Hultcrantz Begravningsbyrå

Hultcrantz Begravningsbyrå

Välkommen till Hultcrantz Begravningsbyrå!

Vi är en auktoriserad begravningsbyrå som står för förtroende och trygghet i livets allra viktigaste skeenden. Vi hjälper dig med juridisk rådgivning när du ska bli sambo, köpa hus, gifta dig, bli förälder eller när en anhörig lämnat oss.

Hos oss på Hultcrantz Begravningsbyrå kan du på ett enkelt sätt i lugn och ro planera begravning online genom att välja vilken typ av ceremoni, begravningsform, gravplats, musik, programkort, kista, gravsten och mycket mer. Du kan förstås även göra detta tillsammans med din begravningsrådgivare som finns där och stöttar. Vi har lång erfarenhet inom branschen och vårt motto är alltid omtanke i minsta detalj. Varmt välkommen till Hultcrantz Begravningsbyrå!

Läs vad 150 kunder tycker om Hultcrantz Begravningsbyrå 2

• Angelica Wictoria R
    2021-04-22
    Det var: annons, blommor, musik, sidenband, kista.
    Bemötandet var helt fantastiskt och var långt över förväntan.
    Jag fick otroligt mycket hjälp och snabb respons på mail när det var något jag undrade.
    Minnesboken var/är väldigt fint gjord.
    Har redan bestämt att jag kommer anlita samma begravningsbyrå igen.
    Toppbetyg helt enkelt.
    Hej Angelica! Tack för att vi fick ert förtroende att hjälpa till i samband med begravningen och för att du tog dig tiden att lämna ett omdöme. Hälsningar från oss på Hultcrantz. Jacob B Hultcrantz Begravningsbyrå
    2021-04-19
    Tog kontakt pga ett dödsfall i släkten och jag blev väl mottagen.
    Hej Inger! Tack för att vi fick ert förtroende att hjälpa till i samband med begravningen och för att du tog dig tiden att lämna ett omdöme. Hälsningar från oss på Hultcrantz. Hultcrantz Begravningsbyrå
    2021-04-14
    Begravning
    Mycket bra
    Höga förväntningar som införlivades
    Hej Mats! Tack för att vi fick ert förtroende att hjälpa till i samband med begravningen och för att du tog dig tiden att lämna ett omdöme. Hälsningar från oss på Hultcrantz. Hultcrantz Begravningsbyrå
    2021-04-01
    Då detta var första gången med kontakt för just detta, av min fars bortgång, så var det proffiga och vi fick snabb service. Jag/vi kände oss omhändertagna och fick hela tiden uppföljning på vad och hur allt skulle bli/ske. Ödmjuka och allt i värdighet med min fars begravningscermoni. Från dödsdagen fram till boupptäckning har allt fungerat ypperligt. Kan verkligen varmt rekomendera Hultcrantz. Jakob som vi har haft, har funnits där och har svarat snabbt på både telefon och mejl. Proffsiga, ödmjuka och hög service, vilket betyder otroligt mycket i sorgen som man går igenom. De tar sig tid för en och lyssnar. Högsta poäng och fint bemötande.
    Hej Angelica! Tack för att vi fick ert förtroende att hjälpa till i samband med begravningen och för att du tog dig tiden att lämna ett omdöme. Hälsningar från oss på Hultcrantz. Hultcrantz Begravningsbyrå
    2021-03-31
    Begravning av vår mamma Ulla i Västerås
    Hej Lars-Göran! Tack för att vi fick ert förtroende att hjälpa till i samband med begravningen och för att du tog dig tiden att lämna ett omdöme. Hälsningar från oss på Hultcrantz. Hultcrantz Begravningsbyrå
    2021-03-24
    Ett mycket proffsigt bemötande och hjälp vid min pappas bortgång i början av året. Innefattar allt de har gjort (och gör) i dessa frågor. Allt från första mötet, vid begravningen till all hjälp vid bouppteckning etc.
    De har verkligen levt upp till förväntningarna.
    Har inget att jämföra med men jag kommer att anlita dem när/om vi kommer i samma situation igen.
    Hej Carina! Tack för att vi fick ert förtroende att hjälpa till i samband med begravningen och för att du tog dig tiden att lämna ett omdöme. Hälsningar från oss på Hultcrantz. Hultcrantz Begravningsbyrå
  • Lars L
    2021-03-17
    Fint första mottagande
    Allt har fungerat!
    Officiant Carina gjorde begravningen ljus och fin
    Alla deltagare tyckte likadant
    Så all heder till Carina
    Vår kontakt Joel skapade en varm och trygg känsla i all sorg
