Grimstagatan 71, 162 57 Vällingby — Visa karta

Vi på FlyttGiganten fixar flytten!

Vi utför alla sorters flyttjänster, exempelvis privatflytt, kontorsflytt och flyttstädning. Vi kan dessutom transportera stora möblemang eller t.ex. pianon och vi har möjlighet till magasinering.
Främst jobbar vi i Stockholmsområdet och Uppsala, men vi kan även ta uppdrag på andra platser i landet.

Med många års erfarenhet av flytt i ryggen kan vi erbjuda både dig som privatperson och det lilla till medelstora företaget smarta lösningar och en välplanerad flytt.
Våra medarbetare är fysiskt starka och försiktiga och arbetar med yrkesmässig utrustning för att kunna flytta dina möbler och bohag tryggt och säkert. Vi har självklart också både ansvarsförsäkring och trafiktillstånd.

Kontakta oss idag för en offert!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 480 kunder tycker om FlyttGiganten

• Catrine W
    Catrine W skrev om FlyttGiganten
    Flyttgiganten hjälpte oss med vår flytt från lägenhet till radhus samt städning av den gamla lägenheten.

Killarna som hade hand om flytten var extremt snabba och effektiva, för att inte tala om lösningsorienterade.
    När trapporna i nya huset var alltför smala för att få upp sängar och bokhyllor så såg de snabbt till att lösa det genom att lyfta möblerna utifrån och upp en våning in genom fönstret och sen vidare upp på utsidan av huset ännu en våning. Grymt jobbat!

Vi fick också god hjälp med att montera ned och upp en stor träningsställning.

Även städningen var väl utförd. Vi är således väldigt nöjda med den hjälp vi fick av Flyttgiganten. Läs mer
  • Renato K
    Renato K skrev om FlyttGiganten
    Bokade packning, flyttning och flyttstädning. Bra service! Läs mer
  • Sten W
    Sten W skrev om FlyttGiganten
    Vi blev strandsatta av ett oseriöst företag, som vi olyckligtvis hade anlitat för vår flyttning. En vecka innan vårt bohag skulle flyttas fick vi besked om att företaget hade gått i konkurs. Halva flyttkostnaden hade vi betalat i förskott och den lär vara förlorad.
    Vi chansade och tog kontakt med Flyttgiganten, som på ett förträffligt sätt klarade vårt prekära läge, vilket vi är oerhört tacksamma för.
    Dessutom uppträdde personalen proffsigt och var mycket tillmötesgående! Läs mer
  • Julia E
    Julia E skrev om FlyttGiganten
    Bokade både flytt och städ, allt gick jättesmidigt. Supernöjd med resultatet! Läs mer
  • Nathalie L
    Nathalie L skrev om FlyttGiganten
    Smidig, proffsig och enkel flytt. Rekommenderas Läs mer
  • Patric H
    Patric H skrev om FlyttGiganten
    Jättebra service med supertrevlig och duktig personal, rekommenderas varmt! Läs mer
  • Xinming W
    Xinming W skrev om FlyttGiganten
    Very good help and especially helpful from Zandra! Läs mer
  • Anna N
    Anna N skrev om FlyttGiganten
    Flytthjälp och städning. Supernöjd med deras snabba jobb och tillgänglighet vid olika kontakt tillfällen Läs mer
  • Petter I
    Petter I skrev om FlyttGiganten
    Jag är jättenöjd med FlyttGiganten! Bra och effektivt till ett mycket bra pris! Läs mer
  • Julie D
    Julie D skrev om FlyttGiganten
    Perfect solution to move quickly and without stress.
    I warmly recommend Flyttgiganten for their profesionalism and their efficiency ! Läs mer
  • Felix M
    Felix M skrev om FlyttGiganten
    Allt var bra och professionellt Läs mer
  • Carlos A
    Carlos A skrev om FlyttGiganten
    Very good communication and customer service, very fast and secure transportation and very friendly personnel. The only thing that I would slightly complain about was the moving boxes smelling like cigarette, but even with that I would recommend 100% this company! Very good service experience overall Läs mer
  • Krister A
    Krister A skrev om FlyttGiganten
    Det märks att de gjort det förut:-) Läs mer
  • Pia F
    Pia F skrev om FlyttGiganten
    Flyttstädning. Det var absolut inget att anmärka på. Trevlig personal, snyggt, snabbt o bra pris . Läs mer
  • Benjamin M
    Benjamin M skrev om FlyttGiganten
    Movers didn't speak English. I got one truck instead of 2 even if it was in the signed contract...
    Interesting other behavior was when they asked me to pay even if the delivery was not over... Asking for 10 hours when they lost 3 hours due to the missing truck and playing tetris very slowly. I will never again work with this company... And reco.se maybe you should run some background check with this kind of recommended company. Läs mer
    2018-03-23 Flyttfirma F svarar Benjamin M
    Hi Benjamin

