Hoffner Auto

Välkommen till Hoffner Auto!

Vi är en seriös bilhandlare som säljer och köper Premium och Sportbilar i norra Stockholm.

Vår filosofi är ganska enkel och går ut på att vi bara säljer och köper de bilar som vi själva skulle kunna tänka oss att äga. Detta gör både vårt jobb och ditt val av bil enklare.

Vi finns tillgängliga i Vallentuna där vi har vårt showroom. Här kan du välja att sälja eller köpa samt ställa ut din bil på förmedling.

Välkommen att besöka vår hemsida för att se de senast inkomna bilarna eller läs om vad våra tidigare kunder tycker om oss här nedan.

SÄKERHET FÖR DIG SOM KUND
› MRF-ansluten för din trygghet
› AA God kreditvärdighet Bisnode*

Det är just nu den högsta nivån som vi kan uppnå. Företaget ska ha varit verksam i minst 10 år för att nå högsta nivån AAA.

87 omdömen om Hoffner Auto

Sedan starten hos Reco 2018
    2023-01-22 Verifierad kund
    Very good service and helpful
    2022-12-15 Verifierad kund
    Affären var enkel och fungerade bra. Hoffner bil stog för de avtalade åtgärderna som jag förväntade mig så jag känner mig nöjd med affären.
  • Mohammed A
    2022-12-03 Verifierad kund
    Det är sällan jag ger review men kände att jag måste här. Jag sålde min Taycan Turbo S till Hoffner och det var verkligen noll strul. Lämnade av bilen, fick hem alla papper och fick betalt några dagar senare. Done deal.

Sen ångrade jag mig och bytte in min nya Cayenne mot min gamla Taycan, åter igen, ingen strul, lämnade av Cayenne, plockade upp Taycanen igen och åkte hem. Allt sköttes digital.

När det gäller andra hand så kommer jag för alltid använda mig av Hoffner. För mig är tid dyrbart och när någon erbjuder mig noll strul, så håller jag mig till dom!
    2022-11-02 Verifierad kund
    Snabbt enkelt och riktigt trevligt!
    2022-10-27 Verifierad kund
    Köpte min Range Rover utav grabbarna på Hoffner, supertrevligt bemötande med framförallt otrolig kunniga och serviceinriktade. Rekommenderas starkt!
  • Elias S
    2022-10-26 Verifierad kund
    Tack för bra bemötande och mycke nöjd med bilen
    2022-10-21 Verifierad kund
    Bra bemötande och trevlig personal samt fortsatt kontakt efter inköp.
    2022-10-05 Verifierad kund
    En av Stockholms mest pålitliga bilhandlare. Har köpt och sålt flera bilar via Hoffner och alltid fått ett professionellt bemötande. Otrolig trygghet när det rör sig om stora affärer!
    2022-10-04 Verifierad kund
    Från början verkade allt bra ,säljaren bedömde bilen i mkt bra skick o enl varudeklarationen så var bakdäcken slitna
    Väl hemma så visade sig att där var åtskilliga
    fel på bilen 😡ska säga att de var anlitad verkstad som gjorde kontrollen
    Så efter en del samtal,tid o pengar så tog dom tillbaka bilen
    Med detta så kolla en xtra gång så ni inte blir blåsta på er drömbil
    Hej Magnus,

Tack för att du tog dig tiden att recensera oss!

För att klargöra ärendet, du köpte en bil som du inte tyckte överensstämde med beskrivningen, detta efter att du hade mätt skivorna med linjal enligt bifogade bilder och påstod dom var slut.

Vi gjorde detta väldigt enkelt och erbjöd oss att köpa tillbaka bilen för samma pengar då vi ansåg att du aldrig kommer bli nöjd med annat.alternativ. Du funderade, tyckte detta var bästa lösningen och vi köpte tillbaks bilen för samma pengar som du köpte den för. Totalt sett från köp till att du lämnat tillbaka bilen och fått tillbaka pengarna tog det endast 2 veckor utan krångel eller stök från vår sida.

Otroligt tråkigt att du fortfarande inte känner dig nöjd trots att du uttalat dig som nöjd i telefon med oss. Hoppas du hittar din nästa drömbil inom kort och blir nöjd med den.

