FlyttGiganten

Grimstagatan 71, 162 57 Vällingby — Visa karta

Vi på FlyttGiganten fixar flytten!

Vi utför alla sorters flyttjänster, exempelvis privatflytt, kontorsflytt och flyttstädning. Vi kan dessutom transportera stora möblemang eller t.ex. pianon och vi har möjlighet till magasinering.
Främst jobbar vi i Stockholmsområdet och Uppsala, men vi kan även ta uppdrag på andra platser i landet.

Med många års erfarenhet av flytt i ryggen kan vi erbjuda både dig som privatperson och det lilla till medelstora företaget smarta lösningar och en välplanerad flytt.
Våra medarbetare är fysiskt starka och försiktiga och arbetar med yrkesmässig utrustning för att kunna flytta dina möbler och bohag tryggt och säkert. Vi har självklart också både ansvarsförsäkring och trafiktillstånd.

Kontakta oss idag för en offert!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 406 kunder tycker om FlyttGiganten

• Thor N
    Thor N skrev om FlyttGiganten
    Väl genomfört flytt och städning med kunniga snabba och vänligt bemötande från personalen så jag kan rekommendera dom.
  • Emily b
    Emily b skrev om FlyttGiganten
    Dom dom sent. Hade en för liten bil så vissa saker fick vi lämna.
    Städningen va så slarvigt utförd att jag inte ens kände att det va lönt att be dom komma tillbaks och fixa det. (Jag skurade golven, torkade av golvlister, putsade insidan av fönstren och gjorde rent toaletten efter deras flyttstädning)
    Betalningen ändrade dom summan på tre gånger, första gången för att kontoret räknat fel andra gången för att städningen skulle ta längre tid.
  • Kerstin A
    Kerstin A skrev om FlyttGiganten
    Proffsigt bemötande från alla!
    Väl utförd flytt som gick väldigt smidigt !
    Kan varmt rekommenderas
  • Jenny C
    Jenny C skrev om FlyttGiganten
    Bra bemötande från företagets sida men på flyttdagen fick vi vänta ca 3h på lastbil 2 trots löften om att bilen "är en kvart bort". Under tiden stod våra möbler utomhus på gräsmattan i regnet. Inte ok.
  • Katarina N
    Katarina N skrev om FlyttGiganten
    Helt fantastisk service! Jag har kunnat ringa kontoret och maila om frågor och fått samma vänliga och professionella bemötande varje gång! Tider hölls, vi fick mail om allt som skedde under flytten och kostnader. Jag rekommenderar varmt detta flyttbolag!
  • Britt-Marie B
    Britt-Marie B skrev om FlyttGiganten
    Vänlig och snabb service med offert. Flytten gick mycket snabbt och effektivt till ett konkurrenskraftigt pris. Kan rekommenderas!
  • Marie S
    Marie S skrev om FlyttGiganten
    Flyttgiganten flyttade åt min dotter. Supernöjd. Allt funkade perfekt. De var lätta att komma i kontakt med, hade tydlig information, flyttkillarna kom perfekt i tid med en lagom stor flyttbil i gott skick. Allt hanterades proffsigt och till ett mycket bra pris. Skulle absolut använda dem igen.
  • Ulla B
    Ulla B skrev om FlyttGiganten
    Vi är mycket nöjda med bemötandet före och under flytten, som inkluderade pianoflytt. Både flytten och flyttstädningen utfördes effektivt och professionellt av trevlig personal.
    Därför rekommenderar vi gärna Flyttgiganten.
  • Johan B
    Johan B skrev om FlyttGiganten
    Trevliga och professionella! Skulle anlita igen ifall jag flytta!
  • Elin L
    Elin L skrev om FlyttGiganten
    Jag anlitade flyttgiganten för flytt och flyttstädning och jag är supernöjd! Jag har blivit vänligt bemött från start till mål. De har hållit alla utlovade tider och allt har utförts proffsigt. Flyttgubbarna var snälla och effektiva och städningen var mycket bra gjord. Allting dessutom till ett mycket bra pris.
  • Per E
    Per E skrev om FlyttGiganten
    Vi är nöjda! Flyttgubbarna var försiktiga, snabba och trevliga. Det var bra att vi fick låna kartonger. Dock var det lite omständigt att åka tre ggr då det bara fanns ca 20st per tillfälle. Kundtjänsten var smidig att ha kontakt med både på mejl och telefon. Bra med gratis magasinering. Flyttstädningen var väl genomförd.
  • Jenny B
    Jenny B skrev om FlyttGiganten
