ENB Bil

Moränvägen 13, 186 40 Vallentuna — Visa karta

Vår ambition är att ha Sveriges mest prisvärda bilar, och vi arbetar hela tiden för att kunna erbjuda dig det bästa.Företaget startades 2014 och grundas på våra anställdas långa erfarenhet inom bilbranschen sedan tidigare. Vi satsar på 100% kundnöjdhet och arbetar med stor flexibilitet för att kunna erbjuda dig som kund bästa möjliga service till ett bra pris.

Läs vad 30 kunder tycker om ENB Bil

• Sigrid K
    Sigrid K skrev om ENB Bil
    fina försäljare med rätt inställning
    lite tråkigt att bilen var smutsig när jag väl provkörde
  • sara m
    sara m skrev om ENB Bil
    Tack så mycket för den fina bilen rekomenderar till mina vänner
  • Hans K
    Hans K skrev om ENB Bil
    Bra grabbar med rätt priser
    Tog tiden och förklarade allt för en pensionär som mig
  • Anders L
    Anders L skrev om ENB Bil
    Fantastisk service av Abo Said
    Bilen startade inte från början så det var ett dåligt första intryck av bilen men sen så lyckades säljaren vända det och vi är idag supernöjda med våran audi a6

Tack!
  • Alexander e
    Alexander e skrev om ENB Bil
    Utmärkt! En bra bil UA!
    Professionella försäljare dock dålig växel som var seg... annars grymma grabbar med humor!
  • Pontus S
    Pontus S skrev om ENB Bil
    Jag och min fru köpte en jättefin bil till ett jätte bra pris av Lezan på enb i Vallentuna. Vi är jätte nöjda med allt från telefonsamtal till hämtning av bil. Jätte trevlig säljare.
  • Emma A
    Emma A skrev om ENB Bil
    VARNING! Köp inte din bil här!
    Så oseriösa säljare!

Bilen jag köpte av ENB hade blivit "fifflad" med för att dölja stort fel!

Avråder alla att sponsra denna oseriösa bilhandlare. Du kan INTE lita på deras ord och så fort köpet är klart är det NOLL kundbemötande (om du ens har tur att tag i säljaren på telefon). Sedan får du nöja dig med nekande och lögner.
  • Daniel Ö
    Daniel Ö skrev om ENB Bil
    Köpte en bil utav enb bil för 70tkr.
    Bra bil men såldes dock utan garantier samt utan vinterdäck och bromsskivor behöver bytas.
    Fick även köpa till försäkring/garanti för 1 år.
    Pratade med abo som sade att detta skulle åtgärdas. Jag beställde även vinterdäck med fälg och detta skulle hanteras på måndagen.
    Ingen kontakt en vecka senare. Har även sökt Abo då hans kollegor/anställda saknar ansvarskänsla får jag gång på gång en massa dumma ursäkter.

Nu har dem lyckats tjäna pengar på mig. Hoppas dem inte gör det på någon annan.
    Detta företag är bland det oseriösaste jag mött.
  • Terese N
    Terese N skrev om ENB Bil
    Riktigt oseriös "bilhandlare"!! Efter flera samtal om dagen i ca två veckor och hot om att häva köpet osv görs tillslut ägarbytet. Bl.a. hade inte enb betalat för bilen från den tidigare ägaren innan den såldes till oss så ägaren ställde av bilen och vi blev uppmanade att köra med en avställd bil från Västerås till Sthlm för att hämta gröna skyltar, vilket också är olagligt! Inte ett enda löfte hålls som tex att bilen inte kommer att ställas av så vi inte ska betala bilskatt osv. Unga killar som enbart kör fulsälj! Kommer aldrig rekommendera någon att köpa bil där!! Detta bilköp har kostat oss mycket tid, energi och pengar!
  • Staffan N
    Staffan N skrev om ENB Bil
    Ung grabb säljer bil till pensionär. Trevligt bemötande, raka besked och inte minst det lilla extra i form av skjuts. Var ute efter en yngre bil i småbilsklassen, Köpte den på stuts när jag såg den, Bra att det följde med v + sdäck.
    . Tror att det blev win-winsituation för alla.
  • Karl
    Karl skrev om ENB Bil
    Undvik!

Jag och min sambo körde 15 mil för se och provköra två för oss intressanta bilar. Jättetrevligt bemötande initialt; båda bilarna visades och första bilen provkördes. Diskussionen efter provkörningen var dock allt annat än trevlig.

