Grimstagatan 71, 162 57 Vällingby — Visa karta

Vi på FlyttGiganten fixar flytten!

Vi utför alla sorters flyttjänster, exempelvis privatflytt, kontorsflytt och flyttstädning. Vi kan dessutom transportera stora möblemang eller t.ex. pianon och vi har möjlighet till magasinering.
Främst jobbar vi i Stockholmsområdet och Uppsala, men vi kan även ta uppdrag på andra platser i landet.

Med många års erfarenhet av flytt i ryggen kan vi erbjuda både dig som privatperson och det lilla till medelstora företaget smarta lösningar och en välplanerad flytt.
Våra medarbetare är fysiskt starka och försiktiga och arbetar med yrkesmässig utrustning för att kunna flytta dina möbler och bohag tryggt och säkert. Vi har självklart också både ansvarsförsäkring och trafiktillstånd.

Kontakta oss idag för en offert!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 532 kunder tycker om FlyttGiganten

• Melanie J skrev om FlyttGiganten
    Proffsigt och trevligt bemötande från första stund! Dom som gjorde själva flytten var väldigt hjälpsamma och trevliga, och snabba. Blev lite fel med betalningen men det åtgärdades omgående = väldigt proffessionellt!!
    Dom höll tid och pris enligt offert.

Vi kan starkt rekommendera företaget. Läs mer
  • Mikaela P skrev om FlyttGiganten
    Proffsiga och snabba! Skulle aldrig spela Tetris mot de här flyttmästarna! De vet hur man packar en bil! Mycket trevliga! Läs mer
  • Markus B skrev om FlyttGiganten
    mycket proffsiga och effektiva. försiktiga med mina möbler samt mycket bra städat oxå. Läs mer
  • Richard N skrev om FlyttGiganten
    1 privatflytt.
    2 mycket trevligt.
    3 företaget levde upp till höga förväntningar och överträffade dessa.
    4 Mycket professionellt bemötande, god service och hjälpsamhet. Flyttkillarna var fantastiska, artiga och hjälpsamma. De lade upp arbetet närmast som en militär operation - välplanerat och effektivt, imponerande. Läs mer
  • Lenka Z skrev om FlyttGiganten
    Proffsigt gjort. Både flytt och städ. Och helt okej priser. Läs mer
  • Rakshith S skrev om FlyttGiganten
    Beställde flyttstädning och flytt till ett fast pris. De var punktliga och professionella, skulle definitivt anlita de igen. Läs mer
  • Maria S skrev om FlyttGiganten
    Superproffsiga och hjälpsamma, allt fungerade perfekt. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • Lisa H skrev om FlyttGiganten
    Bra. Ordning och reda. Enkla att ha och göra med! Tack! Läs mer
  • Marlene N skrev om FlyttGiganten
    Flyttkillarna var trevliga. Flytten tog dessvärre dubbelt så lång tid än vad det var beräknat, men vi hade väldigt mycket saker. Vi är nöjda och skulle rekommendera flyttgiganten. Läs mer
  • Thomas F skrev om FlyttGiganten
    Flytt och magasinering. Funkade perfekt! Läs mer
  • Ricard F
    Ricard F skrev om FlyttGiganten
    Mycket dåligt genomförd flytt. Trasiga möbler, dåligt bemötande när man försöker påpeka detta och ointresse att ta ansvar för problemen de ställde till. Efter en långkörare via ARN så fick vi till slut rätt och fick tillbaka en del av värdet på trasiga möbler och så.
    Kan inte varna tillräckligt för detta skumraskföretag. Läs mer
    2018-10-31 FlyttGiganten F svarar Ricard F
    Hej Ricard,

Tack för ditt omdöme angående er flytt den 8/04 - 2016
    Tack efter denna erfarenhet har vi ändrat våra rutiner och fotograferar numer alla möbler som redan har skador innan vi påbörjar uppdrag
    Vi hoppas att ni trivs i er nya bostad

Med Bästa Hälsningar
    2018-10-31 Ricard F svarar FlyttGiganten F
    Trevligt att se att ni fortfarande är lika ointresserade av att ta ansvar för det som hände.
    Ändrade rutiner hade varit bra för oss också då vi lättare hade kunnat påvisa skadorna efter genomförd flytt.
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Jens W
    Jens W skrev om FlyttGiganten
    Jag har flyttat själv med hjälp av kompisar och familjemedlemmar en massa gånger och efter dessa flyttar kändes pengarna som jag betalade till FlyttGiganten för packning och flytt som mycket välspenderade pengar.

