HusmanHagberg Järfälla

Vasaplatsen 15, 177 57 Järfälla — Visa karta

Hos oss jobbar Sthlm läns mest rekommenderade mäklare 2018 och vi har för 4:e året i rad intagit pallplats som bästsäljande mäklarkontor i hela HusmanHagberg Sverige - Vi börjar där andra nöjer sig!

Vår historia sträcker sig långt tillbaka till den tid då Ingemar Hagberg år 1967 började sin karriär i Järfälla under namnet Ingemar Hagberg Fastighetsbyrå. Det arbete som då lades ner, för nu över 50 år sedan, är en av hörnstenarna i dagens framgångsrika kontor, HusmanHagberg Järfälla. Visionen om att alltid se människan bakom varje affär, att orka vara mäklaren som alltid tar ett steg längre och som i alla lägen tar ansvar för kunden tills dess att affären är slutförd och kunden känner sig nöjd, lever kvar än idag.

För oss är det oerhört viktigt att vara mycket noggranna i valet av medarbetare så att vi tillsammans skapar det bästa teamet där du som kund alltid finner någon som passar just dig. Vi är idag 12 anställda som alltid ger dig som kund bästa möjliga service. I teamet är vi 6 män och 6 kvinnor i åldrarna 26-56 år. Vi talar flertalet språk såsom svenska, engelska, finska, kurdiska, persiska och syrianska, vilket är en oerhörd styrka i kundrelationer och underlättar för dig att hitta just din mäklare.

Vi har två fina kontor i kommunen, i Jakobsberg och Viksjö. I Viksjö har vi förmånen att i dagsläget vara det enda mäklarkontoret placerat i Viksjö centrum med mellan 30-40% marknadsandel. Att vara störst är inte detsamma som att vara bäst på det vi gör och bäst i kommunen där vi jobbar. Vi ger dig som kund kvalitet, stor erfarenhet med över 50 år i kommunen men framförallt en trygghet. Därför kan vi stolt säga att vi är mäklaren som 2018 förmedlade flest antal villa/radhus i kommunen – något vi självklart är oerhört glada och stolta över och ska fortsätta att arbeta för i framtiden.

Att välja mäklare är enkelt om du värdesätter erfarenhet och passion för bostadsdrömmar. Totalt har vi hos oss 132 års mäklarerfarenhet och vi brinner för att hjälpa dig vidare på bästa möjliga sätt. Vi hälsar dig välkommen till våra kontor i Jakobsberg eller Viksjö!

Läs vad 480 kunder tycker om HusmanHagberg Järfälla

• 2019-11-12

Piyaporn A skrev om Mariana Hanna en del av HusmanHagberg Järfälla
    Väldigt duktig ,sympatisk och flexibel mäklare. Är super nöjd! Läs mer

Beyan B skrev om Torbjörn Johansson en del av HusmanHagberg Järfälla
    Jag har köpt en lägenhet i Barkarby. Blev bemött väl. Läs mer

Elinor S skrev om Botan Barzanji en del av HusmanHagberg Järfälla
    Köp av bostadsrättslägenhet. Har endast hunnit titta på lägenheten 1 gång och skrivit under köpeavtal.
    Bra bemötande. Läs mer

Björn Johan H skrev om Per Stenmark en del av HusmanHagberg Järfälla
    Sålt friliggande villa om 156 m2.
    Mäklaren bemötte oss med tydliga besked om hur processen kommer gå till samt vad vi bör fokusera på inför de olika stegen. Han var ärlig och tydlig och gav inte ogrundat hopp om ett högt fsg pris. När väl detta landat och processen avslutats var vi ganska nära förväntningarna men en bit kvar till förhoppningarna. Samtidigt får vi väl tolka det som att mäklaren har väldigt bra koll på marknaden i vårt område och är synnerligen kompetens inom sin verksamhet. Läs mer
  • 2019-11-10

Vahdeta A skrev om Per Stenmark en del av HusmanHagberg Järfälla
    Jag har köp en lägenhet, bemötande av mäklaren var ok Läs mer
  • 2019-11-10

