Alla kategorier Mäklare Västra Götaland Ulricehamn Husinspektörn Sjuhärad AB

Vings Sjögården 202, 523 98 Hökerum — Visa karta

Läs vad 1 kund tycker om Husinspektörn Sjuhärad AB

• Ola B
    Ola B skrev om Husinspektörn Sjuhärad AB
    Husinspektörn i Sjuhärad (eller Joachim Becker, som mannen bakom företaget heter) är möjligen Sveriges bästa besiktningsman, och vid nästa husköp är det definitivt honom jag kommer anlita igen!

Vi var väldigt oroliga då vi skulle köpa vårt hus via en (tyvärr) oseriös mäklare/säljare. Vi lade därför stor möda och tid på att hitta en erkänt duktig och pålitlig besiktningsman som absolut inte slarvar eller missar viktiga saker. Till slut hittade vi "Husinspektörn", som sedan många år varit känd för just sin noggrannhet, och vi kunde inte varit mer nöjda med vårt val!

Becker visade sig snart göra skäl för sitt goda rykte, och tillsammans gick vi igenom vad som kändes som varenda kvadratcentimeter av huset, både på utsidan och insidan... Här knusslades det verkligen inte med tid och möda! Ett tag var jag nästan orolig att vi inte skulle hinna med hela huset, men Joachim gav helt enkelt inte upp utan tog sig igenom varje vrå med oförtröttlig noggrannhet!

Han verkade kunna precis varje detalj om alla bygglagar och konstruktioner, och han lämnade en massa bra tips på förbättringar, pekade ut risker, och förklarade lugnt och pedagogiskt sådant man själv inte var insatt i. När vi väl var klara med inspektionen och protokollet ställdes samman kände jag mig mycket tryggare med husköpet, för trots att det hade framkommit en massa nya fel och problem så var detta nu kända risker som jag kunde förhålla mig till, och som jag sedan tog med mig till mäklare/säljare.

TL;DR: Joachim Becker är grym på det han gör, och jag ger honom mina varmaste rekommendationer! Läs mer

Bästa mäklarna i Ulricehamn:

Byvägen 29, 43836, LANDVETTER