Alla kategorier Övrigt Stockholms län Huddinge Huddinge Biltorg

Olof O:

Läs vad 45 kunder tycker om Huddinge Biltorg

• Erik E
    Erik E skrev om Huddinge Biltorg
    Mycket missnöjd, håller inte vad de lovar och ljuger. "mekanikerna" är otrevliga och försäljarna gör allt för att lura en..
  • Jorå S
    Jorå S skrev om Huddinge Biltorg
    Wsx618 säljer dom för fullt pris men topplocket ger snart upp.
  • Therese  F
    Therese F skrev om Huddinge Biltorg
    Riktigt kass bilfirma. Har anmält till ARN och fått rätt men utan svar från Södra bil. Undrar om nån mer tänkt eller gjort en anmälan till Tingsrätt??
  • Tony R
    Tony R skrev om Huddinge Biltorg
    Har anmält de både till polis och arn för bedrägeri, olaga hot och lurenderi. Vilka skojare, borde ha läst den här sidan tidigare.
    Gjort är gjort hoppas bara att jag vinner fallet.
    Inte konstigt att de byter namn hela tiden, huddinge bil, södra bil, mälar bil undra vad de hittar på härnäst.

Rekommenderar ingen att köpa nåt från de här skojarna.
  • Mustafa D
    Mustafa D skrev om Huddinge Biltorg
    Köpte en bil från Huddine Biltorg (nu heter de: Södrabil). Jag gjorde misstaget att inte kollade upp firman innan jag köpte bilen.
    Jag köpte bilen för 88K, och fick lägga ytterligare 20K för att laga. De är duktiga på att gömma felen!!
    Jag har ringt och åkt till dem, och visat dem kvitto på fel osv, men då blev jag ombedd laga det själv (fast jag har 6månaders garanti från dem).
    Till er alla som är ute efter en bil, köp inte från Huddinge Biltorg/Södra bil, ni kommer bli lurade, jag blev det!!
  • c
    c skrev om Huddinge Biltorg
    Köpte en bil 6 juli, ringde om problem på växellåda 7 juli.... Bilen kostade 76000kr att köpa och kommer nu kosta mig 72000kr att laga då de vägrar svara på mina mail el advokats brev/fax och mail. Någon mer som är redo att vittna i en tvist, nu räccker det?? Sriv här så ska jag ha koll, jag vill driva vidare för någon jävla måtta får det vara på hur de lurar folk. Jag sitter nu i en ekonomisk knipa jag inte kan ta mig ut. Tack för det idioter!
  • Khadra Suad Y
    Khadra Suad Y skrev om Huddinge Biltorg
    Falska typer, De sålde en bil vars dörrar var lösa! De döljer felen och vägrar sedan ersätta de. Köp ingenting där! De var hotfulla och hånet mig när jag påpekade felet.
  • Malin M
    Malin M skrev om Huddinge Biltorg
    köpte bil några dagar senare är den helt sönder, vad gör man? kontaktar dom och blir ombedd att laga det själv.
  • Oskar
    Oskar skrev om Huddinge Biltorg
    Provkörde och kontrollerade en Volvo som vi kom överens om att bilfirman skulle åtgärda en hel del saker på; Exempelvis besiktning, omlackering, vindrutetorkare, radio mm. Stod att bilen var nyservad och att kamremmen var bytt.

Lägger handpenning och skriver på. Läste på annan rejtasida innan köp och tänkte att det inte lät så farligt. Läste sedan på denna sida och där fanns det betydligt fler negativa omdömen så var smått orolig i 2 veckor innan jag fick hämta bilen någon dag före utsatt tid.

Personalen är trevligare på plats än i telefonen. Känns sisådär att man inte får reda på säljarens namn utan får bara ett "Simon" som svar.

Hämtar bilen och den ser mycket bra ut med omlackeringen och bucklorna som var fixade! Fick däremot nedslag på ojämn ljusbild och signalhorn på besiktning som "Simon" sa att de fixat. Märker att oljan är under minstrecket trots nyservad...?

