FlyttGiganten

Grimstagatan 71, 162 57 Vällingby — Visa karta

Vi på FlyttGiganten fixar flytten!

Vi utför alla sorters flyttjänster, exempelvis privatflytt, kontorsflytt och flyttstädning. Vi kan dessutom transportera stora möblemang eller t.ex. pianon och vi har möjlighet till magasinering.
Främst jobbar vi i Stockholmsområdet och Uppsala, men vi kan även ta uppdrag på andra platser i landet.

Med många års erfarenhet av flytt i ryggen kan vi erbjuda både dig som privatperson och det lilla till medelstora företaget smarta lösningar och en välplanerad flytt.
Våra medarbetare är fysiskt starka och försiktiga och arbetar med yrkesmässig utrustning för att kunna flytta dina möbler och bohag tryggt och säkert. Vi har självklart också både ansvarsförsäkring och trafiktillstånd.

Kontakta oss idag för en offert!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 588 kunder tycker om FlyttGiganten

• 2019-04-19

Erik T skrev om FlyttGiganten
    Flyttstäd utfört utan anmärkning. 7 dagars garanti!
    Dock betalning samma dag. Som tur är hann både jag och köparen godkänna samma kväll :) Läs mer
  • 2019-04-15

Kristina M skrev om FlyttGiganten
    Jag är nöjd med att man kommer på tid, sköter sig och har ett trevligt beteende och att det går snabbt. Läs mer
  • 2019-04-09

Patrick B skrev om FlyttGiganten
    Vii är supernöjda.
    Killarna skötte sig exemplariskt. De var mycket trevliga, arbetade effektivt samtidigt som vi inte hittat en enda skavank på vårt bohag.
    Vi kan utan minsta tvekan rekommendera FlyttGiganten! Läs mer
  • Leif L

2019-04-09

Leif L skrev om FlyttGiganten
    Vi utnyttjade de tre viktigaste tjänsterna, nämligen packning av porslin, själva flytten samt flyttstädning. Vi blev klart imponerade av utförandet av samtliga dessa tjänster, med trevlig personal som arbetade snabbt och professionellt och som var ytterst varsamma med alla våra tillhörigheter.
    Även kontakterna med kontoret flöt på mycket bra, så vi är mycket nöjda och kan varmt rekommendera FlyttGiganten Läs mer
  • 2019-04-07

Anette M skrev om FlyttGiganten
    Hela flytten var smidig. Det gick som på räls. Uppdaterad info hela tiden. Kan verkligen varmt rekommendera Flyttgiganten. Läs mer
  • 2019-04-06

Saba H skrev om FlyttGiganten
    Hjälp med att både hämta varor och montering.

Bemötandet var utmärkt.

Förväntningarna var höga och de toppade de väldigt bra.

Bra service och trevlig bemötande. Väldigt nöjd kund. Läs mer
  • Paula H

2019-04-05

Paula H skrev om FlyttGiganten
    Best choice I could have made, excellent customer service from all personnel, from the ones at the phone to the ones doing the move. Läs mer
  • 2019-03-25

Aila A skrev om FlyttGiganten
    Fick hjälp med flytt av ett skåp från butik samma dag jag ringde!
    Mycket duktiga trevliga starka killar, som även tog ned en gammal soffa för samma pris.
    Kommer anlita flyttgiganten i fortsättningen.
    Aila Läs mer
  • 2019-03-24

Martin W skrev om FlyttGiganten
    Flyttkillarna kom visserligen sent, men det kompenserades till stor del av att de jobbade på mycket bra. Flyttstädningen var utmärkt utförd. Läs mer
  • 2019-03-17

Åsa C skrev om FlyttGiganten
    Jag fick toppenhjälp av Flyttgiganten, jag hittade dom via offerta.se , dom svarade alltid i telefon och gav tydlig och konkurrenskraftig prisbild, killarna som kom var snabba, effektiva och trevliga och allt sköttes mycket proffsigt, jag rekommenderar dom varmt! Läs mer
  • Ulla-Pia N

