Hoffner Auto

Välkommen till Hoffner Auto!

Vi är en seriös bilhandlare som säljer och köper Premium och Sportbilar i norra Stockholm.

Vår filosofi är ganska enkel och går ut på att vi bara säljer och köper de bilar som vi själva skulle kunna tänka oss att äga. Detta gör både vårt jobb och ditt val av bil enklare.

Vi finns tillgängliga i Vallentuna där vi har vårt showroom. Här kan du välja att sälja eller köpa samt ställa ut din bil på förmedling.

Välkommen att besöka vår hemsida för att se de senast inkomna bilarna eller läs om vad våra tidigare kunder tycker om oss här nedan.

SÄKERHET FÖR DIG SOM KUND
› MRF-ansluten för din trygghet
› AA God kreditvärdighet Bisnode*

Det är just nu den högsta nivån som vi kan uppnå. Företaget ska ha varit verksam i minst 10 år för att nå högsta nivån AAA.

Läs vad 51 kunder tycker om Hoffner Auto 2

2021-11-25 Verifierad kund
    Hoffner Auto hade ett bra utbud av bilar, ett trevligt bemötande och god service vid bilköp.
    2021-11-25 Verifierad kund
    Ett trevligt bemötande av bra killar, affären gick fint och jag är mer än nöjd med min bil.
    Återkommer gärna.
    / Annette
    2021-11-11 Verifierad kund
    Allt gick snabbt och smärtfritt
    2021-09-24 Verifierad kund
    Bilen var i perfekt skick, precis enligt annons. Tack för utmärkt service!
  • Mikael B
    2021-09-24 Verifierad kund
    Korrekt, trevligt och smidigt.
    2021-09-16 Verifierad kund
    Very nice seller , all things and questions were handled without any problems. All positive things . Highly recommend this place .
    2021-09-13 Verifierad kund
    Bra bemötande och ett företag som verkligen gjorde allt för mig som kund för att lösa ett problem som uppstod efter leverans av bilen.
    2021-09-11 Verifierad kund
    Vi fick ett mycket trevligt bemötande av Mattias i bilhallen.
    Våra förväntningar på ett smidigt bilbyte blev uppfyllda och överenskomna åtgärder inför leverans av vår BMW X3 fullföljes föredömligt av företaget.
    Vi upplevde Hoffner Auto som tillmötesgående och seriös bilfirma.
    2021-09-09 Verifierad kund
    När jag bor så långt ifrån Hoffner Auto så fick jag en mycket bra beskrivning och bilddokumentation av bilen av er säljare som gjorde att jag bestämde mig på en gång för att köpa bilen.
    Det ger ja dem högsta betyg på och ett litet fel jag hittade på bilen vid hemkomst, fick jag åtgärdat på en gång hemma , utan några problem.
    Rekommenderar verkligen Hoffner Auto!
    2021-09-09 Verifierad kund
    Riktigt proffsigt bemötande och väldigt trevlig person som gjorde att man kände sig väldigt trygg genom hela affären! Rekommenderas starkt!
    2021-09-09 Verifierad kund
    Professionellt och trevligt bemötande! De gjorde allt för att det skulle bli en bra och smidig överlämning dessutom! Vi är väldigt nöjda.
    Vi är generellt mkt nöjda med vårt köp och hanteringen av detta.
    2021-09-07 Verifierad kund
    Proffesionellt bemötande och en otroligt smidig affär vid inbyte av vår bil.
    2021-09-07 Verifierad kund
    Snabb och smidig hjälp, pålitlig firma
    2021-09-07 Verifierad kund
    Vänligt och professionellt bemötande med vettig värdering av inbytesfordon, kan varmt rekommendera Hoffner Auto.
    Trevligt bemötande utav säljaren 😀
    2021-09-02 Spontant omdöme
    Hej blivande/ gamla kunder till Hoffner Auto, vill bara meddela att min kontakt på bolaget, Mattias har gjort ett fantastiskt jobb som man måste uppleva. Tackar ödmjukast Mattias, min bil har fått så mycket uppmärksamhet som är nästan overkligt. Tack ingen och lycka till i Framtiden/// Per
  • 2021-09-01 Spontant omdöme
    Köpte en Porsche Macan av Hoffner via Mattias. Har inte köpt allt för många bilar sedan tidigare så hade en hel del dumma frågor som jag fick besvarade i samma sekund jag ställde dem, Mattias var tio poäng! Lättsam, tillgänglig och intresserat kunnig! Man hör mycket negativt om bilfirmor överlag men Hoffner Auto överträffade alla mina krav och då jobbar jag även som säljare själv. KLOCKREN affär från start till mål!
  • 2021-09-01 Spontant omdöme
    Köpte en Porsche 911 av Mattias på Hoffner auto. Servicen jag fick va 10/10. Mattias va alltid tillgänglig på telefon, och mycket kunnig på produkten. Dessutom snygg och trevlig lokal. Kan starkt rekommendera.
  • 2021-05-24 Insamlad av företaget
    Bytte in vår bil mot en ny Audi, och fick super bra service av Daniel & Pedram. Skötte alla papper super! Rekommenderas starkt!!
  • 2021-05-21 Insamlad av företaget
    Vi köpte en Mercedes Benz.
    Jättetrevlig personal och mycket bra service. Kan varmt rekommenderas.
  • 2021-05-19 Insamlad av företaget
    Ett fantastiskt bemötande!
    Vilken service från Mr.Pedram snabb och säker affär kan inget annat än att rekommendera honom.
    Vi ses snart igen när jag tröttnat på bilen ;)

