaget
    Byggklar hjälpte mig med renovering av kök och badrum samt utredning av om det skulle gå att bygga takterrass. Jag har inget annat än gott att säga om deras noggrannhet och hantverksskicklighet, de rätade tex ut ena badrummsväggen eftersom den var lite böjd (gammal lägenhet) vilket skulle ha gjort att kaklet inte gått att få helt slätt. Jag hade nog aldrig sett det själv men de ville lämna ett snyggt arbete även om vi hade kommit överens om fastpris och de knappast hade kunnat förutse det vid offerten. De gjorde en hel del platsbyggda lösningar med över förväntan noggrannhet.

Det man ska vara förberedd på är dock (som alltid när det gäller hantverkare) att mycket noga komma överens om vad som skall ingå, vi hade ett litet missförstånd om att det var nya skåp som skulle upp i köket men tillslut löste det sig alldeles utmärkt.

Sammanfattningsvis mycket bra hantverkare som inte försöker ta genvägar!
    Thank you Sofia, we try all the time to include in the offer befor we sign as much work that we see will be need it, but we are not perfect some time is things that we dont see before we start to open, we work to improve that. Byggklar
  • 2022-04-08 Insamlad av företaget
    Byggklar är alltid mycket professionella och har mycket erfarenhet. De är väldigt effektiva och håller både tidsplan och kostnadsplan. Kan rekommenderas
  • 2022-04-07 Insamlad av företaget
    Byggklar gjorde en tillbyggnad på 30m2 .
    Bra bemötande, prisvärda, punktliga o flexibla
    Problem som dök upp fixades till på ett bra sätt.
    Firman kan verkligen rekommenderas.
  • 2021-11-03 Insamlad av företaget
    Ett företag med erfarenhet, kunskap och duktiga hantverkare. Bra på problemlösning och arbetar proaktivt. Levererade ett fantastiskt slutresultat på en komplex byggnad.
    Thank you Fredrika. Byggklar
  • 2021-10-22 Insamlad av företaget
    Byggklar är noggranna och lägger ner tid gör att utföra en bra entreprenad till ett så lågt pris som möjligt. Vi rekommenderar Byggklar för flera av våra mindre projekt, det kan vara avväxlingar i stan, utbyggnationer av enbostadshus eller nyproduktion av enbostadshus.
  • 2021-10-19 Insamlad av företaget
    De gör det de lovat göra på rätt sätt och rätt tid! Kommer med konstruktiva förslag! Trevliga och bra att ha att göra med! Hjälp mig med många jobb med utmärkt resultat, vare sig jag varit på plats eller inte! Städa av byggplatsen föredömligt efter avslutade jobb!
    Rekommenderar Byggklar!