ENB Bil

Moränvägen 13, 186 40 Vallentuna — Visa karta

Vår ambition är att ha Sveriges mest prisvärda bilar, och vi arbetar hela tiden för att kunna erbjuda dig det bästa.Företaget startades 2014 och grundas på våra anställdas långa erfarenhet inom bilbranschen sedan tidigare. Vi satsar på 100% kundnöjdhet och arbetar med stor flexibilitet för att kunna erbjuda dig som kund bästa möjliga service till ett bra pris.

Läs vad 68 kunder tycker om ENB Bil

• Margareta A
    Margareta A skrev om ENB Bil
    Riktigt blufföretag, trots beslut från ARN struntar ENB bil i att följa deras rekommendation! Tog oss 8 månader från köpdatum tills beslut från ARN och visshet att ENB bil inte hade för avsikt att följa beslutet. Nu är det bara att bita i det sura äpplet och själva betala för hatthyllan! Hur kan ett företag välja att hamna på Svarta listan för 2.700:-?? Men nu förstår vi, målet var hela tiden att blåsa så många som möjligt för att sen lägga ner!
    Om ni ser namnet Abo Said i ett företag, vänd och gå någon annanstans!
  • Conny I
    Conny I skrev om ENB Bil
    Varning för detta bolag... fast egentligen behövs det väl inte längre, då företaget har försvunnit från platsen de var och telefonerna har stängts... där med tror de att åtagandena har försvunnit...

Köpte bil där som levererades 1 vecka efter avtalat och tjat för att få den (för betalningen var viktig att få in snabbt)

Bilen skulle vara kredit löst när jag fick den det tog en månad... bilen skulle vara reparerad med NYA delar... men när den pajade igen så visade det sig att den INTE hade vart reparerad (Ringde de verkstäder de sa att den varit på)

När jag på pekade om kredit lösen och verksstads besöken så sa Hampus Kastenfalk och Bobby (Ekonomi gubben) att kredit institutet och bilverkstaden ljög...

Sedan så fick jag EJ med servicebok etc, den hade Hampus Kastenfalk plockat ut från bilen...

Nä varning för dessa personer och detta företag... KÖP INGET FRÅN DEM...

//Conny
    Conny I gillar detta
  • Elin K
    Elin K skrev om ENB Bil
    Toppenbra! Utmärkt service, firman stod för bes fast den var efter bilköpet. Kände oss mycket trygga med köpet. Shivan, du är toppen! Kommer definitivt rekommendera er för andra!
    Mvh Elin Kraft
  • Rawaz S
    Rawaz S skrev om ENB Bil
    Bra service och en bra bil! Jättenöjda med affären
  • Robin S
    Robin S skrev om ENB Bil
    Jätte nöjd med bilaffären. Shivan var väldigt trevlig och kunnig. Rekommenderas!
  • Harri H
    Harri H skrev om ENB Bil
    Det är trevlig personal och bra bemötande på ENB bil. Väldigt nöjd med bilen som jag köpte också...
  • Linda R
    Linda R skrev om ENB Bil
    Bra service, kom för en bil som blev såld precis innan men säljaren hjälpte mig kika på en annan bil som jag köpte. Såhär i efterhand är jag glad att jag köpte just denna bil då pärlan åker som ett skott!😃
    Tack för all hjälp enb bil och Lezan!
  • Mikael H
    Mikael H skrev om ENB Bil
    Bra service trevlig personal och bra hantering av klagomål
  • Rebaz D
    Rebaz D skrev om ENB Bil
    Proffsigt bemötande, genuin intresserad och bra pris med extra lull-lull på köpet! Jag är mycket nöjd med säljaren Shivan som lyssnade och tillgodosåg vår önskan angående bilköpet. Shivan är mycket trevlig och han fick oss känna oss hemma och att vi kunde lita på honom. Rekommenderas starkt!!
  • Andreas J
    Andreas J skrev om ENB Bil
    Enb bil är utan tvekan Stockholms bästa bilfirma . Fick ett bra bemötande , Personalen är mycket proffsiga och håller det dom lovar. Rekommendera verkligen den här bilfirma.
  • Alexander J
    Alexander J skrev om ENB Bil
    Jag har gjort flera bilaffärer hos ENB och det är alltid lika trevligt! Keep up the good work! :)
  • Klas D
    Klas D skrev om ENB Bil
    Klockren service. Hade kontakt med Shivan 👍👍👍
  • Hogar L
    Hogar L skrev om ENB Bil
    Super trevliga och mycket professionella. Extra tack till Shivan Osman!
  • Hakke O
    Hakke O skrev om ENB Bil
    Helt fantastiskt bil, har än idag inga problem alls. Är supernöjd med en mycket trevlig bil och fantastisk bemötande av säljaren Shivan. Rekommenderar ENB starkt!
  • Shakar O
    Shakar O skrev om ENB Bil
    Jag vill tacka ENB Bil och Shivan för ett proffsigt och trevligt bemötande. Fick hjälp med allt och fick äntligen den bilen jag ville ha.
  • Harem A
    Harem A skrev om ENB Bil
    Mycket bra hemsida. Väldigt lätt att navigera
  • Sanna K
    Sanna K skrev om ENB Bil
    Mycket proffsigt och trevligt bemötande,kunnig personal,kändes tryggt...
  • Linnea R
    Linnea R skrev om ENB Bil
    Fick hjälp av Hampus med mitt bilköp och är jätte nöjd med både bilen och han som säljare. Väldigt smidig och enkel affär! Dom köpte även min gamla bil vilket underlättade väldigt mycket för mig. Tack återigen Hampus och ENB Bil!
  • Acke A
    Acke A skrev om ENB Bil
    Härliga killar på enb bil, gör verkligen yttersta för att få kunden nöjd! Bra bilar till ett bra pris.
    Hit kommer jag definitivt tillbaka för nästa bilköp!
  • Alexander G
    Alexander G skrev om ENB Bil
    5/5 stjärnor ! Kom i kontakt med en säljare vid namn Hampus , han skräddarsydde en affär som passade mig perfekt , kunde inte varit mer nöjd med min c63 ! Tack ännu 1 gång ! Rekommenderar starkt ENB bil till alla !
  • Lars A
    Lars A skrev om ENB Bil
    Grymt proffsigt bemötande. Och när ett mindre fel dök efter tre månader var det inga som helst problem att få det fixat på 2 dagar. Det här är seriösa killar med lite mer långsiktigt tänk än vissa andra andra begbilshandlare jag köpt av tidigare. Synd att det ligger lite off men annars perfekt.

