Chakula

Pontonjärgatan 28, 112 37 Stockholm — Visa karta

Chakula, som betyder betyder mat på swahili, är Stockholms första krog med mat och inspiration från
östra och södra Afrika. Vi serverar maträtter med fräscha, kryddiga och fruktiga smaker till rimliga priser. Välkommen!

Läs vad 4 kunder tycker om Chakula

• Martin
    Martin skrev om Chakula
    Lite kul första, och troligtvis, enda gången du är där. För så speciellt är inte det afrikanska köket. Läs mer
    Nikke L gillar detta
  • Ola A
    Ola A skrev om Chakula
    Grymt god mat och servicen var mycket personlig och trevlig, kändes som hemma hos goda vänner. Tonfisken var vit, men det skulle den tydligen vara. Biffen slår alla rekord, grymt god och jag fick påfyllning. Det är inte många restauranger som gör det. Full poäng! Tyvärr så fick inte någon efterrätt plats men de såg himla goda ut. Hit vill jag gå flera gånger Läs mer
    Nikke L gillar detta
  • Annika H
    Annika H skrev om Chakula
    rekommenderar denna restaurang om du vill få en matupplevelse utöver det vanliga. Charmig personal på kuppen. Mysig lokal med stora fönster Läs mer
  • Camilla
    Camilla skrev om Chakula
    Chakula är en restaurang som är specialiserad på afrikansk mat. Rätterna är spännande med många råvaror som är ovanliga för oss svenssons. Lokalen är mysig, inredd i varma färger och med stora fönster mot gatan. Servicen är bra. Om du är nyfiken på annorlunda mat är Chakula väl värt ett besök! Läs mer
    Emma K, Ronny M, Ronny M gillar detta

Bästa restaurangerna i Stockholm:

Hilda B Hilda B tycker:
“Matupplevelsen var mycket bra,...” Läs mer

Bockholmen, 17078, SOLNA