FlyttGiganten

Grimstagatan 71, 162 57 Vällingby — Visa karta

Vi på FlyttGiganten fixar flytten!

Vi utför alla sorters flyttjänster, exempelvis privatflytt, kontorsflytt och flyttstädning. Vi kan dessutom transportera stora möblemang eller t.ex. pianon och vi har möjlighet till magasinering.
Främst jobbar vi i Stockholmsområdet och Uppsala, men vi kan även ta uppdrag på andra platser i landet.

Med många års erfarenhet av flytt i ryggen kan vi erbjuda både dig som privatperson och det lilla till medelstora företaget smarta lösningar och en välplanerad flytt.
Våra medarbetare är fysiskt starka och försiktiga och arbetar med yrkesmässig utrustning för att kunna flytta dina möbler och bohag tryggt och säkert. Vi har självklart också både ansvarsförsäkring och trafiktillstånd.

Kontakta oss idag för en offert!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 709 kunder tycker om FlyttGiganten

• 2020-01-17

Petra L skrev om FlyttGiganten
    FlyttGiganten var proffsiga och prisvärda. De hanterade mina saker varsamt och var flexibla utifrån mina behov. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2020-01-15

Anna S skrev om FlyttGiganten
    En helt igenom proffsig hantering, från offert till slutstäd. Kom på utsatt tid, snabb och proffsig last och urlast, vi kunde inte varit mer nöjda! Tusen tack skulle vi vilja säga till er alla som hjälpte oss med denna stora flytt. Läs mer
  • 2020-01-15

Jennifer K skrev om FlyttGiganten
    Flytthjälp, magasinering och flyttstäd. Smidigt utflyttning, upplevde dock att processen med lista över bohag var osmidig och fördyrade hela flytten. Vid inflyttning efter magasinering var flytthjälpen ca 4 timmar försenade. Läs mer
  • 2020-01-14

Robert W skrev om FlyttGiganten
    quick response to queries, excellent work on the day - everything packed and moved quickly and efficiently! Läs mer
  • 2020-01-14

Karin M skrev om FlyttGiganten
    Tydlig begriplig offert. Bra sedan med lista att tänka på inför flytt. Det gick bra att kommunicera via mail före flytt vilket kändes tryggt. Själva flytten genomfördes utmärkt men tog längre tid än planerat och blev då dyrare. Läs mer
  • 2020-01-13

Sarah L skrev om FlyttGiganten
    Fick hjälp av Flyttgiganten med både flytt och flyttstäd. Smidigt, snabbt och färdiga på utsatt tid. Kan varmt rekommendera Flyttgiganten! Läs mer
  • 2020-01-12

Isak R skrev om FlyttGiganten
    De två herrarna från Flyttgiganten gjorde ett utomordentligt jobb! De var försiktiga med mina ägodelar. Jag kommer anlita igen Läs mer
  • 2020-01-12

Benita S skrev om FlyttGiganten
    Flyttade.från en lgh till en annan.
    Flytten.gick smidigt och bra. Ingenting gick sönder. De två personerna som hjälpte var trevliga och jobbade väldigt bra.
    Ett stort tack! Läs mer
  • 2020-01-10

Lena E skrev om FlyttGiganten
    Flyttgiganten flyttade i dag hela vårt bohag . Mycket proffsiga trevliga killar som utflöde jobbet med bravur. Dessutom gick det väldigt snabbt.
    Jag och min man är väldigt nöjda och om vi någonsin skall ha flytthjälp igen vänder vi oss självklart till dem!
    Kan varmt rekommenderas!!
    Lena Läs mer
  • 2020-01-10

Anna F skrev om FlyttGiganten
    Mycket bra hjälp med flytt. Möjligtvis vore det bra att få låna kartongerna gratis lite längre tid, det blev lite stressigt att lämna tillbaka dem. Läs mer
  • Isak A

2020-01-03

Isak A skrev om FlyttGiganten
    Vi beställde flytt, med flera destinationer, samt flyttstädning. Svaret på offertförfrågan kom snabbt med tydlig förklaring vad som ingick, tidpunkt på dagen då detta skulle ske och med vilka resurser.
    Genomförandet skedde i enlighet med avtal med trevlig, hjälpsam och kunnig persona i enlighet med överenskommen tidtabell.
    Även flyttstädning genomfördes till belåtenhet. Vi har anlitat FlyttGiganten tidigare och även då till full belåtenhet. Läs mer
  • 2019-12-31

