Fastighetsbyrån Huddinge

Häradsvägen 69, 141 41 Huddinge — Visa karta

Välkommen till Fastighetsbyrån i Huddinge!

Här har vi kunskapen, erfarenheten och engagemanget som krävs för att förmedla lyckade bostadsaffärer. En stor fördel är att nästan alla vi som jobbar här också bor i kommunen, så vi känner våra områden på djupet. Hos oss är hög service och tillgänglighet ledord och vi vill finnas till hands genom hela processen.

Varje år hjälper vi hundratals familjer till sitt nya drömboende. Vi gör gärna en kostnadsfri värdering om du funderar på att sälja eller när du vill lägga om eller ta nya lån. Sedan hjälper vi till med allt kring en eventuell försäljning.

Så, har du frågor om boende eller bostad i Huddinge? Tveka inte att höra av dig till oss på Fastighetsbyrån!

Läs vad 1057 kunder tycker om Fastighetsbyrån Huddinge

Nadja S skrev om Monica Ryberg en del av Fastighetsbyrån Huddinge
    Monica var väldigt lyhörd genetmot oss och de behov vi hade inför vår bostadsförsäljning.
    Proffsigt bemötande, och en fena av inredning och smak :)
    Hon hjälpte oss från start till avslut och kom med många bra tips och råd!

Vi är super nöjda med hennes insats och starkt rekommendera henne till er nästa bostadsförsäljning! Läs mer

Sara B skrev om Mikael Grans en del av Fastighetsbyrån Huddinge
    köpt en bostadsrätt - parhus.
    Mycket fint bemötande, god service, tydlig information
    Mina varmaste rekomendationer Läs mer

Claes G skrev om Anders Rex en del av Fastighetsbyrån Huddinge
    Jag tycker det har fungerat väldigt bra.

Claes-Göran Läs mer
  • 2020-11-24

Filiz B skrev om Monica Ryberg en del av Fastighetsbyrån Huddinge
    Vi har varit supernöjda med Monica under vår försäljning. Hon är supertrevlig, professionell , lyhörd och bryr sig om sina kunder.
    Hon återkopplar snabbt och alltid.
    VÄRLDENS BÄSTA MÄKLARE!!! Läs mer
  • 2020-11-23

Murat B skrev om Monica Ryberg en del av Fastighetsbyrån Huddinge
    Sålt min bostad
    Bemötta av mäklare perfekt 👌🏼
    Hon e jätte duktig Läs mer
  • 2020-11-21

Anders H skrev om Mattias Lundberg en del av Fastighetsbyrån Huddinge
    Helnöjda med både bemötande och resultat av försäljningen.
    Kan varmt rekommendera Mattias. Läs mer
  • 2020-11-17

Anna E skrev om Monica Ryberg en del av Fastighetsbyrån Huddinge
    Vi har sålt en bostad med hjälp av Monica.
    Jag upplever att vi fick "ligga på" rätt mycket, att det inte var så mycket "go" från mäklaren som jag hade hoppats på. Läs mer
  • 2020-11-15

Kjell Å skrev om Anders Rex en del av Fastighetsbyrån Huddinge
    Vi sålde vår villa i centrala Huddinge, och vände oss till Fastighetsbyrån i Huddinge, som vi sedan tidigare hade goda erfarenheter av. Anders blev en ny bekantskap. Anders ger ett vänligt och behagligt intryck. Han lyssnar, ger bra info och förslag om t.ex. visningsalternativ. I vårt fall blev detta mycket lyckat. Prisnivån blev över förväntan. Även om detta kanske inte helt och hållet var Anders förtjänst, så tror jag att hans sätt att lägga upp försäljningen, marknadskännedomen, och hans personlighet i högsta grad bidrog till det lyckade resultatet. Grattis Anders! Läs mer
  • 2020-11-09