Håkan
  • Michaela K
    Michaela K skrev om ENB Bil
    Trevligt 🌞😊😎 väl bemött, god service, kunnig personal!
    2017-05-23 Abo S svarar Michaela K
    Hej Michaela!

Vad glada vi blir att du tycker så! Med tanke på att reparationen tog några veckor. Men vi hoppas att allting funkar som det ska nu!

Tack!

• Sheren S
    Sheren S skrev om ENB Bil
    Tack för en smidig affär!

Ni på Enbbil vet hur man ska bemöta mig som kund.
    2017-05-23 Abo S svarar Sheren S
    Hej Sheren!

Vad kul att du känner så!

Du är varmt välkommen tillbaka!

• Marco W
    Marco W skrev om ENB Bil
    Köpte en bil av dessa gynnare för 160 000 Kr.

Dom lovade att skicka serviceboken med posten. då den var på villovägar vid köpetillfället.
    Har försökt att kontakta dom ang. denna, men får ingen respons.
    En seriös aktör svarar på mail eller ringer tillbaka.
    Har insett att jag har blivit katalogiserat som "en jobbig kund".
    Bilen är jag inte heller nöjd med, men där får jag skylla mig själv.

Så; Om du vill ha en trygg bilaffär, köp bilen annanstans.
    Dessa Charlataner/Bilskojare kan du vara utan.
    2017-05-23 Abo S svarar Marco W
    Hej Marco!

Du köpte bilen i Uppsala av våran försäljare Bawan.

Vi har dessvärre inte kvar den anläggningen och säljarna där jobbar inte kvar på företaget.

Om du har blivit lovad en servicebok så ska vi självklart skicka en till dig.

Maila mig så ska vi se till att du får din servicebok snarast.

Mail: Garanti@enbbil.se

Marco W gillar detta
  • Billy P
    Billy P skrev om ENB Bil
    Trevligt bemötande, väldigt nöjd med min nya BMW!
    2017-05-17 Abo S svarar Billy P
    Hej Billy
    Vad kul att du känner så.

Vår ambition är att alltid ha en hög servicenivå och nöjda kunder.

• Simon A
    Simon A skrev om ENB Bil
    Köpte mig en Audi A6 28/04-17

Affären gick smidigt!
    De två vi pratade med var riktigt trevliga.

