FlyttGiganten

Grimstagatan 71, 162 57 Vällingby — Visa karta

Vi på FlyttGiganten fixar flytten!

Vi utför alla sorters flyttjänster, exempelvis privatflytt, kontorsflytt och flyttstädning. Vi kan dessutom transportera stora möblemang eller t.ex. pianon och vi har möjlighet till magasinering.
Främst jobbar vi i Stockholmsområdet och Uppsala, men vi kan även ta uppdrag på andra platser i landet.

Med många års erfarenhet av flytt i ryggen kan vi erbjuda både dig som privatperson och det lilla till medelstora företaget smarta lösningar och en välplanerad flytt.
Våra medarbetare är fysiskt starka och försiktiga och arbetar med yrkesmässig utrustning för att kunna flytta dina möbler och bohag tryggt och säkert. Vi har självklart också både ansvarsförsäkring och trafiktillstånd.

Kontakta oss idag för en offert!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 682 kunder tycker om FlyttGiganten

• 2019-12-06

Fredrik O skrev om FlyttGiganten
    Hade flytthjälp, flyttstäd samt hyra av flyttlådor.

Mycket trevlig och hjälpsam personal som var snabba och effektiva. Inga problem alls och kommer rekommendera Flyttgiganten till alla jag känner som ska flytta. Läs mer
  • 2019-12-05

Christoffer N skrev om FlyttGiganten
    Flytthjälp, Flyttstädning och magasinering. Allt funkade mycket bra och vi känner oss supernöjda med service och bemötande. Läs mer
  • 2019-12-05

Jasmine D skrev om FlyttGiganten
    Jättebra kommunikation, professionell personal, snabb, smidigt och tryggt. Vi är supernöjda med flytten av hela vårt bohag 30 mil norrut, blir det någonsin en flytt igen så kontaktar vi FlyttGiganten! Läs mer
  • 2019-12-03

Zackarias G skrev om FlyttGiganten
    Hade aldrig använt mig av flyttfirma tidigare men när jag letade runt bland omdömena här på sidan och hittade denna firma, och sedan efter lite mer undersökning fann att de vara lokaliserade lokalt i mitt flyttområde, så kändes det att jag funnit rätt.

Gick jättesmidigt med allt över lag, även fast jag inte var helt färdig med att packa ner allt på flyttdagen och hade drygt 2 timmar sömn i mig vid tillfället.

Fick först en genomgång av hur flytten skulle gå till, vilket var betryggande för mig i det status jag var. Och det var toppen att flyttarna de skickade tog kloka beslut åt mig om ordningen i vilken de tog grejerna så jag kunde få plats och tid att packa ihop det sista medan de bar ner det som var redo.

Överföringen till nya lägenheten gick sedan felfritt och var snabbt ordnat och allt var välbehållet.

Jag kan absolut tänka mig anlita dessa igen om det skulle bli aktuellt för flytt igen i framtiden. Läs mer

Anna G skrev om FlyttGiganten
    Flytten gick snabbt och smidigt. Personalen var försiktiga med sakerna. Kan rekommenderas! Läs mer

DAVID H skrev om FlyttGiganten
    Fakturan var bra mycket högre än den uppskattning vi fick i offerten. Läs mer
    2019-12-03 FlyttGiganten F svarar DAVID H
    Hej David,

Tack för din recension och vi beklagar att du är missnöjd med fakturan.
    Genom vår samarbetspartner har vi besvarat detta akut uppdrag på en lördag (trots att kontoret är stängt på lördagar) och varit på plats redan på måndag morgon samt klarade uppdraget samma dag på kvällen.
    Då vi inte fått fullstädning information om uppdragets omfattning så skiljer sig offerten från priset lite.
    Allt om eventuella tillägg och arbetstid har meddelats till samarbetspartnern.
    Som vi förstår är uppdraget utfört utan anmärkningar och det är synd att du vill ge oss en 1:a bara p g a fakturan.

