FlyttGiganten

Grimstagatan 71, 162 57 Vällingby — Visa karta

Vi på FlyttGiganten fixar flytten!

Vi utför alla sorters flyttjänster, exempelvis privatflytt, kontorsflytt och flyttstädning. Vi kan dessutom transportera stora möblemang eller t.ex. pianon och vi har möjlighet till magasinering.
Främst jobbar vi i Stockholmsområdet och Uppsala, men vi kan även ta uppdrag på andra platser i landet.

Med många års erfarenhet av flytt i ryggen kan vi erbjuda både dig som privatperson och det lilla till medelstora företaget smarta lösningar och en välplanerad flytt.
Våra medarbetare är fysiskt starka och försiktiga och arbetar med yrkesmässig utrustning för att kunna flytta dina möbler och bohag tryggt och säkert. Vi har självklart också både ansvarsförsäkring och trafiktillstånd.

Kontakta oss idag för en offert!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 431 kunder tycker om FlyttGiganten

• Thérese R
    Thérese R skrev om FlyttGiganten
    Vår familj flyttade i november från en 3:a till ett radhus och blev rekommenderad flyttgiganten av vänner.
    Vi har fått genomgående bra service och snabbt svar inför själva flytten.

Flytten utfördes på den tiden vi hade tänkt oss och de var noggranna och försiktiga.
    Vi har tyckt att servicen med att få låna kartongen varit mycket bra och en bra service att få ha tid innan återlämningen

Mvh Therese och Daniel Läs mer
  • Kerstin H
    Kerstin H skrev om FlyttGiganten
    Under de månader som föregick vår flytt hade vi flera kontakter med företaget, eftersom våra förutsättningar ändrades och alla gångerna bemöttes våra nya önskemål positivt och professionellt. Själva flytten med packning, städning, i-och urlastning förlöpte utan större störningar och i de fall de förekom, berodde det på språkförbistringar, och kunde rättas till utan problem. Med nästan allt uppackat och genomgånget, har vi ingen anledning att klaga på någonting vad själva flytten beträffar. Nu återstår bara att lösa vad vi ska göra med alla kartonger, men det löser sig nog också. Läs mer
  • Helene B
    Helene B skrev om FlyttGiganten
    Extremt effektivt, bra kvalitet och god service. Vi rekommenderar gärna Flyttgiganten. Det är den bästa flyttservice vi har fått, och vi har flyttat många gånger. Städningen via Flyttgiganten gick också bra. Läs mer
  • Ragnar B
    Ragnar B skrev om FlyttGiganten
    Vi flyttade från lägenhet 3 trappor utan hiss i Täby till lägenhet i Åkersberga. Flyttgiganten skötte hela flytten och packning av glas/porslin och övrig köksutrustning. 100% nöjd med Flyttgiganten. Läs mer
  • Nina H
    Nina H skrev om FlyttGiganten
    Jag är nöjd med personalens jobb. De gjorde det snabbt och effektivt och lyssnade på direktiv i den mån de förstod. Jag fick hjälp med att flytta ca 30 flyttkartonger mellan två lägenheter som inte har tillgång till hiss. Förutom kartongerna flyttades möbler och företaget tog med sig sopor till ÅVC. Jag kommer att återkomma om det behövs. Läs mer
  • Britt L
    Britt L skrev om FlyttGiganten
    Allt fungerade perfekt. Vi flyttade först till ett förråd och 3 månader senare till vår nya lägenhet. Vi är mycket nöjda med flyttgiganten. Vi kan verkligen rekommendera detta flyttföretag, de kan sin sak.

Britt och Bengt i Täby Läs mer
  • Dan B
    Dan B skrev om FlyttGiganten
    Anlitade flyttgiganten för flytt och städ, enkelt och smidigt och lätta att ha och göra med. Läs mer
  • Anne Marie B
    Anne Marie B skrev om FlyttGiganten
    Jag har använt FlyttGiganten tidigare, och eftersom jag var nöjd då valde jag dom igen. Även denna gången blev jag nöjd, från första kontakten till slutförd uppdrag. Dom packade delar av mitt bohag, flyttade bohaget och flyttstädade min lägenhet. Deras personal var trevliga och hjälpsamma. Läs mer
  • Lars B
    Lars B skrev om FlyttGiganten
    Bra service
    Trevlig petsonal
    Snabba på att hjälpa till Läs mer
  • Alex E
    Alex E skrev om FlyttGiganten
    Flytten gick strålande, killarna var duktiga och snabba! Läs mer
  • Ulf R
    Ulf R skrev om FlyttGiganten
    Ok flytt till ett rimligt pris. Lite udda betalmetod (Swish).
    Städningen var bra. Läs mer
  • Alma B
    Alma B skrev om FlyttGiganten
    Glad och hjälpsam personal
    bra bemötande , jag fick låna många kartonger
    professionella.

Jag kommer att rekommendera
    Stort tack
    Alma M. Bäcklund Läs mer
  • Jacqueline C
    Jacqueline C skrev om FlyttGiganten
    Lätt att komma i kontakt med. Snabba leverans med flyttlådorna.
    Blev lite över offerten men också gick vi med på yttligare en kille då 3st tyckte dem var för lite.

Flyttbilen kom i tid och killarna började jobba på effektiv direkt.

Lite tråkigt att endast en kunde behärska engelska men det gick att kommunicera helt ok.

Var inte så försiktiga med en barnvagn som fick skada och killarna vill inte ta ansvar. Detta diskuteras ännu. Synd att det inte är en självklarhet att stå för skador som uppstår. Annars väldigt nöjd! Läs mer
  • Susanne W
    Susanne W skrev om FlyttGiganten
    Proffsiga och trevliga. Jobbade väldigt effektivt. Läs mer
  • hipolito s
    hipolito s skrev om FlyttGiganten
    Kan rekommendera Flyttgiganten, flyttade möbler och kartonger inom Stockholm med dom och allt gick smidigt till. Slutpriset landade på samma som i deras offert och jag kunde åka med i flyttbilen till inflyttningsadressen. Dom bar både matbord och säng upp till våning 6 då dessa inte gick in i hissen. Trevligt och proffsigt bemötande från start till slut. Läs mer
  • Hanna H
    Hanna H skrev om FlyttGiganten
    Vi är väldigt nöjda! Trevliga att ha kontakt med och flyttgubbarna var väldigt effektiva och noggranna, även prisvärt. Kan helt klart rekommendera. Läs mer
  • Martin D
    Martin D skrev om FlyttGiganten
    Vi utförde en hel bohagsflytt med Flyttgiganten mitten av september 2017 och vi är supernöjda med hela processen.

Priset estimerades till 8h arbete, det kom 2 lastbilar och 3 unga, starka grabbar från Vitryssland. Jobbet utfördes felfritt och tog endast 6h inkl småpauser.

Tillika låna flyttlådor gratis och en stab på Flyttgiganten som alltid svarade snabbt på mail!

Ett företag helt i min smak. Skulle absolut rekommendera Flyttgiganten till alla som behöver flytthjälp.

/Martin Läs mer
  • Åsa S
    Åsa S skrev om FlyttGiganten
    Bra bemötande och snabb leverans av lån av flyttkartonger. Trevliga och hjälpsamma ”flyttgubbar ” . Skulle absolut använda mig av dom igen om det blir någon mer flytt. Läs mer
  • Jörgen L
    Jörgen L skrev om FlyttGiganten
    Jag köpte flytt och flyttstäd.
    Flyttlådor lånade man utan extra kostnad.
    Väldigt proffsigt och bra bemötande. Höll alla tider och packade allt i flyttbilen så att inget blev skadat.
    Flyttstädningen helt utan anmärkning.

Kan inget annat än att varmt rekommendera FlyttGiganten!! Läs mer
  • Anders K
    Anders K skrev om FlyttGiganten
    Allt funkade bra. Adminstrationen och själva flytten. Tog kanske lite mer tid än jag hoppats men flöt bra. De tappade en låda men jag tyckte de jobbade bra i övrigt. Det var bara en kille som pratade svenska, det var lite besvärligt. Läs mer
  • Josefine F
    Josefine F skrev om FlyttGiganten
    Jag fick hjälp med att flytta en stor och tung cifonge, allting gick jättebra. Läs mer
  • Stathakis E
    Stathakis E skrev om FlyttGiganten
    Trevliga och proffsiga arbetare. Både packningen och flytten gick smidigt och vi även fått hjälp med att ta isär vår soffa som var för stor för att gå in genom dörren och sedan montera om den. Starkt rekommenderat. Läs mer
  • Linda n
    Linda n skrev om FlyttGiganten
    Trevliga och duktiga! De var effektiva men ändå försiktiga.
    Vi är jättenöjda med flytten. Sängen var precis på gränsen för att få upp på övervåningen men de löste det perfekt! Vi hade även lite saker i förrådet som stod längst in som vi inte hade hunnit packa iordning enligt instruktionerna från flyttfirman, de tog dem med utan problem. Det tycker jag är att göra det lilla extra för sina kunder.
    Vi har även bokat flyttstäd som ännu inte varit. Men är de lika duktiga som flyttkillarna så lär vi även bli nöjda med den. Läs mer
  • Peter T
    Peter T skrev om FlyttGiganten
    Seriöst och professionellt bemötande från början till slut. Service och tjänstvillighet i toppklass. Trevliga medarbetare i alla led som gör sitt bästa för att hjälpa till. Uppgjorda avtal och priser följdes.
    Rekommenderas absolut. Läs mer
  • Mikael H
    Mikael H skrev om FlyttGiganten
    Möbelflytt.
    Enkelt att maila.
    Svarade snabbt.
    Bra & rimlig offert.
    Trevliga & körde på trots små hissar i ett höghus vilket gjorde att t. ex. soffgruppen fick bäras hela vägen ner utan "pust & stön".
    En dam nere vid flyttbilen fick hjärtstopp & killarna hjälpte till. Bra & mänskligt! Läs mer
  • Thor N
    Thor N skrev om FlyttGiganten
    Väl genomfört flytt och städning med kunniga snabba och vänligt bemötande från personalen så jag kan rekommendera dom. Läs mer
  • Emily b
    Emily b skrev om FlyttGiganten
    Dom dom sent. Hade en för liten bil så vissa saker fick vi lämna.
    Städningen va så slarvigt utförd att jag inte ens kände att det va lönt att be dom komma tillbaks och fixa det. (Jag skurade golven, torkade av golvlister, putsade insidan av fönstren och gjorde rent toaletten efter deras flyttstädning)
    Betalningen ändrade dom summan på tre gånger, första gången för att kontoret räknat fel andra gången för att städningen skulle ta längre tid. Läs mer
  • Kerstin A
    Kerstin A skrev om FlyttGiganten
    Proffsigt bemötande från alla!
    Väl utförd flytt som gick väldigt smidigt !
    Kan varmt rekommenderas Läs mer
  • Jenny C
    Jenny C skrev om FlyttGiganten
    Bra bemötande från företagets sida men på flyttdagen fick vi vänta ca 3h på lastbil 2 trots löften om att bilen "är en kvart bort". Under tiden stod våra möbler utomhus på gräsmattan i regnet. Inte ok. Läs mer
  • Katarina N
    Katarina N skrev om FlyttGiganten
    Helt fantastisk service! Jag har kunnat ringa kontoret och maila om frågor och fått samma vänliga och professionella bemötande varje gång! Tider hölls, vi fick mail om allt som skedde under flytten och kostnader. Jag rekommenderar varmt detta flyttbolag! Läs mer
  • Britt-Marie B
    Britt-Marie B skrev om FlyttGiganten
    Vänlig och snabb service med offert. Flytten gick mycket snabbt och effektivt till ett konkurrenskraftigt pris. Kan rekommenderas! Läs mer
  • Marie S
    Marie S skrev om FlyttGiganten
    Flyttgiganten flyttade åt min dotter. Supernöjd. Allt funkade perfekt. De var lätta att komma i kontakt med, hade tydlig information, flyttkillarna kom perfekt i tid med en lagom stor flyttbil i gott skick. Allt hanterades proffsigt och till ett mycket bra pris. Skulle absolut använda dem igen. Läs mer
  • Ulla B
    Ulla B skrev om FlyttGiganten
    Vi är mycket nöjda med bemötandet före och under flytten, som inkluderade pianoflytt. Både flytten och flyttstädningen utfördes effektivt och professionellt av trevlig personal.
