Grimstagatan 71, 162 57 Vällingby — Visa karta

Vi på FlyttGiganten fixar flytten!

Vi utför alla sorters flyttjänster, exempelvis privatflytt, kontorsflytt och flyttstädning. Vi kan dessutom transportera stora möblemang eller t.ex. pianon och vi har möjlighet till magasinering.
Främst jobbar vi i Stockholmsområdet och Uppsala, men vi kan även ta uppdrag på andra platser i landet.

Med många års erfarenhet av flytt i ryggen kan vi erbjuda både dig som privatperson och det lilla till medelstora företaget smarta lösningar och en välplanerad flytt.
Våra medarbetare är fysiskt starka och försiktiga och arbetar med yrkesmässig utrustning för att kunna flytta dina möbler och bohag tryggt och säkert. Vi har självklart också både ansvarsförsäkring och trafiktillstånd.

Kontakta oss idag för en offert!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 554 kunder tycker om FlyttGiganten

• 2019-01-21

Monica M skrev om FlyttGiganten
    Har anlitat Flytthihanten tidigare och är mkt nöjd med arbetet som flyttkillarna gjorde. Väldigt effektiva , duktiga och serviceminded. Läs mer
  • 2019-01-21

Marina S skrev om FlyttGiganten
    Flytt och flyttkartonger
    Bra service m trevligt bemötande
    Våra förväntningar uppfylldes Läs mer
  • 2019-01-18

Eva E skrev om FlyttGiganten
    Flytt och städ. Noggranna och försiktiga. Läs mer
  • 2019-01-17

Anders H skrev om FlyttGiganten
    Snabba och proffsiga. Snygg hantering av en skada som uppstod. Läs mer
  • 2019-01-12

Jeanette M skrev om FlyttGiganten
    Har fått hjälp med visningsstädning och är jättenöjd. Det gick fortare än förväntat och hela huset är skinande rent. Mycket trevlig personal, de var omsorgsfulla och försiktiga med allt. Rekommenderas! Läs mer
  • 2019-01-08

Haykal B skrev om FlyttGiganten
    Kunniga o trevliga. Med glädje remmomenderar jg att anlita på de när man behöver de. Vill tacka föt deras hjälp. Läs mer
  • 2019-01-07

Carina G skrev om FlyttGiganten
    Snabb och proffig flytthjälp till ett rimligt pris. Läs mer
  • Johan A

2019-01-02

Johan A skrev om FlyttGiganten
    Allt gick enkelt och smidigt! Rekommenderas! Läs mer
  • Kristin L

2018-12-29

Kristin L skrev om FlyttGiganten
    Vi använde oss av FlyttGiganten för flytt, flyttstäd samt extratjänst att köra saker till tippen. Flyttkillarna var väldigt effektiva och jobbade på snabbt, både med att tömma lägenheten och få in lådorna i nya lägenheten. Samma sak med tjejerna som skötte städningen. De var effektiva och väldigt duktiga och vi är supernöjda med resultatet. De höll tiderna som de sagt och det var lätt att komma i kontakt med både kontoret och killarna och tjejerna som utförde arbetet. Vi tycker att allt fungerade väldigt smidigt och bättre än vi förväntat oss.
    Även betalningen via swish gick smidigt och kvittot mejlades till oss. Betalningen stämde överens med offerten. Läs mer
  • 2018-12-28

Mattias S skrev om FlyttGiganten
    I samband med flytt kollade vi runt bland olika flyttfirmor. Men valet föll på Flyttgiganten. Det har vi inte ångrat en sekund. Vi hade ett normalstort flyttlass, men det blev en del tilläggsbeställningar, t ex köra saker till tippen, eller putsning av balkonginglasningen. Allt löstes snabbt och tilläggen var inga problem alls att lösa. Killarna som hjälpte till med flytten var noggranna och försiktiga med våra möbler.

