Fastighetsbyrån Oxelösund

Fastighetsbyrån Oxelösund

Välkommen till Fastighetsbyrån Oxelösund!

Här i skärgårdsstaden Oxelösund, precis intill havet, finner du massor av kontraster. Här möts både industri och natur, och du kan välja bland både bostadsrätter, villor och strandnära fritidshus.

Vi på Fastighetsbyrån har verkat här i Oxelösund länge och är marknadsledande i området. Vi samarbetar med Sörmlands Sparbank och ger dig snabbt och smidigt hjälp med allt som behövs vid en bostadsaffär.

Kontakta oss om du ska köpa eller sälja bostad - vi har den kunskap som behövs!

Läs vad 311 kunder tycker om Fastighetsbyrån Oxelösund 2

• köpte sitt hus med hjälp av Lennart Andersson en del av Fastighetsbyrån Nyköping
    • Jogersö
    2021-09-18
    Gott bemötande, snabb tid för visning, God info
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Malin Bosma en del av Fastighetsbyrån Nyköping
    2021-09-17
    Malin gjorde ett fantastiskt jobb! Så härlig energi!
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Malin Bosma en del av Fastighetsbyrån Nyköping
    2021-09-15
    Vi har haft kontakt med många mäklare men aldrig varit så nöjda som vi va med Malin!
    Det har varit så roligt att få jobba med er! Mitt nöje :) Malin Bosma
    2021-09-08
    MYCKET professionellt bemötande och arbete är fullkomligt nöjd med hennes insats kan varmt rekommendera henne och fastighetsbyrån till vänner och kollegor
    Tack så mycket Thomas!
    Ett nöje att få hjälpa dig.
    Malin Bosma
    • Enstaberga
    2021-09-07
    Mycket hjälpsam och kunnig.
    Vi fick ett gott bemötande av Anders och allt har gått snabbt och smidigt. Superlyckad affär.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Anders Wallén en del av Fastighetsbyrån Nyköping
    • Femöre
    2021-08-30
    Trevlig, kunnig, väldigt bra.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Lennart Andersson en del av Fastighetsbyrån Nyköping
    2021-08-26
    Fick ett jättefint och engagerat bemötande. Snabba svar och förslag på bostad som kunde passa mig. Rak och tydlig. Lennart är en öppen och trevlig person som man får förtroende för. Mycket nöjd med att ha gjort affär med honom.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Lennart Andersson en del av Fastighetsbyrån Nyköping
    2021-08-26
    mkt bra och professionellt utfört uppdrag.
  • sålde sitt hus med hjälp av Lennart Andersson en del av Fastighetsbyrån Nyköping
    2021-07-08
    Jag är mycket nöjd med mäklarens jobb som på ett professionellt sätt, och samtidigt personligt, lotsat igenom försäljningen av mitt hus. De högt ställda förväntningarna uppnåddes och jag tror även köparen känner sig tillfreds?

Förvisso har jag ingen annan försäljning eller mäklarkontakt att jämföra med men jag har känt mig trygg hela vägen och som sagt, ställda förväntningar uppnåddes.
    • Arnö
    2021-06-20
    Mycket trevlig och korrekt genomförande av affären.
    2021-06-18
    Lennart är mycket proffsig i hans roll som mäklare.
    Alltid glad,lätt att få kontakt med, och ett mycket bra bemötande både till köparen och säljaren.
    Jag rekommenderar Lennart som mäklare!
    2021-06-17
    Väldigt trevlig och professionell. Utmärkt insikt i objektet och kunde kompetent besvara samtliga frågor. Guidade både köpare och säljare genom hela processen på ett bra sätt och gav ett förtroendeingivande intryck.
    Hade gott om råd och tips för att hela affären skulle gå så smidigt som möjligt.
    Hade kunnat vara mer kommunikativ och återkopplat mellan visning och budgivning. I stort en professionell mäklare som man kan känna sig väldigt trygg med.
    2021-06-11
    Med pandemin i åtanke blev vi ändå mycket väl bemötta och våra förväntningar uppfylldes till fullo. Sammanfattningsvis ett mycket bra samarbete mellan oss som köpare och mäklare Anders Wallen.
    • Centralt Öster
    2021-06-10
    Anders är vänlig, kunnig, erfaren och noggrann.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Anders Wallén en del av Fastighetsbyrån Nyköping
    • Centrala Oxelösund
    2021-06-09
    Vi både köpte och sålde bostad med samma mäklare. Anders Wallen har genom hela processen varit tillgänglig, tillmötesgående, trevlig och lyhörd för oss som kund. Vi är helt igenom nöjda med honom som mäklare.
    Mvh Susanne och Christer Öhman
    Hej! Kul att ni är nöjda! Roligt att vi kunden sälja er bostad med hjälp av vår digitala tjänst, Live visning, också! Anders Wallén
    2021-06-08
    Jag uppskattade att Lennart Andersson anpassade tider för visning av lägenheten som jag köpte efter mina behov.
  • Christian B
    2021-06-07
    Lennart har genom hela processen från första kontakt till överlämning av nycklar varit helt fantastisk! Av alla mäklare jag träffat rekommenderar jag honom utan tvekan högst.
    2021-05-31
    Jag upplevde Lennart som en trygg och kompetent mäklare. Det är väldigt trevlig att han förstår att det är folk som köper och säljer sina hem och inte bara fastigheter.
    2021-05-31
    Utmärkt utfört arbete och bra bemötande.
    • Bränn-ekeby
    2021-05-30
    Anders Wallén är professionell och väldigt kunnig i sitt yrke. Vi har både köpt och sålt bostäder via Anders och har bara bra erfarenheter utifrån det. Anders och Fastighetsbyrån är bäst i branchen!
    Hej Dennis! Kul att ni är nöjda. Har ju dessutom hjälpt både syskon och föräldrar med era bostadsaffärer. Anders Wallén
    2021-05-29
    Köpt lgh och sålt lgh.
    Anders är professionell som mäklare, lugn, tydlig, saklig och påläst gällande utbudet på den lokala marknaden. Mina förväntningar uppfylldes efter flera givande diskussioner om hur agera gällande vår försäljning av lgh anpassat till marknadsläget. Tryggt då att luta sig mot Anders erfarenhet och kunskap. Jag är mycket nöjd med samarbetet.
    Tack! Ibland lönar det sig att inte ha för bråttom och att våga ha tålamod. Anders Wallén
    2021-05-29
    Vi sålde ett radhus genom Lennart. Vet inte vad som hände men vi måste valt fel tid att sälja. Dock mot slutet fick vi känslan av att han tog köparens parti.
    Annars nöjda med hur allt gick till.
    • Frösäng
    2021-04-12
    Vi köpte lägenhet 3 rum. Vi fick extra visning när vi önskade. Mäklaren var proffs, hjälpsamt och trevlig. Vi fick bra samarbete mellan oss, säljare och mäklaren. Bra information och vägledning från budgivning tills vi fick nycklar. Bra att man fick massa saker digital och sms påminnelse, det funkar bra i tiden som vi har nu.
    Om vi ska säljare varan lägenhet och ska köpa hus då väljer vi samma mäklarbyrån.
    Hej! Tack för bra omdöme! Bra att allt löste sig smidigt trots Coronatider. Anders Wallén
    • Uttervik
    2021-04-07
    Smidig affär med Fastighetsbyrån och mäklare Anders Wallén när vi köpte sommarstuga. Snabba puckar rakt igenom vilket mäklaren var förberedd på.
    Hej Mikael! Kul att ni blev nöjda. För oss mäklare är det väldigt viktigt att alltid "känna in" läget och agera när det behövs. Anders Wallén
    • Östra Villastaden
    2021-04-06
    Vi har sålt vårt hus och fick ett trevligt lugnt bemötande av mäklaren. Han är förtroende i givande och ärlig. Han levererade också över våra förväntningarna.
    Tack Andreas! När man ska göra en så stor affär som en bostadsaffär ska man kunna känna sig trygg och få vägledning genom hela affären. Kul att vi kunden hjälpa en kund som inte hade möjlighet att komma på fysisk visning med vår digitala Live-visning också! Anders Wallén
    • Vrena
    2021-04-06
    Bostadsrätt. Lennart har haft ett väldigt proffsigt bemötande gentemot oss som köpare och vi har varit väldigt nöjda med att ha Lennart som mellanhand.
    2021-04-05
    Sålt kedjehus
    Bra bemötande och dom uppställd förväntningarna blev besannade. Allt blev bra och lyckat
    2021-04-04
    Köpt radhus, trevligt bemötande av mäklaren vid samtliga kontakter.
    2021-04-03
    Såålt hus i Oxelösund. Lennart var proffsig och informerade bra. Vi kände till honom sedan tidigare och valde honom som mäklare. Väldigt bra totalt! 👍😁
    2021-04-02
    Sålt en bostadsrätt, 2 rum o kök.
    Bra smidig process. Hjälp med det man önskar o inget är nåt problem. Erfarenhet och trygghet finns o bra när man inte har kollen själv.
    • Uttervik
    2021-03-26
    FRITIDSHUS Försäljning
    MYCKET VÄL BEMÖTT
    LEVDE VÄL UPP TILL DEN GODA SERVICE OCH EFFEKTIVITET JAG FÖRVÄNTAT
    VÄLORGANISERAD OCH SNABB HANDLÄGGNING
    Sammanfattning Bra jobbat.
    Hej! Tack Arne för dina fina ord. Skönt att vi kunde lösa Parksliden också! Hjälper gärna till fler gånger. Anders Wallén
    • Tystberga
    2021-03-09
    Anders var mycket kunnig och hjälpsam och också tillgänglig
    • Stenkulla
    2021-02-28
    Han var lättsam och förstående. Fick den hjälp vi behövde och affären gick snabbt.
    2021-02-15
    Anders sålde vår villa, enkelt, smidigt och snabbt. Han har varit stöttande och mycket tillgänglig via samtal och mail. Vi skulle vända oss till Anders igen.
    2021-02-12
    Har sålt vår villa som vi haft i 26år.
    Anders har varit bra på alla sätt och vis. Bra bollplank.
    Förväntningarna var att få huset sålt till bra pris för oss vilket jag tycker att vi lyckades med.
    Enda negativa är att man kunde uppdatera din sida lite oftare.
    I det stora hela bra plus.
    Tack Tomas! Ibland vill inte tekniken vara med oss. Glad att ni är nöjda med mitt arbete ändå. Anders Wallén
  • Annica S
    2021-02-10
    Mycket trevlig, kunnig och noggrann i allt han gör.
    Tack för fina ord och kul att få hjälpa er i affären. Hoppas att du kommer att trivas, Nellie, det är en fin bostad du köpt! Lennart Andersson
    2021-02-07
    Jag har köpt bostad i Oxelösund. Lennart har varit snäll och bra att ha att göra med. Eftersom det var min första lägenhet så hjälpte han mig i hur jag kunde tänka och känna. Det var synd att han inte var med på tillträdesmötet. Hälsningar John
    Kul att få hjälpa dig i din första affär och jag hoppas att du kommer att trivas! Jag vill självklart alltid vara med på tillträden men även en mäklare behöver vara ledig ibland... Lev väl! Lennart Andersson
    • Oxelösund
    2021-01-08
    Smidigt och bra! Bra bemötande och hjälpsam!
    2021-01-07
    Köpte lägenhet och fick väldigt trevligt bemötande, svar på alla frågor och mycket annan hjälp.
    Ni har fått lite att bita i... Ska bli spännande att få se bostaden när ni är klara! Lennart Andersson
    • Malmbryggshagen
    2020-11-23
    Mycket professional mäklare och är super nöjd som säljare
    • Bränn-ekeby
    2020-11-11
    Försäljning av gård.

Gott och professionellt bemötande. Det märks att Anders har lång erfarenhet av att sälja fastigheter. Kändes tryggt.

Kan rekommenderas med +.
    Tack för gott samarbete Ingrid! Det är alltid kul att förmedla gårdar vilket kräver lite extra kunskaper vilket jag har skaffat mig genom åren. Anders Wallén
    • Nya Svalsta
    2020-11-09
    Köpte hus som Anders förmedlade. Bra betyg rakt igenom!
    Tack Haris och lycka till med ert nya fina hus! Anders Wallén
    • Sunda
    2020-11-08
    Vi har sålt vår villa. Vi kan verkligen rekommendera Anders Wallén som en duktig och kunnig mäklare. Anders är förtroendeingivande och pålitlig och gör ständigt återkoppling under försäljningsprocessen vilket vi uppskattade mycket.
    De förväntningar vi hade var en smidig affär både för oss som säljare och för de som köpte vår villa. Både vi och köparna är nöjda med affären, vilket känns bra.
    Tack Kjell för ett bra samarbete. Det är lätt att jobba när man för ett sådant förtroende. Anders Wallén
  • Bruno A
    sålde sitt hus med hjälp av Anders Wallén en del av Fastighetsbyrån Nyköping
    • Vålarö
    2020-10-28
    Jag och min fru sålde stugan efter 10 trevliga år på Vålarö.

Anders Wallén var trevlig och kunnig, gjorde vårt möte till ett fint sätt att få hjälp med försäljningen av vår stuga.

Våra förväntningar blev helt bemötta som vi önskade oss.

Med detta blev vår upplevelse helt enligt vad vi hoppats på.
    • Slottsdammen
    2020-10-28
    Utmärkt och smidigt. Inget att anmärka på. Rekommenderas.
    Tack för rekommendationen Ola! Hoppas att du kommer trivas och kul att jag kunde hjälpa till att hitta en bostad nära ditt arbete. Anders Wallén
    2020-10-27
    Anders gav oss tips om den lägenhet som vi sedan köpte. Han var mycket ärligt och saklig med det vi önskade.
    2020-10-17
    Anders slutförde sitt uppdrag enligt den plan han hade presenterat i sin offert. Idag är vi tacksamma för att vi valde Anders som infriat alla våra förväntningar i uppdraget att sälja Mellanvik.
    Tack Mats! Alltid roligt att få förtroendet att sälja en så unik och speciell fastighet som Mellanvik. Anders Wallén
  • Bosse J
    • Centrala Oxelösund
    2020-10-16
    • En Brf.
    • professionellt och respektfullt bemötande
    • Jag fick bättre service än jag hade förväntat mig.
    •Snabb relevant och tydlig information.
    Kul att få hjälpa dig. Lev väl! Lennart Andersson
    2020-10-15
    Anders lotsade oss tryggt och kunnigt igenom alla beslut man måste fatta innan en bostad blir såld.
  • köpte en tomt med hjälp av Anders Wallén en del av Fastighetsbyrån Nyköping
    • Lästringe
    2020-10-04
    Bra bemötande och tillgänglighet.