Alla kategorier Tandläkare Stockholms län Stockholm Kungsholmen Folktandvården Akuttandvård

Folktandvården Akuttandvård

Polhemsgatan 48, 112 30 Stockholm — Visa karta

Läs vad 12 kunder tycker om Folktandvården Akuttandvård

• Adam  G
    Adam G skrev om Folktandvården Akuttandvård
    I visited Folketstanvarden today for some calculus removal with dental hygienist. It is certainly the worst dental hygienist I have had whole of my life. I warn you to avoid hygienist Susan Mehtar Abbasi at all cost ! She is like a butcher that has no regard if you are feeling extreme pain ! I had a feeling that she looks at patients as if they are merely object. Läs mer
  • Märta W
    Märta W skrev om Folktandvården Akuttandvård
    Fick otroligt bra hjälp! Har tandläkarrädsla och det tog dom på allvar och var mycket skickliga! Läs mer
  • Felicia G
    Felicia G skrev om Folktandvården Akuttandvård
    Det enda som funkar där är sköterskan man får träffa innan man får träffa dom fruktansvärda tandläkarna. Har tyvärr fått åka in dit flera gånger då min egna tandläkare inte är tillgänglig på helger. Varenda gång har man blivit så otroligt dålig bemött av tandläkarna. Nästan så att man har hellre ont än att åka dit. Usch. En tandläkare presenterade sig inte ens när hon kom in, jag var tvungen att fråga om hon va tandläkare. Ingen ögonkontakt och suckar om man frågar något. En annan tandläkare va så otrevlig att jag blev helt vansinnig. Tyvärr fick hon i receptionen ta det, absolut sämsta tandläkarna jag någonsin varit med om. Läs mer
  • Anna S
    Anna S skrev om Folktandvården Akuttandvård
    Ringde innan då det var helg och jag vet att det kostar en del. Fick mycket bra bemötande i telefon såväl som av behandlande tandläkare. Fick komma in till tandläkaren efter 5 min. Fick en akut rensning o rotfyllning samt recept på Kåvepenin och Citodon. Fick även med mig några Kåvepenin så jag skulle kunna påbörja behandling direkt då jag hade feber.
    Är nöjd! Priset var 1100kr med helgtillägg. Vet inte om det finns billigare akut på helgen? Läs mer
  • marianne h
    marianne h skrev om Folktandvården Akuttandvård
    var där och fick vänta i evigheter hade hemsk tandvärk
    inflammation fick penicillin inget hjälpte var där 3 ggr
    utan att nått resultat
    hittade tandläkare hemma var där i omgångar till slut blev
    jag galen och krävde att dom öppnade tanden då försvann
    värken äntligen Läs mer
  • Elena S
    Elena S skrev om Folktandvården Akuttandvård
    Har varit där med tandköttinflamation. bemötande var dåligt men tandläkare var värst. Stoppat sin istrument i mitt inflamerande tandkött utan bedövning. Jág hoppade nästan halvmeter upp och skrek av smärta.Läkaren skek "sitt!" och putade mig i brösten tillbacka i fatölji.Gav ingen smärtstillande och ljugit, att jag måste dra ut tand, annars tandkött bredvid blir ofta inflamerad. det gick 4 år och inget sånt!Skrivit kåvapenin och tagit 500 för det. inget undersökning gjorts heller! Läs mer
  • impala
    impala skrev om Folktandvården Akuttandvård
    Jag fick vänta ca 1½ timme, trevlig reception och tydlig och proffsig tandläkare. inga problem!

Åkte dit 11 dagar senare med tandköttsinflamation, fick vänta 75min (kvällstid) blev mottagen av en ny tandläkare än förra gången. Förutom att han verkade lite stressad så sköttes allt bra. de tog röntgen och skrev ut Kåvepenin och Citadon direkt. Fick betala 400kr. Läs mer
  • Harriet G
    Harriet G skrev om Folktandvården Akuttandvård
    TÄNK ER FÖR!!!!Jag fick ont i en kindtand och åkte till akuten vid S:t Erik. Jag bemöttes på ett bra sätt och de konstaterade en inflammation. Efter 15 minuter hade tandläkaren rensat och gjort en provisorisk lagning samt mailat ett recept på antibiotika. Resten av behandlingen skulle fullföljas av min vanliga tandläkare. Allt gott och väl, värken var borta och jag var glad och lättad. ÄNDA tills jag fick FAKTURAN från dem!!!
    Över 1.500:- för en kvarts arbete. När jag ringde fick jag veta att de först tar betalt för behandlingen och sedan lägger på 50%. Ingen dålig timpenning, även för en söndag. 6.000:- i timmen ger 48.000:- för 8 timmars arbetsdag. Tackar Tackar... Läs mer
  • Rebb S
    Rebb S skrev om Folktandvården Akuttandvård
    Ont i visdomständerna och alla tänderna framför dem sedan två veckor tillbaka. Jag ringde innan för att försäkra mig om att det var värt att komma in till dem eftersom jag visste att det var dyrt men vanliga tandläkaren hade
    för lång väntetid.Dem sa att jag absolut skulle komma in och om inte tandläkaren kunde fixa tanden/tänderna direkt så skriver han remiss.Jag stod inte ut längre! Åkte dit på deras rekomendation. Väntade i över 4 timmar på att få komma in, vilket är fine jag förstår att det tar tid och att folk måste gå före. När jag väl fick komma in tittade han i munnen. Jag frågade om dem inte skulle dra ut tanden eller ta bort tandköttet som jag tuggar på till vilket jag fick svaret att det gör man inte halv 10 på kvällen. Ok tänkte jag, han spolade rent med koksalt och sedan var jag tydligen klar. Jag frågader om han inte skulle skriva en remiss och fick svaret att det gör man inte halv 10 på kvällen! När jag kommer ut efter mitt 4minuter långa besök sitter ingen i receptionen längre. Jag väntar en stund men ingen kommer. Jag går hem med lika mycket smärta som innan och får ringa själv dagen efter och boka tid hos en vanlig tandläkare för utdragning av tanden. 1020kr för "4 min behandlingen", koksalt är tydlingen värt sin vikt i guld. 1,5 vecka senare får jag fakturan jag ringer och frågar hur koksalt kan kosta 1020kr och får förkling på vissa av punkterna på fakturan som jag känna Ok på men ett avdrag för att tandläkaren sket i att skriva remiss var det inte frågan om istället erbjöd dem mig att skriva en remiss nu, 1,5 vecka efter mitt besök men då hade jag ju fixat allt själv redan så det var lönlöst!. Sjukt bevsiken går aldrig dit igen om så hela munen fallit sönder och jag är inte den som klagar... Läs mer
  • Daniel
    Daniel skrev om Folktandvården Akuttandvård
    Mycket otrevliga på telefon. Blev hänvisad hit av sjukvårdsupplysningen. Hit tänker jag inte gå!

(Jag ringde 08-12315680 som går till den här adressen) Läs mer
  • Gunilla W
    Gunilla W skrev om Folktandvården Akuttandvård
    Akut tandvärk. Tandläkaren påstod felaktigt partiell gangrän, vilket sedan konstaterades fel hos ord. tandl. - den var helt frisk...innan. Roten till det onda satt i en annan tand. Läs mer
  • Svartalistan S
    Svartalistan S skrev om Folktandvården Akuttandvård
    Lyssnar inte på patienten, gör något annat och tar betalt än då. Ny tandläkare hittade annat fel. Läs mer

Bästa tandläkarna i Stockholm:

Madeleine R Madeleine R tycker:
“Enkelt att få kontakt med tand...” Läs mer

Vasagatan 12, 11120, STOCKHOLM