Super nöjd kund!
    Aridani
  • 2021-05-11 Insamlad av företaget
    En bra bilaffär, allt gick snabbt och smidigt. (säljare Mattias)
  • 2021-04-20 Spontant omdöme
    Trevligt bemötande och trygg bilaffär.

Trots några fel på bilen som uppmärksammats i efterhand så löser Hoffner Auto det utan problem med lokal firma då jag bor långt bort, känns väldigt bra🙂
  • 2021-03-25 Spontant omdöme
    Fantastisk service och bemötande!
    Rekommenderas starkt.
  • 2021-03-15 Spontant omdöme
    Supernöjd med Pedram på Hoffner! Korrekt och ärligt bemötande, snabb att ge svar på frågor och kom löpande med information. Smidig affär :)
  • 2021-03-03 Insamlad av företaget
    Världens bästa firma! Stort tack Pedram för all service och hjälp till vår superfina Volvo!
  • 2021-02-25 Insamlad av företaget
    Trevlig säljare (Mattias) som gjorde allt för kunden
    Bemötande till leverans och frågor mm

Kan starkt rekommendera dem
    2021-02-25 Insamlad av företaget
    Mycket tydligt.
    Ansvarsfull
    Bra kundkännedom
    Seriös
  • 2021-01-08 Insamlad av företaget
    Smidiga att göra med, trevligt personal. Nöjd med bil och bemötande. Rekommenderas varmt.
  • Dani D
    2020-11-25 Spontant omdöme
    Bästa bilfirman i Stockholm. Ärliga, hjälpsamma och lösningsorienterade. Och det skadar ju inte att de är väldigt trevliga och bilhallen är en av de snyggaste som finns i Sverige.
  • 2020-11-23 Spontant omdöme
    Snabb och smidig affär! Professionell personal.
  • 2020-11-23 Spontant omdöme
    Mycket trevlig personal, snabb och smidig affär, allt gick enligt överenskommelse via telefonkontakt. Mycket nöjd!
  • 2020-10-30 Insamlad av företaget
    Mycket trevligt företag, man känner sig sedd och får bästa service av personalen i alla lägen.
  • 2020-10-30 Insamlad av företaget
    Proffesionellt och bra bemötande. Rekommenderas varmt!
  • 2020-10-19 Insamlad av företaget
    Otroligt fin lokal med många väldigt fina bilar i olika prisklasser. Verkligen proffsigt och kunnigt bemötande och hela köpet flöt på smidigt tack vare Mattias. Vi är så nöjda med vår nya bil och den service vi fick. Stort tack!
  • 2020-10-16 Spontant omdöme
    Jag har köpt en Range Rover från de. Allt var smidigt vid affär och de var proffsiga och hjälpliga och kan sin sak. Tack för fina bilen. Mycket bra bemötande vid kontakt och kommunikation.

Alaa
  • 2020-09-02 Insamlad av företaget
    Mycket hjälpsamma och bra att ha och göra med
  • 2020-08-26 Insamlad av företaget
    Jag är mycket nöjd med bemötande och servicen jag vill från säljare Daniel heter han som sålde bilen till mig, hoppas jag köper annan min i framtiden på samma säljare. Om jag hittar rätt bil förstås
  • 2020-08-26 Insamlad av företaget
    Bilen var lika fin som säljaren hade sagt. Viktigt eftersom jag köpte den osedd. Tyvärr saknades delar till multimediasystemet som ja fick beställa nya själv. Det saknades även en nyckel. Den bekostar dock bilfirman.
    Hej Johan,

Vi strävar alltid efter att ge kunder en rättvis bild utav bilen samt den service våra kunder förtjänar.

