FlyttGiganten

• BadgeTwelveYears
1 473
Call 08-515 100 05 Share

About company

Vi på FlyttGiganten fixar flytten! Vi utför alla sorters flyttjänster, exempelvis privatflytt, kontorsflytt och flyttstädning. Vi kan dessutom transportera stora möblemang eller t.ex. pianon och vi har möjlighet till magasinering. Vi erbjuder även hjälp med städning av både hem och kontor. Främst jobbar vi i Stockholmsområdet,...

1473 omdömen om FlyttGiganten

Sedan starten hos Reco 2012

Maria W
Wrote about FlyttGiganten

Snabb återkoppling på förfrågan, förstod uppgiften och genomförde flytten bra

Melinda B
Wrote about FlyttGiganten

Trevlig personal. Vår flytt gick så smidigt

Finn D
Wrote about FlyttGiganten

Flytten gick hur bra som helst och tog kortare tid än beräknat. Allt hanterades ändå försiktigt. Flyttstädningen var mycket omsorgsfull. Så fint som det blev har det aldrig varit tidigare.

Carolina W
Wrote about FlyttGiganten

Mycket bra! Proffsiga och snabba. Supernöjd!

Linnea Å
Wrote about FlyttGiganten

Snabbt, smidigt och bra kommunikation!

Tanja R
Wrote about FlyttGiganten

Superproffsigt och otroligt trevligt bemötande från bokning till själva flytten. Jag har flyttat med Flyttgiganten flera gånger under åren och det har alltid varit smidigt och tryggt.

Olga C
Wrote about FlyttGiganten

Smidiga, tillmötesgående och bra utförande av ständig. Är jättenöjd!

Kristina E
Wrote about FlyttGiganten

De var bra. Men det som drar ner betyget lite var att direkt efter utförd flytt vill de att man ska swisha betalning. Hade helst fått riktig faktura innan och sedan betalat. Spec faktura kom sedan i efterhand.

Svar från FlyttGiganten

Hej Kristina, Tack för ditt omdöme Tyvärr är det sådana tider nu att man vill vara på den säkra sidan med betalningar . Man kan alltid fråga oss i förväg angående faktura betalning. Vi är glada att du annars är nöjd med allt och ser fram emot att även hjälpa dig med flyttstädningen Vi hoppas du kan tänka dig att höja betyget lite Med Bästa Hälsningar FlyttGiganten

Annelie J
Wrote about FlyttGiganten

Har flyttat två gånger med Flyttgiganten nu! Jag beställde både packning, flytt och städ av dem och jag kan bara säga att är supernöjd med alla delar. Allt från nogrann snabb packning, flytt av tunga möbler och nogrann städning. Mycket tillmötesgående kundservice och kontakt med kontoret. Rekommenderar dem!

Johanna M
Wrote about FlyttGiganten

En flytt som blev 👌 Den gick fort och smidigt med lugna flyttkillar. De flyttkartonger vi lånat kunde de hämta redan samma em/kväll. Flyttstädningen var också bra, klar på 4 Tim. Vi rekommenderar Flyttgiganten

Hamed N
Wrote about FlyttGiganten

Starkt rekommenderat. Fin kommunikation och smidigt arbete.

Natalia Paola C
Wrote about FlyttGiganten

Snabba, hjälpsamma, och inga golvrepor :) . Så nöjd!

Therese B
Wrote about FlyttGiganten

Att anlita FlyttGiganten gjorde vår flytt smidig och lugn. - Smidig & proffsig flytthjälp. Stor och rymlig lastbil tillsammans med två rutinerade ”flyttgubbar””. - Skinande ren och noggrann flyttstäd. Helt över förväntan med tanke på lägenhetens grundskick. Alltid proffsigt bemötande, god kommunikation över telefon, som skapade trygghet i, under och efter vår flytt.. Mkt bra pris för service med både flytt, åvc och städ. Vi är så nöjda med all hjälp. Rekommenderar FlyttGiganten starkt.

Monica T
Wrote about FlyttGiganten

Bra och enkel kommunikation Höll tiden för start Bra städ Nöjd!

Ann-Charlotte P
Wrote about FlyttGiganten

Tack för den proffsiga flyttupplevelsen med FlyttGiganten. Flyttkillarna var mycket skickliga och gav ett trevligt bemötande. Jag uppskattade särskilt den snabba återkopplingen via mejl från offert till utförd flytt.

TOBIAS O
Wrote about FlyttGiganten

Tredje gången vi anlitar Flyttgiganten för flytthjälp + flyttstädning och alltid lika imponerad hur snabba och prisvärda de är. Enda förbättringen som jag skrivit även i samband med tidigare flyttar är att betalning sker direkt på plats med Swish utan ”förvarning” vilket med tanke på storleken på Swish-beloppet kan vara ett problem för vissa som kanske måste ändra sin Swish-inställning och/eller föra över pengar till rätt konto. Eftersom detta var 3:e flytten visste vi om det men första gången kom det lite överraskande...

Katarina O
Wrote about FlyttGiganten

Flytt och flyttstädning Föredömlig kontakt, vänlig och hårt arbetande personal, utmärkt resultat! Kommer att rekommendera Flyttgiganten till mina vänner. Kunde inte ha varit bättre Finns ingenting att klaga på. Tack!

Johanna E
Wrote about FlyttGiganten

Bra och tydlig kommunikation. Hörde också av sig efter flytten var genomförd för att följa upp så vi var nöjda. Seriöst och bra - rekommenderas!

Renan P
Wrote about FlyttGiganten

Sharp in time and good work. The people were friendly and communicated well. The goods were well transported and delivered. Everything was clear contract-wise as well. Nothing negative to say, perfect service.

Vania D
Wrote about FlyttGiganten

Vi bokade flyttstäd av Flyttgiganten och det var tyvärr en mardrömsupplevelse. Ugnen, som framtill flyttstädet fungerat som det ska, var sedan sönder efter flyttstädet, vilket Flyttgiganten påstod inte var deras fel och inte ville stå för någon kostnad eller ge någon typ av kompensation. Så det har varit många panikartade svängar med försäkringsbolag, reparatör, ARN och Flyttgiganten som ännu inte är löst trots att vi behövt lämna över nycklar till nästa boende. Dessutom ville Flyttgiganten att vi skulle swisha mer pengar...

Svar från FlyttGiganten

Hej Vania, Det är tråkigt att ni inte är helt nöjda Vi följer rutiner och dokumenterar befintliga skador när vi kommer till bostaden innan vi börjar städningen Vi har ringt din sambo och upplyst om alla befintliga skador samt att det var mer krävande städning på vissa punkter som behövs samt vilka merkostnad det medföljer Din sambo har själv meddelat oss på telefon att vredet till temperaturmätaren var lös och snurrade samt städ tillägg som behövs för krävande städning godkändes När städningen blev klar, krävde ni från...

Håkan W
Wrote about FlyttGiganten

Trevliga, flexibla och noggranna. Bästa flyttfirman helt enkelt.

Ingegerd B
Wrote about FlyttGiganten

FlyttGiganten är vänligt, professionellt och tydligt bemötande i hela kedjan från bokning till utförande av flyttning. De har verkligen ställt upp och levererat hög kvalitet som överträffat mina förväntningar till en rimlig kostnad. Rekommenderar dem varmt!

Cecilia C
Wrote about FlyttGiganten

Trevliga hjälpsamma flytt karlar!

Hans Edvard H
Wrote about FlyttGiganten

Flyttstädning. Varesig svensk- eller engelsktalande personal vilket gjorde kommunikationen komplicerad. När städningen var klar visade det sig att de haft sönder en lampa. När jag ville ha kompensation för detta erbjöd de 150 kr (för en lampa värd 1500 kr). Svagt.

Svar från FlyttGiganten

Hej Hans, Tack för ditt omdöme Arbetsledaren för städningen hos er pratar både svenska och engelska Man kan alltid ringa oss på kontoret om det uppstår några frågor Vi beklagar att en kupa gick sönder på lampan som i övrigt är funktionsduglig Vi ville ersätta er för själva kupan och kom med ett förslag. Vi har även lagat kupan och det blev en knappt synlig linje på den. Städningen var annars utan anmärkningar Med Bästa Hälsningar FlyttGiganten

Susanne H
Wrote about FlyttGiganten

Det fungerade bra. Vi hade muntligt kommit överens om kl 13:00 men på orderbekräftelsen hade Flyttgiganten ändrat till ca kl 10 vilket jag inte uppmärksammat.. Flyttgiganten ändrade tillbaka till kl 13:00 samma dag som transport skulle ske vilket var tur för mig och allt gick bra.

Anna C
Wrote about FlyttGiganten

Bra, snabb hjälp med ett miniuppdrag, okomplicerad prissättning.

Andrea V
Wrote about FlyttGiganten

The crew arrived on time, was very efficient and careful with the moving. They helped me with the stuff still to pack and were courteous throughout all the process. Rates were more than fair. I would definitely recommend them

Marilena P
Wrote about FlyttGiganten

Med sin professionella attityd och omtanke för kundens behov är detta företag den som jag vill rekommendera till alla som behöver hjälp med allt som innebär flyttbestyr! Tack Dimitrij och Suzanne 🤗🤗

Bertil G
Wrote about FlyttGiganten

Fungerade mycket bra, både flytt och flyttstädning

Berit W

Trevligt bemötande. Snabbt och effektivt

Linn B
Wrote about FlyttGiganten

Jätte lätt att få snabb kontakt och bra kommunikation med och väldigt bra genomfört välgjord arbete i lägenheten och snälla trots att jag hade råkat glömma kvar lite saker jag ej visste om. Tack för att ni samlade ihop det mm.

Maria P
Wrote about FlyttGiganten

Kostnaden för flytt och städning blev dubbelt så högt som utlovat pga bristande kommunikation från deras sida (självklart menar de att det var mitt ansvar). Rörigt under själva flytt/städ med personal som ringde och frågande om nycklar/starttid trots att allt var uppgjort. Kommunikation med kundsupport efteråt också rörig och oförstående. Update: Har nu fått vänligt bemötande av kundtjänst och en liten kompensation.

Anna L
Wrote about FlyttGiganten

Snabb återkoppling och smidig flytt.

Moa Å
Wrote about FlyttGiganten

Lätta att få tag på vid frågor, smidig leverans av kartonger. Flytten gick otroligt snabbt och grabbarn var sjukt effektiva men ändå försiktiga. Supernöjd!

Anton B
Wrote about FlyttGiganten

Det här gick ju riktigt bra. Beställde en flyttstädning av lght och de lämnade prylarna dagen innan och kom nästkommande dag. Mkt bra resultat och nästa boende blev också väldigt nöjd.

Kai L
Wrote about FlyttGiganten

En jättesmidig flytt tack vare flyttgiganten. Kan starkt rekommendera dom.

Mats Å
Wrote about FlyttGiganten

Vi är mycket nöjda med Flyttgiganten. De hjälpte oss att flytta mellan två lägenheter på Kungsholmen samt att flyttstäda den gamla lägenheten. Vi fick även låna nya fina flyttkartonger av dem. Allt gick väldigt smidigt. Det var bra kommunikation före, under och efter flytten. Flyttgubbarna var mycket bra, de var snabba, försiktiga och trevliga. Även flyttstädningen var noggrant utförd. Toppbetyg helt enkelt!

Anne H
Wrote about FlyttGiganten

Alltid trevliga,ordning och reda och mycket hjälpsamma. Toppbetyg!

Karin H
Wrote about FlyttGiganten

Flyttgiganten överträffade mina förväntningar. Allt fungerade helt enligt plan från första kontakt till att allt var klart. Jag kommer rekommendera Flyttgiganten till alla som ska flytta eller behöver hjälp med städning.

Mustafa C
Wrote about FlyttGiganten

We used the moving service from Gothenburg to Stockholm. It was the cheapest offer, but more importantly, we booked our train tickets in advance early in the morning and we didn't have much time to move our stuff and load it. But they guaranteed an early visit at 7:00 in the morning. They were there at the correct time and the staff were so kind and helpful. We got our stuff in Stockholm around 17.00 the same day without any problems.

Felicia N
Wrote about FlyttGiganten

Fick hjälp av flyttgiganten i sista stund efter att jag blivit lurad av en annan flyttfirma. Så trevliga och proffsiga från bokning till själva flytten. Och dessutom väldigt prisvärda!

Elin S
Wrote about FlyttGiganten

Superbra service. Snabb kontakt och svar via mejl. Väldigt omtänksamma flyttkillar kom och hjälpte!

Marianne T
Wrote about FlyttGiganten

Mycket tydligt och trevligt bemötande av alla. Enkel bokning och trevlig chaufför. Allt kom fram i bra skick.

Elisabeth S
Wrote about FlyttGiganten

Otroligt proffsiga killar, trevliga, varsamma, hjälpsamma med flyttning av möbler mm Bättre än jag någonsin trott, vill verkligen rekommendera flyttgubbarna. Flytt av möbler och kartonger från 2 rum och kök.

Julia L
Wrote about FlyttGiganten

Trevligt bemötande hela vägen och snabba svar vid frågor innan flytten! Otroligt bra städning!

Yun C
Wrote about FlyttGiganten

Flyttgiganten är jättebra och efficient!

Catrin H
Wrote about FlyttGiganten

Mycket hög servicegrad, är mycket nöjd min flytt i sin helhet.

Anna S
Wrote about FlyttGiganten

De hjälpte oss att flytta från ett hus till ett annat. Tog in offert från flera och dessa låg bra i pris och kändes bra på telefon. Bra kommunikation från start, både på tel och mail. Trevliga "flyttgubbar" som kom i tid och arbetade effektivt. Passade på att boka in flyttstädning efter flytten eftersom vi var så pass nöjda. Flyttstädningen var oxå väldigt bra utfört. Jag skulle rekommendera en vän att anlita Flyttgiganten och om/när vi flyttar igen kommer jag ringa dem!

Malin P
Wrote about FlyttGiganten

Vi fick hjälp med flytt till annan stad, och det flöt på mycket smidigt med professionell och snabb personal.

Ulla O
Wrote about FlyttGiganten

Trevlig personal både afministratör och flyttkillar. Hjälpsamma och flexibla.