FlyttGiganten

FlyttGiganten

Vi på FlyttGiganten fixar flytten!

Vi utför alla sorters flyttjänster, exempelvis privatflytt, kontorsflytt och flyttstädning. Vi kan dessutom transportera stora möblemang eller t.ex. pianon och vi har möjlighet till magasinering.
Vi erbjuder även hjälp med städning av både hem och kontor.

Främst jobbar vi i Stockholmsområdet, Västerås och Uppsala men vi kan även ta uppdrag på andra platser i landet samt hela Norden

Med många års erfarenhet av flytt i ryggen kan vi erbjuda både dig som privatperson och det lilla till medelstora företaget smarta lösningar och en välplanerad flytt.
Våra medarbetare är fysiskt starka och försiktiga och arbetar med yrkesmässig utrustning för att kunna flytta dina möbler och bohag tryggt och säkert. Vi har självklart också både ansvarsförsäkring och trafiktillstånd.

Kontakta oss idag för en offert!

Läs vad 984 kunder tycker om FlyttGiganten 2

2021-06-18
    Flytten gick smidigt och snabbt. Bra bemötande både vid bokning och under själva flytten. Tack!
  • 2021-06-17
    Fantastiskt inom alla aspekter! Fin kontakt med all personal! Killarna som kom och hjälpte till med flytten viste vad de höll på med och jobbade på! Fanns alltid en kille som pratade engelska vilket gjorde att man kunde kommunicera med varandra. Det vissa sig att vi behövde en bil till, vilket fixades utan några diskussioner eller extra kostnad! Dessutom hade den förra ägaren till huset vi flyttade in till lämnat massa bråte t.ex en gammal sliten skinnsoffa på övervåningen som killar själva frågade om vi ville ha hjälp och bära ner! Vilket vi tackade och tog emot eftersom jag och min fru hade aldrig klarat av det. De tog även hand om allt gammalt bråte för en liten symbolisk summa!
    Kan starkt rekommendera denna flyttfirma!
  • 2021-06-16
    Smidiga att ha och göra med och kompetenta.
  • 2021-06-14
    Så proffsiga och hjälpsamma!
    Kanon!
    2021-06-09
    Snabb respons och vettigt pris. Problemlösare som kunde flytta mitt piano med kort varsel.
  • 2021-06-07
    Bra bemötande via mail, snabb och enkel hantering av min önskan om flyttstädning och de gjorde ett bra jobb.
  • 2021-06-07
    Professionella, snabba, bra material. Lite bökigt att boka och kommunicera via email hela tiden. Hade varit skönare med ett formulär för inventarier och tidsbokning.
    2021-06-05
    Flytt av möbler och föremål till magasinering. Blev bemött på ett trevligt sätt när jag beställde tjänsten. Uppföljning från kontoret inom någon timme efter att flytten påbörjats. Snabba och effektiva flickor packade i tre timmar. Efter någon timme kom flyttkillar, de lastade och körde bort. Snabbt och effektivt. Mycket nöjd med tjänsten. Hade inga särskilda förväntningar eftersom jag aldrig anlitat sådan tjänst tidigare så jag blev positivt överraskad.
    2021-05-31
    Fantastiska flyttkillar! Snabba, effektiva, korrekta och jobbade så hårt. Kom prick när de skulle och lämnade alt i bästa skick. Till och med vindsförrådet ställde de i perfekt ordning. Har aldrig varit med om makan till duktiga flyttkillar. Städningen likaså, effektivt och skinande rent. Toppen flyttfirma. Rekommenderas på det allra varmaste!!! Tusen tack Flyttgiganten!
    2021-05-30
    Proffsiga, snabba och trevliga! Kan varmt rekommenderas.
    2021-05-29
    Flytt från två lägenheter, flyttstäd, magasinering, samt flytt igen.
    Nöjd överlag med allt! En toppskiva på en byrå blev lite skadad men ersätts med en ny utan problem. Betala extra för städning av inglasning men det var ej gjort ordentligt enligt oss och när vi påpeka det så fick vi svaret att det är kalk och inte gick bort jtan man behöver ha specialmedel och det skulle kosta ytterligare extra, varför informerades inte det direkt vid städ så det kunde bli åtgärdat direkt kan man ju undra?! Sista flytten tog lite längre tid då de bara använde 1 lastbil så de fick åka 2 ggr.. supertrevliga flyttkillar oavsett!
  • 2021-05-29
    Flytt från villa till lägenhet.

Personligt och snabbt bemötande av kontorspersonalen.

Flyttgubbarna jobbade snabbt och effektivt.
  • 2021-05-28
    Mycket kompetent flytt från Ekerö till Skåne. Väl bemötta och exemplarisk personal.Allt gick perfekt från början till slut. Alla tider passade och inga oväntade förändringar.
    Flyttstädningen var perfekt. Fanns inget att klaga på. De lämnade en mycket ren och väldoftande lägenhet när de var klara.Personalen var även här mycket kompetent och vänlig.
    Vi kan verkligen rekomendera denna firma, och vi har redan rekomenderat Flyttgiganten till vänner och grannar.
    Toppenbetyg från oss!
  • 2021-05-28
    Quality of service recommended! Price was the best in market.
    2021-05-23
    Mycket bra! Snabba , effektiva, proffsiga och mycket trevliga!
    Perfekt helt enkelt
  • 2021-05-21
    Flytt o städ. Allt över förväntan.
  • Henok K
    skrev om FlyttGiganten
    2021-05-19
    Det är andra gånger vi flyttar med Flyttgiganten och som vanligt alltid superb service!
    2021-05-16
    FlyttGiganten skötte vår flytt och flyttstäd. Mycket nöjd med både flytt och städ. Lätta att ha att göra med, bra kommunikation från alla håll. Rekommenderas verkligen!
  • 2021-05-15
    Superduktiga män som gjorde flytten både snabb och enkel för oss! OM jag flyttar igen kommer jag absolut välja flyttgigianten igen. Ett stort plus är att dom är billiga
  • 2021-05-10
    Fast service, flexible options, careful movers.
    They also provided me with a short-term storage option for free.
    2021-05-10
    Very happy with the service. The 2 guys arrived earlier than expected and were extremely helpful. They ended up working for 7 hours and even helped to rebuild some furniture. All the furniture was moved without damage.
    2021-05-10
    Ett badkar i emalj så vikten var 120 kg.
    Det gick smidigt från första början till slutet.
    Jättenöjd med bemötandet och service rakt igenom.
    2021-05-01
    Really great people helping with the moving.
    2021-04-30
    Packning transport och städ. Snabbt effektivt och bra pris. Trevlig personal. Mycket nöjd. Kan varmt rekommenderas.
  • 2021-04-30
    Snabb, bra och trevligt utförd flyttservice. Rekommenderas!
  • 2021-04-30
    Flytt av piano och några månader senare en flytt till nytt boende.
    Vi är mycket nöjda med deras jobb.
    Trevligt och proffsigt bemötande.
  • 2021-04-30
    Everything went so smooth and fast.
    The customer service was so helpfull and nice
    Really good experience .
    2021-04-27
    Flytt
    Trevligt bemött av all personal
    Absolut att företaget levererade som förväntat

