Hagalunds Elservice AB

1.0 i betyg av av 3 omdömen

Läs vad 3 kunder tycker om Hagalunds Elservice AB

• 2020-11-17

LUCAS G skrev om Hagalunds Elservice AB
    Gör inte samma misstag som oss och anlita detta skumraskföretag. De tar betalt minimum 2 timmars arbete + bil utan att berätta det innan. Sedan kryddar dem kostnaden på materialet. Hittar samma jordfelsbrytare som vi enligt fakturan ska betala 2000 kr för, för 495 kr inklusive moms på nätet. 7 minuters arbete och några minuter med bil blev totalt 3294 kr, makalöst hur dem får fortsätta bedriva verksamhet. Läs mer
  • Sponsor
    Mella El
    4.7 / 5 i betyg — 50 omdömen
    Badge2016
    "Inkoppling av el i utbyggnad och väldigt nöjd med resultatet, trevlig personal och snyggt och prydligt utfört."
  • 2018-12-18

Kenneth L skrev om Hagalunds Elservice AB
    Anlitade dom december 2018. Fick hjälp med att byta armatur samt transformator i ett badrumsskåp. Dessa delar hade jag inskaffat själv så dom hade NOLL materialåtgång för arbetet. Jobbet tog 50 min men dom tog ogenerat betalt för 2 h och uppgav i efterhand att dom debiterar minimum 2 h. När jag påtalade att körtid max är 5min mellan Hagalund och Skytteholm kom ett drygt svar och hänvisning till Stockholmstrafiken. Dom kom till mig 07.15 på morgonen. Utöver detta kostade d 480 kr för att dom åkt bil till mig samt ytterigare 100:- för att dom mailade en pdf faktura. Elektrikern var trevlig och duktig och jag önskar att han hittar en ny arbetsgivare.
    Kommer aldrig anlita dom igen eller rekomendera någon annnan.
    Riktigt pinsamt och usel företagapolicy. Läs mer
  • 2013-06-09

e s skrev om Hagalunds Elservice AB
    Anlitade Hagalunds elservice för att byta en dimmer i min lägenhet (uppskattningsvis 10min arbete). Fakturan: 2620kr.
    De har tydligen en minimidebitering på 1600kr inkl moms (2timmars arbetstid + bilersättning.) De upplyste inte om detta när jag frågade vad det skulle kosta.
    Sen tog de 913kr för en dimmer, har kollat upp vad modellen kostar på internet, 370kr inkl moms för privatperson. Fakturan var ej förhandlingsbar och det blev mycket upprörda känslor från deras fakturaansvarige när jag kom med frågor.
    Ovanstående bör man veta om innan man anlitar dem för kortare jobb. Läs mer
  • Reco tipsar!
    KNG El Konsult och Installation AB
    4.7 / 5 i betyg — 120 omdömen
    Badge2020
    "Jag tyckte att de var väldigt proffesionella och väldigt duktiga på sitt arbete! Jag hade höga förväntningar och de levererade med dessa för"

Bästa elektrikerna i Solna:

Claes L Claes L tycker:
“Bytt värmepatron, men dålig ko...” Läs mer

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte