Rekommenderat företag 2016 - Eneka Bygg AB

Eneka Bygg AB

Stövargatan 9, 124 61 Bandhagen — Visa karta

Alla har vi olika intressen, och vi på Eneka gillar att skissa, bygga och måla. Vi har också gott om idéer, men det är för dina idéer vi finns till.
Medan du ägnar dig åt vardag som fest, eller bara kopplar av, förverkligar vi dina förväntningar - var vardag är för oss en fest.

Genom ett tätt samarbete med dig som kund och andra entreprenörer utvecklas vi som verksamhet, och kommer att en dag att nå vårt mål att bli Stockholms ledande byggföretag - mätt i grad nöjda kunder.

Vi värdesätter en personlig kommunikation genom hela projektet, och när uppdraget är slutfört går vi husesyn tillsammans för att säkerställa att du fått vad du önskat.

Hör av dig till oss nästa gång du har en dröm att förverkliga!
Lör: 09:00-15:00
Sön: Stängt

Läs vad 18 kunder tycker om Eneka Bygg AB

• Camilla E
    Camilla E skrev om Eneka Bygg AB
    Mycket bra byggfirma, noggranna och snabba samt prisvärda. Vi är supernöjda med allt jobb👍😄
    2017-01-12 Eneka Bygg svarar Camilla E
    Roligt att ni blev nöjda, Camilla!

Era tydliga önskemål, välvilliga grannar, och uppkomna inomhusarbeten passade oss som handsken.
    Under sådana förutsättningar vore det pinsamt att misslyckas...

Hälsa!
  • Niklas G
    Niklas G skrev om Eneka Bygg AB
    Kontaktade Eneka Bygg efter vad jag sett hur fint dom gjorde hos ett par nära vänner!
    Hos oss satte dom foder utomhus och hjälpe till att färdigställa ett garage invändigt!
    Resultatet vart kanon och snickerierna hittar jag inget son helst fel på!
    Kan helt klart rekommendera Eneka Bygg och jag kommer själv använda mig utav dom igen! Trevliga, kunniga och lyhörda!!
    2017-01-12 Eneka Bygg svarar Niklas G
    Tack för rara ord, Niklas!

Avseende nöjet att få agera hundrackare åt ett proffs som dig, låg det helt på vår sida..: )

Återkommer om räcket,

vänligen!
  • Jonny L
    Jonny L skrev om Eneka Bygg AB
    En av de mest positiva överraskningarna jag vart med om avseende byggjobb/renoveringar. Visste inget om Eneka innan jag anlitade dom för bygge av altan inklusive installation/bygga in Spa-bad. Proffsigt och enligt överenskommelse hela vägen från offert, avtalsskrivning, avvikelserapportering tills besiktning. Mina starkaste rekomendationer för dessa fantastiskt duktiga och serviceminded hantverkare. Ställer mer än gärna upp som referens via telefon eller om ni vill komma ut och titta på resultatet direkt på plats.
    2017-01-12 Eneka Bygg svarar Jonny L
    Jonny!

Från att initialt - och helt naturligt - vara ett oskrivet och lite trevande blad, fick vårt samarbete en rejäl skjuts så snart vi klubbat avtalet. Därefter kunde båda parter helt ägna sig åt vad vi gör bäst - lösning och utförande. Det löste sig riktigt bra!

I kombination beställare, utförare och geologiska förutsättningar blev resultatet en altan man inte hittar någon annan stans, och som dessutom är grymt snygg!

Vi tar åt oss en del av äran, men vill också tacka för allt du gjort för oss - under projektet och efteråt.

På återhörande...
  • Carina M
    Carina M skrev om Eneka Bygg AB
    Vi valde Eneka Bygg AB när vi behövde hjälp med att måla om villa fasaden. Från det första mötet när vi tog in offerter från olika företag så fick vi ett stort förtroende för företaget. De hjälpte oss att identifiera möjligheter och behov som vi inte hade tänkt på och det påverkade oss positivt i valet av entreprenör! Vi fick hjälp att byta ut de gamla hängrännorna som hade gjort sitt och fick brädorna i fasaden som behövde bytas ut uppmärkta. Vi hade en löpande dialog och hantverkarna var mycket yrkeskunniga. Vi rekommenderar och kommer själva anlita Eneka Bygg AB i framtiden för kommande projekt. Vi är mycket nöjda och vi har fått många postiva reaktioner från grannar och vänner som tycker vi har fått ett mycket fint hus.
    2017-01-12 Eneka Bygg svarar Carina M
    C & S!

