Grimstagatan 71, 162 57 Vällingby — Visa karta

Vi på FlyttGiganten fixar flytten!

Vi utför alla sorters flyttjänster, exempelvis privatflytt, kontorsflytt och flyttstädning. Vi kan dessutom transportera stora möblemang eller t.ex. pianon och vi har möjlighet till magasinering.
Främst jobbar vi i Stockholmsområdet och Uppsala, men vi kan även ta uppdrag på andra platser i landet.

Med många års erfarenhet av flytt i ryggen kan vi erbjuda både dig som privatperson och det lilla till medelstora företaget smarta lösningar och en välplanerad flytt.
Våra medarbetare är fysiskt starka och försiktiga och arbetar med yrkesmässig utrustning för att kunna flytta dina möbler och bohag tryggt och säkert. Vi har självklart också både ansvarsförsäkring och trafiktillstånd.

Kontakta oss idag för en offert!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 492 kunder tycker om FlyttGiganten

• Niklas S
    Niklas S skrev om FlyttGiganten
    Jag anlitade FlyttGiganten för flytt och städning av en lägenhet. Deras bemötande var bra och kommunikationen med företaget gick smidigt. Dessutom kunde de genomföra uppdraget på önskat datum, vilket var viktigt för min del. Uppdraget gick enligt planering och FlyttGiganten gjorde ett bra jobb. Överlag är jag nöjd med deras arbete. Läs mer
  • Elin L
    Elin L skrev om FlyttGiganten
    Vi är så nöjda med Flyttgiganten. Skönt att flytta med proffs. Läs mer
  • Rikard G
    Rikard G skrev om FlyttGiganten
    Snabba men varsamma! Något försenade vid ankomst, men de var tydliga att informera oss i tid innan. Väldigt nöjda med flyttstädningen också, mycket noggrann. Läs mer
  • Carl H
    Carl H skrev om FlyttGiganten
    Flytt- och städhjälp.
    Mycket bra bemötande från samtliga vi träffade från Flyttgiganten.
    Jag hade inga speciella förväntningar annat ett väl utfört jobb.
    Den sammanlagda upplevelsen var väldigt positiv. Läs mer
  • Helena T
    Helena T skrev om FlyttGiganten
    Enkelt, snabbt, effektivt och ett trevligt bemötande. Precis det man vill ha. Läs mer
  • Marianne T
    Marianne T skrev om FlyttGiganten
    Flyttstädning. Snabba svar. Trevliga och duktiga städare. Mycket bra städat. Vi kan rekommendera detta företag. Läs mer
  • Emelie B
    Emelie B skrev om FlyttGiganten
    Bra service av kontorspersonal och flyttpersonal på plats! Allt funkade smidigt med flytt, städning och magasinering av hela bohaget! Läs mer
  • Daena
    Daena skrev om FlyttGiganten
    Riktig oärlig företag.
    Flyttkillarna gjorde sitt jobb men deras chef var en bluff. Väl på plats meddelade de att jag måste swisha samma kväll och att faktura inte var något de kunde skicka.
    Jag pratade med arbetsledaren och meddelade att jag inte var beredd på att swisha men att jag kunde ordna det under kvällen.
    När allt var lastad och väl på plats på nya stället säger de att jag måste swisha innan de lastar av. Jag försökte framföra att deras arbetsledare per telefon några timmar tidigare sagt att det var ok att swisha senare under kvällen.
    En annan chef som fanns på plats då, påstod att den förra arbetsledaren inte sagt något sånt och att om jag inte swishade på en gång skulle de ta med sig mina saker.
    Hur skulle de annars lita på att jag skulle betala?
    En timme senare löste jag det genom att be en familjemedlem sätta in summan så fort hen kom hem.
    Då ville de att jag skulle betala för den tid de hade väntat på betalning.

Sedan hade jag även bestämlt städning. De hade inte städat balkongen alls. När jag frågade varför det inte var städat där menade de att det fanns saker där som de inte kunde flytta. De syftade då på ett litet hörn där några blommor fanns kvar eftersom att flyttkillarna inte ville ta med det då de var rädda att grenar skulle gå av. Så jag åkte tillbaka och flyttade blommorna själv och så oförskämt svarar företaget.
    Rekommenderar inte de alls.
    Finns massa dolda avgifter även så som 50 kr bensin, en timme fram och tillbaka restid, 10 min paus per timme (som ju är ok men varför upplyser de inte om det?) Samt så tar de betalt för att leverera flyttkartonger.
    Och det där med garanti på städningen? En jäkla bluff visade det sig.
    Anlita inte det här bluff företaget! Läs mer
    2018-06-16 FlyttGiganten F svarar Daena
    Hej Darena,

Tack för ditt omdöme
    Vi beklagar att du inte är nöjd

Vi har utfört flytten och städningen helt enligt avtal och offererade arbetstimmar oavsett att du har även läggt till upphämtning en del saker på en till adress vilket vi så klart ordnade (från början varit det bara en säng)

I din bokningsbekräftelse som du fick den 22 maj med alla våra villkor, priser och info om eventuella tillägg står med klart och tydligt betalningsmetod och förfallodag. Du har fått tydliga instruktioner via telefon från oss på kontoret samt från arbetsledaren på plats. Vi har även svarat på ditt mejl under arbetetsgång hur man betalar och vad som gäller.