Inte haft några strul med bilen hittills. Dock byter jag olja från longlife till 10w-40 hos audi i Lidköping, då jag kör en del korta sträckor.

Lade även till 1års garanti. Och nu i efterhand läst om folks upplevelse med den vilket kanske inte är den mest positiva.

Håller dock huvudet högt och förlitar mig på säljaren att problem som kanske skulle uppstå löses smidigt via garantin.

Dock tycker jag 5000:- är en aningen hög reservations kostnad. Men de smärtar inte mig eftersom jag köpte bilen.

Säljare: Lezan
    2017-05-17 Abo S svarar Simon A
    Hej Simon

Vad kul att du känner så.

Vår ambition är att alltid ha en hög servicenivå.

• Peugeot  2
    Peugeot 2 skrev om ENB Bil
    Tack för att ni fick jobba över till kl 21.00 för vår skull! Vi fick väldigt bra service och vi kommer rekommenderar enb bil till alla våra vänner och bekanta!
    2017-05-17 Abo S svarar Peugeot 2
    Hej

Simon A gillar detta
  • Frank
    Frank skrev om ENB Bil
    Jätte nöjd med min nya yaris tack bästa Abu!
    2017-05-17 Abo S svarar Frank
    Hej Frank

Simon A gillar detta
  • Hakar
    Hakar skrev om ENB Bil
    Lite snålt betalt med inbytet men bilen jag köpte var bra.
    2017-05-17 Abo S svarar Hakar
    Hej Hakar

• Alexander
    Alexander skrev om ENB Bil
    Nu har jag köpt min andra bil av enbbil och är super nöjd!
    Stort tack igen Abo!
    2017-05-17 Abo S svarar Alexander
    Hej Alexander

• Ahmed Y
    Ahmed Y skrev om ENB Bil
    Trevlig säljare. Bilen stämde överens med beskrivningen. Bra inbytes pris på vår inbyte!
    Rekommenderas starkt.
    2017-05-17 Abo S svarar Ahmed Y
    Hej Ahmed

• Filip
    Filip skrev om ENB Bil
    Rätt och bra utbud, trevliga säljare med professionell service!

Jätte nöjd med mitt köp!
    2017-05-17 Abo S svarar Filip
    Hej Filip

• sina  a
    sina a skrev om ENB Bil
    Rekommenderar starkt Enb bil! Alla är trevliga när man köper bil, men det viktiga är att de ska vara hjälpsam när bilen går sönder efter köpet. Enb bil höll vad de lovade och åtgärdade min bil och bjöd på lånebil under tiden bilen var på verkstad. Nu har jag fått hem min pärla och kan inte vara gladare!

Stort tack och lycka till!
    2017-05-17 Abo S svarar sina a
    Hej

• Lena S
    Lena S skrev om ENB Bil
    Väldigt bra bemötande och service!
    2017-05-17 Abo S svarar Lena S
    Hej Lena
    Vad roligt att du känner så.
    Våran ambition är att alltid ha en hög servicenivå och ha nöjda kunder.

• Peppen
    Peppen skrev om ENB Bil
    VARNING FÖR ENB BIL
    Står inte för vad de lovar och slutar svara på mail och tele efter köpet gäller Abo, Sarnj samt Sanjin, har anmält ENB bil till ARN.

Köp inte bil från dem! De står inte för den garantin de säger att de har enligt Konsumentverket samt varudeklaration finns inte, på någon bil alls!
    2017-05-17 Abo S svarar Peppen
    Hej Peppen!
    Vad tråkigt att du känner så!

Jag är dessvärre inte insatt i ärendet och hittar inte heller ditt namn i våra register, Förmodar att detta kan vara ett smeknamn!

Alla våra bilar testas på en oberoende verkstad innan köp.

2017-03-12 hade vi en omfattande brand på företaget som gjorde att vi hade stängt under 4 veckor, Därav kan det ha varit svårt att få tag på oss. Gäller alla medarbetare då vi inte haft kontor.

Vi vill alltid hålla en hög servicenivå och ha nöjda kunder.

Var snäll och maila mig så ska jag göra mitt bästa för att göra dig nöjd!

