Hoffner Auto

Hoffner Auto

hoffnerauto.se
  • BadgeFourYears

About company

Välkommen till Hoffner Auto! Vi är en seriös bilhandlare som säljer och köper Premium och Sportbilar i norra Stockholm. Vår filosofi är ganska enkel och går ut på att vi bara säljer och köper de bilar som vi själva skulle kunna tänka oss att äga. Detta gör både vårt jobb och ditt val av bil enklare. Vi finns tillgängliga...

117 omdömen om Hoffner Auto

Sedan starten hos Reco 2018

Daniel Liu S
Escreveu sobre Hoffner Auto

Trevlig bemötande, kunnig personal. Tittade på en BMW 330e vilken vi köpte dagen efter.

Wellenstam Bo G

Mycket proffesionellt mottagande.

Lindberg Per N
Escreveu sobre Hoffner Auto

Bra bemötande och personlig service

Susanne B
Escreveu sobre Hoffner Auto

Väldigt proffsig säljare. Vi fick ett mycket bra mottagande. Vi är väldigt nöjda.

Samaa W
Escreveu sobre Hoffner Auto

Bra service, mycket flexibilitet i tiderna och vänlig personal. Mycket nöjd med mitt köp hos Hoffner.

Sinan Faraj R
Escreveu sobre Hoffner Auto

Jätte bra bemötande av personalen

Mattias B
Escreveu sobre Hoffner Auto

Bra bemötande och uppriktighet av försäljaren Ara. Snabb och professionell hantering genom hela affären och leveransen. Bilen levererades i utlovat (begagnat) skick och inga försök att dölja något upplevdes. Kan varmt rekommendera Hoffner Auto.

David
Escreveu sobre Hoffner Auto

Bra service och enkla raka svar. Mkt nöjd med en Lexus jag köpt

Modern A
Escreveu sobre Hoffner Auto

Hjälpsamma och trevliga i sitt bemötande

Anders B
Escreveu sobre Hoffner Auto

Snygg och trevlig bilhall. Rent och fräscht. Fina bilar som verkar vara i mycket bra skick. Personalen trevliga och kunniga. Jag rekommenderar varmt och kommer återkomma.

Marek B

................................................

Asmat M
Escreveu sobre Hoffner Auto

Helt dåligt bil firma bara lura folket trå inte dom?

Svar från Hoffner Auto

Hej Asmat, Då vi endast samlar in omdöme från Verifierade kunder vilket innebär det skickas ut länk per automatik till samtliga kunder som köper bil vilket det inte verkar vara i detta fall så kan vi inte se hur vi skulle kunna ha lurat dig ? Men tack för att du tog dig tiden att skriva ner denna recension.

Richard N
Escreveu sobre Hoffner Auto

Bra service och trevligt bemötande

Jan Kenneth S
Escreveu sobre Hoffner Auto

Fantastiskt bra bemötande genom hela affären. Bytte in min 911 Carrera S mot en AMG C43 cab. Bilen var över förväntan, och jag kan varmt rekommendera Hoffner bil.

Hoffner A och Jan Kenneth S gillar detta
Dmitri S
Escreveu sobre Hoffner Auto

Mycket snabb o smidig affär. Väldigt trevlig säljare.

Henrik S
Escreveu sobre Hoffner Auto

Bra bilder på bilarna trevligt mottagande i en luftig lokal där det var lätt att kika på de olika bilarna som fanns till försäljning.

Karlsson Staffan D
Escreveu sobre Hoffner Auto

Trevligt och personligt bemötande. Bra service att leverera bil till hemorten och ta med sig inbytesbil.

Hussain Abed M
Escreveu sobre Hoffner Auto

Exceptionellt bemötande utav Pedram. Från början till slut gick allting supersmidigt. Inte sista gången jag gör min bilaffär här 🙏🙏

Sjunnesson Cecilia E
Escreveu sobre Hoffner Auto

Kommunikation fungerade jättebra o affären i helhet oxså . Dock har vi haft 55 mil imellan oss , vår granne hämtade bilen åt oss eftersom vi var på semester vilket vi gör att vi fortfarande inte har sett bilen .därför kan vi ej uttala oss mer hur vidare vi blev nöjda .

Ljungström Jens H
Escreveu sobre Hoffner Auto

Bilen saknade utrustning som i annonsen stod angivet skulle finnas med, bl.a farthållare och apple carplay. Bilen ej heller servad. 2 dagar efter köp börjar även bromsarna gnissla. Säljaren var däremot mycket trevlig, därav inte lägsta betyg.