    Utmärkt allt gick smidigt och de är mycket hjälpsamma,
  • Helena L
    Helena L skrev om FlyttGiganten
    Anlitade Flyttgiganten för både bohagsflytt och flyttstädning, och fick ett bra bemötande från början till slut. Snabba svar på mail, punktliga och utförde sitt jobb på ett professionellt sätt.
  • Eva H
    Eva H skrev om FlyttGiganten
    Trevliga men dåliga på svenska, men jobbade snabbt när vi flyttade samt att man fick låna flyttkartonger gratis!
    Vi anlitade även dom för flyttstädning som vi är väldigt nöjda med!
  • Henrik S
    Henrik S skrev om FlyttGiganten
    Väldigt snabba, trevliga och snälla. Superordentliga med hantering av möbler, flyttkartonger och övrigt. Rekomenderas varmt.
  • Sofia E
    Sofia E skrev om FlyttGiganten
    Trevligt bemötande från början till slut. Tre karlar som var riktigt snabba och duktiga.
  • Jennifer E
    Jennifer E skrev om FlyttGiganten
    Flytten gick smidigt och killarna var duktiga, försiktiga och effektiva.
  • Tania S
    Tania S skrev om FlyttGiganten
    Snabbt och professionellt med trevligt bemötande och god kvalité på flyttjänsten. Rekommenderas varmt.
  • Arno W
    Arno W skrev om FlyttGiganten
    Move according to what was agreed
  • Margareta F
    Margareta F skrev om FlyttGiganten
    Flytt med flyttkartonger och flyttgarderober.
    Mycke nöjda med bemötande och utförande.
  • Ida L
    Ida L skrev om FlyttGiganten
    Alla vi hade kontakt med på flyttgiganten hade ett trevligt bemötande och vi fick snabba svar på alla våra frågor. Flyttstädningen vart vi väldigt nöjda med! Pianoflytten gick helt okej även om det inte är deras specialitet. Vi skulle definitivt använda oss av flyttgiganten igen vid behov.
  • Karin S
    Karin S skrev om FlyttGiganten
    Supersnabb och trevlig service från start. Svar på mejl kom alltid inom någon timme. När jag stod svettig och stressad bland lådor dagen innan flytten och ett annat företag strulade till en upphämtning av gamla möbler, ringde jag till FlyttGiganten och fick till svar "Ingen fara, det fixar vi." Halleluja. Rekommenderar dem varmt och kommer givetvis använda FlyttGiganten igen.
  • Lennart A
    Lennart A skrev om FlyttGiganten
    Ett trevligt företag som gör ett utmärkt jobb.
    Tog hand om allt på ett mycket bra sätt.
    Talade t.o.m. om när och varför de hade rast.
    De frågade om de även skulle ta tavlor och andra ömtåliga saker vilket de gjorde.
    Jag är väldigt nöjd.
  • Katarina W
    Katarina W skrev om FlyttGiganten
    De är väldigt proffsiga och effektiva! Är supernöjd med flytthjälpen!
  • Linnea K
    Linnea K skrev om FlyttGiganten
    Jag tycker att flyttgiganten är väldigt trevliga och har gjort ett proffisionellt jobb. Dock är deras mailsvar en aning oproffisionella samt med att komma med förslag om hur vi ska lösa vissa situationer - t.ex. Vilken dag de kan ses för visning av magasin osv. Detta skulle de kunna bli bättre på när det gäller att möta kundens behov men annars är jag mycket nöjd!!!
  • Bertil S
    Bertil S skrev om FlyttGiganten
    Mycket bra. Duktiga och försiktiga killar. Och ärliga samt effektiva.
  • Maria C
    Maria C skrev om FlyttGiganten
    Snabbt och bra bemötande! De hjälpte mig när jag flyttade från Sthlm till Köpenhamn.
  • Simon K
    Simon K skrev om FlyttGiganten
    Flytten upplevdes som lite långsamt .
    men jag är nöjd. Bra jobbat.
    Flyttstädningen jag är särskild nöjd med.
    Stor eloge till tjejerna.
  • Terry V
    Terry V skrev om FlyttGiganten
    Flyttgiganten har varit professionella, serviceminded och fantastiska. Jag har sluppit all flyttångest och stress pga Flyttgiganten.
    Jag rekommenderar starkt detta företag till alla som ska flytta.
  • Erik A
    Erik A skrev om FlyttGiganten
    Väldigt nöjd.
    Jag och min sambo behövde hjälp med att flytta färdigpackade flyttlådor och ett gäng mindre möbler från Stockholm till Örebro.

Killarna som bar och körde lasset var snabba och rutinerade, men ändå försiktiga med det som var ömtåligt.

Samtliga vi har varit i kontakt med på företaget var flexibla, professionella och trevliga.
  • Thomas J
    Thomas J skrev om FlyttGiganten
    Professionellt genomfört, både packing, flytt (inkl tungt piano av äldre typ) och flyttstädning.
  • Tobias N
    Tobias N skrev om FlyttGiganten
    Vi fick hjälp med att flytta ett mindre antal möbler. Killarna från FlyttGiganten var mycket proffsiga, snabba och försiktiga.
  • Malin A
    Malin A skrev om FlyttGiganten
    Flytt av bohag. Fungerade bra.
  • Annika S
    Annika S skrev om FlyttGiganten
    Bästa bolaget!! Snabbt effektivt och säkert !!!
  • James W
    James W skrev om FlyttGiganten
    Bra service, tack för ett snabbt och effektivt drag!
  • Stefan K
    Stefan K skrev om FlyttGiganten
    Körde både städ och flytt via flyttgiganten. Städningen var utmärkt och flytten bra, forslade tom bort våra möbler som skulle till tippen. Extra kostnad såklart men bra pris!
  • Moa E
    Moa E skrev om FlyttGiganten
    Proffsiga! Gjorde jobbet bra och utan strul. Vi är nöjda.
  • Jessica T
    Jessica T skrev om FlyttGiganten
    En mycket proffsig, snabb och smidig flytt. Killarna var punktliga, noggranna och försiktiga med vårat gods och hela flytten gick mycket enkelt. Rekommenderar gärna Flyttgiganten!
  • Panuwat P
    Panuwat P skrev om FlyttGiganten
    Good service and reasonable price.
  • Anna F
    Anna F skrev om FlyttGiganten
    Hej,
    hade beställt flytthjälp 2 killar+bil. Bokningen gick smidigt. Killarna var på plats i bra tid. Flytten dröjde ungefär den tidigare uppskattade tiden och inte längre. Killarna var trevliga och jobbade i lagom tempo.
    Jag är jättenöjd och skulle alltid boka hos er igen och/eller rekommendera er tjänst vidare till kompisar. Stort tack!
  • Arash S
    Arash S skrev om FlyttGiganten
    Flyttgiganten var det enda företag som tog på sig uppgiften att flytta ett känsligt växtträd åt mig. Det gjorde de dessutom på ett otroligt professionellt sätt. Deras bemötande och flexibilitet var riktigt bra. Jag är supernöjd! Jag kommer definitivt att anlita de igen.
  • Karin S
    Karin S skrev om FlyttGiganten
    Mycket noggranna och försiktiga.
  • Khoshe W
    Khoshe W skrev om FlyttGiganten
    Serviceminded och trevlig personal!
    Gav mig lugn och ro känsla samtidigt. Av 10 så får se 9,8!
  • Anna S
    Anna S skrev om FlyttGiganten
    Anlitade Flyttgiganten för en flytt från en Villa på 176 kvm. De var punktliga och utförde packning samt lossning på ett effektivt sätt. De behandlade våra möbler varsamt och hade ett trevligt bemötande. Vi är mycket nöjda med Flyttgigantens insats.
  • Maria L
    Maria L skrev om FlyttGiganten
    Smidigt och bra från början till slut! Bra bemötande, försiktiga flyttkillar som kämpade hårt med alla möbler och kartonger. Allt enligt vad vi avtalade. Kan varmt rekommenderas.
  • Kamiran E
    Kamiran E skrev om FlyttGiganten
    Helt ok, utförde det som förväntades.
  • Malkiel B
    Malkiel B skrev om FlyttGiganten
    Supernöjd med flytthjälpen och flyttstädningen från FlyttGiganten! Proffsiga, snabba - rekommenderar!
  • Sara M
    Sara M skrev om FlyttGiganten
    Jag rekommenderar varmt FlyttGiganten som hjälpt mig att flytta två gånger. Mycket bra bemötande, snabb och effektiv service.
  • Lise-lott A
    Lise-lott A skrev om FlyttGiganten
    Vi är mycket nöjda Flyttgiganten som erbjuder hög kvalité och prisvärda tjänster. Vi hyrde flyttkartonger av Flyttgiganten, packade själva och lät sedan Flyttgiganten sköta om själva flytten som gick mycket smidigt och snabbt. Personalen arbetade snabbt och var försiktig om våra saker. Arbetsledningen var också proffsig. Betalning via Swish enkelt och bra.
  • Anna Å
    Anna Å skrev om FlyttGiganten
    Mycket skickligt! Snabb och professionell flytt med Flyttgiganten!

Grimstagatan 71, 162 57 Vällingby