Thank you for your comment and we regret that you are not completely satisfied
    We agreed and booked 43m3 for your move, and if we had known in advance about the extra address and that household goods is larger than the description you gave for the quote then obviously we would plan the move with an even bigger truck
    To be able to take everything with us and to pack everything in a safe and secure way you sometimes need to repack some things but it has not taken 3 hours
    The supervisor speaks good English, and all the other guys understands English but speaks Swedish and they always work efficient and at a good pace
    All additions take extra hours compared to the quotation and unfortunately we have to charge for the work we performed .
    In your case extra time was due to: an additional address that you added during the move, the household goods was bigger and some things needed to be re-packed because the previous moving company you used to move into the warehouse left everything without criticism. Working without shoes at the new address
    The supervisor has noted all of this for you in place before we add extra working hours and you have approved everything
    We always calculate the amount before the assignment ends, so the guys can go back to the office immediately after the job
    We hope you are happy in your new house

Best Regards
  • Veronica D
    Veronica D skrev om FlyttGiganten
    Använde FlyttGiganten till en privatflytt. Flott bemötande på telefon. Är jättenögd! Dom kom till avtalad tid, var snabba, trevliga och otrolig proffa. Kommer att använda dom om jag behver flytt i framtiden. Kan rekomandera dom på det stärkaste Läs mer
  • Kristin P
    Kristin P skrev om FlyttGiganten
    Enkla, trevliga och gjorde ett utmärkt jobb! Läs mer
  • Irina V
    Irina V skrev om FlyttGiganten
    Vi är supernöjda med allt! Bokningen gick smidigt, hela flytten hanterades proffsigt och gick fort. Den enda överraskningen var priset - definitivt det bästa "value for money" på marknaden! Läs mer
  • Enrique F
    Enrique F skrev om FlyttGiganten
    Grymt professionella, Snabbt och tryggt flytt. Allt flöt på trevlig personal som gjorde ett mycket bra jobb. Läs mer
  • Anna B
    Anna B skrev om FlyttGiganten
    Beställd flytt av bohag. Uppdraget skedde övergripande på ett proffsigt sett, kanske tog det något längre tid än förväntat, men på det stora hela är vi nöjda. Läs mer
  • Jasmyn G
    Jasmyn G skrev om FlyttGiganten
    Jättesmidigt, är väldigt nöjd!!!! Läs mer
  • Annica V
    Annica V skrev om FlyttGiganten
    Trevliga och försiktiga killar som bar ner ett piano från övervåning i villa.
    Snabbt och enkelt att få en tid.
    Rekommenderas varmt 😄 Läs mer
  • Per L
    Per L skrev om FlyttGiganten
    Vi flyttade magasinerade möbler från Solna till Höganäs. FlyttGiganten var professionella, trevliga att ha att göra med samt höll utlovade tider perfekt. Fakturan var ca 20% under det offererade priset. Vi är mycket nöjda och kan rekommendera FlyttGiganten. Läs mer
  • Mats H
    Mats H skrev om FlyttGiganten
    Köpte flytt och städtjänst, allt fungerade perfekt. Läs mer
  • Thomas A
    Thomas A skrev om FlyttGiganten
    Mycket effektiv flytt! Priset stämde dock inte på kontraktet när de kom, men efter ett telefonsamtal justerades priset på kontraktet till det som kommits överens om.

