Grimstagatan 71, 162 57 Vällingby — Visa karta

Vi på FlyttGiganten fixar flytten!

Vi utför alla sorters flyttjänster, exempelvis privatflytt, kontorsflytt och flyttstädning. Vi kan dessutom transportera stora möblemang eller t.ex. pianon och vi har möjlighet till magasinering.
Främst jobbar vi i Stockholmsområdet och Uppsala, men vi kan även ta uppdrag på andra platser i landet.

Med många års erfarenhet av flytt i ryggen kan vi erbjuda både dig som privatperson och det lilla till medelstora företaget smarta lösningar och en välplanerad flytt.
Våra medarbetare är fysiskt starka och försiktiga och arbetar med yrkesmässig utrustning för att kunna flytta dina möbler och bohag tryggt och säkert. Vi har självklart också både ansvarsförsäkring och trafiktillstånd.

Kontakta oss idag för en offert!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 512 kunder tycker om FlyttGiganten

• Jan Ö
    Jan Ö skrev om FlyttGiganten
    Blev lite chockad när flyttkillen ringde....dels för att han som ringde pratade engelska och sedan ringde de så långt i förväg första gången....vid 11-tiden när jag hade beställt till 15-tiden! Annars så gick transporten snabbt och smidigt inget att klaga på! Läs mer
  • Ove S
    Ove S skrev om FlyttGiganten
    Beställde flyttning med mellan-flytt dvs tillfälligt boende några månader.
    Flyttgiganten svarade snabbt och tydligt och var flexibla med mellan flytt och annat. Kom fort och lämnade kartonger och hämtade efter avklarad flytt. Höll alla tider och all var väldigt trevliga i sitt bemötande.
    Snabbt, trevlig och proffsigt helt enkelt.
    / Ove Stark Läs mer
  • Filip L
    Filip L skrev om FlyttGiganten
    Bra service och snabb återkoppling.
    Väldigt mycket extra kostnader som inte var en del av offerten.

Tex. Fast pris flyttstädning med fönsterputs inkluderat.. Mitt under städningen ringer de och begär extra 300 för att putsa insidan av fönstren också.. Flera återkommande samtal som slutade med ett par 1000 extra på fakturan. Läs mer
    2018-09-07 FlyttGiganten F svarar Filip L
    Hej Filip,

Tack för ditt omdöme
    Det blev ett tillägg på bara 345kr för städningen då ni hade ett nästan helkaklat kök samt fönster i innerväggarna och glasdörrar
    Annars gick flytten enligt offerten
    Vi ser fram emot ett bra samarbete kring din andra flytt i December

Med Bästa Hälsningar
  • Erika W
    Erika W skrev om FlyttGiganten
    Flyttgiganten har skött vår flytt av ett tyngre bord och andra lite mer ömtåliga möbler på ett utomordentligt sätt. Vi är mycket nöjda. Läs mer
  • Jean-Christophe R
    Jean-Christophe R skrev om FlyttGiganten
    Moving from Stockholm to Paris. I felt very safe with very good people: the persons who packaged were very kind, respectful, and I as foreign I could obtain goods informations about the process with Dmitrij. The workers were kinds too and so strong ! Läs mer
  • Tobias  A
    Tobias A skrev om FlyttGiganten
    Kontakten med Flyttgiganten började bra, vi gick igenom flytten både via telefon och via mail. Jag skickade bilder på vår lägenhet och fick in offert. Efter vår sista konversation där vi diskuterade vidare hur många timmar, hur många personer, packning av lägenhet osv, utlovades en offert för slutgodkänning, som vi aldrig fick.
    Hörde av mig till Flyttgiganten, och bad få prata med samma person som jag haft kontakt med tidigare. Tilläggas bör att vi givetvis trott att hon bara glömt skicka offerten för slutgodkänning, då vi som sagt fått in tidigare offert, och att allt var på banan då flytt går om sex dagar, och nya ägare till vår lägenhet tillträder dagar efter vår flytt.
    Vår kontaktperson hävdar då plötsligt att vi inte godkänt offert och att hon nu avbokat hela flytten!!
    Då jag förklarar att vi inte fått den sista offerten vi kommit överens om vid vårt senaste samtal erkänner hon inte att hon glömt skicka utan hänvisar till att vi inte godkänt en tidigare offert och därför avbokat flytt, och är nu fullbokad.
    Så plötsligt står vi utan flyttfirma, och beskylls samtidigt för att det är vårt fel, för att vi inte godkänt en offert som vi aldrig fått!
    Detta är fullkomligt oacceptart, och jag avråder samtliga som funderar på att låta Flyttgiganten sköta er flytt att välja ett annat bolag.

Fortsättning följer.. Nu har de hört av sig och plötsligt går allt att lösa.. Flytten går om 5 dagar.. Läs mer
    2018-09-03 FlyttGiganten F svarar Tobias A
    Hej Tobias

Vi hoppas att allt gick bra och ni är nöjda med flytten
    Lycka till med den nya huset

• Stefan P
    Stefan P skrev om FlyttGiganten
    Skulle använda FlyttGiganten igen. Läs mer
  • Marie H
    Marie H skrev om FlyttGiganten
    Jag använde mig av FlyttGiganten när jag flyttade. Från första början fick jag jättebra hjälp och bemötande. Innan flytten kom de med flyttlådor och flyttgarderober som man får låna. De som hjälpte mig flytta var väldigt bra och hjälpsamma personer. Jag är jättenöjd med deras insats.
    Jag använde mig även av FlyttGigantens flyttstädning. De gjorde ett utmärkt arbete också då.
    Jag vill verkligen rekommendera FlyttGiganten. Läs mer
  • Elin D
    Elin D skrev om FlyttGiganten
    Jag beställde flytthjälp av flyttgiganten och är väldigt nöjd med resultatet. Det tog lite längre tid än beräknat, men jag fick hjälp med att skruva isär och ihop min dubbelsäng vilket var superbra! Trevliga killar som gjorde ett bra jobb och jag fick alltid snabba svar vid kontakt.
    Jag skulle rekommendera flyttgiganten när det gäller flytthjälp. Läs mer
  • Julia R
    Korrekt tidsuppskattning Läs mer
  • Jon P
    Jon P skrev om FlyttGiganten
    Flytt med Flyttstädning.
    Väldigt nöjd med flytten. Vi hade lite mer saker och flyttlådor än normalt, men dom fixade snabbt fram en extra bil med släp för att få med allt vårat bohag och det kostade bara 100kr/timmen extra. Läs mer
  • Anki H
    Anki H skrev om FlyttGiganten
    Smidigt, i tid, serviceminded, supernöjd. Läs mer
  • Caroline N
    Caroline N skrev om FlyttGiganten
    Riktigt bra! Supertrevliga killar som slet som bara attan utan gnäll och trevliga och artiga. Rekommenderas! Läs mer
  • Marc Dennis N
    Marc Dennis N skrev om FlyttGiganten
    hired a truck w driver, excellent service, fast, clean, efficient and super friendly - great service! Läs mer
  • Jennie P
    Jennie P skrev om FlyttGiganten
    Vi är SUPERNÖJDA med killarna som hjälpte oss! Så professionella, lugna och bra, om ni har nån extra bonus till personalen så förtjänar verkligen dessa det 😉😃💐 allt var bra utfört och de var så försiktiga med våra saker. Allt var super. Tack! Läs mer
  • Patrick B
    Patrick B skrev om FlyttGiganten
    Vi hade Flyttgiganten för flytt från Stockholm - Östersund och de gjorde ett helt fantastiskt jobb!!! Proffs från ax till limpa och alltid trevligt bemötande. Läs mer
  • Rasmus H
    Rasmus H skrev om FlyttGiganten
    Wow! Vilken smidig flytt. Oerhört proffsiga i sin approach och utförde jobbet på ett kanonsätt. Skulle sammanfatta det hela som snabbt och noggrant. Läs mer
  • Veronica F
    Veronica F skrev om FlyttGiganten
    TOPPENBRA Vilken service, ni packade hela vårt hem, flyttade hela vårt bohag. Kan inte vara bättre. Rekommenderas varmt. Läs mer
  • Åsa A
    Åsa A skrev om FlyttGiganten
    Vi anlitade FLYTTGIGANTEN när vi skulle flytta från lägenhet till hus, vi fick hjälp med både flytt och städ och är väldigt nöjda. Trevlig i kontakten hela vägen, killarna som kom och tog flyttlasset va stora, snabba och trevliga. Även flyttstädningen funkade utmärkt och vi kan inte annat än att rekommendera denna flyttfirma. Med vänlig hälsning,/Åsa Läs mer
  • Daniel D
    Daniel D skrev om FlyttGiganten
    great crew, and good service, even though they were late with a second truck, they gave a refund! Läs mer
  • Niklas S
    Niklas S skrev om FlyttGiganten
    Jag anlitade FlyttGiganten för flytt och städning av en lägenhet. Deras bemötande var bra och kommunikationen med företaget gick smidigt. Dessutom kunde de genomföra uppdraget på önskat datum, vilket var viktigt för min del. Uppdraget gick enligt planering och FlyttGiganten gjorde ett bra jobb. Överlag är jag nöjd med deras arbete. Läs mer
  • Elin L
    Elin L skrev om FlyttGiganten
    Vi är så nöjda med Flyttgiganten. Skönt att flytta med proffs. Läs mer
  • Rikard G
    Rikard G skrev om FlyttGiganten
    Snabba men varsamma! Något försenade vid ankomst, men de var tydliga att informera oss i tid innan. Väldigt nöjda med flyttstädningen också, mycket noggrann. Läs mer
  • Carl H
    Carl H skrev om FlyttGiganten
    Flytt- och städhjälp.
    Mycket bra bemötande från samtliga vi träffade från Flyttgiganten.
    Jag hade inga speciella förväntningar annat ett väl utfört jobb.
    Den sammanlagda upplevelsen var väldigt positiv. Läs mer
  • Helena T
    Helena T skrev om FlyttGiganten
    Enkelt, snabbt, effektivt och ett trevligt bemötande. Precis det man vill ha. Läs mer
  • Marianne T
    Marianne T skrev om FlyttGiganten
    Flyttstädning. Snabba svar. Trevliga och duktiga städare. Mycket bra städat. Vi kan rekommendera detta företag. Läs mer
  • Emelie B
    Emelie B skrev om FlyttGiganten
    Bra service av kontorspersonal och flyttpersonal på plats! Allt funkade smidigt med flytt, städning och magasinering av hela bohaget! Läs mer
  • Daena
    Daena skrev om FlyttGiganten
    Riktig oärlig företag.
    Flyttkillarna gjorde sitt jobb men deras chef var en bluff. Väl på plats meddelade de att jag måste swisha samma kväll och att faktura inte var något de kunde skicka.
    Jag pratade med arbetsledaren och meddelade att jag inte var beredd på att swisha men att jag kunde ordna det under kvällen.
    När allt var lastad och väl på plats på nya stället säger de att jag måste swisha innan de lastar av. Jag försökte framföra att deras arbetsledare per telefon några timmar tidigare sagt att det var ok att swisha senare under kvällen.
    En annan chef som fanns på plats då, påstod att den förra arbetsledaren inte sagt något sånt och att om jag inte swishade på en gång skulle de ta med sig mina saker.
    Hur skulle de annars lita på att jag skulle betala?
    En timme senare löste jag det genom att be en familjemedlem sätta in summan så fort hen kom hem.
    Då ville de att jag skulle betala för den tid de hade väntat på betalning.

Sedan hade jag även bestämlt städning. De hade inte städat balkongen alls. När jag frågade varför det inte var städat där menade de att det fanns saker där som de inte kunde flytta. De syftade då på ett litet hörn där några blommor fanns kvar eftersom att flyttkillarna inte ville ta med det då de var rädda att grenar skulle gå av. Så jag åkte tillbaka och flyttade blommorna själv och så oförskämt svarar företaget.
    Rekommenderar inte de alls.
    Finns massa dolda avgifter även så som 50 kr bensin, en timme fram och tillbaka restid, 10 min paus per timme (som ju är ok men varför upplyser de inte om det?) Samt så tar de betalt för att leverera flyttkartonger.
    Och det där med garanti på städningen? En jäkla bluff visade det sig.
    Anlita inte det här bluff företaget! Läs mer
    2018-06-16 FlyttGiganten F svarar Daena
    Hej Darena,

Tack för ditt omdöme
    Vi beklagar att du inte är nöjd

Vi har utfört flytten och städningen helt enligt avtal och offererade arbetstimmar oavsett att du har även läggt till upphämtning en del saker på en till adress vilket vi så klart ordnade (från början varit det bara en säng)

I din bokningsbekräftelse som du fick den 22 maj med alla våra villkor, priser och info om eventuella tillägg står med klart och tydligt betalningsmetod och förfallodag. Du har fått tydliga instruktioner via telefon från oss på kontoret samt från arbetsledaren på plats. Vi har även svarat på ditt mejl under arbetetsgång hur man betalar och vad som gäller.

Angående städning så har vi städat vad vi kan och det är bara borstning av balkongen som ingår

Vi siktar alltid på att ge en bra service och du har fått omboka och avboka utan några kostnader

Tyvärr kan vi inte utföra dessa uppdrag utan att ta betalt för våra tjänster
    Det är toppen att det löst sig och vi önskar dig lycka till med nya bostaden!

PS
    Det är inte schysst att du har försökt att anklaga oss för skadat lådorna för att få avdrag
    Arbetsledaren har dokumenterat och visat dig skadorna innan flytten påbörjades
  • Malin R
    Malin R skrev om FlyttGiganten
    Vi anlitade flyttgiganten för flytt från lägenhet till hus. Grabbarna som kom till oss var superduktiga, effektiva och väldigt trevliga!
    Rekommenderas starkt ! Läs mer
  • Catharina J
    Catharina J skrev om FlyttGiganten
    Packning och flytt till magasinering. Snabba, effektiva och trevligt bemötande. Läs mer
  • Katja
    Katja skrev om FlyttGiganten
    Kan tyvärr inte alls rekommendera detta företag. Det städades inte rent utan fick bli backning på städningen, det kostade mer än vad som från början var överenskommet, det slängdes saker från lägenheten utan att de frågade. Väldigt besviken. Läs mer
    2018-06-05 FlyttGiganten F svarar Katja
    Hej Katja

Tack för ditt omdöme

Det var tråkigt att få så lågt betyg då du sa till killarna att du var mycket nöjd med flytten
    Vi behövde tyvärr lägga till på städningen då det var mer att göra än normalt
    Vi beklagar att det blev så med sakerna som slängdes men vi har rutiner att slänga gamla dushdraperier och toalettborstar
    Vi har ordnat alla punkter på städningen dagen efter och även köpt ett nytt draperi till nya ägare så han var nöjd

Hoppas att du trivs i ditt nya boende

• Marit A
    Marit A skrev om FlyttGiganten
    Allt var toppen! Rekommenderas det här företaget! Läs mer
  • Thomas S
    Thomas S skrev om FlyttGiganten
    Packning och flytt.
    Bra och snabb hantering av min förfrågan som gav dem uppdraget.
    Pack och flyttpersonal proffsiga i utförande och bemötande.
    Enda strulet blev betalning som gjorde att jag fick åka och hämta ut rätt mycket kontanter. De borde kunna ra kort i dessa dagar 2018.
    Rekonmenderar dem gärna framöver Läs mer
  • Catrine W
    Catrine W skrev om FlyttGiganten
    Flyttgiganten hjälpte oss med vår flytt från lägenhet till radhus samt städning av den gamla lägenheten.

Killarna som hade hand om flytten var extremt snabba och effektiva, för att inte tala om lösningsorienterade.
    När trapporna i nya huset var alltför smala för att få upp sängar och bokhyllor så såg de snabbt till att lösa det genom att lyfta möblerna utifrån och upp en våning in genom fönstret och sen vidare upp på utsidan av huset ännu en våning. Grymt jobbat!

Vi fick också god hjälp med att montera ned och upp en stor träningsställning.

