Grimstagatan 71, 162 57 Vällingby — Visa karta

Vi på FlyttGiganten fixar flytten!

Vi utför alla sorters flyttjänster, exempelvis privatflytt, kontorsflytt och flyttstädning. Vi kan dessutom transportera stora möblemang eller t.ex. pianon och vi har möjlighet till magasinering.
Vi erbjuder även hjälp med städning av både hem och kontor.

Främst jobbar vi i Stockholmsområdet, Västerås och Uppsala men vi kan även ta uppdrag på andra platser i landet samt hela Norden

Med många års erfarenhet av flytt i ryggen kan vi erbjuda både dig som privatperson och det lilla till medelstora företaget smarta lösningar och en välplanerad flytt.
Våra medarbetare är fysiskt starka och försiktiga och arbetar med yrkesmässig utrustning för att kunna flytta dina möbler och bohag tryggt och säkert. Vi har självklart också både ansvarsförsäkring och trafiktillstånd.

Kontakta oss idag för en offert!

Läs vad 867 kunder tycker om FlyttGiganten

• Kjerstin M

2020-12-01

Kjerstin M skrev om FlyttGiganten
    Ett jätteflyttlass från Nävekvarn till Sthlm. Allt var på plats proffsigt och snabbt och mitt extra sköra gods togs väl om hand. Den bästa flyttfirma jag anlitat och kan därför varmt rekommenderas till alla er som går i flyttankar.
    En riktig gigant värd var enda slant !
    Vänligen
    Kjerstin M Läs mer
  • 2020-11-29

SIMON P skrev om FlyttGiganten
    Köpte både flytt och städ genom Flyttgiganten.

Två herrar skötte flytten på ett utomordentligt bra sätt. Försiktiga, noggranna och väldigt mottagliga för direktiv av hur saker skulle stå vid inflytt m.m. Riktigt proffsiga killar.

Städningen var av högsta kvalitet. Synnerligen rent, även på mer ljusskygga ställen i hemmet. De fick bort fläckar vi gått bet på i flera år. Mycket bra.

Sammantaget exceptionellt bra, vi rekommenderar starkt Flyttgiganten åt andra intresserade. Läs mer
  • 2020-11-28

Daniel B skrev om FlyttGiganten
    De fixade pianoflytt samma dag som jag kontaktade dem. Bra bemötande och trygg och snabb flytt. Läs mer
  • BJÖRN A

2020-11-26

BJÖRN A skrev om FlyttGiganten
    Jag bad om en offert och informerade om ev tidsödande saker vid flytten. T ex att hissen är liten och därför skulle en del möbler inte få plats o man måste då bära 3 våningar. Inga riktigt tunga saker. Flytten gällde från en 1a i Huddinge till en 1a "innanför tullarna". Jag fick en offert som såg bra ut och som jag accepterade. Så började flytten. Killarna (ingen pratar svenska. En pratar knaglig engelska) börjar lassa in allt som ska flyttas. Jag ser att dom smyger undan för att röka och prata i telefonen vid flera tillfällen. När allt ska lassas av klagas det på att hissen är för liten o att dom måste bära 3 våningar. När arbetet är klart vill dom har betalt med swich direkt på plats. Inget problem med swich men summan har nu blivit 50% högre än offerten. Jag frågade varför. En kille förklarade på knaglig engelska att det tog längre tid. Offerten måste vara felräknad sa han. Jag sa att jag inte ville betala något annat än offerten. "You must call the office"..... Jag insåg att jag var tvungen att betala på plats för att slippa bli missförstådd. Jag mailade personen som hade skickat offerten och ifrågasatte summan. Jag skrev också att jag inte var intresserad av att betala rökpauser o telefonpauser. Jag efterfrågade kompensation men fick ett ganska otrevligt bemötande. Hon påstod att jag inte hade berättat att hissen var liten o att dom var tvungna att bära 3 våningar. JO, det hade jag. Jag kan nog se mig i himlen efter några pengar tillbaks men jag kan varna andra för detta företag. Läs mer
  • 2020-11-23

Gabrielle D skrev om FlyttGiganten
    Väldigt snabb flytt, bra kommunikation, hjälpsamma Läs mer
  • 2020-11-23