I detta fanns tyvärr ingen fjärrkontroll samt fullständigt hörlurs par utan endast 1 som vi fick skickad från tidigare kund. Detta hade vi dock inte skrivit i annonsen heller utan endast "multimediapaket" men vi ska försöka vara mer specifika i framtiden.

Önskar mycket nöje med din nya bil.

Med vänlig Hälsning

• 2020-08-24 Insamlad av företaget
    Snabb och smidig affär. Minus för att de inte hörde av sig om en saknad låsmutterhylsa, fick köpa en själv.
    Hej Martin,

Vi ber så hemskt mycket om ursäkt för detta så ska det självfallet inte vara. Det måste vara så att den ramlat ner genom en stol eller liknande. Åter igen, ursäkta för det misstaget och varmt välkommen åter.

Med vänliga hälsningar

• 2020-08-24 Insamlad av företaget
    Proffsiga, snabba och trevliga.
  • 2020-08-24 Insamlad av företaget
    Ärliga, hjälpsamma och dom jag vänder mig till för bilköp.
  • 2020-08-24 Insamlad av företaget
    Jag köpte en mini cooper och jag fick ett jättebra bemötande och svar på frågor jag hade angående bilen. Allt gick smidigt och jag fick ett bättre bemötande än vad jag hade förväntat mig! Super bra ställe!
  • 2020-08-24 Insamlad av företaget
    Köpte min drömbil hos Hoffner och är supernöjd med mitt köp!
  • 2018-11-27 Insamlad av företaget
    Jag köpte min dröm bil utav Hoffner Auto, en fantastisk Subaru wrx sti. Jag åkte enkel väg 4,5 timmar, bilen var i pedant skick precis som utlovad! Kändes tryggt och proffsigt! Väldigt bra jobb utav hoffner att känna sig speciell. Rekommenderar varmt detta företag!
  • 2018-11-22 Insamlad av företaget
    Väl bemött av proffs som vill leverera det bästa! Kommer aldrig göra bil affär med någon annan än Hoffner auto!!! 🙌
  • 2018-11-20 Insamlad av företaget
    Köpte en Porsche Cayenne GTS, 2016
    Grym service, blev hämtat på T-Centralen!
    Perfekt bemötande i bilhallen, otrolig leverans av bil med Champagneflaska, blommor och en specialpresent till grabben som följde med!
    Överträffade alla förväntningar både i bemötande och smidighet vid affär.
    Kommer gladeligen rekommendera dom till alla jag kan!

Helt enkelt den bästa bilaffär jag gjort, av många!
  • 2018-10-13 Insamlad av företaget
    Otroligt grym service , utöver de vanliga!
    Hjälpsamma och trevliga som ***
  • 2018-10-12 Insamlad av företaget
    köpte en bil där som inte vart som jag tänkt mig men allt handlar om hur man löser det och det gjorde dom på ett utmärk sätt. Ordning och reda på grabbarna. Jag köper och säljer mycket bilar genom åren och har lyckats handla på dom mest konstigaste ställen. men letar man efter stockholms trevligaste säljare och en säljare som faktsikt kollar upp något och hör av sig igen då tar man kontakt med Loannis på hoffner auto
  • Leif E
    2018-10-10 Insamlad av företaget
    Köpte en SLK 350. Har köpt ett antal bilar genom åren hos olika bilfirmor. Denna gång var det en njutning att stå inne hos en bilhandlare. Förutom att bilen var otroligt fin och till ett rimligt pris så kan jag säga följande om hoffner. Jag har aldrig tidigare känt mej så trygg och glad när jag åkt hem med ett nyförvärv. Mycket proffsiga trevliga män som arbetar där. Dom kan bilar. Man känner att dom älskar bilar. Tar sig tid. Går igenom. När affären sedan var klar bad dom mej komma tillbaka nästa gång jag var hemma för att sätta på nya märkesdäck på bakhjulen. Dom hade en eller två säsonger kvar. Snacka om att ta ansvar för sin produkt. Det skall bli ett nöje att träffa dom igen om nått år när det är dags för något nytt. MVH Leif Eriksson