Va' kul att ni är så nöjda! Då är vi också det.

Vi uppskattade också den löpande dialog vi hade under projektet, och att ni snyggt skötte den del av materialförsörjning ni själva valt att hålla i. Bra jobbat!

Hoppas vi får samarbeta i fler projekt framöver!
  • Malin P
    Malin P skrev om Eneka Bygg AB
    Fick snabbt och lätt kontakt med företaget som höll på med annat arbete på gatan där jag bor.Taket på ett uthus behövde läggas om och ett ruttet parti i en husknut behövde sågas ur och ersättas med nytt virke. Jag fick snabbt hjälp och arbetet utfördes effektivt. Bra resultat.
    2017-01-12 Eneka Bygg svarar Malin P
    Fem Reco-pluppar - tack, malin!

Vi uppskattar dig lika mycket, skall du veta!

Känn dig alltid välkommen till oss!
  • Mehmet G
    Mehmet G skrev om Eneka Bygg AB
    Jag är nöjd med eneka bygg arbeta jag rekommenderar dom andra som har bygg dom har proffs jobb och rimlig be kostnad mvh mehmet
    2017-01-12 Eneka Bygg svarar Mehmet G
    Hej, Mehmet - tack för dina ord!

Vi tycker också att din altan blev bra. Snart är det dags att ta tag i det andra.

Hörs inom kort!
  • Marie N
    Marie N skrev om Eneka Bygg AB
    Vi är väldigt nöjda med Eneka Bygg AB.
    Hantverkarna var punktliga, duktiga och trevliga. Och prisuppgift, bokning och fakturering sköttes snabbt och smidigt.
    2017-01-12 Eneka Bygg svarar Marie N
    Tackar för vänliga ord, Marie!

Delar dem med grabbarna (japp - än är vi bara grabbar), och hoppas på fortsatta samarbeten.

Å det vänligaste!
  • Sten I
    Sten I skrev om Eneka Bygg AB
    Eneka uppfyller alla krav vi har på en juste byggentreprenör. Bra jobb, trevligt bemötande och kvalitet i utförandet + håller tider.
    😀 Sten & Marie
    2017-01-11 Eneka Bygg svarar Sten I
    Hej Sten & Marie,

och tack!
    Ja, er fina lägenhet blev verkligen fin. Tur att ni inte var hemma när vi härjade...
    ...för annars hade vi nog inte hunnit inom den tid vi nu faktiskt gjorde jobbet på.

Låt oss därför dela på äran att projektet blev färdigställt i (för)tid! :-)

Vänligen!
  • Karl Mårten K
    Karl Mårten K skrev om Eneka Bygg AB
    Hjälp med att måla huset. Ett trevligt bemötande och rimligt pris. Mycket bra arbete av duktiga hantverkare. Jag kan med största nöje rekommendera Eneka Bygg AB för måleriarbete.
    2017-01-11 Eneka Bygg svarar Karl Mårten K
    Tack för generositeten att rekommendera oss, Karl Mårten!

Vi vill givetvis att vår personal skall vara fackmannamässig, men värdesätter om de även har ett trevlig bemötande. Extra roligt om det också uppskattas av dig som kund.

Tack igen!
  • Kristian E
    Kristian E skrev om Eneka Bygg AB
    Enenka bygg målade om vårt hus. Fint arbete som var klart tid.
    2017-01-11 Eneka Bygg svarar Kristian E
    Tack, Christian - raka puckar i vanlig ordning!

Efter att du tycktes ha valt oss efter att ha synat flera - och oss - ordentligt i sömmarna inför ditt projekt, var det en fjäder i hatten för oss att bara få resa ställningen intill din fasad.

Det gläder oss att du blev nöjd, och hoppas du har fler projekt i framtiden. Då är vi redo,
    vänligen!
  • Victor Ö
    Victor Ö skrev om Eneka Bygg AB
    Jag kan enkelt rekommendera Eneka Bygg.

Vi fick målning av fasad och lagning av puts utförd.
    De har ett proffsigt, vänligt och och korrekt bemötande samt lyhördhet vid problemlösningar,

Vi kommer att anlita Eneka Bygg igen för arbete med renovering inomhus.
    2017-01-11 Eneka Bygg svarar Victor Ö
    Tack för din femma, Victor!

Att vi målar fasader till klanderfritt resultat tar vi för givet, och en bedrift vi nog inte är ensamma om. Att få höra att vår personal dessutom är trevlig och lyhörd gläder oss stort i våra ambitioner. Det är så vill sticka ut - schysta jobb på ett schyst sätt, som du vill!

Tack för generösa ord, och hoppas på fortsatt samarbete!
  • Richard S
    Richard S skrev om Eneka Bygg AB
    Bästa byggföretaget! Bra kommunikation och en vilja att alltid göra kunden nöjd!
    2017-01-11 Eneka Bygg svarar Richard S
    Richard!

Två korta och glädjande meningar från dig säger allt, utom det att vi är ännu gladare att ha er som kund!

Vi fortsätter gärna den inslagna linjen - korta puckar, och kompispass på bladet - för varje eventuellt uppdykande projekt på residens S.

Hälsa di tu!
  • Jonas S
    Jonas S skrev om Eneka Bygg AB
    Vi valde att gå vidare med Eneka Bygg AB pga det seriösa intrycket de gav ihop med konkurrenskraftigt pris på offerten.
    Renoveringen bestod utav tillbyggnad av övervåning, takrenovering inkl tilläggsisolering, ny fasad inkl tilläggsisolering, tapetsering, målning med linoljefärg, tillverkning av fönster, golvvärme installation, avväxlingar av bärande väggar och mycket annat. Vi har haft den övergripande känslan av att de verkligen vill göra ett bra och seriöst jobb där kunden blir nöjd. Mer eller mindre allt har löst sig på ett smidigt sätt tack vare deras engagemang och vilja att "walk the extra mile". Och just detta ihop med en väldigt hög detaljnogrannhet gör att vi rekommenderar Eneka för andra som behöver hjälp med sitt hem. Projektet var mer komplicerat än vi först trott. Men de har trots fast pris inte gjort några haffsjobb för att vinna tid mot slutet. Rekommenderas!
    2017-01-11 Eneka Bygg svarar Jonas S
    Ch. & J. med Co!

Ni och vi har verkligen gjort en resa tillsammans, där inte minst vi på Eneka har lärt oss massor. Massor.

Ni har ett vackert hus, som ni har praktiska och estetiskt välunderbyggda planer för, och vi är jätteglada att ha varit med på ett bra stycke på dess väg mot fulländande.

Utmaningarna har varit många - både för er och oss - och har nog krävt ett och annat djupt andetag, men vi är så glada att ha fått vara med. Om vi finge hade, vi gjort om resan igen. I alla fall om vi fick ta med vårt bagage av nyvunna erfarenheter..: )

Hoppas nu att ni landat i er nya hus, och kan njuta av ett fridfullt, bekymmerslöst liv tills det är dags för nästa etapp...

Tack för allt,
    och välkomna åter..: )
  • Dinusha S
    Dinusha S skrev om Eneka Bygg AB
    Vi anlitade Eneka Bygg AB för att inreda vår vind och skapa en trappa. Innan vi träffade Eneka Bygg hade vi anlitat två företag som vi var missnöjda med så vi var väldigt försiktiga.

Eneka Bygg startade som vi kom överens och redan första dag hade de hunnit göra så mycket som de andra företagen som vi tidigare anlitat hade tagit flera dagar för, så det var väldigt oväntat.
    Vi tänkte att dom kanske var effektiva i början och sen skulle det trappas ner men dom kom varje morgon och jobbade hela dagar.

Vi var involverade genom hela processen och kunde vara med och tycka och ändra utan någon motstånd. Eneka Bygg kom alltid med förslag på förbättringar.

Vi är mycket nöjda med Eneka Bygg och kan starkt rekommendera företaget. Om du har behov av ett bygg företag tveka inte att anlita dom, det här är ett mycket seriöst företag.

Vi kommer att anlita dom igen för ett altanbygge.
    2017-01-11 Eneka Bygg svarar Dinusha S
    Tack för dina ord, S.

Bra och konkreta idéer, tillsammans med en god dialog, är en god grund för ett lyckat resultat.

Vi hann knappt tacka för att vi fick uppdraget, så det gör vi nu - TACK!

Vi står beredda om ni har mer på lut,

välkommen!
  • Joakim H
    Joakim H skrev om Eneka Bygg AB
    Vi kikade runt en del innan vi bestämde oss för att låta detta företag måla och tapetsera hela vår lägenhet på 120kvm. De målade och lackade även trappan. Allt från början till slut har varit mycket bra. Utomordentligt bemötande, trevliga och proffsiga. Vi ändrade lite saker mitt i och det var inga problem, de var flexibla och fixade det. De föreslog även förbättringar och de hade ideér på hur vi skulle kunna göra saker, men lämnade det till oss att välja. De var mycket pålitliga och ordentliga. Kort och gott, vi kunde inte varit nöjdare. Vi kommer anlita dom att bygga om vårt kök i framtiden när det är dags för det.

/Joakim & Caroline
    2017-01-11 Eneka Bygg svarar Joakim H
    Hej Caroline & Joakim!

Vi tackar för uppskattande ord, och vill också passa på att säga att det var kul att jobba med er!

Att ni hade modet att låta oss testa lite idéer (som ni med omarbetning anammade) gjorde arbetet än roligare.

Självklart installerar vi gärna ert framtida kök.

Tills dess: Må så väl!
  • Farzad
    Farzad skrev om Eneka Bygg AB
    Hej alla, jag valde Eneka Bygg AB för målning av mitt hus. Jag tog offerter av flera företag, fick bäst intryck av dessa. Nu i efterhand är jag väldigt nöjd med arbetet och kan konstatera att jag gjorde ett bra val. Arbetet gjordes noggrant och deras anställda var väldigt trevliga. Om jag i framtiden behöver målare kommer jag att utan tvekan ringa Eneka Bygg AB.
    2017-01-11 Eneka Bygg svarar Farzad
    Tack för dina ord, Farzad!

Ett himla snyggt hus blev ännu snyggare - det måste vi hålla med om.

Hoppas du också blev nöjd med de senare jobben.

Hoppas på återhörande!
  • Ксения В
    Ксения В skrev om Eneka Bygg AB
    Vi är väldigt nöjda med Kirills professionella jobb. Kirill satte upp 2 stora vägglampor och gjort all el arbete. Mycket trevlig person också!
    Tack!
    2017-01-11 Eneka Bygg svarar Ксения В
    Tack!

Vad roligt att Kirill fick full pott av er!

Det är framfört till honom. Risken att han blir odrägligt mallig får vi ta..: )
  • Naufal A
    Naufal A skrev om Eneka Bygg AB
    Vi anlitade Eneka Bygg för renovering av vår tvättstuga. Det innebär snickerijobb, plattsättning, måleri, el och vvs. När allt var klart i tid och blev till och med lite billigare än sagt från början, bestämde vi oss att anlita dem vid ytterligare två arbeten: att lägga nytt parkettgolv och trapprenovering. Offerten och slutnotan landade i princip på öret. Kom i tid och höll mig informerad löpande om ombyggnationen. Även denna gången har de levererat hög kvalité till bra pris.

Jag gillar deras arbetsledare Kirill (Byggbranchens Steve Jobs ;)). Ordentlig, kreativ och trevlig.

Proffsigt bemötande och kunniga hantverkare. Levererar i tid. Tar ansvar och löser problem som kan uppstå under ombyggnationer. Måna om att kunden blir nöjd och har en bra kunddialog. Vi är jättenöjda med slutresultaten av samtliga jobb de gjort åt oss.

To be continued...
    2017-01-11 Eneka Bygg svarar Naufal A
    Tack för vänliga ord, Nuafal A!

Ja, vår Kirill är nog lite av byggsvängens "Steve Jobs", I vart fall en fin jämförelse!

Hoppas att kunna se fram emot vidare samarbeten!

Stövargatan 9, 124 61 Bandhagen