Marielle J skrev om Torbjörn Johansson en del av HusmanHagberg Järfälla
    Jag köpte ett hus av Torbjörn. Han var tillgänglig och tog sig tid att svara på alla frågor.
    Han försökte få till affär. Noggrann och trevlig. Det som var tråkigt var att det kom in bud efter att vi bokat att skriva kontrakt. Tycker att man bör säga till säljare och köpare att vill ni boka kontraktstid så tar vi inte emot fler bud fram tills tiden för kontraktskrivningen.
    Känslan när man ställt sig in på att köpa ett hus för ett pris och sen dyker nya köpare upp känns inte bra. Det gör tyvärr att hela känslan för köpet dras ner. Läs mer
  • 2019-11-09

Rana N skrev om Per Stenmark en del av HusmanHagberg Järfälla
    Jag har köpt bostadsrätt och jag fick alla information från Per Stenmark som mäklare. Han förklarade för mig vad innehåller i handlingar och skickar mejlar till mig. Läs mer
  • 2019-11-08

Susann A skrev om Per Stenmark en del av HusmanHagberg Järfälla
    Jag och min syster har sålt vår mors lägenhet. Per Stenmark var en mycket bra hjälp. Per är tydlig och effektiv, tar ett helhetsansvar över affären. Dessutom mycket trevlig. Läs mer
  • 2019-11-08

Ameera N skrev om Per Stenmark en del av HusmanHagberg Järfälla
    Hej
    Jag har köpt ett hus och möte var väldigt bra med Per han beskriv och berätta om allt jag är jätte nöjd med honom. Han bra mäklaren Läs mer

Lena L skrev om Erika Aspenberg fd. Fernström en del av HusmanHagberg Järfälla
    Vi köpte hus med Erika som mäklare och vi är nöjda! Erika var ett proffs hela vägen i husaffären! Tack Läs mer
  • 2019-11-07

Martin S skrev om Erika Aspenberg fd. Fernström en del av HusmanHagberg Järfälla
    Erika gjorde ett fantastiskt arbete med att sälja vårt hus. Hon var väldigt engagerad från start till mål. Vi hade höga förväntningar redan innan, men som hon också överträffade. Vi är supernöjda och rekommenderar henne varmt! Läs mer
    2019-11-07 Erika F svarar Martin S
    Tack Martin, det gläder mig att höra att du känner dig så nöjd och att det blev trevliga och bra köpare.
  • 2019-11-07

Therese S skrev om Erika Aspenberg fd. Fernström en del av HusmanHagberg Järfälla
    Otroligt engagerad och duktig. Läs mer
    2019-11-07 Erika F svarar Therese S
    Tusen tack för förtroendet och det värmer att du känner dig nöjd!
  • 2019-11-02

Sebastian F skrev om Johan Aspenberg en del av HusmanHagberg Järfälla
    Jag har sålt en lägenhet på 57 kvm.
    Johan är otroligt proffesionell i sitt arbete. Han ger ett lugnt och skönt intryck till sina kunder (mig). Jag kan varmt rekommendera honom till andra. Johan är i min bok 5 av 5. Läs mer
  • 2019-10-29

Ann-mari A skrev om Mariana Hanna en del av HusmanHagberg Järfälla
    Mariana är mycket kompetent, trevlig och framförallt envis mäklare. Hon hjälpte mig att sälja min bostadsrätt i Viksjö och trots trög marknad gav hon inte upp utan körde envist på med visningar vilket till slut gav resultat! Hon hade kontinuerlig kontakt med mig från början till slut vilket kändes professionellt och förtroendeingivande. Jag kan varmt rekommendera Mariana. Läs mer
  • 2019-10-27

Hoshiar A skrev om Erika Aspenberg fd. Fernström en del av HusmanHagberg Järfälla
    Jag har köpet ett kedjehus.
    Jag har bemötts jätte bra
    Jag förväntade mig ett trevligt och proffsigt bemötande, och det fick jag. Läs mer
    2019-10-28 Erika F svarar Hoshiar A
    Det gläder mig att du upplever det så eftersom jag lägger ner mycket tid på att få köpare att känna sig trygga inför sitt livs största affär. Tack!
  • 2019-10-27

Janne L skrev om Erika Aspenberg fd. Fernström en del av HusmanHagberg Järfälla
    Trevlig och kunnig och noggrann.
    Trevlig och kunnig och noggrann.
    Trevlig och kunnig och noggrann. Läs mer
    2019-10-28 Erika F svarar Janne L
    Tack Janne, skönt för er båda att bostaden är såld och ni kan blicka vidare mot nya mål i livet. Tackar ödmjukast för förtroendet att fått hjälpt er!
  • 2019-10-26

Caroline H skrev om Erika Aspenberg fd. Fernström en del av HusmanHagberg Järfälla
    Erika har på alla sätt varit otroligt hjälpsam och tillmötesgående, kan rekommendera henne till alla - köpare som säljare... Läs mer
    2019-10-28 Erika F svarar Caroline H
    Vad gulligt av dig, tack! Lägenheten kommer passa er utmärkt, och vilka solnedgångar ni får njuta utav! Magiskt! Tack till er båda för fin kontakt och förståelse för processen i samband med budgivningen. Må så gott!

