FlyttGiganten

Grimstagatan 71, 162 57 Vällingby — Visa karta

Vi på FlyttGiganten fixar flytten!

Vi utför alla sorters flyttjänster, exempelvis privatflytt, kontorsflytt och flyttstädning. Vi kan dessutom transportera stora möblemang eller t.ex. pianon och vi har möjlighet till magasinering.
Främst jobbar vi i Stockholmsområdet och Uppsala, men vi kan även ta uppdrag på andra platser i landet.

Med många års erfarenhet av flytt i ryggen kan vi erbjuda både dig som privatperson och det lilla till medelstora företaget smarta lösningar och en välplanerad flytt.
Våra medarbetare är fysiskt starka och försiktiga och arbetar med yrkesmässig utrustning för att kunna flytta dina möbler och bohag tryggt och säkert. Vi har självklart också både ansvarsförsäkring och trafiktillstånd.

Kontakta oss idag för en offert!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 307 kunder tycker om FlyttGiganten

• Jessika A
    Jessika A skrev om FlyttGiganten
    Hej

Jag är mycket nöjd med den hjälp vi fick av FlyttGiganten i samband med vår flytt för några veckor sedan.
  • Stephanie B
    Stephanie B skrev om FlyttGiganten
    Flyttgiganten är en proffsig och pålitlig flyttfirma som jag absolut skulle rekommendera vidare. Flytten flöt på utan problem, de kom i tid och fixade allt snabbt och smidigt. Bra service, kunniga och tillmötesgående.
  • Timo W
    Timo W skrev om FlyttGiganten
    Snabb och bra flyttning samt Städning.

Tog in flera offerter, FlyggGiganten var inte billigast men kändes bra redan från början fick snabba svar på mina frågor.

Hade inga problem med ngt. Snabb och bra kommunikation innan flyttningen och trevlig personal. Själva flytten gick smidigt, allt var helt och repfritt. Några dagar efter genomfördes städningen av gamla lägenhet likså, mycket snyggt resultat även här. Hade hyrt flyttkartonger och de levererades och hämtades enligt mina egna önskemål.

Kan varmt rekommendera FlyttGiganten.

Lycka till, med kommande flyttar.
  • Christian M
    Christian M skrev om FlyttGiganten
    Lång flytt mellan städer. Inga problem och mycket bra service.
  • Leif W
    Leif W skrev om FlyttGiganten
    Tog kontakt - efter att pratat med en av deras chaufförer på stan - och fick uppgifter om företaget och deras flyttservice. Fick snabba och raka svar. Någon var alltid tillgänglig. Uppgifterna var tydliga klara. Fick också mycket goda referenser från bekanta som anlitat firman för flera olika uppdrag.
    Flyttuppdraget genomfördes proffsigt. Personalen var kunnig och trevlig. Visade stor omsorg om vårt möblemang och våra saker. Skulle absolut anlita firman igen.
  • Evelina B
    Evelina B skrev om FlyttGiganten
    Supernöjd med flytthjälpen! Snabba och proffsiga.
  • Kåre G
    Kåre G skrev om FlyttGiganten
    Lätt och smidig bokning med perfekt tidshållning
  • Annika H
    Annika H skrev om FlyttGiganten
    Jag har fått hjälp med att frakta skulpturer till olika utställningar. Ett svårt uppdrag eftersom det handlar om ömtåliga, tunga och värdefulla gods.
    Vi har fått ett mycket gott bemötande där full respekt för våra speciella flyttgods med ibland annorlunda krav på lyft, packning och placering kommer in i hanteringen. Våra speciella problem vad gäller hämtning och frakt har alltid gått att lösa och godset har packats omsorgsfullt och försiktigt. Det har även funnits en lyhördhet för specialbehandling om så skulle behövas av skört gods.
    Flyttgiganten har också starka killar och en bra och rimlig prisbild.
  • Antonio A
    Antonio A skrev om FlyttGiganten
    Bra personal, bra kommunikation - blev något dyrare än offert - men rekommenderas ändå.
  • Dick T
    Dick T skrev om FlyttGiganten
    Vi hade lite problem då det blev en stor försening innan flyttgubbarna kom för att påbörja våran flytt. Men kontoret jag kom i kontakt med var väldigt informativa och bad om ursäkt och förklarade att en tidigare flytt dragit ut på tiden (vilket jag förstår kan hända). De skickade en extra gubbe för att på så sätt skynda på vår flytt som blivit försenad. Och jäklar vilken fart de hade! Trots det, inte en repa på våra saker och alla möbler placerade precis där vi ville ha dom. Superbra, bra pris, och jag har redan rekommenderat bekanta om FlyttGiganten (trots förseningen).
  • Tilda S
    Tilda S skrev om FlyttGiganten
    Ni va jätte bra och duktiga och smidiga om min flytt och det gick bra och snabbt super bra flyttfirma
  • Hanna B
    Hanna B skrev om FlyttGiganten
    Punktliga & effektiva. Snabba att svara på mail & tydlig kommunikation!
  • Sara D
    Sara D skrev om FlyttGiganten
    Supernöjd! Alltid snabbt och trevligt bemötande!
  • Sven F
    Sven F skrev om FlyttGiganten
    Trevligt och korrekt bemötande
  • Rajan G
    Rajan G skrev om FlyttGiganten
    Bra service och bra flyttning.
  • Tommy W
    Tommy W skrev om FlyttGiganten
    Bra kundservice. Lätta att ha att göra med.
  • Stina B
    Stina B skrev om FlyttGiganten
    Håller på att renovera och köpte flytt ut ur första lägenheten till magasinering. Nu väntar grejerna i magasinet innan vi kan flytta in i nya lägenheten!

Bra intryck av flyttkillarna, dök upp på utsatt tid och var effektiva.

Mycket snabb mailkontakt med företaget! Hoppas på lika enkel inflytt sen :)
  • Julie S
    Julie S skrev om FlyttGiganten
    Hej,
    Vi är jätte njöd med flytt och flyttstädning.
    Rekommendera värmt
    Julie
  • Linda E
    Linda E skrev om FlyttGiganten
    Toppenbra flyttservice, snabba, effektiva och ordningssamma! Vi kan varmt rekommendera FlyttGiganten.
  • Anders L
    Anders L skrev om FlyttGiganten
    Mycket bra och effektiv flytt!
  • Janet S
    Janet S skrev om FlyttGiganten
    Snabba och noggranna i både flytten och städningen. Lyhörda för kundens önskemål
  • Eva Å
    Eva Å skrev om FlyttGiganten
    Svarade alltid snabbt på mina frågor via mail och telefon. Trevligt bemötande och väldigt nogranna samtidigt snabba, de hade full koll.
  • David M
    David M skrev om FlyttGiganten
    Snabbt, enkelt och prisvärt! Inte en enda trasig produkt
  • Maria G
    Maria G skrev om FlyttGiganten
    Allt gick bra! Jag rekommenderar Flyttgiganten!
  • Gavin J
    Gavin J skrev om FlyttGiganten
    Jättebra jobbat! Jag kan rekommendera, allting gick snabbt och ordentligt med ingen problem.
    / Gavin
  • Niclas S
    Niclas S skrev om FlyttGiganten
    Super! Smidigt och snabb service.
  • Ankie S
    Ankie S skrev om FlyttGiganten
    Håller vad de lovar och levererar med kvalitet.
  • Ann-christine S
    Ann-christine S skrev om FlyttGiganten
    Vi använde Flyttgiganten när vi flyttade. Det tog nästan hela dagen pga. liten hiss och stora, tunga möbler. Trots det så var flyttkillarnas bemötande glatt och hjälpsamt. De var mycket duktiga på sitt jobb. Vi rekommenderar Flyttgiganten!
  • Johan Y
    Johan Y skrev om FlyttGiganten
    Mycket bra och effektiva. Rekommenderas starkt. De är försiktiga och det märks att de är proffs.
  • Leif R
    Leif R skrev om FlyttGiganten
    Snabbt, utmärkt utfört, lösningsfokuserade och tillmötesgående. Bra bemötande.
  • Anna A
    Anna A skrev om FlyttGiganten
    Starka killar, punktliga dock lite ovilliga att försöka få upp en thing möbel på övervåningen
    2017-02-15 FlyttGiganten F svarar Anna A
    Hej Anna

Tack för ditt omdöme
    Rätt att säga försiktiga utan ovilliga
    Killar försökt med kontorsskåpet men tyvärr det varit för stor för att flyttas på övervåningen

FlyttGiganten
  • Wei N
    Wei N skrev om FlyttGiganten
    Professional, efficient and nice staff.
  • Johan H
    Johan H skrev om FlyttGiganten
    Flyttgiganten har från första kontakt varit professionella. Bra information i kommunikationen innan genomförandet av flytten. Sedan när flytten kom så skötte de packning, flytt och flyttstädning med bravur. Kan definitivt rekommendera dem.
  • Marie B
    Marie B skrev om FlyttGiganten
    Allt gick väldigt smidigt! De kom i tid, hade rätt info, hanterade vårt bohag varsamt och var snabba! Uppskattade särskilt utlåning av flyttkartonger med hemleverans och upphämtning. Rekommenderar Flyttgiganten!
  • Anja S
    Anja S skrev om FlyttGiganten
    Proffsig leverantör av flytttjänster som vi rekommenderar varmt. Vi har anlitat Flyttgiganten flertalet gånger och alltid varit lika nöjda. Proffsiga, snabba och pålitliga. Flyttgiganten får högsta betyg av oss!
  • Robert H
    Robert H skrev om FlyttGiganten
    Inga problem alls. Trevliga och snabba.
  • Nila V
    Nila V skrev om FlyttGiganten
    Bra och trevligt bemötande. Personalen verkar trivas. Alltid lätt att få svar på telefon och mail. Vi flyttade två gånger samt lånade lådor och köpte även flyttstädning.
  • Jenny K
    Jenny K skrev om FlyttGiganten
    Mycket nöjd med valet att anlita FlyttGiganten för min flytt.
  • Lotten D
    Lotten D skrev om FlyttGiganten
    Mycket trevligt bemötande och bra service. Själva flytten från Stockholm till Jönköping gick väldigt smidigt. Flyttkillarna var både effektiva och hjälpsamma. Jag är mycket nöjd!
  • Tuulikki T
    Tuulikki T skrev om FlyttGiganten
    Flyttgiganten får kunder genom att de är billiga "säger de" men ack vad de lägger på extra timmar för att täcka "billigheten". Rekommenderar inte!!!!!!!
    2017-01-13 FlyttGiganten F svarar Tuulikki T
    Hej Tuulikki

Det stämmer absolut inte!
    Vi är väldigt noga med offerter och arbetstider.
    Om det visar sig att flytten skulle ta längre arbetstid meddelar vi det alltid innan till våra kunder
    Vi kan tyvärr inte hitta dig i våra kundregister och kan därför inte kommentera ditt enskilda fall

Med Vänlig Hälsning
    Flyttgiganten
  • Göran D
    Göran D skrev om FlyttGiganten
    Hej

Vi har använt flytttjänsten. Flytten gick väldigt bra och allt flöt på och var mycket effektivt. Vi har också använt tjänsten att hyra kartonger vilket var smidigt med både lämnande och hämtanade av kartonger.

Göran
  • Mathias P
    Mathias P skrev om FlyttGiganten
    Proffsiga! Endast litet minus pga att de var sena då en tidigare flytt drog ut på tiden.
  • Katarina L
    Katarina L skrev om FlyttGiganten
    Jättebra, jag rekommenderar absolut Flyttgiganten.
  • Rikard H
    Rikard H skrev om FlyttGiganten
    Flytt av min lägenhet på 36 kvm till magasin och flyttstädning.

Snabba på att svara på mail. Gjorde ett bra jobb.
  • Kristian D
    Kristian D skrev om FlyttGiganten
    Jag är nöjd med allt. Det blev en liten skada på en möbel men vi vart ersatta för det. Fick svar på alla frågor utan att behöva vänta. Allt var bra helt enkelt.
  • Stefan M
    Stefan M skrev om FlyttGiganten
    Positivt bemötande från början. Privatflytten genomfördes på ett utmärkt sätt.
  • Emilie B
    Emilie B skrev om FlyttGiganten
    Jättebra service och kundfocus! Hög kvalitet på utförd flytt inkl flyttstädning. Jättenöjda!
  • Jessica H
    Jessica H skrev om FlyttGiganten
    Vi anlitade Flyttgiganten för att få hjälp med både storstädning och flytthjälp. Vi är mycket nöjda med båda tjänsterna. Snabba, effektiva och trevliga. Kan varmt rekommendera dem!

/ Jessica
  • Maria A
    Maria A skrev om FlyttGiganten
    Bra bemötande, de flyttade väldigt snabbt. Vi använde även städservice och vi var väldigt nöjda med resultatet.
  • Johan W
    Johan W skrev om FlyttGiganten
    Väldigt nöjd med både flytt och städning.

Grimstagatan 71, 162 57 Vällingby