FlyttGiganten

Grimstagatan 71, 162 57 Vällingby — Visa karta

Vi på FlyttGiganten fixar flytten!

Vi utför alla sorters flyttjänster, exempelvis privatflytt, kontorsflytt och flyttstädning. Vi kan dessutom transportera stora möblemang eller t.ex. pianon och vi har möjlighet till magasinering.
Främst jobbar vi i Stockholmsområdet och Uppsala, men vi kan även ta uppdrag på andra platser i landet.

Med många års erfarenhet av flytt i ryggen kan vi erbjuda både dig som privatperson och det lilla till medelstora företaget smarta lösningar och en välplanerad flytt.
Våra medarbetare är fysiskt starka och försiktiga och arbetar med yrkesmässig utrustning för att kunna flytta dina möbler och bohag tryggt och säkert. Vi har självklart också både ansvarsförsäkring och trafiktillstånd.

Kontakta oss idag för en offert!
Lör-Sön: Stängt

Allt var perfekt! Flexibla och snabba Läs mer
  • LISA H

2019-10-14

LISA H skrev om FlyttGiganten
    Katastrof tyvärr, funkar säkert om man bara beställer flytt men värt att veta att de inte har särskilt stora bilar. Och bara två personer ingår i priset, sen insåg vi att de större firmorna kör med tre personer.

Vi beställde packning och em innan flytten började de och efter ett tag ringde de och sa att vi måste betala för en till person för att de ska hinna. Enligt de hade vi väldigt mkt saker. Då visste de hur stor lgh vi har och iom att vi inte har nåt förråd så kan vi inte ha hur mkt saker som helst.

Och lustigt nog hade vi packat byråer, skrivbord, vardagsrumshyllor osv så ja, det var mkt saker i lghnen men inte opackat.
    När mina föräldrar åkte dit för att se vad som var problemet (vi hade trott att vi skulle kunna åka och allt var frid och föjd) så satt de som packade och packade såååå sakta. De slog in allt i papper. Allt.
    En napp var väl inslagen i papper. Ja då tar det ju såklart galet lång tid.

Sen sa de att deras bil var för liten och att de behövde lägga till en bil och därmed också en person. När vi sa att det kändes riktigt risigt att allt KVÄLLEN INNAN flytten blev dyrare hela tiden sa de ”ja men ska vi strunta i flytten då?” Som att vi skulle ha möjlighet att planera om boendet, logistik, alles.
    Men morgonen efter kände vi att det kändes verkligen inte bra med deras beteende (massa sms och mail om betalning som plötsligt skulle ske direkt efter packningen och inte längre efter flytten) så vi avbokade. För det fick vi betala för 3h flytt.

Vi betalade för flytten som inte skedde + vad de i offerten sa att det skulle ta +15% mer men de var/är ändå inte nöjda. Nu frågade vi vad kartongerna skulle kosta att köpa loss och då vill de ha 20kr/kartong för enligt de själva begagnade kartonger.

Otroligt tråkigt och känns så fräckt att göra så kvällen innan flytten, de förstår ju med all säkerhet att kunden inte kan säga nej och ändra allt så sent. Läs mer
    Tobias M gillar detta
  • 2019-10-14

Viktor J skrev om FlyttGiganten
    Toppen! Kom i tid, flyttade allt helt och bra, städade rent! Tack för hjälpen! Läs mer
  • 2019-10-11

Gabriel G skrev om FlyttGiganten
    Bra service, lätta att kommunicera med, flexibla Läs mer
  • 2019-10-09

Agneta L skrev om FlyttGiganten
    Oerhört bra organiserat såå nöjd med min flytt/Agneta Läs mer
  • Peter K

2019-10-05

Peter K skrev om FlyttGiganten
    Tjänsten fungerade bra, och flyttgubbarna upplevdes som effektiva. Utnyttjade även flyttstädning som var mycket bra. Läs mer
  • 2019-10-03

Louise F skrev om FlyttGiganten
    Kontorsflytt. Smidigt, snabbt och bra bemötande. Har använt dem förr o gör det gärba igen. Läs mer
  • 2019-09-28

Andrej K skrev om FlyttGiganten
    Jag ska absolut rekommendera FlyttGiganten till mina kompisar. Tack för hjälpen! Jag hoppas att vi ses nästa gång! Läs mer
  • Linda M

2019-09-27

Linda M skrev om FlyttGiganten
    Rekommenderar dessa starkt!!
    Flyttpersonalen var trevliga, snabba, noggranna! Fixade allt utan problem!
    Ann-Charlotte på kontoret var även supertrevlig. Läs mer
  • 2019-09-27

Pia G skrev om FlyttGiganten
    Bra bemötande, snabbt och proffsigt. Kommer tillbaka vid nästa flytt. Läs mer
  • 2019-09-27

Moa F skrev om FlyttGiganten
    Trevlig personal och bra flytthjälp, men otydligt kring tider gällande städningen vilket försvårade överlämningen till nästa hyresgäst. Själva städningen lämnade en del att önska. Läs mer
  • 2019-09-26

Bengt-Göran H skrev om FlyttGiganten
    Vi beställde flytt av 5 tunga möbler. Flytten gick snabbt och smidigt.vi är mycket nöjda
    Bengt-Göran Hård af Segerstad Läs mer
  • 2019-09-25

Lucia W skrev om FlyttGiganten
    Beställde flyttstädning. Riktigt bra pris.
    De sa att de skulle komma kl.11-12, men kom kl.14.
    Jättebra jobb på städningen! Jag är nöjd. :) Läs mer
  • 2019-09-17

Valentina B skrev om FlyttGiganten
    Bokade dagen innan flytt och de var väldigt behjälpliga, trevligt bemötande och effektiva. Allt gick snabbt och de höll sig inom uppskattad tidsåtgång och pris. Utmärkt! Kommer att boka igen vid flytt. Läs mer
  • 2019-09-16

Rolf E skrev om FlyttGiganten
    Punktliga. väl utfört arbete. Rekommenderas! Läs mer
  • 2019-09-16

Pernilla L skrev om FlyttGiganten
    Super bra, kom i tid och körde på tills de var klart
    Stort Tack för hjälpen Läs mer
  • 2019-09-12

Marcus L skrev om FlyttGiganten
    Snabbt, enkelt och bra. Från offert till genomfört uppdrag och trevlig uppföljning av kundnöjdhet. Läs mer
  • 2019-09-09

Solveig W skrev om FlyttGiganten
    Flyttning av bohag under två dagar.

Jag har blivit väl bemött, trevliga och samarbetsvilliga.

Allamina förväntningar införlivades.

Allt har gått så bra. Jag kan rekommendera Flyttgiganten
    till andra, som skall flytta. Läs mer
  • 2019-09-07

Alexandra Z skrev om FlyttGiganten
    Bra och redig kommunikation med kontoret innan flytten.
    Perfekt att få låna flyttlådor.
    Flyttkillarna, trevliga och effektiva.
    Jag hade beställt flyttstädning efteråt och det funkade också perfekt.
    Min flytt hade inte kunnat gå smidigare. Rekommenderas varmt. Läs mer
  • 2019-08-30

Sarah J skrev om FlyttGiganten
    Använde både flytt och flyttstädning i innerstan Stockholm.
    Offerten var tydlig och kom snabbt. Kommunikationen med företaget via mejl och telefon har varit mycket bra.
    På flyttdagen jobbade 3 killar (talade engelska), snabbt och effektivt. De ställde allting i rätt rum och plats i den nya bostaden.
    Vid flyttstädningen fick jag betala ett extra tillägg (599kr) för det var många skåp och garderober. De gjorde ett bra jobb och som helhet var jag mycket nöjd. Läs mer
  • 2019-08-28

Krister J skrev om FlyttGiganten
    Flytt från Vällingby till Södermalm
    Magasinering fredag till tisdag
    Flyttstädning

Blev bemött mycket bra.

Förväntningarna infriades. Men var speciellt nöjd med flyttstädningen. Den var utmärkt (och bättre än den som var i den lägenheten jag flyttade in i)

Sammanfattning:
    Det är dyrt att flytta men som ensamstående heltidsarbetande var det prisvärt för mig.
    Jag fick förtroende för de jag hade kontakt med: Flyttkillarna och de som städade. Det blev ett litet missförstånd en gång beroende på språksvårigheter men det lyckades vi lösa smidigt. Kontakten med de på kontoret när jag beställde var också bra tycker jag: flexibelt och vänligt.

Ps. har redan rekommenderat FlyttGiganten till en vän. Läs mer
  • 2019-08-26

Anna L skrev om FlyttGiganten
    Bara plus, flytten gick smidigt och flyttstädning var perfekt :) Läs mer
  • Mehdi A

2019-08-24

Mehdi A skrev om FlyttGiganten
    Flytt mellan Malmö och Örebro, hur smidigt som helst. Jättetrevliga killar, bar allt med finess och omtanke. Kan starkt rekommendera! Läs mer
  • 2019-08-21

Bengt B skrev om FlyttGiganten
    Mycket fint bemötande, lyssna på kundens önskemål. Gäller flytt av e.n mycket gammal person med lång flytt. Mycket bra genonfört Läs mer
  • 2019-08-19

Ann-Sofie Elisabeth K skrev om FlyttGiganten
    Inför min flytt så önskade jag ett ”helhetspaket” med både flytthjälp, magasinering och flyttstäd. Jag anlitade därför Flyttgiganten, och det är verkligen ett av de bästa valen jag gjort för att underlätta min flytt. Jag är otroligt nöjd med deras arbete!
    Trevlig och hjälpsam personal, lätta att nå, hög service och alla parter höll tiderna vi kom överens om. Dessutom får jag också ge ett stort plus för rimliga priser, och ett flyttstäd i toppklass!
    - Om man ska ge någon form av konstruktiv kritik, så kan informationen om förråd/magasinering vara lite tydligare. Jag irrade runt lite grann då jag vart lite osäker på vart mitt förråd var placerat samt koder till dessa.
    - Bra att veta att endel personal som man får hjälp av inte pratar svenska. I mitt fall gick det bra att kommunicera på engelska.
    - Sammanfattningsvis ger jag 5 av 5 i betyg. Läs mer
  • 2019-08-19

Filippa F skrev om FlyttGiganten
    Jag anlitade Flyttgiganten før att flytta mitt bohag från Stockholm till Bergen i Norge. Jag fick ett mycket trevligt bemøtande och de gjorde allt før att gøra det så bra som møjligt och att passa in flytten i mitt krångliga schema. De hade också bra koll på vilka dokument som krævdes vid grænsen till Norge, vilket kændes betryggande. Flyttkillarna var mycket effektiva och professionella, och tog væl hand om det som skulle flyttas! Det blev lite dyrare i slutændan æn vad de hade uppskattat i offerten, men det var det vært! Det kan inte vara lætt att berækna en exakt tid før en sådan lång flytt. Sammanfattningsvis så rekommederar jag Flyttgiganten! Läs mer
  • 2019-08-16

Frida K skrev om FlyttGiganten
    Köpte packning av en trerummare och flytthjälp till en närliggande stad och kunde inte vara nöjdare! Otroligt effektiva och trevliga. Allt gick smidigt och kändes väldigt prisvärt! Läs mer
  • 2019-08-13

Christina S skrev om FlyttGiganten
    Vi beställde packhjälp, flytt och städ av villan till en annan villa! Ett stort jobb och vi fick jätte bra hjälp av flyttgiganten!!!! Effektiva, snabba, duktiga!!! Stort tack för all hjälp!!!! /Christina Läs mer
  • Diana I

2019-08-13

Diana I skrev om FlyttGiganten
    Vi hittade Flyttgiganten via Reco eftersom de har fått mkt bra rekommendationer och vi är supernöjda! mycket prisvärda, punktliga och trevliga! De tog väl hand om våra möbler och flytt i Stockholm och jag kan starkt rekommendera FlyttGiganten till den som behöver flytthjälp. mvh Diana Läs mer
  • 2019-08-12

Elena M skrev om FlyttGiganten
    We hired 3 men from FlyttGiganten to move us. They were very professional and they moved everything quickly. Would definitely recommend them. Läs mer
  • 2019-08-06

Olof P skrev om FlyttGiganten
    Anlita Flyttgiganten för enbart bärhjälp.
    Snabba trevliga killar. Mycket bra.

//Olof Persson Läs mer
  • 2019-07-30

Jonny M skrev om FlyttGiganten
    Smidig flytt. Allting sköttes enligt förväntan. Personalen kunde dock inte svenska. Läs mer
  • 2019-07-28

Fredrik H skrev om FlyttGiganten
    Jättebra jobb utfört för flytt mellan Stockholm och Karlskrona där hälften skulle till magasin! Vi är jättenöjda! Punktliga och effektiva! Läs mer
  • 2019-07-22

Sirpa J skrev om FlyttGiganten
    Flytthjälp och flyttstädning
    Allt fungerade toppenbra! Skulle gärna dock se att flyttkillarna hade haft lite mer säkerhetstänk i form av korrekta hjälpmedel osv (inget gick sönder, men jag tänker på att deras ryggar ska hålla). Läs mer
  • Susan L

2019-07-17

Susan L skrev om FlyttGiganten
    Tjänsten var att frakta bort oönskade grejer från hus och garage vinden plus två tunga saker från huset. Jag var nöjd med arbetet och skulle inte tveka att kontakta firman igen om jag behöva hjälp med flytten. Läs mer
  • 2019-07-13

Ingrid Lisa Kristin B skrev om FlyttGiganten
    Supernöjd med både flytthjälp och flyttstäd.
    👍👍👍 Läs mer
  • 2019-07-11

Sara J skrev om FlyttGiganten
    Använde dem till flytthjälp. Skulle komma mellan 12-13 men hörde inget. Så ringde vid 13.40 till kontoret. Då visste dem inget. Ringer tillbaka efter en stund och säger dem är sena och kommer om 20 min och ber om ursäkt dem inte hört av sig. Tur man inte stod och väntade på dem. Annars ordentliga killar som kom och flyttade alla kartonger. Men att höra av sig och kanske en kompensation hade varit på sin plats men tog ändå fullt betalt. Läs mer
  • MARIA A

2019-07-10

MARIA A skrev om FlyttGiganten
    Väldigt nöjd med min privata flytt + städ. Man får snabba svar på mail och personalen är trevlig och hjälpsam. När vi kom till den nya lägenheten och skulle lasta in alla kartonger så såg de till att alla kartonger ställdes så att jag skulle kunna läsa texten på kartongerna (då det bara stod på en sida). Saker sattes i resp. rum utan att jag behövde instruera något utan de tog egna initiativ vilket uppskattades. Fick även hjälp med saker ner i källaren så att jag skulle slippa bära ner det själv.

Jag kommer anlita Flyttgiganten igen om jag flyttar! Läs mer
  • 2019-07-10

Katarina S skrev om FlyttGiganten
    De på kontoret återkopplar väldigt snabbt på mail och är verkligen service minded. Städarna var supertrevliga och väldigt måna om att jag skulle vara nöjd. De var i tid och tidsberäkning för städningen ok. Dock har jag inte fått kvitto, men de ska återkomma då ekonomiansvarig är på semester. Jag köpte en flyttstädning för en lgh på 44 kvm. Väldigt prisvärt och bra! Läs mer

Katarina H skrev om FlyttGiganten
    Vi bokade en flyttstädning när vi flyttade och det blev riktigt rent och fint! Snabb återkoppling på mail samt telefon, använde dem ännu en gång då vår nya lägenhet inte var bra städad.
    Kan varmt rekommendera dem till andra! Läs mer

Louise M skrev om FlyttGiganten
    Privatflytt - allt gick smidigt, snabbt och proffsigt! Precis som man vill ha det! Läs mer

Adam R skrev om FlyttGiganten
    Jag har anlitat FlyttGiganten både för privatflytt och flyttstädning. Allting fungerade väldigt bra, personalen var effektiv och hade ett proffsigt bemötande. Supernöjd med hjälpen! Läs mer
  • 2019-07-05

Rebecka W skrev om FlyttGiganten
    Först hjälpte de oss med vår flytt vilket gick smidigt. Sedan, efter att ha anlitat Vilkunds städ som misslyckades med uppdraget, fick flyttgigianten komma och städa om lägenheten istället vilket gjorde nya hyresgästen helt nöjd. Så vi är nöjda och pustar ut efter allt flyttstrul! Läs mer
  • 2019-07-04

Renée W skrev om FlyttGiganten
    Kontorsflytt utan problem. De kom i tid, professionell attityd och utförde en bra flytt. Läs mer
  • Margareta H

2019-07-02

Margareta H skrev om FlyttGiganten
    Vi är jättenöjda. Fantastiska killar som flyttade år oss. Högsta betyg ger vi. 👍 Läs mer
  • 2019-06-30

Engla S skrev om FlyttGiganten
    Jag bokade flytt inkl flyttstädning. Bra bemötande av samtlig personal från Flyttgiganten. Noggrann städning och snabb och varsam flytt. Rekommenderas!! Läs mer
  • 2019-06-29

Isabell S skrev om FlyttGiganten
    Svarar snabbt vid frågor och funderingar- kommunikativa!
    Duktiga och positiva flyttkillar som jobbade snabbt och metodiskt och lyckades pussla ihop mitt bohag i ett och samma lass. Läs mer
  • FREDDY T

2019-06-26

FREDDY T skrev om FlyttGiganten
    Vi flyttade med Flyttgiganten igår och dom var väldigt effektiva och bra under dagen.

Dessvärre när vi öppnade en marmorskiva som var emballerad i original förpackning så hade den gått i två delar.

Vi mailade dom direkt och dom ringde oss på morgonen och sa att dom är 100% säkra på att dom inte kan ha tagit sönder den.

Marmor är ett väldigt ömtåligt material så att vara hundra procent säker på att något inte kan gå sönder är underligt.

Så trots att dom var duktiga och effektiva vid flytten kan jag inte rekommendera Flyttgiganten när dom inte kan ta ansvar för olyckshändelser som sker. Läs mer
    2019-06-26 FlyttGiganten F svarar FREDDY T
    Hej Freddy

Tack för ditt omdöme
    Bra att ni är nöjda med själva flytten men det är mindre bra med skivan
    Bra att ni har meddelat detta direkt, så vi kan få fram all fakta från arbetsledaren för flytten
    Killarna tog förpackningen från förrådet. Marmorskivan låg i originalförpackning från fabriken med frigolit runt om (det ser man tydligt på bilder som du har mejlat till oss) och förpackningen var inte skadad på något sätt när vi har hämtat och lämnat den. Den lastades bland de sista sakerna och placerades på ett bra och säkert sätt i flyttbilen och den lossades bland de första sakerna samt du har varit med under själva lastningen och lossning av skivan.
    Tyvärr var det en annan firma som var inblandade i flytten och de tog hand om bohaget under lossningen enligt överenskommelse på plats och du kanske kan fråga även de om nåt har hänt med denna kartong.
    Våra flyttkillarna tar alltid ansvar till 100%, hade dom åsamkat detta hade dom meddelat dig direkt och i detta fall var de 100% säkra på att de transporterat skivan utan anmärkningar

Vi önska er lycka till med den nya bostaden!

Med Bästa Hälsningar
    FlyttGiganten
  • 2019-06-23

Kerstin O skrev om FlyttGiganten
    Jag fick verkligen den hjälp och service som jag behövde med en flytt. Blev vänligt o korrekt bemött med snabb information och villkor. Mina förväntningar blev överträffade. Jag är mycket nöjd både med personalen i telefon vid beställningen och verkligen jättebra personal som skötte själva flyttningen av mitt gods.
    Jag kommer att anlita Flyttgiganten igen.

Kund: Kerstin Lundgren- Olson Läs mer

Grimstagatan 71, 162 57 Vällingby