Mycket trevligt bemötande, snabbt arbete och smidiga kontakter! Läs mer
  • Titti S
    Titti S skrev om FlyttGiganten
    Bra service och noggrann städning. Läs mer
  • Susan D
    Susan D skrev om FlyttGiganten
    Anlitade både flyttfirma och flyttstäd via Flyttgiganten. Mycket nöjd med båda tjänsterna! De kom på bestämd tid och utförde jobben enligt de tidigare angivna tidsramarna. Läs mer
  • Nyangsarang J
    Nyangsarang J skrev om FlyttGiganten
    Tre (avgörande) ord: Samarbetsvilliga, serviceinriktade och professionella. Det märktes att de kunde sin sak och arbetade strukturerat. Kan varmt rekommendera dem! Läs mer
  • Sanela B
    Sanela B skrev om FlyttGiganten
    Vi använde oss av flytthjälp och flyttstäd. Snabba svar via mejl. Bra bemötande, tydligt och anpassat utifrån behov. Allt flöt på bra och snabbt. Personalen hjälpte till att skruva ner möbler vi inte hunnit få ner från väggarna. Rekommenderar företaget starkt! Läs mer
  • Bisse S
    Bisse S skrev om FlyttGiganten
    Bra service snabba svar vid eventuella frågor. Gjorde en flytt från Stockholm till Oslo. Är mycket nöjd med själva flytten och bra priser. Läs mer
  • Madeleine L
    Madeleine L skrev om FlyttGiganten
    Jag bokade FlyttGiganten för en privatflytt och kan varmt rekommendera deras tjänster. De var trevliga, effektiva och proffsiga, och spred lugn över en stressig och jobbig situation. Behöver jag någon liknande hjälp i framtiden kommer jag absolut att anlita dem! Läs mer
  • Annika L
    Annika L skrev om FlyttGiganten
    Allt har fungerat oerhört smidigt kring kommunikation, leverans av flyttlådor till slutligen hantering av själva flytten. Vi skulle absolut använda dem igen vid flytt/transporter. Läs mer
  • Nathalie K
    Nathalie K skrev om FlyttGiganten
    Bra kontakt, snabb återkoppling, noggranna! Vi flyttade två bohag samma dag och lastarna (flyttmännen) var väldigt artiga och också tillmötesgående. Jag har inget att anmärka på. Läs mer
  • Gunilla L
    Gunilla L skrev om FlyttGiganten
    Det är andra gången jag anlitar Flyttgiganten och, precis som förra gången, har det varit toppen! Bemötandet från kontoret har varit alltigenom positivt och killarna som gjorde jobbet var trevliga, snabba och noggranna. Jag är väldigt nöjd och rekommenderar Varmt Flyttgiganten!
    Gunilla Läs mer
  • Per L
    Per L skrev om FlyttGiganten
    Effektiva, noggranna, försiktiga och dessutom trevliga. Riktigt nöjd att jag valde dom, rekommenderas! Läs mer
  • Hans F
    Hans F skrev om FlyttGiganten
    Snabb och tydlig mailkorrespondens, bra flytt- och städhjälp, uppskattad kartongutlåning - överlag nöjd med tjänsten från FlyttGiganten! Läs mer
  • Tobias O
    Tobias O skrev om FlyttGiganten
    Hjälpte oss med flytt resp flyttstäd i början av januari. Väldigt smidigt, snabba och bra pris.

En liten förbättring skulle kunna vara att i samband med bokning (ex. i bokningsbekräftelsen) informera om att personalen som utför arbetet inte alltid pratar svenska och att man därför kan behöva kunna tala engelska. Nu var detta absolut inget problem för oss men alla kanske inte är lika bekväma med detta och kan vilja veta i förväg, i synnhet då all kontakt med FlyttGiganten sker på svenska.

