Hultcrantz Begravningsbyrå

Sturegatan 22, 722 13 Västerås — Visa karta

Välkommen till Hultcrantz Begravningsbyrå!

Vi är en auktoriserad begravningsbyrå som står för förtroende och trygghet i livets allra viktigaste skeenden. Vi hjälper dig med juridisk rådgivning när du ska bli sambo, köpa hus, gifta dig, bli förälder eller när en anhörig lämnat oss.

Hos oss på Hultcrantz Begravningsbyrå kan du på ett enkelt sätt i lugn och ro planera begravning online genom att välja vilken typ av ceremoni, begravningsform, gravplats, musik, programkort, kista, gravsten och mycket mer. Du kan förstås även göra detta tillsammans med din begravningsrådgivare som finns där och stöttar. Vi har lång erfarenhet inom branschen och vårt motto är alltid omtanke i minsta detalj. Varmt välkommen till Hultcrantz Begravningsbyrå!
13:00-17:00

Bra bemötande
    Nöjda Läs mer
  • 2020-07-03

Lena G skrev om Hultcrantz Begravningsbyrå
    Hjälp med allt rörande begravning av min far samt juristtjänster med bouppteckning och arvskifte, allt mycket trevligt och professionellt utfört, är mycket nöjd med bemötande och tjänster, kommer att anlita byrån i framtiden för liknande. Läs mer
  • 2020-06-27

Ulla K skrev om Hultcrantz Begravningsbyrå
    Begravning och bouppteckning.

Blev vänligt bemött och det gick lugnt och fint till.

Allt gick bra och begravningen var vacker och rofylld.

Jag rek företaget varmt till mina vänner. Läs mer
  • 2020-06-25

Charlotte K skrev om Hultcrantz Begravningsbyrå
    Fick ett väldigt fint bemötande och de är flexibla. De kom hem för samtal pga coronan. Blommor vid begravningen var så otroligt fina, så allt perfekt så här länge! Läs mer
  • 2020-06-20

Inger W skrev om Hultcrantz Begravningsbyrå
    Köpte begravningstjänst. Blev bemött med vänlighet, empati och respekt från första samtalet. Läs mer
  • 2020-06-17

Maria H skrev om Hultcrantz Begravningsbyrå
    Bra bemötande
    Bra information kring begravningen vad som sker i olika steg
    Fin begravning blev ett ljust och fint minne i en svår stund Läs mer
  • 2020-06-12

Sofi B skrev om Hultcrantz Begravningsbyrå
    Personligt och omtänksamt bemötande i en svår stund, då det är svårt att själv tänka på alla detaljer. Christel på Hultcrantz lotsade oss igenom planering och begravning på ett fint sätt så att vår kära Eva fick ett fint farväl pandemin till trots. Läs mer
  • 2020-06-01

Gunilla J skrev om Hultcrantz Begravningsbyrå
    Vi är mycket nöjda med hjälpen vid min mans begravning , allt fungerade fint. Läs mer
  • 2020-05-28

Gunilla P skrev om Hultcrantz Begravningsbyrå
    Begravning. Mycket bra. Inga fick bra information om hur allt skulle gå till. Mycket bra. Läs mer
  • 2020-05-25

Annelie E skrev om Hultcrantz Begravningsbyrå
    En fin och bra upplevelse.
    Har inga erfarenheter och därav inga speciella förväntningar. Läs mer
  • 2020-05-17

Hans J skrev om Hultcrantz Begravningsbyrå
    Inleddes med bra bemötande och bra planering av begravning etc
    Därefter har processen inte fungerat men efter påminnelse och rättning har slutprodukten (begravningen) ändå blivit bra.
    Exempel på saker som inte fungerat om vi anhöriga inte varit aktiva.
    Kläder borttappade (glömt)
    Kort till kista borttappat (glömt)
    Oklarhet om antal deltagare på minnesstund trots att vi per mail angivit antal
    Komplettering av gravyr på befintlig gravsten har inte kommit igång enligt förväntad tidplan
    Slutomdöme;
    Produkten blev till slut bra men vi anhöriga har fått stötta upp i processen Läs mer
  • 2020-05-06

