Gröndals Bil & Motor AB

1.8 i betyg av av 5 omdömen

Läs vad 5 kunder tycker om Gröndals Bil & Motor AB

• 2019-11-04

Peter J skrev om Gröndals Bil & Motor AB
    Handlade en bil för ett par veckor sedan. Åkte in på vinst och förlust efter att jag sett en blocketannons där skicket såg osannolikt bra ut men priset låg i överkant för modell och mil. Väl där får vi ett mycket bra bemötande och en känsla av ett seriöst företag där vårt objekt var i deras lägre prisspann. Bilen var i det fina skick som annonsen sade och det blev affär rakt av utan prut. Har inte haft någon anledning att komma tillbaka med klagomål så jag vet inte hur jag skulle bli bemött då, men magkänslan säger mig att man är mer seriös än snittet av bilhandlare idag. Det tekniska med betalning och registrering var smidigt. Mycket nöjd. Läs mer
    Tullinge Bil
    4.5 / 5 i betyg — 298 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Kan inte annat än att ge detta gäng full pott. Mycket smidig affär! Blev upphämtad vid pendeltåget i mitt objekt, som var i absolut perfekt"
  • 2019-05-14

Iliko L skrev om Gröndals Bil & Motor AB
    Dålig service. Rekommenderas ej Läs mer
  • 2018-05-31

Marcus L skrev om Gröndals Bil & Motor AB
    Köpte bil på firman, allt var frid och fröjd, vi var nöjda med bilen, efter några veckor upptäcker vi att den elektriska bakluckan inte fungerar, kontaktar GBM och påvisar felet, dom hänvisar till Auto Concept som har hand om deras ”garanti”, kontaktar Auto Concept som säger att det inte täcks på någon garanti, kontaktar då GBM, dom säger fortfarande att jag ska kontakta Auto Concept och att dom inte har något med garanti att göra, då hänvisar jag till konsumentköplagen och GBM vill ha in ett prisförslag på vad det skulle kosta och laga felet, skickade in prisförslaget och hör inget på ett par dagar, då dyker nästa fel upp, bilen drar kylarvätska, kontaktar då GBM igen och påminner om prisförslaget och informerar om det nya felet, får efter ett par mail svar att dom inte tänker stå stå för några kostnader, för något av felen på bilen, dom hänvisar igen till Auto Concept som inte heller tänker stå för några kostnader.

Bilen köptes i Januari 2018, så vi har enligt konsumentköplagen fortfarande garanti kvar.

Vill ni ha ett beskymmerfritt bilköp, leta efter en annan bilhandlare. Läs mer
    Haninge Bilpark
    4.7 / 5 i betyg — 820 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Bra, trevligt, proffsigt och tryggt! Jag köpte en begagnad Volvo från Haninge bilpark som såg fin ut, och vid en närmare inspektion efter"
    Leo Alexander B
  • 2018-05-29

Mo skrev om Gröndals Bil & Motor AB
    Dåligt service , rekommenderas ej Läs mer
  • 2011-10-05

Patrik A skrev om Gröndals Bil & Motor AB
    Efter att ha köpt 2 bilar av dem blir man totalt nonchalerad. Den enda som tog sig tid var deras recond kille. Jag blev hemskickad då inbytet inte dög. Kommer upp på gatan samtidigt som ägaren och vi ser att jag fått P- böter. Så går det när man väntar på hjälp i 30 minuter. Han rör inte en min! Man kunde ju fått någon form av medlidande? Nä hit går jag ALDRIG mer. Läs mer
    Mo gillar detta
    Carson Sverige
    4.5 / 5 i betyg — 621 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Köpte en bil (Givetvis en Volvo) 😍 Jätte trevligt bemötande! Rekommenderar till vänner. Kaffe och även annan dryck bjöds det på lugn jät"

Bästa Försäljarna av begagnade bilar nära Gröndals Bil & Motor AB:

Swe Bilar (1.8km)