FlyttGiganten

Vi på FlyttGiganten fixar flytten!

Vi utför alla sorters flyttjänster, exempelvis privatflytt, kontorsflytt och flyttstädning. Vi kan dessutom transportera stora möblemang eller t.ex. pianon och vi har möjlighet till magasinering.
Vi erbjuder även hjälp med städning av både hem och kontor.

Främst jobbar vi i Stockholmsområdet, Västerås och Uppsala men vi kan även ta uppdrag på andra platser i landet samt hela Norden

Med många års erfarenhet av flytt i ryggen kan vi erbjuda både dig som privatperson och det lilla till medelstora företaget smarta lösningar och en välplanerad flytt.
Våra medarbetare är fysiskt starka och försiktiga och arbetar med yrkesmässig utrustning för att kunna flytta dina möbler och bohag tryggt och säkert. Vi har självklart också både ansvarsförsäkring och trafiktillstånd.

Kontakta oss idag för en offert!

Läs vad 1183 kunder tycker om FlyttGiganten 2

• 2022-07-04 Insamlad av företaget
    Excellent service for a reasonable price. FlyttGiganten helped us to move between apartments.
    2022-07-02 Insamlad av företaget
    Bra flytthjälp, vi är väldigt nöjda med de tre killar från flyttgiganten som hjälpte oss flytta vårt bohag från två olika adresser till vårt nya hem. Dom var grymma på att packa bilen så att allt fick plats och hjälpte till så att alla kartonger hamnade i rätt rum i nya bostaden. Vi är supernöjda!
  • 2022-07-02 Insamlad av företaget
    Fantastiskt bemötande, snabbt svar både på mail och telefon!
    Flyttkillarna var snabba, professionella och lyhörda.
    Bra pris!
    Jag kan absolut rekommendera Flyttgiganten!
  • 2022-07-01 Insamlad av företaget
    Jag är nöjd med den hjälp vi efterfrågat,dvs.pianoflytt.
    Det enda negativa var att killarna kom ca. 2tim. efter överenskommen tid.
    De skulle komma mellan 13.00-15.00,men kom ca.16.50!
    Lång väntan för oss!
    Fick oxå ringa till Flyttgiganten igen o fråga om vi blivit bortglömda.
    Sedan följde några samtal tillbaka från företaget. Arbetet blev dock bra utfört!
  • 2022-06-30 Spontant omdöme
    Exceptionellt bra bemötande i alla steg från offert, låna/hyra flyttlådor till själva utförandet.
    Punktlighet, lyhördhet och håller vad dom lovar.
    Vi hade nog inte varit helt tydliga med hur mycket grejer vi hade, men grabbarna ringde snabbt in förstärkning och slutförde jobbet snabbare än vi någonsin hade kunnat förvänta oss, till en fullt överkomlig summa.

Toppen helt enkelt!
  • 2022-06-29 Insamlad av företaget
    Fick jätte snabb och kvalitativ hjälp av alla jag hade kontakt med. Företaget hjälpte mig att bli av med en gammal soffa, samt hämtade den nya från butiken på egen hand. Allt var gjord inom ett par timmar på en fredag eftermiddag. Det var utöver mina förväntningar. Stort tack för arbetet. Rekommenderar varmt denna företag.
  • 2022-06-28 Insamlad av företaget
    Bra uppföljning under vägen, god dialog med kontoret. Flexibla när det gäller betalningslösning. Själva jobbet blev utfört av 3 otroligt duktiga arbetssamma killar som packade bilarna tryggt och till gränsen 😀 Får de bästa rekommendationer!
    2022-06-27 Insamlad av företaget
    Good delivery. No damages, They took little extra time than required but not too much. Overall satisfied with the experience
    2022-06-25 Insamlad av företaget
    Flyttgiganten gjorde vår flytt fantastiskt smidig. Väldigt trevliga och hjälpsamma med diverse frågor från början. Smidigt att kunna låna kartonger och garderober.
    Flytten gick väldigt snabbt, smidigt och professionellt.
    Kan verkligen rekommendera Flyttgiganten!
    2022-06-09 Insamlad av företaget
    I am very satisfied with their service. The mover was on time according to the schedule and they are very fast. They help moving all heavy stuff. And I can keep my stuff in their storage for a week before I moving in to a new apartment. Very reccommended. The cleaner is also very professional. It really made my moving easier and smoother.
    2022-06-08 Insamlad av företaget
    Duktiga och snabba, rekommenderar starkt att ta hjälp av FlyttGiganten!
    Tack för en åter smärtfri flytt!
    2022-06-07 Insamlad av företaget
    Vi är otroligt nöjda, dom hörde av sig supersnabbt med en offert och kunde hjälpa oss att flytta trots ganska kort varsel.

