ENB Bil

ENB Bil

Ring 08-408 800 00 enbbil.se
4.0

Välkommen till ENB Bil! Vår ambition är att ha Sveriges mest prisvärda bilar och vi arbetar hela tiden för att kunna erbjuda dig det bästa. Företaget startades 2014 och grundas på våra anställdas långa erfarenhet inom bilbranschen sedan tidigare. Vi satsar alltid på 100 procent kundnöjdhet och arbetar med stor flexibilitet...

68 omdömen om ENB Bil

Margareta A

Riktigt blufföretag, trots beslut från ARN struntar ENB bil i att följa deras rekommendation! Tog oss 8 månader från köpdatum tills beslut från ARN och visshet att ENB bil inte hade för avsikt att följa beslutet. Nu är det bara att bita i det sura äpplet och själva betala för hatthyllan! Hur kan ett företag välja att hamna på Svarta listan för 2.700:-?? Men nu förstår vi, målet var hela tiden att blåsa så många som möjligt för att sen lägga ner! Om ni ser namnet Abo Said i ett företag, vänd och gå någon annanstans!

Carson Sverige
4.6/5 i betyg av 750 omdömen 4.6 av 750 omdömen

Conny I
Skrev om ENB Bil

Varning för detta bolag... fast egentligen behövs det väl inte längre, då företaget har försvunnit från platsen de var och telefonerna har stängts... där med tror de att åtagandena har försvunnit... Köpte bil där som levererades 1 vecka efter avtalat och tjat för att få den (för betalningen var viktig att få in snabbt) Bilen skulle vara kredit löst när jag fick den det tog en månad... bilen skulle vara reparerad med NYA delar... men när den pajade igen så visade det sig att den INTE hade vart reparerad (Ringde de verkstäder...

Conny I gillar detta
Elin K
Skrev om ENB Bil

Toppenbra! Utmärkt service, firman stod för bes fast den var efter bilköpet. Kände oss mycket trygga med köpet. Shivan, du är toppen! Kommer definitivt rekommendera er för andra! Mvh Elin Kraft

Bilförmedlingen Stockholm
4.7/5 i betyg av 350 omdömen 4.7 av 350 omdömen

Grymma låvar skicket på bilen...köpte en v60 av dom👍👍👍👍👍

Nicklas S Nicklas S
Rawaz S
Skrev om ENB Bil

Bra service och en bra bil! Jättenöjda med affären

Robin S
Skrev om ENB Bil

Jätte nöjd med bilaffären. Shivan var väldigt trevlig och kunnig. Rekommenderas!

STHLM BIL
4.8/5 i betyg av 209 omdömen 4.8 av 209 omdömen

Harri H
Skrev om ENB Bil

Det är trevlig personal och bra bemötande på ENB bil. Väldigt nöjd med bilen som jag köpte också...

Linda R
Skrev om ENB Bil

Bra service, kom för en bil som blev såld precis innan men säljaren hjälpte mig kika på en annan bil som jag köpte. Såhär i efterhand är jag glad att jag köpte just denna bil då pärlan åker som ett skott!😃 Tack för all hjälp enb bil och Lezan!

Haninge Bilpark
4.6/5 i betyg av 1302 omdömen 4.6 av 1302 omdömen

Super trevlig & informativ. Inte alls pushig som många andra säljare, utan frågade oss vad vi ville ha i en bil & vad vi redan kollat på/pro

Mikael H
Skrev om ENB Bil

Bra service trevlig personal och bra hantering av klagomål

Rebaz D
Skrev om ENB Bil

Proffsigt bemötande, genuin intresserad och bra pris med extra lull-lull på köpet! Jag är mycket nöjd med säljaren Shivan som lyssnade och tillgodosåg vår önskan angående bilköpet. Shivan är mycket trevlig och han fick oss känna oss hemma och att vi kunde lita på honom. Rekommenderas starkt!!

Fordonsbolaget
4.8/5 i betyg av 1026 omdömen 4.8 av 1026 omdömen

Andreas J
Skrev om ENB Bil

Enb bil är utan tvekan Stockholms bästa bilfirma . Fick ett bra bemötande , Personalen är mycket proffsiga och håller det dom lovar. Rekommendera verkligen den här bilfirma.

