Grimstagatan 71, 162 57 Vällingby — Visa karta

Vi på FlyttGiganten fixar flytten!

Vi utför alla sorters flyttjänster, exempelvis privatflytt, kontorsflytt och flyttstädning. Vi kan dessutom transportera stora möblemang eller t.ex. pianon och vi har möjlighet till magasinering.
Främst jobbar vi i Stockholmsområdet och Uppsala, men vi kan även ta uppdrag på andra platser i landet.

Med många års erfarenhet av flytt i ryggen kan vi erbjuda både dig som privatperson och det lilla till medelstora företaget smarta lösningar och en välplanerad flytt.
Våra medarbetare är fysiskt starka och försiktiga och arbetar med yrkesmässig utrustning för att kunna flytta dina möbler och bohag tryggt och säkert. Vi har självklart också både ansvarsförsäkring och trafiktillstånd.

Kontakta oss idag för en offert!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 814 kunder tycker om FlyttGiganten

Benjamin T skrev om FlyttGiganten
    Vår flytt gick enkelt och smidigt (för att vara en flytt). FlyttGiganten gjorde vad de lovade och alla var trevliga. Inga problem egentligen. Läs mer

Somya J skrev om FlyttGiganten
    Great job! Movers went over and beyond ! Läs mer

Eva H skrev om FlyttGiganten
    Köpte flytt och städ. Nöjd med resultatet! Läs mer
  • 2020-07-30

Martin S skrev om FlyttGiganten
    Skönt med både flytt och städ från samma företag. Snabb och trevlig kommunikation via mail. Smidigt även vid själva flytten, toppenbetyg! Läs mer
  • 2020-07-26

Kimberly G skrev om FlyttGiganten
    Vi anlitade Flyttgiganten för att hjälpa oss att flytta från Stockholm till Älmhult. Allt gick mycket smidigt. De var mycket professionella, snabba och den totala kostnaden var ganska rimlig. Jag skulle definitivt använda deras tjänster igen. Läs mer
  • 2020-07-22

Inger Elsa Gunilla J skrev om FlyttGiganten
    Mindre flytt. Snabbt svar bra bemötande och hantering. Prisvärt. Läs mer
  • 2020-07-22

Jessica H skrev om FlyttGiganten
    Flytthhälp var fantastisk
    Flyttstäd vad perfekt
    Hämta och lämna lådor var lite omständligt. Dök inte upp på utsatt tid och en del tjafs om lådor var deras eller inte. Läs mer
  • Robin Antero Olof P

2020-07-17

Robin Antero Olof P skrev om FlyttGiganten
    Den bästa flyttfirman utan tvekan! De packa, flytta och städa utan problem och sinnes sjukt snabbt och bra! Är så himla imponerad! Läs mer
  • 2020-07-13

Johan R skrev om FlyttGiganten
    Bolagets anställda har svårt att passa tider. Troligtvis för hög arbetsbelastning och därför kan de inte leverera bra service till sina kunder. Läs mer
    2020-07-14 FlyttGiganten F svarar Johan R
    Hej Johan,

Tack för ditt omdöme
    Vi beklagar strulet med avhämtning av flyttkartonger
    Hoppas att själva flytten gick bra
    Lycka till med den nya bostaden!

Med Bästa Hälsningar
  • 2020-07-13

Sonia B skrev om FlyttGiganten
    Snabba, proffsiga och försiktiga, vi är väldigt nöjda! Läs mer
  • 2020-07-12

Camilla K skrev om FlyttGiganten
    Snabba svar på mail. Proffsig flytt. Trevliga och bra helhetslösning med flytt och städ. Kan rekommenderas. Läs mer
  • 2020-07-12

Åse G skrev om FlyttGiganten
    Snabba, trevliga och försiktiga med alla grejer. Läs mer
  • 2020-07-04

Martin H skrev om FlyttGiganten
    Bra kommunikation och flexibel service Läs mer
  • 2020-07-04

Cecilia M skrev om FlyttGiganten
    De som skötte själva flytten var professionella, effektiva och trevliga. De som jobbar med support, administration och koordination var raka motsatsen. Otrevliga, duckade för kontakt och riktigt dåliga på att estimera och ha marginaler. Lånade flyttkartonger och dessa skulle levereras en tisdag mellan 17-19, de kom strax efter 19. Flytten skulle gå kl 13 en fredag. Personalen ringde 13.15 och sa att de Inte skulle komma förrän efter 15. När de skulle hämta flyttkartongerna fick jag först besked att de skulle komma mellan 17-20 en fredagkväll, vilket inte fungerade för mig, så då skulle de komma innan 17 istället. Hör inte ett ljud från företaget förrän 1930 då de meddelar att de kommer kl 20 vilket ju inte fungerade.. har fortfarande kartongerna hemma. Det är uppenbart att de bokar in alldeles för många flyttar på en dag och gör inga egna efterforskningar angående flyttens omfattning utan går endast på kundens uppgifter. Så summering, de kommer vara sena och kontorspersonalen gör allt de kan för att slippa kundkontakt. Läs mer
  • 2020-07-02

Mikael A skrev om FlyttGiganten
    Vi köpte både flytt och flyttstädning och tycker att det fungerade mycket bra.
    Vänligt och proffsigt bemötande.
    /Micke & Elisabeth Läs mer
  • 2020-07-02

Petra H skrev om FlyttGiganten
    Vi köpte en flytt. Jag tyckte från början till slut var överförväntan✨. Enda missen var att de levererade för lite pack papper annars fantastiskt snabba svar från dem. Och 3 mycket bra flyttkillar som hjälpte oss. Vi var så nöjda o kommer rekommendera dem till alla vi känner. Bra pris oxå med så många timmar som det tog. En riktig proffsfirma - fortsätt som ni gör ETT VINNANDE KONCEPT🎉! Tack! Läs mer
  • 2020-06-30

Varun G skrev om FlyttGiganten
    Had really bad experience with FlyttGiganten. I had cleaning booked from them and they called in morning and increased price by 699 kr.
    They wanted to do extra cleaning of shower and chimney since it was dirty.
    Those things should be included in cleaning. I dont know how clean or dirty they expect the house to be even before starting their cleaning.
    They can't increase the price based on their wishes. Not recommended! Läs mer
    2020-07-23 FlyttGiganten F svarar Varun G
    Hi Varun,

Thanks for your review

As we explained to you the cleaning is based on a normally maintained home and unfortunately we have to add extra working hours if the home is more dirty on certain parts such as the kitchen or bathroom. All info about this is note in the conditions that you get with the booking (unfortunately it is only available in Swedish)
    We did the cleaning according to contract as you did not want to pay for any extra services and we told you about this before we did anything

As we heard the new owner was happy with the cleaning

We hope that you are happy with your new home

Best regards
  • Katja T

2020-06-26

Katja T skrev om FlyttGiganten
    Storstädning med fönstertvätt. Det är lätt att kommunicera med Flyttgiganten via mejl och de är alltid snabba på att svara. Personalen som har städat har gjort ett fantastiskt jobb. Ugnen har aldrig varit renare. Läs mer
  • 2020-06-25

Tina Ö skrev om FlyttGiganten
    Trevliga killar och effektiv flytt. Läs mer
  • 2020-06-24

Zohreh R skrev om FlyttGiganten
    Duktiga och varsamma killar Läs mer
  • 2020-06-24

Marie B skrev om FlyttGiganten
    Snabba, välorganiserade, trevliga och väldigt arbetssamma! Kan inte vara mer nöjd Läs mer
  • 2020-06-23

Marie K skrev om FlyttGiganten
    Jag flyttade från en fyra till mindre. Det kom tre killar trevliga och effektiva. Hela bohaget fick plats i lastbilen, inte en millimeter var kvar. Jag tog flyttstädning också tre tjejer kom, putsade och fejade. Alla på Flyttgiganten har varit trevliga från början till slut. Tydliga offerter på flytt och städ. Rekommenderar verkligen att anlita Flyttgiganten. Läs mer
  • 2020-06-22

Gabriella L skrev om FlyttGiganten
    Snabbt och smidigt och jag är jättenöjd Läs mer
  • 2020-06-19

Anki S skrev om FlyttGiganten
    Snabba, hög servicenivå, kunniga Läs mer
  • 2020-06-17

GUSTAV K skrev om FlyttGiganten
    Vi använde Flyttgiganten för flytt från 40m2 + källarförråd efter att ha fått offert online. de skickade två trevliga grabbar i en skåpbil som jobbade snabbt och effektivt.
    En möbel fick en törn (delvis var den felpackad) men bolaget löste det med oss efter ett par mail och samtal fram och tillbaka för att klargöra situationen.
    Hyrde 50st kartonger + garderober som lämnades och hämtades av bolaget vilket gick smidigt. Läs mer
  • 2020-06-09

Camilla S skrev om FlyttGiganten
    Anlitade Flyttgiganten för både flyttning och flyttstädning. Allt har fungerat perfekt från bokning hos deras kundservice och framåt.

Både gängen som flyttade och som städade har kommit på utsatt tid, varit snabba, professionella och trevliga. Våra förväntningar infriades och mer där till. Kan varmt rekommendera dem. Läs mer
  • 2020-06-09

Johan R skrev om FlyttGiganten
    Beställde flytthjälp och flyttstädning. Allt gick väldigt smidigt och snabbt, de gjorde allting professionellt och effektivt.

Det blev ingen stress och flyttlådorna vi fick låna gjorde att det var en sak mindre att oroa sig över. Läs mer
  • 2020-06-08

Hanna L skrev om FlyttGiganten
    Vi är så nöjda med både flytt och städ från Flyttgiganten. Snabba, noggranna och trevliga! Vi rekommenderar den varmt! Läs mer
  • Alexandra I

2020-06-07

Alexandra I skrev om FlyttGiganten
    Snabba och effektiva!
    De kom i tid och började lasta in efter 5 min rek inne i huset. De lastade allt på precision inne i lastbilen och exakt som de båda två sa vid start, skulle det räcka med 2 vändor vilket stämde bra. Smidig betalning via Swish efter allt var inburet i huset. Läs mer
  • 2020-06-06

Mattias Z skrev om FlyttGiganten
    Flytt av bohag.
    Proffesionella och strukturerade, supernöjd! Läs mer

Alexandra H skrev om FlyttGiganten
    Flytthjälp. De höll tiden och priset som de angav i offerten. Gick snabbt och smidigt. Deras kundservice svarade alltid snabbt och trevligt på mina Mail. Mycket nöjd och skulle rekommendera andra att flytta med flyttgiganten. Läs mer

Thomas S skrev om FlyttGiganten
    Bra smidig flytt och uppställning av möbler! FlyttGiganten kan helt klart rekommenderas. Läs mer

Emil H skrev om FlyttGiganten
    Dom har varit trevliga att ha att göra med. Svarar snabbt på både mail och telefon. Flyttkillarna höll tiden och allt såg bra ut när det kom fram.
    Flyttstädningen var toppen hade inget att anmärka på. Läs mer
  • 2020-06-03

Lars I skrev om FlyttGiganten
    Fick en bra och tydlig offert med ett pris som sedan blev verklighet. Snabb leverans av lånekartonger. På flyttdagen kom de före utsatt tid och gjorde en verkligt bra jobb. Inga problem och absolut inget som gick sönder. Det blev mycket bra städat också. Kan varmt rekommendera Flyttgiganten. Läs mer
  • 2020-06-02

Marie K skrev om FlyttGiganten
    Mycket bra personal. Kom när de lovade och mycket försiktiga med våra saker. Läs mer
  • 2020-06-02

Queen S skrev om FlyttGiganten
    I have booked Flytgiganten for transportation and cleaning.

Guys for transportation was too cooperative.They have done excellent job.

We are very happy with the cleaning too.Our room owner appreciated about the cleaning.Specially thank you so much for your effort on cleaning.It was really recognizable. Läs mer
  • 2020-05-28

Joanna O skrev om FlyttGiganten
    Jag anlitade Flyttgiganten för flytt och flyttstädning i maj. De var lätta att ha att göra med från början till slut. Enkel offert som höll vad den lovade. Flyttgubbarna kom i tid och var snabba, effektiva och trevliga. Flyttstädningen gjordes samma dag och det blev rent och snyggt! Smidigt, billigt och effektivt!

Ett litet minus för att en detalj i badrummet gick sönder i städningen och ingen meddelade mig detta. Blev dock kompenserad efter kontakt med Flyttgiganten, så det löste sig snabbt och bra till slut. Läs mer
  • 2020-05-27

Mikaela Sofia W skrev om FlyttGiganten
    Anlita inte Flyttgiganten om ni kan undvika det. De funkar säkert förutsatt att de inte skadar någon av era möbler men när det är problem tar de inte något ansvar och kommer definitivt inte ersätta er för skador.

Vi anlitade dem för en flytt och då hade de satt tejp på en sammetsbänk - när vi försiktigt drog av tejpen förstördes tyget och nu har vi tjocka märken av tejp på tyget som inte går bort. När vi konfronterade bolaget om det skyllde de ifrån sig och sade att vi borde varit mer försiktiga när vi tog av tejpen. Responsen var extremt oprofessionell. Ni kommer märka att de också tar betalt omedelbart - det är just för att det är så de undviker att behöva betala för skador. Då kan de helt enkelt strunta i att svara.

Deras offerter håller inte även om man specificerar allt - se till att ha fastprisavtal om ni nu ska ge dem som firma och glöm inte att ARN har fastslagit att priset inte får överstiga 15% av prisofferten. Läs mer
    2020-06-17 FlyttGiganten F svarar Mikaela Sofia W
    Hej Mikaela och Gustav,

Tack för era recensioner

Vi svarar er gemensamt för er flytt
    Som vi har meddelat dig så behövde fotpallen egentligen ha behövt vara tömd.Killarna hade ingen möjlighet att packa om innehållet utan har då behövt tejpa. Ni var inte på plats då och de tog detta beslut för att kunna flytta den. De har meddelat att tejpen ska tas bort försiktigt, och vi har svarat er på detta.
    Några mejl ni skickat har inte kommit fram har det visat sig så det är synd att ni inte ringt
    Tyvärr var din offertförfrågan otydlig i mängden saker som skulle flyttas, så då tog flytten mer arbetstid än vi har räknat med. Offerten är baserat på de uppgifter som vi har fått tillgång till
    Vi pratade med din sambo Gustav om detta och han meddelat oss att han i övrigt var nöjd med killarnas insats

Vi hoppas att ni trivs i er nya bostad

Med Bästa Hälsningar
  • 2020-05-23

Charlotta H skrev om FlyttGiganten
    Superproffsiga och jobbade på bra och effektivt! Läs mer
  • 2020-05-22

Emma E skrev om FlyttGiganten
    Hela upplevelsen med FlyttGiganten har flutit på väldigt bra! Från att kontakta och boka, upphämtning av nycklar, suveränt noggrann städning till uppföljning efteråt. Rekommenderar dem varmt! Läs mer

Lyubov M skrev om FlyttGiganten
    Flyttning av Bohag från Kiruna till Södertälje.
    Vi har fått ett bra gensvar på offerten från FlyttGiganten.
    Att företaget levererade flytten som vi har kommit överens om och på avtalad tid,men priset var lite högre än som var preliminärt.
    Flyttpersonalen jätte trevliga och gjorde sitt arbete på högsta nivå,levererad på avtalad tid och ingen trasigt. Läs mer

Meis A skrev om FlyttGiganten
    STRESS OCH HUVUDVÄRK!
    Du får ena informationen via mejl den andra får du i ditt fullt packade hem redo för en flytt. Ett ”kontrakt” där det står en annan information än den man får på mejl.
    Tjafs med flyttgubbarna då de på något vis fick för sig att VI skulle hjälpa de med flytten?!
    Starttiden började alldeles för tidigt utan förklaring.
    FLYTTSTÄDNINGEN då! Oj oj oj. Jag fick ett fast pris för 50 kvm. SEN ringer de och säger att de behöver extra mkt tid så det blir ett tillägg. ?!?! Står ingen tid någonstans fick bara ett fast pris för lägenheten.
    Plus att den var fylld med flyttkartonger så det var en stor del av lägenheten de inte behövde städa.

Så nej jag rekommenderar inte detta företag. Dumt av mig synd för de. För det finns en hel del som behöver flytthjälp just nu. Men då får jag rekommendera andra företag. Läs mer

Ingela G skrev om FlyttGiganten
    Tror jag svarat redan . . .
    Iaf är vi väldigt nöjda. Det gick fort o personalen (flyttgrabbarna) var väldigt snabba. 👍
    Har inget att klaga på. 10 Läs mer
  • 2020-05-14

Claes-erik Alexander J skrev om FlyttGiganten
    Helt paket, packning, flyttning och magasinering. Proffsigt skött genom hela processen. Prisvärt! Läs mer
  • 2020-05-13

Vera G skrev om FlyttGiganten
    Enda grejjen var att det kan vara bra att påminna om uppstartsavgiften om kunden begär montering efter flyttdatumet i relation till flytt. :)

Men över lag, vi älskar Flyttgiganten! Läs mer
  • 2020-05-06

Håkan K skrev om FlyttGiganten
    Jag anlitade Flyttgiganten för andra gången och har varit lika nöjd med deras arbete service och bemötande båda gångerna, jag kan verkligen rekommendera dem. Läs mer
  • 2020-05-05

Christin J skrev om FlyttGiganten
    Flytthjälp samt fkyttstödning
    Mycket proffsiga och så duktiga killar fixade flytten snabbt å smidigt!
    Rekommenderas mycket! Läs mer
  • 2020-05-05

Lena K skrev om FlyttGiganten
    Snabbt, smidigt och proffsigt. Läs mer
  • 2020-05-04

Marcus R skrev om FlyttGiganten
    Bra helhetsupplevelse. Snabb respons på mail, tydliga instruktioner. Höll tiderna väl. Inga skador under flytten och bra städning Läs mer
  • 2020-05-02

Lotta F skrev om FlyttGiganten
    Vi köpte flytt och flyttstädning den 28 mars. Vi lånade också 40 st flyttkartonger.
    Vi är mycket nöjda med Flyttgiganten.
    Killarna kom redan kl. 08.00 och jobbade mycket proffsigt och strukturerat. De var försiktiga med våra saker och hur de lyfte ut dem från lägenheten utan att gå emot något. Samma sak vid inflytt. Ingenting blev skadat eller smutsigt!
    Bra flyttstädning också.
    Vi kan absolut rekommendera Flyttgiganten för liknande uppdrag. Läs mer