Alla kategorier Elektriker Stockholms län Stockholm Kungsholmen Fredhäll Högalids Elektriska AB

Högalids Elektriska AB

Stagneliusvägen 30, 112 59 Stockholm — Visa karta

Läs vad 2 kunder tycker om Högalids Elektriska AB

• lars
    lars skrev om Högalids Elektriska AB
    Vi anlitade högalids el (via gohandy)för att renovera all el i vår lägenhet dvs nytt proppskåp och el till vitvaror, belysning och eluttag. Vi fick en offert på 22000(fastpris) som vi trodde var komplett. När montörerna började arbeta märkte vi att vi behövde komplettera med fler vägguttag, belysning i förråd och belysning i kök. Vi fick ett pris från montörerna som var ca 10.000 kr extra, men kunde diffa "någon tusenlapp". Så här i efterhand inser vi att vi borde begärt fast pris på även detta. När vi fick fakturan var den på 45095 kr... Fakturan var minst sagt svårtolkad, det fasta priset var inkl moms, men resten framgick inte om det var inkl eller ex moms. Och dom hanterade vårt ifrågasättande av detta som att det var helt normalt att priset kunde bli nästan 50% högre än urspungligen angivet.

När dom kom för att rätta till det fel som blivit i arbetet(lamputtag som monterats uppochner, hål i väggar som inte täcktes av lysknapp, lista över säkringar) var de inte direkt vänliga. Jag har full förståelse för att det kan bli misstag, 95% av arbetet var bra utfört, men de väntade fyra veckor med att ens höra av sig ang att rätta till felen och under den tiden höll vi tillbaka de pengar som var utöver vårt avtal.

Nu har dom äntligen gjort klart allt utom ett belysningsuttag som dom ska komma tillbaka och göra "senare". Vi har betalat och får väl se om de kommer och gör klart, men ärligt talat vill vi inte ha mer att göra med dom.

Anlitar ni dom, begär fast pris på ALLT. Läs mer
  • Sara E
    Sara E skrev om Högalids Elektriska AB
    Jag har inte haft deras tjänster, men däremot vid två separata tillfällen haft de på besök hos oss för offertförfrågan. Första gången hörde de inte av sig med offert alls efter besök och vi valde sedan att kontakta en annan firma.
    Vid andra tillfället, kom de 20 min efter utsatt tid och sedan efter genomgång började de genast att plocka upp för att börja arbeta, detta trots att vi hade inte fått en offertförfrågan eller ett påskrivet avtal! De försökte åtgärda detta genom att fixa en offert på plats, vilket vi inte godtog. Sedan hade en av dessa mage att vilja skjuta över skulden för deras miss på oss, för att de hade tagit sig med utrustning hit i onödan. Det var droppen för oss.
    Att någon missförstod att vi endast ville ha en offert vid första besök ska inte vara vårt problem. Än mer att vi vill inte låta någon starta igång ett arbete utan överenskommelse skriftligen. Läs mer

Bästa elektrikerna i Stockholm:

Mattias W Mattias W tycker:
“Strålande arbete, punktlig, lä...” Läs mer

Kungsgatan 66, 75318, UPPSALA