FlyttGiganten

Grimstagatan 71, 162 57 Vällingby — Visa karta

Vi på FlyttGiganten fixar flytten!

Vi utför alla sorters flyttjänster, exempelvis privatflytt, kontorsflytt och flyttstädning. Vi kan dessutom transportera stora möblemang eller t.ex. pianon och vi har möjlighet till magasinering.
Främst jobbar vi i Stockholmsområdet och Uppsala, men vi kan även ta uppdrag på andra platser i landet.

Med många års erfarenhet av flytt i ryggen kan vi erbjuda både dig som privatperson och det lilla till medelstora företaget smarta lösningar och en välplanerad flytt.
Våra medarbetare är fysiskt starka och försiktiga och arbetar med yrkesmässig utrustning för att kunna flytta dina möbler och bohag tryggt och säkert. Vi har självklart också både ansvarsförsäkring och trafiktillstånd.

Kontakta oss idag för en offert!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 460 kunder tycker om FlyttGiganten

• Jasmyn G
    Jasmyn G skrev om FlyttGiganten
    Jättesmidigt, är väldigt nöjd!!!! Läs mer
  • Annica V
    Annica V skrev om FlyttGiganten
    Trevliga och försiktiga killar som bar ner ett piano från övervåning i villa.
    Snabbt och enkelt att få en tid.
    Rekommenderas varmt 😄 Läs mer
  • Per L
    Per L skrev om FlyttGiganten
    Vi flyttade magasinerade möbler från Solna till Höganäs. FlyttGiganten var professionella, trevliga att ha att göra med samt höll utlovade tider perfekt. Fakturan var ca 20% under det offererade priset. Vi är mycket nöjda och kan rekommendera FlyttGiganten. Läs mer
  • Mats H
    Mats H skrev om FlyttGiganten
    Köpte flytt och städtjänst, allt fungerade perfekt. Läs mer
  • Thomas A
    Thomas A skrev om FlyttGiganten
    Mycket effektiv flytt! Priset stämde dock inte på kontraktet när de kom, men efter ett telefonsamtal justerades priset på kontraktet till det som kommits överens om.

Mycket trevligt bemötande, snabbt arbete och smidiga kontakter! Läs mer
  • Titti S
    Titti S skrev om FlyttGiganten
    Bra service och noggrann städning. Läs mer
  • Susan D
    Susan D skrev om FlyttGiganten
    Anlitade både flyttfirma och flyttstäd via Flyttgiganten. Mycket nöjd med båda tjänsterna! De kom på bestämd tid och utförde jobben enligt de tidigare angivna tidsramarna. Läs mer
  • Nyangsarang J
    Nyangsarang J skrev om FlyttGiganten
    Tre (avgörande) ord: Samarbetsvilliga, serviceinriktade och professionella. Det märktes att de kunde sin sak och arbetade strukturerat. Kan varmt rekommendera dem! Läs mer
  • Sanela B
    Sanela B skrev om FlyttGiganten
    Vi använde oss av flytthjälp och flyttstäd. Snabba svar via mejl. Bra bemötande, tydligt och anpassat utifrån behov. Allt flöt på bra och snabbt. Personalen hjälpte till att skruva ner möbler vi inte hunnit få ner från väggarna. Rekommenderar företaget starkt! Läs mer
  • Bisse S
    Bisse S skrev om FlyttGiganten
    Bra service snabba svar vid eventuella frågor. Gjorde en flytt från Stockholm till Oslo. Är mycket nöjd med själva flytten och bra priser. Läs mer
  • Madeleine L
    Madeleine L skrev om FlyttGiganten
    Jag bokade FlyttGiganten för en privatflytt och kan varmt rekommendera deras tjänster. De var trevliga, effektiva och proffsiga, och spred lugn över en stressig och jobbig situation. Behöver jag någon liknande hjälp i framtiden kommer jag absolut att anlita dem! Läs mer
  • Annika L
    Annika L skrev om FlyttGiganten
    Allt har fungerat oerhört smidigt kring kommunikation, leverans av flyttlådor till slutligen hantering av själva flytten. Vi skulle absolut använda dem igen vid flytt/transporter. Läs mer
  • Nathalie K
    Nathalie K skrev om FlyttGiganten
    Bra kontakt, snabb återkoppling, noggranna! Vi flyttade två bohag samma dag och lastarna (flyttmännen) var väldigt artiga och också tillmötesgående. Jag har inget att anmärka på. Läs mer
  • Gunilla L
    Gunilla L skrev om FlyttGiganten
    Det är andra gången jag anlitar Flyttgiganten och, precis som förra gången, har det varit toppen! Bemötandet från kontoret har varit alltigenom positivt och killarna som gjorde jobbet var trevliga, snabba och noggranna. Jag är väldigt nöjd och rekommenderar Varmt Flyttgiganten!
    Gunilla Läs mer
  • Per L
    Per L skrev om FlyttGiganten
    Effektiva, noggranna, försiktiga och dessutom trevliga. Riktigt nöjd att jag valde dom, rekommenderas! Läs mer
  • Hans F
    Hans F skrev om FlyttGiganten
    Snabb och tydlig mailkorrespondens, bra flytt- och städhjälp, uppskattad kartongutlåning - överlag nöjd med tjänsten från FlyttGiganten! Läs mer
  • Tobias O
    Tobias O skrev om FlyttGiganten
    Hjälpte oss med flytt resp flyttstäd i början av januari. Väldigt smidigt, snabba och bra pris.

En liten förbättring skulle kunna vara att i samband med bokning (ex. i bokningsbekräftelsen) informera om att personalen som utför arbetet inte alltid pratar svenska och att man därför kan behöva kunna tala engelska. Nu var detta absolut inget problem för oss men alla kanske inte är lika bekväma med detta och kan vilja veta i förväg, i synnhet då all kontakt med FlyttGiganten sker på svenska.

Nu blev detta ganska långt men det är verkligen en liten sak, vi är supernöjda, kan verkligen rekomendera FlyttGiganten. Läs mer
  • Anette S
    Anette S skrev om FlyttGiganten
    De var mycket otrevliga innan uppdraget ens hade fått en start ens. Jag hade lämnat in hos offerta att jag behöver hjälp med flytta och städa och man kan även lämna meddelande på Offertas hemsida. Vilket jag gjorde. Killen som ringde sa att han inte fattade vad jag menar och lät mycket otrevlig. Du ska kontakta oss för vi får inte veta något. Mycket konstigt då man kan lämna meddelande via Offerta. Jag kommer inte att läsa deras kommentarer då de var mycket otrevliga. Läs mer
    2018-01-10 FlyttGiganten F svarar Anette S
    Hej Anette,

Det var tråkigt att du uppfattade detta så
    Det var en kvinna du pratade med och inte en man
    Jag frågade bara vad du menade med ditt meddelande att du hade tackat ja via Offerta och väntade på att vi skulle höra av oss
    Sen berättade jag att vi får inga sådana meddelanden från dom och att vi har mejlat en offert till dig som du kunde svara på
    Vi behandlar alla våra kunder på ett serviceinriktat sätt

Med Bästa Hälsningar
    FlyttGiganten
  • Marcus W
    Marcus W skrev om FlyttGiganten
    Bra service, smidigt med lån av kartonger. Men framförallt, proffs på flytt av saker, dubbla gäng med pirror, de tog pauser som kändes bra arbetsmiljömässigt osv. Snabbt och smidigt. Läs mer
  • Hamid B
    Hamid B skrev om FlyttGiganten
    Flytten gick snabbt och smidigt måste jag säga och killarna var flexibla, hjälpsamma och duktiga. Det städades direkt och professionellt efter flytten. Jag skulle varmt rekommendera Flyttgiganten till andra. Läs mer
  • Gill F
    Gill F skrev om FlyttGiganten
    Vi är supernöjda med flytt och städning och kan varmt rekommendera Flyttgiganten
    Familjen
    Fjellström Läs mer
  • Radha G
    Radha G skrev om FlyttGiganten
    Job well done by Flyttgiganten. Very happy with the service Läs mer
  • Mårten L
    Mårten L skrev om FlyttGiganten
    Mycket nöjda! Kom i utsatt tid, väldigt effektiva och bra. Rekommenderas! Läs mer
  • Nisse H
    Nisse H skrev om FlyttGiganten
    Snabbt och enkelt och bra resultat! Läs mer
  • Siv J
    Siv J skrev om FlyttGiganten
    Jag fick hjälp med att packa, flytta och städa. Allt avlöpte smidigt och jag var helt nöjd.