Lämnar in bilen på Bilia och får till svar att kamremmen säkert är bytt, ser ny ut. Däremot är INTE signalhornet fixat utan går på 800:- samt att han konstaterar att båda ljusbilderna ser lika dåliga ut så han kan inte säga med säkerhet om detta är fixat.

Passar även på att fixa annat smått och gott på bilen som jag inte ska lasta bilfirman för. Däremot servar han bilen också och säger att ena tändstiftet satt fast ordentligt och var av annat märke än de övriga. Bagageluckan fungerar dåligt då kablar verkar sitta i kläm. Får se vad det kostar..!

I övrigt fungerar bilen bra vad vi märkt på den här veckan vi kört den. Något svårstartad ibland men jag hoppas det inte är något dyrt!
  • Det J
    Det J skrev om Huddinge Biltorg
    OBS !!
    Firman går även under "Södra Huddinge bil AB" och "Södra bil AB!!

Nu som fortsättning på det som användaren "Kristian D" skrev den 24 maj..
    Det är nu den 19 juni och blocketannonsen med den mätarbackade BMW:n har nu flera gånger åter lagts ut på blocket av dessa typer.
    Med samma felaktiga mätarställning!
    - "Södra bil i Huddinge säljer en importerad BMW 530d med reg nr DOP463. Enligt säljaren och mätarställningen har bilen rullat 12000mil på BMW centraldata har samma bil rullat 31000mil 2011. Säljaren vet detta ändå annonseras bilen på nytt ut till samma miltal och pris"...

Se upp med vilka ni köper bil av!
    Elisabeth gillar detta
  • Kristian D
    Kristian D skrev om Huddinge Biltorg
    Varning!!

Södra bil i Huddinge säljer en importerad BMW 530 med reg nr DOP463. Enligt säljaren och mätarställningen har bilen rullat 12000mil på BMW centraldata har samma bil rullat 31000mil 2011. Säljaren vet detta ändå finns bilen kvar till samma miltal och pris.
    Elisabeth gillar detta
  • Björn M
    Björn M skrev om Huddinge Biltorg
    Jag hade precis avtalat med en släkting att titta på en i mitt tycke riktig pärla och eventuellt lägga handpening direkt på plats för att i morgon göra upp affären över telefon. Blev i tid varnad av min dotter som Googlat företaget. TACK alla ni som skrivit om era erfarenheter. Södra Bil har förlorat en kund till.
  • Jörgen D
    Jörgen D skrev om Huddinge Biltorg
    Bästa bilhandlaren 2013 NOT! hahahaha
  • Erik S
    Erik S skrev om Huddinge Biltorg
    OBS! Har bytt namn till Södra Bil AB. Passa er för dessa skojare! Skulle köpa en Peugeot 307 som enligt säljaren var i toppskick. Tyckte dock att motorn lät lite konstigt och när jag öppnade motorhuven så upptäckte jag att behållaren för kylarvatten var helt tom. En allvarlig läcka i kylsystemet med andra ord. Och den bilen förtsökte de lura på mig för 38000 kr...
  • Victor A
    Victor A skrev om Huddinge Biltorg
    Väljer att ändra min kommentar om Södra bil AB då jag inte känner att jag har tid eller ork för att dra något vidare. Så jag har ingen kommentar att lämna. går inte att bara radera ett inlägg tydligen.

har inget mer att säga där.
  • sandra s
    sandra s skrev om Huddinge Biltorg
    Jag är nöjd och kommer tillbaka och köpa bil hos er
  • Elisabeth
    Elisabeth skrev om Huddinge Biltorg
    VARNING VARNING!!
    Vi blev uppringda av Nabil Elheddad igår som ville "göra rätt för sig "

d.v.s betala mellanskillnaden mot det vi förlorade på att köpa en skrotbil Nissan Micra -03

Trodde vi av Huddinge biltorg ,numera Södra bil AB eller Huddinge Södra bil AB, mot att vi slutade skriva negativt om hans nya firma på reco.se
    Dömd på ARN sedan 1 år tillbaka i flera fall , på Råd och rön, kolla svarta listan

Bilen hamnade hos en mekaniker (förlust på 28 000 kr )genom Nissan Sätra som inte ens ville ta bilen i inbyte .