Angående städning så har vi städat vad vi kan och det är bara borstning av balkongen som ingår

Vi siktar alltid på att ge en bra service och du har fått omboka och avboka utan några kostnader

Tyvärr kan vi inte utföra dessa uppdrag utan att ta betalt för våra tjänster
    Det är toppen att det löst sig och vi önskar dig lycka till med nya bostaden!

PS
    Det är inte schysst att du har försökt att anklaga oss för skadat lådorna för att få avdrag
    Arbetsledaren har dokumenterat och visat dig skadorna innan flytten påbörjades
  • Malin R
    Malin R skrev om FlyttGiganten
    Vi anlitade flyttgiganten för flytt från lägenhet till hus. Grabbarna som kom till oss var superduktiga, effektiva och väldigt trevliga!
    Rekommenderas starkt ! Läs mer
  • Catharina J
    Catharina J skrev om FlyttGiganten
    Packning och flytt till magasinering. Snabba, effektiva och trevligt bemötande. Läs mer
  • Katja
    Katja skrev om FlyttGiganten
    Kan tyvärr inte alls rekommendera detta företag. Det städades inte rent utan fick bli backning på städningen, det kostade mer än vad som från början var överenskommet, det slängdes saker från lägenheten utan att de frågade. Väldigt besviken. Läs mer
    2018-06-05 FlyttGiganten F svarar Katja
    Hej Katja

Tack för ditt omdöme

Det var tråkigt att få så lågt betyg då du sa till killarna att du var mycket nöjd med flytten
    Vi behövde tyvärr lägga till på städningen då det var mer att göra än normalt
    Vi beklagar att det blev så med sakerna som slängdes men vi har rutiner att slänga gamla dushdraperier och toalettborstar
    Vi har ordnat alla punkter på städningen dagen efter och även köpt ett nytt draperi till nya ägare så han var nöjd

Hoppas att du trivs i ditt nya boende

• Marit A
    Marit A skrev om FlyttGiganten
    Allt var toppen! Rekommenderas det här företaget! Läs mer
  • Thomas S
    Thomas S skrev om FlyttGiganten
    Packning och flytt.
    Bra och snabb hantering av min förfrågan som gav dem uppdraget.
    Pack och flyttpersonal proffsiga i utförande och bemötande.
    Enda strulet blev betalning som gjorde att jag fick åka och hämta ut rätt mycket kontanter. De borde kunna ra kort i dessa dagar 2018.
    Rekonmenderar dem gärna framöver Läs mer
  • Catrine W
    Catrine W skrev om FlyttGiganten
    Flyttgiganten hjälpte oss med vår flytt från lägenhet till radhus samt städning av den gamla lägenheten.

Killarna som hade hand om flytten var extremt snabba och effektiva, för att inte tala om lösningsorienterade.
    När trapporna i nya huset var alltför smala för att få upp sängar och bokhyllor så såg de snabbt till att lösa det genom att lyfta möblerna utifrån och upp en våning in genom fönstret och sen vidare upp på utsidan av huset ännu en våning. Grymt jobbat!

Vi fick också god hjälp med att montera ned och upp en stor träningsställning.

Även städningen var väl utförd. Vi är således väldigt nöjda med den hjälp vi fick av Flyttgiganten. Läs mer
  • Renato K
    Renato K skrev om FlyttGiganten
    Bokade packning, flyttning och flyttstädning. Bra service! Läs mer
  • Sten W
    Sten W skrev om FlyttGiganten
    Vi blev strandsatta av ett oseriöst företag, som vi olyckligtvis hade anlitat för vår flyttning. En vecka innan vårt bohag skulle flyttas fick vi besked om att företaget hade gått i konkurs. Halva flyttkostnaden hade vi betalat i förskott och den lär vara förlorad.
    Vi chansade och tog kontakt med Flyttgiganten, som på ett förträffligt sätt klarade vårt prekära läge, vilket vi är oerhört tacksamma för.
    Dessutom uppträdde personalen proffsigt och var mycket tillmötesgående! Läs mer
  • Julia E
    Julia E skrev om FlyttGiganten
    Bokade både flytt och städ, allt gick jättesmidigt. Supernöjd med resultatet! Läs mer
  • Nathalie L
    Nathalie L skrev om FlyttGiganten
    Smidig, proffsig och enkel flytt. Rekommenderas Läs mer
  • Patric H
    Patric H skrev om FlyttGiganten
    Jättebra service med supertrevlig och duktig personal, rekommenderas varmt! Läs mer
  • Xinming W
    Xinming W skrev om FlyttGiganten
    Very good help and especially helpful from Zandra! Läs mer
  • Anna N
    Anna N skrev om FlyttGiganten
    Flytthjälp och städning. Supernöjd med deras snabba jobb och tillgänglighet vid olika kontakt tillfällen Läs mer
  • Petter I
    Petter I skrev om FlyttGiganten
    Jag är jättenöjd med FlyttGiganten! Bra och effektivt till ett mycket bra pris! Läs mer
  • Julie D
    Julie D skrev om FlyttGiganten
    Perfect solution to move quickly and without stress.
    I warmly recommend Flyttgiganten for their profesionalism and their efficiency ! Läs mer
  • Felix M
    Felix M skrev om FlyttGiganten
    Allt var bra och professionellt Läs mer
  • Carlos A
    Carlos A skrev om FlyttGiganten
    Very good communication and customer service, very fast and secure transportation and very friendly personnel. The only thing that I would slightly complain about was the moving boxes smelling like cigarette, but even with that I would recommend 100% this company! Very good service experience overall Läs mer
  • Krister A
    Krister A skrev om FlyttGiganten
    Det märks att de gjort det förut:-) Läs mer
  • Pia F
    Pia F skrev om FlyttGiganten
    Flyttstädning. Det var absolut inget att anmärka på. Trevlig personal, snyggt, snabbt o bra pris . Läs mer
  • Benjamin M
    Benjamin M skrev om FlyttGiganten
    Movers didn't speak English. I got one truck instead of 2 even if it was in the signed contract...
    Interesting other behavior was when they asked me to pay even if the delivery was not over... Asking for 10 hours when they lost 3 hours due to the missing truck and playing tetris very slowly. I will never again work with this company... And reco.se maybe you should run some background check with this kind of recommended company. Läs mer
    2018-03-23 Flyttfirma F svarar Benjamin M
    Hi Benjamin

Thank you for your comment and we regret that you are not completely satisfied
    We agreed and booked 43m3 for your move, and if we had known in advance about the extra address and that household goods is larger than the description you gave for the quote then obviously we would plan the move with an even bigger truck
    To be able to take everything with us and to pack everything in a safe and secure way you sometimes need to repack some things but it has not taken 3 hours
    The supervisor speaks good English, and all the other guys understands English but speaks Swedish and they always work efficient and at a good pace
    All additions take extra hours compared to the quotation and unfortunately we have to charge for the work we performed .
    In your case extra time was due to: an additional address that you added during the move, the household goods was bigger and some things needed to be re-packed because the previous moving company you used to move into the warehouse left everything without criticism. Working without shoes at the new address
    The supervisor has noted all of this for you in place before we add extra working hours and you have approved everything
    We always calculate the amount before the assignment ends, so the guys can go back to the office immediately after the job
    We hope you are happy in your new house

Best Regards
  • Veronica D
    Veronica D skrev om FlyttGiganten
    Använde FlyttGiganten till en privatflytt. Flott bemötande på telefon. Är jättenögd! Dom kom till avtalad tid, var snabba, trevliga och otrolig proffa. Kommer att använda dom om jag behver flytt i framtiden. Kan rekomandera dom på det stärkaste Läs mer
  • Kristin P
    Kristin P skrev om FlyttGiganten
    Enkla, trevliga och gjorde ett utmärkt jobb! Läs mer
  • Irina V
    Irina V skrev om FlyttGiganten
    Vi är supernöjda med allt! Bokningen gick smidigt, hela flytten hanterades proffsigt och gick fort. Den enda överraskningen var priset - definitivt det bästa "value for money" på marknaden! Läs mer
  • Enrique F
    Enrique F skrev om FlyttGiganten
    Grymt professionella, Snabbt och tryggt flytt. Allt flöt på trevlig personal som gjorde ett mycket bra jobb. Läs mer
  • Anna B
    Anna B skrev om FlyttGiganten
    Beställd flytt av bohag. Uppdraget skedde övergripande på ett proffsigt sett, kanske tog det något längre tid än förväntat, men på det stora hela är vi nöjda. Läs mer
  • Jasmyn G
    Jasmyn G skrev om FlyttGiganten
    Jättesmidigt, är väldigt nöjd!!!! Läs mer
  • Annica V
    Annica V skrev om FlyttGiganten
    Trevliga och försiktiga killar som bar ner ett piano från övervåning i villa.
    Snabbt och enkelt att få en tid.
    Rekommenderas varmt 😄 Läs mer
  • Per L
    Per L skrev om FlyttGiganten
    Vi flyttade magasinerade möbler från Solna till Höganäs. FlyttGiganten var professionella, trevliga att ha att göra med samt höll utlovade tider perfekt. Fakturan var ca 20% under det offererade priset. Vi är mycket nöjda och kan rekommendera FlyttGiganten. Läs mer
  • Mats H
    Mats H skrev om FlyttGiganten
    Köpte flytt och städtjänst, allt fungerade perfekt. Läs mer
  • Thomas A
    Thomas A skrev om FlyttGiganten
    Mycket effektiv flytt! Priset stämde dock inte på kontraktet när de kom, men efter ett telefonsamtal justerades priset på kontraktet till det som kommits överens om.

Mycket trevligt bemötande, snabbt arbete och smidiga kontakter! Läs mer
  • Titti S
    Titti S skrev om FlyttGiganten
    Bra service och noggrann städning. Läs mer
  • Susan D
    Susan D skrev om FlyttGiganten
    Anlitade både flyttfirma och flyttstäd via Flyttgiganten. Mycket nöjd med båda tjänsterna! De kom på bestämd tid och utförde jobben enligt de tidigare angivna tidsramarna. Läs mer
  • Nyangsarang J
    Nyangsarang J skrev om FlyttGiganten
    Tre (avgörande) ord: Samarbetsvilliga, serviceinriktade och professionella. Det märktes att de kunde sin sak och arbetade strukturerat. Kan varmt rekommendera dem! Läs mer
  • Sanela B
    Sanela B skrev om FlyttGiganten
    Vi använde oss av flytthjälp och flyttstäd. Snabba svar via mejl. Bra bemötande, tydligt och anpassat utifrån behov. Allt flöt på bra och snabbt. Personalen hjälpte till att skruva ner möbler vi inte hunnit få ner från väggarna. Rekommenderar företaget starkt! Läs mer
  • Bisse S
    Bisse S skrev om FlyttGiganten
    Bra service snabba svar vid eventuella frågor. Gjorde en flytt från Stockholm till Oslo. Är mycket nöjd med själva flytten och bra priser. Läs mer
  • Madeleine L
    Madeleine L skrev om FlyttGiganten
    Jag bokade FlyttGiganten för en privatflytt och kan varmt rekommendera deras tjänster. De var trevliga, effektiva och proffsiga, och spred lugn över en stressig och jobbig situation. Behöver jag någon liknande hjälp i framtiden kommer jag absolut att anlita dem! Läs mer
  • Annika L
    Annika L skrev om FlyttGiganten
    Allt har fungerat oerhört smidigt kring kommunikation, leverans av flyttlådor till slutligen hantering av själva flytten. Vi skulle absolut använda dem igen vid flytt/transporter. Läs mer
  • Nathalie K
    Nathalie K skrev om FlyttGiganten
    Bra kontakt, snabb återkoppling, noggranna! Vi flyttade två bohag samma dag och lastarna (flyttmännen) var väldigt artiga och också tillmötesgående. Jag har inget att anmärka på. Läs mer
  • Gunilla L
    Gunilla L skrev om FlyttGiganten
    Det är andra gången jag anlitar Flyttgiganten och, precis som förra gången, har det varit toppen! Bemötandet från kontoret har varit alltigenom positivt och killarna som gjorde jobbet var trevliga, snabba och noggranna. Jag är väldigt nöjd och rekommenderar Varmt Flyttgiganten!
    Gunilla Läs mer
  • Per L
    Per L skrev om FlyttGiganten
    Effektiva, noggranna, försiktiga och dessutom trevliga. Riktigt nöjd att jag valde dom, rekommenderas! Läs mer
  • Hans F
    Hans F skrev om FlyttGiganten
    Snabb och tydlig mailkorrespondens, bra flytt- och städhjälp, uppskattad kartongutlåning - överlag nöjd med tjänsten från FlyttGiganten! Läs mer
  • Tobias O
    Tobias O skrev om FlyttGiganten
    Hjälpte oss med flytt resp flyttstäd i början av januari. Väldigt smidigt, snabba och bra pris.

En liten förbättring skulle kunna vara att i samband med bokning (ex. i bokningsbekräftelsen) informera om att personalen som utför arbetet inte alltid pratar svenska och att man därför kan behöva kunna tala engelska. Nu var detta absolut inget problem för oss men alla kanske inte är lika bekväma med detta och kan vilja veta i förväg, i synnhet då all kontakt med FlyttGiganten sker på svenska.

Nu blev detta ganska långt men det är verkligen en liten sak, vi är supernöjda, kan verkligen rekomendera FlyttGiganten. Läs mer

Grimstagatan 71, 162 57 Vällingby