Mitt intryck av FlyttGiganten var mycket positivt, från början till slut. Flytten tog lite längre tid än uppskattat på offerten, men både packpersonal och flyttpersonal var så effektiva och proffsiga. Packningen gjordes så proffsigt att det var lätt att packa upp och veta vart allt skulle. Jag var imponerad av personalens fokus och uthållighet.

Utifrån min egna upplevelse rekommenderar jag Flyttgiganten varmt. Läs mer
  • Kerstin Z J skrev om FlyttGiganten
    Jag beställde flytt, flyttstädning och körning till åvc. Jag har blivit mycket trevligt bemött i alla kontakter och mina önskemål och behov har blivit väl uppfyllda. All personal har jobbat både snabbt och professionellt. Huset jag lämnade har nog aldrig tidigare varit så rent!
    Jag är mycket nöjd och rekommenderar gärna FlyttGiganten. Läs mer
  • Ebba H skrev om FlyttGiganten
    Fick hjälp med flytt samt hyra flyttkartonger. Trevligt och proffsigt bemött av samtliga. Läs mer
  • Amanda W skrev om FlyttGiganten
    Flytten gick smidig o bra......... Läs mer
  • Anna S skrev om FlyttGiganten
    Flytt och flyttstädning. Allt har fungerat otroligt smidigt. Grabbarna som flyttade våra prylar var både trevliga, nogranna och snabba.
    De möbler som monterades ner utav de markerades med siffror. Superenkelt för oss att montera ihop det sen. Bara att sätta ihop de delar med samma siffra :-)

Flyttstädningen fanns de inget att klaga på. Skinande rent överall! Läs mer
  • Fredrik I
    Fredrik I skrev om FlyttGiganten
    Tjänsten utfördes i enlighet med beskrivning till överenskommet pris. Tydlig kommunikation och trevliga personer som hjälpte till med flytten. Läs mer
  • Simon W skrev om FlyttGiganten
    De kom för tidigt än utsagd tid och pratade väldigt dålig engelska, men de utförde en väldigt noggrann städning Läs mer
  • Bert O skrev om FlyttGiganten
    We used FlyttGiganten for a move, without packing or cleaning. They came well on time and were packing up the truck within 10 minutes. They were quick, very efficient and, very important, careful with our furniture and apartment we moved out of.
    On arrival at the new place, unpacking was just as quick, efficient and careful.
    We had zero damage on either property or possessions. I will absolutely choose FlyttGiganten again when I'd move again and will recommend them within my network. Läs mer
  • Ida K skrev om FlyttGiganten
    Väldigt bra och effektiv flyttservice. Tre stycken jobbade mycket hårt och systematiskt och det gick fort! Vi fick påminna lite om att låna flyttkartonger och alla fanns inte från början, men det löste sig mycket bra i slutändan! Läs mer
  • Jan Ö skrev om FlyttGiganten
    Blev lite chockad när flyttkillen ringde....dels för att han som ringde pratade engelska och sedan ringde de så långt i förväg första gången....vid 11-tiden när jag hade beställt till 15-tiden! Annars så gick transporten snabbt och smidigt inget att klaga på! Läs mer
  • Ove S skrev om FlyttGiganten
    Beställde flyttning med mellan-flytt dvs tillfälligt boende några månader.
    Flyttgiganten svarade snabbt och tydligt och var flexibla med mellan flytt och annat. Kom fort och lämnade kartonger och hämtade efter avklarad flytt. Höll alla tider och all var väldigt trevliga i sitt bemötande.
    Snabbt, trevlig och proffsigt helt enkelt.
    / Ove Stark Läs mer
  • Filip L skrev om FlyttGiganten
    Bra service och snabb återkoppling.
    Väldigt mycket extra kostnader som inte var en del av offerten.