Kan varmt rekommendera Flyttgiganten för dig som vill ha hjälp med flytt eller städ. Läs mer
  • 2018-12-20

Marit B skrev om FlyttGiganten
    Fick hjälp med flytt och flyttstädning.
    Kort varsel men det var inget problem för dem. Treviga i kontakt och en helt perfekt städning!
    Jag kommer att använda dem igen!
    Marit Läs mer
  • 2018-12-19

Magnus E skrev om FlyttGiganten
    Packning, flytt och flyttstäd utfördes på ett professionellt sätt. Kan rekommendera FlyttGiganten. Läs mer
  • 2018-12-19

Emelie Z skrev om FlyttGiganten
    Vi beställde flytt med packning av allt. Superbra packat och alla lådor var tydligt uppmärkta med vilket rum de hörde till. Kläder på galgar hängdes i större lådor så de inte blev skrynkliga. Rekommenderas starkt! Läs mer
  • 2018-12-08

Ing-Marie P skrev om FlyttGiganten
    Jag har beställt flytt av flyttkartonger till förråd och bärhjälp vid inflyttning i ny bostad samt fönstertvätt. Flytten av av kartonger till förråd sköttes helt på egen hand av två jätteduktiga och snabba killar. De förstod precis hur jag ville ha det placerat i förrådet. Helt perfekt!
    Jag blev glad att se att det var samma killar som kom som bärhjälp vid inflyttning. Snabb och perfekt flyttning. Hur de kunde hantera flyttbilen på den lilla uppfarten var helt fantastiskt. Fönsterputsningen har mycket bra och noggrann. Fint jobb.
    Jag kommer välja er för återflyttningen av allt som är magasinerat. Stort tack! Läs mer
  • 2018-12-08

Andreas P skrev om FlyttGiganten
    Snabb, korrekt & proffsig service!
    Dessutom über-trevlig personal...
    😎👊🏽 Läs mer
  • Lena E

2018-12-05

Lena E skrev om FlyttGiganten
    Jättebra, jättesnabba. De la till och med ut filt på hallgolvet golvet i nya bostaden för att inte dra med all skit från skorna in i lägenheten!! En flyttfirma jag kommer att rekommendera 😊😊😊 Läs mer
  • 2018-12-03

Papy N skrev om FlyttGiganten
    Jag köpte flytt och städ tjänsten. mycket trevliga personaler.jag är nöjd med deras bemötande och deras hjälp. Läs mer
  • 2018-12-03

Carlos V skrev om FlyttGiganten
    Professional and punctual. The service was fast and it took less time than I expected. The guys were polite and nice to talk to. Läs mer
  • Fredrik Ariel B

2018-11-28

Fredrik Ariel B skrev om FlyttGiganten
    I sista minuten hittade dom tid att hjälpa mig flytta. Förväntade mig ok service, men in stormar två flyttkillar som på en gång arbetade snabbt, effektivt och behandlade mina grejer som om det var deras egna. De var också måna om tiden, att det skulle gå så snabbt som möjligt! Lägre kostnad för mig. Rekommenderar flyttfirman - tummen upp! Läs mer
  • 2018-11-26

Rasmus N skrev om FlyttGiganten
    Beställde en flyttbil, med bärhjälp.

Bra saker:
    - Hjälpsamma arbetare
    - Arbetarna hanterade grejerna med stor försiktighet

Dåliga saker:
    - Arbetarna ville komma 90 min innan bestämd tid, blev därför bråttom att få ihop det sista packandet.
    - Kunde ibland vara svårt att kommunicera med arbetarna pga deras dåliga svenska.

I stort sett är jag nöjd med tjänsten, kan tänka mig att kontakta dem igen om så krävs. Läs mer
    2018-11-28 FlyttGiganten F svarar Rasmus N
    Hej Rasmus,

Tack för ditt omdöme
    Killarna blev klara tidigare än vi hade planerat med uppdraget innan och de frågade bara om det går att börja flytten tidigare
    Hade det inte funkat för dig så hade de väntat
    Tyvärr fick du en engelsk talande arbetsledare då har vi en del kunder som pratar bara engelska
    Vi är glada att du trots allt är nöjd, synd att vi bara fick en trea från dig
    Vi hoppas att du trivs i din nya bostad

• 2018-11-26

Alexey V skrev om FlyttGiganten
    Ordered a flyttservice to move my things between 2 appartment. They loaned me cardboxes (I had only to pay for home delivery of these), moved everything very professionally and accurately. They value things and do not throw delicate things like TVs, monitors etc but rather accurately place them on shelves in the car.