De tre killarna dom kom och tog hand om själva flytten var otroligt bra. Kom i tid, var snabba, trevliga, flexibla, starka och proffsiga. Dom gjorde allt vi behövde och lite till. Vi kände oss väldigt trygga hela tiden.

Vi kan starkt rekommendera Flyttgiganten!
    2022-05-30 Insamlad av företaget
    Snabba och professionella! Bra kommunikation med kontoret.
    2022-05-28 Insamlad av företaget
    Allt funkade perfekt. Flytt och
  • 2022-05-28 Insamlad av företaget
    Very nice job! I appreciate your help!
  • 2022-05-25 Insamlad av företaget
    Mycket positiv till allt.
    Köpte både flytt och flyttstäd.
    Trevliga personer, fint bemötande och utmärkt arbete.
  • 2022-05-22 Insamlad av företaget
    Effektiva, vänliga, pragmatiska, i tid. Allt du kan önska av en flyttfirma.
    2022-05-18 Insamlad av företaget
    Bra kommunikation. Toppentrevliga flyttkillar! Bra utfört jobb. Skulle boka igen.
    2022-05-18 Spontant omdöme
    Hade lite problem med att saker gick sönder/försvann, men har nu efter några vändor blivit ersatt av Flyttgiganten. I övrigt gick flytten bra!
  • 2022-05-18 Insamlad av företaget
    Allt var jättebra! Noggranna, trevliga och i tid. Kändes som de var försiktiga med alla saker. Det enda som var lite minus var förvirring kring att vissa flyttkartonger redan hade hämtats samt att vi på helgen fick mail om att vi inte hade swishat fast vi hade det (det var ett mail som skulle till en annan person), förutom det var allt toppen!
  • 2022-05-16 Insamlad av företaget
    Anlitade Flyttgiganten för både flytt och flyttstäd och det fungerade superbt! Valde även att låna flyttkartonger med leverans och hämtning. Högsta betyg!
  • 2022-05-15 Insamlad av företaget
    Gediget utförd städning! Kan varmt rekommendera!
  • 2022-05-15 Insamlad av företaget
    Mkt bra flyttfirma från första kontakt till betalning
  • 2022-05-15 Insamlad av företaget
    Great communication throughout the process and they were on time. Recommend
    2022-05-15 Insamlad av företaget
    Vi körde flytt från Kista till Hässelby. Lastbil, och 2 killar som jobbade effektivt och var trevliga i bemötandet, trots vissa språkbegränsningar. Detta var dock inte problematiskt, och allt skedde inom den tilltänkta tidsramen, och vi är mycket nöjda med servicen.
  • 2022-05-13 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande.
    Följer instruktioner.
    Väldigt snabba och ett utmärkt resultat
  • 2022-05-13 Insamlad av företaget
    Hej,
    Jag har anlitat FlyttGiganten och jag vill verkigen rekomendera dem.
    *snabba att svara
    *klara och tydliga med svar på allt jag frågade
    *rekomendationer på hur jag förbereder mig
    *egna gra frågor som gjorde arbetet lättare för både mig och dem
    *MYCKET trevliga att prata med
    Själva flytten gick snabbt och smidigt och var proffsigt utförd med erfarna medarbetare.
    Jag är MYCKET nöjd och vill verkligen rekomendera FlyttGiganten
    2022-05-12 Insamlad av företaget
    Allt från bokning, nyckel lämning städning fungerade mycket bra. Rekommenderar dem gärna.
    2022-05-12 Insamlad av företaget
    I am very satisfied with their service and can recommend this company.
    2022-05-11 Insamlad av företaget
    Nyttjade dem för andra gången och fick samma proffsiga bemötande som senate. Från beställning till genomförande är det oklanderligt. Städningen är dessutom klinisk!
  • 2022-05-10 Insamlad av företaget
    Flytttjönst andra gången på tre år , helt fantastiska killar som jobbade på i full fart , så trevliga , ställde saker där vi ville ha dem , bästa bemötande även på kontoret bla Sandra , hon kan sitt jobb. För tre år sedan var ni lika bra när jag flyttade till nacka från Kungsängen . Denna gång bytte jag endast hus . Tog även flyttstädning gm er , den första flyttstädaren kunde inte städa . Ni var så bra , fantastiska tjejer städade skurade i 6 timmar , skinande rent . Beröm dom från mig igen bästa team , den 9 maj östra finnbodavägen 22 Nacka . Hälsar Ingegerd bergkvist ,,,,utmärkt ska det vara , dom där runda ringarna lyder inte mig ?
  • 2022-05-10 Insamlad av företaget
    Flytt
    Mycket trevligt bemötande
    Snabb och smidig flytt samt lösningsorienterad personal
    Uppfyllde alla förväntningar
    Kan varmt rekommenderas
  • 2022-05-09 Insamlad av företaget
    Bra service från kundbemötande till flytt. Hög kvalité på både flytt och städ.
    2022-05-09 Insamlad av företaget
    Jag var en jobbig kund, som i sista stund ändrade en enkel flytt till flytt i förråd på obestämd tid och sedan flytt till nya hemmet. Men trots alla mina problem lyckades de hjälpa så att allt gick smidigt till <3 Skulle varit en katastrof annars. Och städade gjorde de också.
  • 2022-05-08 Insamlad av företaget
    Mycket nöjd.
    Ordentliga, seriösa och trevliga.
    Mina bästa rekommendationer.
  • 2022-05-03 Insamlad av företaget
    Det värsta jag varit med om i kundhanteringsväg.
    Fakturerar avgifter som ej finns i offerter och vägrar lämna förens de fått betalt trots att vi redan betalat det som offererats.
    Dessutom säger ägaren till mig i telefon att jag bör "skaffa en egen business om du vill bestämma regler".

Gör dig själv en tjänst, gå till en annan firma!
    Hej Victor,

Tack för ditt omdöme

Du har flyttat med oss till och från förrådet och det står klart och tydlig i offerten att det gäller pris per flytt (dvs en flytt till magasinering och en till nya bostaden) som även står i bokningsbekräftelse som du har godkänt
    Vi har utfört flytten enligt offerten och det är samma betalnings villkor som gällde för båda flyttar
    Synd att vi fick så dåligt betyget bara för att du missförstått villkor och vill inte betala för andra flytten

Hoppas att ni trivs i er nya bostad

Med Bästa Hälsningar
    2022-04-27 Insamlad av företaget
    Thank you for help, I couldn’t be happier about the service! Everything went super smooth, fast and efficient. Even my house plants feel great after the move. I’ll recommend FlyttGiganten whenever any of my friends move apartments.
    2022-04-23 Insamlad av företaget
    Snabbt och smidigt! Hjälpsamma
  • 2022-04-22 Insamlad av företaget
    Mycket bra genomfört uppdrag av flytt av skrymmande möbler. Noga, effektiva och mycket trevliga medarbetare. Prisvärda. Högsta betyg
    2022-04-21 Insamlad av företaget
    Alla var proffsiga, trevlig bemötande och dom jobbade hårt
    2022-04-21 Insamlad av företaget
    Mycket proffsigt genomförd flytt!
  • 2022-04-21 Insamlad av företaget
    Bra kommunikation och utfört jobb! Jag rekommenderar företaget.
  • 2022-04-17 Insamlad av företaget
    Trevliga killar. Duktiga på att fylla bilen till max vid varje körning. Utnyttja erbjudandet om att låna flyttkartonger, det underlättar mycket om alla prylar som går ner i en kartong också gör det.
    2022-04-14 Insamlad av företaget
    De var lätta att ha samarbete med och allt gick smidigt fort och bra.
    2022-04-13 Insamlad av företaget
    Trevliga medarbetare och smidig hantering av både flytt och städ. Allt flöt på enligt överenskommelse och vi är väldigt nöjda!
  • 2022-04-13 Insamlad av företaget
    Superbra service och ett väl utfört arbete.
    2022-04-09 Insamlad av företaget
    De är väldigt professionella att flytta mina saker. Jag behöver inte orolig. Kom till min lägenhet i tid och klart flyttning i tid. Priset är bra också. Jag är väldigt nöjd med dem.
    2022-04-09 Insamlad av företaget
    Mycket bra
    Flytten från terapivägen 14c
    Tiĺĺ ett förråd gick utmärkt
    2022-04-07 Insamlad av företaget
    Bra bemötande och trevlig personal. Flytt- och städning av ett dödsbo. Tack för hjälpen.
    2022-04-05 Insamlad av företaget
    Proffsiga och snabba till ett bra pris