Mekanikern rustade upp den och sålde till en dam ,som lika som oss ,upptäckte snart att den inte var ok.
    Skillnaden var att denna seriösa mekaniker/bilförsäljare till motsats mot Nabil Elheddad Södra bil AB bytte motorn.

Vilket denna ,ursäkta mig... IDIOT påstår att han hade gjort om vi bara frågat.

Han som inte ens ville häva köpet.

Han sa Du kan köpa nu motor på Allmeck for fora tusen , kontakta myndigheten!!!

Vi gjorde det...kontaktade ARN och vann

Förnekar nu att han har ens träffat oss.

Idag säger han efter det eftersom vi inte hinner träffa honom och göra upp hans skuld .

Att han kan betala in på vårat konto det han ÄR skyldig.

Nabil Elhedad svarar i telefon.
    Du får inga pengar av mig , jag vill bara tala dig tillrätta...undrar hur han tänkt sig det ?

Senaste kommentaren från Nabil på "Ricos" rek till mig, var att vi var "otrevliga" tror att han kan komma undan ansvar som näringsidgare med ett sådant argument.
    Missnöjda kunder ÄR inte trevliga !!
  • Harry W
    Harry W skrev om Huddinge Biltorg
    Köpte en en peugeot partner -05 av dessa förrädare 11/5-2011... Bilen var besiktigad men såldes som ett renoverings objekt, Dem påstod i annonsen att dem bytt Kamrem på bilen, och allt eftersom, dem verkade som seriösa bilhandlare så kollade jag inte efter verkstads stämpeln i Boken.
    Det visade sig vara falska uppgifter och även att bilen var egentligen tagen till trafiken -04 var ett faktum..
    Allt eftersom bilen såldes som renoveringsobjekt har jag ingen garanti på att köpet kan upphävas, även om jag hade tycks bolaget Huddinge bil vara enskilt företag och säljaren på fråga är skyldig privat som betalnings ansvarig...
    Ren cirkus är vad dem håller på med, lurar privat personer !
  • Sven E
    Sven E skrev om Huddinge Biltorg
    Vilken tur att det finns denna typ av sidor numera. Har precis kollat in en BMW 116i för 99 000 kr som jag funderade på att åka och kolla på i morgon men efter att jag läst inläggen här kan jag säga - ALDRIG HUDDINGE BILTORG! Och stjärnorna har lagt ut den som en 316i. Seriöst.
  • Bachir
    Bachir skrev om Huddinge Biltorg
    Ni alla som gett ett uselt omdöme på denna sida om Huddinge biltorg ,inte du Nabil Elheddad som gett femmor, kolla på Södra huddinge bil<<bolagskoll , ge ert omdöme!!Är riktigt trött på att de får fortsätta blåsa folk ,har kollat med skattemyndigheten och bolagsverket, för handelsbolaget Huddinge biltorg är Nabil el heddad betalningsansvarig privat även om firman går i konkurs , vi kan väl se till att det kommer ut och stoppar dessa skojare!
  • AIK A
    AIK A skrev om Huddinge Biltorg
    JÄVLA SKOJJARE ÄR VAD DOM ÄR HAHAHAHA...DOM KÖPER BILAR BILLIGT O SEN SÄTTER DOM UT DOM PÅ BLOCKET SVINDYRT O LJUGER SOM FAN I ANNONSEN,JÄVLA PACK ÅK HEM TILL ERT LAND IST O FORTSÄTT MED LURANDET AV MÄNNSIKOR DÄR....
  • olof p
    olof p skrev om Huddinge Biltorg
    Huddinge södra bil AB! De har alltså bytt namn och firmaform varför kan man undra och att det tillåts!? lurat så många !!kommer att driva detta vidare ARN rek såg jag att de struntade i ,skall kontakta en advokat ,fortsättning följer....
  • Martin A
    Martin A skrev om Huddinge Biltorg
    Bilen som jag köpte av de hade lite fel på bromsarna. Jag åkte tillbax efter en månad och bromsarna fixades utan pengar.