Nu blev detta ganska långt men det är verkligen en liten sak, vi är supernöjda, kan verkligen rekomendera FlyttGiganten. Läs mer
  • Anette S
    Anette S skrev om FlyttGiganten
    De var mycket otrevliga innan uppdraget ens hade fått en start ens. Jag hade lämnat in hos offerta att jag behöver hjälp med flytta och städa och man kan även lämna meddelande på Offertas hemsida. Vilket jag gjorde. Killen som ringde sa att han inte fattade vad jag menar och lät mycket otrevlig. Du ska kontakta oss för vi får inte veta något. Mycket konstigt då man kan lämna meddelande via Offerta. Jag kommer inte att läsa deras kommentarer då de var mycket otrevliga. Läs mer
    2018-01-10 FlyttGiganten F svarar Anette S
    Hej Anette,

Det var tråkigt att du uppfattade detta så
    Det var en kvinna du pratade med och inte en man
    Jag frågade bara vad du menade med ditt meddelande att du hade tackat ja via Offerta och väntade på att vi skulle höra av oss
    Sen berättade jag att vi får inga sådana meddelanden från dom och att vi har mejlat en offert till dig som du kunde svara på
    Vi behandlar alla våra kunder på ett serviceinriktat sätt

Med Bästa Hälsningar
  • Marcus W
    Marcus W skrev om FlyttGiganten
    Bra service, smidigt med lån av kartonger. Men framförallt, proffs på flytt av saker, dubbla gäng med pirror, de tog pauser som kändes bra arbetsmiljömässigt osv. Snabbt och smidigt. Läs mer
  • Hamid B
    Hamid B skrev om FlyttGiganten
    Flytten gick snabbt och smidigt måste jag säga och killarna var flexibla, hjälpsamma och duktiga. Det städades direkt och professionellt efter flytten. Jag skulle varmt rekommendera Flyttgiganten till andra. Läs mer
  • Gill F
    Gill F skrev om FlyttGiganten
    Vi är supernöjda med flytt och städning och kan varmt rekommendera Flyttgiganten
    Familjen
    Fjellström Läs mer
  • Radha G
    Radha G skrev om FlyttGiganten
    Job well done by Flyttgiganten. Very happy with the service Läs mer
  • Mårten L
    Mårten L skrev om FlyttGiganten
    Mycket nöjda! Kom i utsatt tid, väldigt effektiva och bra. Rekommenderas! Läs mer
  • Nisse H
    Nisse H skrev om FlyttGiganten
    Snabbt och enkelt och bra resultat! Läs mer
  • Siv J
    Siv J skrev om FlyttGiganten
    Jag fick hjälp med att packa, flytta och städa. Allt avlöpte smidigt och jag var helt nöjd.

Sedan fick jag påminna ett par gånger innan jag fick ett kvitto på betalningen. Men bortsett från det var allt till belåtenhet och jag kan varmt rekommendera FlyttGiganten. Läs mer
  • Nawras A
    Nawras A skrev om FlyttGiganten
    Noggranna och professionella. Tog väl hand om möblerna. Städningen var toppen. Läs mer
  • Robin R
    Robin R skrev om FlyttGiganten
    Väldigt duktiga och snabba! Inget att klaga på! Läs mer
  • Emil H
    Emil H skrev om FlyttGiganten
    Vi flyttade under December 2017 från Blackeberg till Vällingby och tog hjälp av Flyttgiganten. Är på hela taget mycket nöjda. De två män som dök upp jobbade snabbt och effektivt, och slutförde arbetet snabbare och billigare än offerterat (Vi flyttade förvisso från bottenvåning till bottenvåning, så förutsättningarna var goda). De var på plats lite senare än ursprungligen aviserat, men de ringde och meddelade det ett par timmar innan. Läs mer
  • Elin R
    Elin R skrev om FlyttGiganten
    Vi är jättenöjda. Pålitliga och noggranna. Läs mer
  • Thérese R
    Thérese R skrev om FlyttGiganten
    Vår familj flyttade i november från en 3:a till ett radhus och blev rekommenderad flyttgiganten av vänner.
    Vi har fått genomgående bra service och snabbt svar inför själva flytten.

Flytten utfördes på den tiden vi hade tänkt oss och de var noggranna och försiktiga.
    Vi har tyckt att servicen med att få låna kartongen varit mycket bra och en bra service att få ha tid innan återlämningen

Mvh Therese och Daniel Läs mer

Grimstagatan 71, 162 57 Vällingby