Conceptbil

Energigatan 13, 434 37 Kungsbacka — Visa karta

Välkommen till Conceptbil - Vi är din bilhandlare i Kungsbacka!
Har du länge funderat på att köpa bil? Eller är du bara bilintresserad och vill titta på bilar överlag. Oavsett vilket så är du välkommen in till oss.
Vi har över 20 års erfarenhet vad det gäller bilförsäljning och fordonsfinansiella tjänster.

Vi på Conceptbil lägger stort fokus på att du som kund ska känna dig trygg. På så vis hoppas vi på att bygga långa relationer med dig som kund.
Förutom hjälp med finansiering så erbjuder vi även 6 månaders trygghetsgaranti!
Välkommen in till oss på Conceptbil i Kungsbacka!
Lör: 11:00-14:00
Sön: Stängt

Läs vad 55 kunder tycker om Conceptbil

• 2020-10-01

Annelie N skrev om Conceptbil
    Trevligt besök och ett härligt, personligt bemötande.
    Fick en bra bil efter mycket letande! Läs mer
  • Maria W

2020-09-28

Maria W skrev om Conceptbil
    Efter samtal ang en bil som jag var intresserad av åkte vi till firman för att provköra.
    De hade då fixat så den var nybesiktigad mm.
    Kan verkligen rekommendera denna firma och underbara killar med stort tålamod. Läs mer
  • 2020-09-25

Hans B skrev om Conceptbil
    Bor långt ifrån conceptbil. Såg en bil ( Kia Cee'd) på Blocket de annonserade ut. Ringde dem för att få en tydlig beskrivning av bilen som jag blev nöjd med. De har stor rullans på bilar så de bad om handpenning för att få möjlighet att hålla den kvar till jag skulle komma. De var tydliga på att informera mig att om inte bilen var till min belåtenhet så får jag självklart pengarna tillbaks. (Distansköp). Väl där så var bilen i det skick som utlovats och jag är kräsen och ser detaljer. Allt var som de beskrev dock hittade jag en panel som ett klipps var borta på med mina granskande ögon. De beställde snabbt en ny och skickade hem den till mig och stod sedan för kostnaden av montering. Har nu haft bilen i ca 1.5 månad och kört runt 450 mil. Är mycket mycket glad över bilen och är toppen nöjd, samt en stor eloge till conceptbil. Det känns verkligen som de har kunden i fokus. All heder till denna bilfirma. Rekommenderas till 100 %.. Mvh Hans Läs mer
  • 2020-09-23

Tor Sten K skrev om Conceptbil
    Kanon bra bemötande kändes dom en bra affär Läs mer
  • 2020-09-16

Tony N skrev om Conceptbil
    Vi köpte en XC60.
    Helt klart den bästa bilhandlare vi träffat.
    Trevlig, ärlig, kunnig säljare.
    Vi upplevde på telefon och bilder bilen som väldigt fin. Blev ändå positivt överraskade.
    Helt klart värt att åka från norra Dalarna för denna service. Tack Magnus. Läs mer
  • 2020-09-14

Hans Ove Lennart S skrev om Conceptbil
    Köpte en Passat Alltrack. Blev väldigt trevligt bemött Läs mer
  • 2020-09-05

Anton E skrev om Conceptbil
    Jag köpte en Audi A6 hos Conceptbil och blev otroligt bra bemött av Magnus som kom in efter stängning för att leverera bilen. Jag gjorde även ett inbyte som blev otroligt smidigt, inbyte plus upplägg av ny finansiering var gjort på ett kick. Man ska inte skrämmas av att det är en "mindre" firma, du kommer antagligen bli bättre bemött än på många andra större bilfirmor.

Jag skulle verkligen rekommendera Conceptbil till alla! Läs mer
  • 2020-08-31

Anna Karin Maria A skrev om Conceptbil
    Vi är jättenöjda med vår köpupplevelse hos conceptbil. Trevligt bemötande med mycket hjälpsam säljare direkt då vi kom in i butiken. Lyhörd för våra funderingar och öppen kring all information om bilen som vi sedan köpte. Vi är mycket nöjda med vår bil. Kan varmt rekommendera ett besök och hos conceptbil för en trevlig och trygg bilaffär! Läs mer
  • 2020-08-23

Anna Marlin Maria K skrev om Conceptbil
    Köpte en Volvo v50.
    Det va bra bemötande av personal.
    Jag hade gärna fått mer info om bilen jag upptäckte att det var 6st stenskott i rutan när jag kom hem som jag inte såg på plats. Det stog även i annonsen vad som skulle finnas i bilen som tex aux anslutning men något sådant fanns inte.
    Övrigt var det bra. Läs mer
  • 2020-08-08

