FlyttGiganten

Grimstagatan 71, 162 57 Vällingby — Visa karta

Vi på FlyttGiganten fixar flytten!

Vi utför alla sorters flyttjänster, exempelvis privatflytt, kontorsflytt och flyttstädning. Vi kan dessutom transportera stora möblemang eller t.ex. pianon och vi har möjlighet till magasinering.
Främst jobbar vi i Stockholmsområdet och Uppsala, men vi kan även ta uppdrag på andra platser i landet.

Med många års erfarenhet av flytt i ryggen kan vi erbjuda både dig som privatperson och det lilla till medelstora företaget smarta lösningar och en välplanerad flytt.
Våra medarbetare är fysiskt starka och försiktiga och arbetar med yrkesmässig utrustning för att kunna flytta dina möbler och bohag tryggt och säkert. Vi har självklart också både ansvarsförsäkring och trafiktillstånd.

Kontakta oss idag för en offert!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 609 kunder tycker om FlyttGiganten

• 2019-06-14

Ola L skrev om FlyttGiganten
    Flyttade från sthlm till e-tuna, och hade svårigheter att hitta en bra flyttfirma, varför jag gick på en kompis rekommendationer.

Jag är mycket nöjd med hur det hela fungerade. Killarna som skötte flytten var snabba, men försiktiga. Flyttstädningen funkade bra, och hyresvärden som kollade den hade inget att anmärka på.

Min kontakt med flyttfirman gick smidigt, och priset höll sig inom offerten. Jag är en mycket nöjd kund, och jag har bara gott att säga om min kontakt med flyttfirman Läs mer
  • 2019-06-13

Elisabeth A skrev om FlyttGiganten
    Vi anlitade Flyttgiganten för både packhjälp och flytthjälp. Mycket nöjda med båda insatserna. Det blev lite dyrare än offerten men jag tror inte vi hade lyckats förmedla hur mycket grejer vi hade. Alla inblandade jobbade på mycket effektivt. Lätt att ringa och få information, ni kom när ni skulle, inget gick sönder, det allra mesta hamnade i rätt rum. Vi kommer att rekommendera er!! Läs mer
  • 2019-06-12

Clara L skrev om FlyttGiganten
    Köpte flytt, packning och magasinering Läs mer
  • Simon A

2019-06-11

Simon A skrev om FlyttGiganten
    Vi köpte packning, flyttning och städning från flytt-giganten. Allt var mycket bra. Professionellt, seriöst och bra kommunikation med företaget. Även på en helgmorgon. Vi har inga negativa anmärkningar på något av jobben de utförde, tvärtom är vi sammantaget helnöjda. Flytten var mellan västerort och söderort juni 2019. Läs mer
  • 2019-06-09

Daniel K skrev om FlyttGiganten
    Mycket proffsig trevlig personal. Snabbt, smidigt, flexibelt och mycket prisvärt. Vi är väldigt nöjda med såväl flytt som städ. Läs mer
  • Rabeeh N

2019-05-26

Rabeeh N skrev om FlyttGiganten
    Flyttgiganten packade och flyttade smidigt mina möbler. Kontoret var tydlig med vad som gällde och offerten stämde.
    Rekommenderas! Läs mer
  • 2019-05-22

Ivan U skrev om FlyttGiganten
    Långt över förväntan. Trevliga, noggranna och snabba killar. Fick tips från min son som två gånger tidigare anlitat Flyttgiganten.
    Ivan Ulvesäter Läs mer
  • Karin I

2019-05-22

Karin I skrev om FlyttGiganten
    Flytt + flyttstäd.Superbra flyttkillar - mycket noggranna och bra att komminucera med. Jobbade hårt. Gjorde att jag absolut skulle välja Flyttgiganten igen.

Det enda negativa var att Ann-Charlotte på kontoret inte var så trevlig. För få flyttkartonger levererades och jag fick kontakta kontoret extra för att få fler. Läs mer
  • 2019-05-18

Sofia K skrev om FlyttGiganten
    Duktiga och snabba flyttkillar.
    Rent och snyggt vid flyttstädningen. Läs mer
  • 2019-05-18

Elaine B skrev om FlyttGiganten
    Service minded och hjälpsam personal. Nu hoppas jag att jag inte ska flytta på ett bra tag men om jag skulle göra det så skulle jag anlita FlyttGiganten igen. Läs mer
  • 2019-05-14

Anette E skrev om FlyttGiganten
    Anlitade Flyttgiganten i maj 2019 för flytthjälp och flyttstädning. Snabb, effektiv och otroligt proffsig hjälp! Ville i sista minuten även bli av med en stor bokhylla vilket jag utan problem fick hjälp att köra till tippen mot en mycket skälig avgift. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • Marco A

2019-05-13

Marco A skrev om FlyttGiganten
    Jag kan definitivt rekommendera Flyttgiganten för en komplett och problemlös flytt- och rengöringslösning till ett mycket överkomligt pris.Flyttningen gjordes inom rimlig tid och utan problem. Garderoberna, sängarna och alla lösa föremål fästs i lastbilen.
    Täcken - i stället för plast - användes för att skydda vissa saker som sängar och soffa från att bli smutsiga, vilket för mig är ett plus snarare än en minus, med tanke på mindre användning av plast.
    Flyttgänget var snabba, professionella och flexibla.
    Städningen gjordes inom tid och budget, problemfri, och lägenheten lämnades helt ren. Läs mer
  • 2019-05-12

Elin S skrev om FlyttGiganten
    Flyttgiganten hjälpte oss med en privatflytt. Noggrann, hjälpsam personal som kom på avtalad tid och jobbade på effektivt. Dessutom monterade de ihop bord, ben till sängar etc innan de avslutade. Vi är mycket nöjda! Läs mer
  • 2019-05-10

Karl R skrev om FlyttGiganten
    --------------------------------------------------------------------------------------------- Läs mer
  • 2019-05-08

Sofia E skrev om FlyttGiganten
    Hög kvalitet på både flytten och städningen. Mycket bra kundservice och tydlig info före flytten. Läs mer
  • 2019-05-06

Nick S skrev om FlyttGiganten
    Excellent experience with FlyttGiganten.

The boys were quick but careful with the loading and unloading.

Definitely recommend if you have either smaller or larger quantities to move. Läs mer
  • 2019-05-05

Ivika J skrev om FlyttGiganten
    Beställde flytt + städning och var supernöjd. Mycket snabb och trevlig personal och städning superfint genomförd. Stort tack! Läs mer
  • Martina E

2019-05-04

Martina E skrev om FlyttGiganten
    Allt gick så smidigt som man vill att det ska göra när man flyttar. Kommunikationen var oklanderlig och punktligheten detsamma, inget att klaga på! Läs mer
  • Janet F

2019-05-04

Janet F skrev om FlyttGiganten
    Vi beställde en "del-flytt" med några saker från en lägenhet i Stockholm som skulle till ett hus i Dalarna och sedan några saker tillbaka igen. En del av grejerna var antika.
    Killarna var hjälpsamma och varsamma och allt gick bra. Vi fick ett antal begagnade lådor gratis.
    Vi är väldigt nöjda och priset var superbra också. Det gick smidigt att betala också.
    Tusen tack, FlyttGiganten! Läs mer
  • 2019-04-26

Jonas V skrev om FlyttGiganten
    Flyttgubbarna var proffsiga, snabba och trevliga. Jag har flyttat flera ggr förut och det här var den bästa upplevelsen hittills av en flyttfirma. Läs mer
  • Isabella A

2019-04-25

Isabella A skrev om FlyttGiganten
    Bra kontakt, mycket effektiv flytt och bra flyttstäd. Bara bra! Läs mer
  • 2019-04-19

Erik T skrev om FlyttGiganten
    Flyttstäd utfört utan anmärkning. 7 dagars garanti!
    Dock betalning samma dag. Som tur är hann både jag och köparen godkänna samma kväll :) Läs mer
  • 2019-04-15

Kristina M skrev om FlyttGiganten
    Jag är nöjd med att man kommer på tid, sköter sig och har ett trevligt beteende och att det går snabbt. Läs mer
  • 2019-04-09

Patrick B skrev om FlyttGiganten
    Vii är supernöjda.
    Killarna skötte sig exemplariskt. De var mycket trevliga, arbetade effektivt samtidigt som vi inte hittat en enda skavank på vårt bohag.
    Vi kan utan minsta tvekan rekommendera FlyttGiganten! Läs mer
  • Leif L

2019-04-09

Leif L skrev om FlyttGiganten
    Vi utnyttjade de tre viktigaste tjänsterna, nämligen packning av porslin, själva flytten samt flyttstädning. Vi blev klart imponerade av utförandet av samtliga dessa tjänster, med trevlig personal som arbetade snabbt och professionellt och som var ytterst varsamma med alla våra tillhörigheter.
    Även kontakterna med kontoret flöt på mycket bra, så vi är mycket nöjda och kan varmt rekommendera FlyttGiganten Läs mer
  • 2019-04-07

Anette M skrev om FlyttGiganten
    Hela flytten var smidig. Det gick som på räls. Uppdaterad info hela tiden. Kan verkligen varmt rekommendera Flyttgiganten. Läs mer
  • 2019-04-06

Saba H skrev om FlyttGiganten
    Hjälp med att både hämta varor och montering.

Bemötandet var utmärkt.

Förväntningarna var höga och de toppade de väldigt bra.

Bra service och trevlig bemötande. Väldigt nöjd kund. Läs mer
  • Paula H

2019-04-05

Paula H skrev om FlyttGiganten
    Best choice I could have made, excellent customer service from all personnel, from the ones at the phone to the ones doing the move. Läs mer
  • 2019-03-25

Aila A skrev om FlyttGiganten
    Fick hjälp med flytt av ett skåp från butik samma dag jag ringde!
    Mycket duktiga trevliga starka killar, som även tog ned en gammal soffa för samma pris.
    Kommer anlita flyttgiganten i fortsättningen.
    Aila Läs mer
  • 2019-03-24

Martin W skrev om FlyttGiganten
    Flyttkillarna kom visserligen sent, men det kompenserades till stor del av att de jobbade på mycket bra. Flyttstädningen var utmärkt utförd. Läs mer
  • 2019-03-17

Åsa C skrev om FlyttGiganten
    Jag fick toppenhjälp av Flyttgiganten, jag hittade dom via offerta.se , dom svarade alltid i telefon och gav tydlig och konkurrenskraftig prisbild, killarna som kom var snabba, effektiva och trevliga och allt sköttes mycket proffsigt, jag rekommenderar dom varmt! Läs mer
  • Ulla-Pia N

2019-03-17

Ulla-Pia N skrev om FlyttGiganten
    Mycket nöjd med Flytthjälpen . Igår så gjorde era killar ännu en gång ett kanon jobb . Jätte trevliga , noggranna försiktiga , ödmjuka , strukturerade, effektiva , uthålliga och tålmodiga. Läs mer
  • 2019-03-13

Sophie ö skrev om FlyttGiganten
    Mkt noggranna och försiktiga med alla saker Läs mer
  • 2019-03-12

Sandra J skrev om FlyttGiganten
    Vi anlitade FlyttGiganten för flytt och flyttstäd. Väldigt proffsigt utfört med både flytten och städ. Snabbt och smidigt. Vi är väldigt nöjda. Läs mer
  • 2019-03-04

Birgitta K skrev om FlyttGiganten
    Vi är mycket nöjda! Packning, flyttning och städning. Läs mer
  • Anna M

2019-02-28

Anna M skrev om FlyttGiganten
    Vi är mycket nöjda med flyttstädningen från FlyttGiganten. Städarna som var punktliga och mycket trevliga, gjorde ett fantastiskt jobb - rent in i minsta hörn. Vi rekommenderar varmt! / Anna & Johan Läs mer
  • 2019-02-27

Jessica S skrev om FlyttGiganten
    Vi var jättenöjda med flytten. Behövde vara klara med tömning en strikt tid pga att det var ett lägenhetsbyte och de var noga med att hinna klart till den tiden.
    Sedan kollade de för varje möbel/kartong var vi ville ha dem placerade i nya hemmet. Läs mer
  • Ina H

2019-02-26

Ina H skrev om FlyttGiganten
    Smidig och bra flytt inklusive piano. Bra system att man kan låna flyttlådor. Tydlig kommunikation! Läs mer
  • 2019-02-26

Ann B skrev om FlyttGiganten
    Packning, flytt, flyttstädning Läs mer
  • 2019-02-21

Lucie D skrev om FlyttGiganten
    I had a person help me move. He gave notice about when he would come in advance by phone, came with a van and carried everything from my old apartment to the new one in an efficient way. I was very satisfied with the service and would recommend it to anyone. Läs mer
  • 2019-02-20

Jonas Corbell skrev om FlyttGiganten
    Sämsta flyttfirman någonsin.
    Överenskomna tider hölls ej, priset blev det dubbla mot offerten, massor med trasigt porslin.
    Inget vidare helt enkelt. Läs mer
    2019-02-26 FlyttGiganten F svarar Jonas Corbell
    Hej Jonas,

Tack för ditt omdöme och det är mindre bra att ni inte är helt nöjda med flytten
    Nedan finns lite fakta om era flyttar:
    Ni fick offert på 4-5 timmar per flytt och flyttade med oss 2 ggr
    Den första flytten tog 4 timmar och den andra tog 6 timmar
    Den andra flytten tog lite längre arbetstid p g a 1 tr upp och sen en halvtrappa ner till hissen samt lastplatsen som varit lite längre bort
    Vi beklagar självklart att vi kom senare den första flytten (vi har meddelat om förseningen innan) men tyvärr kan vi inte påverka väder och andra faktorer som ibland påverkar starttiden
    Det trasiga porslinet kan vi inte ta på oss då ni har packat själva men flyttkillarna har inte tappat någon kartong då hade de meddelat er direkt på plats
    Vi önskar er lycka till med ert nya boende

FlyttGiganten
  • 2019-02-19

Barbro S skrev om FlyttGiganten
    Bra service och information, snabba och proffsiga flyttare. Läs mer
  • 2019-02-14

Rigmor J skrev om FlyttGiganten
    Beställde flytthjälp från Stockholm till Karlstad. Bemötandet var absolut bara bra. Trevlig kvinna som jag hade kontakt med i telefon då jag beställde transporten. Två killar som var duktiga och gjorde ett utmärkt jobb. Så sammanfattningsvis så har jag verkligen ingenting att klaga på. Tummen upp 👍😊. Läs mer
  • 2019-02-13

Eva H skrev om FlyttGiganten
    Jag tar tillbaka tidigare skrivning om att vi inte har fått efterfrågat kvitto.vilket vi nu har fått. All är sin ordning och fönsterputsen var utmärkt bra. Läs mer
  • Johanna

2019-02-07

Johanna skrev om FlyttGiganten
    Proffsigt, serviceinriktad personal på kontoret och snabbt jobb vid själva flytten. Rekommenderas! Läs mer
  • 2019-02-06

Oscar K skrev om FlyttGiganten
    Trevligt bemötande och proffsigt arbete Läs mer
  • Carolina M

2019-02-01

Carolina M skrev om FlyttGiganten
    2 superproffiska killar kom, stämde av med allt. Började packa noggrant o effektiv. Var mkt rädda om mina möbler.
    Super nöjd. Och trevligt/ snabbt bemötande med kontoret via Mail o bokning.
    Rekommenderas verkligen!! Läs mer

Annika S skrev om FlyttGiganten
    Kontorsflytt från utlandet till Sverige. Allt gick väldigt smidigt och enligt planen, bra bemötande och fungerande pris. Läs mer

Per M skrev om FlyttGiganten
    Flyttgiganten var oerhört professionella och skötte hela flytten alldeles utmärkt! Läs mer

Anna M skrev om FlyttGiganten
    Bokade både städ, flyttstädning och flytt via företaget. Lättillgängliga både på telefon och mail. Snabba, noggranna och försiktiga med möbler etc. Städpersonalen missade en grej som genast åtgärdades. Rekommenderar Flyttgiganten! Läs mer

Grimstagatan 71, 162 57 Vällingby