Sedan fick jag påminna ett par gånger innan jag fick ett kvitto på betalningen. Men bortsett från det var allt till belåtenhet och jag kan varmt rekommendera FlyttGiganten. Läs mer
  • Nawras A
    Nawras A skrev om FlyttGiganten
    Noggranna och professionella. Tog väl hand om möblerna. Städningen var toppen. Läs mer
  • Robin R
    Robin R skrev om FlyttGiganten
    Väldigt duktiga och snabba! Inget att klaga på! Läs mer
  • Emil H
    Emil H skrev om FlyttGiganten
    Vi flyttade under December 2017 från Blackeberg till Vällingby och tog hjälp av Flyttgiganten. Är på hela taget mycket nöjda. De två män som dök upp jobbade snabbt och effektivt, och slutförde arbetet snabbare och billigare än offerterat (Vi flyttade förvisso från bottenvåning till bottenvåning, så förutsättningarna var goda). De var på plats lite senare än ursprungligen aviserat, men de ringde och meddelade det ett par timmar innan. Läs mer
  • Elin R
    Elin R skrev om FlyttGiganten
    Vi är jättenöjda. Pålitliga och noggranna. Läs mer
  • Thérese R
    Thérese R skrev om FlyttGiganten
    Vår familj flyttade i november från en 3:a till ett radhus och blev rekommenderad flyttgiganten av vänner.
    Vi har fått genomgående bra service och snabbt svar inför själva flytten.

Flytten utfördes på den tiden vi hade tänkt oss och de var noggranna och försiktiga.
    Vi har tyckt att servicen med att få låna kartongen varit mycket bra och en bra service att få ha tid innan återlämningen

Mvh Therese och Daniel Läs mer
  • Kerstin H
    Kerstin H skrev om FlyttGiganten
    Under de månader som föregick vår flytt hade vi flera kontakter med företaget, eftersom våra förutsättningar ändrades och alla gångerna bemöttes våra nya önskemål positivt och professionellt. Själva flytten med packning, städning, i-och urlastning förlöpte utan större störningar och i de fall de förekom, berodde det på språkförbistringar, och kunde rättas till utan problem. Med nästan allt uppackat och genomgånget, har vi ingen anledning att klaga på någonting vad själva flytten beträffar. Nu återstår bara att lösa vad vi ska göra med alla kartonger, men det löser sig nog också. Läs mer
  • Helene B
    Helene B skrev om FlyttGiganten
    Extremt effektivt, bra kvalitet och god service. Vi rekommenderar gärna Flyttgiganten. Det är den bästa flyttservice vi har fått, och vi har flyttat många gånger. Städningen via Flyttgiganten gick också bra. Läs mer
  • Ragnar B
    Ragnar B skrev om FlyttGiganten
    Vi flyttade från lägenhet 3 trappor utan hiss i Täby till lägenhet i Åkersberga. Flyttgiganten skötte hela flytten och packning av glas/porslin och övrig köksutrustning. 100% nöjd med Flyttgiganten. Läs mer
  • Nina H
    Nina H skrev om FlyttGiganten
    Jag är nöjd med personalens jobb. De gjorde det snabbt och effektivt och lyssnade på direktiv i den mån de förstod. Jag fick hjälp med att flytta ca 30 flyttkartonger mellan två lägenheter som inte har tillgång till hiss. Förutom kartongerna flyttades möbler och företaget tog med sig sopor till ÅVC. Jag kommer att återkomma om det behövs. Läs mer
  • Britt L
    Britt L skrev om FlyttGiganten
    Allt fungerade perfekt. Vi flyttade först till ett förråd och 3 månader senare till vår nya lägenhet. Vi är mycket nöjda med flyttgiganten. Vi kan verkligen rekommendera detta flyttföretag, de kan sin sak.

Britt och Bengt i Täby Läs mer
  • Dan B
    Dan B skrev om FlyttGiganten
    Anlitade flyttgiganten för flytt och städ, enkelt och smidigt och lätta att ha och göra med. Läs mer
  • Anne Marie B
    Anne Marie B skrev om FlyttGiganten
    Jag har använt FlyttGiganten tidigare, och eftersom jag var nöjd då valde jag dom igen. Även denna gången blev jag nöjd, från första kontakten till slutförd uppdrag. Dom packade delar av mitt bohag, flyttade bohaget och flyttstädade min lägenhet. Deras personal var trevliga och hjälpsamma. Läs mer
  • Lars B
    Lars B skrev om FlyttGiganten
    Bra service
    Trevlig petsonal
    Snabba på att hjälpa till Läs mer
  • Alex E
    Alex E skrev om FlyttGiganten
    Flytten gick strålande, killarna var duktiga och snabba! Läs mer
  • Ulf R
    Ulf R skrev om FlyttGiganten
    Ok flytt till ett rimligt pris. Lite udda betalmetod (Swish).
    Städningen var bra. Läs mer
  • Alma B
    Alma B skrev om FlyttGiganten
    Glad och hjälpsam personal
    bra bemötande , jag fick låna många kartonger
    professionella.

Jag kommer att rekommendera
    Stort tack
    Alma M. Bäcklund Läs mer
  • Jacqueline C
    Jacqueline C skrev om FlyttGiganten
    Lätt att komma i kontakt med. Snabba leverans med flyttlådorna.
    Blev lite över offerten men också gick vi med på yttligare en kille då 3st tyckte dem var för lite.

Flyttbilen kom i tid och killarna började jobba på effektiv direkt.

Lite tråkigt att endast en kunde behärska engelska men det gick att kommunicera helt ok.

Var inte så försiktiga med en barnvagn som fick skada och killarna vill inte ta ansvar. Detta diskuteras ännu. Synd att det inte är en självklarhet att stå för skador som uppstår. Annars väldigt nöjd! Läs mer
  • Susanne W
    Susanne W skrev om FlyttGiganten
    Proffsiga och trevliga. Jobbade väldigt effektivt. Läs mer
  • hipolito s
    hipolito s skrev om FlyttGiganten
    Kan rekommendera Flyttgiganten, flyttade möbler och kartonger inom Stockholm med dom och allt gick smidigt till. Slutpriset landade på samma som i deras offert och jag kunde åka med i flyttbilen till inflyttningsadressen. Dom bar både matbord och säng upp till våning 6 då dessa inte gick in i hissen. Trevligt och proffsigt bemötande från start till slut. Läs mer
  • Hanna H
    Hanna H skrev om FlyttGiganten
    Vi är väldigt nöjda! Trevliga att ha kontakt med och flyttgubbarna var väldigt effektiva och noggranna, även prisvärt. Kan helt klart rekommendera. Läs mer
  • Martin D
    Martin D skrev om FlyttGiganten
    Vi utförde en hel bohagsflytt med Flyttgiganten mitten av september 2017 och vi är supernöjda med hela processen.

Priset estimerades till 8h arbete, det kom 2 lastbilar och 3 unga, starka grabbar från Vitryssland. Jobbet utfördes felfritt och tog endast 6h inkl småpauser.

Tillika låna flyttlådor gratis och en stab på Flyttgiganten som alltid svarade snabbt på mail!

Ett företag helt i min smak. Skulle absolut rekommendera Flyttgiganten till alla som behöver flytthjälp.

/Martin Läs mer
  • Åsa S
    Åsa S skrev om FlyttGiganten
    Bra bemötande och snabb leverans av lån av flyttkartonger. Trevliga och hjälpsamma ”flyttgubbar ” . Skulle absolut använda mig av dom igen om det blir någon mer flytt. Läs mer
  • Jörgen L
    Jörgen L skrev om FlyttGiganten
    Jag köpte flytt och flyttstäd.
    Flyttlådor lånade man utan extra kostnad.
    Väldigt proffsigt och bra bemötande. Höll alla tider och packade allt i flyttbilen så att inget blev skadat.
    Flyttstädningen helt utan anmärkning.

Kan inget annat än att varmt rekommendera FlyttGiganten!! Läs mer
  • Anders K
    Anders K skrev om FlyttGiganten
    Allt funkade bra. Adminstrationen och själva flytten. Tog kanske lite mer tid än jag hoppats men flöt bra. De tappade en låda men jag tyckte de jobbade bra i övrigt. Det var bara en kille som pratade svenska, det var lite besvärligt. Läs mer
  • Josefine F
    Josefine F skrev om FlyttGiganten
    Jag fick hjälp med att flytta en stor och tung cifonge, allting gick jättebra. Läs mer

Grimstagatan 71, 162 57 Vällingby