Kattia Q skrev om FlyttGiganten
    Flytthjälpen jag fick var prisvärt! God tillgänglighet på både mejl och telefon.Fick snabbt svar på min offertförfrågan. Ett par duktiga, noggranna, effektiva, mycket trevliga och tillmötesgående killar tog sig an flyttbestyret. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2019-12-30

Alieu B skrev om FlyttGiganten
    Det en flytt firma, som man kan 100% lita på. Den hjälpen jag fick från de är väldigt perfekt. Läs mer
  • 2019-12-29

Stefan P skrev om FlyttGiganten
    Flytt från Sthlm till Gotland
    Mycket proffsigt bemött
    Dom levde upp på mina förväntningar
    Det va aldrig några problem med något
    Svarade snabbt på mail å på mina frågor
    Mycket mycket prodfsiga flyttkillar Läs mer
  • 2019-12-29

Ellen E skrev om FlyttGiganten
    Väldigt smidigt att flytta med hjälp av FlyttGiganten. Killarna som hjälpte oss var hade stenkoll och var jättesnabba. Extra plus för att hemleverans och upphämtning av lånade kartonger var så flexibelt. Läs mer
  • 2019-12-28

Gunilla B skrev om FlyttGiganten
    Allt fungerade från början till färdigt! Läs mer

Linda L skrev om FlyttGiganten
    Flytthjälp och flyttstäd. Punktliga, snabba och effektiva. Däremot verkade inte flyttgubbarna vara helt införstådda med att vissa saker skulle bäras upp på övervåningen vilket hade informerats vid bokningen av uppdraget, men de hjälpte till med detta ändå och allt sköttes väldigt smidigt, snabbt och effektivt.
    Flyttstäsningen var kanon, inga anmärkningar på den alls. Läs mer

Nathalie M skrev om FlyttGiganten
    Jag behövde flytthjälp. Fick ett trevligt bemötande. Allt gick smidigt och bra.
    Inga komplikationer. Läs mer

Linda P skrev om FlyttGiganten
    Flyttade från Stockholm till Gotland. Allt fungerade smidigt! Läs mer
  • 2019-12-16

Annica L skrev om FlyttGiganten
    Punktliga,noggranna,trevliga,effektiva,stor bil som rymde allt i en körning.Känner mig mycket trygg och överförväntan nöjd med flytten.Bra pris också. Läs mer
  • 2019-12-14

Fredrik C skrev om FlyttGiganten
    Utmärkt flytt-team. Ordentliga, punktliga och professionella. Städteamet var bra och det blev rent och fint. Vi hyrde även kartonger och tyvärr var en del kartonger av dålig kvalitet samt att märkning satt kvar som vi sedan fick ta bort innan vi fick lämna tillbaka dem. Läs mer
  • 2019-12-13

Sofia D skrev om FlyttGiganten
    Vi köpte hela flytten av Flyttgiganten. De packade det vi inte hade hunnit med, de flyttade och flyttstädade. Professionellt och trevligt bemötande! Läs mer
  • 2019-12-12

Susannah B skrev om FlyttGiganten
    Smidig bokning med svar direkt, killarna kom i tid och var mycket effektiva, försiktiga, lyhörda och trevliga vid flytten. Skulle absolut anlita Flyttgiganten igen! Läs mer
  • 2019-12-10

Mats S skrev om FlyttGiganten
    Jag blev bra bemött och flytten gick väldigt smidigt så vi är nöjda med flytten. Läs mer
  • TOBIAS B

2019-12-10

TOBIAS B skrev om FlyttGiganten
    Professionella, duktiga och snabba. Läs mer
  • 2019-12-10

Mats D skrev om FlyttGiganten
    Korrekt bemötande, och bilen kom i tid sen gick det med en farlig fart, helt perfekt, inget att klaga på här inte.
    Tusen tack Läs mer
  • 2019-12-09

Annika S skrev om FlyttGiganten
    Pålitliga och proffsiga med ett glatt humör Läs mer
  • 2019-12-06

Fredrik O skrev om FlyttGiganten
    Hade flytthjälp, flyttstäd samt hyra av flyttlådor.

Mycket trevlig och hjälpsam personal som var snabba och effektiva. Inga problem alls och kommer rekommendera Flyttgiganten till alla jag känner som ska flytta. Läs mer
  • 2019-12-05

Christoffer N skrev om FlyttGiganten
    Flytthjälp, Flyttstädning och magasinering. Allt funkade mycket bra och vi känner oss supernöjda med service och bemötande. Läs mer
  • 2019-12-05

Jasmine D skrev om FlyttGiganten
    Jättebra kommunikation, professionell personal, snabb, smidigt och tryggt. Vi är supernöjda med flytten av hela vårt bohag 30 mil norrut, blir det någonsin en flytt igen så kontaktar vi FlyttGiganten! Läs mer
  • 2019-12-03

Zackarias G skrev om FlyttGiganten
    Hade aldrig använt mig av flyttfirma tidigare men när jag letade runt bland omdömena här på sidan och hittade denna firma, och sedan efter lite mer undersökning fann att de vara lokaliserade lokalt i mitt flyttområde, så kändes det att jag funnit rätt.

Gick jättesmidigt med allt över lag, även fast jag inte var helt färdig med att packa ner allt på flyttdagen och hade drygt 2 timmar sömn i mig vid tillfället.

Fick först en genomgång av hur flytten skulle gå till, vilket var betryggande för mig i det status jag var. Och det var toppen att flyttarna de skickade tog kloka beslut åt mig om ordningen i vilken de tog grejerna så jag kunde få plats och tid att packa ihop det sista medan de bar ner det som var redo.

Överföringen till nya lägenheten gick sedan felfritt och var snabbt ordnat och allt var välbehållet.

Jag kan absolut tänka mig anlita dessa igen om det skulle bli aktuellt för flytt igen i framtiden. Läs mer

Anna G skrev om FlyttGiganten
    Flytten gick snabbt och smidigt. Personalen var försiktiga med sakerna. Kan rekommenderas! Läs mer

DAVID H skrev om FlyttGiganten
    Fakturan var bra mycket högre än den uppskattning vi fick i offerten. Läs mer
    2019-12-03 FlyttGiganten F svarar DAVID H
    Hej David,

Tack för din recension och vi beklagar att du är missnöjd med fakturan.
    Genom vår samarbetspartner har vi besvarat detta akut uppdrag på en lördag (trots att kontoret är stängt på lördagar) och varit på plats redan på måndag morgon samt klarade uppdraget samma dag på kvällen.
    Då vi inte fått fullstädning information om uppdragets omfattning så skiljer sig offerten från priset lite.
    Allt om eventuella tillägg och arbetstid har meddelats till samarbetspartnern.
    Som vi förstår är uppdraget utfört utan anmärkningar och det är synd att du vill ge oss en 1:a bara p g a fakturan.

Med Bästa Hälsningar
    FlyttGiganten
    2019-12-03 DAVID H svarar FlyttGiganten F
    Missnöjet ligger i att ni prisar er in utan att göra offertjobbet riktigt seriöst och er kommunikation kring offert och fakturering. Andra aktörer som också lämnade ett pris som verkade vara högre var i slutändan mer prisvärda och straffades för att dom gjorde en bättre bedömning på samma underlag som ni fick.

Att fakturan var ca 40% dyrare än offerten är knappast att anses som lite. Jobbet var inte direkt akut och kan ej användas som argument för att lämna en undermålig offert.
    Läs mer genom att expandera tråden +

Gabriella J skrev om FlyttGiganten
    Packning, flytt och städning. Läs mer
  • 2019-12-01

Clara Teresia P skrev om FlyttGiganten
    Effektiv, trygg och prisvärd tjänst vi köpte i form av packning, flytt och städ från villa till lgh. Vi är som helhet jättenöjda! Läs mer
  • 2019-11-11

Lisa H skrev om FlyttGiganten
    Tydliga prisuppgifter och instruktioner för vad som gäller under flytt. Mycket duktiga flyttare. Mycket snabb och flexibel kundtjänst. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2019-11-06

Emmie B skrev om FlyttGiganten
    Fick hjälp att flytta ca 50st (ganska tunga) flyttlådor. Dom var snabba och trevliga! Svarade positivt på alla min önskemål, proffsiga helt enkelt. Läs mer
  • 2019-11-02

Dag F skrev om FlyttGiganten
    Väldigt mycket bättre flyttservice jämfört med andra vid använt. Läs mer
  • Raymond B

2019-10-31

Raymond B skrev om FlyttGiganten
    Vi flyttade från radhus till lägenhet, med drygt två månader emellan. Allt magasinerades, en spegel som tillhörde en hallmöbel som skulle säljas hade hamnat fel genom eget misstag, det ordnade FlyttGiganten och den fanns samma dag för avhämtning på deras kontor.

De var mycket försiktiga både vid ut- och inflytt. Speciellt viktigt vid inflytten, alla väggarna var nymålade och golven nybehandlade. Ett piano fick bäras upp tre våningar, det gick inte in i hissen, fungerade mycket smidigt!

Välplanerad flytt, allt flöt på bra och vi är helnöjda så här efteråt. Att det var väl många kartonger kan man knappast skylla FlyttGiganten för ;-)

Vi kan verkligen rekommendera FlyttGiganten! Läs mer
  • 2019-10-29

Annika D skrev om FlyttGiganten
    Beställde privatflytt. Trevliga grabbar som arbetade effektivt och glatt. Bra möte från start till mål. Kommer absolut använda FlyttGiganten igen.

Med vänlig hälsning
    Annika Läs mer
  • 2019-10-25

Mazen S skrev om FlyttGiganten
    Jag har beställt flytthjälp och flyttstäd . Mycket bra kundservice och lätt att få tag på de. Väldigt trevliga personal som svarar snabbt på alla frågor . Flyttdagen var de på plats i tid , killarna är super trevliga och professionella på det de gör , snabba och de gör precis som man vill .
    Städning va mycket bra , de tog hand om all detaljer.
    Mycket prisvärd firma .
    Rekommenderas högt. Läs mer
  • 2019-10-24

Noemi R skrev om FlyttGiganten
    Det är andra gång som vi valde FlyttGiganten som foretag. Jätte trevligt personal och proffesionell. De hjälpte med Flyttstädning och vi är jätte njöd med tjänsten. Läs mer
  • 2019-10-24

Tony M skrev om FlyttGiganten
    +Företaget ha svarat på alla frågor innan flytten och vart väldigt bra på att förmedla uppgifter.

+Flyttgubbarna var hur duktiga som helst slet och jobbade på väldigt bra, väldigt effektiva och trevliga.

- Flyttstädet skulle komma mellan 10 och 10:15 det stod på kontraktet jag skrev under när flyttgubbarna kom. Men städet kom efter kl 13 vilket jag tyckte va dåligt de ringde bara flyttgubbarna och sa att de skulle komma senare.
    När de väl städar ut gamla lägenheten så ringer deras chef och säger att jag ska betala ett tillägg på 750 kr för att de behöver mer tid på sig för att det var smutsigt. När jag sen för bilderna så är det på spisen och bakom badkaret det var "mer smutsigt". Det kan ju bli så om man bott där i mer än 8 år och det är flyttstäd de ska kunna hantera sådant för resten utav lägenheten var inte smutsig.
    Städet får minus för de var inte i tid och sen behöver de mer tid. Läs mer
  • Raymond B

2019-10-23

Raymond B skrev om FlyttGiganten

Vi kan verkligen rekommendera FlyttGiganten! Läs mer
  • 2019-10-22

Martin A skrev om FlyttGiganten
    Anlitade dem för flytt städ. Mkt bra utfört arbete av kompetent personal. Kan rekommendera flyttgiganten på flytt städ. Läs mer
  • 2019-10-22

Jonathan D skrev om FlyttGiganten
    Dem var professionell, snabb, och säker Läs mer
  • 2019-10-20

Katarina B skrev om FlyttGiganten
    Flyttade ett piano försiktigt och smidigt. Läs mer
  • 2019-10-20

Helena F skrev om FlyttGiganten
    Bokade flytt och flyttstäd hos Flyttgiganten. Är supernöjd från start till slut! Bra kommunikation med kontoret, trevlig och kompetent personal som utförde flytten i god tid och snabbare än enligt offert. Städet var proffsigt gjort och allt gick mkt smidigt! Rekommenderar varmt för en enkel och trygg flytt! Läs mer
  • 2019-10-19

Anna W skrev om FlyttGiganten