    Högsta betyg till Hultcrantz
    Hej Lars! Tack för att vi fick ert förtroende att hjälpa till i samband med begravningen och för att du tog dig tiden att lämna ett omdöme. Hälsningar från oss på Hultcrantz. Hultcrantz Begravningsbyrå
    2021-03-16
    Vi har fått hjälp med allt som har med en äldre förälders bortgång inklusive speciella önskemål: dödsannonser i div tidningar, planering av begraving, införskaffande av personlig kista från utlandet, ordna med musiker, ordna med blommor enligt specifika krav, trycka program tillika tackkort, sätta upp ett digitalt minnesrum, video-inspelning av begravning, boka resturang till minnesstunden efter begravningen, bouppteckning med juridisk rådgivning. m.m.
    Allt har fungerat mycket bra och vi har känt ett person'igt bemötande och speciellt begravningsentreprenören Carina har verkligen ställt upp på alla sätt för att hjälpa oss.
    Några mindre förbättringsförslag: bättre hjälp med hur man sätter upp minnesrummet, varken vi eller Hultcrantz förstod riktigt hur verktyget fungerade innan leverantörens service kopplades in, information från början om att streamingtjänst gick att ordna (även om det var dyrt), snabbare svarstider från juristen ang. bouppteckning etc. ( dessa tog ibland mer än en vecka).
    Men på det hela taget är vi mycket nöjda. Varmt tack.
    Hej Christina! Tack för att vi fick ert förtroende att hjälpa till i samband med begravningen och för att du tog dig tiden att lämna ett omdöme. Hälsningar från oss på Hultcrantz. Hultcrantz Begravningsbyrå
    2021-03-14
    Mycket bra, trevlig och stöttande hjälp i en period då man verkligen behöver det.
    Hej Andreas! Tack för att vi fick ert förtroende att hjälpa till i samband med begravningen och för att du tog dig tiden att lämna ett omdöme. Hälsningar från oss på Hultcrantz. Hultcrantz Begravningsbyrå
    2021-03-12
    - Begravning
    - Bemötandet var mycket professionellt
    - Mina förväntningar på Hultcrantz uppfylldes till fullo
    - Jag kan rekommendera Hultcrantz till vänner och bekanta
    Hej Nils-Erik! Tack för att vi fick ert förtroende att hjälpa till i samband med begravningen och för att du tog dig tiden att lämna ett omdöme. Hälsningar från oss på Hultcrantz. Hultcrantz Begravningsbyrå
    2021-03-12
    Trevliga , kremering och transport av min avlidna far. Svårt att skriva något mer pga allt varit över telefon , hon i Västerås och jag i Skövde
    Hej Heli! Tack för att vi fick ert förtroende att hjälpa till i samband med ers fars bortgång och för att du tog dig tiden att lämna ett omdöme. Hälsningar från oss på Hultcrantz. Hultcrantz Begravningsbyrå
    2021-03-10
    Väldigt bra bemötande av Magnus och Carina på Hultcrantz.
    Hej Mikael! Tack för ditt att vi fick ert förtroende att hjälpa till i samband med begravningen och för att du tog dig tiden att lämna ett omdöme. Hälsningar från oss på Hultcrantz. Hultcrantz Begravningsbyrå
    2021-03-09
    Väldigt värdigt, smidigt och professionellt hanterat.
    Hej Pontus! Tack för ditt att vi fick ert förtroende att hjälpa till i samband med begravningen och för att du tog dig tiden att lämna ett omdöme. Hälsningar från oss på Hultcrantz. Hultcrantz Begravningsbyrå
    2021-03-06
    Vi beställde tjänsten begravning för min moster. Bemötande var lugnt, fint och behagligt. Ingen stress, vi kunde samtala om det mesta hela tiden
    Förväntningarna var ju lite annorlunda under rådande omständigheter men det var inget som var negativt.
    Vi är mycket nöjda med all arrangemang runt min fina moster
    Hej Kristina! Tack för ditt att vi fick ert förtroende att hjälpa till i samband med begravningen och för att du tog dig tiden att lämna ett omdöme. Hälsningar från oss på Hultcrantz. Hultcrantz Begravningsbyrå
    2021-03-05
    Jag tycker att första mötet var mycket proffsigt och väldigt förtroendeingivande.
    Därefter tycker jag att återkopplingen var dålig. Begravningen hölls en måndag och jag hade fått besked om att vi skulle ha ett samtal och gå igenom denna innan.