Birgitta S skrev om Hultcrantz Begravningsbyrå
    Ger ett seriöst och kunnigt intryck. Läs mer
  • 2020-05-05

Per-arne D skrev om Hultcrantz Begravningsbyrå
    Begravning.
    Mycket bra.
    Ja.
    Bäst. Läs mer
  • 2020-05-01

Birgitta K skrev om Hultcrantz Begravningsbyrå
    Ett vänligt och varsamt bemötande vad gäller hjälp vid begravningen.Hultcrantz begravningsbyrå har så här långt levt upp till mina förväntningar. Läs mer
  • 2020-04-30

Marianne A skrev om Hultcrantz Begravningsbyrå
    Vi fick hjälp med begravning, som de gjorde på ett fantastiskt sätt. Carina har varit så trevlig och hjälpsam på alla sätt. Läs mer
  • 2020-04-30

Lena D skrev om Hultcrantz Begravningsbyrå
    Begravning och bouppteckningen. Fint bemötande, bra info och vi är mycket nöjda med all hjälp vi fått. Läs mer
  • 2020-04-16

Ann-marie N skrev om Hultcrantz Begravningsbyrå
    Trevligt och professionell begravningsbyrå! Läs mer
  • 2020-03-28

Bertil Ö skrev om Hultcrantz Begravningsbyrå
    Begravning, fint bemötande under hela kontakttiden.
    Allt sköttes bra gick lugnt och fint till. Läs mer
  • 2020-03-23

EDWARD W skrev om Hultcrantz Begravningsbyrå
    I used Hultcrantz to organise the funeral of my wife who died of cancer. They conducted themselves not only professionally but also very humanely. My agent, Jacob, was kind and calm. He made me feel at ease and I found I could talk to him about my wife, what she was like, her interests, and of course her wishes for the funeral. Owing to circumstances and people coming from the UK, we had to make some changes to her wishes. Jacob was pragmatic. He helped me overcome any worry about not observing Eva's final wishes. So we decided, together, to have the funeral, not in a village church, but a wonderful funeral chapel in Västerås. Jacob's colleague, Carina, read the address in English. It was moving and beautifully paced, her voice was light yet strong. Some of the music was chosen by my wife before she died. The performance by Markus Norrman and Stefan Appelquist was superb. Of course everyone was very sad, but Hultcrantz gave such good support and many hugs of friendship. I was deeply impressed and would recommend them wholeheartedly to anyone who finds themselves in a situation where they have lost a loved one. Läs mer
  • 2020-03-20

Anita E skrev om Hultcrantz Begravningsbyrå
    Proffsigt, ödmjukt, högtidligt men ändå lättsamt bemötande.
    Inget fattades. Varma rekommendationer. Läs mer
  • 2020-03-18

Inger A skrev om Hultcrantz Begravningsbyrå
    Jag bad om hjälp vid begravning av min far K-G Andersson, jag blev mycket bra och trevligt bemött. Jag var vilsen när jag tog kontakt och blev lugn när jag insåg att ni kan stötta och hjälpa. Jag är jättenöjd med era insatser och råd, tack! Jag tycker allt gick över förväntan. Alla har varit bra och trevliga, lugna och trygga under hela handläggningen.
    Med vänliga hälsningar Inger Andersson Läs mer
  • 2020-03-16

Ingemar H skrev om Hultcrantz Begravningsbyrå
    Vi är mycket nöjda med bemötandet och service från Hultcrantz. Officianten utförde ett proffsigt jobb. Kan rekommenderas. Läs mer
  • 2020-03-16

Tore J skrev om Hultcrantz Begravningsbyrå
    Jag kontaktade Hultcrantz Begravningsbyrå i samband med min frus bortgång i januari 2020
    Från första samtalet har bemötandet från företaget varit över förväntan och detta har så fortsatt genom hela processen. Vi har bemötts med en fantastisk empati, femstjärnig service och mycket mycket värme.
    Hultcrantz rekommenderas varmt❤️
    Med vänlig hälsning,
    Tore Johansson och barnen. Läs mer
  • 2020-03-14

