FlyttGiganten

Grimstagatan 71, 162 57 Vällingby — Visa karta

Vi på FlyttGiganten fixar flytten!

Vi utför alla sorters flyttjänster, exempelvis privatflytt, kontorsflytt och flyttstädning. Vi kan dessutom transportera stora möblemang eller t.ex. pianon och vi har möjlighet till magasinering.
Främst jobbar vi i Stockholmsområdet och Uppsala, men vi kan även ta uppdrag på andra platser i landet.

Med många års erfarenhet av flytt i ryggen kan vi erbjuda både dig som privatperson och det lilla till medelstora företaget smarta lösningar och en välplanerad flytt.
Våra medarbetare är fysiskt starka och försiktiga och arbetar med yrkesmässig utrustning för att kunna flytta dina möbler och bohag tryggt och säkert. Vi har självklart också både ansvarsförsäkring och trafiktillstånd.

Kontakta oss idag för en offert!
Öppet just nu
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 750 kunder tycker om FlyttGiganten

• 2020-04-06

Andrejs J skrev om FlyttGiganten
    jätte nöjd , snabb och kvalitet . Läs mer
  • 2020-04-04

Matts L skrev om FlyttGiganten
    Flytt, magasinering och flyttstädning. Allt fungerade klockrent killarna som skötte flytten var kanonbra och tjejerna som städade gjorde det klockrent Läs mer
  • 2020-04-04

Anna J skrev om FlyttGiganten
    Jättebra jobb! Arbetetare har extra städat alla platser, som jag har önskat. Jag är jätte nöjd och tipsar gärna FlyttGiganten! Läs mer
  • 2020-03-29

Josefin E skrev om FlyttGiganten
    Anlitade dem för flytt samt flyttstäd och är jättenöjd med båda delar! Professionella, trevliga och mycket prisvärda. Läs mer
  • 2020-03-29

Staffan W skrev om FlyttGiganten
    de gjorde ett snabbt och bra jobb, men tycker det var lite för dyrt. Läs mer
  • 2020-03-28

Sandra R skrev om FlyttGiganten
    Trevligt, proffsigt, snabbt - allt gick super bra och smidig!!! Läs mer
  • 2020-03-26

Anna G skrev om FlyttGiganten
    Bokade transport av fåtölj - sökte på nätet och hade kontakt med flera företag. Valde FlyttGiganten då de var absolut bäst - tillmötesgående, bemötande, pris, info , hålla överenskommen tid - ja helt enkelt helheten !! Läs mer
  • 2020-03-24

Ulla V skrev om FlyttGiganten
    Mycket smidig och proffsig hantering av flytten! Och fantastisk flyttstädning! Dessutom mycket hjälpsam och trevlig personal. Kan varmt rekommendera Flyttgiganten! Läs mer
  • 2020-03-24

Mikaela Å skrev om FlyttGiganten
    Ett företag som levererar hela paketet med allt från lån av flyttkartonger, snabb utflytt och inflytt till ett väldigt bra pris. Läs mer
  • 2020-03-20

Daniel J skrev om FlyttGiganten
    Flyttpersonalen dök upp i tid och flyttade godset utan skador. Allt gick enligt plan och vi kommunicerade på engelska. Möjligtvis kunde de ha haft två stora lastbilar istället för en stor och en liten eftersom en flyttgubbe fick åka 2 ggr. Kanske var det vi som hade ovanligt mkt prylar men å andra sidan hade vi inget matbord. De var sålt innan flytt. Totalt sett skulle jag rekommendera Flyttgiganten. Läs mer
  • 2020-03-19

Inez Sonja Birgitta W skrev om FlyttGiganten
    Bra bemötande och bra service från bokning till och med flytt.
    Jag kan rekommendera dem. Läs mer
  • 2020-03-18

Patrik B skrev om FlyttGiganten
    Trevliga, duktiga, proffs på att packa, effektiva Läs mer
  • 2020-03-17

