Monica Ryberg

Monica Ryberg

Monica Ryberg är mäklare på Fastighetsbyrån Huddinge

och har varit registrerad mäklare sedan 2005. Monica Ryberg har varit aktiv på Reco.se sedan 2012 och har fått 158 omdömen sedan 2012-12-07. Monica Ryberg har haft 39 försäljningar det senaste året och har tillfrågat 87% av sina kunder efter omdömen.

Försäljningar 2019-10 - 2020-09

Läs vad 158 Läs vad Monica Ryberg

• Har både köpt och sålt med hjälp av Monica. Professionell, ansvarstagande och kunnig. Alltid lätt att nå. Kände mig väl omhändertagen.
    Ylva D sålde sitt hus med hjälp av Monica Ryberg en del av Fastighetsbyrån Huddinge
    2020-10-23
    • 83.0 m²
    • Stuvsta
    2020-10-23
  • Vi kan varmt rekommendera Monica Ryberg som säljare av våra fastigheter. Hon löste våra problem på ett utmärkt sätt.
    Göran L sålde sitt hus med hjälp av Monica Ryberg en del av Fastighetsbyrån Huddinge
    2020-10-15
    • 160.0 m²
    • Lissma
    2020-10-15
  • Det märks att Monica är en professionell mäklare med stor erfarenhet, engagemang och ett vänligt bemötande . Dessutom har hon visat en mycket bra känsla för design och foto vid framtagande av underlaget till försäljningen av vår bostadsrätt.
    Karin W sålde sin lägenhet med hjälp av Monica Ryberg en del av Fastighetsbyrån Huddinge
    2020-10-11
    • 2:a
    • 53.0 m²
    • Vistaberg
    2020-10-11
  • Akta er för Monica Rydberg från Fastighetsbyrån! Vanligtvis skriver jag inte recensioner men jag vill varna er andra köpare för denna mäklare. Detta handlar inte om ett förlorat bud utan mycket mer än så… För att göra en lång historia kort. Det börjar med en familjevilla i Huddinge. Jag lade ett bud på 7,25m men säljaren fick aldrig detta bud och vid flertal tillfällen fick jag påtala för Monica att budet på nätet inte är uppdaterat med mitt bud. Senare på kvällen hade en annan budgivare lagt 7,2m där Monica smsade mig sent på kvällen efter 21:00. Eftersom det skrevs sent på kvällen kom det inte till min kännedom förrän dagen efter. Jag ringde upp Monica direkt på morgonen och påminde henne igen att mitt bud var på 7,25m. Men Monica accepterade inte detta och sa att budgivningen hade stängt på 7,2m igår när mejlet skickades. Jag besökte genast säljaren för att kontrollera om det stämde då vi misstänkte att det var någon ohederlig handling på gång. Mycket riktigt nämnde säljaren att han enbart var intresserad av det högsta budet och jag nämnde då att jag hade budat 7,25m. Varpå säljaren accepterade budet muntligt. Under samma dag hade någon lagt 7,3m då Monica sa att budgivningen hade öppnat igen. Vi lade då ett bud på 7,35m och då bad Monica oss skicka lånelöfte/finansieringen samt personnummer och adress innan budet kunde accepteras. Jag gjorde som Monica sa även fast detta var utanför den ordinarie rutin enligt min och säkerligen andras erfarenheter. Jag ifrågasatte varför vi var tvungna att skicka över de handlingarna varpå hon svarar ”Jag gör så med alla”. Det hela slutade med att vi bokade ett överlåtelsemöte med Monica tillsammans med min fru, min morbror och hans fru kl 13.00 där alla dokument var klara, i vilket hon dubbelkollade med mig en timme innan via telefon för att bekräfta detta. När vi kom fram till mäklarbyrån kl 12:45 fick vi vänta med varsin kaffekopp och Monica nämnde då om att en annan köpare (budgivaren som lade 7,3m) redan håller på att skriva kontrakt med säljaren. De hade bestämt ett möte kl 12, alltså en timme innan vårt möte utan att upplysa oss. Det är självklart att säljaren får gå vidare med affären vem den än önskar oavsett bud men i denna särskilda situation var det inte riktigt så. Mäklaren Monica Rydberg hade mage att ljuga för både mig och säljaren. När säljaren och köparen hade skrivit på sina papper förstod jag att budet som jag hade lagt inte att kommit till kännedom för säljaren. Hon hade även fräckheten att be oss att