Tex. Fast pris flyttstädning med fönsterputs inkluderat.. Mitt under städningen ringer de och begär extra 300 för att putsa insidan av fönstren också.. Flera återkommande samtal som slutade med ett par 1000 extra på fakturan. Läs mer
    2018-09-07 FlyttGiganten F svarar Filip L
    Hej Filip,

Tack för ditt omdöme
    Det blev ett tillägg på bara 345kr för städningen då ni hade ett nästan helkaklat kök samt fönster i innerväggarna och glasdörrar
    Annars gick flytten enligt offerten
    Vi ser fram emot ett bra samarbete kring din andra flytt i December

Med Bästa Hälsningar
  • Erika W skrev om FlyttGiganten
    Flyttgiganten har skött vår flytt av ett tyngre bord och andra lite mer ömtåliga möbler på ett utomordentligt sätt. Vi är mycket nöjda. Läs mer
  • Jean-Christophe R
    Jean-Christophe R skrev om FlyttGiganten
    Moving from Stockholm to Paris. I felt very safe with very good people: the persons who packaged were very kind, respectful, and I as foreign I could obtain goods informations about the process with Dmitrij. The workers were kinds too and so strong ! Läs mer
  • Tobias A skrev om FlyttGiganten
    Kontakten med Flyttgiganten började bra, vi gick igenom flytten både via telefon och via mail. Jag skickade bilder på vår lägenhet och fick in offert. Efter vår sista konversation där vi diskuterade vidare hur många timmar, hur många personer, packning av lägenhet osv, utlovades en offert för slutgodkänning, som vi aldrig fick.
    Hörde av mig till Flyttgiganten, och bad få prata med samma person som jag haft kontakt med tidigare. Tilläggas bör att vi givetvis trott att hon bara glömt skicka offerten för slutgodkänning, då vi som sagt fått in tidigare offert, och att allt var på banan då flytt går om sex dagar, och nya ägare till vår lägenhet tillträder dagar efter vår flytt.
    Vår kontaktperson hävdar då plötsligt att vi inte godkänt offert och att hon nu avbokat hela flytten!!
    Då jag förklarar att vi inte fått den sista offerten vi kommit överens om vid vårt senaste samtal erkänner hon inte att hon glömt skicka utan hänvisar till att vi inte godkänt en tidigare offert och därför avbokat flytt, och är nu fullbokad.
    Så plötsligt står vi utan flyttfirma, och beskylls samtidigt för att det är vårt fel, för att vi inte godkänt en offert som vi aldrig fått!
    Detta är fullkomligt oacceptart, och jag avråder samtliga som funderar på att låta Flyttgiganten sköta er flytt att välja ett annat bolag.

Fortsättning följer.. Nu har de hört av sig och plötsligt går allt att lösa.. Flytten går om 5 dagar.. Läs mer
    2018-09-03 FlyttGiganten F svarar Tobias A
    Hej Tobias

Vi hoppas att allt gick bra och ni är nöjda med flytten
    Lycka till med den nya huset