På fredagen kring 16.00 ringer jag själv upp och då meddelas det att det är en annan person som skall hålla i begravningen.
    Detta gjorde mig mycket stressad och hade uppskattat en tidigare återkoppling om möte inför stunden.Fick känslan av att om jag inte ringt upp själv hade ingen hört av sig.

Sammanfattningsvis om känslan hade hållt i sig från första mötet hade det varit en väldigt bra känsla, och tråkigt att det kändes struligt och stress så tätt inpå.

Helena
    Hej Helena! Tack för din recension. Tråkigt att du upplevde att det blev stressigt inför begravningsceremonin. Begravningsrådgivaren som har hand om begravningen försöker alltid att följa med vid själva ceremonin också, men tyvärr går det inte alltid. Du är alltid välkommen att höra av dig till oss om du känner att du vill prata om det i lugn och ro. Bästa hälsningar Hultcrantz Begravningsbyrå Hultcrantz Begravningsbyrå
    2021-03-05
    Oflexibla
    Gammaldags
    Saknade kundanpassning
    Hej Lars! Tack för dina synpunkter. Du är alltid välkommen att höra av dig till oss om du känner att du vill prata om det i lugn och ro. Bästa hälsningar Hultcrantz Begravningsbyrå Hultcrantz Begravningsbyrå
    2021-02-20
    Begravningsrådgivning och bouppteckning

Mycket bra bemötande

Levde upp till mina förväntningar

Lätt att få kontakt och svar på mina frågor
    Hej Lena! Tack för att vi fick ert förtroende att hjälpa till i samband med begravningen. Hälsningar från oss på Hultcrantz. Hultcrantz Begravningsbyrå
    2021-02-18
    Vi har köpt begravning av närstående och har blivit bra bemötta under hela processen och det har motsvarat våra förväntningar.
    Hej Stefan! Tack för att vi fick ert förtroende att hjälpa till i samband med begravningen. Hälsningar från oss på Hultcrantz. Hultcrantz Begravningsbyrå
    2021-02-18
    Fick hjälp att ordna med en begravning och allt som hör till. Jag hade egentligen inga förväntningar då jag aldrig fixat med någon begravning tidigare, men alla som jag var i kontakt med var väldigt trevliga, förstående och hjälpsamma och gjorde sitt bästa för att stötta i en svår tid.
    Hej Filippa! Tack för att vi fick ert förtroende att hjälpa till i samband med begravningen. Hälsningar från oss på Hultcrantz. Hultcrantz Begravningsbyrå
  • Lars-Göran L
    2021-02-18
    Utmärkt skött Rekomenders av mig.
    Hej Lars-Göran! Tack för att vi fick ert förtroende att hjälpa till i samband med begravningen. Hälsningar från oss på Hultcrantz. Hultcrantz Begravningsbyrå
    2021-02-18
    Hjälp med begravning. Vi blev rekommenderade Hultcrantz av vänner som också förlorat sina föräldrar.
    Vi är mycket nöjda. Vänligt bemötande och professionellt agerande.
    Carina Liljeblad
    Hej Carina! Tack för att vi fick ert förtroende att hjälpa till i samband med begravningen. Hälsningar från oss på Hultcrantz. Hultcrantz Begravningsbyrå
    2021-02-14
    Begravning av pappa.
    Värdigt.
    Hej Håkan! Tack för att vi fick ert förtroende att hjälpa till i samband med begravningen. Hälsningar från oss på Hultcrantz. Hultcrantz Begravningsbyrå
    2021-02-01
    Ett mjukt, vänligt o professionellt bemötande i en situation där livets ändlighet gjorde sig påmint.
    Kunde inte fått ett bättre bemötande och respons i vår stora sorg, inkännande i kombination med saklig information. Kan bara säga Stort TACK 🙏
    Hej Heidrun! Tack för att vi fick ert förtroende att hjälpa till i samband med begravningen. Hälsningar från oss på Hultcrantz. Hultcrantz Begravningsbyrå
    2021-01-31
    Väldigt fint bemötande, empatisk personal. Otroligt inlyssnande . Gjorde ceremonin fantastiskt ljus och fin, frågade hela tiden innan hur vi ville ha det. Tacksamhet är det jag känner.
    Hej Maria! Tack för att vi fick ert förtroende att hjälpa till i samband med begravningen. Hälsningar från oss på Hultcrantz. Hultcrantz Begravningsbyrå
    2021-01-28
    Köp av begravningsuppdrag samt hjälp med bouppteckning. Väldigt bra bemötande och våra förväntningar om en värdig begravning tycker vi att företaget levde upp till. Alla tyckte vi fick en fin begravning.
    2021-01-19
    Mycket bra bemötande och bra hemsida
    Hej Inger! Tack för att vi fick ert förtroende att hjälpa till i samband med begravningen. Hälsningar från oss på Hultcrantz. Hultcrantz Begravningsbyrå
    2021-01-19
    Kom till Hultcrantz för att få hjälp med begravning och juridik.