Nawar S skrev om Erika Aspenberg fd. Fernström en del av HusmanHagberg Järfälla
    Hon var trävlig och professionell. Läs mer
    2019-10-28 Erika F svarar Nawar S
    Tack detsamma, vi ses framöver!
  • Sofia Johanna Ö

2019-10-23

Sofia Johanna Ö skrev om Anders Trotzig en del av HusmanHagberg Järfälla
    Detta var andra gången jag sålde hus med Anders. Jag är super nöjd med honom. Anders har en energi som jag inte sätt hos många andra mäklare, han finns alltid tillgänglig och förklarar sin strategi på ett pedagogiskt sätt.
    Anders var på plats under besiktningen och fotograferingen för att kunna ge köpare så bra hjälp som möjligt.
    Han kommer med bra tips och väljer med omsorg de andra personerna som finns med i processen när man säljer hus (besiktningsmän och fotograf).

Jag rekommenderar Anders för andra som vill ha en engagerad och tillförlitlig mäklare. Läs mer
  • 2019-10-23

Mikael S skrev om Erika Aspenberg fd. Fernström en del av HusmanHagberg Järfälla
    Sålt bostadsrätt. Hon lägger ner mycket energi för att både köpare och säljare ska bli nöjda. Hanterar försäljningen snabbt och förklarar alla knepigheter på ett utmärkt sätt. Läs mer
    2019-10-28 Erika F svarar Mikael S
    Tack, det gläder mig att du är nöjd och kände ett förtroende för mig och min kompetens och erfarenhet. Alla knepigheter blev lösta och du en erfarenhet rikare efter många år i Jakobsberg och bostaden. Väl mött på tillträdet!
  • 2019-10-23

Christina R skrev om Erika Aspenberg fd. Fernström en del av HusmanHagberg Järfälla
    Köpt en trea av Erica, mkt proffsig och personlig. Läs mer
    2019-10-28 Erika F svarar Christina R
    Tack Tina! Det löste sig ju bra tillslut, glad för din skull!
  • Jonas L

2019-10-22

Jonas L skrev om Erika Aspenberg fd. Fernström en del av HusmanHagberg Järfälla
    Vi både köpte och sålde vårt radhus tillsammans med Erika. Jag är jättenöjd med henne. Hon ingav inga falska förhoppningar och gav mig en trygghet i försäljningen. Läs mer
    2019-10-28 Erika F svarar Jonas L
    Tack Jonas! Att få samtalet från er om att ni var så nöjda 2013 när ni köpte och nu vill ha min hjälp i försäljningen, det värmde mycket! Mer än ni kanske tror. Det har varit ett fint samarbete där jag nu av hela mitt hjärta hoppas att ni kommer vidare på bästa möjliga sätt. Tack för förtroendet och väl mött vid tillträdet.
  • 2019-10-20

Oktay S skrev om Botan Barzanji en del av HusmanHagberg Järfälla
    Han är ärlig noggran mycket samarbeta med båda köpare och själare. Läs mer
  • 2019-10-19

Hamayon A skrev om Mariana Hanna en del av HusmanHagberg Järfälla
    Mariana har varit mycket trevlig och proffsig i sitt arbete 👍 Läs mer
  • 2019-10-17

Christopher F skrev om Torbjörn Johansson en del av HusmanHagberg Järfälla
    Lätt att kommunicera med, tydlig, förstående och bra idéer.
    Det var en långdragen försäljning och i och med det, kändes även han lite trött på den. Läs mer

Eva E skrev om Botan Barzanji en del av HusmanHagberg Järfälla
    Jag har köpt en lägenhet.
    Jag blev bemött på ett alldeles utmärkt sätt.
    Förväntningarna var inte så väldigt höga men Botan levde upp till dem och lite till.
    Upplevelsen var mycket positiv och Botan var en del av den. Läs mer

Niclas J skrev om Botan Barzanji en del av HusmanHagberg Järfälla
    Jag har vid detta tillfälle sålt en bostadsrätt.
    Jag är en återkommande kund till just Botan.
    Har haft han som mäklare vid tre tillfällen, ett köp och två försäljningar.