5 stjärnor av mig:)
  • stefan r
    stefan r skrev om Huddinge Biltorg
    Hej,

Jag köpte en saab för en vecka sedan och jag är skit nöjd me de!
    Vet inte vf vi snakar skit om foretaget. De var jätte snälla och trevliga. Jag skulle vilja gärna göra en affär med de om det behövs igen;). Jag själv rekommenderar Huddinge biltorg.

Stefan
  • Peter N
    Peter N skrev om Huddinge Biltorg
    Nu har de bytt namn från Huddinge bil till Södra bil AB. Det är samma ägare...Har nu kontaktat Råd och röns svarta lista som lagt till att de bytt firmaform och namn ,har även kontaktat en som drabbats av denna sk firma och skall driva sitt ärende till domstol .Har även kontakt med en journalist från lokaltidning Mitt i Huddinge som vill ha mer information för att uppfölja sin artikel från 16 aug. jani.pirttsalo@mitti.se
  • Jessica T
    Jessica T skrev om Huddinge Biltorg
    Har även jag blivit lurad av Huddinge biltorg. Hann bara komma ut på E4:an när vi märkte att AC:n inte fungerade som den skulle. Sen när vi kom till avfarten i Märsta så börjar ena bakhjulet tjuta och skramla. Dagen efter börjar lampan för avgassystemet att lysa. Något som däremot sluta att lysa var backlyset. Men efter vad jag har läst vet jag inte ens om jag vågar åka tillbaka och klaga :(
  • Bo S

141 46 HUDDINGE
  • Lena A
    Lena A skrev om Huddinge Biltorg
    Hej!
    Den här bilen http://www.blocket.se/stockholm/Ford_Focus_1_6_Kombi_AC_Fullservad__Nybes_Sve_35451290.htm? ca=11&w=1ligger på Blocket just nu (aug 2011). Jag sålde den häromveckan till en skum typ för 6500 kr. Texten är så osann som något kan bli. Den har gått 16800 km, den är ej fullservad, AC'n, stolvärmen (på ena stolen) och ena fönsterhissen är trasig. Den har vare sig larm, antisladdsystem, elspeglar eller yttertemperaturmätare.

När man ringer och frågar så har "förra ägaren" bytt kamrem vid 12000 km, vilket är BS, då den ej är bytt, (den ska bytas vid 16000 mil), den "är rostfri" fast den hade rost på flera ställen för en vecka sen (ink ett hål!), och den har fungerande AC.

Snacka om lurendrejjare! Även om de har bytt AC, vilket jag betvivlar så kan de ej ha åtgärdat all rost, och jag tror inte de har bytt kamrem. Dessutom lyste motorfelslampan när jag sålde den.

Helt enkelt sjukt oseriösa bilskojjare som säljer bilen, jag hoppas ingen köper den för den här bilen är ett olycksbarn av högsta klass! Den har krånglat nonstop, det är därför vi nu sålt den.

Köp för bövelen inget av dessa skojjare!!

Tillägg! Ser att länken ej fungerar, men det är så här de skirver om vår gamla Fård! "Ford Focus 1.6 Kombi,AC,Fullservad, Nybes,Sve
    Mätarställning: 16000 mil
    Färg: mörkblå
    Karosseri: Kombi
    Info: ABS bromsar, AC, Airbag förare & passagerare, Antisladdsystem, C-lås, CD-stereo, Elhissar fram, Elspeglar, Komplett ifylld servicebok, Larm, Motorvärmare, Multifunktionsratt, Rails, Servostyrning, Stolvärme fram, Svensksåld, Sommar däck, Vinterhjul, Yttertemperaturmätare, Servicebok, Nybesiktad, 070-7811440, 070-7800894, Finansiering via Wasa Kredit AB, Vi finns på Förrådsvägen 4, Reservation för felskrivning i text"
  • Lena A
    Lena A skrev om Huddinge Biltorg
    Hej!