2022-09-07 Verifierad kund
    Mycket smidig affär. Kompetent personal.
    2022-08-13 Spontant omdöme
    Trevliga , fantastisk service , toppen säljare Mattias som fick oss att känna oss trygga under vårat bilköp, en säljare som verkligen lägger ner tid på kunden och svarar på alla frågor. Mycket professionell kan verkligen rekommenderas varmt. Vi är mycket nöjda!
    2022-08-12 Verifierad kund
    Superbra bilfirma som finns och svarar på alla frågor från start till leverans!
    2022-07-21 Verifierad kund
    Trevligt bemötande vid ankomst, en bil som stämde mer än väl beskrivningen som jag hade fått av säljaren Matias.
    Köper gärna nästa bil av Hoffner auto.
    2022-07-08 Verifierad kund
    Jag super nöjd ni gör fantastiskt jobb. Byter jag bil är det för jag vill byta diamant mot guld.
    2022-07-05 Verifierad kund
    Jag är väldigt nöjd med hela affären. Från det att jag var spekulant till att jag bestämt mig och köpte min bil hade vi bra kontakt och jag kände mig trygg genom hela resan. Dessutom blev jag mycket väl bemött och företaget höll vad de lovade - det värdesätter jag högt.
    2022-07-01 Verifierad kund
    Mycket bra och trevligt bemötande
  • 2022-07-01 Spontant omdöme
    Köpte en BMW 120d 2007 cab av Hoffner. Bara sett bilder o hört med säljare om skicket som skulle vara bra. När jag kom o skulle hämta så tittade jag mig runt i bilhallen, såg en svart BMW Cab men tänkte "nä den är det inte, min är inte så fräsch.." Men det var min som stod där och såg ny ut. Seriöst trevliga att ha att göra med! Full pott. Inte ofta detta hände bland bilhandlare!
  • 2022-07-01 Spontant omdöme
    Införskaffade en något begagnad BMW 520 i förra månaden. Trotts att bilen var från sent 2017 (2900 mil) så var det allmänna skicket utomodentligt bra, skulle nästa kunna klassas som fabriksny. Hoffner Autos äffärside är att leverera diverse bilar av olika klass och karaktär som uteslutande håller en toppnivå vad gäller skick och kvalitet. Själva transaktionen genomfördes med Mattias Anderson, en otroligt professionell bilförsäljare med gedigen kunskap om bilbranchen men som framör allt har ett kundbemötande och servicefilosofi som överstiger alla förväntningar. Jag kan med gott samvete rekommendera Hoffner Auto med Mattias Andersson för ett lyckat och bra bilköp!!
    2022-05-16 Verifierad kund
    Perfekt och super tack för allt
    2022-05-06 Verifierad kund
    Top service med stora kunskapen

Den här är min fjärde bil jag köper hos Hoffner Auto

Återkommer till den femte självklart

Karl
  • 2022-04-14 Spontant omdöme
    Pedram och teamet på Hoffner har mycket hög servicenivå och utmärkt kommunikation! Kan varm rekommendera för köp/sälj av bil!
    2022-04-03 Verifierad kund
    Bra service av engagerad personal.
    2022-03-31 Verifierad kund
    Kanonbra service, snabb och smidig affär.
    2022-03-28 Verifierad kund
    Toppnöjd med både bil och bemötande! Lyhörd, ärlig och tillmötesgående säljare (Mattias) som tog sig tid att lyssna på och förstå våra behov. Verkade genuint intresserad av att vi skulle vara nöjda med köpet och inte bara få till en försäljning.
    2022-03-28 Verifierad kund
    Vid köp av vår Porsche 911/997 Turbo 3.8 coupe' (500hk) fick vi mycket bra bemötande. Vi hade många frågor och de hjälpte oss både på- och efter arbetstid. Vi kände oss mycket trygga genom hela affären.
    2022-03-13 Verifierad kund
    Blev väldigt väl bemött. Lätta att ha att göra med och kunniga.
    Jag har besökt dem tidigare och alltid blivit jättebra bemött, så nu hade jag samma höga förväntningar. Dessa uppfylldes helt och jag blev mycket nöjd med mottagandet vis mina tre olika besök för köpet. En bilaffär med personal som jag gärna rekommenderar till vänner.
    Hej Mats,

Stort tack för ditt fina omdöme! Vi är glada över att dina förväntningar uppfylldes, du och dina vänner är varmt välkomna till oss.