invänta till dess att deras möte var avslutat för att endast komma till oss och be om ursäkt. Bara denna handling räckte tillräckligt för att anmäla Monica för ekonomisk skada då vi alla 4 är entreprenörer och var tvungen att lämna jobbet över kontraktsskrivningen. Vi fick en känsla av att affären gjordes bakom ryggen på det viset att ifall den andra köparen inte hade tillräckligt med finansiering kunde Monica ”ropa” in oss som ändå satt och väntade i väntrummet med alla papper klara. Detta är ett smart drag men väldigt ohederligt och inte alls transparent som man vill att en mäklare ska vara. Både jag och min fru är ledsna och väldigt upprörda över att bli behandlad på detta sätt. Framförallt när man representerar ett sådant stort bolag med många positiva omdömen. Hela situationen kändes som dagisnivå där Monica enkelt kunde ha styrt undan situationen genom att ringa till oss och avboka mötet alternativt bara meddela oss att säljaren väljer att gå vidare med en annan köpare. Eller helt enkelt vara öppen och transparent. Slutligen vill jag även nämna att detta inte bara handlar om brist på respekt, professionalism och lögner utan vi upplevde att det var något mer utöver det….
    JIMMY T skrev om Monica Ryberg en del av Fastighetsbyrån Huddinge
    2020-10-10
    2020-10-10
  • Monica var mkt kompetent, tillmötesgående och alltid tillgänglig. Hon får mina bästa vitsord för hennes sätt att sköta försäljningen! Elzbieta Albom
    Elzbieta A sålde sin lägenhet med hjälp av Monica Ryberg en del av Fastighetsbyrån Huddinge
    2020-10-06
    • 2:a
    • 60.0 m²
    • Huddinge Centrum
    2020-10-06
  • Vilken otroligt kompetent, trevlig och ärlig mäklare. Vi är så glada över att vi rekommenderades att ta kontakt med Monica, hon guidade oss genom hela processen i det som var vår första husförsäljning någonsin och det behövdes. För att komma rätt förberedda in i varje enskilt delmoment - fotografering, besiktning och visning fanns hon där som en ledstjärna. Hon höll ihop allt på ett förträffligt mot oss och alla spekulanter. Säljer vi någonsin ett hus igen vill vi göra det via Monica.
    Johan W
    Johan W sålde sitt hus med hjälp av Monica Ryberg en del av Fastighetsbyrån Huddinge
    2020-10-05
    • 100.72 m²
    • Fullersta
    2020-10-05
  • Sålt en villa. Mycket bra bemötande och mycket hjälpsam. Kan rekommenderas.
    Britt-marie N sålde sitt hus med hjälp av Monica Ryberg en del av Fastighetsbyrån Huddinge
    • 121.0 m²
    • Segeltorp
    2020-10-04
  • Lyssnade mycket på mina önskemål och ger ett mycket trovärdigt och rutinerat intryck. Gav mig rimliga förväntningar på försäljningen och jag var nöjd med det slutliga försäljningspriset.
    Märit W sålde sin lägenhet med hjälp av Monica Ryberg en del av Fastighetsbyrån Huddinge
    • 4:a
    • 120.0 m²
    • Utsälje
    2020-10-04
  • Monica har hjälpt oss att sälja vårt hus som vi haft i 33 år. Hon har på ett mycket förtroendeingivande sätt skött om hela försäljningsprocessen. Monica har noggrant förklarat vad som ska ske i alla moment (besiktning, fotografering, när annonsen kommer ut, visning, budgivning, kontraktsskrivning), hon är noga med att vi ska känna oss förberedda på vad som ska ske i varje steg. Vi har känt oss väldigt trygga med hennes insats. Monica var noga med att inte skruva upp våra förväntningar runt försäljningen till orimliga nivåer. Hon var tydlig med hur vi ska förhålla oss om en budgivning inte tar fart likväl som hur fort det kan gå. Vi är mycket nöjda med Monicas proffisionella insats.
    Johan J sålde sitt hus med hjälp av Monica Ryberg en del av Fastighetsbyrån Huddinge
    • 140.0 m²
    • Snättringe
    2020-10-02
  • Köpte ett villa är väldigt nöjd bra bemötande kunnig till yrket.
    Symba S
    Symba S köpte sitt hus med hjälp av Monica Ryberg en del av Fastighetsbyrån Huddinge
    • 106.0 m²
    • Segeltorp