• Stefan P skrev om FlyttGiganten
    Skulle använda FlyttGiganten igen. Läs mer
  • Marie H skrev om FlyttGiganten
    Jag använde mig av FlyttGiganten när jag flyttade. Från första början fick jag jättebra hjälp och bemötande. Innan flytten kom de med flyttlådor och flyttgarderober som man får låna. De som hjälpte mig flytta var väldigt bra och hjälpsamma personer. Jag är jättenöjd med deras insats.
    Jag använde mig även av FlyttGigantens flyttstädning. De gjorde ett utmärkt arbete också då.
    Jag vill verkligen rekommendera FlyttGiganten. Läs mer
  • Elin D skrev om FlyttGiganten
    Jag beställde flytthjälp av flyttgiganten och är väldigt nöjd med resultatet. Det tog lite längre tid än beräknat, men jag fick hjälp med att skruva isär och ihop min dubbelsäng vilket var superbra! Trevliga killar som gjorde ett bra jobb och jag fick alltid snabba svar vid kontakt.
    Jag skulle rekommendera flyttgiganten när det gäller flytthjälp. Läs mer
  • Julia R skrev om FlyttGiganten
    Professionellt utfört
    Korrekt tidsuppskattning Läs mer
  • Jon P skrev om FlyttGiganten
    Flytt med Flyttstädning.
    Väldigt nöjd med flytten. Vi hade lite mer saker och flyttlådor än normalt, men dom fixade snabbt fram en extra bil med släp för att få med allt vårat bohag och det kostade bara 100kr/timmen extra. Läs mer
  • Anki H
    Anki H skrev om FlyttGiganten
    Smidigt, i tid, serviceminded, supernöjd. Läs mer
  • Caroline N skrev om FlyttGiganten
    Riktigt bra! Supertrevliga killar som slet som bara attan utan gnäll och trevliga och artiga. Rekommenderas! Läs mer
  • Marc Dennis N skrev om FlyttGiganten
    hired a truck w driver, excellent service, fast, clean, efficient and super friendly - great service! Läs mer
  • Jennie P skrev om FlyttGiganten
    Vi är SUPERNÖJDA med killarna som hjälpte oss! Så professionella, lugna och bra, om ni har nån extra bonus till personalen så förtjänar verkligen dessa det 😉😃💐 allt var bra utfört och de var så försiktiga med våra saker. Allt var super. Tack! Läs mer
  • Patrick B
    Patrick B skrev om FlyttGiganten
    Vi hade Flyttgiganten för flytt från Stockholm - Östersund och de gjorde ett helt fantastiskt jobb!!! Proffs från ax till limpa och alltid trevligt bemötande. Läs mer
  • Rasmus H skrev om FlyttGiganten
    Wow! Vilken smidig flytt. Oerhört proffsiga i sin approach och utförde jobbet på ett kanonsätt. Skulle sammanfatta det hela som snabbt och noggrant. Läs mer
  • Veronica F skrev om FlyttGiganten
    TOPPENBRA Vilken service, ni packade hela vårt hem, flyttade hela vårt bohag. Kan inte vara bättre. Rekommenderas varmt. Läs mer
  • Åsa A skrev om FlyttGiganten
    Vi anlitade FLYTTGIGANTEN när vi skulle flytta från lägenhet till hus, vi fick hjälp med både flytt och städ och är väldigt nöjda. Trevlig i kontakten hela vägen, killarna som kom och tog flyttlasset va stora, snabba och trevliga. Även flyttstädningen funkade utmärkt och vi kan inte annat än att rekommendera denna flyttfirma. Med vänlig hälsning,/Åsa Läs mer
  • Daniel D skrev om FlyttGiganten
    great crew, and good service, even though they were late with a second truck, they gave a refund! Läs mer
  • Niklas S skrev om FlyttGiganten
    Jag anlitade FlyttGiganten för flytt och städning av en lägenhet. Deras bemötande var bra och kommunikationen med företaget gick smidigt. Dessutom kunde de genomföra uppdraget på önskat datum, vilket var viktigt för min del. Uppdraget gick enligt planering och FlyttGiganten gjorde ett bra jobb. Överlag är jag nöjd med deras arbete. Läs mer
  • Elin L
    Elin L skrev om FlyttGiganten
    Vi är så nöjda med Flyttgiganten. Skönt att flytta med proffs. Läs mer
  • Rikard G skrev om FlyttGiganten
    Snabba men varsamma! Något försenade vid ankomst, men de var tydliga att informera oss i tid innan. Väldigt nöjda med flyttstädningen också, mycket noggrann. Läs mer
  • Carl H skrev om FlyttGiganten
    Flytt- och städhjälp.
    Mycket bra bemötande från samtliga vi träffade från Flyttgiganten.
    Jag hade inga speciella förväntningar annat ett väl utfört jobb.
    Den sammanlagda upplevelsen var väldigt positiv. Läs mer
  • Helena T skrev om FlyttGiganten
    Enkelt, snabbt, effektivt och ett trevligt bemötande. Precis det man vill ha. Läs mer
  • Marianne T skrev om FlyttGiganten
    Flyttstädning. Snabba svar. Trevliga och duktiga städare. Mycket bra städat. Vi kan rekommendera detta företag. Läs mer
  • Emelie B
    Emelie B skrev om FlyttGiganten
    Bra service av kontorspersonal och flyttpersonal på plats! Allt funkade smidigt med flytt, städning och magasinering av hela bohaget! Läs mer
  • Daena skrev om FlyttGiganten
    Riktig oärlig företag.
    Flyttkillarna gjorde sitt jobb men deras chef var en bluff. Väl på plats meddelade de att jag måste swisha samma kväll och att faktura inte var något de kunde skicka.
    Jag pratade med arbetsledaren och meddelade att jag inte var beredd på att swisha men att jag kunde ordna det under kvällen.
    När allt var lastad och väl på plats på nya stället säger de att jag måste swisha innan de lastar av. Jag försökte framföra att deras arbetsledare per telefon några timmar tidigare sagt att det var ok att swisha senare under kvällen.
    En annan chef som fanns på plats då, påstod att den förra arbetsledaren inte sagt något sånt och att om jag inte swishade på en gång skulle de ta med sig mina saker.
    Hur skulle de annars lita på att jag skulle betala?
    En timme senare löste jag det genom att be en familjemedlem sätta in summan så fort hen kom hem.
    Då ville de att jag skulle betala för den tid de hade väntat på betalning.