• 2022-03-07 Insamlad av företaget
    Trodde aldrig att det skulle lösa sig så enkelt, jag köpte en bil som visade sig ha några fel som verken jag eller Hoffner kunde känna till, När jag ringde till min säljare och berätta så va det första han sa ta det lugnt vi löser detta, 2h senare så var bilen inbokad på märkesverkstad med hyrbil. Jag har inte varit med om den servicen hos någon bilhandlare innan. Stort TACK
    Hej Sebastian,

Tack för ditt fina omdöme samt för den goda kontakten genom hela ärendet. Du är varmt välkommen tillbaka till oss när det är dags för nytt bilköp igen.

2022-03-04 Verifierad kund
    Initialt mycket bra bemötande telefonledes kring bilens skick.
    Mycket bra bemötande och service av ansvarig säljare på företaget.
    Mycket bra uppföljning efter en tid som ny ägare av bilen.
    Hej Joakim,

Tack för att du tog dig tiden att ge oss ett omdöme. Hoppas Volvon tar dig fram på gården precis som tänkt!

2022-03-03 Verifierad kund
    Trevlig personal och kunniga.
    Hej Patrice,

Tack för din recension om oss och all lycka till med din bil!

2022-03-03 Verifierad kund
    Super bra och proffsigt bemötande gällande allt………………………………….
    Hej Mahim,

Stort tack för dem fina orden! Jag hoppas att ni fått ha kvar lite batteri i Teslan till körande trots alla ljus shower och spelande.

• Björn I
    2022-03-03 Verifierad kund
    + Säljaren svarade på samtliga frågor jag hade på ett professionellt vis samt med en bra snabbhet.

+ bra pris

- informerade inte om en mindre skatteskuld på fordonet.

- informerade inte om att fordonet fortfarande är täckt av den redan existerande tyska MB100 nybilsgarantin

- skickade bilen på service hos en Mercedes Benz icke–auktoriserad verkstad och därmed har voidat förlängning av existerande nybilsgaranti enl. auktoriserad verkstad och fabrik, samt voidat möjligheten till att nyteckna / förlänga eventuellt serviceavtal (är i konversation med auktoriserad verkstad om saken).

- säljarens icke-auktoriserade verkstad överfyllde motoroljan på bilen (problem upptäcktes enbart om man kört bilen ca 2 mil), eftersom olja expanderar när det blir varmt —> så har varit tvungen att dränera en del av oljan.

- eventuella sensorfel på bilen relaterat till parkeringssystemet enl. OBD rapport av verkstad, dock ej stora problem sa de.

- bilen saknade tirefit kittet som ska finnas under kofferten enl. Mercedes Benz

- säljaren anlitade Europa Transport för transport av fordonet, där chaffören för transportbolaget skadade ena kromlisten vid avlastning av bilen, varpå transportbolaget vägrar stå för resekostnad till och från verkstaden för att få det fixat.

Trots alla dessa minuspunkter känner jag mig nöjd (annat än att de voidade avtal & avtalsrätter & garantier, t.ex. rostfrigarantin utöver MB100 är också voidad) genom att skicka bilen till en icke-auktoriserad verkstad.

Kan tänka mig att köpa från dem igen men de bör definitivt överväga att börja använda auktoriserade verkstäder (speciellt om man betalar cash som jag gjorde) för just nu sitter jag i en kundsupport smet mellan tyska avdelningen på mercedes benz och den svenska avdelningen deras, samt i samtal med auktoriserad verkstad (servicepartner) och den tyska fabriken. Ger mig huvudvärk!
    2022-02-22 Verifierad kund
    Oseriösa småbilsbutik, handla inte här !
    Hej Christer,

Tack för att du tagit dig tiden och delat med dig av din erfarenhet hos oss.

Bilen i fråga är en BMW 120 från 2018 som du köpte på plats hos oss i December 2021 och godkände bilens visuella skick samt vidare efter du kört med bilen även maskinella funktionen.

Du kontaktade oss i veckan gällande en varning om TPMS funktionen och lämnade in bilen till oss under gårdagen så vi fick ta en titt på detta. Däck verkstaden konstaterade att det inte sitter några TPMS sensorer på vinter hjulen vilket förklarar problemet.

Vinterhjul är ett tillbehör till en bil som i vanligaste fall inte tillkommer vid köp men i detta fall fick du med det utan någon extra kostnad. Du vill ändå att vi ska stå för kostnaden att montera detta på vinterhjulen trots att det aldrig är nämnt att det ska finnas.

Vi står fast vid att detta inte är en kostnad vi kan ta men tycker det är otroligt tråkigt att få denna recension efter all service och hjälp vi gett dig sedan köpet genomfördes.