Med Bästa Hälsningar
    FlyttGiganten
    2019-12-03 DAVID H svarar FlyttGiganten F
    Missnöjet ligger i att ni prisar er in utan att göra offertjobbet riktigt seriöst och er kommunikation kring offert och fakturering. Andra aktörer som också lämnade ett pris som verkade vara högre var i slutändan mer prisvärda och straffades för att dom gjorde en bättre bedömning på samma underlag som ni fick.

Att fakturan var ca 40% dyrare än offerten är knappast att anses som lite. Jobbet var inte direkt akut och kan ej användas som argument för att lämna en undermålig offert.
    Läs mer genom att expandera tråden +

Gabriella J skrev om FlyttGiganten
    Packning, flytt och städning. Läs mer
  • 2019-12-01

Clara Teresia P skrev om FlyttGiganten
    Effektiv, trygg och prisvärd tjänst vi köpte i form av packning, flytt och städ från villa till lgh. Vi är som helhet jättenöjda! Läs mer
  • 2019-11-11

Lisa H skrev om FlyttGiganten
    Tydliga prisuppgifter och instruktioner för vad som gäller under flytt. Mycket duktiga flyttare. Mycket snabb och flexibel kundtjänst. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2019-11-06

Emmie B skrev om FlyttGiganten
    Fick hjälp att flytta ca 50st (ganska tunga) flyttlådor. Dom var snabba och trevliga! Svarade positivt på alla min önskemål, proffsiga helt enkelt. Läs mer
  • 2019-11-02

Dag F skrev om FlyttGiganten
    Väldigt mycket bättre flyttservice jämfört med andra vid använt. Läs mer
  • Raymond B

2019-10-31

Raymond B skrev om FlyttGiganten
    Vi flyttade från radhus till lägenhet, med drygt två månader emellan. Allt magasinerades, en spegel som tillhörde en hallmöbel som skulle säljas hade hamnat fel genom eget misstag, det ordnade FlyttGiganten och den fanns samma dag för avhämtning på deras kontor.

De var mycket försiktiga både vid ut- och inflytt. Speciellt viktigt vid inflytten, alla väggarna var nymålade och golven nybehandlade. Ett piano fick bäras upp tre våningar, det gick inte in i hissen, fungerade mycket smidigt!

Välplanerad flytt, allt flöt på bra och vi är helnöjda så här efteråt. Att det var väl många kartonger kan man knappast skylla FlyttGiganten för ;-)

Vi kan verkligen rekommendera FlyttGiganten! Läs mer
  • 2019-10-29

Annika D skrev om FlyttGiganten
    Beställde privatflytt. Trevliga grabbar som arbetade effektivt och glatt. Bra möte från start till mål. Kommer absolut använda FlyttGiganten igen.

Med vänlig hälsning
    Annika Läs mer
  • 2019-10-25

Mazen S skrev om FlyttGiganten
    Jag har beställt flytthjälp och flyttstäd . Mycket bra kundservice och lätt att få tag på de. Väldigt trevliga personal som svarar snabbt på alla frågor . Flyttdagen var de på plats i tid , killarna är super trevliga och professionella på det de gör , snabba och de gör precis som man vill .
    Städning va mycket bra , de tog hand om all detaljer.
    Mycket prisvärd firma .
    Rekommenderas högt. Läs mer
  • 2019-10-24

Noemi R skrev om FlyttGiganten
    Det är andra gång som vi valde FlyttGiganten som foretag. Jätte trevligt personal och proffesionell. De hjälpte med Flyttstädning och vi är jätte njöd med tjänsten. Läs mer
  • 2019-10-24

Tony M skrev om FlyttGiganten
    +Företaget ha svarat på alla frågor innan flytten och vart väldigt bra på att förmedla uppgifter.

+Flyttgubbarna var hur duktiga som helst slet och jobbade på väldigt bra, väldigt effektiva och trevliga.

- Flyttstädet skulle komma mellan 10 och 10:15 det stod på kontraktet jag skrev under när flyttgubbarna kom. Men städet kom efter kl 13 vilket jag tyckte va dåligt de ringde bara flyttgubbarna och sa att de skulle komma senare.
    När de väl städar ut gamla lägenheten så ringer deras chef och säger att jag ska betala ett tillägg på 750 kr för att de behöver mer tid på sig för att det var smutsigt. När jag sen för bilderna så är det på spisen och bakom badkaret det var "mer smutsigt". Det kan ju bli så om man bott där i mer än 8 år och det är flyttstäd de ska kunna hantera sådant för resten utav lägenheten var inte smutsig.
    Städet får minus för de var inte i tid och sen behöver de mer tid. Läs mer
  • Raymond B

2019-10-23

Raymond B skrev om FlyttGiganten

Vi kan verkligen rekommendera FlyttGiganten! Läs mer
  • 2019-10-22

Martin A skrev om FlyttGiganten
    Anlitade dem för flytt städ. Mkt bra utfört arbete av kompetent personal. Kan rekommendera flyttgiganten på flytt städ. Läs mer
  • 2019-10-22

Jonathan D skrev om FlyttGiganten
    Dem var professionell, snabb, och säker Läs mer
  • 2019-10-20

Katarina B skrev om FlyttGiganten
    Flyttade ett piano försiktigt och smidigt. Läs mer
  • 2019-10-20

Helena F skrev om FlyttGiganten
    Bokade flytt och flyttstäd hos Flyttgiganten. Är supernöjd från start till slut! Bra kommunikation med kontoret, trevlig och kompetent personal som utförde flytten i god tid och snabbare än enligt offert. Städet var proffsigt gjort och allt gick mkt smidigt! Rekommenderar varmt för en enkel och trygg flytt! Läs mer
  • 2019-10-19

Allt var perfekt! Flexibla och snabba Läs mer
  • Lisa H

2019-10-14

Lisa H skrev om FlyttGiganten
    Katastrof tyvärr, funkar säkert om man bara beställer flytt men värt att veta att de inte har särskilt stora bilar. Och bara två personer ingår i priset, sen insåg vi att de större firmorna kör med tre personer.

Vi beställde packning och em innan flytten började de och efter ett tag ringde de och sa att vi måste betala för en till person för att de ska hinna. Enligt de hade vi väldigt mkt saker. Då visste de hur stor lgh vi har och iom att vi inte har nåt förråd så kan vi inte ha hur mkt saker som helst.

Och lustigt nog hade vi packat byråer, skrivbord, vardagsrumshyllor osv så ja, det var mkt saker i lghnen men inte opackat.
    När mina föräldrar åkte dit för att se vad som var problemet (vi hade trott att vi skulle kunna åka och allt var frid och föjd) så satt de som packade och packade såååå sakta. De slog in allt i papper. Allt.
    En napp var väl inslagen i papper. Ja då tar det ju såklart galet lång tid.

Sen sa de att deras bil var för liten och att de behövde lägga till en bil och därmed också en person. När vi sa att det kändes riktigt risigt att allt KVÄLLEN INNAN flytten blev dyrare hela tiden sa de ”ja men ska vi strunta i flytten då?” Som att vi skulle ha möjlighet att planera om boendet, logistik, alles.
    Men morgonen efter kände vi att det kändes verkligen inte bra med deras beteende (massa sms och mail om betalning som plötsligt skulle ske direkt efter packningen och inte längre efter flytten) så vi avbokade. För det fick vi betala för 3h flytt.

Vi betalade för flytten som inte skedde + vad de i offerten sa att det skulle ta +15% mer men de var/är ändå inte nöjda. Nu frågade vi vad kartongerna skulle kosta att köpa loss och då vill de ha 20kr/kartong för enligt de själva begagnade kartonger.

Otroligt tråkigt och känns så fräckt att göra så kvällen innan flytten, de förstår ju med all säkerhet att kunden inte kan säga nej och ändra allt så sent. Läs mer
    Tobias M gillar detta
  • 2019-10-14

Viktor J skrev om FlyttGiganten
    Toppen! Kom i tid, flyttade allt helt och bra, städade rent! Tack för hjälpen! Läs mer
  • 2019-10-11

Gabriel G skrev om FlyttGiganten
    Bra service, lätta att kommunicera med, flexibla Läs mer
  • 2019-10-09

Agneta L skrev om FlyttGiganten
    Oerhört bra organiserat såå nöjd med min flytt/Agneta Läs mer
  • Peter K

2019-10-05

Peter K skrev om FlyttGiganten
    Tjänsten fungerade bra, och flyttgubbarna upplevdes som effektiva. Utnyttjade även flyttstädning som var mycket bra. Läs mer
  • 2019-10-03

Louise F skrev om FlyttGiganten
    Kontorsflytt. Smidigt, snabbt och bra bemötande. Har använt dem förr o gör det gärba igen. Läs mer
  • 2019-09-28

Andrej K skrev om FlyttGiganten
    Jag ska absolut rekommendera FlyttGiganten till mina kompisar. Tack för hjälpen! Jag hoppas att vi ses nästa gång! Läs mer
  • Linda M

2019-09-27

Linda M skrev om FlyttGiganten
    Rekommenderar dessa starkt!!
    Flyttpersonalen var trevliga, snabba, noggranna! Fixade allt utan problem!
    Ann-Charlotte på kontoret var även supertrevlig. Läs mer
  • 2019-09-27

Pia G skrev om FlyttGiganten
    Bra bemötande, snabbt och proffsigt. Kommer tillbaka vid nästa flytt. Läs mer
  • 2019-09-27

Moa F skrev om FlyttGiganten
    Trevlig personal och bra flytthjälp, men otydligt kring tider gällande städningen vilket försvårade överlämningen till nästa hyresgäst. Själva städningen lämnade en del att önska. Läs mer
  • 2019-09-26

Bengt-Göran H skrev om FlyttGiganten
    Vi beställde flytt av 5 tunga möbler. Flytten gick snabbt och smidigt.vi är mycket nöjda
    Bengt-Göran Hård af Segerstad Läs mer
  • 2019-09-25

Lucia W skrev om FlyttGiganten
    Beställde flyttstädning. Riktigt bra pris.
    De sa att de skulle komma kl.11-12, men kom kl.14.
    Jättebra jobb på städningen! Jag är nöjd. :) Läs mer
  • 2019-09-17

Valentina B skrev om FlyttGiganten
    Bokade dagen innan flytt och de var väldigt behjälpliga, trevligt bemötande och effektiva. Allt gick snabbt och de höll sig inom uppskattad tidsåtgång och pris. Utmärkt! Kommer att boka igen vid flytt. Läs mer
  • 2019-09-16

Rolf E skrev om FlyttGiganten
    Punktliga. väl utfört arbete. Rekommenderas! Läs mer
  • 2019-09-16

Pernilla L skrev om FlyttGiganten
    Super bra, kom i tid och körde på tills de var klart
    Stort Tack för hjälpen Läs mer
  • 2019-09-12

Marcus L skrev om FlyttGiganten
    Snabbt, enkelt och bra. Från offert till genomfört uppdrag och trevlig uppföljning av kundnöjdhet. Läs mer
  • 2019-09-09

Solveig W skrev om FlyttGiganten
    Flyttning av bohag under två dagar.

Jag har blivit väl bemött, trevliga och samarbetsvilliga.

Allamina förväntningar införlivades.

Allt har gått så bra. Jag kan rekommendera Flyttgiganten
    till andra, som skall flytta. Läs mer
  • 2019-09-07

Alexandra Z skrev om FlyttGiganten
    Bra och redig kommunikation med kontoret innan flytten.
    Perfekt att få låna flyttlådor.
    Flyttkillarna, trevliga och effektiva.
    Jag hade beställt flyttstädning efteråt och det funkade också perfekt.
    Min flytt hade inte kunnat gå smidigare. Rekommenderas varmt. Läs mer
  • 2019-08-30

Sarah J skrev om FlyttGiganten
    Använde både flytt och flyttstädning i innerstan Stockholm.
    Offerten var tydlig och kom snabbt. Kommunikationen med företaget via mejl och telefon har varit mycket bra.
    På flyttdagen jobbade 3 killar (talade engelska), snabbt och effektivt. De ställde allting i rätt rum och plats i den nya bostaden.
    Vid flyttstädningen fick jag betala ett extra tillägg (599kr) för det var många skåp och garderober. De gjorde ett bra jobb och som helhet var jag mycket nöjd. Läs mer
  • 2019-08-28

Krister J skrev om FlyttGiganten
    Flytt från Vällingby till Södermalm
    Magasinering fredag till tisdag
    Flyttstädning

Blev bemött mycket bra.