Cecilia K skrev om Conceptbil
    Köpte en wolkswagen touran. Var mycket nöjd med bemötande som vi fick. Läs mer
  • 2020-08-06

Jezper E skrev om Conceptbil
    Jag köpte en Volvo V50 och blev riktigt nöjd med bilen. Bemötandet i affären var 9/10 man kom in o fick ett trevligt bemötande o fick svar på alla mina frågor. Bilköpet gick snabbt o smidigt utan krångel. Nästa bilköp blir definitivt att kolla där först. Läs mer
  • 2020-08-04

Karl Gunnar S skrev om Conceptbil
    En Volvo mycket bra de var bättre än förväntat mig jag är mycket nöjd kund. Läs mer
  • 2020-08-04

Maria Gabriella F skrev om Conceptbil
    Ett mycket bra bemötande av försäljaren , värnar om kunden, ärlig. Läs mer
  • 2020-07-11

Mohamad A skrev om Conceptbil
    Mycket trevligt bemötande av Magnus när jag köpte min volvo v60 ! Läs mer
  • Erik Martin S

2020-07-10

Erik Martin S skrev om Conceptbil
    Hade redan i annonsen sett att den begagnade Nissan Qashqai var rimligt prissatt.
    Vi visste vilken bil vi ville titta på i bilhallen och fick genast kontakt med säljare som engagerat besvarade våra frågor. Båda säljarna på plats var lättsamma och trevliga och ingav förtroende.
    Det var okomplicerat att få provköra och när jag efter provkörningen påtalade en marginell skada fick jag genast ner priset en smula.
    Det var väldigt enkelt att handla bil hos Conceptbil och vi kunde välja leveransdag fritt vilket till slut blev samma eftermiddag.
    I köpet ingick en 6 månaders garanti via ett externt företag, som det återst att se hur bra den är, samt en rabatterad 6-månaders "prova på" försäkring i Folksam. Läs mer
  • 2020-07-07

Simone Lisa Chatrine B skrev om Conceptbil
    Mycket trevligt bemötande, inget krångel och god service rakt igenom. Snabb, enkel affär. Rekommenderas starkt! Läs mer
  • 2020-04-22

Anna O skrev om Conceptbil
    Typisk bilförsäljare. Kunnig om bilen men pratade förbi ev problem på ett smidigt bilförsäljarsätt🙃
    Men bra att ha att göra med i det stora hela. Läs mer
  • 2020-04-07

Pierre B skrev om Conceptbil
    Bytte bil hos Conceptbil och allting gick väldigt smidigt.
    Trevliga ägare och bra bemötande.

Kan varmt rekommendera! Läs mer
  • 2020-04-06

Bo Krister S skrev om Conceptbil
    Väldigt trevligt bemötande av försäljaren. Bra säljprat med glimten i ögat. Tillmötesgående! Läs mer
  • 2020-04-04

Zainab A skrev om Conceptbil
    bästa som finns bra bemötande av personal Läs mer
  • 2020-03-25

Lena Maria H skrev om Conceptbil
    Bilköp. Mkt bra service. Kan rekommendera företaget till andra köpare. Läs mer
  • 2020-02-18

Stefan L skrev om Conceptbil
    Trevligt bemötande. Åkte och hämtade mig vid tågstationen. Läs mer
  • 2020-02-10

Alxeander Björn N skrev om Conceptbil
    Bra kund mottagning och bra service och förklarar bra e jätte nöjd med affären 👍 Läs mer
  • 2020-01-11

Carina Anita E skrev om Conceptbil
    Köpte en Kia ceed. Hade inga förväntningar o blev glatt överraskad. Säljaren var mycket bra. Kommer gärna tillbaka Läs mer
  • 2020-01-08

Jan Mikael S skrev om Conceptbil
    Jag köpte en Volvo v50 och jag fick ett väldigt bra bemötande. Och jag tyckte att ni levde upp till de förväntningar jag hade. Så jag är väldigt nöjd.
    Och kan rekommendera andra att gå dit.
    Mvh Mikael Svensson Läs mer
  • 2020-01-07

Sayed Alim W skrev om Conceptbil
    Köpte en bil till min son hos Conceptbil av en trevlig och kompetent säljare. Affären gick jätte smidig. Läs mer
  • 2020-01-06

Johan Richard D skrev om Conceptbil
    Bil.
    Solitt möte med snabb service.
    De mötte alla mina förväntningar.
    Allt gick väldigt snabbt, ringde på annonsen på fredagen och åkte och köpte bilen på lördagen. Snabbt och enkelt. Läs mer
  • Haoraz H

2019-12-04

Haoraz H skrev om Conceptbil
    Jag köpte en bil av märket volvoxc60 av Concept bil .
    Trevlig kundbemötande och en vänlig säljare . Jag är nöjd. Läs mer
  • 2019-11-22