Several days later I've unpacked all the boxes and they picked the cardboxes real quick.
    Highly recommended. Läs mer
  • 2018-11-19

Michelle K skrev om FlyttGiganten
    Grabbarna var effektiva och tillmötesgående!!
    Jag kommer att anlita Er igen!
    Stort tack för toppen bra service!

Ett tips jag vill att ni ser till att grabbarna har mum skydd för att slippa inhalera allt damm!! Arbetsmiljön!! Läs mer
  • 2018-11-16

Melanie J skrev om FlyttGiganten
    Proffsigt och trevligt bemötande från första stund! Dom som gjorde själva flytten var väldigt hjälpsamma och trevliga, och snabba. Blev lite fel med betalningen men det åtgärdades omgående = väldigt proffessionellt!!
    Dom höll tid och pris enligt offert.

Vi kan starkt rekommendera företaget. Läs mer
  • 2018-11-15

Mikaela P skrev om FlyttGiganten
    Proffsiga och snabba! Skulle aldrig spela Tetris mot de här flyttmästarna! De vet hur man packar en bil! Mycket trevliga! Läs mer
  • 2018-11-14

Markus B skrev om FlyttGiganten
    mycket proffsiga och effektiva. försiktiga med mina möbler samt mycket bra städat oxå. Läs mer
  • 2018-11-06

Richard N skrev om FlyttGiganten
    1 privatflytt.
    2 mycket trevligt.
    3 företaget levde upp till höga förväntningar och överträffade dessa.
    4 Mycket professionellt bemötande, god service och hjälpsamhet. Flyttkillarna var fantastiska, artiga och hjälpsamma. De lade upp arbetet närmast som en militär operation - välplanerat och effektivt, imponerande. Läs mer
  • 2018-11-06

Lenka Z skrev om FlyttGiganten
    Proffsigt gjort. Både flytt och städ. Och helt okej priser. Läs mer
  • 2018-11-03

Rakshith S skrev om FlyttGiganten
    Beställde flyttstädning och flytt till ett fast pris. De var punktliga och professionella, skulle definitivt anlita de igen. Läs mer
  • 2018-11-02

Maria S skrev om FlyttGiganten
    Superproffsiga och hjälpsamma, allt fungerade perfekt. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2018-11-02

Lisa H skrev om FlyttGiganten
    Bra. Ordning och reda. Enkla att ha och göra med! Tack! Läs mer
  • 2018-10-31

Marlene N skrev om FlyttGiganten
    Flyttkillarna var trevliga. Flytten tog dessvärre dubbelt så lång tid än vad det var beräknat, men vi hade väldigt mycket saker. Vi är nöjda och skulle rekommendera flyttgiganten. Läs mer
  • 2018-10-31

Thomas F skrev om FlyttGiganten
    Flytt och magasinering. Funkade perfekt! Läs mer
  • Ricard F

2018-10-31

Ricard F skrev om FlyttGiganten
    Mycket dåligt genomförd flytt. Trasiga möbler, dåligt bemötande när man försöker påpeka detta och ointresse att ta ansvar för problemen de ställde till. Efter en långkörare via ARN så fick vi till slut rätt och fick tillbaka en del av värdet på trasiga möbler och så.
    Kan inte varna tillräckligt för detta skumraskföretag. Läs mer
    2018-10-31 FlyttGiganten F svarar Ricard F
    Hej Ricard,

Tack för ditt omdöme angående er flytt den 8/04 - 2016
    Tack efter denna erfarenhet har vi ändrat våra rutiner och fotograferar numer alla möbler som redan har skador innan vi påbörjar uppdrag
    Vi hoppas att ni trivs i er nya bostad

2018-10-31 Ricard F svarar FlyttGiganten F
    Trevligt att se att ni fortfarande är lika ointresserade av att ta ansvar för det som hände.
    Ändrade rutiner hade varit bra för oss också då vi lättare hade kunnat påvisa skadorna efter genomförd flytt.
    Läs mer genom att expandera tråden +
    Ricard F gillar detta
  • 2018-10-24

Anders skrev om FlyttGiganten
    Jag har flyttat själv med hjälp av kompisar och familjemedlemmar en massa gånger och efter dessa flyttar kändes pengarna som jag betalade till FlyttGiganten för packning och flytt som mycket välanvändna.