Anne H skrev om Hultcrantz Begravningsbyrå
    En helt ny situation för mig, att få hjälp med min mosters begravning.
    VI blev väl mottagna och fick en så fin guidning i vår vilsenhet av hur man gör, ödmjukaste med en avslappnat och ett tålmodigt bemötande.
    Hade nog inte förväntat mig så mycket mer än praktiskt få till det.
    Är mycket nöjd med allt kring planering och utförande. Läs mer
  • 2020-03-14

Hillevi H skrev om Hultcrantz Begravningsbyrå
    Inför en begravning: administrativa och praktiska rutiner,.
    Mycket gott bemötande, vänligt, respektfullt och hjälpsamt.
    Uppfyllde mina förväntningar. Jag har haft anledning att använda mig av den firman tidigare och återkommit eftersom det har fungerat bra. Läs mer
  • 2020-03-12

Catharina B skrev om Hultcrantz Begravningsbyrå
    Det kunde inte varit bättre!
    Otroligt seriöst, vänlig och omtänksam personal.
    Tack Ola❤️ Läs mer
  • 2020-02-12

Britt-mari A skrev om Hultcrantz Begravningsbyrå
    Jag tycker att vi blev väl bemötta och vår mor blev bemött på hennes sista färd, så jättetack till Carina som tog omhand om oss och mor.

Kommer deffinitivt rekommendera er! Läs mer
  • 2020-02-12

Peter B skrev om Hultcrantz Begravningsbyrå
    Allting var bra med planeringen & genomförandet av begravningen. Bra bemötande!
    Väldigt nöjd med allt. Läs mer
  • Jari M

2020-02-05

Jari M skrev om Hultcrantz Begravningsbyrå
    Vänligt och professionellt mottagande. Allt sköttes enligt förväntan. Tack för att ni kunde ta hand om våra behov i denna svåra stund. Läs mer
  • 2020-01-21

Sari B skrev om Hultcrantz Begravningsbyrå
    Vi skulle begrava min mamma utomlands, jag fick den hjälp jag behövde och goda råd. Väldigt bra bemötande.
    Jag är väldigt nöjd med Hultcrantz Begravningsbyrå och skulle gärna varmt rekommendera deras tjänster till andra. Läs mer
  • 2020-01-15

Irina M skrev om Hultcrantz Begravningsbyrå
    Joel och alla andra på Hultkrantz tog hand om oss på ett så känsligt och taktfullt sätt. Själva begravningen blev också mycket fin. Vi är mycket nöjda Läs mer
  • 2020-01-07

Henrik Ö skrev om Hultcrantz Begravningsbyrå
    Bra bemötande, kunnig personal, fick den produkt jag ville ha!
    // Henrik Läs mer
  • 2020-01-02

Annette B skrev om Hultcrantz Begravningsbyrå
    De har ordnat med begravning för min son. Jag har blivit mycket väl bemött vid all kontakt, de har tagit tid med mig och har aldrig visat att något är bråttom. Mina förväntningar på dem var att de skulle lösa allt praktiskt då jag bor på en annan ort än där begravningen skulle vara. Jag tycker att begravningsbyrån har levt upp till alla mina förväntningar.
    Min upplevelse, mycket vänligt och professionellt hanterat rakt igenom. Läs mer
  • 2019-12-23

Marie A skrev om Hultcrantz Begravningsbyrå
    I samband med att vår mamma dog kontaktade vi byrån över telefon och en deltagande personal/Carina pratade med mig om rutinen vid hämtning och gav oss den tid vi behövde. Alltigenom ett gott och vördnadsfullt bemötande med upprepning av information. Vi fick den tid vi behövde. Läs mer
  • 2019-12-22

Marie H skrev om Hultcrantz Begravningsbyrå
    Allt har gått korrekt till.
    Men tycker att det är bättre att skänka pengar direkt till en välgörenhetsorganisation än att ni ska skära emellan ( man ska ju ej tjäna pengar på välgörenhet). Läs mer
  • 2019-12-15