Hampus Å skrev om Conceptbil
    Mycket trevligt bemötande av Magnus när jag köpte min VW Scirocco! Läs mer
  • 2019-10-29

Ingemar M skrev om Conceptbil
    Trevligt, enkel och kändes som en smidig affär rätt igenom, bra garantivillkor erbjuds till köpet. Läs mer
  • 2019-10-25

Ulrika G skrev om Conceptbil
    Begagnad bil
    Trevligt bemötande, snabb och uppmärksam service, prutmån. Läs mer
  • 2019-10-22

Johan J skrev om Conceptbil
    Väldigt bra bemötande och trevlig e sjukt nöjd att ha köpt bil där Läs mer
  • 2019-10-21

Per Håkan O skrev om Conceptbil
    Vänligt bemött, beskrivning stämde väl in på objektet en Peugeot 107, en snabb affär utan konstigheter. Läs mer
  • 2019-09-02

Robert G skrev om Conceptbil
    Allt från första kontakten till att vi köpte bilen var toppen. Läs mer
  • Anssi petteri L

2019-07-29

Anssi petteri L skrev om Conceptbil
    Mycket trevligt och professionellt bemötande i samband med bilbyte. Även dagen efter då mindre fel uppdagades löste Magnus på konceptbil detta med bravur! Fem stjärnor av fem möjliga och jag kan verkligen rekommendera företaget! Läs mer
  • 2019-07-02

nils peter k skrev om Conceptbil
    Vi köpte en begagnad Polo och blev Mycket trevligt bemötta. Läs mer
  • simon g

2019-04-03

simon g skrev om Conceptbil
    Köpte 1 BMW för 2 veckor sen...
    Personalen va och är jätte trevliga både innan o efter köpet...Rekommenderar att prata med dom om man vill ha något fordon...jag kommer att ha fortsatt kontakt med magnus riktig bra kille gav mig tips o annat... Läs mer
  • 2019-04-02

Ing-mari T skrev om Conceptbil
    Blev trevligt bemött redan när jag klev in i affären. Säljaren frågade om det var någon speciell bil jag var intresserad av, när jag svarade vilken bil det var visade han den, pratade om sånt som var intressant att veta, utan att bli gåpåig. Fick sen själv kika på den i lugn och ro och därefter erbjudande att provköra. Blev nöjd och köpte den, väldigt smidig affär där han förklarade enkelt vad som ingick vid köp. Då jag först bestämt att hämta den senare lovade han byta till sommardäck, men då jag ändrade mig och valde ta den samma dag drogs pengar av för däckbyte på hemmaplan. Kände mig supernöjd med affären Läs mer
  • alen p

2019-04-01

alen p skrev om Conceptbil
    Trevligt bemötande från personalen, proffsigt och kunniga om bilar! Gick mycket smidigt och snabbt med köp av bilen! Dem har riktigt fina bilar! Alen Läs mer
  • 2019-02-27

zineta b skrev om Conceptbil
    Har köpt bil på Conceptbil.
    Professionella och trovärdiga. Läs mer
  • 2019-02-08

Ali T skrev om Conceptbil
    Trevliga och seriösa bilhandlare med bra priser! Läs mer
  • 2019-01-03

Henrik w skrev om Conceptbil
    Köpt en bil
    Trevligt bemötande
    Bilen var enligt annonsen
    Är nöjd med affären Läs mer
  • 2018-12-02

Erik J skrev om Conceptbil
    Köpte en bil. Bra bemötande och kompetent personal. Läs mer
  • 2018-11-28

Peter M skrev om Conceptbil
    Köpt en bil.
    Jag blev bra bemött.
    Jag är nöjd med bilköpet.
    Förväntningar är uppfyllda tycker jag.
    Conceptbil Kungsbacka. Läs mer
  • Mikael B

2018-11-25

Mikael B skrev om Conceptbil
    Köpte en Audi A4, blev mycket bra bemött av säljare Magnus som jag upplevde som genuint uppriktig och ärlig. Läs mer
  • 2018-11-23

Bengt B skrev om Conceptbil
    Köpte begagnad Berlingo och blev väl bemötta! Vill nog vänta med rosorna tills vi haft bilen några år... Läs mer
  • 2018-10-08

Mats J skrev om Conceptbil
    Seriös och kunnig säljare. Köpte en begagnad bil i gott skick till ett vettigt pris. 6 månaders garanti ingick. Läs mer
  • 2018-10-05

Victoria B skrev om Conceptbil
    VW sharan. Bemöttes avslappnat och med viss humor. Tillmötesgående. Snabb, smidig affär. Läs mer
  • 2018-09-13

Marie O skrev om Conceptbil
    Bil bra bemötande, god servic kändes tryggt. Läs mer
  • 2018-09-11

per jonas E skrev om Conceptbil