2019-03-17

Ulla-Pia N skrev om FlyttGiganten
    Mycket nöjd med Flytthjälpen . Igår så gjorde era killar ännu en gång ett kanon jobb . Jätte trevliga , noggranna försiktiga , ödmjuka , strukturerade, effektiva , uthålliga och tålmodiga. Läs mer
  • 2019-03-13

Sophie ö skrev om FlyttGiganten
    Mkt noggranna och försiktiga med alla saker Läs mer
  • 2019-03-12

Sandra J skrev om FlyttGiganten
    Vi anlitade FlyttGiganten för flytt och flyttstäd. Väldigt proffsigt utfört med både flytten och städ. Snabbt och smidigt. Vi är väldigt nöjda. Läs mer
  • 2019-03-04

Birgitta K skrev om FlyttGiganten
    Vi är mycket nöjda! Packning, flyttning och städning. Läs mer
  • Anna M

2019-02-28

Anna M skrev om FlyttGiganten
    Vi är mycket nöjda med flyttstädningen från FlyttGiganten. Städarna som var punktliga och mycket trevliga, gjorde ett fantastiskt jobb - rent in i minsta hörn. Vi rekommenderar varmt! / Anna & Johan Läs mer
  • 2019-02-27

Jessica S skrev om FlyttGiganten
    Vi var jättenöjda med flytten. Behövde vara klara med tömning en strikt tid pga att det var ett lägenhetsbyte och de var noga med att hinna klart till den tiden.
    Sedan kollade de för varje möbel/kartong var vi ville ha dem placerade i nya hemmet. Läs mer
  • Ina H

2019-02-26

Ina H skrev om FlyttGiganten
    Smidig och bra flytt inklusive piano. Bra system att man kan låna flyttlådor. Tydlig kommunikation! Läs mer
  • 2019-02-26

Ann B skrev om FlyttGiganten
    Packning, flytt, flyttstädning Läs mer
  • 2019-02-21

Lucie D skrev om FlyttGiganten
    I had a person help me move. He gave notice about when he would come in advance by phone, came with a van and carried everything from my old apartment to the new one in an efficient way. I was very satisfied with the service and would recommend it to anyone. Läs mer
  • 2019-02-20

Jonas Corbell skrev om FlyttGiganten
    Sämsta flyttfirman någonsin.
    Överenskomna tider hölls ej, priset blev det dubbla mot offerten, massor med trasigt porslin.
    Inget vidare helt enkelt. Läs mer
    2019-02-26 FlyttGiganten F svarar Jonas Corbell
    Hej Jonas,

Tack för ditt omdöme och det är mindre bra att ni inte är helt nöjda med flytten
    Nedan finns lite fakta om era flyttar:
    Ni fick offert på 4-5 timmar per flytt och flyttade med oss 2 ggr
    Den första flytten tog 4 timmar och den andra tog 6 timmar
    Den andra flytten tog lite längre arbetstid p g a 1 tr upp och sen en halvtrappa ner till hissen samt lastplatsen som varit lite längre bort
    Vi beklagar självklart att vi kom senare den första flytten (vi har meddelat om förseningen innan) men tyvärr kan vi inte påverka väder och andra faktorer som ibland påverkar starttiden
    Det trasiga porslinet kan vi inte ta på oss då ni har packat själva men flyttkillarna har inte tappat någon kartong då hade de meddelat er direkt på plats
    Vi önskar er lycka till med ert nya boende

FlyttGiganten
  • 2019-02-19

Barbro S skrev om FlyttGiganten
    Bra service och information, snabba och proffsiga flyttare. Läs mer
  • 2019-02-14

Rigmor J skrev om FlyttGiganten
    Beställde flytthjälp från Stockholm till Karlstad. Bemötandet var absolut bara bra. Trevlig kvinna som jag hade kontakt med i telefon då jag beställde transporten. Två killar som var duktiga och gjorde ett utmärkt jobb. Så sammanfattningsvis så har jag verkligen ingenting att klaga på. Tummen upp 👍😊. Läs mer
  • 2019-02-13

Eva H skrev om FlyttGiganten
    Jag tar tillbaka tidigare skrivning om att vi inte har fått efterfrågat kvitto.vilket vi nu har fått. All är sin ordning och fönsterputsen var utmärkt bra. Läs mer
  • Johanna

2019-02-07

Johanna skrev om FlyttGiganten
    Proffsigt, serviceinriktad personal på kontoret och snabbt jobb vid själva flytten. Rekommenderas! Läs mer
  • 2019-02-06

Oscar K skrev om FlyttGiganten
    Trevligt bemötande och proffsigt arbete Läs mer
  • Carolina M

2019-02-01

Carolina M skrev om FlyttGiganten
    2 superproffiska killar kom, stämde av med allt. Började packa noggrant o effektiv. Var mkt rädda om mina möbler.
    Super nöjd. Och trevligt/ snabbt bemötande med kontoret via Mail o bokning.
    Rekommenderas verkligen!! Läs mer

Annika S skrev om FlyttGiganten
    Kontorsflytt från utlandet till Sverige. Allt gick väldigt smidigt och enligt planen, bra bemötande och fungerande pris. Läs mer

Per M skrev om FlyttGiganten
    Flyttgiganten var oerhört professionella och skötte hela flytten alldeles utmärkt! Läs mer

Anna M skrev om FlyttGiganten
    Bokade både städ, flyttstädning och flytt via företaget. Lättillgängliga både på telefon och mail. Snabba, noggranna och försiktiga med möbler etc. Städpersonalen missade en grej som genast åtgärdades. Rekommenderar Flyttgiganten! Läs mer

Madelen T skrev om FlyttGiganten
    Flexibla, duktiga, noggranna, lätta att få kontakt med. Detaljerad information och villkor i förväg.
    Andra gången jag använder företaget för att tömma en släktings lägenhet.
    Vi är mycket nöjda. Läs mer

Jeanette C skrev om FlyttGiganten
    Flytttjänst, magasinering och flyttstädning Läs mer

Marianne M skrev om FlyttGiganten
    flyttning av bohag blev mycket bra bemött förväntade mig att få mina möbler flyttade till angiven adress i så bra skick som möjligt vilket jag också fick jag känner mig mycket nöjd med Flyttgiganten och rekomenderar dem gärna Läs mer
  • 2019-01-25

Oskar W skrev om FlyttGiganten
    Tillmötesgående, bra pris och hög kvalitet Läs mer
  • 2019-01-23

Per H skrev om FlyttGiganten
    Köpte flytt av tungt föremål.
    Snabba och punktliga. Enkla att ha och göra med. Mycket snabbt offertsvar. Läs mer
  • 2019-01-21

Monica M skrev om FlyttGiganten
    Har anlitat Flytthihanten tidigare och är mkt nöjd med arbetet som flyttkillarna gjorde. Väldigt effektiva , duktiga och serviceminded. Läs mer
  • 2019-01-21

Marina S skrev om FlyttGiganten
    Flytt och flyttkartonger
    Bra service m trevligt bemötande
    Våra förväntningar uppfylldes Läs mer
  • 2019-01-18

Eva E skrev om FlyttGiganten
    Flytt och städ. Noggranna och försiktiga. Läs mer
  • 2019-01-17

Anders H skrev om FlyttGiganten
    Snabba och proffsiga. Snygg hantering av en skada som uppstod. Läs mer
  • 2019-01-12

Jeanette M skrev om FlyttGiganten
    Har fått hjälp med visningsstädning och är jättenöjd. Det gick fortare än förväntat och hela huset är skinande rent. Mycket trevlig personal, de var omsorgsfulla och försiktiga med allt. Rekommenderas! Läs mer
  • 2019-01-08

Haykal B skrev om FlyttGiganten
    Kunniga o trevliga. Med glädje remmomenderar jg att anlita på de när man behöver de. Vill tacka föt deras hjälp. Läs mer
  • 2019-01-07

Carina G skrev om FlyttGiganten
    Snabb och proffig flytthjälp till ett rimligt pris. Läs mer
  • Johan A

2019-01-02

Johan A skrev om FlyttGiganten
    Allt gick enkelt och smidigt! Rekommenderas! Läs mer
  • Kristin L

2018-12-29

Kristin L skrev om FlyttGiganten
    Vi använde oss av FlyttGiganten för flytt, flyttstäd samt extratjänst att köra saker till tippen. Flyttkillarna var väldigt effektiva och jobbade på snabbt, både med att tömma lägenheten och få in lådorna i nya lägenheten. Samma sak med tjejerna som skötte städningen. De var effektiva och väldigt duktiga och vi är supernöjda med resultatet. De höll tiderna som de sagt och det var lätt att komma i kontakt med både kontoret och killarna och tjejerna som utförde arbetet. Vi tycker att allt fungerade väldigt smidigt och bättre än vi förväntat oss.
    Även betalningen via swish gick smidigt och kvittot mejlades till oss. Betalningen stämde överens med offerten. Läs mer
  • 2018-12-28

Mattias S skrev om FlyttGiganten
    I samband med flytt kollade vi runt bland olika flyttfirmor. Men valet föll på Flyttgiganten. Det har vi inte ångrat en sekund. Vi hade ett normalstort flyttlass, men det blev en del tilläggsbeställningar, t ex köra saker till tippen, eller putsning av balkonginglasningen. Allt löstes snabbt och tilläggen var inga problem alls att lösa. Killarna som hjälpte till med flytten var noggranna och försiktiga med våra möbler.

Kan varmt rekommendera Flyttgiganten för dig som vill ha hjälp med flytt eller städ. Läs mer
  • 2018-12-20

Marit B skrev om FlyttGiganten
    Fick hjälp med flytt och flyttstädning.
    Kort varsel men det var inget problem för dem. Treviga i kontakt och en helt perfekt städning!
    Jag kommer att använda dem igen!
    Marit Läs mer
  • 2018-12-19

Magnus E skrev om FlyttGiganten
    Packning, flytt och flyttstäd utfördes på ett professionellt sätt. Kan rekommendera FlyttGiganten. Läs mer
  • 2018-12-19

Emelie Z skrev om FlyttGiganten
    Vi beställde flytt med packning av allt. Superbra packat och alla lådor var tydligt uppmärkta med vilket rum de hörde till. Kläder på galgar hängdes i större lådor så de inte blev skrynkliga. Rekommenderas starkt! Läs mer
  • 2018-12-08

Ing-Marie P skrev om FlyttGiganten
    Jag har beställt flytt av flyttkartonger till förråd och bärhjälp vid inflyttning i ny bostad samt fönstertvätt. Flytten av av kartonger till förråd sköttes helt på egen hand av två jätteduktiga och snabba killar. De förstod precis hur jag ville ha det placerat i förrådet. Helt perfekt!
    Jag blev glad att se att det var samma killar som kom som bärhjälp vid inflyttning. Snabb och perfekt flyttning. Hur de kunde hantera flyttbilen på den lilla uppfarten var helt fantastiskt. Fönsterputsningen har mycket bra och noggrann. Fint jobb.
    Jag kommer välja er för återflyttningen av allt som är magasinerat. Stort tack! Läs mer
  • 2018-12-08

Andreas P skrev om FlyttGiganten
    Snabb, korrekt & proffsig service!
    Dessutom über-trevlig personal...
    😎👊🏽 Läs mer
  • Lena E

2018-12-05

Lena E skrev om FlyttGiganten
    Jättebra, jättesnabba. De la till och med ut filt på hallgolvet golvet i nya bostaden för att inte dra med all skit från skorna in i lägenheten!! En flyttfirma jag kommer att rekommendera 😊😊😊 Läs mer

Grimstagatan 71, 162 57 Vällingby