• Kati L
    Kati L skrev om ENB Bil
    ENB-bil Vallentuna och specielt försäljaren Arvin: inget att lita på!!!! Reste hela vägen från Finland för att köpa en bil: fick vänta och vänta men lyckades ändå till slut att göra ett affär med de hära grabbar... Sen fick vi vänta oc vänta igen här hemma och de höll inte sitt ord: blev utan takställning (för att leverera varor) fast den var instalerad i bilder och ingick i köpet. Arvin lovade att skicka den efteråt men inte har vi än sett den! Och bilen köpte vi före julen! Sen sluta han bara helt enkelt att svara på meddelanden och samtal. Vi är riktigt besvikna här och varnar alla bekanta och alla läsare här att hålla sig borta från denna butik!!! Riktigt frustrerande!
    2017-05-17 Abo S svarar Kati L
    Hej Kati!

Vad tråkigt att ni känner så!

Arvin jobbar dessvärre inte kvar här och kan vara därför som han inte har kunnat svara.
    Vad för utrustning saknar ni? Skicka gärna registreringsnummer till mig så ska jag kika på bilderna, Om det är så att det fanns med så skickar vi självklart detta till er alternativ kompenserar för vad det kostar!
    Det ska självklart inte vara såhär.
    Vi har dessvärre haft en omfattande brand 2017-03-12, Vi har inte haft kontor på några veckor men försöker komma ifatt allting nu!

• Michael D
    Michael D skrev om ENB Bil
    Lämnade en Tesla P85D till försäljning och allt gick fint fint.
    De löste med min leasing.
    Det tog ett tag att sälja bilen, men det är inget ENB kunnat rå för.
    2017-05-17 Abo S svarar Michael D
    Hej Michael

• Emil J
    Emil J skrev om ENB Bil
    Köp absolut inte en bil från deras firma, rena lurendrejerifirman tyvärr. så jävla förbannad..
    2017-05-17 Abo S svarar Emil J
    Hej Emil!
    Vad tråkigt att du känner så!

Maila mig gärna om vad som hänt så ska vi se till att du blir nöjd!

: Garanti@enbbil.se

Kati L gillar detta
  • Sigrid K
    Sigrid K skrev om ENB Bil
    fina försäljare med rätt inställning
    lite tråkigt att bilen var smutsig när jag väl provkörde
  • sara m
    sara m skrev om ENB Bil
    Tack så mycket för den fina bilen rekomenderar till mina vänner
  • Hans K
    Hans K skrev om ENB Bil
    Bra grabbar med rätt priser
    Tog tiden och förklarade allt för en pensionär som mig
  • Anders L
    Anders L skrev om ENB Bil
    Fantastisk service av Abo Said
    Bilen startade inte från början så det var ett dåligt första intryck av bilen men sen så lyckades säljaren vända det och vi är idag supernöjda med våran audi a6

Tack!
  • Alexander e
    Alexander e skrev om ENB Bil
    Utmärkt! En bra bil UA!
    Professionella försäljare dock dålig växel som var seg... annars grymma grabbar med humor!
  • Pontus S
    Pontus S skrev om ENB Bil
    Jag och min fru köpte en jättefin bil till ett jätte bra pris av Lezan på enb i Vallentuna. Vi är jätte nöjda med allt från telefonsamtal till hämtning av bil. Jätte trevlig säljare.
    2017-05-17 Abo S svarar Pontus S
    Hej Pontus
    Vad roligt att du känner så.
    Vi hoppas att bilen rullar på bra.

• Emma A
    Emma A skrev om ENB Bil
    VARNING! Köp inte din bil här!
    Så oseriösa säljare!

Bilen jag köpte av ENB hade blivit "fifflad" med för att dölja stort fel!

Avråder alla att sponsra denna oseriösa bilhandlare. Du kan INTE lita på deras ord och så fort köpet är klart är det NOLL kundbemötande (om du ens har tur att tag i säljaren på telefon). Sedan får du nöja dig med nekande och lögner.
    2017-05-17 Abo S svarar Emma A
    Hej Emma!

Vad tråkigt att du känner så.
    Alla våra bilar genomgår ett test på en oberoende verkstad innan försäljning.
    Vad var det för registreringsnummer på bilen du köpte?

Maila mig gärna dessa "fifflade" dolda fel. Våra kunder ska självklart inte ha sådana bilar.

Kati L, Daniel Ö gillar detta
  • Daniel Ö
    Daniel Ö skrev om ENB Bil
    Köpte en bil utav enb bil för 70tkr.
    Bra bil men såldes dock utan garantier samt utan vinterdäck och bromsskivor behöver bytas.
    Fick även köpa till försäkring/garanti för 1 år.
    Pratade med abo som sade att detta skulle åtgärdas. Jag beställde även vinterdäck med fälg och detta skulle hanteras på måndagen.
    Ingen kontakt en vecka senare. Har även sökt Abo då hans kollegor/anställda saknar ansvarskänsla får jag gång på gång en massa dumma ursäkter.

Nu har dem lyckats tjäna pengar på mig. Hoppas dem inte gör det på någon annan.
    Detta företag är bland det oseriösaste jag mött.
    2017-05-17 Abo S svarar Daniel Ö
    Hej Daniel!

Vad tråkigt att du känner så!
    Vi erbjuder alla våra kunder att köpa en så kallad SOLID garanti. Man kan köpa mellan 1-3 års garanti.
    Om man avböjer att köpa denna så har man självklart garanti hos oss. Vi följer MRFs stadgar och tar alltid vårat ansvar när det kommer till garantier.
    Bromsskivor och bromsbelägg är en slitage del som vanligtvis inte täcks av någon som helst garanti. Dock som jag minns det så fick du kompensation för detta.

Jag hoppas att bilen rullar på bra nu!

Finns det något vi kan göra är du välkommen att kontakta mig på : Garanti@enbbil.se

/ENB Bil Sverige AB
    Kati L gillar detta
  • Terese N
    Terese N skrev om ENB Bil
    Riktigt oseriös "bilhandlare"!! Efter flera samtal om dagen i ca två veckor och hot om att häva köpet osv görs tillslut ägarbytet. Bl.a. hade inte enb betalat för bilen från den tidigare ägaren innan den såldes till oss så ägaren ställde av bilen och vi blev uppmanade att köra med en avställd bil från Västerås till Sthlm för att hämta gröna skyltar, vilket också är olagligt! Inte ett enda löfte hålls som tex att bilen inte kommer att ställas av så vi inte ska betala bilskatt osv. Unga killar som enbart kör fulsälj! Kommer aldrig rekommendera någon att köpa bil där!! Detta bilköp har kostat oss mycket tid, energi och pengar!
    2017-05-17 Abo S svarar Terese N
    Hej Terese!

Vad tråkigt att ni känner så!
    Vi försöker alltid hålla en hög servicenivå även efter bilköpet!

Vissa bilar som vi säljer är så kallade "försäljningsuppdrag" då står inte bilen på oss förens den blir såld. I detta fall kan det vara så att kunden inte har hittat sitt registreringsbevis eller dylikt, Detta ska självklart inte drabba kunden.

Finns det något vi kan göra för att ni ska känna er nöjda så kan ni maila mig på : Garanti@enbbil.se

Kati L, Daniel Ö gillar detta
  • Staffan N
    Staffan N skrev om ENB Bil
    Ung grabb säljer bil till pensionär. Trevligt bemötande, raka besked och inte minst det lilla extra i form av skjuts. Var ute efter en yngre bil i småbilsklassen, Köpte den på stuts när jag såg den, Bra att det följde med v + sdäck.
    . Tror att det blev win-winsituation för alla.
  • Karl
    Karl skrev om ENB Bil
    Undvik!

Jag och min sambo körde 15 mil för se och provköra två för oss intressanta bilar. Jättetrevligt bemötande initialt; båda bilarna visades och första bilen provkördes. Diskussionen efter provkörningen var dock allt annat än trevlig.

Då vi förklarat att bilen var fin och ett klart intressant alternativ för oss ville vi provköra bil nummer två, som min sambo var mer intresserad av. Försäljaren menade då att man inte bara kan provköra utan att köpa(!) Det skulle kosta honom 400:- att tvätta bilen efter det vi provkört den. Och han var inte villig att lägga 400:- på att tvätta ännu en bil (det skall tilläggas att bilen vi provkörde inte ens var tvättad). Han ville istället att vi skulle lägga en handpenning på den första bilen om 5000:-. Då de sålde 120 bilar i veckan(!) skulle den annars försvinna. Handpenningen skulle försvinna den också, om vi inte bestämde oss snart. Fin bil, oseriöst och obehagligt bemötande och företagande.
    Dawid R, Daniel Ö gillar detta
  • Gunnar L
    Gunnar L skrev om ENB Bil
    Jag är nöjd med köpet av bilen, enda missen var en påminnelse om fordonsskatt som ej var betald, fick betala straffavgift på 100 kr samt varning om inkasso, kändes mindre trevligt, annars nöjd med bil och service😀

Moränvägen 13, 186 40 Vallentuna