Ville N skrev om FlyttGiganten
    Kanon servis med mycket flexibilitet. Mycket rättfram !! Läs mer
  • 2020-03-12

Anna G skrev om FlyttGiganten
    Flytthjälp & flyttstäd
    Otroligt proffsiga och trevliga. Vi är så nöjda med hur allt gick och flytthjälpen var så otroligt hjälpsamma och omtänksamma även om vi inte hade meddelat hisstider osv. De gjorde verkligen ett toppen jobb! Vi kommer definitivt återkomma i framtiden om vi flyttar igen. Läs mer
  • 2020-03-12

Anders E skrev om FlyttGiganten
    Allt var perfekt, trevliga och effektiva samt noggranna flyttgubbar. Flyttstädningen var även den utmärkt.
    Vi kommer att rekommendera Flyttgiganten till vänner o bekanta.
    Tack. Läs mer
  • 2020-03-11

Ulrica S skrev om FlyttGiganten
    Anlitade Flyttgiganten för packning av lägenhet och flytt.
    Professionellt bemötande från början till slut.
    Duktig och professionell personal som packade ner lägenheten prydligt och effektivt. Kom på utsatt tid.
    Flytten utfördes också bra.
    Har anlitat Flyttgiganten även vid tidigare flyttar och är väldigt nöjd! Läs mer
  • Ida W

2020-03-09

Ida W skrev om FlyttGiganten
    Andra gången jag anlitar Flyttgiganten. Som flera har upplevt så blev slutfakturan dyrare än offert (kanske lite för snäll uppskattning) och läser man det finstilta så förstår man att det kommer att bli så och jag hade tagit höjd, och är supernöjd ändå . Jag tog hjälp med packning av kök, och städ + flytt. Packningen och städet var magiskt bra! Flytten också. En sak som gjorde att jag valde just flyttgiganten är att man lånar lådor gratis, de hämtar sedan upp dem när man packat ur, och betalar bara för ev förlorade lådor, stort plus! De är även väldigt punktliga. Rekommenderar Flyttgiganten med varm hand. Läs mer
  • 2020-03-08

Yevgeniya A skrev om FlyttGiganten
    Jag har köpt flyttstädning. Fick ett snabb svar på prisförfrågan och alla följdfrågor jag hade om tjänsten.
    Städare kom i tid, var jättetrevliga, städade allt superbra och även snabbare än lovat.
    Hela processen av att beställa och få tjänsten kändes lätt och smidigt och jag är jättenöjd med resultatet. Läs mer
  • NICLAS P

2020-03-06

NICLAS P skrev om FlyttGiganten
    Smidigt och flexibelt. Höll sig också bra inom ramen av offerten Läs mer
  • 2020-02-24

Rika T skrev om FlyttGiganten
    Försiktigt hanterade varor. Bra packat i lastbilen. Trevliga, duktiga killar.
    Städningen utfört jätte bra. Har dock inte lämnat över lägenheten till den nya ägare än som kan ju komma tillbaka med någon klagomål. I så fall återkommer.
    Tack. Läs mer
  • 2020-02-17

Shirin Z skrev om FlyttGiganten
    Very friendly staff, excellent work. Läs mer
  • 2020-02-06

Susanne Ö skrev om FlyttGiganten
    Utmärkt service från första kontakten med Flyttgiganten enda till flytten med flyttkillarna som skötte det snabbt och proffsigt!
    Susanne Läs mer
  • 2020-02-04

Lena E skrev om FlyttGiganten
    Anlitade Flyttgiganten för flytt och städ vilket fungerade utmärkt.
    Flyttkillarna var på plats på exakt tid och jobbade hårt och profesionellt hela dagen tills allt var klart.
    Städningen var superbra. Hela lägenheten glänste och inte en vrå hade glömts bort. Läs mer
  • 2020-02-01

Jennie B skrev om FlyttGiganten
    Köpte flytthjälp och flyttstäd.
    Jobbade på bra och organiserade upp det bra.
    Ett seriöst intryck. Läs mer
  • 2020-01-31

Emma S skrev om FlyttGiganten
    En MYCKET bra flyttfirma!!! Smidigt, snabbt och prisvärt! Inget gick sönder eller kom bort i flytten. Vi anlitade Flyttgiganten för en helhetslösning; packning, flytt och städning. Allt gjordes mycket bra.
    Jag kan varmt rekommendera denna firma! Läs mer
  • 2020-01-30

Carl Ö skrev om FlyttGiganten
    Bra och proffsigt. De var på plats i god tid och lyfte in mammas piano utan problem. Läs mer
  • 2020-01-29

Annica N skrev om FlyttGiganten
    Trevliga och noggranna killar som flyttade mina möbler. Snabba. Försiktiga. Hjälpsamma.
    Blev bra bemött även i telefon när jag bokade flytt och när jag ringde för att fråga några saker. Snabba i sina mejlsvar.
    Jag beställde flytt av helt bohag från en adress till en annan.

De höll den beräknade tiden. Läs mer
  • 2020-01-28

Catarina H skrev om FlyttGiganten
    Jag har anlitat Flyttgiganten flera gånger och blivit nöjd. De är pålitliga och ger bra service. De som jobbar med själva flyttandet är trevliga och lätta att kommunicera med. Läs mer
  • 2020-01-27

NATHNET VIVAN M skrev om FlyttGiganten
    Toppen från start till slut! Kan verkligen rekommendera Flyttgiganten för små till stora uppdrag. De skötte hela min flytt från packning till flyttstädning utmärkt! Flyttmännen jobbade mycket effektivt och var varsamma med alla föremål. Inget gick sönder. Kommer definitivt använda dom för alla framtida flyttar :) Läs mer
  • David K

2020-01-27

David K skrev om FlyttGiganten
    Fantastiskt bra service och trevliga flyttgubbar som hanterade allt med perfektion, rekommenderar Flyttgiganten varmt! Läs mer

Maria C skrev om FlyttGiganten
    Bra, smidigt och billigt - kan rekommendera dem! Läs mer

Bengt J skrev om FlyttGiganten
    Mycket bra flyttfirma och mycket väl utförd flyttstädning. Hjälpsamma, trevliga, snabba =professionellt bemötande och mycket prisvärda. 2a gången vi använder Flyttgiganten. Rekommenders varmt! Läs mer

Jessica N skrev om FlyttGiganten
    Vi beställde både flytt och flyttstäd av Flyttgiganten. Kommunikationen före vår flytt var toppen; tydligt och trevligt. Flyttkillarna var snabba och proffsiga. Även städningen var toppen, absolut inget att klaga på. Vi valde fast pris. Kan varmt rekommendera FlyttGiganten! Läs mer

Michelle H skrev om FlyttGiganten
    Har beställt flyttstäd av en enrummare under två olika tillfällen. Mycket nöjd, proffsigt bemötande. Har även beställt kör- och bärhjälp vid flytt och det var toppen. En 1,5a på 3e våningen tömdes och släpptes av i ett shurgard-förråd av två killar på 1,5 timme! Så grymma! Tack. Läs mer
  • 2020-01-22

Johan F skrev om FlyttGiganten
    En flytt från Hässelby till Roslagen - gick på dryga 5 timmar.
    Helt otroligt bra med fantastiska flyttkillar och trevligt bemötande - proffsigt helt enkelt.
    Johan&Maria Läs mer
  • Caroline L

2020-01-22

Caroline L skrev om FlyttGiganten
    Jättetrevliga, snabba och försiktiga killar! Skulle absolut anlita dem igen! Läs mer
  • 2020-01-22

Judy C skrev om FlyttGiganten
    Vi har fått hjälp med packning, flyttning, uppackning samt städning av den gamla bostaden. FlyttGiganten utförde det som avtalades och därutöver. Mycket trevliga, ansvarsfulla och proffsiga tjejer och killar som hjälpte oss i tre dagar! Läs mer