Botan är en duktig och engagerad mäklare. Han antar sig objekten och lägger själ i dom.
    Han får mig som kund att känna mig trygg och att jag får en bra överblick över det som händer i affären.

Jag är mycket nöjd och kommer att komma tillbaka vid förtida försäljningar/ köp! Läs mer
  • 2019-10-14

Birgitta Maria Katarina D skrev om Botan Barzanji en del av HusmanHagberg Järfälla
    Har sålt en bostadsrätt 4 rok.
    Botan har varit trevlig, kunnig och hela tiden hållit mig uppdaterad om vad som hänt och vad som blir nästa steg i processen.
    Kan varmt rekommendera honom. Läs mer
  • 2019-10-13

Nese K skrev om Botan Barzanji en del av HusmanHagberg Järfälla
    Köpt paranötsgränd av honom.
    Vår upplevelse var att han lyssnade och kom till saken.
    Mycket tydlig
    Vi var nöjda Läs mer
  • 2019-10-10

Uno S skrev om Per Stenmark en del av HusmanHagberg Järfälla
    jag har sålt en etagelägenhet på 90 kvadratmeter, och på 4rok.

På ett bra sätt.

Jag hade inga färväntningar utan mäklaren har gjort vad han kunde med tanke på säljmarknaden.

så här efteråt tycker jag att han har gjort ett bra jobb.
    Jag tycker att samarbetet fungerade utmärkt mellan mig och mäklaren. Så jag är nöjd att försäljningen av min lägenhet.
    Jag har stort förtroende för Husman Hagberg som jag tidigare
    haft att göra med.
    Mina bästa hälsningar till Per Stenmark.
    Från Uno Stedman. Läs mer
    2019-10-11 Per S svarar Uno S
    Hej Uno, stort tack för ditt omdöme. Vi fick verkligen kämpa tillsammans.
  • 2019-10-10

Zhiyu L skrev om Mariana Hanna en del av HusmanHagberg Järfälla
    bra bra bara bra och bra och bra och bra och bra Läs mer
  • 2019-10-09

Faezeh S skrev om Per Stenmark en del av HusmanHagberg Järfälla
    Lägehet
    Ekedalsvägen
    Mäklaren är dåligt på sitt jobb
    Jag är nid och tack sam Läs mer
    2019-10-10 Per S svarar Faezeh S
    Hej, tack för ditt omdöme och för att du tog dig tid. Lite osäker på vad du menar när nu skriver att mäklaren är dålig på sitt jobb, samtidigt som du ger högsta betyg. Kan det vara så att något blev lite fel i din formulering? Vi ses på tillträdet.
  • 2019-10-09

Dhimitraq C skrev om Botan Barzanji en del av HusmanHagberg Järfälla
    He was very helpful during the whole process. He answered all our questions and guide us in the best possible way.
    I can recommend him without a doubt. Läs mer
  • Linda N

2019-10-08

Linda N skrev om Botan Barzanji en del av HusmanHagberg Järfälla
    Köpt en lägenhet. Mycket bra bemött, samt återkoppling vid frågor kring lägenheten och försäljningen. En mäklare som jag starkt rekommenderar. Läs mer

Mattias N skrev om Anders Trotzig en del av HusmanHagberg Järfälla
    Tillmötesgående. Trevlig. Noggrann. Proffsig.
    Fick hjälp att sälja en trea på 84 kvm. Supernöjd! Läs mer

Sara Helena S skrev om Per Stenmark en del av HusmanHagberg Järfälla
    Mycket proffsig och erfaren mäklare. Alltid lätt att få kontakt med, ger bra råd och stöd och är samtidigt lyhörd för vad vi som säljare önskar. Skulle absolut välja Per igen om försäljning skulle bli aktuell igen i framtiden. Läs mer
    2019-10-08 Per S svarar Sara Helena S
    Hej Sara, stort tack för att du tog dig tid att ge mig konkret feedback, det känns oerhört angeläget att hela tiden försöka utveckla sitt arbetssätt.