Allt gick väldigt enkelt och smidigt till
  • 2021-04-16
    VI är mycket nöjda med både flytt och städning - ett väl genomfört arbete av Flytgigantens personal!
    2021-04-14
    Vi bokade en flytt med flyttgiganten och är väldigt nöjda. Vi fick låna kartonger gratis några veckor innan flyttdagen. Själva flytten gick förvånansvärt fort. På 2h hade man tömt hela huset och packat in i två lastbilar. Allt gick i en rasande fart. På nya adressen hjälpte dom till att ställa möbler och kartonger i rätt rum på en gång vilket var till stor hjälp. Känsliga möbler hanterades med stor varsamhet. Hela tiden fick vi ett trevligt bemötande och bra service.
    När vi tömt lånade kartonger några dagar senare så kom dom och hämtade dessa. Allt gick som planerat och vi är mycket nöjda.
  • 2021-04-13
    Fick hjälp med att göra oss av med ett kassaskåp som stod i en källare. Allt gick helt enligt plan.
    Bra dialog under beställningen, dök upp på utsatt tid och löste uppgiften med bravur.
  • 2021-04-11
    Flytten från lägenhet till villa gick väldigt smidigt. Proffsiga och snabba var dem och allt med lån av kartonger osv funkade bra.
  • 2021-04-10
    Snabbt, enkelt och billigt. Hade gett 6 stjärnor om personalen haft bättre kunskap i engelska/svenska vilket hade underlättat kommunikation på plats, men kundtjänst skriver på perfekt svenska. Mycket nöjd över lag!
    2021-04-09
    Vi anlitade Flyttgiganten för flytt samt packning av köksgods. Båda delarna är vi mycket nöjda med. Arbetet utfördes professionellt, varsamt och faktiskt snabbare än vi förmodade (vi föredrog att ta pris per timme). Trevliga medarbetare, lätt att kommunicera.
    2021-04-09
    Flyttade från Sthlm till Trosa. Behövde magasinera ca 1 v utöver flytt och flyttstäd vilket inte kostade extra. Supernöjd med allting, effektiva, duktiga samt varsamma flyttkillar, kom på utsatt tid och jobbade snabbt. Inga extra kostnader, bra priser. Trevligt bemötande från kontoret och flyttkillarna! Lätta att få kontakt och prata med. Flyttkartonger lånades ut gratis under hela tiden. Gedigen flyttstädning. Mycket nöjd!
    2021-04-08
    FlyttgiGanten tog väl hand om min flytt. Det skedde snabbt, smidigt och mycket professionellt från offerten till att bohaget var på plats i det nya hemmet.
    Personalen var väldigt vänliga och tillmötesgående.
    Jag är mycket nöjd både med flytten och flyttstädningen.
    2021-04-07
    Jättenöjd med detta företag som ordnade allt med min flytt. Dom som packade va kanon. Dom som kom med flyttbilen och körde över hela mitt bohag. Och flyttstäd-gänget helt enormt fint städat på alla sätt. Så nöjd. Och personalen på företaget jag hade kontakt med var supertrevliga. Blir det nån mer flytt bokar jag Flyttgiganten igen. Rekommenderar dom till helt och fullt 👍👍👍👍
  • 2021-04-07
    Fast response, easy to understand the pricing structure and no surprises in the end. In terms of quality, outstanding work with polite team and quite well organized. Highlight to the fact that while they were loading the truck, the cleaning team were started and worked quite well. The result of the cleaning was spotless!

I also appreciated the idea of lending boxes, that helped decreasing the moving cost and also for sustainability perspective!
    2021-04-07
    Gjorde en transport av en ömtålig otymplig staty av en elefant.
    Helt perfekt utfört. Snyggt jobbat
    2021-04-06
    Jättebra flytt och städning när vi sålde vårt hus. Allt fungerade bra.
    2021-04-05
    Jättenöjda. Flexibla, trevliga och ett bra bemötande! Kan varmt rekommendera.
  • 2021-04-05
    Bra, snabb, professionellt, trevliga. Rekommendarar dem.
  • 2021-04-04
    Kan inte säga annat än 5+ i stjärnor.
    2021-04-02
    Bokade privatflytt och blev verkligen supernöjd. Allt från mailkontakt/ telefonkontakt med firman till själva flytten. Killarna var effektiva och tillmötesgående. Försiktiga med ömtåliga saker som spegel osv. Jag fick även åka med i flyttbilen då jag inte hade något eget transportmedel. Kan varmt rekommenderas!
    2021-03-31
    Jag använde flyttgiganten för en privatflytt mellan två lägenheter. Dom kom på utsatt tid och det var mycket trevliga killar. Jag upplevde att dom hade superbra koll på vad som skulle göras och dom var mycket effektiva.
  • 2021-03-29
    Vi anlitade FlyttGiganten för vår flytt och flyttstädning. Allt fungerade mycket bra. Både flytt och flyttstädning gick snabbt och smidigt. Rekommenderas!
  • 2021-03-29
    Good work and I liked the work done by the team. Pretty happy with the output.
  • 2021-03-28
    Professionella och duktiga! Köpte både flytt och städ, allt gjordes väldigt bra.
  • 2021-03-24
    Flyttade tunga skåp från ett rum till ett annat. Superfint bemötande från telefonkontakt till utförande. Proffsigt, bra och trevliga. Rekommenderas.
  • 2021-03-20
    Anlitat för flytt och städ! Super nöjd!