Rekommenderat företag 2016 - FlyttGiganten
Rekommenderat företag 2015 - FlyttGiganten

FlyttGiganten

Grimstagatan 71, 162 57 Vällingby — Visa karta

Vi på FlyttGiganten fixar flytten!

Vi utför alla sorters flyttjänster, exempelvis privatflytt, kontorsflytt och flyttstädning. Vi kan dessutom transportera stora möblemang eller t.ex. pianon och vi har möjlighet till magasinering.
Främst jobbar vi i Stockholmsområdet och Uppsala, men vi kan även ta uppdrag på andra platser i landet.

Med många års erfarenhet av flytt i ryggen kan vi erbjuda både dig som privatperson och det lilla till medelstora företaget smarta lösningar och en välplanerad flytt.
Våra medarbetare är fysiskt starka och försiktiga och arbetar med yrkesmässig utrustning för att kunna flytta dina möbler och bohag tryggt och säkert. Vi har självklart också både ansvarsförsäkring och trafiktillstånd.

Kontakta oss idag för en offert!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 256 kunder tycker om FlyttGiganten

• Malin T
    Malin T skrev om FlyttGiganten
    Jättenöjd! Dom var snabba effektiva kom i tid. Fick låna kartonger gratis. Fakturan överensstämde i stort sett med utlovat.
    Kanon! Rekomenderas varmt:)
  • Fredrik S
    Fredrik S skrev om FlyttGiganten
    Kanon hjälp! Proffsigt och snyggt jobbat!
  • Katri K
    Katri K skrev om FlyttGiganten
    Helt toppen nöjd med flytt packning och städ. Rekommenderar dom till folk som ska flytta. 👍👍👍
  • Rasmus I
    Rasmus I skrev om FlyttGiganten
    Trevliga, proffsiga och snabba.
  • Linda J
    Linda J skrev om FlyttGiganten
    Snabb återkoppling via mail när vi försökte hitta en tid som passade.
    Flyttpersonalen ringde innan och berättade att se var på väg.
    Flytten av pianot gick bra!
    Se till att innan förtydliga hur betalning ska ske. Van vid att alltid få en faktura men här kunde man även betala kontant (vitt). Perfekt att kunna använda rutavdraget.
  • Rafael K
    Rafael K skrev om FlyttGiganten
    Trevliga och bra att gör med, noggranna och proffsiga!
  • Ylva W
    Ylva W skrev om FlyttGiganten
    Mycket bra kommunikation före och flexibelt utförande! Jag är mycket nöjd!
  • anna
    anna skrev om FlyttGiganten
    Flexibla och hjälpsamma.
    Att få låna flyttkartonger som de kommer och lämnar/hämtar på kvällstid gjorde hela vår flyttupplevelse så mycket bättre. Proffsiga under flyttdagen, vi kan inte vara mer nöjda.
  • Ulf W
    Ulf W skrev om FlyttGiganten
    Vi var mycket nöjda med både packhjälp och flytt, allt flöt på bra.
  • Malin L
    Malin L skrev om FlyttGiganten
    Trevliga snabba o duktiga. Allt var helt. Mycket nöjd
  • Solveig O
    Solveig O skrev om FlyttGiganten
    Jag har bara positivt att säga. Försiktiga med möbler. Snabbt och bra på alla sätt
  • Tony N
    Tony N skrev om FlyttGiganten
    Jätte bra! Använt många flyttfirmor och dom här är överlägsna.
    Bra kommunikation, bra packning och superbra flyttservice !
  • Maria W
    Maria W skrev om FlyttGiganten
    Supernöjd! Allt gick som smort.
  • Anmar F
    Anmar F skrev om FlyttGiganten
    Pålitliga. Punktliga. Prisvärda. Professionella. Bästa bemötande. Mycket hjälpsamma.
  • Helena O
    Helena O skrev om FlyttGiganten
    Bra service från första samtalet! Allt packades ned noggrant och enligt tidsramen, flyttarna och magasineringen fungerade väldigt bra. Flyttkillarna var noggranna och skötte allt väldigt proffsigt. Bra priser också!
  • Johan W
    Johan W skrev om FlyttGiganten
    Bra kontakt med flyttfirman. De gav oss raka och bra svar på alla frågor. Bra med lån av flyttkartonger och de hade även med sig flyttgarderober på flyttdagen. Det var några mindre missar med städningen, men det åtgärdades samma dag. Bra pris.
  • Ravi K
    Ravi K skrev om FlyttGiganten
    team is very professional, had a very good experience
  • Lena M
    Lena M skrev om FlyttGiganten
    Denna gång är vi mycket nöjda med er. 3 trevliga killar kom. Arbetsledaren var mycket trevlig o svensktalande vilket vi uppskattar. Killarna va lugna, försiktiga o snabba. Kommer absolut anlita er igen.
  • Agnes G
    Agnes G skrev om FlyttGiganten
    Jag fick jättebra hjälp med offert och förklaring när jsg bokade flyttbilen. Trevligt bemötande och ett rimligt prisförslag. Flytten gick snabbt och smidigt, har inget negativt att säga. Rekommenderas!!
  • Iris K
    Iris K skrev om FlyttGiganten
    Trevliga o snabba återkopplingar via mail.

Trevliga o effektiva flyttkillar!

Bra flyttstädning.
  • Isabella V
    Isabella V skrev om FlyttGiganten
    Mycket trevligt bemötande när jag ringde för att boka en flytt av en säng, och till min glädje fick jag en tid redan dagen efter. Rekommenderar varmt detta företag!
  • Maria N
    Maria N skrev om FlyttGiganten
    Helt fantastiska!
    Punktliga
    Effektiva
    Snabba
    Organiserade
    Flyttstädning ej klart ännu.
  • Andrea W
    Andrea W skrev om FlyttGiganten
    Privatflytt och flyttstädning. Flytten: Mycket trevligt bemötande och stort tålamod. Inte en möbel inte en pryl gick sönder. De var ytterst varsamma.
    Flyttstädningen var också jättebra, jag visste faktiskt inte att man kunde städa så rent!
  • Ellinor S
    Ellinor S skrev om FlyttGiganten
    Jätte duktig personal, vi är väldigt nöjda och rekommenderar Flyttgiganten!
  • Joanna B
    Joanna B skrev om FlyttGiganten
    Jag rekommenderar Flyttgiganten. Proffsig flytt och städ utan krångel!
  • Oliver W
    Oliver W skrev om FlyttGiganten
    Snabbt och effektivt, prisuppskattningen stämde väl överens med utfallet.
  • Marcus F
    Marcus F skrev om FlyttGiganten
    Smidigt, kompetent och snabbt till förnuftigt pris.
  • Lena S
    Lena S skrev om FlyttGiganten
    Väldigt trevligt bemötande redan vid bokningen. Proffsigt utfört arbete, både flytt och städ! Tack!//Lena
  • Christel H
    Christel H skrev om FlyttGiganten
    Trevlig service. Positiva,effektiva och snabba vid själva flytten. Utmärkt flyttstädning. Är supernöjd!
  • Christer W
    Christer W skrev om FlyttGiganten
    Jag fick hjälp med att hämta och frakta bort möblerna i och från två kontorsrum. Flyttgiganten svarade snabb, gjorde jobbet med stor skyndsamhet och informerade mig om att jobbet var gjort. Jag är mycket tacksam för deras proffsiga agerande.
  • Pirjo R
    Pirjo R skrev om FlyttGiganten
    Bemötande bra. Lätta att prata med. Killarna som tog hand om flytten toppen. Jag är jätte nöjd.
  • Jan M
    Jan M skrev om FlyttGiganten
    Vänligt bemötande vid förfrågningar som angår en flytt,fick raka o klara besked om kostnader tider .mm,,,allting stämde.Flyttkarlarna var snabba, starka o mycket trevliga,skulle absolut rekommendera Flyttgiganten till vänner o bekanta.
  • Ann V
    Ann V skrev om FlyttGiganten
    Förträffligt bra flyttfirma som jag kan rekomendera. De var trevliga, noga med möbler/kartonger och utförde flytten både snabbt och smidigt. Kan verkligen rekomendera dem.
    Ann
  • Louise S
    Louise S skrev om FlyttGiganten
    Smidigt och enkelt att samarbeta med er!
  • Kea I
    Kea I skrev om FlyttGiganten
    Vi är mycket nöjda med företaget! Duktig personal som var angelägna
    att vara effektiva och vårda föremålen som skulle flyttas. Inga
    missöden inträffade. Vi kan även lovorda ledningen ifråga.
    Allt fortlöpte som utlovat. Vi hade själva packat mindre föremål i
    kartonger och transporterat mindre möbler o. dyl.
  • Sophia H
    Sophia H skrev om FlyttGiganten
    Kontakt inför flytt, lån av kartonger (som dessutom ingår i priset), flyttdagen och efterföljande upphämtning av kartonger har fungerat på bästa tänkbara sätt. Utifrån det bemötande och fina arbete de genomfört kan vi varmt rekommendera FlyttGiganten till våra vänner.
  • Lena M
    Lena M skrev om FlyttGiganten
    September-15 lejde vi dom för flytt o städning. Flyttningen är vi inte nöjda med fick repor o märken på flera möbler. Ett vinglas var trasigt vid upp packning. En kartong tappades o märken blev på hemmabiosystemet (vi såg när dom tappade den) men efteråt ville dom inte kännas vid det. Fick ingen ersättning för något då vi packat själva med deras material. Tummen ner för flyttningen. Städningen var bra.
    2016-09-27 FlyttGiganten F svarar Lena M
    Hej Lena

Tråkigt att du inte var nöjd med flytten
    Nu lägger vi det gamla bakom oss och ser fram mot er nya flytt som ni har bokat med oss

FlyttGiganten
    2016-09-27 Lena M svarar FlyttGiganten F
    Hej.
    Absolut. vi ser fram emot en flytt utan missöden. Då vi tycker att ni är väldigt trevliga.
    Mvh. Lena Mossberg
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Anita S
    Anita S skrev om FlyttGiganten
    Trevliga att ha att göra med. Bra att hålla tider. Snabba och effektiva och försiktiga med mina saker.
  • Marcus Berger B
    Marcus Berger B skrev om FlyttGiganten
    Bra utfört jobb. Kom i tid flyttning bea genomförd likaså städning.
  • Daniela D
    Daniela D skrev om FlyttGiganten
    Mycket bra service och trevlig personal.
  • Katarina B
    Katarina B skrev om FlyttGiganten
    Proffsiga och kunniga! Pålitliga hjälpsamma!
  • Karl-gunnar I
    Karl-gunnar I skrev om FlyttGiganten
    Redan dagen efter flytten ringde jag Flyttgiganten och tackade för hjälpen.
    Allt fungerade jättebra. Killarna som flyttade åt oss var väldigt aktiva och
    skötte flytten på ett smidigt sätt. Dom var toppen. Jag törs verkligen rekommendera
    till andra. / Hjärtligt tack Karl Gunnar
  • Maria-teres J
    Maria-teres J skrev om FlyttGiganten
    Vi anlitade FlyttGiganten för flytt av gammalt tungt piano och andra tunga möbler såsom bokhyllor, vitrinskåp och soffor. Vi fick trevligt och proffsigt bemötande från början till slut. De var noggranna, hjälpsamma och metodiska. De gjorde allt med ett leende och alla möbler var i samma skick efter flytten. Kan verkligen rekommenderas!
  • Padideh P
    Padideh P skrev om FlyttGiganten
    Allt funkade perfekt före, under och efter flytten. Trevligt bemötande, bra pris, perfekt utfört arbete. Kan varmt rekommendera Flyttgiganten.
  • Sophie A
    Sophie A skrev om FlyttGiganten
    Snabba och effektiva! Trevligt bemötande och även snabba med att komma förbi med kartonger (samma dag bokning skedde)
  • Elin H
    Elin H skrev om FlyttGiganten
    Trevlig personal
    Prisvärt
    Bra städat

Kommer definitivt rekommendera!
  • Ulla B
    Ulla B skrev om FlyttGiganten
    Jag har anlitat FlyttGiganten för flytt och flyttstädning. Allt har fungerat bra, flytten gick smidigt, inga anmärkningar på flyttstädningen och lätta att få kontakt med på kontoret. Rekommenderar gärna till andra.
  • Miguel Q
    Miguel Q skrev om FlyttGiganten
    absolutelly great service. thanks a lot. Very professional and every thing went smoothly.
  • Eva K
    Eva K skrev om FlyttGiganten
    Vi,fick snabbt svar från flyttgiganten efter vår förfrågan om hjälp. Efter det har allt gått fantastiskt smidigt. Flytten gick snabbare än planerat och killarna var jättetrevliga. Ett stort plus också att vi fick låna kartonger gratis. Flera plus för att ni också hade garderobskartonger och tavelkartonger.
  • Tashmina B
    Tashmina B skrev om FlyttGiganten
    FlyttGiganten blev mitt första val när jag skulle få hem mina möbler som jag köpte på auktion. Trots att min beställning kom in till FlyttGiganten dagen innan upphämtning så kunde företaget ordna leveransen utan problem! Leveransen var enligt offert och i tid. Mycket nöjd med leveransen, och rekommenderar varmt till alla som funderar eller önskar boka FlyttGiganten!

Grimstagatan 71, 162 57 Vällingby