Fastighetsbyrån Huddinge

Häradsvägen 69, 141 41 Huddinge — Visa karta

Välkommen till Fastighetsbyrån i Huddinge!

Här har vi kunskapen, erfarenheten och engagemanget som krävs för att förmedla lyckade bostadsaffärer. En stor fördel är att nästan alla vi som jobbar här också bor i kommunen, så vi känner våra områden på djupet. Hos oss är hög service och tillgänglighet ledord och vi vill finnas till hands genom hela processen.

Varje år hjälper vi hundratals familjer till sitt nya drömboende. Vi gör gärna en kostnadsfri värdering om du funderar på att sälja eller när du vill lägga om eller ta nya lån. Sedan hjälper vi till med allt kring en eventuell försäljning.

Så, har du frågor om boende eller bostad i Huddinge? Tveka inte att höra av dig till oss på Fastighetsbyrån!

Läs vad 968 kunder tycker om Fastighetsbyrån Huddinge

• 2020-08-04

Sofia H skrev om Erik Nelson en del av Fastighetsbyrån Huddinge
    Jag köpte min nya bostad genom Erik Nelson på Fastighetsbyrån i Huddinge. Erik är trevlig, snabb i sina svar, kunnig och hjälpsam. Jag är mycket nöjd med hela min upplevelse! Läs mer
  • 2020-07-29

Per-åke Mikael E skrev om Mikael Grans en del av Fastighetsbyrån Huddinge
    Professionellt rakt igenom. Ska Du sälja Din bostad så ring Mikael Grans på Fastighetsbyrån i Huddinge. Han lotsar Dig smärtfritt genom hela processen med klara och tydliga instruktioner. Mina varmaste rekommendationer! Läs mer
  • 2020-07-23

Anna-lisa L skrev om Monica Ryberg en del av Fastighetsbyrån Huddinge
    Jag köpte en bostadsrätt, innan hade jag precis sålt en bostadsrätt och hade då en annan mäklarförening. Den mäklaren satte andra krav på mig som säljare än vad jag upplevde att Monica gjorde på säljaren till min lägenhet nu. Det gällde bland annat att jag skulle kontrollera alla vitvaror några dagar innan överlåtelsen så att jag såg att de fungerade. Det kan inte den som sålde lägenheten till mig gjort eller fått rekommendation om.

Innan överlåtelsen var jag och min mor och tittade på flyttstädningen. Då upptäckte vi att det läckte från frysen. Säljaren sa då att den frostade av då flyttstädningen precis varit. Han ställde in rätt inställning igen. 5 dagar efter överlåtelsen började det läcka igen varpå jag åkte och köpte ny kyl och frys. Jag kontaktade då Monica för att fråga om säljaren då ska betala summan som den gamla frysen och kylen var värd vid köpet. Fick dock inget klart svar utan bara ett dokument skickat som jag personligen inte förstår något av. Säljaren hävdar dessutom att det inte alls är något fel på kylen och frysen så jag kommer inte få någon ersättning. Dessutom upptäcktes det när den gamla kylen och frysen togs bort att det saknades droppskydd under vilket är obligatoriskt.

Jag hade innan köpet bestämt mig för att byta tvättmaskinen som stod i lägenheten. I samband med bytet upptäcktes det att balofixen inte fungerade att stänga av så den fick bytas. Installatören tittade även då på balofixen till diskmaskinen och rekommenderar även att den måste bytas vilket ska ske i höst.

När säljarens möbler försvann upptäcktes det att där soffan stått (vilket var dolt vid visningen) fanns ett hål i väggen där elkablar låg löst. Detta i en höjd där småbarn skulle kunnat komma åt och petat. Det här har nu en elektriker provisoriskt täppt för, kommer fixas bättre i höst. Elektrikern har även tittat på hur elen är dragen till inglasade balkongen och det kommer även få bytas i höst då den är helt feldragen. Elen är nu tills vidare inte inkopplad på balkongen.

Sammanfattningsvis bör dessa saker som beskrivs ovan informerats om till mig som köpare då dessa upptäckts efter överlåtelsen. Om det skulle varit upp till säljaren att informera eller om Monika som mäklare bör tagit reda på dessa är oklart.

Dessutom lovade Monika att återkomma med frågan om spisen är en induktionshäll eller ej vilket hon inte gjort. Jag har fått ta reda på detta själv.