Svar från Hoffner Auto

Hej Jens, Tack för att du tog dig tiden att recensera oss! Varför har du iinte hört av dig till oss beträffande dessa punkter ? Hade givetvis hjälpt dig. Beträffande utrustningen så är det felskrivning förstås och inget menad, synd du inte märkte detta vid provkörningen heller innan köp. Hoppas du är nöjd i övrigt med din Abarth Med vänlig hälsning Teamet på Hoffner Auto

Lembrin Cai O
Escreveu sobre Hoffner Auto

Perfekt bemötande. Bilen va i ett fantastiskt skick. Över förväntan😀 En Pontiac Firebird Cab 1997 och inbytes bil med bra erbjudande 😀

Camilla Sjö N
Escreveu sobre Hoffner Auto

Mycket snabb o smidig affär. Väldigt trevlig säljare.

Madeléne L
Escreveu sobre Hoffner Auto

Väldigt snabba på att svara, väldigt bra bemötande . En trevlig bilaffär helt enkelt.

Personuppgiften S
Escreveu sobre Hoffner Auto

Fantastisk firma med känsla för affärer! Jag har gjort mina senaste två bilaffärer på Hoffner och upplevelsen har varit kanon hela vägen, den senaste bilen fick ett garantieärende efter leverans och grabbarna tog det med nöje, det är beviset för mig att de är skötsamma och hanterar sina affärer på rätt sätt. Ser fram emot nästa bilbyte hos er!

Gunnar H
Escreveu sobre Hoffner Auto

Jag blev mycket bra bemött av Hoffner Auto. Det är Daniel jag har kontakt med. Det visade sig att vi stött på varandra tidigare i våra liv och vi blev lika överraskande båda två. Vi hade mycket att tala om. Anledningen till mitt besök hos Hoffner Auto var att jag behövde en ny bil och att lämna min gamla i inbyte. Mina förväntningar uppfylldes till fullo. Jag har fått en ny bil som jag är supernöjd med. Sammanfattningen av ovanstående är att jag är en mycket nöjd kund. När jag har haft denna bil i några år kommer jag säkert ge Daniel i uppdrag att fixa fram en ny bil åt mig. / Gunnar

Staffan Von S
Escreveu sobre Hoffner Auto

Trevliga, snabba, korrekta och pålitliga när jag köpte en 3 år gammal Suzuki Swift hybrid av dem.

Rolf Ö

Proffsigt bemötande. Trevlig säljare

Wahlby Artur M
Escreveu sobre Hoffner Auto

Bra bemötande av säljaren och tog framförallt tag i det problem som uppstod i samband med finansieringen.

Peter W
Escreveu sobre Hoffner Auto

Väldigt trevliga och hjälpsamma Inte för på som andra säljare utan lugna och hjälpsamma

Rune Ö
Escreveu sobre Hoffner Auto

Trevlig personal. Det blev ett snabbt beslut att köpa en Mercedes AMG E53 av dem!

Jerome M
Escreveu sobre Hoffner Auto

Very good service and helpful

Dan E
Escreveu sobre Hoffner Auto

Affären var enkel och fungerade bra. Hoffner bil stog för de avtalade åtgärderna som jag förväntade mig så jag känner mig nöjd med affären.

Mohammed A
Escreveu sobre Hoffner Auto

Det är sällan jag ger review men kände att jag måste här. Jag sålde min Taycan Turbo S till Hoffner och det var verkligen noll strul. Lämnade av bilen, fick hem alla papper och fick betalt några dagar senare. Done deal. Sen ångrade jag mig och bytte in min nya Cayenne mot min gamla Taycan, åter igen, ingen strul, lämnade av Cayenne, plockade upp Taycanen igen och åkte hem. Allt sköttes digital. När det gäller andra hand så kommer jag för alltid använda mig av Hoffner. För mig är tid dyrbart och när någon erbjuder mig noll strul, så håller jag mig till dom!

Wedin T
Escreveu sobre Hoffner Auto

Snabbt enkelt och riktigt trevligt!

Fordonsgruppen F
Escreveu sobre Hoffner Auto

Köpte min Range Rover utav grabbarna på Hoffner, supertrevligt bemötande med framförallt otrolig kunniga och serviceinriktade. Rekommenderas starkt!