Mitt intryck av FlyttGiganten var mycket positivt, från början till slut. Flytten tog lite längre tid än uppskattat på offerten, men både packpersonal och flyttpersonal var väldigt effektiva. Packningen gjordes så proffsigt att det var lätt att packa upp och veta vart allt skulle. Jag var imponerad av personalen.

Utifrån min egna upplevelse rekommenderar jag Flyttgiganten varmt. Läs mer

Kerstin Z J skrev om FlyttGiganten
    Jag beställde flytt, flyttstädning och körning till åvc. Jag har blivit mycket trevligt bemött i alla kontakter och mina önskemål och behov har blivit väl uppfyllda. All personal har jobbat både snabbt och professionellt. Huset jag lämnade har nog aldrig tidigare varit så rent!
    Jag är mycket nöjd och rekommenderar gärna FlyttGiganten. Läs mer

Ebba H skrev om FlyttGiganten
    Fick hjälp med flytt samt hyra flyttkartonger. Trevligt och proffsigt bemött av samtliga. Läs mer

Amanda W skrev om FlyttGiganten
    Flytten gick smidig o bra......... Läs mer
  • 2018-10-15

Anna S skrev om FlyttGiganten
    Flytt och flyttstädning. Allt har fungerat otroligt smidigt. Grabbarna som flyttade våra prylar var både trevliga, nogranna och snabba.
    De möbler som monterades ner utav de markerades med siffror. Superenkelt för oss att montera ihop det sen. Bara att sätta ihop de delar med samma siffra :-)

Flyttstädningen fanns de inget att klaga på. Skinande rent överall! Läs mer
  • Fredrik I

2018-10-15

Fredrik I skrev om FlyttGiganten
    Tjänsten utfördes i enlighet med beskrivning till överenskommet pris. Tydlig kommunikation och trevliga personer som hjälpte till med flytten. Läs mer
  • 2018-10-09

Simon W skrev om FlyttGiganten
    De kom för tidigt än utsagd tid och pratade väldigt dålig engelska, men de utförde en väldigt noggrann städning Läs mer
  • 2018-10-08

Bert O skrev om FlyttGiganten
    We used FlyttGiganten for a move, without packing or cleaning. They came well on time and were packing up the truck within 10 minutes. They were quick, very efficient and, very important, careful with our furniture and apartment we moved out of.
    On arrival at the new place, unpacking was just as quick, efficient and careful.
    We had zero damage on either property or possessions. I will absolutely choose FlyttGiganten again when I'd move again and will recommend them within my network. Läs mer
  • 2018-10-07

Ida K skrev om FlyttGiganten
    Väldigt bra och effektiv flyttservice. Tre stycken jobbade mycket hårt och systematiskt och det gick fort! Vi fick påminna lite om att låna flyttkartonger och alla fanns inte från början, men det löste sig mycket bra i slutändan! Läs mer
  • 2018-09-12

Jan Ö skrev om FlyttGiganten
    Blev lite chockad när flyttkillen ringde....dels för att han som ringde pratade engelska och sedan ringde de så långt i förväg första gången....vid 11-tiden när jag hade beställt till 15-tiden! Annars så gick transporten snabbt och smidigt inget att klaga på! Läs mer
  • 2018-09-06

Ove S skrev om FlyttGiganten
    Beställde flyttning med mellan-flytt dvs tillfälligt boende några månader.
    Flyttgiganten svarade snabbt och tydligt och var flexibla med mellan flytt och annat. Kom fort och lämnade kartonger och hämtade efter avklarad flytt. Höll alla tider och all var väldigt trevliga i sitt bemötande.
    Snabbt, trevlig och proffsigt helt enkelt.
    / Ove Stark Läs mer
  • 2018-09-05

Filip L skrev om FlyttGiganten
    Bra service och snabb återkoppling.
    Väldigt mycket extra kostnader som inte var en del av offerten.

