Hultcrantz Begravningsbyrå

Sturegatan 22, 722 13 Västerås — Visa karta

Välkommen till Hultcrantz Begravningsbyrå!

Vi är en auktoriserad begravningsbyrå som står för förtroende och trygghet i livets allra viktigaste skeenden. Vi hjälper dig med juridisk rådgivning när du ska bli sambo, köpa hus, gifta dig, bli förälder eller när en anhörig lämnat oss.

Hos oss på Hultcrantz Begravningsbyrå kan du på ett enkelt sätt i lugn och ro planera begravning online genom att välja vilken typ av ceremoni, begravningsform, gravplats, musik, programkort, kista, gravsten och mycket mer. Du kan förstås även göra detta tillsammans med din begravningsrådgivare som finns där och stöttar. Vi har lång erfarenhet inom branschen och vårt motto är alltid omtanke i minsta detalj. Varmt välkommen till Hultcrantz Begravningsbyrå!
13:00-17:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 111 kunder tycker om Hultcrantz Begravningsbyrå

• 2020-10-23

Inga-lill S skrev om Hultcrantz Begravningsbyrå
    Vi köpte begravning, samt bouppteckning med allt vad det innefattar. Ett plus förJoel Kellerman med sitt lugn, han skyndade inte fram något. Läs mer
  • 2020-10-22

Henry G skrev om Hultcrantz Begravningsbyrå
    Hultcrantz hjälpte mig med begravningen av en nära anhörig. Bemötandet var underbart, fick chansen att träffa flera medarbetare och alla var hjälpsamma.
    Allt gick som det ska på bästa möjliga sätt.
    Hultcrantz medarbetare var professionella utan att tappa medmänskligheten, som är viktiga aspekter i sådana situationer. Läs mer
  • 2020-10-21

Håkan L skrev om Hultcrantz Begravningsbyrå
    Ansvariga för hantering av allting kring begravning av anhörig.
    Otroligt kompetent företag med stor erfarenhet och fantastiskt serviceinriktad personal. Proaktiva och personliga på ett underbart sätt. Levererar mer än vad vi förväntade!

Kan bara lämna de allra bästa rekommendationer!!! Läs mer
  • 2020-10-19

Tomas L skrev om Hultcrantz Begravningsbyrå
    Ett proffesionellt bemötande med stor respekt, samtidigt smidigt med snabba gensvar och ageranden på skiftande frågor. Rekommenderas varmt. Läs mer
  • Hans S

2020-10-15

Hans S skrev om Hultcrantz Begravningsbyrå
    Begravningstjändter i samband med vår mors bortgång

Vi har blivit väl bemötta av samtliga och fått o h hjälp och stöd med det vi brhövt.

Eftersom vi använde oss av Hultkrantz när pappa avled kan vi konstatera att de utför sina tjänster på ett mycket bra sätt.

Tack Läs mer
  • 2020-10-06

Lennart Å skrev om Hultcrantz Begravningsbyrå
    Allt har fungerat på bästa sätt i en svår tid. Tack Läs mer
  • Slagbrand A

2020-09-30

Slagbrand A skrev om Hultcrantz Begravningsbyrå
    Pappas begravning och bouppteckning.
    Allt blev så fint och bra. Proffsigt bemötande från all er personal. Fina lokaler vid våra möten och vi fick den tid vi behövde. Kan inte se vad som skulle kunnat gjorts bättre.
    Lätt att få kontakt med er och snabb återkoppling på våra frågor.
    Rekommenderar er gärna till andra!
    Tack 🙏🏼. Läs mer
  • 2020-09-28

Catarina W skrev om Hultcrantz Begravningsbyrå
    Hjälp med begravning av min pappa.

Blev otroligt fint bemött gällande arrangemanget, mycket empati och stöd inför begravningen men även uppföljning hur allt gått. Tydligt med vilka kostnader det skulle bli och förslag för mig att ta ställning till. Fick även en väldigt fin minnesbok där även bilder ingick.

Blev mycket bättre än vad jag trodde.

Kan rekommendera Hultcrantz till 100% Läs mer
  • 2020-09-25

Krister S skrev om Hultcrantz Begravningsbyrå
    Genom hela begravnings pressen har Hultcrantz uppträtt på det mest professionella sätt vi kunnat tänka oss. Läs mer
  • 2020-09-18

Elvy H skrev om Hultcrantz Begravningsbyrå
    Väldigt trevligt bemötande och varmt Läs mer
  • 2020-09-17

Åse S skrev om Hultcrantz Begravningsbyrå
    Begravning och minnesstund. Bra bemötande. Bra genomfört alltihop. Läs mer
  • 2020-09-17

Nancy W skrev om Hultcrantz Begravningsbyrå
    Hjälp med att gå igenom allt gällande begravningen.

Mycket bra bemött och där man gick igenom allt.

Hade inga direkta förväntningar annat än att jag vet att många anlitar begravningsbyrån. De infriades helt och hållet och allt som de ombesörjde. Det var ordning och reda verkligen!

Det är så mycket som ska ordnas alltifrån hur dödsannonsen ska se ut till att bestämma allt inför begravningen med beställning av blomsterarrangemang till hur minnesstunden ska vara mm. Allt har de ombesörjt och vi har haft mycket god kontakt via mail och telefon. Mjukt och fint bemötande, mycket proffsigt! Läs mer
  • 2020-09-16

Tomas L skrev om Hultcrantz Begravningsbyrå
    Hultcrantz har varit väldigt professionella i sitt bemötande.
    Vi har använt Hultcrantz 4 ggr tidigare och dom har alltid uppfyllt våra förväntningar. Läs mer
  • 2020-09-12

Anders P skrev om Hultcrantz Begravningsbyrå
    Mycket trevligt och professionellt bemötande i anledning av vår son’s bortgång.

Hultcrantz Begravningsbyrå får 5 Stjärnor av oss /

Jytte & Kaj Pedersen Läs mer
  • 2020-09-03

Heide-marie F skrev om Hultcrantz Begravningsbyrå
    Jacob på Hultcrantz har tagit hand om vår mors begravning på bästa tänkbara sätt. Med omtänksamhet och nogrannhet har han väglett hos genom hela processen. Läs mer
  • Jajie S

2020-09-02

Jajie S skrev om Hultcrantz Begravningsbyrå
    Ett bra bemötande i en svår tid. Det kändes tryggt att få ett professionellt bemötande. De förväntningar vi hade blev uppfyllda det är ju lite svårt att göra en hel marknads bedömning eftersom detta var vårt första dödsfall i familjen.
    Vi är ju inte riktigt i mål ännu det är namnbricka och urnsättning som återstår, men jag kommer att lämna de bästa rekommendationer om jag blir tillfrågad.
    Tack för ett bra jobb
    Jajie Skoog Läs mer
  • 2020-08-19

Pål D skrev om Hultcrantz Begravningsbyrå
    Ett människokännande bemötande Läs mer
  • 2020-08-17

Lennart M skrev om Hultcrantz Begravningsbyrå
    Jag anlitade Hultcrantz för att arrangera min mors begravning och fick ett mycket bra bemötande. Hultcrantz ´känner jag till sedan tidigare då de även arrangerade min fars begravning för några år sedan. Allt fungerade perfekt även denna gång. Läs mer
  • 2020-08-14

Lena H skrev om Hultcrantz Begravningsbyrå
    Jag anlitade Hultcrantz begravningsbyrå för att få hjälp med min mans begravning. Jag och min mans dotter blev mottagna och bemötta på ett värdigt sätt. Begravningen genomfördes precis så som vi önskat.. Kontakten med begravningsbyrån , såväl före som efter begravningen, har varit god. Jag skulle kunna rekommendera Hultcrantz begravningsbyrå till goda vänner. Läs mer
  • 2020-08-12

Ann-charlott N skrev om Hultcrantz Begravningsbyrå
    Bra kommunikation, lätt att få kontakt med handläggare,
    dock lite strul med faktureringen.

beställde helhetslösning Läs mer
  • 2020-08-12

Marie N skrev om Hultcrantz Begravningsbyrå
    En begravning.
    Vi blev bemötta bra på alla sätt.
    Förväntningarna var väl att det skulle vara att dom lyssnade på våra önskemål.. Och ja mer än väl levde dom upp till de.
    Vi hade en önskan om en lättsam fartfull låt.. Och den gjorde om i text och även musik för att passa👍
    Min helhetsbild av dom är bara positiv. Läs mer
  • 2020-08-01

Kai H skrev om Hultcrantz Begravningsbyrå
    Har under åren fått hjälp med två begravningar av närstående .
    Mycket professionellt bemött , respektfullt ,
    Ingen stress och inget försäljarbemötande utan ,saklig information , om vad företaget kan erbjuda .
    Kommer även att utnyttja deras juridiska avdelning för bouppteckning samt arvskifte .Kai Haldin Läs mer
  • 2020-07-27

Roland C skrev om Hultcrantz Begravningsbyrå
    Begravning av knära anhörig. Proffsigt arangerat och trevlig och tillmötesgående personal. Läs mer
  • 2020-07-24

Annelie L skrev om Hultcrantz Begravningsbyrå
    De uppfyllde våra förväntningar och vi blev bra bemötta Läs mer
  • 2020-07-23

Johan T skrev om Hultcrantz Begravningsbyrå
    Bemötandet och all hjälp jag fått är i absolut toppklass. Kände mig varmt välkommen edan första gången jag klev in på Begravningsbyrån.
    Vägledningen och alla tips etc var såå proffsigt.

Johan Tillgren Läs mer
  • 2020-07-10

Mats A skrev om Hultcrantz Begravningsbyrå
    Vi blev trevligt bemötta i vår sorg. Sen brukar ett möte ang. en begravning vara "tungt" och jobbigt,men det här gick så fint Läs mer
  • 2020-07-03

Eva W skrev om Hultcrantz Begravningsbyrå
    Begravning
    Bra bemötande
    Nöjda Läs mer
  • 2020-07-03

Lena G skrev om Hultcrantz Begravningsbyrå
    Hjälp med allt rörande begravning av min far samt juristtjänster med bouppteckning och arvskifte, allt mycket trevligt och professionellt utfört, är mycket nöjd med bemötande och tjänster, kommer att anlita byrån i framtiden för liknande. Läs mer
  • 2020-06-27

Ulla K skrev om Hultcrantz Begravningsbyrå
    Begravning och bouppteckning.

Blev vänligt bemött och det gick lugnt och fint till.

Allt gick bra och begravningen var vacker och rofylld.

Jag rek företaget varmt till mina vänner. Läs mer
  • 2020-06-25

Charlotte K skrev om Hultcrantz Begravningsbyrå
    Fick ett väldigt fint bemötande och de är flexibla. De kom hem för samtal pga coronan. Blommor vid begravningen var så otroligt fina, så allt perfekt så här länge! Läs mer
  • 2020-06-20

Inger W skrev om Hultcrantz Begravningsbyrå
    Köpte begravningstjänst. Blev bemött med vänlighet, empati och respekt från första samtalet. Läs mer
  • 2020-06-17

Maria H skrev om Hultcrantz Begravningsbyrå
    Bra bemötande
    Bra information kring begravningen vad som sker i olika steg
    Fin begravning blev ett ljust och fint minne i en svår stund Läs mer
  • 2020-06-12

Sofi B skrev om Hultcrantz Begravningsbyrå
    Personligt och omtänksamt bemötande i en svår stund, då det är svårt att själv tänka på alla detaljer. Christel på Hultcrantz lotsade oss igenom planering och begravning på ett fint sätt så att vår kära Eva fick ett fint farväl pandemin till trots. Läs mer
  • 2020-06-01

Gunilla J skrev om Hultcrantz Begravningsbyrå
    Vi är mycket nöjda med hjälpen vid min mans begravning , allt fungerade fint. Läs mer
  • 2020-05-28

Gunilla P skrev om Hultcrantz Begravningsbyrå
    Begravning. Mycket bra. Inga fick bra information om hur allt skulle gå till. Mycket bra. Läs mer
  • 2020-05-25

Annelie E skrev om Hultcrantz Begravningsbyrå
    En fin och bra upplevelse.
    Har inga erfarenheter och därav inga speciella förväntningar. Läs mer
  • 2020-05-17

Hans J skrev om Hultcrantz Begravningsbyrå
    Inleddes med bra bemötande och bra planering av begravning etc
    Därefter har processen inte fungerat men efter påminnelse och rättning har slutprodukten (begravningen) ändå blivit bra.
    Exempel på saker som inte fungerat om vi anhöriga inte varit aktiva.
    Kläder borttappade (glömt)
    Kort till kista borttappat (glömt)
    Oklarhet om antal deltagare på minnesstund trots att vi per mail angivit antal
    Komplettering av gravyr på befintlig gravsten har inte kommit igång enligt förväntad tidplan
    Slutomdöme;
    Produkten blev till slut bra men vi anhöriga har fått stötta upp i processen Läs mer
  • 2020-05-06

Birgitta S skrev om Hultcrantz Begravningsbyrå
    Ger ett seriöst och kunnigt intryck. Läs mer
  • 2020-05-05

Per-arne D skrev om Hultcrantz Begravningsbyrå
    Begravning.
    Mycket bra.
    Ja.
    Bäst. Läs mer
  • 2020-05-01

Birgitta K skrev om Hultcrantz Begravningsbyrå
    Ett vänligt och varsamt bemötande vad gäller hjälp vid begravningen.Hultcrantz begravningsbyrå har så här långt levt upp till mina förväntningar. Läs mer
  • 2020-04-30

Marianne A skrev om Hultcrantz Begravningsbyrå
    Vi fick hjälp med begravning, som de gjorde på ett fantastiskt sätt. Carina har varit så trevlig och hjälpsam på alla sätt. Läs mer
  • 2020-04-30

Lena D skrev om Hultcrantz Begravningsbyrå
    Begravning och bouppteckningen. Fint bemötande, bra info och vi är mycket nöjda med all hjälp vi fått. Läs mer
  • 2020-04-16

Ann-marie N skrev om Hultcrantz Begravningsbyrå
    Trevligt och professionell begravningsbyrå! Läs mer
  • 2020-03-28

Bertil Ö skrev om Hultcrantz Begravningsbyrå
    Begravning, fint bemötande under hela kontakttiden.
    Allt sköttes bra gick lugnt och fint till. Läs mer
  • 2020-03-23

EDWARD W skrev om Hultcrantz Begravningsbyrå
    I used Hultcrantz to organise the funeral of my wife who died of cancer. They conducted themselves not only professionally but also very humanely. My agent, Jacob, was kind and calm. He made me feel at ease and I found I could talk to him about my wife, what she was like, her interests, and of course her wishes for the funeral. Owing to circumstances and people coming from the UK, we had to make some changes to her wishes. Jacob was pragmatic. He helped me overcome any worry about not observing Eva's final wishes. So we decided, together, to have the funeral, not in a village church, but a wonderful funeral chapel in Västerås. Jacob's colleague, Carina, read the address in English. It was moving and beautifully paced, her voice was light yet strong. Some of the music was chosen by my wife before she died. The performance by Markus Norrman and Stefan Appelquist was superb. Of course everyone was very sad, but Hultcrantz gave such good support and many hugs of friendship. I was deeply impressed and would recommend them wholeheartedly to anyone who finds themselves in a situation where they have lost a loved one. Läs mer
  • 2020-03-20

Anita E skrev om Hultcrantz Begravningsbyrå
    Proffsigt, ödmjukt, högtidligt men ändå lättsamt bemötande.
    Inget fattades. Varma rekommendationer. Läs mer
  • 2020-03-18

Inger A skrev om Hultcrantz Begravningsbyrå
    Jag bad om hjälp vid begravning av min far K-G Andersson, jag blev mycket bra och trevligt bemött. Jag var vilsen när jag tog kontakt och blev lugn när jag insåg att ni kan stötta och hjälpa. Jag är jättenöjd med era insatser och råd, tack! Jag tycker allt gick över förväntan. Alla har varit bra och trevliga, lugna och trygga under hela handläggningen.
    Med vänliga hälsningar Inger Andersson Läs mer
  • 2020-03-16

Ingemar H skrev om Hultcrantz Begravningsbyrå
    Vi är mycket nöjda med bemötandet och service från Hultcrantz. Officianten utförde ett proffsigt jobb. Kan rekommenderas. Läs mer
  • 2020-03-16

Tore J skrev om Hultcrantz Begravningsbyrå
    Jag kontaktade Hultcrantz Begravningsbyrå i samband med min frus bortgång i januari 2020
    Från första samtalet har bemötandet från företaget varit över förväntan och detta har så fortsatt genom hela processen. Vi har bemötts med en fantastisk empati, femstjärnig service och mycket mycket värme.
    Hultcrantz rekommenderas varmt❤️
    Med vänlig hälsning,
    Tore Johansson och barnen. Läs mer
  • 2020-03-14

Anne H skrev om Hultcrantz Begravningsbyrå
    En helt ny situation för mig, att få hjälp med min mosters begravning.
    VI blev väl mottagna och fick en så fin guidning i vår vilsenhet av hur man gör, ödmjukaste med en avslappnat och ett tålmodigt bemötande.
    Hade nog inte förväntat mig så mycket mer än praktiskt få till det.
    Är mycket nöjd med allt kring planering och utförande. Läs mer

Sturegatan 22, 722 13 Västerås

Tjänsteföretag lever på sitt goda ryckte