Maria E skrev om FlyttGiganten
    Mycket bra och snabbt bemötande! Flytt och magansinering utfördes på ett finfint sätt. Rekommenderas! Läs mer
  • 2020-11-21

Elin S skrev om FlyttGiganten
    Smidigt, bra kommunikation och bra pris. Läs mer
  • 2020-11-16

Chen L skrev om FlyttGiganten
    Good service. Efficient and friendly. Everything went well in the moving. Läs mer
  • 2020-11-09

Carlos R skrev om FlyttGiganten
    We moved from Solna to Rönninge. The whole process was fast, secure, and reliable. The staff was professional and friendly, taking care of our things. Läs mer
  • 2020-11-09

Mayra B skrev om FlyttGiganten
    Excellent service, everything went smooth and fast! 100% recommendable! Läs mer
  • 2020-11-06

Kia B skrev om FlyttGiganten
    Snabb återkoppling på mejl. Bekräftelse på mejl. God service! Läs mer
  • 2020-11-05

Evelinn I skrev om FlyttGiganten
    Väldigt smidigt och bra service, snabb respons på både Mail och telefon. Läs mer
  • 2020-11-04

Fredrik B skrev om FlyttGiganten
    Klockrent överlag, bra service, bra prisbild,rekommenderar gärna denna firma Läs mer
  • 2020-10-28

Katarina R skrev om FlyttGiganten
    Smidigt och trevlig personal! Läs mer
  • Cecilia S

2020-10-25

Cecilia S skrev om FlyttGiganten
    Duktiga, trevliga, snabba och professionella! Läs mer
  • IRMA T

2020-10-23

IRMA T skrev om FlyttGiganten
    Helt fantastiska. Bokade flyttstäd. Världens trevligaste personal kom. När vi kom o titta var det fläckfritt. Spisen var som ny fönster golv o ytor var fläckfria. Är så nöjd och rekommenderar dom till 100%. Åter igen helt fantastiska. Läs mer
  • 2020-10-23

Fanny B skrev om FlyttGiganten
    Flytthjälp och flyttstädning. Har anlitat dem förr och tvekade inte för denna flytt heller. Mycket duktiga och professionella Läs mer
  • 2020-10-23

Jerome C skrev om FlyttGiganten
    Movers were polite and efficient!
    even though there was a slight hiccup with the scheduling, the extra costs for working after 5pm was waived and moving was completed expeditiously! Läs mer
  • 2020-10-22

Haimanot E skrev om FlyttGiganten
    Snabba, effektiva samt noggranna flyttkillar och tog väl hand om mina möbler.
    Fick även hjälp med att lämna möbler på återvinningscentralen (mot en kostnad). Läs mer
  • 2020-10-18

Christer B skrev om FlyttGiganten
    Flyttjänst
    Bästa tänkbara sätt.
    Allt fungera perfekt
    Riktigt nöjd Läs mer
  • 2020-10-18

Jonas H skrev om FlyttGiganten
    Snabba och effektiva flyttgubbar som kom Läs mer
  • 2020-10-15

ENES Z skrev om FlyttGiganten
    Serviceinriktade, vänliga, lättillgängliga. Gör vad de lovat.
    Reckommenderar varmt. Läs mer
  • Viktoria B

2020-10-13

Viktoria B skrev om FlyttGiganten
    Vi anlitade Flytt Giganten när vi flyttade från radhus till hus. Flytten gick väldigt smidigt och lätt.
    Mycket proffsig personal och bra organisation. De var mycket försiktiga med våra möbler och allt annat som skulle flyttas.

Flytt Giganten kom med två flyttlastbilar.

Vi kan rekommendera Flytt Giganten.
    Tack för flytten.
    Viktoria och Johan Läs mer
  • 2020-10-10

Charlie H skrev om FlyttGiganten
    Proffsig och prisvärd service, hjälpsamma och fin personal. Läs mer
  • 2020-10-06

Ylva B skrev om FlyttGiganten
    Jag har anlitat Flyttgiganten ett flertal gånger genom åren, de har både hjälpt mig att förflytta stora mängder av saker och ett otal gånger har de åkt iväg och hämtat upp saker som jag fyndat på Blocket eller fb market.
    Vid samtliga tillfällen har jag fått ett fantastiskt trevligt bemötande, jag har fått hjälp på kort varsel och firman har verkligen bemödat sig om att utföra transporten när det passar för mig.
    Flyttgigantens telefonnummer ligger i min telefonbok - för jag kommer alltid att anlita dem när jag behöver hjälp med transport. Läs mer
  • 2020-10-06