• 2022-02-21 Spontant omdöme
    Köpte en Audi e-tron av Mattias som tog hand om affären på ett mycket trevligt och professionellt sätt. Jag kommer med säkerhet att återkomma som kund hos Hoffner Auto framöver.
    Hej Peter,

Tack för ditt fina omdöme! Du är varmt välkommen åter när det är dags för dig att byta bil igen.

• Lars B
    2022-02-19 Verifierad kund
    Snabba, raka, smidiga. Det är här man hittar trevliga säljare som Mattias. Så här borde alla vara när man investerar i en fin bil.
    Hej Lars,

Stort tack för er recension! Hoppas Sverige resorna gått bra hittills, önskar er många trevliga mil.

2022-02-18 Verifierad kund
    Jag är mycket nöjd med Hoffner Auto och säljaren Mattias fixade allt så det blev tryggt att få hem vår nya (begagnade) bil.
    Hej Daniel,

Vi är glada att höra hur nöjd du är med ditt bilköp hos oss! Stort tack för ditt omdöme samt varmt välkommen åter.

• 2022-01-27 Spontant omdöme
    Hade min bil ute till försäljning. Deras säljare hörde av sig köpte bilen. Hela processen var grymt smidig. Elektroniska avtal, snabba puckar och pengar på kontot direkt utan att ha behövt visa bilen. Transport ordnades direkt. Rekommenderas!
    Hej Mattias,

Tack för dina fina ord samt för att du tog dig tiden att recensera oss.

2021-11-25 Verifierad kund
    Hoffner Auto hade ett bra utbud av bilar, ett trevligt bemötande och god service vid bilköp.
    Hej Svante,

Tack för ditt omdöme och varmt välkommen åter!

2021-11-25 Verifierad kund
    Ett trevligt bemötande av bra killar, affären gick fint och jag är mer än nöjd med min bil.
    Återkommer gärna.
    / Annette
    Hej Annette,

Tack för ditt fina omdöme! Kul att höra att du är nöjd och vill återkomma, du är varmt välkommen.

2021-11-11 Verifierad kund
    Allt gick snabbt och smärtfritt
    Hej Patrik,

Tack för att du tog dig tiden till att recensera oss.

2021-09-24 Verifierad kund
    Bilen var i perfekt skick, precis enligt annons. Tack för utmärkt service!
  • Mikael B
    2021-09-24 Verifierad kund
    Korrekt, trevligt och smidigt.
    2021-09-16 Verifierad kund
    Very nice seller , all things and questions were handled without any problems. All positive things . Highly recommend this place .
    Hi Gedas,

Thank you for the nice words! I am glad that you are pleased with the service.

Kind regards

Team Hoffner Auto
    2021-09-13 Verifierad kund
    Bra bemötande och ett företag som verkligen gjorde allt för mig som kund för att lösa ett problem som uppstod efter leverans av bilen.
    2021-09-11 Verifierad kund
    Vi fick ett mycket trevligt bemötande av Mattias i bilhallen.
    Våra förväntningar på ett smidigt bilbyte blev uppfyllda och överenskomna åtgärder inför leverans av vår BMW X3 fullföljes föredömligt av företaget.
    Vi upplevde Hoffner Auto som tillmötesgående och seriös bilfirma.
    2021-09-09 Verifierad kund
    När jag bor så långt ifrån Hoffner Auto så fick jag en mycket bra beskrivning och bilddokumentation av bilen av er säljare som gjorde att jag bestämde mig på en gång för att köpa bilen.
    Det ger ja dem högsta betyg på och ett litet fel jag hittade på bilen vid hemkomst, fick jag åtgärdat på en gång hemma , utan några problem.
    Rekommenderar verkligen Hoffner Auto!
    2021-09-09 Verifierad kund
    Riktigt proffsigt bemötande och väldigt trevlig person som gjorde att man kände sig väldigt trygg genom hela affären! Rekommenderas starkt!
    2021-09-09 Verifierad kund
    Professionellt och trevligt bemötande! De gjorde allt för att det skulle bli en bra och smidig överlämning dessutom! Vi är väldigt nöjda.
    Vi är generellt mkt nöjda med vårt köp och hanteringen av detta.
    2021-09-07 Verifierad kund
    Proffesionellt bemötande och en otroligt smidig affär vid inbyte av vår bil.
    2021-09-07 Verifierad kund
    Snabb och smidig hjälp, pålitlig firma
    2021-09-07 Verifierad kund
    Vänligt och professionellt bemötande med vettig värdering av inbytesfordon, kan varmt rekommendera Hoffner Auto.