Även städningen var väl utförd. Vi är således väldigt nöjda med den hjälp vi fick av Flyttgiganten. Läs mer
  • Renato K
    Renato K skrev om FlyttGiganten
    Bokade packning, flyttning och flyttstädning. Bra service! Läs mer
  • Sten W
    Sten W skrev om FlyttGiganten
    Vi blev strandsatta av ett oseriöst företag, som vi olyckligtvis hade anlitat för vår flyttning. En vecka innan vårt bohag skulle flyttas fick vi besked om att företaget hade gått i konkurs. Halva flyttkostnaden hade vi betalat i förskott och den lär vara förlorad.
    Vi chansade och tog kontakt med Flyttgiganten, som på ett förträffligt sätt klarade vårt prekära läge, vilket vi är oerhört tacksamma för.
    Dessutom uppträdde personalen proffsigt och var mycket tillmötesgående! Läs mer
  • Julia E
    Julia E skrev om FlyttGiganten
    Bokade både flytt och städ, allt gick jättesmidigt. Supernöjd med resultatet! Läs mer
  • Nathalie L
    Nathalie L skrev om FlyttGiganten
    Smidig, proffsig och enkel flytt. Rekommenderas Läs mer
  • Patric H
    Patric H skrev om FlyttGiganten
    Jättebra service med supertrevlig och duktig personal, rekommenderas varmt! Läs mer
  • Xinming W
    Xinming W skrev om FlyttGiganten
    Very good help and especially helpful from Zandra! Läs mer
  • Anna N
    Anna N skrev om FlyttGiganten
    Flytthjälp och städning. Supernöjd med deras snabba jobb och tillgänglighet vid olika kontakt tillfällen Läs mer
  • Petter I
    Petter I skrev om FlyttGiganten
    Jag är jättenöjd med FlyttGiganten! Bra och effektivt till ett mycket bra pris! Läs mer
  • Julie D
    Julie D skrev om FlyttGiganten
    Perfect solution to move quickly and without stress.
    I warmly recommend Flyttgiganten for their profesionalism and their efficiency ! Läs mer
  • Felix M
    Felix M skrev om FlyttGiganten
    Allt var bra och professionellt Läs mer
  • Carlos A
    Carlos A skrev om FlyttGiganten
    Very good communication and customer service, very fast and secure transportation and very friendly personnel. The only thing that I would slightly complain about was the moving boxes smelling like cigarette, but even with that I would recommend 100% this company! Very good service experience overall Läs mer
  • Krister A
    Krister A skrev om FlyttGiganten
    Det märks att de gjort det förut:-) Läs mer
  • Pia F
    Pia F skrev om FlyttGiganten
    Flyttstädning. Det var absolut inget att anmärka på. Trevlig personal, snyggt, snabbt o bra pris . Läs mer
  • Benjamin M
    Benjamin M skrev om FlyttGiganten
    Movers didn't speak English. I got one truck instead of 2 even if it was in the signed contract...
    Interesting other behavior was when they asked me to pay even if the delivery was not over... Asking for 10 hours when they lost 3 hours due to the missing truck and playing tetris very slowly. I will never again work with this company... And reco.se maybe you should run some background check with this kind of recommended company. Läs mer
    2018-03-23 Flyttfirma F svarar Benjamin M
    Hi Benjamin

Thank you for your comment and we regret that you are not completely satisfied
    We agreed and booked 43m3 for your move, and if we had known in advance about the extra address and that household goods is larger than the description you gave for the quote then obviously we would plan the move with an even bigger truck
    To be able to take everything with us and to pack everything in a safe and secure way you sometimes need to repack some things but it has not taken 3 hours
    The supervisor speaks good English, and all the other guys understands English but speaks Swedish and they always work efficient and at a good pace
    All additions take extra hours compared to the quotation and unfortunately we have to charge for the work we performed .
    In your case extra time was due to: an additional address that you added during the move, the household goods was bigger and some things needed to be re-packed because the previous moving company you used to move into the warehouse left everything without criticism. Working without shoes at the new address
    The supervisor has noted all of this for you in place before we add extra working hours and you have approved everything
    We always calculate the amount before the assignment ends, so the guys can go back to the office immediately after the job
    We hope you are happy in your new house

Best Regards
  • Veronica D
    Veronica D skrev om FlyttGiganten
    Använde FlyttGiganten till en privatflytt. Flott bemötande på telefon. Är jättenögd! Dom kom till avtalad tid, var snabba, trevliga och otrolig proffa. Kommer att använda dom om jag behver flytt i framtiden. Kan rekomandera dom på det stärkaste Läs mer
  • Kristin P
    Kristin P skrev om FlyttGiganten
    Enkla, trevliga och gjorde ett utmärkt jobb! Läs mer

Grimstagatan 71, 162 57 Vällingby