Om jag får jämföra med den mäklare jag hade när jag sålde min tidigare lägenhet och Monika så upplevde jag att jag fick snabbare återkoppling av den andra mäklaren och denne gav mig mer personlig service. Det kan bero på att mäklarfirmorna jobbar på olika vis.

Detta köp gick mycket snabbt då jag budade på lägenheten ovanför den jag nu köpt. Säljaren till denna lägenhet jag köpt ville att Monika skulle kontakta näst högsta budgivaren till lägenheten ovanför vilket var jag. Jag är därmed den enda som sett och budat på denna lägenhet vilket jag är glad för.

Jag hade begärt en privatvisning till lägenheten ovanför den jag köpte nu. Jag upplevde då att Monika inte var så engagerad utan höll mestadels på med sin mobil. Dessutom hade hon bokat en visning direkt efter min så jag fick lite kortare tid då hon var lite försenad till min visning. Hon frågade i och för sig om hon kunde släppa in nästa visningspar men i Covid-19 tiden ville jag inte det så jag gick. Läs mer
  • 2020-07-18

Karl L skrev om Erik Nelson en del av Fastighetsbyrån Huddinge
    Tomt med rivningsobjekt.
    Tydligt från början ang status på befintlig byggnad samt vad som kommer att vara möjligt i framtiden.
    Genomgående bra info kring köpprocess och ett trevligt bemötande. Läs mer
  • 2020-07-17

Maggie Izabela L skrev om Maria Demir en del av Fastighetsbyrån Huddinge
    Allt har gått så snabbt och bra på väldigt kort tid!
    Tack så mycket Maria!!!
    Jag är supernöjd!!! Mvh Maggie Lukasiewicz Läs mer
  • 2020-07-15

Camilla R skrev om Anders Rex en del av Fastighetsbyrån Huddinge
    Sålde ett radhus, blev nöjd med köpeskillingen.
    Anders kunde varit mer kommunikativ. Läs mer
  • 2020-07-13

Stefan R skrev om Anders Rex en del av Fastighetsbyrån Huddinge
    sålt vårt radhus, fungerade jättebra. Läs mer
  • 2020-07-09

Mattias G skrev om Mikael Grans en del av Fastighetsbyrån Huddinge
    Vi köpte en ny bostad med hjälp av Mikael.
    Under hela processen var Mikael väldig tillmötesgående.
    Han höll oss väl informerade och var behjälplig vid eventuella frågor vi hade.
    Mikael är väldigt trevlig och lätt att prata med.
    man känner sig bekväm i situationen.
    i det stora hela en väldigt avslappnad och harmonisk stämning genom hela processen. Läs mer
  • 2020-07-08

Jenny B skrev om Mikael Grans en del av Fastighetsbyrån Huddinge
    Toppen på alla sätt! Kunnig, trygg, rolig, tillgänglig. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • Leo R

2020-07-07

Leo R skrev om Dennis Allingmon en del av Fastighetsbyrån Huddinge
    Köpte en tvåa på Vikingavägen i Huddinge.
    Dennis var jättetrevlig och artig samt professionell i hantering av köpet och kontakterna mellan oss och säljaren.
    Det som jag hade önskat lite mer var detaljerat info om köpobjektet, nu löste det sig genom att vi själv tog reda på det (då vi kom på vad skulle vi vilja veta...)

Rekommenderas starkt ! Läs mer
  • 2020-07-05

Jothilatha S skrev om Mattias Lundberg en del av Fastighetsbyrån Huddinge
    Dåligt av mäklaren ... han tvingades ock köpa sedan svarar han inte ! Inget personlig service av honom bara innan han ska sälja då kontaktar han flertals gånger ? Läs mer
  • 2020-07-04

Eva H skrev om Monica Ryberg en del av Fastighetsbyrån Huddinge
    Professionell.
    Visning av vår villa i Glömsta för utvalda kunder innan fotografering.
    Affären avslutades inom en vecka till ett pris över förväntan. Läs mer
  • 2020-07-04

Svante Erik H skrev om Monica Ryberg en del av Fastighetsbyrån Huddinge
    Vi sålde vår villa med hjälp av Monica. Hon är påläst och kompetent med mycket god kännedom om marknaden här i Huddinge.
    Överträffade våra förväntningar.
    Affären utfördes till full belåtenhet. Läs mer
  • 2020-06-29

Andreas B skrev om Krister Florin en del av Fastighetsbyrån Huddinge
    Krister sålde min villa och var proffsig från start till mål. Läs mer
  • 2020-06-28

Madelene B skrev om Krister Florin en del av Fastighetsbyrån Huddinge
    Krister är en otroligt kompetent mäklare.
    Han har sålt tre av våra tre bostäder, en lägenhet ett radhus och nu vår villa. Vi kan inget annat än att varmt rekommendera Krister till alla som önskar en mäklare som alltid gör sitt yttersta, som alltid får en försäljning att kännas enkel och utan problem. Läs mer
  • 2020-06-27

Kim B skrev om Erik Nelson en del av Fastighetsbyrån Huddinge
    Erik hjälpe oss att sälja vårat fritidshus i Huddinge. Redan från första början så var han snabb på att återkoppla och vi kunde komma igång snabbt med fotografering för att få ut en annons. Allt gick väldigt smidigt och samtidigt hade vi att väldigt god dialog. Kan inget än att rekommendera Erik som mäklare. Läs mer
  • 2020-06-26

David S skrev om Maria Demir en del av Fastighetsbyrån Huddinge
    Maria gjorde ett mycket bra jobb och sålde vår lägenhet snabbt och till ett pris som motsvarade vad vi talade om inför försäljningen. Om jag anstränger mig för att hitta något lite negativt så var det väl att annonsen kom upp nån dag senare än vad vi först pratat om. Exakt vad som orakade det vet jag inte riktigt och bryr mig i nuläget inte heller. Läs mer
  • 2020-06-23

Emilie S skrev om Monica Ryberg en del av Fastighetsbyrån Huddinge
    Vi är supernöjda med Monica som mäklare, hon tar reda på fakta innan och ser till att alla eventuella köpare kan känna sig trygga. Vi sålde vårt hus genom henne och innan vi valde mäklare så träffade vi tre olika mäklare men valet föll på Monica då hon överträffade dom andra. Tack Monica! Läs mer
  • 2020-06-22

Johannes-matthias L skrev om Monica Ryberg en del av Fastighetsbyrån Huddinge
    Professionell mäklare med stor erfarenhet och gedigen kunskap när vi sålde villan. Läs mer
  • 2020-06-22

Dödsboet Efter Ulla B skrev om Mattias Lundberg en del av Fastighetsbyrån Huddinge
    Mattias Lundberg sålde våran tomt i Huddinge
    Snabbt
    Enkelt
    Professionellt
    Toppklass helt enkelt! Läs mer
  • 2020-06-21

Viktoria Ö skrev om Anders Rex en del av Fastighetsbyrån Huddinge
    Sålt vår bostadsrätt, har inget ont att skriva bara att han är svåråtkomlig ibland. I helhet är vi nöjda och kan starkt rekommendera Anders . Läs mer
  • 2020-06-16

Christian P skrev om Krister Florin en del av Fastighetsbyrån Huddinge
    Jag har haft kontakt med Krister under de senaste 10 åren som mäklare.
    Krister är väldigt sympatisk och förklarar med enkelhet all terminologi kring en bostadsaffär, vilket gör mig som köpare/säljare lugn.
    Jag är trygg i att låta Krister hantera min bostad som mäklare.
    Han är professionell och trevlig.

Rekommenderas varmt ! Läs mer
    Krister F gillar detta
  • 2020-06-12

Samuel S skrev om Monica Ryberg en del av Fastighetsbyrån Huddinge
    Jag jämförde Monica med andra mäklare och förutom de fantastiska siffrorna hon levererar i budgivningar så var hon den mäklare som var trevligast och som på bäst sätt kunde lyfta fördelarna med vårt hus. En klar 5:a. Läs mer
    Monica H gillar detta
  • 2020-06-10

Lars -erik A skrev om Monica Ryberg en del av Fastighetsbyrån Huddinge
    Monica sålde vårat fritidshus , både snapt och till ett mycket
    fördelaktit pris för våran del
    vi är mycet nöjda med bemötandet från monica
    från värdering till konrakt skrivning. Läs mer
    Monica H gillar detta
  • 2020-06-09

Shabir R skrev om Anders Rex en del av Fastighetsbyrån Huddinge
    Köpte en bostad. Andres var mycket trevlig och professionell. Läs mer
  • ALI K