Barbara S skrev om Hultcrantz Begravningsbyrå
    Jag ville ha hjälp med att ordna allt gällande min mors begravning. Var väldigt orolig hur allt skulle fixas, men från första samtalet med Jacob Berglind ,som gjorde mig trygg, har han ordnat allt på ett utmärkt sätt från början till slut. Alltid funnits tillgänglig för frågor och funderingar , alltid stämt av en extra gång så att vi hade uppfattat varandra rätt o s v. Med Jacobs stöd och arbete blev dagen jag fasade för ett fint minne. Läs mer
  • 2019-12-10

Gun J skrev om Hultcrantz Begravningsbyrå
    Hultcrantz var lyhörda och behjälpliga från början till slut. Tydliga och tillfredställde våra behov. Respekterade vår enkla vilha.
    Gav stöd och tog initiativ som hjälpte oss hela vägen. Överraskade med en fint komponerad missesbok.
    Det blev en enkel men vacker avslutning för oss. Personalen var innerliga och värdiga i sitt uppdrag. Stort förtroende för dem och de överträffade våra förväntningar. Läs mer
  • 2019-12-10

Andreas B skrev om Hultcrantz Begravningsbyrå
    Seriösa ödmjuka och sakliga i allt ni gjorde. Läs mer
  • 2019-12-09

Cecilia O skrev om Hultcrantz Begravningsbyrå
    Empatiska. Kunniga. Lätt att nå via telefon och mail Läs mer
  • 2019-12-09

Ulla N skrev om Hultcrantz Begravningsbyrå
    Vi anlitade Hultcrantz för att de skulle ta hand om makens begravning. Vi blev mottagna och bemötta på ett bra sätt och allt fortlöpte så som förväntat. Vi fick en fin begravningsceremoni. Läs mer
  • 2019-11-30

Kathleen P skrev om Hultcrantz Begravningsbyrå
    Fint bemötande vid både första telefonkontakten och första mötet. Förstod vilka behov vi hade. Ledde oss fram till kloka beslut så vi fick dt fina avslut som vi alla ville. Läs mer
  • 2019-11-24

Karin W skrev om Hultcrantz Begravningsbyrå
    Carina hjälpte oss på ett ödmjukt sätt genom, det man får kalla, processen.

(Däremot nu provocerande när ni ber mig beskriva vara eller tjänst vi köpt.Det var bl a det hon bemästrade. Det kändes inte som vi köpte ngt utan det kändes naturligt.)

Köpt:
    Begravningsprogram, kista, blommor, lunch och kaffe under mottagningen, urna. Läs mer
  • 2019-11-22

Mycket nöjd
    Proffsigt bemötande Läs mer
  • 2019-11-07

Margaretha A skrev om Hultcrantz Begravningsbyrå
    Urnbegravning, annons, färdigställa i kyrkan inför andakten.
    Kontakt med rätt personer för alla praktiska saker som man måste gör. DVS alla saker man måste veta inför o efter begravning.
    Jag är mycket nöjd med allt. Läs mer

Sylvia A skrev om Hultcrantz Begravningsbyrå
    Hjälp i samband med min makes bortgång
    Blev seriöst och lugnt bemött vid första mötet och i övrigt. Lite besviken att inte samma person deltog vid begravningen. De fler uppdrag som sammanföll tidsmässigt. Även det var professionellt.
    Ett seriöst företag med mycket erfarenhet Läs mer

Lars F skrev om Hultcrantz Begravningsbyrå
    Begravning och Bouppteckning.
    Bra bemötande och professionell hjälp. Kändes som om ingenting var omöjligt.
    Vi är mycket tacksamma och känner att vi fått mycket bra stöd i denna svåra stund.
    Tack Läs mer

Våra förväntningar infriades.
    Vi kan varm rekommendera Hultcrantz begravningsbyrå. Läs mer
  • 2019-11-04

Ulf D skrev om Hultcrantz Begravningsbyrå
    Har tyvärr haft två begravningar under ett år.
    Vände oss till Hultcrantz första gången och blev så väl omhändertagna så det var en självklarhet att vända oss dit igen.

Ulf Danarp Läs mer
  • 2019-11-01

Christer H skrev om Hultcrantz Begravningsbyrå
    I samband med begravning. Mycket bra bemött med trevlig personal. Läs mer

Sturegatan 22, 722 13 Västerås