Köp för bövelen inget av dessa skojjare!!
  • Kalle H
    Kalle H skrev om Huddinge Biltorg
    Dom heter egentligen
    Nabil Elheddad Handelsbolag
  • tareq f
    tareq f skrev om Huddinge Biltorg
    Tänkte VARNA er för huddinge bil! dom skriver att dom heter svenska namn men det är ett turk gäng som säljer bilar och blåser er rejääält! jag gör en lång historia till en kort.. då jag jobbar regelbundet så skickade jag min sambo upp till huddinge bil för att köpa hem en saab som jag vile ha och jag sa att hon max skulle lägga 40.000 kr p att köpa bil. det slutade med att hon ringde upp mig och sa att hon köpte en Audi A4 2003 för 59.000 kr! okey tänkte jag då lär den vara bra. men jag sa till henne i telefon att fråga honom om det var en 2,4 liters eller 1,8 turbo? jag ville så klart ha 1,8T han skriker till i bakgrunden och intygar att det är en 1,8T så hon kommer hem med den, det första jag gör är att öppna motor huven och får mig en stor överraskning! det stog tydligen V6 2,4! inte 1,8T!!! jag blev så klart galen och åkte upp till han med bilen och krävde pengarna tillbaka, men nej det gick inte att göra så jag fick endast ta en annan för samma värde så efter många om och men så hittade jag en renault megane 2006 för 47000 kr. enligt dom så var det inga fel alls på den! så jag tog den! jag han inte ens komma hem med bilen till arboga så slutade AC att kyla. dörren på passagerar sidan gick inte att öppna och den flög upp ett X antal gånger under körning! men det var inte det värsta! dom påstod att bilen hade gått 13XXX och kamremmen var ny bytt plus att den var besiktad tills mitten av 2012! men nu visar det sig att biljäveln har gått närmare 18.000mil, ska besiktas i Oktober 2011 och kamremmen blev bytt vid 11XXX! nu har jag värderat bilen på många olika verkstäder och dom har värderat den som max för 35.000 kr! så snälla för erat egna bästa köp ej bilar av dom här jä*** skojjarna! och som sagt dom utger sig själva för att heta Mats, stefan och Janne, men jag kan garantera dig att dom inte heter så det är vanliga turkar som lever på att lura folk! sprid gärna varningen!! Mvh
  • Anna S
    Anna S skrev om Huddinge Biltorg
    ALDRIG MER.
    Dum som jag var kollade jag aldrig upp firman innan jag gjorde mitt köp av bil.
    Jag köpte en Saab av dem i Februari 2011. Redan inna köpet på firman i deras lilla inträngda rum där köpes skall genomföras får jag dåliga vibbar. De pratar på sitt språk tvärs över huvudet på sina kunder osv. Då köpet nästan är klart, jag har satt in pengar på deras konto och tecknat en försäkring på fordonet så kommer ett papper fram som de kräver att jag skriver på. Det handlar om att de försöker friskriva sig från eventuella fel och att konsumentköplagen inte gäller. Dum som jag är tycker jag hela situationen blir pinsam och skriver iaf på.
    Jag åker därifrån med bilen som är helt tom på bränsle, kommer iaf till macken. (Frågan är hur en kund ska kunna provköra en bil ordentligt då den ej har soppa).
    Jag har ca 12 mil hem, innan jag kommer hem börjar motorlampan att lysa samt info i displayen (pixelfel, men ser att den saknar kylarvatten). Jag fyller på kylarvatten men det tar ett tag innan lampan slocknar.
    Bilen var tänkt att använda i min tjänst, så den måste jag kunna lita på. Första resan jag gör inom jobb så får jag stopp halvvägs till dalarna pga att oljelampan börjar lysa. Jaha, bara stänga av bilen och ta en annan bil resten av vägen. På vägen hem köper jag med mig olja men inser att oljan är helt ok och har dessutom rätt nivå.
