FlyttGiganten

Grimstagatan 71, 162 57 Vällingby — Visa karta

Vi på FlyttGiganten fixar flytten!

Vi utför alla sorters flyttjänster, exempelvis privatflytt, kontorsflytt och flyttstädning. Vi kan dessutom transportera stora möblemang eller t.ex. pianon och vi har möjlighet till magasinering.
Främst jobbar vi i Stockholmsområdet och Uppsala, men vi kan även ta uppdrag på andra platser i landet.

Med många års erfarenhet av flytt i ryggen kan vi erbjuda både dig som privatperson och det lilla till medelstora företaget smarta lösningar och en välplanerad flytt.
Våra medarbetare är fysiskt starka och försiktiga och arbetar med yrkesmässig utrustning för att kunna flytta dina möbler och bohag tryggt och säkert. Vi har självklart också både ansvarsförsäkring och trafiktillstånd.

Kontakta oss idag för en offert!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 379 kunder tycker om FlyttGiganten

• Simon K
    Simon K skrev om FlyttGiganten
    Flytten upplevdes som lite långsamt .
    men jag är nöjd. Bra jobbat.
    Flyttstädningen jag är särskild nöjd med.
    Stor eloge till tjejerna.
  • Terry V
    Terry V skrev om FlyttGiganten
    Flyttgiganten har varit professionella, serviceminded och fantastiska. Jag har sluppit all flyttångest och stress pga Flyttgiganten.
    Jag rekommenderar starkt detta företag till alla som ska flytta.
  • Erik A
    Erik A skrev om FlyttGiganten
    Väldigt nöjd.
    Jag och min sambo behövde hjälp med att flytta färdigpackade flyttlådor och ett gäng mindre möbler från Stockholm till Örebro.

Killarna som bar och körde lasset var snabba och rutinerade, men ändå försiktiga med det som var ömtåligt.

Samtliga vi har varit i kontakt med på företaget var flexibla, professionella och trevliga.
  • Thomas J
    Thomas J skrev om FlyttGiganten
    Professionellt genomfört, både packing, flytt (inkl tungt piano av äldre typ) och flyttstädning.
  • Tobias N
    Tobias N skrev om FlyttGiganten
    Vi fick hjälp med att flytta ett mindre antal möbler. Killarna från FlyttGiganten var mycket proffsiga, snabba och försiktiga.
  • Malin A
    Malin A skrev om FlyttGiganten
    Flytt av bohag. Fungerade bra.
  • Annika S
    Annika S skrev om FlyttGiganten
    Bästa bolaget!! Snabbt effektivt och säkert !!!
  • James W
    James W skrev om FlyttGiganten
    Bra service, tack för ett snabbt och effektivt drag!
  • Stefan K
    Stefan K skrev om FlyttGiganten
    Körde både städ och flytt via flyttgiganten. Städningen var utmärkt och flytten bra, forslade tom bort våra möbler som skulle till tippen. Extra kostnad såklart men bra pris!
  • Moa E
    Moa E skrev om FlyttGiganten
    Proffsiga! Gjorde jobbet bra och utan strul. Vi är nöjda.
  • Jessica T
    Jessica T skrev om FlyttGiganten
    En mycket proffsig, snabb och smidig flytt. Killarna var punktliga, noggranna och försiktiga med vårat gods och hela flytten gick mycket enkelt. Rekommenderar gärna Flyttgiganten!
  • Panuwat P
    Panuwat P skrev om FlyttGiganten
    Good service and reasonable price.
  • Anna F
    Anna F skrev om FlyttGiganten
    Hej,
    hade beställt flytthjälp 2 killar+bil. Bokningen gick smidigt. Killarna var på plats i bra tid. Flytten dröjde ungefär den tidigare uppskattade tiden och inte längre. Killarna var trevliga och jobbade i lagom tempo.
    Jag är jättenöjd och skulle alltid boka hos er igen och/eller rekommendera er tjänst vidare till kompisar. Stort tack!
  • Arash S
    Arash S skrev om FlyttGiganten
    Flyttgiganten var det enda företag som tog på sig uppgiften att flytta ett känsligt växtträd åt mig. Det gjorde de dessutom på ett otroligt professionellt sätt. Deras bemötande och flexibilitet var riktigt bra. Jag är supernöjd! Jag kommer definitivt att anlita de igen.
  • Karin S
    Karin S skrev om FlyttGiganten
    Mycket noggranna och försiktiga.
  • Khoshe W
    Khoshe W skrev om FlyttGiganten
    Serviceminded och trevlig personal!
    Gav mig lugn och ro känsla samtidigt. Av 10 så får se 9,8!
  • Anna S
    Anna S skrev om FlyttGiganten
    Anlitade Flyttgiganten för en flytt från en Villa på 176 kvm. De var punktliga och utförde packning samt lossning på ett effektivt sätt. De behandlade våra möbler varsamt och hade ett trevligt bemötande. Vi är mycket nöjda med Flyttgigantens insats.
  • Maria L
    Maria L skrev om FlyttGiganten
    Smidigt och bra från början till slut! Bra bemötande, försiktiga flyttkillar som kämpade hårt med alla möbler och kartonger. Allt enligt vad vi avtalade. Kan varmt rekommenderas.
  • Kamiran E
    Kamiran E skrev om FlyttGiganten
    Helt ok, utförde det som förväntades.
  • Malkiel B
    Malkiel B skrev om FlyttGiganten
    Supernöjd med flytthjälpen och flyttstädningen från FlyttGiganten! Proffsiga, snabba - rekommenderar!
  • Sara M
    Sara M skrev om FlyttGiganten
    Jag rekommenderar varmt FlyttGiganten som hjälpt mig att flytta två gånger. Mycket bra bemötande, snabb och effektiv service.
  • Lise-lott A
    Lise-lott A skrev om FlyttGiganten
    Vi är mycket nöjda Flyttgiganten som erbjuder hög kvalité och prisvärda tjänster. Vi hyrde flyttkartonger av Flyttgiganten, packade själva och lät sedan Flyttgiganten sköta om själva flytten som gick mycket smidigt och snabbt. Personalen arbetade snabbt och var försiktig om våra saker. Arbetsledningen var också proffsig. Betalning via Swish enkelt och bra.
  • Anna Å
    Anna Å skrev om FlyttGiganten
    Mycket skickligt! Snabb och professionell flytt med Flyttgiganten!
  • A
    A skrev om FlyttGiganten
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
  • David V
    David V skrev om FlyttGiganten
    Jättenöjd med allt! Trevliga och snabba, stort tack för hjälpen!
  • Pirjo V
    Pirjo V skrev om FlyttGiganten
    Hej!!!!
    Vi vill tacka FlyttGoganten. Ni har verkligen lyckats me vår flytt. Mycket trevlig och hjälpsam personal från början till slutet. Tiderna stämde, vi fick delraporter ständigtså vi visste hela tiden hur flytten går framåt. Med tanke på våran ålder, över 70-år båda så hjälpte killarna hela tiden och frågade var de skulle ställa de tyngre sakerna så vi slippte att flytta dem. Utmärkt.
    Packning var strålande och flyttstädning med.
    Eftersom jag själv har jobbat med städning och flytt i det egna företaget under ca 20 år så vet jag vad det är för jobb. Bara jätte tack för det obb Ni har gjort. Pirjo o Toivo
  • Mikaela Å
    Mikaela Å skrev om FlyttGiganten
    Effektiva, varsamma och trevliga!