Robert A skrev om FlyttGiganten
    TACK för ett suveränt jobb med flytten igår.
    Vi är supernöjda med flytt och städning. Läs mer

Per A skrev om FlyttGiganten
    Vi hade packning, flytt och flyttstädning genom Flyttgiganten och bemöttes proffsigt och hela vägen igenom utfördes tjänsten effektivt och bra. Något oklart i samband med bedömning av omfattningen som påverkade och ändrade i antal lastbilar/ personal hade kanske kunnat undvikas med mer precisa kontrollfrågor möjligen. Men i all väsentligt är vi mycket nöjda. Läs mer

Henrik G skrev om FlyttGiganten
    Rekommenderas av släkting som använt företaget flera gånger. Mycket nöjd med bemötande, service och priser. Initiativtagande och serviceinriktade flyttkarlar: Som exempel kan nämnas att när soffan som skulle till övervåningen visade sig för stor för trappen monterade de raskt ner den, bar upp delarna och monterade ihop den på plats (det hade jag aldrig tänkt på själv). Läs mer
  • 2020-01-20

Camilla Sofia H skrev om FlyttGiganten
    Flyttgiganten flyttade mina saker effektivt och smidigt från Stockholm till Skåne och var dessutom trevliga. Läs mer
  • 2020-01-17

Petra L skrev om FlyttGiganten
    FlyttGiganten var proffsiga och prisvärda. De hanterade mina saker varsamt och var flexibla utifrån mina behov. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2020-01-15

Anna S skrev om FlyttGiganten
    En helt igenom proffsig hantering, från offert till slutstäd. Kom på utsatt tid, snabb och proffsig last och urlast, vi kunde inte varit mer nöjda! Tusen tack skulle vi vilja säga till er alla som hjälpte oss med denna stora flytt. Läs mer
  • 2020-01-15

Jennifer K skrev om FlyttGiganten
    Flytthjälp, magasinering och flyttstäd. Smidigt utflyttning, upplevde dock att processen med lista över bohag var osmidig och fördyrade hela flytten. Vid inflyttning efter magasinering var flytthjälpen ca 4 timmar försenade. Läs mer
  • 2020-01-14

Robert W skrev om FlyttGiganten
    quick response to queries, excellent work on the day - everything packed and moved quickly and efficiently! Läs mer
  • 2020-01-14

Karin M skrev om FlyttGiganten
    Tydlig begriplig offert. Bra sedan med lista att tänka på inför flytt. Det gick bra att kommunicera via mail före flytt vilket kändes tryggt. Själva flytten genomfördes utmärkt men tog längre tid än planerat och blev då dyrare. Läs mer
  • 2020-01-13

Sarah L skrev om FlyttGiganten
    Fick hjälp av Flyttgiganten med både flytt och flyttstäd. Smidigt, snabbt och färdiga på utsatt tid. Kan varmt rekommendera Flyttgiganten! Läs mer
  • 2020-01-12

Isak R skrev om FlyttGiganten
    De två herrarna från Flyttgiganten gjorde ett utomordentligt jobb! De var försiktiga med mina ägodelar. Jag kommer anlita igen Läs mer
  • 2020-01-12

Benita S skrev om FlyttGiganten
    Flyttade.från en lgh till en annan.
    Flytten.gick smidigt och bra. Ingenting gick sönder. De två personerna som hjälpte var trevliga och jobbade väldigt bra.
    Ett stort tack! Läs mer
  • 2020-01-10

Lena E skrev om FlyttGiganten
    Flyttgiganten flyttade i dag hela vårt bohag . Mycket proffsiga trevliga killar som utflöde jobbet med bravur. Dessutom gick det väldigt snabbt.
    Jag och min man är väldigt nöjda och om vi någonsin skall ha flytthjälp igen vänder vi oss självklart till dem!
    Kan varmt rekommenderas!!
    Lena Läs mer