Alexander J

Jag har gjort flera bilaffärer hos ENB och det är alltid lika trevligt! Keep up the good work! :)

Klas D

Klockren service. Hade kontakt med Shivan 👍👍👍

Hogar L
Skrev om ENB Bil

Super trevliga och mycket professionella. Extra tack till Shivan Osman!

Hakke O
Skrev om ENB Bil

Helt fantastiskt bil, har än idag inga problem alls. Är supernöjd med en mycket trevlig bil och fantastisk bemötande av säljaren Shivan. Rekommenderar ENB starkt!

Shakar O
Skrev om ENB Bil

Jag vill tacka ENB Bil och Shivan för ett proffsigt och trevligt bemötande. Fick hjälp med allt och fick äntligen den bilen jag ville ha.

Harem A
Skrev om ENB Bil

Mycket bra hemsida. Väldigt lätt att navigera

Sanna K
Skrev om ENB Bil

Mycket proffsigt och trevligt bemötande,kunnig personal,kändes tryggt...

Linnea R
Skrev om ENB Bil

Fick hjälp av Hampus med mitt bilköp och är jätte nöjd med både bilen och han som säljare. Väldigt smidig och enkel affär! Dom köpte även min gamla bil vilket underlättade väldigt mycket för mig. Tack återigen Hampus och ENB Bil!

Acke A
Skrev om ENB Bil

Härliga killar på enb bil, gör verkligen yttersta för att få kunden nöjd! Bra bilar till ett bra pris. Hit kommer jag definitivt tillbaka för nästa bilköp!

Alexander G

5/5 stjärnor ! Kom i kontakt med en säljare vid namn Hampus , han skräddarsydde en affär som passade mig perfekt , kunde inte varit mer nöjd med min c63 ! Tack ännu 1 gång ! Rekommenderar starkt ENB bil till alla !

Lars A
Skrev om ENB Bil

Grymt proffsigt bemötande. Och när ett mindre fel dök efter tre månader var det inga som helst problem att få det fixat på 2 dagar. Det här är seriösa killar med lite mer långsiktigt tänk än vissa andra andra begbilshandlare jag köpt av tidigare. Synd att det ligger lite off men annars perfekt. Håkan

Michaela K
Skrev om ENB Bil

Trevligt 🌞😊😎 väl bemött, god service, kunnig personal!

Svar från ENB Bil

Hej Michaela! Vad glada vi blir att du tycker så! Med tanke på att reparationen tog några veckor. Men vi hoppas att allting funkar som det ska nu! Tack! / ENB Bil

Sheren S
Skrev om ENB Bil

Tack för en smidig affär! Ni på Enbbil vet hur man ska bemöta mig som kund.

Hej Sheren! Vad kul att du känner så! Du är varmt välkommen tillbaka! / ENB Bil

Marco W
Skrev om ENB Bil

Köpte en bil av dessa gynnare för 160 000 Kr. Dom lovade att skicka serviceboken med posten. då den var på villovägar vid köpetillfället. Har försökt att kontakta dom ang. denna, men får ingen respons. En seriös aktör svarar på mail eller ringer tillbaka. Har insett att jag har blivit katalogiserat som "en jobbig kund". Bilen är jag inte heller nöjd med, men där får jag skylla mig själv. Så; Om du vill ha en trygg bilaffär, köp bilen annanstans. Dessa Charlataner/Bilskojare kan du vara utan.

Marco W gillar detta
Svar från ENB Bil

Hej Marco! Du köpte bilen i Uppsala av våran försäljare Bawan. Vi har dessvärre inte kvar den anläggningen och säljarna där jobbar inte kvar på företaget. Om du har blivit lovad en servicebok så ska vi självklart skicka en till dig. Maila mig så ska vi se till att du får din servicebok snarast. Mail: Garanti@enbbil.se / ENB Bil

Billy P
Skrev om ENB Bil

Trevligt bemötande, väldigt nöjd med min nya BMW!