2020-06-08

ALI K skrev om Maria Stenermark en del av Fastighetsbyrån Huddinge
    Maria was not successful with Selling our house in Huddinge. She was not available for conversation afte 4 PM. She is good in knowing the rules. She had hard time to accept the failure when we asked for canceling the contract. She gave us a letter of cancellation (black list) with a 35 people who may contacted her for our house. Be carefull, if you do not succeed to sell the house with her then you will end up with a long list of potential customers (who amy contacted her) as black list which make it difficult for you to choose Another broker. I strongly recommed you choose a Company and person who is more customer friendly and care about your success and accept the failure and do not put you in the trouble. She was also very difficult to communciate during the sale process. She choosed the date for showing the house without any time which was very wierd and make a lot of people do not show up since they did not know when and what time of the day they should come. Be extra careful with her, since she was not Selling any hosues/apartments during the last few years and she may not succeed with your object and put you in a big trouble that you cannot choose Another broker!!! Läs mer
  • 2020-06-06

Annika A skrev om Erik Nelson en del av Fastighetsbyrån Huddinge
    Väldigt kunnig, tillgänglig när man har frågor och funderingar och känner marknaden väl. Läs mer
  • 2020-05-27

Anders R skrev om Mikael Grans en del av Fastighetsbyrån Huddinge
    Vi har köpt en villa.
    Mikael var mycket trevlig och duktig.
    Mycket smidig affär Läs mer
  • MARI A

2020-05-20

MARI A skrev om Anders Rex en del av Fastighetsbyrån Huddinge
    Största problemet var att Anders var svår att få tag på, inte enbart vid en husvisning utan flera. Vi har varit i budgivning på fler än ett objekt och vi har tyvärr känt oss lurade och får ett väldigt dåligt bemötande. Läs mer
  • 2020-05-11

Flavien P skrev om Mattias Lundberg en del av Fastighetsbyrån Huddinge
    Mattias såld min lägenhet till bra pris under extremt svåra förhållanden i koronakrisen ! Stor tack för din ihärdighet ! Läs mer
  • 2020-05-09

Tommie O skrev om Monica Ryberg en del av Fastighetsbyrån Huddinge
    Sålt ett radhus. Behövde snabb och effektiv försäljning, vilket vi fick.
    Bra resultat. Läs mer
  • 2020-05-08

Christer B skrev om Monica Ryberg en del av Fastighetsbyrån Huddinge
    Kunnig, saklig och saklig mäklare som är lätt att prata med. Jag fick även intrycket av att hon finns tillhands för eventuella frågor och svarade snabbt på dessa. Läs mer
  • 2020-05-06

Amela S skrev om Erik Nelson en del av Fastighetsbyrån Huddinge
    Grym mäklare är Erik! Så smidigt och enkelt att få bostaden såld! Läs mer
  • 2020-05-04

Lia O skrev om Monica Ryberg en del av Fastighetsbyrån Huddinge
    Smidigt, ingav köparna förtroende Läs mer
  • 2020-05-03

Malin S skrev om Monica Ryberg en del av Fastighetsbyrån Huddinge
    Monica är proffsig och duktig på att sälja hus. Är engagerad inför fotografering och visning, och lyckas sälja vårt hus till ett bra pris. Kan vara lite svår att få tag på ibland dock men det beror troligen på att hon även är engagerad i sina andra kunder. Läs mer
  • 2020-04-23

Mia C skrev om Mattias Lundberg en del av Fastighetsbyrån Huddinge
    Superproffsig mäklare på alla sätt och vis. Effektiv men ändå lugn och saklig. Mer än nöjd :-) Läs mer
  • 2020-04-22

Mats Anders H skrev om Mattias Lundberg en del av Fastighetsbyrån Huddinge
    Sålde ett radhus som Mattias skötte exemplariskt, vi har inget negativt att säga om denna mäklare. Läs mer
  • 2020-04-10

Gabriel H skrev om Monica Ryberg en del av Fastighetsbyrån Huddinge
    Väldigt hjälpsam och duktig. Vi är mycket nöjda med försäljningen. Läs mer
  • 2020-04-10

Helena S skrev om Mattias Lundberg en del av Fastighetsbyrån Huddinge
    Vi sålde våran 3a i centrala Huddinge med Mattias.
    Är verkligen supernöjda!
    Bra kontakt, lätt att få tag i dygnet om, svarade på alla frågor och höll oss uppdaterade på hur säljprocessen gick till och fortlöpte.
    Vi förberedde för sälj innan vi hittat ny bostad och kändes otroligt skönt med en mäklare som var taggad för det och sen väntade in att vi var redo utan att vi kände oss stressade alls.
    Tryggt och lugnt samtidigt som jag känner att vi verkligen fick ut allt man kan få av en mäklare, och lite till. Rekommender varmt! Läs mer
  • 2020-04-09

Marie-louise A skrev om Mattias Lundberg en del av Fastighetsbyrån Huddinge
    Sålt hus, mäklaren jobbade på bra i dessa Corona tider. Läs mer
  • 2020-04-06

Mats Göran B skrev om Mikael Grans en del av Fastighetsbyrån Huddinge
    Varit väldigt nöjd med både köp och sälj via Mikael. Väldigt jordnära, trevlig, trygg och förtroendeingivande. Rekommenderar verkligen! Läs mer
  • 2020-04-04

Irina T skrev om Monica Ryberg en del av Fastighetsbyrån Huddinge
    Köpte och sålde flera med Monica. Hon är bäst!!! Önskar lycka. Läs mer
  • 2020-04-04

Annika E skrev om Maria Demir en del av Fastighetsbyrån Huddinge
    Jag har sålt en bostadsrätt. Mäklaren är bra. Läs mer
  • 2020-04-03

Sandra Elisabeth B skrev om Mikael Grans en del av Fastighetsbyrån Huddinge
    Vi köpte villa och sålde parhus med Mikael. Vi är väldigt nöjda med allt. Mikael inger stort förtroende och gör sitt yttersta för att både säljare och köpare ska bli nöjda. Återkopplar snabbt och har en oerhört trevlig framtoning Läs mer
  • 2020-03-31

Johan S skrev om Mattias Lundberg en del av Fastighetsbyrån Huddinge
    Försäljning och visningar har funkat bra.
    Mattias är en glad och trevlig person.
    // Johan Söderberg Läs mer
  • 2020-03-30

Hans Petter Stefan S skrev om Mattias Lundberg en del av Fastighetsbyrån Huddinge
    Mattias hjälpte oss att sälja huset i Huddinge.

Mycket bra förhandlare och trevlig att jobba med. Läs mer
  • 2020-03-29

Lena Agneta Ingegerd S skrev om Mikael Grans en del av Fastighetsbyrån Huddinge
    Vi har sålt en villa med hjälp av Mikael och vi fick mycket bra hjälp och goda råd av honom. Affären gick snabbt och vi upplevde Mikael som kunnig och intresserad, och mån om att både vi och köparen skulle bli nöjda. Läs mer
  • Albert D

2020-03-29

Albert D skrev om Monica Ryberg en del av Fastighetsbyrån Huddinge
    Monica Rydberg är en fantastisk och duktig mäklare hon är nära säljare eller köpare och stöda med hennes erfarenhet och kunskap genom bostadsmarknaden tills hela säljprocessen sker.

Vi är så njöda och glada att sälja vår bostad via Monica Rydberg på fastighetsbyrå, och fick det priset som jag hade förväntat oss utan visning.

Monica Rydberg har värderad vår hus för nästan 5 år sedan via fastighetsbyrå Huddinge.

Hon är social, öppet och alltid glad och positiv.

Jag måste tacka att er att ni finns för oss.

Hälsningar
    Albert Denha Läs mer
  • Anna L

2020-03-26

Anna L skrev om Mattias Lundberg en del av Fastighetsbyrån Huddinge
    Så fantastiskt nöjd att jag anlitade Mattias till min lägenhetsförsäljning! Kände ett stort förtroende direkt han klev in genom dörren och har verkligen skött hela processen superbra! Han känns genuin och mån om att affären ska bli så bra som möjligt för mig som säljare. Kunde inte vara mer nöjd! Rekommenderar varmt! Läs mer
  • 2020-03-24

Roberto P skrev om Mattias Lundberg en del av Fastighetsbyrån Huddinge
    - Sålt en lägenhet i Flemingsberg.
    - Bra bemötande, god förmåga med styrningen och användandet av säljcoachen.
    - Det rullade på och gick som det var tänkt.

Toppen hjälp för att sälja ens bostad! Läs mer

Häradsvägen 69, 141 41 Huddinge