Elisabeth Strandenborg är mäklare på Fastighetsbyrån Enskede

Elisabeth Strandenborg har varit registrerad mäklare sedan 2013-07. Elisabeth Strandenborg har varit aktiv på Reco.se sedan 2015-05 och har fått 135 omdömen med ett betyg på 4.7. Elisabeth Strandenborg har haft 9 försäljningar sen 2021-12 och har tillfrågat 100% av sina kunder efter omdömen.

Försäljningar

2021-12 - 2022-11

Läs vad 135 kunder tycker om Elisabeth Strandenborg

• köpte sitt hus med hjälp av Elisabeth Strandenborg en del av Fastighetsbyrån Enskede
    Superbra! Snabba svar, påläst och enkel att göra med ⭐️
  • sålde sitt hus med hjälp av Elisabeth Strandenborg en del av Fastighetsbyrån Enskede
    2022-12-02 Verifierad kund
    Elisabeth har varit proffsig och hjälpsam i att samordna ett köp och ett sälj, och har stött och hjälpt kring alla tänkbara frågor som uppstått i den processen. Rekommenderar varmt att anlita Elisabeth!
    2022-12-02 Verifierad kund
    Proffsig och kunnig, gör verkligen allt för att få till en bra försäljning!
    2022-11-09 Verifierad kund
    Elisabeth har varit proffsig, trevlig och hjälpsam i processen att sälja och köpa, och fatta stora och ovana beslut.
    2022-11-09 Verifierad kund
    Driven, duktig och trygg. Snabb att återkoppla och tydlig i kommunikationen.
    2022-11-09 Verifierad kund
    Hade hört mycket gott om Elisabeth, men hon överträffade till och med mina förväntningar! Varmt och proffsigt bemötande, oerhört effektiv och på hugget, och ett stöd genom hela processen. Jag kan varmt rekommendera Elisabeth!
    • Tallkrogen
    2022-11-02 Verifierad kund
    Mäklaren informerade inte oss som köpare om att ett bud som inkom efter vårat var villkorat utan ville istället att vi skulle buda över det andra budet. När vi tackade nej till det återkom mäklaren och sa att säljaren ville ta vårt bud istället för det högre budet. När vi frågade hur det kom sig svarade mäklaren att det var pga att det andra budet var villkorat till att köparna skulle ha sålt sitt hus först. Detta gjorde att vi inte kände att vi budade med samma spelregler. Det ska dock sägas att det (konstigt nog) inte är lagstiftat att en mäklare måste informera andra köpare om villkorade bud.
    Hej Charlotte, jag förstår att du är frustrerad. Tyvärr, mot min egen bransch del, så håller jag absolut med dig. Ett villkorat bud är inget jag tar vidare till övriga budgivare eftersom det villkoret är mellan den budgivaren och säljaren. Lagt bud är ändå ett lagt bud, vilket jag informerade om. Så även fast jag håller med dig så kommer jag tyvärr fortsätta med att inte föra just villkoren vidare, då det är sekretess och inget jag får göra. Precis som att vissa önskar lägga ett dolt bud eller ha ett specifikt tillträde av privata skäl. Vissa delar av mitt jobb gillar jag mer än andra. Och dolda bud tex är inget jag heller älskar men likväl måste dem vidare till säljarna och dem gångerna säljarna tar dessa och hus bara "försvinner" så är det heller inget kul för parten som drabbas.

Sen gällande att jag ville att det skulle bli en budgivning så är det en del av mitt jobb, och oavsett villkor så är allt en förhandling och innan sista kronan är lagt så har inte säljarna rätt förutsättningar för att ta ett 100% korrekt beslut. Vilket gör att allt blir så mycket svårare. Och innan sista budet är lagt så kan säljarna svänga 100 gånger om. Vilket dessa säljare också gjorde. Och det är svårt att förklara via text. Alla situationer är unika och hanteras med lång erfarenhet från mitt håll för att det ska bli så bra som möjligt. Både för köpare och säljare. Något som gjorde att jag i ert fall rekommenderade mina säljare att sälja till er trots att de fått ett betydligt högre bud. Sen kommer alla mina kunder (hur mycket jag än vill) absolut inte vara 100% nöjda och det är något som jag accepterat i rollen som mäklare. Vill du ringa mig och prata mer så får du mer än gärna göra det. Jag förstår din frustration och tycker givetvis att det är super tråkigt att du känner att jag gjort fel. Och frågar du mig "privat" så håller jag med dig även fast jag i min yrkesroll inte kan göra det. Men oavsett så hoppas jag ni kommer trivas i ert vackra hus. Det är definitivt ett av Tallkrogens bästa!
    2022-10-22 Verifierad kund
    Tydlig, engagerad, kunnig. Lösningsorienterad och serviceminded.
    2022-10-20 Verifierad kund
    Elisabeth är en trollkarl som snabbt och smidigt fixade så vi fick ett bra pris för vårt hus mitt under en period av galet prisras. Elisabeth gav bra råd och var tydlig i sin kommunikation. Kort sagt är Elisabeth en riktig stjärna för oss. Elisabeth överskred våra förväntningar och vi är jättenöjda.
    Ni är fantastiska! Tack snälla för dessa varma ord. Dem värmer i dessa tider då det på riktigt är svårt och kräver extremt mycket arbete till sena kvällar för att få ihop! Så tack snälla! Elisabeth Strandenborg
    2022-10-20 Verifierad kund
    Elisabeth har konsekvent hållit kontakten med oss i flera år och när det till slut blev dags att sälja vår villa så var Fastighetsbyrån Enskede ett givet val. Det är uppenbart att Elisabeth har full koll på såväl marknaden som området och de potentiella köparna. Hennes råd var guld värda och tack vare hennes professionella omdöme och hårda slit gjorde vi en bra husaffär trots en sviktande marknad. Det glädjer oss extra att även köparen vill ha Elisabeth som sin mäklare vid deras kommande husförsäljning.

Vi ger Elisabeth Strandenborg våra varmaste rekommendationer.

Vi tackar också Richard Ivansson för ett mycket bra jobb. Vi uppskattade mycket hans tydlighet, goda råd och engagemang under Elisabeths föräldraledighet.