    Så vad gör man... jag startar bilen och ingen lampa om varken motorfel eller olja lyser. Jag hinner nästan hela vägen hem men då jag svänger av motorvägen och bilen går ner i varv så tänds oljelampan igen.
    Nu har jag ledsnat rätt rejält och kontaktar bilfirman men de säger bara att jag ska komma in med bilen så de får åtgärda felen. Innan jag lämnar in den till dem låter jag vår Saabfirma/mek göra ett utlåtande om bilen och vad som är fel. Jag ordnar med en transport till Huddinge från Norrtälje eftersom jag inte vågar köra bilen. Då jag kommer dit med bilen och med det papper som Saab verkstaden gett mig säger de att det är fullt normalt att oljelampan lyser vid låga varv (är saab gjorda för att enbart gå på högvarv då eller). Jag ber dem kolla på bilen och de provkör den och även då börjart oljelampan att lysa. Hur som helst så lämnar jag bilen där i hopp om att de kanske kan fixa den.
    Jag hämtar bilen över en månad senare och ifrågasätter då vad de har gjort men det kan ingen svara på. Försäljaren skyddar sig hela tiden med att säga att verkstaden inte pratar svenska. I detta läge är jag rätt trött på allt tjafs med dessa lirare som lever på att blåsa andra människor. Jag tar min bil och åker hem iaf, nästan hemma så börjar motorlampan att lysa.
    Men andra ord så har de inte gjort ett skit åt bilen. Nu blir jag riktigt förbannad och en släkting som kan motorer ringer upp till den ansvarige på firman. Han blir ytterst otrevligt bemött och då han berättar hela storyn igen så säger försäljaren bara att jag ska köra dit bilen och kastar på luren.
    Jag var noga med att lämna in bilen innan det gått 30 dagar efter köpet första gången men får tillbaka bilen men en ny buckla och så jävla skitig att man knappt ser vilken färg den har och dessutom inte ens ett papper på vad de gjort. Jag ringde och bad om en varudeklaration och det skulle jag få men ikke. De fick dessutom en kopia på saabs utlåtande men har ändå inte gjort nåt.
    Denna affär kostar mig en massa pengar och firman gör inte ett dugg för att se till att jag blir en nöjd kund. Inte bara kostnaden för själva köpet utan olja, bensin och transport samt en inlämning på Saab, och vad har firman som sålde den gjort? svar: INGET
    Akta er för att köpa bil på firman, även om de lyckas sälja en bil som är ok så tar du en stor risk att köpa en bil som inte är ok och då väntar stora problem och kostnader.
    Jag kommer att dra detta så långt vidare jag bara kan. Har kontaktat en advokat samt gjort lite efterforskningar på fler som blivit blåsta. Dessa människor som kommer hit och leker med våra skattade pengar har jag inget över för och på ett eller annat sätt ska jag se till att de får lägga ner sin verksamhet och inte kan få någon F-skattsedel igen.
  • Anders L
    Anders L skrev om Huddinge Biltorg
    Ja, vad säger man! alex l har både figurerat som nöjd kund 2010-10-02 nedan, senare figurerar samma alias som säljare med en kommentar på Lindas inlägg den 2010-12-08. Säger väl en del om trovärdigheten hos detta företag...
  • Jonas W
    Jonas W skrev om Huddinge Biltorg
    Synd att jag inte såg detta innan och att det inte är samma tråd som Nabil Elheddad : http://www.reco.se/elheddad-nabil
  • Sigge M
    Sigge M skrev om Huddinge Biltorg
    Utdrag ur "Råd&Rön" svarta lista.

