FlyttGiganten

Grimstagatan 71, 162 57 Vällingby — Visa karta

Vi på FlyttGiganten fixar flytten!

Vi utför alla sorters flyttjänster, exempelvis privatflytt, kontorsflytt och flyttstädning. Vi kan dessutom transportera stora möblemang eller t.ex. pianon och vi har möjlighet till magasinering.
Främst jobbar vi i Stockholmsområdet och Uppsala, men vi kan även ta uppdrag på andra platser i landet.

Med många års erfarenhet av flytt i ryggen kan vi erbjuda både dig som privatperson och det lilla till medelstora företaget smarta lösningar och en välplanerad flytt.
Våra medarbetare är fysiskt starka och försiktiga och arbetar med yrkesmässig utrustning för att kunna flytta dina möbler och bohag tryggt och säkert. Vi har självklart också både ansvarsförsäkring och trafiktillstånd.

Kontakta oss idag för en offert!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 353 kunder tycker om FlyttGiganten

• Mikaela Å
    Mikaela Å skrev om FlyttGiganten
    Effektiva, varsamma och trevliga!

Vi anlitade FlyttGiganten för nedpackning i lådor, flyttning och städning. Vi kan varmt rekommendera FlyttGigantens tjänster till andra!

Mikaela och Oscar
  • Peter T
    Peter T skrev om FlyttGiganten
    Väldigt bra bemötande från början till slut. Uppdraget gällde flyttning och flyttstädning inkl lån av flyttkartonger. Allt fungerade perfekt och smidigt. Trevliga och kunniga "flyttgubbar". Jag kommer att använda Flyttgiganten igen.
  • Gerald G
    Gerald G skrev om FlyttGiganten
    Bra flytt- och städservice. Allt i tid och enligt offerten.
  • Lenn T
    Lenn T skrev om FlyttGiganten
    Fantastisk service! Snabba och duktiga kollar som tömde och körde hela vårt bohag Sthlm-Värnamo. Smidig och enkel kontakt med personal på kontoret.
    Supernöjda med alltihop. Kan varmt rekommendera Flyttgiganten.
  • Kristina F
    Kristina F skrev om FlyttGiganten
    Killarna kom i utsatt tid, var hur trevliga som helst, jobbade snabbt och varsamt och de måste vara ena rackare på Tetris men tanke på hur effektivt de lastade bilen. Vi är hur nöjda som helst med FlyttGiganten.
  • Agneta U
    Agneta U skrev om FlyttGiganten
    Vi är nöjda med Flyttgiganten vid flytt från villa till lägenhet. Tre trappor utan hiss klarade 4 man av bra.
  • Caroline L
    Caroline L skrev om FlyttGiganten
    Flyttjänst. Bra bemötande och snabbt jobbat.
  • Mari-louise N
    Mari-louise N skrev om FlyttGiganten
    Väldigt trevlig personal och trevligt bemötande. Jag är väldigt nöjd med allt
  • Alena K
    Alena K skrev om FlyttGiganten
    Vi har fått hjälp med flytt. Killarna var puntliga och jobbade väldigt systematiskt. Var väldigt försiktiga med våra grejer. Allt gick jätte smidigt och snabbt. Underbar service man kan bara tänka sig. Varmt rekommenderas till alla och vi ska absolut anlita de igen till vår nästa flytt.
  • Susanne A
    Susanne A skrev om FlyttGiganten
    Jag tyckte att det var mycket proffsigt och serviceinriktat bemötande. Flytten gick mycket smidigt och personalen var trevliga och lätta att kommuniserar med.
    Med vänlig hälsning Susanne Arrefelt
  • Karolina J
    Karolina J skrev om FlyttGiganten
    Väldigt nöjd! Snabba och lättsamma att ha att göra med; att montera min nya säng var inga problem. Och inget problem att det inte fanns hiss trots sjunde våningen i frånflytten. Och självklart till ett bra pris. Kan rekommendera.
  • Stefan M
    Stefan M skrev om FlyttGiganten
    Hej!
    Köpte: packning av köket och flytt från hemmet samt från shurgard till det nya hemmet.