Elias S
Escreveu sobre Hoffner Auto

Tack för bra bemötande och mycke nöjd med bilen

Milo V
Escreveu sobre Hoffner Auto

Bra bemötande och trevlig personal samt fortsatt kontakt efter inköp.

ANDREAS Ö
Escreveu sobre Hoffner Auto

En av Stockholms mest pålitliga bilhandlare. Har köpt och sålt flera bilar via Hoffner och alltid fått ett professionellt bemötande. Otrolig trygghet när det rör sig om stora affärer!

Magnus L
Escreveu sobre Hoffner Auto

Från början verkade allt bra ,säljaren bedömde bilen i mkt bra skick o enl varudeklarationen så var bakdäcken slitna Väl hemma så visade sig att där var åtskilliga fel på bilen 😡ska säga att de var anlitad verkstad som gjorde kontrollen Så efter en del samtal,tid o pengar så tog dom tillbaka bilen Med detta så kolla en xtra gång så ni inte blir blåsta på er drömbil

Svar från Hoffner Auto

Hej Magnus, Tack för att du tog dig tiden att recensera oss! För att klargöra ärendet, du köpte en bil som du inte tyckte överensstämde med beskrivningen, detta efter att du hade mätt skivorna med linjal enligt bifogade bilder och påstod dom var slut. Vi gjorde detta väldigt enkelt och erbjöd oss att köpa tillbaka bilen för samma pengar då vi ansåg att du aldrig kommer bli nöjd med annat.alternativ. Du funderade, tyckte detta var bästa lösningen och vi köpte tillbaks bilen för samma pengar som du köpte den för. Totalt...

Gunnar S
Escreveu sobre Hoffner Auto

Mycket smidig affär. Kompetent personal.

Karl A
Escreveu sobre Hoffner Auto

Trevliga , fantastisk service , toppen säljare Mattias som fick oss att känna oss trygga under vårat bilköp, en säljare som verkligen lägger ner tid på kunden och svarar på alla frågor. Mycket professionell kan verkligen rekommenderas varmt. Vi är mycket nöjda!

Karl David Christopher N
Escreveu sobre Hoffner Auto

Superbra bilfirma som finns och svarar på alla frågor från start till leverans!

Stefan Berndt K
Escreveu sobre Hoffner Auto

Trevligt bemötande vid ankomst, en bil som stämde mer än väl beskrivningen som jag hade fått av säljaren Matias. Köper gärna nästa bil av Hoffner auto.

Soran S
Escreveu sobre Hoffner Auto

Jag super nöjd ni gör fantastiskt jobb. Byter jag bil är det för jag vill byta diamant mot guld.

Joakim H
Escreveu sobre Hoffner Auto

Jag är väldigt nöjd med hela affären. Från det att jag var spekulant till att jag bestämt mig och köpte min bil hade vi bra kontakt och jag kände mig trygg genom hela resan. Dessutom blev jag mycket väl bemött och företaget höll vad de lovade - det värdesätter jag högt.

Anderson T
Escreveu sobre Hoffner Auto

Mycket bra och trevligt bemötande

ANDERS L
Escreveu sobre Hoffner Auto

Köpte en BMW 120d 2007 cab av Hoffner. Bara sett bilder o hört med säljare om skicket som skulle vara bra. När jag kom o skulle hämta så tittade jag mig runt i bilhallen, såg en svart BMW Cab men tänkte "nä den är det inte, min är inte så fräsch.." Men det var min som stod där och såg ny ut. Seriöst trevliga att ha att göra med! Full pott. Inte ofta detta hände bland bilhandlare!

MACIEJ T
Escreveu sobre Hoffner Auto

Införskaffade en något begagnad BMW 520 i förra månaden. Trotts att bilen var från sent 2017 (2900 mil) så var det allmänna skicket utomodentligt bra, skulle nästa kunna klassas som fabriksny. Hoffner Autos äffärside är att leverera diverse bilar av olika klass och karaktär som uteslutande håller en toppnivå vad gäller skick och kvalitet. Själva transaktionen genomfördes med Mattias Anderson, en otroligt professionell bilförsäljare med gedigen kunskap om bilbranchen men som framör allt har ett kundbemötande och servicefilosofi...

Tommy A
Escreveu sobre Hoffner Auto

Perfekt och super tack för allt

Karl A
Escreveu sobre Hoffner Auto

Top service med stora kunskapen Den här är min fjärde bil jag köper hos Hoffner Auto Återkommer till den femte självklart Mvh Karl