"Fyra fall, som alla ga?ller av ko?p av begagnad bil. Ett fall da?r bensinpumpen inte fungerade vid ho?g yttertemperatur och da?r bilen var sva?rstartad. Ett fall da?r bilen hade krockskada i fronten som dolts med galler.Ett fall da?r en fja?der runt den fra?mre ho?gra sto?tda?mparen var brusten.

Ett fall da?r bilen hade ett flertal fel sa? som trasig AC, ha?l i avgasro?ret, ingen antispinn och ”spikar” pa? flera va?xlar. Fo?retaget rekommenderas att betala 3 940, 2 393, 20 000 respektive 28 000 kronor. Ett av fallen gick vidare till tingsra?tt som do?mde till kundens fo?rdel, kunden blev kompenserad fo?rst efter hja?lp fra?n Kronofogden.

Företaget heter numera Södra Huddinge Bil AB"

Blev själv lurad av skojargänget här... Hoppas de blir stämda av så pass många kunder att de måste slå igen så ingen annan behöver känna sig lurad...
  • Linda E
    Linda E skrev om Huddinge Biltorg
    Helt sjukt. Först ringer jag till dom för att höra om en bil. Försäljaren var avvisande och hade inte tid med mig. Jag frågade: Finns det någon som helst rost på bilen? Nej ingen. Svarade han. Kom hit. Okej, jag åkte dit. EN TIMMES bilfärd för att se en rostig bil!!! För bövelen. Jag hade inte kastat bort pengar och tid för att se rost. Jag sa till killen att vi ville se bilen i ljuset och då körde han fram den och då såg jag det jag inte villle se. Idag kollade jag upp dom och deras telefonnummer är inte ens registrerat. Är det seriöst?
  • Rock S
    Rock S skrev om Huddinge Biltorg
    du vet att konsumentlagen inte är dispositiv... dvs. näringsidkaren kan inte förhandla bort sina skyldigheter till konsument... ?
    det pappret du skrev på är inte gällande och håller inte i en rättegång/
  • Alexander P
    Alexander P skrev om Huddinge Biltorg
    Fy faen vad tacksam jag är att ni som drabbats av dessa sjukt oseriösa habbibisar skrivit om det på nätet annars hade jag gått på samma blåsning. Tänkte precis köpa en Bmw X5 av dom, står att den är Svensksåld men enligt trafikverket är det en privatimport så redan där fatta jag misstanke om hur seriös detta företag är. Undrar hur mycket annat i annonsen som inte är sant. Helt sjukt att dom får fortsätta trotts vad många av er råkat ut för.
  • Jimmy B
    Jimmy B skrev om Huddinge Biltorg
    VARNING FÖR HUDDINGEBILTORG, så j***vla oseriösa säger jag också !!!!
    Jag köpte en bil för en vecka sedan ungefär och det står på ett papper jag fick skriva på att dom har gjort allt för att upplysa om bilens fel - Dom sa inte ett ljud om bilen.!
    Visst jag köpte grisen i säcken och slarvade med kontrollen av bilen, men det fanns brutalt många fel på den som jag inte såg och missade.
    Första felet jag gjorde var att kolla bilen precis när det började bli mörkt och dom har nästan inga lysen på gården, så jag missa en skada på lacken på hög.framskärm.
    Bilen gick bra men bromsen skakade och jag tyckte det är något jag för fixa och pruta ner priset. Fick även vinterhjulen på köpet, hoppas dom passar nu efter allt jag läst om dom...
    Dom visade att bilen var blank i besiktningen, men det jag missa var att kylaren hade varit trasig en månad tidigare, det stod på ett kvitto i en hög med papper som jag hittade morgonen efter i bilen.
    Och välldigt snart märkte jag att bilen inte orkade leverera tillräckligt med motorvärme så idag tänkte jag byta termostaten - och upptäckte att det INTE ens satt någon bilen !!!
    En annan sak jag missade var att ena fönsterhissen var trasig.
    Jag kanske får skylla mig själv, men dom gjorde allt för att dölja felen på bilen.
    Jag skrev tyvärr på ett papper som jag inte borde kom jag på nu i efterhand, ett papper som kanske INTE ÄR LAGLIGT, ett papper där det står att jag godtar felen på bilen och att jag inte får någon garanti oavsett vad konsument lagen ocksåvidare säger...

ALDRIG mer Huddinge Biltorg - Jag skall även se om jag kan driva detta vidare med hur dom säljer sina bilar, det borde inte få vara lagligt...
  • Ragnar L
    Ragnar L skrev om Huddinge Biltorg
    Jag känner inte igen mig i nedanstående. Har precis köpt en riktigt fin bil av dom. Dom var ju inga charmtroll precis men det gick att resonera om priset, affären genomfördes helt korrekt och än så länge har inga dunkla hemligheter avslöjat sig i bilen. Sen vad gäller avsaknaden av "charmkurs" så har det numera snarast en förtroendeskapande effekt på mig - jag har träffat på några riktig fula fiskar tidigare och dom var väldigt välpolerade.
  • David R
    David R skrev om Huddinge Biltorg
    Köpte en Ford i somras med vinterdäck på separata fälgar. Nu ska vi montera vinterdäcken och de passar inte detta märke. H B svarar att det var länge sedan vi köpt bilen!
    Vem kollar fälgarna innan det är dax att montera på dem?
    Lycka till om Diu ska köp en bil här. Budgetera en 10-20000 till på priset som vi fått göra.
    Extra nyckel (fanns bar en), kod till stereo, stålkastarpspolning, och nu nya fälgar och däck
  • anders
    anders skrev om Huddinge Biltorg
    Huddinge Biltorg annonserar på Blocket med lockvaror/bilar som dom inte har i verkligheten. Samma bilhar legat ute 2 ggr med något ändrade bilder, när man frågar efter den är det ingen som vet något. Sämst i stan?
  • Benny S
    Benny S skrev om Huddinge Biltorg
    VARNING FÖR HUDDINGEBILTORG, så j***vla oseriösa så de finns inte, täckte motorlampan i instrumentpanelen med svarttejp när ja kontaktade förra ägaren så berätta han att dom visste va felen va och därför drog ner på priset, när ja åkte tbx till dom så skulle han mats eller va han nu kallar sig att laga felet men istället så hade dom plockat bort lampan från instumentpanelen, när ja åkte tbx igen så skyllde den ena på den andra, kontaktade ARN, sämre och mer oseriösa bilhandlare får man leta efter, köp aldrig bil av huddingebiltorg STOR VARNING
  • Dan J
    Dan J skrev om Huddinge Biltorg
    Oseriösa bilhandlare av stora mått. Jag sålde min bil till de, en timme senare var den ute på blocket samtidigt som min annons fanns kvar på blocket, samma pris men han hade gett mig 60% av det priset. När han tittade bilen klagade han på rost utan att ens titta noggrant och så gnällde han på diverse ytliga saker. Det gjorde att jag inte nämnde de mer allvarliga saker som fanns på bilen för han var så dryg. I hans annons sen stod det "ingen rost".
    Den som gav handpenning på bilen ringde mig och frågade om bilen och jag sa då alla fel som fanns på den så han gick tillbaka och visade alla fel som fanns på den som jag hade berättat om. Köp ALDRIG något av Huddinge Biltorg och dess ägare.
    Observera också att alla namn som står i deras annonser inte stämmer. Det finns ingen, Mats, Jimmy och allt vad de heter. De heter något helt annat.
  • Niklas L
    Niklas L skrev om Huddinge Biltorg
    Den äckligaste ställe jag har varit med om.
    Åkte ditt and från Täby att säljs bilen dom bjöd på.
    Tackade nej för 3 kunder....och när vi kom dit så fick vi mindre än hälften än dem bjöd via telefon!
    Åk aldrig ditt!
    Riktiga bil skojare av sämsta slag.
    Niklas Ljusfjord
    Täby