Svar från ENB Bil

Hej Billy Vad kul att du känner så. Vår ambition är att alltid ha en hög servicenivå och nöjda kunder. Du är varmt välkommen åter / ENB Bil Sverige AB

Simon A
Skrev om ENB Bil

Köpte mig en Audi A6 28/04-17 Affären gick smidigt! De två vi pratade med var riktigt trevliga. Inte haft några strul med bilen hittills. Dock byter jag olja från longlife till 10w-40 hos audi i Lidköping, då jag kör en del korta sträckor. Lade även till 1års garanti. Och nu i efterhand läst om folks upplevelse med den vilket kanske inte är den mest positiva. Håller dock huvudet högt och förlitar mig på säljaren att problem som kanske skulle uppstå löses smidigt via garantin. Dock tycker jag 5000:- är en...

Svar från ENB Bil

Hej Simon Vad kul att du känner så. Vår ambition är att alltid ha en hög servicenivå. Du är varmt välkommen åter / ENB Bil Sverige AB

Peugeot  2
Skrev om ENB Bil

Tack för att ni fick jobba över till kl 21.00 för vår skull! Vi fick väldigt bra service och vi kommer rekommenderar enb bil till alla våra vänner och bekanta!

Simon A gillar detta
Svar från ENB Bil

Hej Vad roligt att du känner så. Du är varmt välkommen åter / ENB Bil Sverige AB

Frank
Skrev om ENB Bil

Jätte nöjd med min nya yaris tack bästa Abu!

Simon A gillar detta
Svar från ENB Bil

Hej Frank Vad roligt att du känner så. Du är varmt välkommen åter / ENB Bil Sverige AB

Hakar
Skrev om ENB Bil

Lite snålt betalt med inbytet men bilen jag köpte var bra.

Svar från ENB Bil

Hej Hakar Vad roligt att du känner så. Du är varmt välkommen åter / ENB Bil Sverige AB

Alexander
Skrev om ENB Bil

Nu har jag köpt min andra bil av enbbil och är super nöjd! Stort tack igen Abo!

Svar från ENB Bil

Hej Alexander Vad roligt att du känner så. Du är varmt välkommen åter / ENB Bil Sverige AB

Ahmed Y
Skrev om ENB Bil

Trevlig säljare. Bilen stämde överens med beskrivningen. Bra inbytes pris på vår inbyte! Rekommenderas starkt.

Svar från ENB Bil

Hej Ahmed Vad roligt att du känner så. Du är varmt välkommen åter / ENB Bil Sverige AB

Filip
Skrev om ENB Bil

Rätt och bra utbud, trevliga säljare med professionell service! Jätte nöjd med mitt köp!

Svar från ENB Bil

Hej Filip Vad roligt att du känner så. Du är varmt välkommen åter / ENB Bil Sverige AB

sina  a
Skrev om ENB Bil

Rekommenderar starkt Enb bil! Alla är trevliga när man köper bil, men det viktiga är att de ska vara hjälpsam när bilen går sönder efter köpet. Enb bil höll vad de lovade och åtgärdade min bil och bjöd på lånebil under tiden bilen var på verkstad. Nu har jag fått hem min pärla och kan inte vara gladare! Stort tack och lycka till!

Lena S
Skrev om ENB Bil

Väldigt bra bemötande och service!

Svar från ENB Bil

Hej Lena Vad roligt att du känner så. Våran ambition är att alltid ha en hög servicenivå och ha nöjda kunder. Du är varmt välkommen åter / ENB Bil Sverige AB

Peppen
Skrev om ENB Bil

VARNING FÖR ENB BIL Står inte för vad de lovar och slutar svara på mail och tele efter köpet gäller Abo, Sarnj samt Sanjin, har anmält ENB bil till ARN. Köp inte bil från dem! De står inte för den garantin de säger att de har enligt Konsumentverket samt varudeklaration finns inte, på någon bil alls!

Svar från ENB Bil

Hej Peppen! Vad tråkigt att du känner så! Jag är dessvärre inte insatt i ärendet och hittar inte heller ditt namn i våra register, Förmodar att detta kan vara ett smeknamn! Alla våra bilar testas på en oberoende verkstad innan köp. 2017-03-12 hade vi en omfattande brand på företaget som gjorde att vi hade stängt under 4 veckor, Därav kan det ha varit svårt att få tag på oss. Gäller alla medarbetare då vi inte haft kontor. Vi vill alltid hålla en hög servicenivå och ha nöjda kunder. Var snäll och maila...