Anette O skrev om Anders Trotzig en del av HusmanHagberg Järfälla
    Trevlig, ödmjuk & utmärkt service Läs mer

Göran S skrev om Per Stenmark en del av HusmanHagberg Järfälla
    Sålt villa i Viksjö.
    Per är alltid tillgänglig, snabb på att ge bra svar på de frågor vi har haft. Läs mer
  • 2019-10-01

Annelie E skrev om Johan Aspenberg en del av HusmanHagberg Järfälla
    Sålt villa! Snabb på att återkoppla, trevlig och proffsig! Läs mer

Eva L skrev om Botan Barzanji en del av HusmanHagberg Järfälla
    Botan sålde vår 3a helt problemfritt. Han lyssnade på våra önskemål och kom med rekommendationer utan att bestämma över våra huvuden. Trevlig , rolig och ärlig kille! Läs mer

Stefan E skrev om Johan Aspenberg en del av HusmanHagberg Järfälla
    har agerat utmärkt på alla plan. Seriös och kompetent. Skulle verkligen rekommendera honom . Läs mer

Karl E skrev om Botan Barzanji en del av HusmanHagberg Järfälla
    Köpte en tvåa på Lädersättravägen 107. Vi är väldigt nöjda med vårt bemötande och fortsatt kontakt med Botan. Det var i vissa stunder det var svårt att få kontakt eller veta vad som hände, men det löste sig alltid bra. Väldigt genomgående och hjälpsam under både visningar och kontraktskrivningen. Läs mer
  • Carola H

2019-09-30

Carola H skrev om Anders Trotzig en del av HusmanHagberg Järfälla
    Köpt en fin 2a på 71 kvm i Viksjö
    Anders har bemött på bästa sätt
    Och ingett gott förtroende.
    Han har visat stort kundfokus och förståelse.
    Bra hantering av själva processen innan/efter affär
    Med stor kunskap som ingav ett lugnande intryck och trygghet
    I affären.
    MvhCarola Läs mer
  • 2019-09-27

Sofie-Louise Å skrev om Per Stenmark en del av HusmanHagberg Järfälla
    Köpt en lägenhet i Kallhäll.
    Bra och tryggt bemötande. Läs mer
  • Emilia Z

2019-09-24

Emilia Z skrev om Mariana Hanna en del av HusmanHagberg Järfälla
    Vi köpte vårat första radhus från Mariana Hanna allt gick snabbt och smidigt. Hon var snabb på att svara, flexibel när vi skulle ses för att skriva kontrakt, Professionell, och pålitlig. Vi är jätte nöjda. Läs mer
  • 2019-09-23

Zana M skrev om Mariana Hanna en del av HusmanHagberg Järfälla
    Mariana var enkel att ha och göra med, väldigt tillmötesgående och snabb på att svara. Lyckades pyssla ihop en träff med säljaren samma dag vi la vårat bud för ett snabbt och smidigt köp. Läs mer
  • 2019-09-22

Parivash G skrev om Johan Aspenberg en del av HusmanHagberg Järfälla
    Jag köpte en fristående hus på Plommonvägen 1 i Viksjö.
    Jag upplevde Johan från första möte och till idag som en trevlig, kunnig, hjälpsam, förtroendegivande och pålitlig mäklare.
    Han är strukturerad vilket är extrem viktig. Läs mer

Lotta B skrev om Torbjörn Johansson en del av HusmanHagberg Järfälla
    Har sålt en lgh i Barkarbystaden. Har gjort affärer med samme mäklare tidigare. Alltid samma proffsiga bemötande. Han är noggrann, tydlig. Återkopplar alltid med vad som händer. Partisk åt båda hållen. Helt enkel toppenkille. Läs mer
    2019-09-23 Torbjörn J svarar Lotta B
    Hej!
    Tack för dina fina ord och tack för att jag återigen har fått förtroendet att få hjälpa till med ytterligare en försäljning.
    Ha det fint så hörs vi igen inför tillträdet.

Halidan N skrev om Botan Barzanji en del av HusmanHagberg Järfälla
    Botan är trevlig, tydlig, hjälpsam och ansvarsfull. Läs mer

Patrick B skrev om Anders Trotzig en del av HusmanHagberg Järfälla
    Enkel och trevlig mäklare som gjorde ett bra jobb. Kändes personligt och inte enbart som ett arbete. Läs mer

Vasaplatsen 15, 177 57 Järfälla