Chakula

Chakula

Llama 08-654 90 30 www.chakula.se
4.0

About company

Chakula, som betyder betyder mat på swahili, är Stockholms första krog med mat och inspiration från östra och södra Afrika. Vi serverar maträtter med fräscha, kryddiga och fruktiga smaker till rimliga priser. Välkommen!

4 omdömen om Chakula

Martin
Escribió sobre Chakula

Lite kul första, och troligtvis, enda gången du är där. För så speciellt är inte det afrikanska köket.

Nikke L gillar detta
Bockholmen Hav & Restaurang
4.3/5 i betyg av 7937 omdömen 4.3 av 7937 omdömen

Bemötandet var lite arrogant och avmätt. Förrätten (löjrom) var onödigt liten, 2 små teskedar rom. Nog för att rom är dyrt, men denna serve

Ola A
Escribió sobre Chakula

Grymt god mat och servicen var mycket personlig och trevlig, kändes som hemma hos goda vänner. Tonfisken var vit, men det skulle den tydligen vara. Biffen slår alla rekord, grymt god och jag fick påfyllning. Det är inte många restauranger som gör det. Full poäng! Tyvärr så fick inte någon efterrätt plats men de såg himla goda ut. Hit vill jag gå flera gånger

Nikke L gillar detta
Annika H
Escribió sobre Chakula

rekommenderar denna restaurang om du vill få en matupplevelse utöver det vanliga. Charmig personal på kuppen. Mysig lokal med stora fönster

Två Små Svin
4.7/5 i betyg av 2682 omdömen 4.7 av 2682 omdömen
BadgeFourYears

Trevlig personal, mycket bra mat, trevlig miljö

Camilla
Escribió sobre Chakula

Chakula är en restaurang som är specialiserad på afrikansk mat. Rätterna är spännande med många råvaror som är ovanliga för oss svenssons. Lokalen är mysig, inredd i varma färger och med stora fönster mot gatan. Servicen är bra. Om du är nyfiken på annorlunda mat är Chakula väl värt ett besök!

Emma K och 2 andra gillar detta