Cim M skrev om FlyttGiganten
    Trevlig och snabb kundtjänst och flytten gick perfekt. Läs mer
  • 2020-10-02

Fredrik F skrev om FlyttGiganten
    Trevliga, tillgängliga och super duktiga med både flytt och städ.. Läs mer
  • 2020-09-29

Sofie B skrev om FlyttGiganten
    Beställde flytthjälp och wow säger jag bara! Det gick så smidigt och snabbt, grabbarna som hjälpte till vara trevliga och hjälpsamma. Rekommenderar starkt och kommer enbart använda FlyttGiganten framöver. Läs mer
  • 2020-09-27

Jeanette W skrev om FlyttGiganten
    Anlitade flyttgiganten för flytt från Bromma-Mariefred. Flyttkillarna var trevliga. De började med att plasta in särskilt känsliga och tunga möbler. Killarna var starka, snabba och effektiva. Vi använde Flyttgiganten även 2016 så vi visste vad de gick för. Vi upplevde att de hade blivit ännu bättre denna gång. Sammanfattningsvis vill vi gärna rekommendera Flyttgiganten till andra som ska flytta! Läs mer

Desire K skrev om FlyttGiganten
    FlyttGiganten hjälpte mig att flytta. De var snabba, duktiga och trevliga. Läs mer

Therése L skrev om FlyttGiganten
    Flytt + Magasinering + Städ av 4-rums lägenhet.

Anlitade Flyttgiganten för andra gången och är mycket nöjda även denna gång. Professionellt bemötande och lättkommunicerat inför flytt. Offerterna har stämt bra båda gångerna. Flyttkillarna har varit effektiva men noggranna och städning utan klagomål. Läs mer

Eva N skrev om FlyttGiganten
    Flytt av orgel.
    Professionellt och trevligt bemötande vid beställning av tjänsten. Mkt tydlig och detaljerad info. Bra bemötande av transportörerna, som jobbade snabbt och effektivt. Orgeln kom på plats utan skador. Jag är mkt nöjd med allt och ger de bästa rekommendationer. Läs mer
  • 2020-09-19

Vera P skrev om FlyttGiganten
    Anlitade FlyttGiganten för packning, flytt och städning. Mycket proffsiga, effektiva och försiktiga med allt, från beställning till slutleverans. Rekommenderas! Läs mer
  • 2020-09-17

Christin B skrev om FlyttGiganten
    Allt gick precis som det skulle. Snabb och smidig hjälp till bra pris. Läs mer
  • 2020-09-15

NINA A skrev om FlyttGiganten
    Vi har använt oss av flyttgiganten och är nöjda efter att allt är färdigt. Läs mer
  • 2020-09-13

Nina O skrev om FlyttGiganten
    Proffsiga, bra pris och trevligt bemötande. Läs mer
  • Tushar A

2020-09-08

Tushar A skrev om FlyttGiganten
    Vi blev nöjda med flytten till slut Läs mer
  • 2020-09-06

HELENA N skrev om FlyttGiganten
    Använd er inte av denna flyttfirma. Vi har inget bra alls att säga om dem. De dubblade priset för flytten dagen innan flytt då de tyckte att vi hade för mycket saker, trots att jag flera gånger sagt att vi är en familj på 5 personer och har mycket saker. De vägrade försäkra våra saker ordentligt under tiden de hade dem magasinering i deras namn. Sedan hade de sönder saker under flytten och vägrar ta ansvar för detta utan skyller på oss och vår andra flyttfirma. Detta trots att vi har bilder på hur illa de packat in i förrådet. De säger att vi borde ha sagt att vi vill att de ska skydda våra saker och det hade då kostat ännu mer extra i arbestimmar. De debuterade fler timmar än de faktiskt jobbade. Är otroligt arroganta i all kontakt efter flytten. Vi måste ni driva detta vidare för att få ersättning för våra möbler som gått sönder. Läs mer
    2020-09-17 FlyttGiganten F svarar HELENA N
    Tack för ditt omdöme

Den första offerten stämmer inte då vi inte hade fullständiga uppgifter från dig och offerten var beräknad på ett normalt bohag för en 4:a rums lägenhet på 85 kvm utan förråd
    Vi har gått igenom all mail historik och tyvärr har vi inte hittat att du har noterat till oss att ni hade mycket saker och kunnat ge dig en uppdaterad offert tidigare än vi gjorde
    Därmed återkom vi med nya uppgifter så fort vi fick information från pack personalen som kom för att packa bohaget dagen innan flytt
    Ni hade bla ett välfyllt förråd med lagerhyllor som skulle med och även demonteras. I själva lägenheten var det mycket saker bland annat ett stort 5 sektioners vitrinskåp ända upp till taket

Hur bohaget skyddas under flytt samt i förrådet har vi meddelat dig i förväg
    Vi skulle plasta in allt som ni önskade, men tyvärr fick vi inte instruktioner om inplastning från din mamma och du var inte på plats
    Saker står statiskt i förrådet och man behöver inte lägga skydd mellan allt, bara för ömtåliga föremål vilket vi gjort (flyttfiltar fanns även på golvet under känsliga möbler)

Vi är ett seriöst företag som alltid tar ansvar för allt vi gör och vi har meddelat dig direkt om bordet med hjul samt fixat det efter den andra flytten
    Du hade anlitat en annan firma för din flytt från förrådet och vi har meddelat dig innan att den firman saknar F Skattsedel samt att Konkurs är inledd från 2019-05
    De kom med en lastbil på 15m3 och hälften av dem hade inte arbetskläder (Vi har använt ca 60m3 totalt för din flytt)
    Du har även fått bilder från oss hur de ställt saker överallt och direkt på golvet utan skydd
    Vi kan inte ta på oss skador som någon annan orsakat.  Vi har meddelat dig att de tar över ansvaret när de börjar flytta ur sakerna
    Om det fanns skador skulle de ha fotat dessa inne i förrådet (vilket vi gör när vi flyttar från ett förråd som inte vi har packat in i)    Filtarna som vi hade i förrådet för att skydda bohaget med saknar vi fortfarande (då den andra firman tog dem)

Vi vill på alla möjliga sätt göra allt för att du blir nöjdare med flytten
    Pack och städ personal gjorde sitt bästa och om vi har förstått dig rätt var du nöjd med dessa tjänster
    Du fick ett större förråd utan extra kostnad för att få rum med bohaget, vi har tagit bort tillägget för tunga föremål samt förlängt hyrestiden för lånade kartonger
    Vi har svarat på alla dina mejl och det är tråkigt att det blev så
    Vi önska er lycka till med den nya bostaden

Med Bästa Hälsningar
  • 2020-09-04

Lorena C skrev om FlyttGiganten
    Flytt + magasinering + flytt var det ni sålde till mig.
    FlyttGiganten har varit tillmötesgående, behjälplig på alla sätt och viss. Serviceinriktade och riktiga problemlösare skulle jag vilja säga.
    Förväntningarna har har nåt toppen och jag är super nöjd!
    FlyttGiganten har verkligen hjälpt att lösa de problem som uppstod då jag sålt och samtidigt köpt en lägenhet.
    Flytt killarna som tog hand om båda flytten måste få ett stort eloge , serviceinriktade enda till finger spetsarna.
    Tack FlyttGiganten för all hjälp med min flytt.
    Lorena Costa Läs mer
  • 2020-09-02

Hanna K skrev om FlyttGiganten
    Flytt, städ, magasinering. Allt har varit riktigt, riktigt bra. Finns inget att förbättra, rekommenderar Flyttgiganten varmt. Läs mer
  • 2020-09-02

Anders Olof B skrev om FlyttGiganten
    Offerten var på 2 725 kr för ca 40 kvm, och jag fick betala 5 440 kr...

Jag valde denna firma även om de var lite dyrare då jag trodde att det var en professionell sådan. Jag accepterade deras initiala offert på 545 kr/h som inkluderade 2 man+lastbil för flytt från innerstan ut ca en halvtimme bort. När jag mailade in ytterligare information ett par dagar innan, fick jag beskedet att då vindsförrådet, som jag initialt specificerat, låg för högt upp (!). Så då behövdes plötsligt 3 man och timpriset skulle istället bli 799 kr. Vi kom då överens att jag själv flyttade ner allt från vindsvåningen till samma plan som lägenheten och således skulle endast 2 man behövas för flytten. Flyttfirman kom senare än initialt avtalat och väl framme ville den ena flyttgubben tillkalla ytterligare en flyttgubbe då han tyckte 2,5 trappor var för mycket. Detta hade jag i min offertförfrågan specificerat tydligt och även i efterföljande info-mail till FlyttGiganten. På plats, i all flyttstress var jag tvungen att godkänna att en tredje flyttgubbe skulle komma, annars var jag själv tvungen att hjälpa till och bära, vilket jag inte hade möjlighet till då jag behövde jobba. Detta blev jag tvingad att godkänna med min signatur på plats.

Flytten tog mycket längre tid än uppskattat och flyttgubbarna tog längre pauser än avtalat och en av flyttgubbarna satt på vår toalett i nästan en halvtimme under själva flyttiden. Dessutom lyckades inte flyttgubbarna få med sig allt i lastbilen vilket de påstod i början på flyttdagen att de skulle.

Istället för avtalat 545 kr/h fick jag istället betala på studs, antingen via Swish eller bankgiro ca 840 kr/h och för alltför många timmar än tidigare uppskattat, vilket resulterade i totalt 5 440 kr, istället för de uppskattade 2 725 kr. Jag kände mig minst sagt otrygg vid betalningstillfället och kände att jag inte hade något annat val än att betala.

Efter att ha ringt till företaget fick vi beskedet förklaringen till den ökade kostnaden var att vi hade onormalt mycket saker...

Jag vill starkt varna för anlita detta företag och om du gör så ändå, skulle jag rekommendera fast pris och be om det finstilta avtalet som flyttgubbarna kommer med där det står ytterligare förutsättningar som de väljer att inte ha med på sin ursprungliga offert. Kvitto kommer du inte heller att få. Läs mer
    2020-09-10 FlyttGiganten F svarar Anders Olof B
    Tack för ditt omdöme

Den första offerten baserades på normalt bohag för 41kvm + 3 kvm förråd (ej specificerat att det låg på vinden 4,5tr upp, och bostad på 2tr utan hiss)
    Efter uppdaterad information från dig rekommenderar vi dig att flytta med 3man och efter ditt initiativ att hjälpa till gick vi med på att behålla 2man för flytten
    Tyvärr fick vi inte fullständig information, oavsett uppdateringen från dig, om storleken på bohaget, lastplatsen samt att det skulle behövas ytterligare tjänster
    Bostaden hade ett större bohag än vad som är normalt för ytan på 41 kvm + 3 kvm förråd. Lastplatsen låg ca 15 m från porten samt det var loftgångar på varje våning
    Killarna behövde även demontera samt packa en kristallkrona och det fanns även en stång med opackade kläder på galge som de hjälpte till att lasta in i bilen
    Allt detta fick arbetsledaren veta på plats och meddelade direkt att det behövdes 3man för uppdraget
    Du ringde oss på kontoret och vi kom fram till att det bästa var att du kom överens med arbetsledaren som är på plats då han är den som ser helhetsbilden
    Vi respekterar att kunder behöver jobba och inte kan hjälpa till, så det blev effektivare och lönsammare för er att flytta med 3man
    Du godkände arbetsledarens bedömning och vi skickade en tredje man
    Med hjälp av killarnas erfarenhet lyckades de få rum med allt förutom 2st cyklar (lastbilen var anpassad enligt era uppgifter, baserade på din offertförfrågan )
    Hade vi vetat alla förutsättningar hade vi stått fast vid vår rekommendation att skicka 3man för flytten

Killarna började kl.13.30 med inställningen att göra ett bra och professionellt jobb
    Starttiden ni fick var mellan kl.12.30-13.30 och de har även ringt er i förväg och bekräftat när de skulle vara på plats
    Starttid och datum för betalning står tydligt i bekräftelsen ni fick i god tid innan flytten samt att villkor finns bifogade
    Killarna tog bara en liten längre paus under hela arbetstiden (6,5 timmar ) och det var ett vanligt toalettbesök. Vi skickar alltid frisk personal till uppdrag och ett vanligt toalettbesök tar inte 30min
    Det är ett tungt fysiskt jobb som kräver att flyttpersonal har rätt till paus enligt lag
    Ni var båda på plats under hela flytten, även om ni jobbade hemifrån, och kunde se hur killarna jobbade.
    Om de jobbade för långsamt eller tog många pauser kunde ni ha kontaktat oss
    Enligt killarna har ni efter flytten tackat för ett bra jobb och bjudit dem på dricka och chips

Vi försöker göra alltid vårt bästa för att våra kunder ska bli nöjda men vi är ett företag som behöver ta betalt för den faktiska arbetstiden
    Kvittot har vi mejlat till dig som du kanske redan har hittat
    Hoppas ni trivs i er nya bostad

Med Bästa Hälsningar
  • Frida H

2020-08-31

Frida H skrev om FlyttGiganten
    Använde flyttgiganten för flyttstädning, de var väldigt noggranna och prisvärda, jag är supernöjd och skulle varmt rekommendera dem. Läs mer
  • 2020-08-28

Joakim G skrev om FlyttGiganten
    Förutom att flytten blev lite försenad då tidigare uppdrag dragit ut på tiden så sköttes allt perfekt.

Från väldigt snabb och tydlig offert till själva flytten så har det känts professionellt och tryggt.

Mycket bra utfört jobb och trevlig service från både kundservice och flytthjälp. Kan absolut rekommendera FlyttGiganten till andra. Läs mer
  • 2020-08-25

Birgitta P skrev om FlyttGiganten
    Köpt flytt, magasinering och städning. Flytten gick jättebra, kom punktligt och jobbade snabbt. Städningen var helt fantastisk, supernöjd.
    Lite konstigt bara att jag var tvungen att betala direkt, men fick inget kvitto, det skulle komma senare? Läs mer
  • 2020-08-25

Per W skrev om FlyttGiganten
    Flytt och flyttstäd Blev väldigt bra bemött. Hade förväntat mig snabb och pålitlig flytt och det fick jag. Städning utan anmärkning. Positiv upplevelse. Läs mer
  • Belma T

2020-08-21

Belma T skrev om FlyttGiganten
    Vi anlitade FlyttGiganten på grund av alla fina omdömen här på Reco. Vi är jättenöjda med flytten. Det gick smidigt, snabbt och kändes tryggt. Kan varmt rekommendera att flytta med FlyttGiganten! Läs mer
    Björn V gillar detta
  • 2020-08-20

Janne E skrev om FlyttGiganten
    Flyttgiganten var snabb med att komma med en detaljerad offert och fixade vår lägenhetsbyte galant. Vi var 4 familjer som bytte lägenhet med varandra och logistiken hade inte kunnat funka bättre.
    Kan varmt rekommendera Flyttgiganten. Läs mer
  • 2020-08-16

Kerstin H skrev om FlyttGiganten
    Bokade pianoflytt. Killarna hörde av sig och kom precis när de skulle och själva flytten gick väldigt smidigt.
    Det kändes lite konstigt att man inte fick någon faktura utan pengarna skulle swishas så fort jobbet var klart. Svårt att nå någon på telefon på kontoret men väldigt trevligt bemötande när man väl fick tag på dem. Läs mer
  • 2020-08-14

Simon L skrev om FlyttGiganten
    Kunde bistå med flytt med kort varsel. Inga transportskador och professionell personal under flytt. Läs mer
  • 2020-08-14

Simon C skrev om FlyttGiganten
    Beställde flytt via FlyttGiganten, allt gick smidigt och inga konstigheter. Fick låna kartonger som man lätt hämtar och lämnar på deras kontor.

Grabbarna som kom jobbade snabbt, skötte sig bra och fick även hjälp med att lämna möbler på återvinningscentralen (mot en kostnad). De kom innan utsatt tid(pga att tidigare jobb gick snabbare än planerat) och valet var upp till oss om vi kände oss klara att köra igång eller inte så vi körde igång och vi blev klara tidigare än tänkt.

Bra och snabb kontakt via mail och telefon.

Rekommenderas varmt Läs mer

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte