FlyttGiganten

Grimstagatan 71, 162 57 Vällingby — Visa karta

Vi på FlyttGiganten fixar flytten!

Vi utför alla sorters flyttjänster, exempelvis privatflytt, kontorsflytt och flyttstädning. Vi kan dessutom transportera stora möblemang eller t.ex. pianon och vi har möjlighet till magasinering.
Främst jobbar vi i Stockholmsområdet och Uppsala, men vi kan även ta uppdrag på andra platser i landet.

Med många års erfarenhet av flytt i ryggen kan vi erbjuda både dig som privatperson och det lilla till medelstora företaget smarta lösningar och en välplanerad flytt.
Våra medarbetare är fysiskt starka och försiktiga och arbetar med yrkesmässig utrustning för att kunna flytta dina möbler och bohag tryggt och säkert. Vi har självklart också både ansvarsförsäkring och trafiktillstånd.

Kontakta oss idag för en offert!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 634 kunder tycker om FlyttGiganten

• 2019-08-16

Frida K skrev om FlyttGiganten
    Köpte packning av en trerummare och flytthjälp till en närliggande stad och kunde inte vara nöjdare! Otroligt effektiva och trevliga. Allt gick smidigt och kändes väldigt prisvärt! Läs mer
  • 2019-08-13

Christina S skrev om FlyttGiganten
    Vi beställde packhjälp, flytt och städ av villan till en annan villa! Ett stort jobb och vi fick jätte bra hjälp av flyttgiganten!!!! Effektiva, snabba, duktiga!!! Stort tack för all hjälp!!!! /Christina Läs mer
  • Diana I

2019-08-13

Diana I skrev om FlyttGiganten
    Vi hittade Flyttgiganten via Reco eftersom de har fått mkt bra rekommendationer och vi är supernöjda! mycket prisvärda, punktliga och trevliga! De tog väl hand om våra möbler och flytt i Stockholm och jag kan starkt rekommendera FlyttGiganten till den som behöver flytthjälp. mvh Diana Läs mer
  • 2019-08-12

Elena M skrev om FlyttGiganten
    We hired 3 men from FlyttGiganten to move us. They were very professional and they moved everything quickly. Would definitely recommend them. Läs mer
  • 2019-08-06

Olof P skrev om FlyttGiganten
    Anlita Flyttgiganten för enbart bärhjälp.
    Snabba trevliga killar. Mycket bra.

//Olof Persson Läs mer
  • 2019-07-30

Jonny M skrev om FlyttGiganten
    Smidig flytt. Allting sköttes enligt förväntan. Personalen kunde dock inte svenska. Läs mer
  • 2019-07-28

Fredrik H skrev om FlyttGiganten
    Jättebra jobb utfört för flytt mellan Stockholm och Karlskrona där hälften skulle till magasin! Vi är jättenöjda! Punktliga och effektiva! Läs mer
  • 2019-07-22

Sirpa J skrev om FlyttGiganten
    Flytthjälp och flyttstädning
    Allt fungerade toppenbra! Skulle gärna dock se att flyttkillarna hade haft lite mer säkerhetstänk i form av korrekta hjälpmedel osv (inget gick sönder, men jag tänker på att deras ryggar ska hålla). Läs mer
  • Susan L

2019-07-17

Susan L skrev om FlyttGiganten
    Tjänsten var att frakta bort oönskade grejer från hus och garage vinden plus två tunga saker från huset. Jag var nöjd med arbetet och skulle inte tveka att kontakta firman igen om jag behöva hjälp med flytten. Läs mer
  • 2019-07-13

Ingrid Lisa Kristin B skrev om FlyttGiganten
    Supernöjd med både flytthjälp och flyttstäd.
    👍👍👍 Läs mer
  • 2019-07-11

Sara J skrev om FlyttGiganten
    Använde dem till flytthjälp. Skulle komma mellan 12-13 men hörde inget. Så ringde vid 13.40 till kontoret. Då visste dem inget. Ringer tillbaka efter en stund och säger dem är sena och kommer om 20 min och ber om ursäkt dem inte hört av sig. Tur man inte stod och väntade på dem. Annars ordentliga killar som kom och flyttade alla kartonger. Men att höra av sig och kanske en kompensation hade varit på sin plats men tog ändå fullt betalt. Läs mer
  • MARIA A

2019-07-10

MARIA A skrev om FlyttGiganten
    Väldigt nöjd med min privata flytt + städ. Man får snabba svar på mail och personalen är trevlig och hjälpsam. När vi kom till den nya lägenheten och skulle lasta in alla kartonger så såg de till att alla kartonger ställdes så att jag skulle kunna läsa texten på kartongerna (då det bara stod på en sida). Saker sattes i resp. rum utan att jag behövde instruera något utan de tog egna initiativ vilket uppskattades. Fick även hjälp med saker ner i källaren så att jag skulle slippa bära ner det själv.

Jag kommer anlita Flyttgiganten igen om jag flyttar! Läs mer
  • 2019-07-10

Katarina S skrev om FlyttGiganten
    De på kontoret återkopplar väldigt snabbt på mail och är verkligen service minded. Städarna var supertrevliga och väldigt måna om att jag skulle vara nöjd. De var i tid och tidsberäkning för städningen ok. Dock har jag inte fått kvitto, men de ska återkomma då ekonomiansvarig är på semester. Jag köpte en flyttstädning för en lgh på 44 kvm. Väldigt prisvärt och bra! Läs mer

Katarina H skrev om FlyttGiganten
    Vi bokade en flyttstädning när vi flyttade och det blev riktigt rent och fint! Snabb återkoppling på mail samt telefon, använde dem ännu en gång då vår nya lägenhet inte var bra städad.
    Kan varmt rekommendera dem till andra! Läs mer

Louise M skrev om FlyttGiganten
    Privatflytt - allt gick smidigt, snabbt och proffsigt! Precis som man vill ha det! Läs mer

Adam R skrev om FlyttGiganten
    Jag har anlitat FlyttGiganten både för privatflytt och flyttstädning. Allting fungerade väldigt bra, personalen var effektiv och hade ett proffsigt bemötande. Supernöjd med hjälpen! Läs mer
  • 2019-07-05

Rebecka W skrev om FlyttGiganten
    Först hjälpte de oss med vår flytt vilket gick smidigt. Sedan, efter att ha anlitat Vilkunds städ som misslyckades med uppdraget, fick flyttgigianten komma och städa om lägenheten istället vilket gjorde nya hyresgästen helt nöjd. Så vi är nöjda och pustar ut efter allt flyttstrul! Läs mer
  • 2019-07-04

Renée W skrev om FlyttGiganten
    Kontorsflytt utan problem. De kom i tid, professionell attityd och utförde en bra flytt. Läs mer
  • Margareta H

2019-07-02

Margareta H skrev om FlyttGiganten
    Vi är jättenöjda. Fantastiska killar som flyttade år oss. Högsta betyg ger vi. 👍 Läs mer
  • 2019-06-30

Engla S skrev om FlyttGiganten
    Jag bokade flytt inkl flyttstädning. Bra bemötande av samtlig personal från Flyttgiganten. Noggrann städning och snabb och varsam flytt. Rekommenderas!! Läs mer
  • 2019-06-29

Isabell S skrev om FlyttGiganten
    Svarar snabbt vid frågor och funderingar- kommunikativa!
    Duktiga och positiva flyttkillar som jobbade snabbt och metodiskt och lyckades pussla ihop mitt bohag i ett och samma lass. Läs mer
  • FREDDY T

2019-06-26

FREDDY T skrev om FlyttGiganten
    Vi flyttade med Flyttgiganten igår och dom var väldigt effektiva och bra under dagen.

Dessvärre när vi öppnade en marmorskiva som var emballerad i original förpackning så hade den gått i två delar.

Vi mailade dom direkt och dom ringde oss på morgonen och sa att dom är 100% säkra på att dom inte kan ha tagit sönder den.

Marmor är ett väldigt ömtåligt material så att vara hundra procent säker på att något inte kan gå sönder är underligt.

Så trots att dom var duktiga och effektiva vid flytten kan jag inte rekommendera Flyttgiganten när dom inte kan ta ansvar för olyckshändelser som sker. Läs mer
    2019-06-26 FlyttGiganten F svarar FREDDY T
    Hej Freddy

Tack för ditt omdöme
    Bra att ni är nöjda med själva flytten men det är mindre bra med skivan
    Bra att ni har meddelat detta direkt, så vi kan få fram all fakta från arbetsledaren för flytten
    Killarna tog förpackningen från förrådet. Marmorskivan låg i originalförpackning från fabriken med frigolit runt om (det ser man tydligt på bilder som du har mejlat till oss) och förpackningen var inte skadad på något sätt när vi har hämtat och lämnat den. Den lastades bland de sista sakerna och placerades på ett bra och säkert sätt i flyttbilen och den lossades bland de första sakerna samt du har varit med under själva lastningen och lossning av skivan.
    Tyvärr var det en annan firma som var inblandade i flytten och de tog hand om bohaget under lossningen enligt överenskommelse på plats och du kanske kan fråga även de om nåt har hänt med denna kartong.
    Våra flyttkillarna tar alltid ansvar till 100%, hade dom åsamkat detta hade dom meddelat dig direkt och i detta fall var de 100% säkra på att de transporterat skivan utan anmärkningar

Vi önska er lycka till med den nya bostaden!

Med Bästa Hälsningar
    FlyttGiganten
  • 2019-06-23

Kerstin O skrev om FlyttGiganten
    Jag fick verkligen den hjälp och service som jag behövde med en flytt. Blev vänligt o korrekt bemött med snabb information och villkor. Mina förväntningar blev överträffade. Jag är mycket nöjd både med personalen i telefon vid beställningen och verkligen jättebra personal som skötte själva flyttningen av mitt gods.
    Jag kommer att anlita Flyttgiganten igen.

Kund: Kerstin Lundgren- Olson Läs mer
  • 2019-06-17

Therese A skrev om FlyttGiganten
    Bokade flytthjälp från Flyttgiganten, bära och frakta grejer samt lån av kartonger. Allt löpte jättesmidigt från offert till bokning och flytt. Bra bemötande och kommunikation, duktiga och snabba killar som skötte flytt och väldigt prisvärt. Rekommenderar definitivt dem! Läs mer
  • 2019-06-17

Karolina S skrev om FlyttGiganten
    Bra service! Snabba, effektiva och professionella Läs mer
  • 2019-06-14

Ola L skrev om FlyttGiganten
    Flyttade från sthlm till e-tuna, och hade svårigheter att hitta en bra flyttfirma, varför jag gick på en kompis rekommendationer.

Jag är mycket nöjd med hur det hela fungerade. Killarna som skötte flytten var snabba, men försiktiga. Flyttstädningen funkade bra, och hyresvärden som kollade den hade inget att anmärka på.

Min kontakt med flyttfirman gick smidigt, och priset höll sig inom offerten. Jag är en mycket nöjd kund, och jag har bara gott att säga om min kontakt med flyttfirman Läs mer
  • 2019-06-13

Elisabeth A skrev om FlyttGiganten
    Vi anlitade Flyttgiganten för både packhjälp och flytthjälp. Mycket nöjda med båda insatserna. Det blev lite dyrare än offerten men jag tror inte vi hade lyckats förmedla hur mycket grejer vi hade. Alla inblandade jobbade på mycket effektivt. Lätt att ringa och få information, ni kom när ni skulle, inget gick sönder, det allra mesta hamnade i rätt rum. Vi kommer att rekommendera er!! Läs mer
  • 2019-06-12

Clara L skrev om FlyttGiganten
    Köpte flytt, packning och magasinering Läs mer
  • Simon A

2019-06-11

Simon A skrev om FlyttGiganten
    Vi köpte packning, flyttning och städning från flytt-giganten. Allt var mycket bra. Professionellt, seriöst och bra kommunikation med företaget. Även på en helgmorgon. Vi har inga negativa anmärkningar på något av jobben de utförde, tvärtom är vi sammantaget helnöjda. Flytten var mellan västerort och söderort juni 2019. Läs mer
  • 2019-06-09

Daniel K skrev om FlyttGiganten
    Mycket proffsig trevlig personal. Snabbt, smidigt, flexibelt och mycket prisvärt. Vi är väldigt nöjda med såväl flytt som städ. Läs mer
  • Rabeeh N

2019-05-26

Rabeeh N skrev om FlyttGiganten
    Flyttgiganten packade och flyttade smidigt mina möbler. Kontoret var tydlig med vad som gällde och offerten stämde.
    Rekommenderas! Läs mer
  • 2019-05-22

Ivan U skrev om FlyttGiganten
    Långt över förväntan. Trevliga, noggranna och snabba killar. Fick tips från min son som två gånger tidigare anlitat Flyttgiganten.
    Ivan Ulvesäter Läs mer
  • Karin I

2019-05-22

Karin I skrev om FlyttGiganten
    Flytt + flyttstäd.Superbra flyttkillar - mycket noggranna och bra att komminucera med. Jobbade hårt. Gjorde att jag absolut skulle välja Flyttgiganten igen.

Det enda negativa var att Ann-Charlotte på kontoret inte var så trevlig. För få flyttkartonger levererades och jag fick kontakta kontoret extra för att få fler. Läs mer
  • 2019-05-18

Sofia K skrev om FlyttGiganten
    Duktiga och snabba flyttkillar.
    Rent och snyggt vid flyttstädningen. Läs mer
  • 2019-05-18

Elaine B skrev om FlyttGiganten
    Service minded och hjälpsam personal. Nu hoppas jag att jag inte ska flytta på ett bra tag men om jag skulle göra det så skulle jag anlita FlyttGiganten igen. Läs mer
  • 2019-05-14

Anette E skrev om FlyttGiganten
    Anlitade Flyttgiganten i maj 2019 för flytthjälp och flyttstädning. Snabb, effektiv och otroligt proffsig hjälp! Ville i sista minuten även bli av med en stor bokhylla vilket jag utan problem fick hjälp att köra till tippen mot en mycket skälig avgift. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • Marco A

2019-05-13

Marco A skrev om FlyttGiganten
    Jag kan definitivt rekommendera Flyttgiganten för en komplett och problemlös flytt- och rengöringslösning till ett mycket överkomligt pris.Flyttningen gjordes inom rimlig tid och utan problem. Garderoberna, sängarna och alla lösa föremål fästs i lastbilen.
    Täcken - i stället för plast - användes för att skydda vissa saker som sängar och soffa från att bli smutsiga, vilket för mig är ett plus snarare än en minus, med tanke på mindre användning av plast.
    Flyttgänget var snabba, professionella och flexibla.
    Städningen gjordes inom tid och budget, problemfri, och lägenheten lämnades helt ren. Läs mer
  • 2019-05-12

Elin S skrev om FlyttGiganten
    Flyttgiganten hjälpte oss med en privatflytt. Noggrann, hjälpsam personal som kom på avtalad tid och jobbade på effektivt. Dessutom monterade de ihop bord, ben till sängar etc innan de avslutade. Vi är mycket nöjda! Läs mer
  • 2019-05-10

Karl R skrev om FlyttGiganten
    --------------------------------------------------------------------------------------------- Läs mer
  • 2019-05-08

Sofia E skrev om FlyttGiganten
    Hög kvalitet på både flytten och städningen. Mycket bra kundservice och tydlig info före flytten. Läs mer
  • 2019-05-06

Nick S skrev om FlyttGiganten
    Excellent experience with FlyttGiganten.

The boys were quick but careful with the loading and unloading.

Definitely recommend if you have either smaller or larger quantities to move. Läs mer
  • 2019-05-05

Ivika J skrev om FlyttGiganten
    Beställde flytt + städning och var supernöjd. Mycket snabb och trevlig personal och städning superfint genomförd. Stort tack! Läs mer
  • Martina E

2019-05-04

Martina E skrev om FlyttGiganten
    Allt gick så smidigt som man vill att det ska göra när man flyttar. Kommunikationen var oklanderlig och punktligheten detsamma, inget att klaga på! Läs mer
  • Janet F

2019-05-04

Janet F skrev om FlyttGiganten
    Vi beställde en "del-flytt" med några saker från en lägenhet i Stockholm som skulle till ett hus i Dalarna och sedan några saker tillbaka igen. En del av grejerna var antika.
    Killarna var hjälpsamma och varsamma och allt gick bra. Vi fick ett antal begagnade lådor gratis.
    Vi är väldigt nöjda och priset var superbra också. Det gick smidigt att betala också.
    Tusen tack, FlyttGiganten! Läs mer
  • 2019-04-26

Jonas V skrev om FlyttGiganten
    Flyttgubbarna var proffsiga, snabba och trevliga. Jag har flyttat flera ggr förut och det här var den bästa upplevelsen hittills av en flyttfirma. Läs mer
  • Isabella A

2019-04-25

Isabella A skrev om FlyttGiganten
    Bra kontakt, mycket effektiv flytt och bra flyttstäd. Bara bra! Läs mer
  • 2019-04-19

Erik T skrev om FlyttGiganten
    Flyttstäd utfört utan anmärkning. 7 dagars garanti!
    Dock betalning samma dag. Som tur är hann både jag och köparen godkänna samma kväll :) Läs mer
  • 2019-04-15

Kristina M skrev om FlyttGiganten
    Jag är nöjd med att man kommer på tid, sköter sig och har ett trevligt beteende och att det går snabbt. Läs mer
  • 2019-04-09

Patrick B skrev om FlyttGiganten
    Vii är supernöjda.
    Killarna skötte sig exemplariskt. De var mycket trevliga, arbetade effektivt samtidigt som vi inte hittat en enda skavank på vårt bohag.
    Vi kan utan minsta tvekan rekommendera FlyttGiganten! Läs mer
  • Leif L

2019-04-09

Leif L skrev om FlyttGiganten
    Vi utnyttjade de tre viktigaste tjänsterna, nämligen packning av porslin, själva flytten samt flyttstädning. Vi blev klart imponerade av utförandet av samtliga dessa tjänster, med trevlig personal som arbetade snabbt och professionellt och som var ytterst varsamma med alla våra tillhörigheter.
    Även kontakterna med kontoret flöt på mycket bra, så vi är mycket nöjda och kan varmt rekommendera FlyttGiganten Läs mer

Grimstagatan 71, 162 57 Vällingby