Då vi förklarat att bilen var fin och ett klart intressant alternativ för oss ville vi provköra bil nummer två, som min sambo var mer intresserad av. Försäljaren menade då att man inte bara kan provköra utan att köpa(!) Det skulle kosta honom 400:- att tvätta bilen efter det vi provkört den. Och han var inte villig att lägga 400:- på att tvätta ännu en bil (det skall tilläggas att bilen vi provkörde inte ens var tvättad). Han ville istället att vi skulle lägga en handpenning på den första bilen om 5000:-. Då de sålde 120 bilar i veckan(!) skulle den annars försvinna. Handpenningen skulle försvinna den också, om vi inte bestämde oss snart. Fin bil, oseriöst och obehagligt bemötande och företagande.
  • Gunnar L
    Gunnar L skrev om ENB Bil
    Jag är nöjd med köpet av bilen, enda missen var en påminnelse om fordonsskatt som ej var betald, fick betala straffavgift på 100 kr samt varning om inkasso, kändes mindre trevligt, annars nöjd med bil och service😀
  • Tore S
    Tore S skrev om ENB Bil
    Trevligt bemötande
    Smidig affär
    Ville dock pruta lite mera men det vill man ju alltid
    MVH. Tore Svensson
  • Eduardo R
    Eduardo R skrev om ENB Bil
    Det började inte så bra men ni lyckades ändo vända allt till superbra.Professionellt vill jag säga
  • Nur M
    Nur M skrev om ENB Bil
    Jag var jätte bra och det var bra kund service jag är helt nöjd
  • Johan F
    Johan F skrev om ENB Bil
    Överlag bra service på plats, info om kommande underhåll borde varit tydligare. Sämst var telefonväxeln som var seg.
    I övrigt u.a hittils.
  • Abel Z
    Abel Z skrev om ENB Bil
    Ni har lovat att jag skulle få extra nyckel till min bil men ej har fåt det, så hur fan ska jag rekommendera er till någon annan.
  • Tommy W
    Tommy W skrev om ENB Bil
    Trevligt och lättsam personal, som inte strular till det.
  • Lotta K
    Lotta K skrev om ENB Bil
    Sådär... :( gick bra o sälja begagnat men sen när man behövde hjälp m. reparation som utlovat då gick det inte lika bra
    2015-12-23 Abo S svarar Lotta K
    Hej Lotta!
    Vi lämnar ingen garanti på bilar för 15.000kr eller under 15.000kr.

Lycka till!
  • Anders N
    Anders N skrev om ENB Bil
    Krångel med ägarbyte tog över 3 veckor innan bilen blev skriven i mitt namn mer fel på bilen än vad säljaren sa iaf avdrag på priset dock för lite då mekaniken i samma byggnad sa att det va en packning i avgassystemet som läckte men i själva verket va hela flex böjen som va slut annars trevliga och bra bemötande
  • Åse G
    Åse G skrev om ENB Bil
    Snabb smidig och trevlig affär! Bilen verkar oxå bra!!
  • Soheila N
    Soheila N skrev om ENB Bil
    Jätte dålig
    Fick mig flera månader för att få extra nyckeln och däcken. En gammal nyckel som inte går och använda.
  • Lars N
    Lars N skrev om ENB Bil
    Mycket trevlig butik. Första Saaben skrothög, men Volvo V70n = pärla!
  • Louise L
    Louise L skrev om ENB Bil
    Bemötandet var bra. Men de sålde en bil som var trasig. Det uppdagades efter köpet o då försvann sammarbetsviljan. Det dök även upp flertalet småfel den första månaden. Kommer inte köpa någon mer bil där. Inte heller rekommendera stället vidare. Blev en otroligt dyr affär till att sluta av med.
    2015-12-22 Abo S svarar Louise L
    Hej Louise!
    Vad tråkigt att höra ! Dessvärre så jobbar vi med begagnade bilar och allt kan hända.
    Men vi tar alltid vårat ansvar. Så vitt jag vet så är du inbokad för en verkstadstid?

När du pratade med min kollega bad han dig boka in en tid för att vi ska kunna veta vad problemet är så vi kan hjälpa till att åtgärda det.

Om du känner att du inte blivit bemött på rätt sätt får du jättegärna kontakta mig på : Abo@enbbil.se (Försäljningschef)

God jul!
  • Mikael A
    Mikael A skrev om ENB Bil
    Trevliga och har bra priser på bilarna.
    2015-12-22 Abo S svarar Mikael A
    Hej Mikael!
    Vad kul! Även vi tycker att du var otroligt trevlig!

Du är varmt välkommen tillbaka!
  • Sfiku Consultning Ltd Filial
    Sfiku Consultning Ltd Filial skrev om ENB Bil
    Bra service. Smidig affär. Allt fungerar bra.
    2015-12-22 Abo S svarar Sfiku Consultning Ltd Filial
    Hej Sfiku Consulting!

Vad kul att ni känner så!

Ni är varmt välkomna tillbaka för eran 3e bil!
  • Jan H
    Jan H skrev om ENB Bil
    Trevligt bemötande med trevlig personal. Detta är ett ställe som var trevligt och köpa bil på.
  • Afram G
    Afram G skrev om ENB Bil
    En av dom bästa och mest hjälpsamma bemötande jag fått av en bilhandlare, grabbarna ska ha en klapp i ryggen , lycka till
    2015-12-22 Abo S svarar Afram G
    Hej Afram!

Vi är stolta över att ha dig som kund!

Du är varmt välkommen tillbaka till oss!
  • Diana E
    Diana E skrev om ENB Bil
    Trevligt och ärlig personal! Är mycket nöjd med bilen köpte där!
    2015-12-22 Abo S svarar Diana E
    Hej Diana!

Vad kul att du känner dig nöjd!

Du är varmt välkommen tillbaka!
  • Christer L
    Christer L skrev om ENB Bil
    Trevliga säljare som gav mig tid att titta runt. Totalt bra service och snabb leverans. Kommer att köpa min nästa bil hos er också
    2015-12-22 Abo S svarar Christer L
    Hej Christer!
    Vad kul!

Du är varmt välkommen tillbaka till oss!

Moränvägen 13, 186 40 Vallentuna