Kontaktade företaget för att få en uppdaterad offert. Fick snabbt svar och en lättförståelig offert. Tog dock beslut att avvakta med investeringen och bokade årlig service av befintlig luft/vatten värmepumpen. Bra kundmottagande i telefon. Bra servicetekniker som genomförde servicen. Mvh / Jan Eriksson
Energikomfort Sverige AB
About company
Energikomfort erbjuder lösningar inom värme och kyla i Stockholm. Vi är en av Sveriges största återförsäljare av IVT värmepumpar och vår kunniga personal har lång erfarenhet av värmepumparnas reglercentraler och funktioner, för att säkerställa att vi har rätt kompetens på rätt plats. Våra tjänster inkluderar bland annat: -...
454 omdömen om Energikomfort Sverige AB
Sedan starten hos Reco 2016
Tillmötesgående och proffsiga Lyssnar på kunden!
Blev bemött på ett mycket trevligt sätt ! Hoppas på en bra kontakt i framtiden ! Har nu IVT Geo 606 C
nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn
Bra service och trevligt bemötande
Bra kundservice! Man får snabbt kontakt med dem.
Trevligt bemötande och bra utförd jobb. Servicetekniker kom i tid och allt fungerande bra. Kan rekommendera de.
Trevlig personal. och notera....Vi vet inte vad vi inte vet!!
Det är dumt att kräva att man också måste skriva om ni vill att folk ska svara på såna här enkätfrågor, de flesta låter då bli att svara helt
Tycker du utförde uppdraget med att serva vår värmepump på ett mycket bra sätt. Delade även med sig tips om hur vi använder den på bästa sätt. Bra jobb helt enkelt
Svarar snabbt i telefon. Är väldigt hjälpsamma och senast var de på plats samma dag när värmepannan hade gått sönder. Väl på plats hjälpte de till att ställa in så att det blev bättre värme i huset
Personalen är kunnig och trevlig.
Utförde monteringen inom utlovad tid. Erfaren montör Avstädat efter utfört.
Energikomfort bytte ut vår bergvärmepump och allt verkade till en början fungera bra med pumpen. Tyvärr hade dock den vattenburna golvvärmen i badrummet inte återaktiverats vid installationen. Vi kontaktade Energikomfort och fick besked om att någon skulle återkomma, vilket inte skedde. Vi hörde av oss igen och då ordnades ett återbesök av installatören som felsökte och påstod sig ha löst problemet. Dagen efter var badrumsgolvet fortfarande iskallt. Då detta inföll över helgen fick jag till slut själv felsöka, studera manualen...
Hej Jari, Tack för din kommentar. Golvvärme är ett trögt system och resultat av justeringen visar sig först någon dag senare. Troligen har installatör justerat och trott att problem var åtgärdat. Bra att du själv lyckades hitta orsaken till kall golvvärme-slinga. Det verkar vara en miss i våra rutiner att du ej fått återkoppling efter din åtgärd. Du får gärna maila info@energikomfort.se om du önskar få vidare kontakt. Vänliga hälsningar Energikomfort
Hjälpte oss att komma in på luftvärmepumpar i huset som vi är nöjda med
Senaste serviceen var jättebra , men sett över tiden är det inte lika bra
Har använt dem för service av värmepumpen vilket funkat bra. Begärde en offert för byte av värmepump men någon sådan kom aldrig. Valde Wåhlins för bytet i stället vilket funkade utmärkt.
Hej Martin, Vi beklagar om din offertförfrågan verkar ha hamnat mellan stolarna och vi missat kontakta dig. Hoppas du är nöjd med din nya värmepump Varma hälsningar Energikomfort
Kunniga snabba och relativt lätt att få tid vid problem.
Alltid bra service och trevlig, kunnig personal
Blev lurad att laga innerdel som var trasig, efteråt va ytterdel också trasig, Rep skulle kostat samma som en ny pum5, Äkta bondfångeri
Hej Åke, Olyckligt att du är så missnöjd över reparationen. Felsökning av din luft/luft visade på trasigt kretskort i inomhusdel. Efter byte av detta konstaterades av även kretskort till utomhusdel varit trasigt efter tidigare kortslutning i fastighet. Då felsökning/reparation behövs göras i steg har nya fel uppdagats efter hand. Pga åldern på din värmepump har vi hänvisat dig till ditt försäkringsbolag för ersättning av reparationen. Med facit i hand hade en ny värmepump kanske varit klokast, men normalt rekommenderar vi...
Bra införsäljning, hög adaptibilitet vid installation - försökte att hjälpa till. Sämre vid installation och efterkorrigeringar. Spänt, dålig kommunikation, negativa låsningar - räcker resurserna ? Nådde inte riktigt upp till förväntningar vid och efter installation.
Hej Jan, Har du problem med värmepump efter installation får du gärna kontakta vår kundtjänst så löser vi detta. Efter installation har du önskat extra kontakt med installatör och elektriker. Då vi är mitt i kallsäsong och var tillfälligt underbemannade på el-sidan har han behövt prioritera kalla hus. Säljare har även bett dig återkomma vid eventuella frågor så allt ska kännas bra efteråt. Trots upprepade ombokningar från ert håll och slutligen definitiv installation med enbart någon dags framförhållning (i december månad)...
Lätt att boka tid Proffsigt bemötande och service
Kompetent serviceman. Punktlig och social.
Proffsigt, mycket bra genomförd service av värmepanna, haft samma tekniker i 5 år som vet hur allt funkar och kommer med tips vid behov.
Mycket duktiga och dessutom väldigt trevliga! Speciellt Linus Wik
Bra support av killen! - dom hittade ett fel på panelen som skulle byttas på garanti Väntar fortfarande på bytet av panelen har än inte fått någon tid på detta
Hej Thomas, Jag har sökt i vårt orderhistorik men kan inte se på arbetsorder att det fortsatt ska vara ett pågående ärende. Kontakta gärna vår kundtjänst så reder vi ut detta och såklart hjälper till med byte av panel om detta kvarstår. Vänliga hälsningar Energikomfort
Jättetrevligt bemötande allt toppen
Utförd tjänst gällde service på en frånluftsvärmepump som visade felkod och börjat avge vatten. Jag har varit kund hos Energikomfort sedan mitt hus byggdes för 27 år sedan. Efter ungefär halva den tiden behövdes den första frånluftsvärmepumpen bytas ut till den jag har nu och Energikomfort har servat båda till min belåtenhet. (Även om värmepumparnas driftsäkerhet inte alltid imponerat.) Denna gång fann montören snabbt felorsaken och redogjorde för sina åtgärder på ett tydligt sätt på plats och i fakturan. Jag fick många...
Bokning och service av min värmepump fungerade som planerat.
Bara positiva saker, trevliga och kunniga tekniker. +++++
Snabb och kompetent service av trevlig personal.
Snabb och proffsig hjälp i samband med att bergvärmepumpen inte hoppade igång efter ett strömavbrott.
De kom när de skulle och fakturan var i linje med offerten. Mycket trevlig personal ! Kan varmt rekommenderas 😊
Jag anser inte att det är relevant att uttala mig om upplevelser av hur företag utför sina arbeten.
Välvilliga, men oorganiserade. Håkan Annell
Hej Håkan, Tack för ditt svar. Beklagar om du fått denna upplevelse av oss. Pratat med kundtjänst och du fick ett besök samma dag som du kontaktade oss. Tiden var en akuttid och först behövde vi säkerställa att tekniker fick loss tid för ett besök hos er. Jag hoppas at ni är nöjd med besöket och tekniker! Hälsningar Energikomfort
Oseriöst beteende! Energikomfort skickade en faktura på 2 500 kr för ett teknikerbesök som skulle leda till en offert – utan att något avtal fanns. Ingen offert kom, bara krav på betalning. Jag bestridde direkt med hänvisning till konsumentlagen. Varning för detta företag! Jag tog in två andra företag som båda erbjöd platsbesök helt kostnadsfritt.
Hej Jens, Våra säljbesök med en säljare är alltid kostnadsfria. När du kontaktade oss önskade du att en servicetekniker kommer ut för felsökning samt bedömning av utbyte. Både i telefon och i bokningsbekräftelse på mail fick du information om dag och tid för besök samt kostnaden för besöket. En av vår säljare har sedan kontaktat dig för kompletterande frågor inför offert men ej fått återkoppling. Önskar fortsatt offert så kontakta säljaren. Beklagar att du upplever oss oseriösa då det är raka motsatsen vad vi försöker vara....
Kompetenta och trevliga att göra med!
blev väl bemött och med tålamod, då vi fick fixa finansiering utanför normala kanaler, anledning pensionärer får inte låna pengar, trots god ekonomi och god säkerhet jag önskade god värme och stabil samt lägre elkostnad och så verkar det ha blivit jag bytte ut min nästan 25 åriga bergvärmepump mot en ny
Löste problemet professionellt Bra och kunnig reparatör Kostnaden är i högsta laget - med diverse tillägg etc som inte är helt transparent / rimligt / … Valet att åtgärda själv (är ingenjör i botten) kontra köpa tjänsten är inte helt trivial …
Har alltid använt Energikomfort att serva våran bergvärme panna sen vi köpte den av dem för 20 år sedan. Har varit smidigt att boka tid. Service teknikerna har alltid varit punktlig, kunnig och servicemind.
Snabb leverans och professionell installation.
Framgår ovan, att Energikomfort Sverige AB alltså kan rekommenderas varmt.
Snabb och smidig hjälp då varmvattenberedaren gick sönder.
Vi fick fel på vår värmepump och ringde till Energikomfort och anmälde detta. Fick ett bra bemötande och en tid för reparation samma vecka. Teknikern kom på utsatt tid och löste problemet. Han beskrev vad han gjorde och gav lite tipps på hur vi själva kan underhålla vår värmepump.
Trevligt bemötande, bra och effektivt arbete som löste problemet med en frånluftsvärmepump som slutat fungera. Behövde nytt kretskort.
Jag har varit nöjd med det arbete ni har utfört hos oss. Men. jag har nu i nästan 3 veckor väntat på ett svar från Energikomfort till en enkel fråga: behöver jag göra en kanalrensning (vi har haft service av pannan) och vad kostar det. Jag har påmint 2 gånger om min fråga. Jag är alltså helt missnöjd med Kunsservice, men nöjd med utfört arbete.
Hej Veronique, Vår kundtjänst har sökt dig vid upprepade tillfällen för att planera in kanalrengöring. Du får strax samtal igen för inbokning av detta. Vänliga hälsningar, Energikomfort
Det var det lätt uppdrag påfylld av köldmedija. Trevlig möte entreprenör.
Det fungerade bra. Serviceteknikern kom på utsatt tid och gjorde genomgången som var beställd.
Hej. Vi är nöjda med servicen från Energikomfort. Det är det tillfälle på året då vi kan ställa frågor om vår värmepump. Christian Jörgensen
Mycket pedagogisk genomgång av värmesystemet och väldigt bra service.