Hedin Stockholm Bil AB
1.1 i betyg av av
8 omdömen
Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag8 omdömen om Hedin Stockholm Bil AB
-
skrev om Hedin Stockholm Bil AB
Uruselt omhändertagande om mig som kund väl när kontraktet är skrivet. Inget service tänk över huvud taget. Leasing el bil på verkstad efter flertalet olika felmeddelande (finns dokumenterat) och inte velat starta flera ggr. Även styrningen gav upp två gånger. Väl på verkstad hittas inget fel. Får betala tusenlappar för absolut ingenting. Helt oförstående bemötande som får en att känna sig helt bakbunden. Kommer aldrig någonsin mer använda mig av Hedin bil.
-
-
skrev om Hedin Stockholm Bil AB
Dålig Kundservice
Vid leverans saknades det 3-fas laddsladd, fungerande app, navigation, Carplay, Spotify och värmen fungerade dåligt och fönster immar igen. Inget av detta hade meddelats innan leverans utan smögs fram under avlämnadet av bilen. Trots att jag specifikt frågade om priset är samma som vi kom överens om så hade det höjts på första fakturan... Trots upprepade klagomål och krav på kompensation för allt detta har respons varit dålig, så jag är överlag inte imponerad över hur detta har skötts från en sådan stor aktör som Hedin bil.
Datum för upplevelse: 14 december 2022 -
skrev om Hedin Stockholm Bil AB
FY FAN, Klagar inte ofta men nu jävlar vad arg man är. Blev lovad av säljaren att 2 services ingick i köpet. Nu när jag ska hämta den så har tiden gått ut. Han visste ju hur långt jag kör, då kan man väl säga något, meddela på något sätt. Riktigt bedrägeri.. Köper ni bil här så se upp för de kommer försöka blåsa er, 100% !!!
-
-
skrev om Hedin Stockholm Bil AB
Uselt bemötande båda vid bilköpet och vid service.
-
skrev om Hedin Stockholm Bil AB
Det ska mycket till innan jag reagerar på dålig service men nu gör jag det.
Ingen chef på Hedin bil i Akalla går att nå för att delge min upplevelse av kundservice.
Följande hände
Skulle hämta min bil efter service och kommer in i lokalen där jag är ensam kund.
Trycker på kölapp och väntar i 15 minuter
Går då fram till en som sitter vid sin dator och frågar om någon vill hjälpa mig
Får då till svar att han inte jobbar på den avdelningen jag ska besöka utan jag får vänta. Frågar då om han inte kan kolla med de som sitter i närheten om någon av de jobbar på rätt avdelning och får då till svar att han jobbar bara på ”sin” avdelning.
Då frågar jag om han inte jobbar med kundservice och det gör han men bara på ”sin” avdelning.
Går då fram till en annan person i andra änden av lokalen också han jobbar på fel avdelning och får samma svara att han inte jobbar på den avdelningen som jag ska till.
Frågar då om han kan ta reda på om det finns någon som kan hjälpa mig och då lite motvilligt men ändå bra går fram till sin kollega som då kommer och hjälper mig så jag får min bil
Tänk vad enkelt det hade varit att person nummer ett hade vänt sig om och sagt till sin kollega att det fanns en kund i lokalen som väntade på sin tur
Svårt för mig att rekommendera mina kollegor att välja en förmånsbil från Hedin bil i framtiden -
-
skrev om Hedin Stockholm Bil AB
Nissan leasing
Vi leasade vår Nissan Qashqai. Affären gick ok, men när vi senare hade lite problem och frågor så var försäljaren mycket kort i tonen och inte ett dugg hjälpsam. Efter tre år leasade vi en ny bil, tyvärr samma försäljare som är osympatisk, stressad, lovar saker som han inte vill hålla eller kännas vid senare. Han vill bara snabbt sälja en bil och sen inte se en mer. Han lovade en fulltankad bil då vi tog över. Det "glömde" han bort och när vi ville komma och tanka så fick vi tjafsa om det. Han lovade att månaden för övergången till ny bil skulle vi betala samma summa som för gamla bilen, vilket han inte höll. När vi påpekade det så blev det igen tjafs och till slut bjuder han på en tankning och en ut och- invändig tvätt av bilen som kompensation. När vi lämnar in bilen så vägrar han gå med på att tvätta bilen invändigt med förklaring att de inte har de möjligheterna. Frågan är varför man lovar saker som man redan innan vet inte är genomförbara? Till råga på allt, så dålig attityd från denna försäljare så jag varnar er från att handla hos Hedin bil Nissan i Akalla! Så vill man inte bli bemött som kund! -
skrev om Hedin Stockholm Bil AB
Rekomenderas EJ!!
Leasade en bil från dem 2017 och idag lämnade jag in den. Testade bilen hos dem innan och servat bilen hos hedin bil i Danderyd. Inga anmärkningaroch fick höra att bilen såg ut som ny. Sen när jag lämnar in den några dagar senare så anmärker de på en tidigare glasskada som jag fått lagad mot självrisk och att denna 1 millimeter stenskott kostar mig en ny glasruta på 1500 kronor. Är samma person som körde bilen till test som sen anmärker på reperationen.
Detta är dessvärre inte första gången de ska ha betalt utan började redan 2018 när de bytte delar som inte var skadade och bad mig betala 3 gånger mer än vad de angav när jag lämnade in bilen.
När jag körde från verkstaden så märker jag direkt att de är något fel med styrningen, vilket jag fick till svar att då får du vara beredd att betala 3000 kronor om vi inte hittar något. Alltså inget svar hur de skulle åtgärda felet eller vad de kunde bero på. Akta er för Akalla Hedin bil! -
-
skrev om Hedin Stockholm Bil AB
Hemskt dyra. Först 3000 för felsöka bromsbelägg, sen 6000 kr för att byta. Hittade alternativ som kostade mindre än hälften så jag hämtade bilen innan service.