Anders Rex

Anders Rex

Anders Rex är mäklare på Fastighetsbyrån Huddinge

Anders Rex har varit registrerad mäklare sedan 2009-09. Anders Rex har varit aktiv på Reco.se sedan 2013-02 och har fått 158 omdömen med ett betyg på 4.5. Anders Rex har haft 34 försäljningar sen 2021-08 och har tillfrågat 97% av sina kunder efter omdömen.

Försäljningar 2021-08 - 2022-07

Läs vad 158 Läs vad Anders Rex

• Fullersta
    2022-06-20 Verifierad kund
    Duktig o kan mycket 😀
    Fick mycket information på ett professionellt sätt.
    • Centrala Huddinge
    2022-06-18 Verifierad kund
    Lugn och saklig! Ärlig i sin värdering och gav väldigt bra vägledning under hela processen. Vi är mycket nöjda med Anders.
  • Yvonne B
    sålde sitt hus med hjälp av Anders Rex en del av Fastighetsbyrån Huddinge
    • Myrängen
    2022-05-04 Verifierad kund
    Han var tillmötesgående och ärlig och uppriktig/ sa vad som va på gång .. och bra med. Sms kontakt närsomhelst.. mycket nöjda mvh Glasvingev 22
    • Segeltorp
    2022-04-06 Verifierad kund
    Trevligt bemötande, lätt att prata med.
    2022-03-27 Verifierad kund
    Trevlig och professionellt bemötande. Tydlig i kommunikation och strukturerad.
    • Vistaberg
    2022-03-02 Verifierad kund
    Vi är nöjda med hur vår husförsäljning blev.
    • Snättringe
    2022-02-07 Verifierad kund
    Affären gick i lås o vi är nöjda, men vägen dit var jobbig. Vi hade förväntat oss en bättre dialog under resans gång, att tidsplanen hålls o ändras förutsättningarna så hör man av sig. Då förväntar man sig att mäklaren kontaktar kunden- inte tvärtom. Och inte att det ska ske i sista minuten, när det från början fanns gott om tid. Det hade besparat oss mycken oro.
    I skarpt läge - budgivning, kontakta spekulanter mm, uppfattade jag att han kunde sin sak.
    • Segeltorp
    2021-12-14 Verifierad kund
    En duktig mäklare som verkligen känner till områdena kring Huddinge kommun. Han har varit behjälplig under hela processen när jag köpte mitt objekt.
    • Glömsta
    2021-12-13 Verifierad kund
    Anders är mycket professionell och påläst. Man känner sig trygg genom hela affären.
  • 2021-10-22 Spontant omdöme
    Anders Rex kan på riktigt vara den största lurendrejaren jag har mött.

Jag och min sambo har bott i lägenhet under hela vårt liv och var nära på att köpa ett hus ifrån Anders Rex. Så nära att vi satt på kontoret tillsammans med köparna för att signera kontrakt.

Idag är jag glad att den affären aldrig blev av, detta då jag blev uppringd av de som köpte huset istället för oss.

Ska försöka sammanfatta detta kort: Jag och min sambo budade hem en villa för strax under 8 miljoner kronor vilket var under vår budget och vi var glada över. Inför signering fick vi reda på att vi inte skulle få besiktiga huset då budgivare nummer två har avsagt sig den rätten och om vi insisterar så tappar vi objektet och budgivare nummer två får köpa huset istället.

Självklart väckte detta en viss oro men då huset var nybyggt försvarade Anders Rex detta med att det finns en tio års garanti på huset vilket täcker alla dolda fel. Vi accepterade detta och valde att gå vidare med affären, när vi väl ska signera avtal så överraskas vi av en vägavgift som ska betalas av oss på 208.000 kronor till Huddinge kommun. Inget som står i prospekt, inget som har kommunicerats och inget vi hade förväntat oss. Han förklarar att detta är helt vanligt vid husköp vilket vi först accepterade men blev lite tveksamma kring. Tveksamheten resultera i att vi ringde dit en gemensam vän som är mäklare. Vår vän förklarade snabbt att Anders Rex har begått ett tjänstefel och att han har ljugit oss rakt upp i ansiktet.

Denna lögn resulterade i att vi drog oss ur affären trots att vi inklusive vägavigften var under vår budget. Vår magkänsla sa att detta inte var rätt.

Jag är väldigt glad över denna magkänsla- Speciellt efter samtal med budgivare nummer två som idag ringde mig. Anledningarna till detta finner ni nedan:

1. Den som köpte huset har blivit lovad att kunna köpa tomten bredvid, detta utan någon tidsbegränsning då tomten är för liten att stycka utan att ägaren av huvudtomten ger bort ett par hundra kvm av sin egna. Efter samtal med den nya ägaren idag fick jag reda på att vägföreningen har satt press på ägarna och kommer att sälja tomten till en extern part utan huvudtomtägarens godkännande och kvm.

2. 10 års försäkringen var tydligen en bluff. Detta då den enbart gäller för de som byggde huset. Så fort de säljer huset gäller inte försäkringen längre. Så de som köpte huset äger idag ett obesiktigat hus med ingen försäkring.

Efter denna pers med Anders Rex har jag stött på fler personer som har haft problem med honom och vi kommer tillsammans att arbeta för att han ska bli av med sin licens.