Förväntningarna infriades. Men var speciellt nöjd med flyttstädningen. Den var utmärkt (och bättre än den som var i den lägenheten jag flyttade in i)

Sammanfattning:
    Det är dyrt att flytta men som ensamstående heltidsarbetande var det prisvärt för mig.
    Jag fick förtroende för de jag hade kontakt med: Flyttkillarna och de som städade. Det blev ett litet missförstånd en gång beroende på språksvårigheter men det lyckades vi lösa smidigt. Kontakten med de på kontoret när jag beställde var också bra tycker jag: flexibelt och vänligt.

Ps. har redan rekommenderat FlyttGiganten till en vän. Läs mer
  • 2019-08-26

Anna L skrev om FlyttGiganten
    Bara plus, flytten gick smidigt och flyttstädning var perfekt :) Läs mer
  • Mehdi A

2019-08-24

Mehdi A skrev om FlyttGiganten
    Flytt mellan Malmö och Örebro, hur smidigt som helst. Jättetrevliga killar, bar allt med finess och omtanke. Kan starkt rekommendera! Läs mer
  • 2019-08-21

Bengt B skrev om FlyttGiganten
    Mycket fint bemötande, lyssna på kundens önskemål. Gäller flytt av e.n mycket gammal person med lång flytt. Mycket bra genonfört Läs mer
  • 2019-08-19

Ann-Sofie Elisabeth K skrev om FlyttGiganten
    Inför min flytt så önskade jag ett ”helhetspaket” med både flytthjälp, magasinering och flyttstäd. Jag anlitade därför Flyttgiganten, och det är verkligen ett av de bästa valen jag gjort för att underlätta min flytt. Jag är otroligt nöjd med deras arbete!
    Trevlig och hjälpsam personal, lätta att nå, hög service och alla parter höll tiderna vi kom överens om. Dessutom får jag också ge ett stort plus för rimliga priser, och ett flyttstäd i toppklass!
    - Om man ska ge någon form av konstruktiv kritik, så kan informationen om förråd/magasinering vara lite tydligare. Jag irrade runt lite grann då jag vart lite osäker på vart mitt förråd var placerat samt koder till dessa.
    - Bra att veta att endel personal som man får hjälp av inte pratar svenska. I mitt fall gick det bra att kommunicera på engelska.
    - Sammanfattningsvis ger jag 5 av 5 i betyg. Läs mer
  • 2019-08-19

Filippa F skrev om FlyttGiganten
    Jag anlitade Flyttgiganten før att flytta mitt bohag från Stockholm till Bergen i Norge. Jag fick ett mycket trevligt bemøtande och de gjorde allt før att gøra det så bra som møjligt och att passa in flytten i mitt krångliga schema. De hade också bra koll på vilka dokument som krævdes vid grænsen till Norge, vilket kændes betryggande. Flyttkillarna var mycket effektiva och professionella, och tog væl hand om det som skulle flyttas! Det blev lite dyrare i slutændan æn vad de hade uppskattat i offerten, men det var det vært! Det kan inte vara lætt att berækna en exakt tid før en sådan lång flytt. Sammanfattningsvis så rekommederar jag Flyttgiganten! Läs mer
  • 2019-08-16

Frida K skrev om FlyttGiganten
    Köpte packning av en trerummare och flytthjälp till en närliggande stad och kunde inte vara nöjdare! Otroligt effektiva och trevliga. Allt gick smidigt och kändes väldigt prisvärt! Läs mer
  • 2019-08-13

Christina S skrev om FlyttGiganten
    Vi beställde packhjälp, flytt och städ av villan till en annan villa! Ett stort jobb och vi fick jätte bra hjälp av flyttgiganten!!!! Effektiva, snabba, duktiga!!! Stort tack för all hjälp!!!! /Christina Läs mer

Grimstagatan 71, 162 57 Vällingby