Sedan hade jag även bestämlt städning. De hade inte städat balkongen alls. När jag frågade varför det inte var städat där menade de att det fanns saker där som de inte kunde flytta. De syftade då på ett litet hörn där några blommor fanns kvar eftersom att flyttkillarna inte ville ta med det då de var rädda att grenar skulle gå av. Så jag åkte tillbaka och flyttade blommorna själv och så oförskämt svarar företaget.
    Rekommenderar inte de alls.
    Finns massa dolda avgifter även så som 50 kr bensin, en timme fram och tillbaka restid, 10 min paus per timme (som ju är ok men varför upplyser de inte om det?) Samt så tar de betalt för att leverera flyttkartonger.
    Och det där med garanti på städningen? En jäkla bluff visade det sig.
    Anlita inte det här bluff företaget! Läs mer
    2018-06-16 FlyttGiganten F svarar Daena
    Hej Darena,

Tack för ditt omdöme
    Vi beklagar att du inte är nöjd

Vi har utfört flytten och städningen helt enligt avtal och offererade arbetstimmar oavsett att du har även läggt till upphämtning en del saker på en till adress vilket vi så klart ordnade (från början varit det bara en säng)

I din bokningsbekräftelse som du fick den 22 maj med alla våra villkor, priser och info om eventuella tillägg står med klart och tydligt betalningsmetod och förfallodag. Du har fått tydliga instruktioner via telefon från oss på kontoret samt från arbetsledaren på plats. Vi har även svarat på ditt mejl under arbetetsgång hur man betalar och vad som gäller.

Angående städning så har vi städat vad vi kan och det är bara borstning av balkongen som ingår

Vi siktar alltid på att ge en bra service och du har fått omboka och avboka utan några kostnader

Tyvärr kan vi inte utföra dessa uppdrag utan att ta betalt för våra tjänster
    Det är toppen att det löst sig och vi önskar dig lycka till med nya bostaden!

PS
    Det är inte schysst att du har försökt att anklaga oss för skadat lådorna för att få avdrag
    Arbetsledaren har dokumenterat och visat dig skadorna innan flytten påbörjades
  • Malin R skrev om FlyttGiganten
    Vi anlitade flyttgiganten för flytt från lägenhet till hus. Grabbarna som kom till oss var superduktiga, effektiva och väldigt trevliga!
    Rekommenderas starkt ! Läs mer
  • Catharina J skrev om FlyttGiganten
    Packning och flytt till magasinering. Snabba, effektiva och trevligt bemötande. Läs mer

Grimstagatan 71, 162 57 Vällingby