Vi anlitade FlyttGiganten för nedpackning i lådor, flyttning och städning. Vi kan varmt rekommendera FlyttGigantens tjänster till andra!

Mikaela och Oscar
  • Peter T
    Peter T skrev om FlyttGiganten
    Väldigt bra bemötande från början till slut. Uppdraget gällde flyttning och flyttstädning inkl lån av flyttkartonger. Allt fungerade perfekt och smidigt. Trevliga och kunniga "flyttgubbar". Jag kommer att använda Flyttgiganten igen.
  • Gerald G
    Gerald G skrev om FlyttGiganten
    Bra flytt- och städservice. Allt i tid och enligt offerten.
  • Lenn T
    Lenn T skrev om FlyttGiganten
    Fantastisk service! Snabba och duktiga kollar som tömde och körde hela vårt bohag Sthlm-Värnamo. Smidig och enkel kontakt med personal på kontoret.
    Supernöjda med alltihop. Kan varmt rekommendera Flyttgiganten.
  • Kristina F
    Kristina F skrev om FlyttGiganten
    Killarna kom i utsatt tid, var hur trevliga som helst, jobbade snabbt och varsamt och de måste vara ena rackare på Tetris men tanke på hur effektivt de lastade bilen. Vi är hur nöjda som helst med FlyttGiganten.
  • Agneta U
    Agneta U skrev om FlyttGiganten
    Vi är nöjda med Flyttgiganten vid flytt från villa till lägenhet. Tre trappor utan hiss klarade 4 man av bra.
  • Caroline L
    Caroline L skrev om FlyttGiganten
    Flyttjänst. Bra bemötande och snabbt jobbat.
  • Mari-louise N
    Mari-louise N skrev om FlyttGiganten
    Väldigt trevlig personal och trevligt bemötande. Jag är väldigt nöjd med allt
  • Alena K
    Alena K skrev om FlyttGiganten
    Vi har fått hjälp med flytt. Killarna var puntliga och jobbade väldigt systematiskt. Var väldigt försiktiga med våra grejer. Allt gick jätte smidigt och snabbt. Underbar service man kan bara tänka sig. Varmt rekommenderas till alla och vi ska absolut anlita de igen till vår nästa flytt.
  • Susanne A
    Susanne A skrev om FlyttGiganten
    Jag tyckte att det var mycket proffsigt och serviceinriktat bemötande. Flytten gick mycket smidigt och personalen var trevliga och lätta att kommuniserar med.
    Med vänlig hälsning Susanne Arrefelt
  • Karolina J
    Karolina J skrev om FlyttGiganten
    Väldigt nöjd! Snabba och lättsamma att ha att göra med; att montera min nya säng var inga problem. Och inget problem att det inte fanns hiss trots sjunde våningen i frånflytten. Och självklart till ett bra pris. Kan rekommendera.
  • Stefan M
    Stefan M skrev om FlyttGiganten
    Hej!
    Köpte: packning av köket och flytt från hemmet samt från shurgard till det nya hemmet.

Packningen av köket gick snabbt och allt var fint inslaget i silkespapper lätt men stabilt packat.

Flytt från gamla hemmet och från shurgard gick också bra och på Shurgard hade vi inte packat så bra där hade vi mest stuvat in så mycket som möjligt både från vårt hem och arvegods. MEN era killar tog sig en snabb överblick och sedan hade de klart för sig hur de skulle packa gamla möbler, motionscykel, gräsklippare, trehjulingar, små, halv stora och vanliga flyttkartonger. Det kändes väldigt proffsigt. Likaså är det en mycket snäv trappa i vinkel i det nya huset. Den klarade de galant att ta upp en gammal lite tyngre byrå utan att skada vare sig sig själva, väggarna eller byrån.

Jag vet ej om de brukar jobba ihop men flytledaren fick det hela att flyta på bra och alla verkade veta vad de skulle göra. Allt kom fram och på rätt plats utan skador. Vi tackar så mycket för en fin flyttjänst.
    Hälsar

Stefan och Annnika
  • Jusuf W
    Jusuf W skrev om FlyttGiganten
    Toppen service
    Proffsiga flyttgubbar
  • Henrik E
    Henrik E skrev om FlyttGiganten
    Glada, trevliga, flitiga och proffsiga flyttare. En spegel råkade gå sönder, men då fick vi ersättning för det och det är ju sånt som kan hända. Även städning fungerade bra. Mycket prisvärt.
  • Per O
    Per O skrev om FlyttGiganten
    Fungerade bra med allt trots en del språkförbistningar med personalen. Förslag: En som pratar svenska per arbetsgrupp. Tänker då speciellt på gamla människor.
  • Dan L
    Dan L skrev om FlyttGiganten
    Flytten gick alldeles utmärkt, från de första kontakterna om vad som behövde göras till allt var klart. Jättebra hantering för lån av flyttkartonger.
  • D W
    D W skrev om FlyttGiganten
    Fick en offert som jag svarade på inom 1,5 timme. När jag sedan ringer upp några timmar senare är de plötsligt fullbokade och kan inte hjälpa oss alls med detta akutuppdrag. Jag har under tiden tackat nej till andra företag. Lärdom: Mejla inte till detta företag även om de mejlar till dig. Det står ingenstans att bokning ska göras via telefon, kontaktalternativen i mejlet är många men fungerar ej.
    UPDATE: En timme efter min upprörda recension + mejl ringde FlyttGiganten upp och hade fixat så att de kunde hjälpa oss trots allt. Och när de väl var här var de trevliga, snabba och proffsiga!
  • Helena F
    Helena F skrev om FlyttGiganten
    Flytt!
    Trevligt och snabba svar. Professionella och noggranna under flytten.

3:e gången vi använder dem så är alltid mycket nöjd!
  • Felix Å
    Felix Å skrev om FlyttGiganten
    Superbra. Proffsiga och snabba.
  • Caroline L
    Caroline L skrev om FlyttGiganten
    Jag tyckte att de gick superbra och smidigt och jag skulle definitivt rekommendera vidare!
  • Alexandra N
    Alexandra N skrev om FlyttGiganten
    Bra och snabb flytt. Proffsiga!
  • Kristina S
    Kristina S skrev om FlyttGiganten
    Mycket bra service och trevligt bemötande.
    Proffsigt och effektivt. Kunde inte bli bättre! ❤
  • Adam R
    Adam R skrev om FlyttGiganten
    Jättebra hjälp med flytt och flyttstäd. Allt gick snabbt och smidigt till ett bra pris.
  • Agnes L
    Agnes L skrev om FlyttGiganten
    Otroligt bra bemötande, snabb på att följa upp offerten, kom med förslag och lösningar.

Fantastiskt effektiva både när det handlade om att packa ner lägenheten, till att flytta den och sen kanonbra städning.

De är problemlösare då hissen i huset vi skulle flytta till inte fungerade och de helt enkelt tog beslutet att bära allt 6 trappor ut. Jag kallar dom våra hjältar.

Jag vill varmt rekommendera Flyttgiganten.

//Agnes Lindberg

Grimstagatan 71, 162 57 Vällingby