    Därför rekommenderar vi gärna Flyttgiganten. Läs mer
  • Johan B
    Johan B skrev om FlyttGiganten
    Trevliga och professionella! Skulle anlita igen ifall jag flytta! Läs mer
  • Elin L
    Elin L skrev om FlyttGiganten
    Jag anlitade flyttgiganten för flytt och flyttstädning och jag är supernöjd! Jag har blivit vänligt bemött från start till mål. De har hållit alla utlovade tider och allt har utförts proffsigt. Flyttgubbarna var snälla och effektiva och städningen var mycket bra gjord. Allting dessutom till ett mycket bra pris. Läs mer
  • Per E
    Per E skrev om FlyttGiganten
    Vi är nöjda! Flyttgubbarna var försiktiga, snabba och trevliga. Det var bra att vi fick låna kartonger. Dock var det lite omständigt att åka tre ggr då det bara fanns ca 20st per tillfälle. Kundtjänsten var smidig att ha kontakt med både på mejl och telefon. Bra med gratis magasinering. Flyttstädningen var väl genomförd. Läs mer
  • Jenny B
    Jenny B skrev om FlyttGiganten
    Utmärkt allt gick smidigt och de är mycket hjälpsamma, Läs mer
  • Helena L
    Helena L skrev om FlyttGiganten
    Anlitade Flyttgiganten för både bohagsflytt och flyttstädning, och fick ett bra bemötande från början till slut. Snabba svar på mail, punktliga och utförde sitt jobb på ett professionellt sätt. Läs mer
  • Eva H
    Eva H skrev om FlyttGiganten
    Trevliga men dåliga på svenska, men jobbade snabbt när vi flyttade samt att man fick låna flyttkartonger gratis!
    Vi anlitade även dom för flyttstädning som vi är väldigt nöjda med! Läs mer
  • Henrik S
    Henrik S skrev om FlyttGiganten
    Väldigt snabba, trevliga och snälla. Superordentliga med hantering av möbler, flyttkartonger och övrigt. Rekomenderas varmt. Läs mer
  • Sofia E
    Sofia E skrev om FlyttGiganten
    Trevligt bemötande från början till slut. Tre karlar som var riktigt snabba och duktiga. Läs mer
  • Jennifer E
    Jennifer E skrev om FlyttGiganten
    Flytten gick smidigt och killarna var duktiga, försiktiga och effektiva. Läs mer
  • Tania S
    Tania S skrev om FlyttGiganten
    Snabbt och professionellt med trevligt bemötande och god kvalité på flyttjänsten. Rekommenderas varmt. Läs mer
  • Arno W
    Arno W skrev om FlyttGiganten
    Move according to what was agreed Läs mer
  • Margareta F
    Margareta F skrev om FlyttGiganten
    Flytt med flyttkartonger och flyttgarderober.
    Mycke nöjda med bemötande och utförande. Läs mer
  • Ida L
    Ida L skrev om FlyttGiganten
    Alla vi hade kontakt med på flyttgiganten hade ett trevligt bemötande och vi fick snabba svar på alla våra frågor. Flyttstädningen vart vi väldigt nöjda med! Pianoflytten gick helt okej även om det inte är deras specialitet. Vi skulle definitivt använda oss av flyttgiganten igen vid behov. Läs mer
  • Karin S
    Karin S skrev om FlyttGiganten
    Supersnabb och trevlig service från start. Svar på mejl kom alltid inom någon timme. När jag stod svettig och stressad bland lådor dagen innan flytten och ett annat företag strulade till en upphämtning av gamla möbler, ringde jag till FlyttGiganten och fick till svar "Ingen fara, det fixar vi." Halleluja. Rekommenderar dem varmt och kommer givetvis använda FlyttGiganten igen. Läs mer
  • Lennart A
    Lennart A skrev om FlyttGiganten
    Ett trevligt företag som gör ett utmärkt jobb.
    Tog hand om allt på ett mycket bra sätt.
    Talade t.o.m. om när och varför de hade rast.
    De frågade om de även skulle ta tavlor och andra ömtåliga saker vilket de gjorde.
    Jag är väldigt nöjd. Läs mer
  • Katarina W
    Katarina W skrev om FlyttGiganten
    De är väldigt proffsiga och effektiva! Är supernöjd med flytthjälpen! Läs mer
  • Linnea K
    Linnea K skrev om FlyttGiganten
    Jag tycker att flyttgiganten är väldigt trevliga och har gjort ett proffisionellt jobb. Dock är deras mailsvar en aning oproffisionella samt med att komma med förslag om hur vi ska lösa vissa situationer - t.ex. Vilken dag de kan ses för visning av magasin osv. Detta skulle de kunna bli bättre på när det gäller att möta kundens behov men annars är jag mycket nöjd!!! Läs mer

Grimstagatan 71, 162 57 Vällingby