Tex. Fast pris flyttstädning med fönsterputs inkluderat.. Mitt under städningen ringer de och begär extra 300 för att putsa insidan av fönstren också.. Flera återkommande samtal som slutade med ett par 1000 extra på fakturan. Läs mer
    2018-09-07 FlyttGiganten F svarar Filip L
    Hej Filip,

Tack för ditt omdöme
    Det blev ett tillägg på bara 345kr för städningen då ni hade ett nästan helkaklat kök samt fönster i innerväggarna och glasdörrar
    Annars gick flytten enligt offerten
    Vi ser fram emot ett bra samarbete kring din andra flytt i December

• 2018-09-03

Erika W skrev om FlyttGiganten
    Flyttgiganten har skött vår flytt av ett tyngre bord och andra lite mer ömtåliga möbler på ett utomordentligt sätt. Vi är mycket nöjda. Läs mer
  • Jean-Christophe R

2018-08-22

Jean-Christophe R skrev om FlyttGiganten
    Moving from Stockholm to Paris. I felt very safe with very good people: the persons who packaged were very kind, respectful, and I as foreign I could obtain goods informations about the process with Dmitrij. The workers were kinds too and so strong ! Läs mer
  • 2018-08-22

Tobias A skrev om FlyttGiganten
    Kontakten med Flyttgiganten började bra, vi gick igenom flytten både via telefon och via mail. Jag skickade bilder på vår lägenhet och fick in offert. Efter vår sista konversation där vi diskuterade vidare hur många timmar, hur många personer, packning av lägenhet osv, utlovades en offert för slutgodkänning, som vi aldrig fick.
    Hörde av mig till Flyttgiganten, och bad få prata med samma person som jag haft kontakt med tidigare. Tilläggas bör att vi givetvis trott att hon bara glömt skicka offerten för slutgodkänning, då vi som sagt fått in tidigare offert, och att allt var på banan då flytt går om sex dagar, och nya ägare till vår lägenhet tillträder dagar efter vår flytt.
    Vår kontaktperson hävdar då plötsligt att vi inte godkänt offert och att hon nu avbokat hela flytten!!
    Då jag förklarar att vi inte fått den sista offerten vi kommit överens om vid vårt senaste samtal erkänner hon inte att hon glömt skicka utan hänvisar till att vi inte godkänt en tidigare offert och därför avbokat flytt, och är nu fullbokad.
    Så plötsligt står vi utan flyttfirma, och beskylls samtidigt för att det är vårt fel, för att vi inte godkänt en offert som vi aldrig fått!
    Detta är fullkomligt oacceptart, och jag avråder samtliga som funderar på att låta Flyttgiganten sköta er flytt att välja ett annat bolag.

Fortsättning följer.. Nu har de hört av sig och plötsligt går allt att lösa.. Flytten går om 5 dagar.. Läs mer
    2018-09-03 FlyttGiganten F svarar Tobias A
    Hej Tobias

Vi hoppas att allt gick bra och ni är nöjda med flytten
    Lycka till med den nya huset

Ricard F gillar detta
  • 2018-08-15

Stefan P skrev om FlyttGiganten
    Skulle använda FlyttGiganten igen. Läs mer
  • 2018-08-10

Marie H skrev om FlyttGiganten
    Jag använde mig av FlyttGiganten när jag flyttade. Från första början fick jag jättebra hjälp och bemötande. Innan flytten kom de med flyttlådor och flyttgarderober som man får låna. De som hjälpte mig flytta var väldigt bra och hjälpsamma personer. Jag är jättenöjd med deras insats.
    Jag använde mig även av FlyttGigantens flyttstädning. De gjorde ett utmärkt arbete också då.
    Jag vill verkligen rekommendera FlyttGiganten. Läs mer

Grimstagatan 71, 162 57 Vällingby