Vänligt och förstående bemött.

Var ledsen och vilse , med dom hjälpte mej igenom detta och hade många goda tips och kunskap om ALLT !

Kan verkligen rekommendera Hultcrantz och Jacob som gjorde ett fantastiskt jobb .Känt mej trygg hela vägen och med Jacob som bollplank kan det inte bli bättre! Hoppas på ett bättre 2021!

Endsam är inte stark ,ta hjälp av Proffs !!
    Hej Thomas! Tack för att vi fick ert förtroende att hjälpa till i samband med begravningen. Hälsningar från oss på Hultcrantz. Hultcrantz Begravningsbyrå
    2021-01-05
    Vi fick ett mycket varmt och tryggt bemötande av Carina Dalfjord som ledde oss genom alla förberedelser och beslut inför urnsättningen av vår älskade lilla mamma.
    Vi hade inga förväntningar, behövde endast hjälp vilket vi helt och hållet fick.
    Hej Åsa! Tack för att vi fick ert förtroende att hjälpa till i samband med begravningen. Hälsningar från oss på Hultcrantz. Hultcrantz Begravningsbyrå
    2021-01-01
    Väldigt trevligt och bra bemött. Proffsiga och hjälpsamma
    Hej Marie! Tack för att vi fick ert förtroende att hjälpa till i samband med begravningen. Hälsningar från oss på Hultcrantz. Hultcrantz Begravningsbyrå
    2020-12-19
    Vi köpte begravningscermoni i korsets kapell. Allting sköttes jättefin och värdigt av Magnus & Carina. Vi ger högsta betyg.
    Hej Kent! Tack för att vi fick ert förtroende att hjälpa till i samband med begravningen. Hälsningar från oss på Hultcrantz. Hultcrantz Begravningsbyrå
    2020-12-12
    Begravningen blev precis som vi hoppades på. Fint och värdigt. Vi kände oss trygga med personalen som var kunniga.
    Hej Mari-louis! Tack för att vi fick ert förtroende att hjälpa till i samband med begravningen. Hälsningar från oss på Hultcrantz. Hultcrantz Begravningsbyrå
    2020-12-11
    Hjälp med begravning.
    Vänligt bemött, blev lyssnad på, tog mina önskemål på allvar.
    Förväntningarna har hittills infriats, några uppdrag återstår.
    Hej Annika! Tack för att vi fick ert förtroende att hjälpa till i samband med begravningen. Hälsningar från oss på Hultcrantz. Hultcrantz Begravningsbyrå
    2020-12-03
    Vänligt bemötande vid kontakt kring vår käras begravning. Fin följsamhet och återkoppling.
    Hej Anna! Tack för att vi fick ert förtroende att hjälpa till i samband med begravningen. Hälsningar från oss på Hultcrantz. Hultcrantz Begravningsbyrå
    2020-12-02
    Begravning för min älskade lilla mamma.
    Personalen på Hultcrantz är mycket trevliga och kompetenta. Bemötandet man får i sorgens stund är enastående. Anlitade denna byrå även när min pappa gick bort och kommer att göra det igen om det skulle behövas.
    På mammas begravning hade vi också en officiant från byrån, det blev så bra alltihopa. Begravningen var mycket vacker.
    Hej Susanna! Tack för att vi fick ert förtroende att hjälpa till i samband med begravningen. Hälsningar från oss på Hultcrantz. Hultcrantz Begravningsbyrå
    2020-11-28
    Vi anlitade Hultcrantz begravningsbyrå för alla tjänster som ingår före och efter en begravning.
    Det var Carina Dalfjord som blev vår begravningsentreprenör, och från första stund fick vi ett stort förtroende för henne.
    Hon skötte uppgiften professionellt, samtidigt som visade ett personligt engagemang när man som anhörig inte har koll på allt.
    Hon svarade snabbt på alla frågor, både på mail och i telefon.
    Eftersom vi är så nöjda med Hultcrantz, har vi också anlitat deras jurist för bouppteckning.

Med vänlig hälsning Ingela Bröms
    Hej Ingela! Tack för att vi fick ert förtroende att hjälpa till i samband med begravningen. Hälsningar från oss på Hultcrantz. Hultcrantz Begravningsbyrå
    2020-11-25
    Begravning och bouppteckning. Allt fungerade precis som förväntat. De tog hand om allt. Ett trevlig bemötande av en förstående begravningsrådgivare som ordnade allt som hade med begravningen att göra. Jag kan verkligen rekommendera Hultcrantz!
    Hej Patrik! Tack för att vi fick ert förtroende att hjälpa till i samband med begravningen. Hälsningar från oss på Hultcrantz. Hultcrantz Begravningsbyrå
    2020-11-11
    Vi fick rådgivning efter dödsfallet och hjälp att ordna begravningen av en kusin och vän utan nära anhörig. Det bemötande och den vägledning vi fick var professionell med värme. Vi hade ingen tidigare erfarenhet av Hultcrantz Begravningsbyrå men de svarade mycket väl upp mot de förväntningar en kan ha på en begravningsbyrå och begravningsrådgivare.
    Jag rekommenderar dem gärna till andra som behöver hjälp med alla frågor i samband med dödsfall och begravning.
    2020-11-10
    Vår familj har sen tidigare anlitat Hultcrantz begravningsbyrå. Vi har nu anlitat byrån för begravning och bouppteckning. Vi är mycket nöjda med det sätt vi blivit bemötta av företaget/dess representanter och på det sätt allt genomförts och de kontakter vi fortlöpande haft med företaget
    2020-11-07
    Allt för mycket höll på att bli riktigt galet. Rekommenderar verkligen INTE denna begravningsbyrå, i alla fall inte begravningsentreprenör Jacob Berglind.
    Exempel på vad som blev fel:
    *Bild till begravningsannons ändrades och streck som bara skulle antydas fylldes i skarpa, varför tror man att man skickar in en felaktig bild?
    *Fick lov att själv ta kontakt med begravningsentreprenören för att höra om vi inte skulle lämna in några kläder som den avlidne skulle ha i kistan
    *Begravningsentreprenören tappade bort bilden på vår gravsten så den fick skickas in 2 ggr.
    *Fel tid för begravningen publicerades i den avlidnes minnesruna
    *Det var dåligt ljud via streaminglönken av begravningsakten. När jag nämnde detta för begravningsentreprenören efteråt ursäktade han detta med att det var nytt för dem. Har mandenna tjänst ska man testat innan så det blir perfekt, finns inga ursäkter.
    *En begravningsakt är inget annonsjippo,Begravningsentreprenören satte upp en annonspelare i kyrkas förmak straxinnan begravningsaktens start för att tala om att Hultkrantz begravningsbyrå streamade begravningen
    Hej Elisabeth! Vad tråkigt att vi inte levde upp till dina förväntningar! Vi vill alltid att ni som kunder ska få bästa tänkbara hjälp. Du är varmt välkommen att kontakta mig för att berätta om dina upplevelser så att vi kan få möjlighet att se över hur vi ännu bättre kan kvalitetssäkra våra rutiner kring dessa frågor samt se om vi kan hjälpa dig på något sätt ytterligare. Angående streamingen så vill jag redan här förklara hur jag ser på det. Vi har sedan Coronautbrottet arbetat mycket med att få denna tjänst att fungera, då den kan göra stor skillnad för människor som inte kan vara med på begravningen. Jag är generellt sätt nöjd med de streamingar vi genomfört, men vi är inte experter inom detta område, vilket gör att vi aldrig kan leverera en tjänst i samma sätt som ex en TV-kanal. Såväl internetuppkoppling, personalens kunnande, akustikbilden i en kyrka samt många andra faktorer kan tyvärr ställa till det. Det är vi alltid tydliga med när vi erbjuder denna tjänst vilket även framgår tydligt av de avtal vi skriver med er som kunder. Vad gäller den "rollup" vi sätter upp i kyrkan med information om att vi streamar begravningen så är den alls inte avsedd för marknadsföringssyfte. Vi har medvetet valt att göra den så tydliga vi kan då vi är skyldiga att se till så att alla begravningsgäster vet om att begravningen streamas av hänsyn till den personliga integriteten. Du är som sagt varmt välkommen att höra av dig till mig! Edward Götmar edward.gotmar@gotmars.se 0705-167137 Marknadsansvarig Hultcrantz och Götmarsgruppen Hultcrantz Begravningsbyrå
    2020-10-23
    Vi köpte begravning, samt bouppteckning med allt vad det innefattar. Ett plus förJoel Kellerman med sitt lugn, han skyndade inte fram något.
    Tack för din recension Inga-Lill! Hultcrantz Begravningsbyrå
    2020-10-22
    Hultcrantz hjälpte mig med begravningen av en nära anhörig. Bemötandet var underbart, fick chansen att träffa flera medarbetare och alla var hjälpsamma.
    Allt gick som det ska på bästa möjliga sätt.
    Hultcrantz medarbetare var professionella utan att tappa medmänskligheten, som är viktiga aspekter i sådana situationer.
    2020-10-21
    Ansvariga för hantering av allting kring begravning av anhörig.
    Otroligt kompetent företag med stor erfarenhet och fantastiskt serviceinriktad personal. Proaktiva och personliga på ett underbart sätt. Levererar mer än vad vi förväntade!

Kan bara lämna de allra bästa rekommendationer!!!
    2020-10-19
    Ett proffesionellt bemötande med stor respekt, samtidigt smidigt med snabba gensvar och ageranden på skiftande frågor. Rekommenderas varmt.
  • Hans S
    2020-10-15
    Begravningstjändter i samband med vår mors bortgång

Vi har blivit väl bemötta av samtliga och fått o h hjälp och stöd med det vi brhövt.

Eftersom vi använde oss av Hultkrantz när pappa avled kan vi konstatera att de utför sina tjänster på ett mycket bra sätt.

Tack
    2020-10-06
    Allt har fungerat på bästa sätt i en svår tid. Tack
    2020-09-30
    Pappas begravning och bouppteckning.
    Allt blev så fint och bra. Proffsigt bemötande från all er personal. Fina lokaler vid våra möten och vi fick den tid vi behövde. Kan inte se vad som skulle kunnat gjorts bättre.
    Lätt att få kontakt med er och snabb återkoppling på våra frågor.
    Rekommenderar er gärna till andra!
    Tack 🙏🏼.
    2020-09-28
    Hjälp med begravning av min pappa.

Blev otroligt fint bemött gällande arrangemanget, mycket empati och stöd inför begravningen men även uppföljning hur allt gått. Tydligt med vilka kostnader det skulle bli och förslag för mig att ta ställning till. Fick även en väldigt fin minnesbok där även bilder ingick.

Blev mycket bättre än vad jag trodde.

Kan rekommendera Hultcrantz till 100%
    2020-09-25
    Genom hela begravnings pressen har Hultcrantz uppträtt på det mest professionella sätt vi kunnat tänka oss.
    2020-09-18
    Väldigt trevligt bemötande och varmt
    2020-09-17
    Begravning och minnesstund. Bra bemötande. Bra genomfört alltihop.