Kati L
Skrev om ENB Bil

ENB-bil Vallentuna och specielt försäljaren Arvin: inget att lita på!!!! Reste hela vägen från Finland för att köpa en bil: fick vänta och vänta men lyckades ändå till slut att göra ett affär med de hära grabbar... Sen fick vi vänta oc vänta igen här hemma och de höll inte sitt ord: blev utan takställning (för att leverera varor) fast den var instalerad i bilder och ingick i köpet. Arvin lovade att skicka den efteråt men inte har vi än sett den! Och bilen köpte vi före julen! Sen sluta han bara helt enkelt att svara på meddelanden...

Svar från ENB Bil

Hej Kati! Vad tråkigt att ni känner så! Arvin jobbar dessvärre inte kvar här och kan vara därför som han inte har kunnat svara. Vad för utrustning saknar ni? Skicka gärna registreringsnummer till mig så ska jag kika på bilderna, Om det är så att det fanns med så skickar vi självklart detta till er alternativ kompenserar för vad det kostar! Det ska självklart inte vara såhär. Vi har dessvärre haft en omfattande brand 2017-03-12, Vi har inte haft kontor på några veckor men försöker komma ifatt allting nu! Maila mig på : Garanti@enbbil.se / ENB Bil Sverige AB

Michael D
Skrev om ENB Bil

Lämnade en Tesla P85D till försäljning och allt gick fint fint. De löste med min leasing. Det tog ett tag att sälja bilen, men det är inget ENB kunnat rå för.

Svar från ENB Bil

Hej Michael Vad roligt att du känner så. Du är varmt välkommen åter / ENB Bil Sverige AB

Emil J
Skrev om ENB Bil

Köp absolut inte en bil från deras firma, rena lurendrejerifirman tyvärr. så jävla förbannad..

Kati L gillar detta
Svar från ENB Bil

Hej Emil! Vad tråkigt att du känner så! Maila mig gärna om vad som hänt så ska vi se till att du blir nöjd! : Garanti@enbbil.se / ENB Bil Sverige AB

Sigrid K
Skrev om ENB Bil

fina försäljare med rätt inställning lite tråkigt att bilen var smutsig när jag väl provkörde

sara m
Skrev om ENB Bil

Tack så mycket för den fina bilen rekomenderar till mina vänner

Hans K
Skrev om ENB Bil

Bra grabbar med rätt priser Tog tiden och förklarade allt för en pensionär som mig

Anders L
Skrev om ENB Bil

Fantastisk service av Abo Said Bilen startade inte från början så det var ett dåligt första intryck av bilen men sen så lyckades säljaren vända det och vi är idag supernöjda med våran audi a6 Tack!

Alexander e

Utmärkt! En bra bil UA! Professionella försäljare dock dålig växel som var seg... annars grymma grabbar med humor!

Pontus S
Skrev om ENB Bil

Jag och min fru köpte en jättefin bil till ett jätte bra pris av Lezan på enb i Vallentuna. Vi är jätte nöjda med allt från telefonsamtal till hämtning av bil. Jätte trevlig säljare.

Svar från ENB Bil

Hej Pontus Vad roligt att du känner så. Vi hoppas att bilen rullar på bra. Du är varmt välkommen åter / ENB Bil Sverige AB

Emma A
Skrev om ENB Bil

VARNING! Köp inte din bil här! Så oseriösa säljare! Bilen jag köpte av ENB hade blivit "fifflad" med för att dölja stort fel! Avråder alla att sponsra denna oseriösa bilhandlare. Du kan INTE lita på deras ord och så fort köpet är klart är det NOLL kundbemötande (om du ens har tur att tag i säljaren på telefon). Sedan får du nöja dig med nekande och lögner.

Kati L och Daniel Didrik Ö gillar detta
Svar från ENB Bil

Hej Emma! Vad tråkigt att du känner så. Alla våra bilar genomgår ett test på en oberoende verkstad innan försäljning. Vad var det för registreringsnummer på bilen du köpte? Maila mig gärna dessa "fifflade" dolda fel. Våra kunder ska självklart inte ha sådana bilar. Maila mig på : Garanti@enbbil.se / ENB Bil Sverige AB

Daniel Didrik Ö

Köpte en bil utav enb bil för 70tkr. Bra bil men såldes dock utan garantier samt utan vinterdäck och bromsskivor behöver bytas. Fick även köpa till försäkring/garanti för 1 år. Pratade med abo som sade att detta skulle åtgärdas. Jag beställde även vinterdäck med fälg och detta skulle hanteras på måndagen. Ingen kontakt en vecka senare. Har även sökt Abo då hans kollegor/anställda saknar ansvarskänsla får jag gång på gång en massa dumma ursäkter. Nu har dem lyckats tjäna pengar på mig. Hoppas dem inte gör det på någon annan. Detta företag är bland det oseriösaste jag mött.

Kati L gillar detta
Svar från ENB Bil

Hej Daniel! Vad tråkigt att du känner så! Vi erbjuder alla våra kunder att köpa en så kallad SOLID garanti. Man kan köpa mellan 1-3 års garanti. Om man avböjer att köpa denna så har man självklart garanti hos oss. Vi följer MRFs stadgar och tar alltid vårat ansvar när det kommer till garantier. Bromsskivor och bromsbelägg är en slitage del som vanligtvis inte täcks av någon som helst garanti. Dock som jag minns det så fick du kompensation för detta. Jag hoppas att bilen rullar på bra nu! Finns det något vi...

Terese N
Skrev om ENB Bil

Riktigt oseriös "bilhandlare"!! Efter flera samtal om dagen i ca två veckor och hot om att häva köpet osv görs tillslut ägarbytet. Bl.a. hade inte enb betalat för bilen från den tidigare ägaren innan den såldes till oss så ägaren ställde av bilen och vi blev uppmanade att köra med en avställd bil från Västerås till Sthlm för att hämta gröna skyltar, vilket också är olagligt! Inte ett enda löfte hålls som tex att bilen inte kommer att ställas av så vi inte ska betala bilskatt osv. Unga killar som enbart kör fulsälj! Kommer...

Kati L och Daniel Didrik Ö gillar detta
Svar från ENB Bil

Hej Terese! Vad tråkigt att ni känner så! Vi försöker alltid hålla en hög servicenivå även efter bilköpet! Vissa bilar som vi säljer är så kallade "försäljningsuppdrag" då står inte bilen på oss förens den blir såld. I detta fall kan det vara så att kunden inte har hittat sitt registreringsbevis eller dylikt, Detta ska självklart inte drabba kunden. Finns det något vi kan göra för att ni ska känna er nöjda så kan ni maila mig på : Garanti@enbbil.se / ENB Bil Sverige AB

Staffan N
Skrev om ENB Bil

Ung grabb säljer bil till pensionär. Trevligt bemötande, raka besked och inte minst det lilla extra i form av skjuts. Var ute efter en yngre bil i småbilsklassen, Köpte den på stuts när jag såg den, Bra att det följde med v + sdäck. . Tror att det blev win-winsituation för alla.

Karl
Skrev om ENB Bil

Undvik! Jag och min sambo körde 15 mil för se och provköra två för oss intressanta bilar. Jättetrevligt bemötande initialt; båda bilarna visades och första bilen provkördes. Diskussionen efter provkörningen var dock allt annat än trevlig. Då vi förklarat att bilen var fin och ett klart intressant alternativ för oss ville vi provköra bil nummer två, som min sambo var mer intresserad av. Försäljaren menade då att man inte bara kan provköra utan att köpa(!) Det skulle kosta honom 400:- att tvätta bilen efter det vi provkört...

Dawid R och Daniel Didrik Ö gillar detta
Gunnar L
Skrev om ENB Bil

Jag är nöjd med köpet av bilen, enda missen var en påminnelse om fordonsskatt som ej var betald, fick betala straffavgift på 100 kr samt varning om inkasso, kändes mindre trevligt, annars nöjd med bil och service😀