Packningen av köket gick snabbt och allt var fint inslaget i silkespapper lätt men stabilt packat.

Flytt från gamla hemmet och från shurgard gick också bra och på Shurgard hade vi inte packat så bra där hade vi mest stuvat in så mycket som möjligt både från vårt hem och arvegods. MEN era killar tog sig en snabb överblick och sedan hade de klart för sig hur de skulle packa gamla möbler, motionscykel, gräsklippare, trehjulingar, små, halv stora och vanliga flyttkartonger. Det kändes väldigt proffsigt. Likaså är det en mycket snäv trappa i vinkel i det nya huset. Den klarade de galant att ta upp en gammal lite tyngre byrå utan att skada vare sig sig själva, väggarna eller byrån.

Jag vet ej om de brukar jobba ihop men flytledaren fick det hela att flyta på bra och alla verkade veta vad de skulle göra. Allt kom fram och på rätt plats utan skador. Vi tackar så mycket för en fin flyttjänst.
    Hälsar

Stefan och Annnika
  • Jusuf W
    Jusuf W skrev om FlyttGiganten
    Toppen service
    Proffsiga flyttgubbar
  • Henrik E
    Henrik E skrev om FlyttGiganten
    Glada, trevliga, flitiga och proffsiga flyttare. En spegel råkade gå sönder, men då fick vi ersättning för det och det är ju sånt som kan hända. Även städning fungerade bra. Mycket prisvärt.
  • Per O
    Per O skrev om FlyttGiganten
    Fungerade bra med allt trots en del språkförbistningar med personalen. Förslag: En som pratar svenska per arbetsgrupp. Tänker då speciellt på gamla människor.
  • Dan L
    Dan L skrev om FlyttGiganten
    Flytten gick alldeles utmärkt, från de första kontakterna om vad som behövde göras till allt var klart. Jättebra hantering för lån av flyttkartonger.
  • D W
    D W skrev om FlyttGiganten
    Fick en offert som jag svarade på inom 1,5 timme. När jag sedan ringer upp några timmar senare är de plötsligt fullbokade och kan inte hjälpa oss alls med detta akutuppdrag. Jag har under tiden tackat nej till andra företag. Lärdom: Mejla inte till detta företag även om de mejlar till dig. Det står ingenstans att bokning ska göras via telefon, kontaktalternativen i mejlet är många men fungerar ej.
    UPDATE: En timme efter min upprörda recension + mejl ringde FlyttGiganten upp och hade fixat så att de kunde hjälpa oss trots allt. Och när de väl var här var de trevliga, snabba och proffsiga!
  • Helena F
    Helena F skrev om FlyttGiganten
    Flytt!
    Trevligt och snabba svar. Professionella och noggranna under flytten.

3:e gången vi använder dem så är alltid mycket nöjd!
  • Felix Å
    Felix Å skrev om FlyttGiganten
    Superbra. Proffsiga och snabba.
  • Caroline L
    Caroline L skrev om FlyttGiganten
    Jag tyckte att de gick superbra och smidigt och jag skulle definitivt rekommendera vidare!
  • Alexandra N
    Alexandra N skrev om FlyttGiganten
    Bra och snabb flytt. Proffsiga!
  • Kristina S
    Kristina S skrev om FlyttGiganten
    Mycket bra service och trevligt bemötande.
    Proffsigt och effektivt. Kunde inte bli bättre! ❤
  • Adam R
    Adam R skrev om FlyttGiganten
    Jättebra hjälp med flytt och flyttstäd. Allt gick snabbt och smidigt till ett bra pris.
  • Agnes L
    Agnes L skrev om FlyttGiganten
    Otroligt bra bemötande, snabb på att följa upp offerten, kom med förslag och lösningar.

Fantastiskt effektiva både när det handlade om att packa ner lägenheten, till att flytta den och sen kanonbra städning.

De är problemlösare då hissen i huset vi skulle flytta till inte fungerade och de helt enkelt tog beslutet att bära allt 6 trappor ut. Jag kallar dom våra hjältar.

Jag vill varmt rekommendera Flyttgiganten.

//Agnes Lindberg
  • Agneta E
    Agneta E skrev om FlyttGiganten
    Flyttgiganten utförde packning och flytt av vårt privata bohag till en ny bostad. Allt utfördes proffsigt och snabbt och de höll den tidsplan som vi satt upp.
    Vi kan verkligen rekommendera dem.
  • Lh Qvalitet Bygg Och Fastighet
    Lh Qvalitet Bygg Och Fastighet skrev om FlyttGiganten
    Bra bemötande, trevlig personal. Höll avtalade tider och hade en hög standard på utförandet.
  • Evelyn T
    Evelyn T skrev om FlyttGiganten
    Är mycket nöjd med Flyttgiganten. Jag bokade både flytt och städflytt, och blev mycket nöjd med resultatet.
    Rekommenderas!
  • Margareta S
    Margareta S skrev om FlyttGiganten
    Vi har enbart positivt att säja om Flyttgiganten.Trevligt bemötande från första kontakten.Flytten gick snabbt och smidigt.Jag fick problem med min swishöverföring men eftersom arbetsledaren var på plats hela tiden så löste vi det.Vid ev flytt igen så kommer vi att kontakta Flyttgiganten.Mvh Mirko &Margareta Stojanovic
  • Lena G
    Lena G skrev om FlyttGiganten
    Det var en glad överraskning hur smärtfritt flyttningsbekymren klarades av tack vare den hjälp vi fick

Det var en ren fröjd att se personalens sätt att arbeta. Snabbt, säkert effektivt.
    Vi hade ju ett ovanligt besvärligt flyttlass att ta hand om och ett ganska slitet hem med 40 års avlagringar att städa. Men ändå klarades allt av på ett utmärkt sätt. Även oväntade problem som uppstod möttes med glada miner och inspirerande kreativitet för att lösa dem.

Flickorna som packade köket var förtroendeingivande, arbetade säkert och effektivt och var dessutom trevliga att prata med.

Även grabbarna som skötte själva flytten arbetade säkert och effektivt. De visade stor hänsynsfullhet inte bara mot flyttgodset utan också mot grannar och andra som också behövde använda hissar och entréer mm. Och även de svåraste problemen klarades av med glada miner. Klart inspirerande att se.

Flickorna som skötte flyttstädningen hade nog det tyngsta jobbet. Men också där glada miner och ett positivt bemötande. Vi är helt enkelt imponerade av deras arbetsinsats.

Dessutom gav det en fläkt av den stora världen med minnen från resor mm att få höra det främmande språk på vilket personalen pratade inbördes med varandra.
  • Stanislav G
    Stanislav G skrev om FlyttGiganten
    Everything went just perfect. Cleaning service and moving - both were done with exceptional precision and quality.
    Totally recommend!
  • Anna E
    Anna E skrev om FlyttGiganten
    Noggranna personer som gjorde flytten, aktsamma och ändå snabba. Rekommenderas
  • Åke L
    Åke L skrev om FlyttGiganten
    Flytten gick alldeles utmärkt. Trevliga, snabba och hjälpsamma killar. Jag är helt nöjd!!
  • Sofia S
    Sofia S skrev om FlyttGiganten
    Städ och flytt funkar bra! Har rekommenderat till vänner och kollegor!
    Mvh,
    Sofia
  • Stefan L
    Stefan L skrev om FlyttGiganten
    Tvivlar starkt på att det går att hitta ett bättre företag för flytt/städ. Städningen är vi alltid lika nöjda med - finns absolut ingenting att klaga på. Vår städerska råkade ha sönder kranen i köket hos oss. Då ringde de och frågade vad det var för kran och en timme efter att jag kollat upp detta skickade de en röris som installerade en ny kran. Helt sjukt bra, har sällan varit så nöjd med ett företags tjänster och service!
  • Peter L
    Peter L skrev om FlyttGiganten
    Bra service, trevligt bemötande och duktiga flyttkillar. Kan verkligen rekommendera dom.
  • Patrik M
    Patrik M skrev om FlyttGiganten
    Snabbt och bra! Trevligt bemötande.
  • Simbi O
    Simbi O skrev om FlyttGiganten
    Fantastisk och bra jobbat. Flyttning var väldigt smidigt.
  • Jacob D
    Jacob D skrev om FlyttGiganten
    Flyttgubbarna var toppen, men det drog ut väldigt på tiden då de använde en för liten lastbil och vi fick bekosta tiden det tog dem att åka och ordna en större.
    Säljarna på kontoret var hemska
    2017-05-24 FlyttGiganten F svarar Jacob D
    Hej Jacob,

Tack för ditt omdöme, dock stämmer det inte riktigt.
    Flytten utfördes med planerade bilar och enligt offert samt flyttstädning gick utan några anmärkningar.
    Du sa även till arbetsledaren att du var väldigt nöjd med flytten och att de har lastat och lossat väldigt snabbt.
    Vi känner att det är lite tråkigt att vi fick så lågt betyg med tanke på hur bra flytten och städningen gick, och att vi anses som hemska, bara för att du inte kunde avboka flyttstädning samma dag

Vi önskar er lycka till med ert nya hus!
  • Emma M
    Emma M skrev om FlyttGiganten
    Mycket snabba och smidiga. Var varsamma med alla saker.
  • Jari L
    Jari L skrev om FlyttGiganten
    Klockren flytt från Stockholm till Mariestad med 2 trevliga grabbar som hanterade prylarna med stor varsamhet - fort utan fel.
  • Ellen R
    Ellen R skrev om FlyttGiganten
    veldig godt utført jobb, men fakturan kom 8 måneder senere, etter at årsregnskapet var avsluttet.
  • Eva C
    Eva C skrev om FlyttGiganten
    Kom i tid,var snabba,trevliga och försiktiga med lasten
  • Carl C
    Carl C skrev om FlyttGiganten
    mkt fint lätt att nå bra diskussion
  • Thomas L
    Thomas L skrev om FlyttGiganten
    Väldigt snabb och smidig flytt. Bra bemötande från alla inblandade.
  • Natasha A
    Natasha A skrev om FlyttGiganten
    Jätte bra, stressfri , duktig personal.
  • Sofia W
    Sofia W skrev om FlyttGiganten
    Jag valde flyttgiganten att utföra min flytt då de kändes genuina, erfarna och tillmötesgående från början till slut. En besiktning av mitt bohag gjordes innan bokat flytt datum och en offert inom rimlig nivå lades. Genom hela flytten kände jag mig trygg och nöjd, de arbetade med försiktighet på ett effektivt sätt och jag kände en otroligt tillit till dem.
    Ett fantastiskt bra utfört arbete. De levererade över mina förväntningar.
  • Jessika A
    Jessika A skrev om FlyttGiganten
    Hej

Jag är mycket nöjd med den hjälp vi fick av FlyttGiganten i samband med vår flytt för några veckor sedan.
  • Stephanie B
    Stephanie B skrev om FlyttGiganten
    Flyttgiganten är en proffsig och pålitlig flyttfirma som jag absolut skulle rekommendera vidare. Flytten flöt på utan problem, de kom i tid och fixade allt snabbt och smidigt. Bra service, kunniga och tillmötesgående.
  • Timo W
    Timo W skrev om FlyttGiganten
    Snabb och bra flyttning samt Städning.

Tog in flera offerter, FlyggGiganten var inte billigast men kändes bra redan från början fick snabba svar på mina frågor.

Hade inga problem med ngt. Snabb och bra kommunikation innan flyttningen och trevlig personal. Själva flytten gick smidigt, allt var helt och repfritt. Några dagar efter genomfördes städningen av gamla lägenhet likså, mycket snyggt resultat även här. Hade hyrt flyttkartonger och de levererades och hämtades enligt mina egna önskemål.

Kan varmt rekommendera FlyttGiganten.

Lycka till, med kommande flyttar.
  • Christian M
    Christian M skrev om FlyttGiganten
    Lång flytt mellan städer. Inga problem och mycket bra service.

Grimstagatan 71, 162 57 Vällingby