Lucie E skrev om Monica Ryberg en del av Fastighetsbyrån Huddinge
    Monika har gjort sin del av försäljningen. Då jag tittade på lgh under semestertid fick Monika´s kollega visa mig lgh o genomföra köpet. Allt har gått friktionsfritt o jag är nöjd med Fastighetsbyrån .
    Vänliga hälsningar
    Lucie Ellborg Läs mer
  • 2020-11-09

Roger S skrev om Dennis Allingmon en del av Fastighetsbyrån Huddinge
    Sålt brf i Visättra Huddinge. Gott arbete utifrån förutsättningar. Jag är nöjd med genomfört arbete och resultat. Läs mer
  • 2020-11-05

Marie F skrev om Anders Rex en del av Fastighetsbyrån Huddinge
    Enkelt att vara kund, allt flöt på lätt. Kan starkt rekommendera. Läs mer
  • 2020-11-02

Josefine S skrev om Maria Demir en del av Fastighetsbyrån Huddinge
    Köpt lägenhet.
    Maria är trevligt och har ett gott bemötande.
    Upplevde dock henne något nonchalant. Upplevde henne trevlig eftersom hon/dastighetsbyrån ville ha mina pengar. På visningen gav hon mig svaren ”jag ville höra”, som visats sig idag när jag bott ett tag inte stämde överrens med det Maria angav på visningen. Och ofta bollade hon över frågor till tidigare ägaren istället för att ta reda på svaret och ge mig det. Kanske är det så man gör som mäklare men gav mig känslan av att ”det är inte mitt jobb, lös det själv”. Läs mer
  • Alexander D

2020-10-30

Alexander D skrev om Mattias Lundberg en del av Fastighetsbyrån Huddinge
    Sålde min lägenhet via mäklaren Mattias Lundberg och blev bemött på ett trevligt sätt. Han var tydlig och gav bra med information om hur hela proceduren fungerade.

Mina förväntningar slog igenom det pris jag sökte och Mattias levererade detta. Läs mer

Anders F skrev om Melissa Segmen en del av Fastighetsbyrån Huddinge
    Melissa skötte hela affären professionellt och snabbt.
    Hon hade kunder på lager som varit intresserade av liknande projekt och det var mycket tacksamt.
    Jag är supernöjd och Melissa levde upp till alla mina förväntningar.
    //Anders Läs mer

Kåre F skrev om Mikael Grans en del av Fastighetsbyrån Huddinge
    Sålt bostadsrätt
    Fick bra hjälp av mäklaren och ett bra bemötande.
    Vi fick ut ett pris som var lite över förväntat.
    Allt gick mycket fort vi sålde innan visningen och budgivningen till ett fast pris vi var nöjd med. Läs mer

Duurenbileg M skrev om Dennis Allingmon en del av Fastighetsbyrån Huddinge
    Jätteduktig och målinriktad mäklare. Kommer att gå långt! Läs mer
  • 2020-10-25

Barbro F skrev om Mikael Grans en del av Fastighetsbyrån Huddinge
    Har sålt en bostadsrätt/parhus.
    Ett mycket trevligt och proffsigt bemötande av mäklaren.
    Ett stort engagemang och alltid nåbar och hjälpsam i alla avseenden.
    En mäklare som jag mer än gärna rekommendera andra att anlita. Läs mer
  • 2020-10-23

Ylva D skrev om Monica Ryberg en del av Fastighetsbyrån Huddinge
    Har både köpt och sålt med hjälp av Monica. Professionell, ansvarstagande och kunnig. Alltid lätt att nå. Kände mig väl omhändertagen. Läs mer
  • 2020-10-20

Aynur C skrev om Diwan Budakci en del av Fastighetsbyrån Haninge
    Lägenheten i Västerhaninge Diwan har gjort bra jobb han är duktig på sitt jobb jag är väldigt nöjd Läs mer
  • 2020-10-16

Ali A skrev om Mikael Grans en del av Fastighetsbyrån Huddinge
    Mikael är vänlig och Professionell Läs mer
  • 2020-10-15

Göran L skrev om Monica Ryberg en del av Fastighetsbyrån Huddinge
    Vi kan varmt rekommendera Monica Ryberg som säljare av våra fastigheter. Hon löste våra problem på ett utmärkt sätt. Läs mer
  • 2020-10-12

Per B skrev om Erik Nelson en del av Fastighetsbyrån Huddinge
    Proffsigt o sakligt bemötande vid försäljning av lägenhet Läs mer
  • 2020-10-11

Karin W skrev om Monica Ryberg en del av Fastighetsbyrån Huddinge
    Det märks att Monica är en professionell mäklare med stor erfarenhet, engagemang och ett vänligt bemötande . Dessutom har hon visat en mycket bra känsla för design och foto vid framtagande av underlaget till försäljningen av vår bostadsrätt. Läs mer
  • 2020-10-10

JIMMY T skrev om Monica Ryberg en del av Fastighetsbyrån Huddinge
    Akta er för Monica Rydberg från Fastighetsbyrån!
    Vanligtvis skriver jag inte recensioner men jag vill varna er andra köpare för denna mäklare. Detta handlar inte om ett förlorat bud utan mycket mer än så…
    För att göra en lång historia kort. Det börjar med en familjevilla i Huddinge. Jag lade ett bud på 7,25m men säljaren fick aldrig detta bud och vid flertal tillfällen fick jag påtala för Monica att budet på nätet inte är uppdaterat med mitt bud.
    Senare på kvällen hade en annan budgivare lagt 7,2m där Monica smsade mig sent på kvällen efter 21:00. Eftersom det skrevs sent på kvällen kom det inte till min kännedom förrän dagen efter. Jag ringde upp Monica direkt på morgonen och påminde henne igen att mitt bud var på 7,25m. Men Monica accepterade inte detta och sa att budgivningen hade stängt på 7,2m igår när mejlet skickades. Jag besökte genast säljaren för att kontrollera om det stämde då vi misstänkte att det var någon ohederlig handling på gång. Mycket riktigt nämnde säljaren att han enbart var intresserad av det högsta budet och jag nämnde då att jag hade budat 7,25m. Varpå säljaren accepterade budet muntligt. Under samma dag hade någon lagt 7,3m då Monica sa att budgivningen hade öppnat igen. Vi lade då ett bud på 7,35m och då bad Monica oss skicka lånelöfte/finansieringen samt personnummer och adress innan budet kunde accepteras. Jag gjorde som Monica sa även fast detta var utanför den ordinarie rutin enligt min och säkerligen andras erfarenheter. Jag ifrågasatte varför vi var tvungna att skicka över de handlingarna varpå hon svarar ”Jag gör så med alla”.
    Det hela slutade med att vi bokade ett överlåtelsemöte med Monica tillsammans med min fru, min morbror och hans fru kl 13.00 där alla dokument var klara, i vilket hon dubbelkollade med mig en timme innan via telefon för att bekräfta detta. När vi kom fram till mäklarbyrån kl 12:45 fick vi vänta med varsin kaffekopp och Monica nämnde då om att en annan köpare (budgivaren som lade 7,3m) redan håller på att skriva kontrakt med säljaren. De hade bestämt ett möte kl 12, alltså en timme innan vårt möte utan att upplysa oss.
    Det är självklart att säljaren får gå vidare med affären vem den än önskar oavsett bud men i denna särskilda situation var det inte riktigt så. Mäklaren Monica Rydberg hade mage att ljuga för både mig och säljaren.
    När säljaren och köparen hade skrivit på sina papper förstod jag att budet som jag hade lagt inte att kommit till kännedom för säljaren. Hon hade även fräckheten att be oss att invänta till dess att deras möte var avslutat för att endast komma till oss och be om ursäkt. Bara denna handling räckte tillräckligt för att anmäla Monica för ekonomisk skada då vi alla 4 är entreprenörer och var tvungen att lämna jobbet över kontraktsskrivningen.
    Vi fick en känsla av att affären gjordes bakom ryggen på det viset att ifall den andra köparen inte hade tillräckligt med finansiering kunde Monica ”ropa” in oss som ändå satt och väntade i väntrummet med alla papper klara. Detta är ett smart drag men väldigt ohederligt och inte alls transparent som man vill att en mäklare ska vara.
    Både jag och min fru är ledsna och väldigt upprörda över att bli behandlad på detta sätt. Framförallt när man representerar ett sådant stort bolag med många positiva omdömen.
    Hela situationen kändes som dagisnivå där Monica enkelt kunde ha styrt undan situationen genom att ringa till oss och avboka mötet alternativt bara meddela oss att säljaren väljer att gå vidare med en annan köpare. Eller helt enkelt vara öppen och transparent.
    Slutligen vill jag även nämna att detta inte bara handlar om brist på respekt, professionalism och lögner utan vi upplevde att det var något mer utöver det…. Läs mer
  • 2020-10-09

DANIA S skrev om Maria Demir en del av Fastighetsbyrån Huddinge
    Bästa mäklaren i Huddinge utan tvekan! Behövde göra en snabbförsäljning så jag kan köpa en ny och Maria sålde så snabbt till ett bra pris, professionell, lyhörd och helt enkelt bäst. Läs mer
  • 2020-10-08

Melis Aysegul A skrev om Anders Rex en del av Fastighetsbyrån Huddinge
    En väldigt kunnig mäklare med stor nätverk och mycket kontakter som säljer utan problem.
    Rekommenderar starkt! Läs mer
  • 2020-10-08

Gustaf L skrev om Erik Nelson en del av Fastighetsbyrån Huddinge
    Har sålt min lägenhet med Erik, super smidigt och proffsigt bemötande och utfört jobb ! Läs mer
  • 2020-10-07

Lars-bertil A skrev om Mikael Grans en del av Fastighetsbyrån Huddinge
    sålt en 4a på runvägen 4 mycket bra högre men detblev ändå ok Läs mer
  • 2020-10-06

Calle N skrev om Mattias Lundberg en del av Fastighetsbyrån Huddinge
    Vi sålde vår villa med hjälp av en mäklare som, utöver marknadskunskap, visade stor fingertoppskänsla. Mycket positiv och gav oss en trygg känsla i detta för oss stora äventyr. Läs mer
  • 2020-10-06

Elzbieta A skrev om Monica Ryberg en del av Fastighetsbyrån Huddinge
    Monica var mkt kompetent, tillmötesgående och alltid tillgänglig. Hon får mina bästa vitsord för hennes sätt att sköta försäljningen!

Elzbieta Albom Läs mer
  • Johan W

2020-10-05

Johan W skrev om Monica Ryberg en del av Fastighetsbyrån Huddinge
    Vilken otroligt kompetent, trevlig och ärlig mäklare. Vi är så glada över att vi rekommenderades att ta kontakt med Monica, hon guidade oss genom hela processen i det som var vår första husförsäljning någonsin och det behövdes.

För att komma rätt förberedda in i varje enskilt delmoment - fotografering, besiktning och visning fanns hon där som en ledstjärna. Hon höll ihop allt på ett förträffligt mot oss och alla spekulanter.

Säljer vi någonsin ett hus igen vill vi göra det via Monica. Läs mer
  • 2020-10-05

Johan S skrev om Anders Rex en del av Fastighetsbyrån Huddinge
    Sålt hus i Huddinge. Mäklaren gav mest förtroende i fas 1 och han infriade det gott o väl. Sålde vårat hus innan vi knappt hade börjat.
    Allt blev som vi önskat. Läs mer
  • Gudrun H

2020-10-05

Gudrun H skrev om Mikael Grans en del av Fastighetsbyrån Huddinge
    Sålt en bostadsrätt.
    Träffade några mäklare innan jag bestämde mig för Mikael.
    Han är en fantastisk människa och Inger förtroende.
    Kan ringa när jag vill om jag undrar över något. Läs mer

Sebastian B skrev om Anders Rex en del av Fastighetsbyrån Huddinge
    Vi har köpt en lägenhet i Huddinge.
    Anders är en väldigt trevlig människa som speglar av sig i sitt arbete. Man blir väldigt trygg med hans lugn. Jag kommer rekommendera Anders vidare till andra människor som vill ha trygghet. Läs mer

Krzysztof J skrev om Diwan Budakci en del av Fastighetsbyrån Haninge
    Jag har sålt min bostadsrätt i Handen.
    Mäklaren ringde mig med förslag att värdera våran bostad.
    Bra och snabbt samarbete . Vi är när nöjda med samarbete med Divan.
    Duktig mäklare ,kan sitt jobb. Läs mer

Camilla S skrev om Anders Rex en del av Fastighetsbyrån Huddinge
    Sålde vår villa i Huddinge. Affären gick mycket snabbt och smidigt och ungefär till det pris som Anders hade värderat det till.
    Anders jobbade aktivt från första stund med att hitta rätt köpare. Han är alltid snabb att återkoppla och vägledde oss tryggt igenom hela processen.
    Vi kan varmt rekommendera Anders Rex som mäklare. Läs mer

Britt-marie N skrev om Monica Ryberg en del av Fastighetsbyrån Huddinge
    Sålt en villa. Mycket bra bemötande och mycket hjälpsam. Kan rekommenderas. Läs mer

Märit W skrev om Monica Ryberg en del av Fastighetsbyrån Huddinge
    Lyssnade mycket på mina önskemål och ger ett mycket trovärdigt och rutinerat intryck. Gav mig rimliga förväntningar på försäljningen och jag var nöjd med det slutliga försäljningspriset. Läs mer

Sune G skrev om Anders Rex en del av Fastighetsbyrån Huddinge
    Jag har sålt en tomt. Anders gjorde ett gediget förarbete, en snabb återkoppling under hela affären, jag är mycket nöjd med hans arbete, kände hela tiden en trygghet. Läs mer
  • 2020-10-02

Hampus B skrev om Erik Nelson en del av Fastighetsbyrån Huddinge
    Väldig påläst och kunnig mäklare om ni söker bostad i Huddinge kommun. Väldigt lyhörd på kundens önskemål och villig att hjälpa till och svara på de frågor som dyker upp under ert husköp. Rekommenderar Erik som mäklare om hus ska köpas eller säljas i Huddinge kommun.

Kände mig aldrig lurad av honom. Läs mer
  • 2020-10-02

Johan J skrev om Monica Ryberg en del av Fastighetsbyrån Huddinge
    Monica har hjälpt oss att sälja vårt hus som vi haft i 33 år.
    Hon har på ett mycket förtroendeingivande sätt skött om hela försäljningsprocessen. Monica har noggrant förklarat vad som ska ske i alla moment (besiktning, fotografering, när annonsen kommer ut, visning, budgivning, kontraktsskrivning), hon är noga med att vi ska känna oss förberedda på vad som ska ske i varje steg.
    Vi har känt oss väldigt trygga med hennes insats. Monica var noga med att inte skruva upp våra förväntningar runt försäljningen till orimliga nivåer. Hon var tydlig med hur vi ska förhålla oss om en budgivning inte tar fart likväl som hur fort det kan gå.
    Vi är mycket nöjda med Monicas proffisionella insats. Läs mer
  • Symba S

2020-10-02

Symba S skrev om Monica Ryberg en del av Fastighetsbyrån Huddinge
    Köpte ett villa är väldigt nöjd bra bemötande kunnig till yrket. Läs mer
  • 2020-09-30

Tommy T skrev om Erik Nelson en del av Fastighetsbyrån Huddinge
    Erik är,
    Förtroendeingivande, påläst och väldigt duktig trots hans låga ålder. Han kan sitt yrke väl och förmedlar en positiv känsla till mig som uppdragsgivare. Hade jag som hus eller lägenhetsköpare träffat Erik på en visning hade det känts tryggt inför en eventuellt kommande fastighetsaffär!
    Vänligen
    Tommy Tuvunger Läs mer
  • 2020-09-26

Anna K skrev om Diwan Budakci en del av Fastighetsbyrån Haninge
    Vi har nyligen sålt vår lägenhet via Diwan Budakci, Fastighetsbyrå Haninge. Vi blev bemötta av en otroligt charmig och engagerad mäklare. Annonsen om lägenhet kom upp som en kommande objekt under en längre period då vi letade efter en ny bostad. Under denna tid i samband med inköpet kunde vi även räkna med all hjälp, stöd och rådgivning från Diwans sida på olika nivåer. Tydlig, kommunikativ och saklig. Trevlig och samtidigt professionell i sitt agerande. Det vi har uppskattat mest att han är öppen och rak på sak, ansvarsfull, kan se saker ur kundens perspektiv. Varmt rekommenderas!!! Läs mer
  • Moatez M

2020-09-26

Moatez M skrev om Maria Demir en del av Fastighetsbyrån Huddinge
    Hon duktig att affären gick enkelt och snabb på bara en dygn, viktigaste att båda säljare och köpare nöjda . Tack Läs mer
  • Sara L

2020-09-24

Sara L skrev om Anders Rex en del av Fastighetsbyrån Huddinge
    Gick miste om vårt drömhus för att han inte kunde svara på ett mail, fick inte ens information om budgivning. Läs mer
  • 2020-09-23

Zaman I skrev om Diwan Budakci en del av Fastighetsbyrån Haninge
    Jag har köpt en bostadsrätt.
    Våran mäklare var jätte duktigt på sitt jobb.
    Hans bemötande var jätte bra. Han är mycket snällt.
    Pratar tydligt för att man förstår.
    Om det blir mer kontakt med fastighetsbyrån i framtiden vi vill kontakta honom gärna. Läs mer
  • 2020-09-23

Tatiana O skrev om Diwan Budakci en del av Fastighetsbyrån Haninge
    Nyligen sålde jag min lägenhet i Brandbergen. Det var inte lätt pga Coronavirus, restriktioner och människors oro.
    Min mäklare Diwan Budakci gjorde ett bra jobb. Han visade sig att vara proffesionell, energisk, engagerad, hjälpsam och uppmärksam till det vad jag ville eller hade att säga.
    Jag rekommenderar Diwan till alla som vill ha ett utmärkt resultat i försäljningen.
    Lycka till Diwan med ditt jobb! Läs mer
  • 2020-09-20

Ylva Kristina G skrev om Dennis Allingmon en del av Fastighetsbyrån Huddinge
    Mycket nöjda med Dennis! Skötte allt så professionellt. Rekommenderar gärna honom för andra vid försäljning av bostad!

Hälsningar

Ylva Gustafsson Läs mer
  • 2020-09-19

Alf Assar G skrev om Dennis Allingmon en del av Fastighetsbyrån Huddinge
    De förväntningar som vi hade på Fastighetsbyrån innan processen med att försäljningen av vår fastighet startade har uppfyllts till 100 %.

Dennis agerande är mycket professionellt och vi har och kommer att rekommendera honom till alla som ev kommer
    att göra fastighetsaffärer i Huddinge.

Detta är ett omdöme från mig och min hustru Ylva som ni följaktligen inte kommer få något svar ifrån.

Häls
    Alf och Ylva Gustafsson Läs mer

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte