HusmanHagberg Järfälla

Vasaplatsen 15, 177 57 Järfälla — Visa karta

Hos oss jobbar Sthlm läns mest rekommenderade mäklare 2018 och vi har för 4:e året i rad intagit pallplats som bästsäljande mäklarkontor i hela HusmanHagberg Sverige - Vi börjar där andra nöjer sig!

Vår historia sträcker sig långt tillbaka till den tid då Ingemar Hagberg år 1967 började sin karriär i Järfälla under namnet Ingemar Hagberg Fastighetsbyrå. Det arbete som då lades ner, för nu över 50 år sedan, är en av hörnstenarna i dagens framgångsrika kontor, HusmanHagberg Järfälla. Visionen om att alltid se människan bakom varje affär, att orka vara mäklaren som alltid tar ett steg längre och som i alla lägen tar ansvar för kunden tills dess att affären är slutförd och kunden känner sig nöjd, lever kvar än idag.

För oss är det oerhört viktigt att vara mycket noggranna i valet av medarbetare så att vi tillsammans skapar det bästa teamet där du som kund alltid finner någon som passar just dig. Vi är idag 12 anställda som alltid ger dig som kund bästa möjliga service. I teamet är vi 6 män och 6 kvinnor i åldrarna 26-56 år. Vi talar flertalet språk såsom svenska, engelska, finska, kurdiska, persiska och syrianska, vilket är en oerhörd styrka i kundrelationer och underlättar för dig att hitta just din mäklare.

Vi har två fina kontor i kommunen, i Jakobsberg och Viksjö. I Viksjö har vi förmånen att i dagsläget vara det enda mäklarkontoret placerat i Viksjö centrum med mellan 30-40% marknadsandel. Att vara störst är inte detsamma som att vara bäst på det vi gör och bäst i kommunen där vi jobbar. Vi ger dig som kund kvalitet, stor erfarenhet med över 50 år i kommunen men framförallt en trygghet. Därför kan vi stolt säga att vi är mäklaren som 2018 förmedlade flest antal villa/radhus i kommunen – något vi självklart är oerhört glada och stolta över och ska fortsätta att arbeta för i framtiden.

Att välja mäklare är enkelt om du värdesätter erfarenhet och passion för bostadsdrömmar. Totalt har vi hos oss 132 års mäklarerfarenhet och vi brinner för att hjälpa dig vidare på bästa möjliga sätt. Vi hälsar dig välkommen till våra kontor i Jakobsberg eller Viksjö!

Läs vad 515 kunder tycker om HusmanHagberg Järfälla

• 2020-01-20

Abdoul Azziz K skrev om Erika Aspenberg fd. Fernström en del av HusmanHagberg Järfälla
    Väl bemött och trevlig att göra med . Läs mer
  • 2020-01-20

Emma W skrev om Erika Aspenberg fd. Fernström en del av HusmanHagberg Järfälla
    När marknaden svajade till var det tryggt att ha Erika som mäklare. Hon hade hela tiden en tydlig strategi och ledde med fast hand processen framåt. Läs mer
  • 2020-01-13

Thomas C skrev om Per Stenmark en del av HusmanHagberg Järfälla
    Vi anlitade Per Stenmark på Husman & Hagberg när vi åter igen skulle försöka sälja vår villa i Viksjö och tänk han var precis vad som behövdes!! Per är otroligt professionell, han är kunnig och har en otrolig social kompetens. Han har även det där som är så viktigt (tycker vi) när man säljer...att hela tiden få återkoppling! Måste säga att allt gick som "en dans" - han fortsätter också att briljera med allt efterarbete som kommer med deklarationer, betalning av skatter osv... I dag med facit i hand vet jag inte om jag skulle rekommendera någon annan än just Per. Nöjda, glada och tacksamma för all hjälp är vi! Läs mer
    2020-01-13 Per S svarar Thomas C
    Hej Thomas, stort tack för förtroendet och er viktiga feedback som är en förutsättning för att fortsättningsvis kunna utvecklas. Önskar er fortsatt lycka till i nya bostaden.
  • 2020-01-01

Natthaya C skrev om Torbjörn Johansson en del av HusmanHagberg Järfälla
    Jag har köpt bostadsrätt. Men mäklaren var inte riktigt ärlig. Läs mer
  • 2019-12-26

Ulla Brita L skrev om Torbjörn Johansson en del av HusmanHagberg Järfälla
    Bra bemött i allt!

Rekommenderar mäklaren! Läs mer
  • 2019-12-17

Robert I skrev om Anders Trotzig en del av HusmanHagberg Järfälla
    Anders hjälpte mig att sälja min bostadsrätt. Anders har varit väldigt proffsig, stöttande och förstående under hela processen.
    Anders har ihärdigt jobbat under dygnets alla vakna timmar med att samtala med eventuella köpare, hålla privatvisningar med kort framförhållning mm. Och hela tiden hållt mig ständigt uppdaterad om läget.
    Jag väljer gärna Anders som mäklare igen vid framtida försäljning. Läs mer
  • 2019-12-17

Veronica H skrev om Mariana Hanna en del av HusmanHagberg Järfälla
    Proffsigt & trevligt bemötande! Vi är jättenöjda med försäljningen av vår lägenhet. Läs mer
  • 2019-12-13

Lotta B skrev om Per Stenmark en del av HusmanHagberg Järfälla
    Har köpt ett radhus i Järfälla genom HusmanHagberg. Har använt denna mäklarfirma många gånger i familjen. Alltid lika nöjd över deras proffsighet. Både som köpare och säljare. Per Stenmark är kunnig, saklig och tydlig. Alltid glad och har trevligt bemötande. Man känner sig trygg både som säljare o köpare. Läs mer
    2019-12-16 Per S svarar Lotta B
    Hej Lotta, stort tack för ert fortsatta förtroende för oss på HusmanHagberg.
  • 2019-12-12

Diana N skrev om Erika Aspenberg fd. Fernström en del av HusmanHagberg Järfälla
    We bought an apartment in Järfälla, Sunnanvindsgränd 113. From the very beginning, Erika was very helpful, especially since we don't speak Swedish. Each of our questions was answered very quickly and we successfully completed our purchase. Her professionalism and kindness were at a high level. DIANA Läs mer
  • 2019-12-12

Momcilo N skrev om Erika Aspenberg fd. Fernström en del av HusmanHagberg Järfälla
    We bought an apartment in Järfälla, Sunnanvindsgränd 113. From the very beginning, Erika was very helpful, especially since we don't speak Swedish. Each of our questions was answered very quickly and we successfully completed our purchase. Her professionalism and kindness were at a high level. Momcilo and Diana Nozinic. Läs mer
  • Karashash A

2019-12-12

Karashash A skrev om Torbjörn Johansson en del av HusmanHagberg Järfälla
    Allt fungerade bara bra👌👌👌👌🤗 Läs mer
    2019-12-12 Torbjörn J svarar Karashash A
    Hej!
    Tack för att ni lämnade ett omdöme och för förtroendet att få hjälpa till med affären. Roligt att ni har upplevt att allt har gått bra.
    Jag önskar er en fridfull Jul och ett lyckosamt 2020.
  • 2019-12-11

Avin H skrev om Erika Aspenberg fd. Fernström en del av HusmanHagberg Järfälla
    Bostadsrätt
    Trevligt bemötande
    Ja hon levde till våra förväntningar Läs mer
  • Marita A

2019-12-10

Marita A skrev om Erika Aspenberg fd. Fernström en del av HusmanHagberg Järfälla
    Har sålt en lägenhet via
    Husman Hagberg
    Kunnigt mycket trevligt bemötande , marknaden är lite mer stilla
    så det blev rätt bra ändå.
    Mycket bra och smidig upplevelse Läs mer

Sedat A skrev om Torbjörn Johansson en del av HusmanHagberg Järfälla
    Kändes bra att ha Torbjörn som mäklare för affären. Han är kunnig inom sitt område, flexibel och tydlig. Läs mer
    2019-12-12 Torbjörn J svarar Sedat A
    Hej Sedat!
    Tack för att ni lämnade ett omdöme och roligt att ni upplevde att allt har gått bra med ditt köp.
    Vi hörs igen i januari inför tillträdet. Jag önskar er en fridfull Jul och ett lyckosamt 2020.

Monica Linnéa S skrev om Per Stenmark en del av HusmanHagberg Järfälla
    Bra bemötande, pålitlig och professionell. Han gjorde sitt jobb så som jag förväntat mig. Läs mer
    2019-12-09 Per S svarar Monica Linnéa S
    Hej Monica, stort tack för att du tog dig tid att ge mig din feedback och för ditt förtroende att hjälpa dig med försäljningen av din bostad.

Jon-reidar B skrev om Torbjörn Johansson en del av HusmanHagberg Järfälla
    Proffsigt bemötande. Sålde min lägenhet snabbt och smidigt. Läs mer
    2019-12-12 Torbjörn J svarar Jon-reidar B
    Hej!
    Tack för förtroendet att få hjälpa dig med din försäljning och roligt att du har upplevt att allt har gått bra med försäljningen.
    Vi hörs igen inför tillträdet i januari. Jag önskar samtidigt dig en fridfull Jul och ett lyckosamt 2020.
  • 2019-12-07

Malin B skrev om Erika Aspenberg fd. Fernström en del av HusmanHagberg Järfälla
    I en skakig marknad har Erika gjort min försäljning till den bästa möjliga. Jag valde Erika som min mäklare efter vårt första möte, hon kändes rätt på alla sätt och hon har bevisat sitt värde för mig 100 gånger om.
    Jag flyttade från min bostadsrätt och bosatte mig 50 mil bort redan innan försäljningen drog igång, trots detta har själva försäljning av bostadsrätten inte varit något problem trots avståndet, tack vare Erikas intresse och engagemang för mig som kund. Hon har hjälpt till med allt hon kunnat för att underlätta för mig.
    Hade jag valt mäklare igen, så hade jag valt Erika. Läs mer
    2019-12-10 Erika F svarar Malin B
    Fina du, vilken resa vi haft men nu kan du äntligen vända blad och blicka mot ett nytt kapitel i livet. Önskar dig all lycka med husbygget och kärleken!
  • 2019-12-05

Taban N skrev om Erika Aspenberg fd. Fernström en del av HusmanHagberg Järfälla
    vi har köpt tomt hon har varit positiv och rekommenderas som bra säljare och hon var trevlig och social parson vi tack henna
    for allt Läs mer
    2019-12-10 Erika F svarar Taban N
    Tack själva, skall bli spännande att följa vad ni kommer bygga på tomten!
  • 2019-12-04

Nathalie L skrev om Botan Barzanji en del av HusmanHagberg Järfälla
    Botan är otroligt serviceminded och har varit mån om att hålla oss uppdaterade under hela processen och säkerställt att vi har fått den informationen som vi behöver. Han inger förtroende nästan direkt och har ett trevligt bemötande. Vidare är han tillgänglig dygnet runt, flexibel och svarade på alla frågor vi hade. Han har mött alla våra förväntningar och det känns som han gör det där lilla extra för en. Sammanfattningsvis är vi väldigt nöjda med vår upplevelse och skulle rekommendera honom till andra. Läs mer
  • 2019-12-03

Mari Ingeborg W skrev om Anders Trotzig en del av HusmanHagberg Järfälla
    Har sålt hus. Anders hade stor förståelse för vad uppdraget innebar. Läs mer
    Anders T gillar detta
  • 2019-12-03

Daniel S skrev om Erika Aspenberg fd. Fernström en del av HusmanHagberg Järfälla
    Köpte ett hus och fick all hjälp jag kunde begära. Samt ett trevligt bemötande.
    //Daniel Läs mer
    2019-12-10 Erika F svarar Daniel S
    Det gläder mig att höra, tack! Önskar er en god jul så hörs vi av!
  • Abdul A

2019-12-02

Abdul A skrev om Erika Aspenberg fd. Fernström en del av HusmanHagberg Järfälla
    Köpt radhus.
    Blev bemött på bästa sätt, ärlighet.
    Mina förväntningar levde mäklaren upp till.
    vi är så glad att just Erika var mäklaren. Hon va ärlig, trevlig, rak på sak samt tillgänglig.
    Abdul. Läs mer
    2019-12-10 Erika F svarar Abdul A
    Det är inte lätt när något sker för första gången och det skall bemötas med hjälpsamhet och respekt. Jag är glad att ni snabbt kände er trygga med mig och processen som sådan, ni har ju dessutom köpt finaste radhuset, stort grattis igen!
  • 2019-11-28

Ylva A skrev om Erika Aspenberg fd. Fernström en del av HusmanHagberg Järfälla
    Köpte en bostadsrätt i Järfälla som Erika förmedlade. Erika ingav mycket stort förtroende genom att vara trevlig, professionell och påläst. Läs mer
    2019-11-28 Erika F svarar Ylva A
    Tack Ylva, skönt att höra att mitt mål är uppnått i hur du som köpare upplever mig och processen. Väl mött vid tillträdet i februari och en god jul önskar jag dig sålänge!
  • 2019-11-22

Azhar Saleem M skrev om Anders Trotzig en del av HusmanHagberg Järfälla
    Jag ville sälja mitt hus och jag kontakt med Husman Hagberg. Anders Trotzig som mäklare hjälpte mig att sälja ut. Han är mycket erfaren och professionell mäklare. Jag är mycket glad och nöjd Läs mer
  • 2019-11-21

Linus M skrev om Erika Aspenberg fd. Fernström en del av HusmanHagberg Järfälla
    Köpte en etta på 30 kvadratmeter.

Jag tog kontakt med henne under pågående försäljning av bostaden. Hon var helt fantastisk och lät mig komma på en privat visning tidigt på morgonen. Så jag fick se lägenheten. Uppskattas väldigt mycket att hon tog sin dyrbara tid och gjorde det.
    Hon var väldigt glad och positiv.

Mina förväntningar: En mer stel person som var insatt i jobbet bara.
    Mäklaren: Mjuk och tillmötesgående. Hon gav mycket information som jag som första-lägenhets-köpare tackar ödmjukast för. Alla mina ”dumma” frågor besvarades med ett lugn och med ett intresse för mig som person.
    TLDR: Hon överträffade alla mina förväntningar av en mäklare.

En otroligt bra mäklare som tog sin tid att besvara mina frågor och funderingar. Hon tog sig tid för mig och var pedagogisk i allt. Jag fick ett otroligt fin förtroende för Erika. Jag tipsar gärna alla att ha henne som mäklare. När jag säljer om några år så vet jag vem jag ska anställa i alla fall! Läs mer
    2019-11-21 Erika F svarar Linus M
    Men wow, vad glad jag blir Linus! Stort grattis till din första bostad och det värmer att du känner dig så trygg och väl bemött. Önskar dig en fin helg!
  • 2019-11-20

Jamie A skrev om Botan Barzanji en del av HusmanHagberg Järfälla
    Professionellt bemötande och väldigt noggrann med sitt arbete, rekommenderas starkt Läs mer
  • 2019-11-20

Piyaporn A skrev om Botan Barzanji en del av HusmanHagberg Järfälla
    Jätte trevlig och kunnig mäklare Läs mer

Stefan Erik Åke L skrev om Botan Barzanji en del av HusmanHagberg Järfälla
    Botan Barzanji har sålt vårat radhus i viksjö och vi har varit väldigt nöjda med honom. Vi har alltid fått snabba svar från honom och han har hela tiden varit tillgänglig för oss. Vi letade efter en mäklare som vi kände förtroende för och som vi kunde höra av oss till med våra frågor och funderingar. Botan har visat att han är en mäklare som man kan lita på och som gör sitt yttersta för att säljare och köpare ska bli nöjd. Vi kan varmt rekommendera honom. Läs mer

Sophie I skrev om Per Stenmark en del av HusmanHagberg Järfälla
    Fick ett väldigt trevligt och professionellt bemötande av Per
    En bra stöttning och uppdatering under hela processen

Är riktigt nöjd och glad! Läs mer
    2019-11-19 Per S svarar Sophie I
    Hej Sophie, stort tack för din feedback, viktigt för mig.

Nese K skrev om Johan Aspenberg en del av HusmanHagberg Järfälla
    Sålt vår radhus via Johan.
    Vi är väldigt nöjda med bemötandet av honom. Bästa är att han är lugn och besvarar alla frågor med stor kunskap och trevligt sätt. Läs mer
  • 2019-11-18

Bernt S skrev om Anders Trotzig en del av HusmanHagberg Järfälla
    Professionell
    Duktig och kunnig Läs mer
  • 2019-11-18

Annika G skrev om Anders Trotzig en del av HusmanHagberg Järfälla
    Vi har letat bostadsrätt i Jakobsberg och hittade så småningom ett objekt som var intressent. Vi uppfattar Anders som en mycket seriös mäklare och han satte rimliga förväntningar på objektet. Läs mer
  • 2019-11-17

Botan Ezadin H skrev om Botan Barzanji en del av HusmanHagberg Järfälla
    Vi har sålt en bostadsrätt lägenhet med 4 rum. Vi har haft jätte bra kontakt med mäklaren och fick alla våra frågor och funderingar besvarade. Vi hade blivit rekommenderad till mäklaren och han var kunnig. Läs mer
  • 2019-11-17

Wiktor B skrev om Johan Aspenberg en del av HusmanHagberg Järfälla
    Vi köpte ett radhus och Johan var tydlig och snabb i sitt arbete. Han lyssnade vad jag kunde uppfatta till både säljarens och våra önskemål. Rekommenderar starkt husman Hagberg Läs mer
  • 2019-11-14

Ulla J skrev om Torbjörn Johansson en del av HusmanHagberg Järfälla
    Anlitade Torbjörn för försäljning av en lägenhet och allt fungerade
    bra. Läs mer
    2019-12-12 Torbjörn J svarar Ulla J
    Hej Ulla!
    Tack för förtroendet att få hjälpa dig med din försäljning och för att du tog dig tid att svara här.
    Trevligt att du har upplevt att allt har gått bra med försäljningen.
    Jag önskar samtidigt dig en fridfull Jul och ett lyckosamt 2020.
  • 2019-11-12

Piyaporn A skrev om Mariana Hanna en del av HusmanHagberg Järfälla
    Väldigt duktig ,sympatisk och flexibel mäklare. Är super nöjd! Läs mer
    2019-12-03 Mariana H svarar Piyaporn A
    Tack för det fina omdömet. Vi ses snart igen inför tillträdet!

Beyan B skrev om Torbjörn Johansson en del av HusmanHagberg Järfälla
    Jag har köpt en lägenhet i Barkarby. Blev bemött väl. Läs mer
    2019-12-09 Torbjörn J svarar Beyan B
    Hej Beyan!
    Tack för att du svarade och lämnade ett fint omdöme.
    Jag önskar er lycka till med er nya lägenhet och att hela familjen kommer att trivas.
    God Jul och Gott Nytt År hälsar

Elinor S skrev om Botan Barzanji en del av HusmanHagberg Järfälla
    Köp av bostadsrättslägenhet. Har endast hunnit titta på lägenheten 1 gång och skrivit under köpeavtal.
    Bra bemötande. Läs mer

Björn Johan H skrev om Per Stenmark en del av HusmanHagberg Järfälla
    Sålt friliggande villa om 156 m2.
    Mäklaren bemötte oss med tydliga besked om hur processen kommer gå till samt vad vi bör fokusera på inför de olika stegen. Han var ärlig och tydlig och gav inte ogrundat hopp om ett högt fsg pris. När väl detta landat och processen avslutats var vi ganska nära förväntningarna men en bit kvar till förhoppningarna. Samtidigt får vi väl tolka det som att mäklaren har väldigt bra koll på marknaden i vårt område och är synnerligen kompetens inom sin verksamhet. Läs mer
  • 2019-11-10

Vahdeta A skrev om Per Stenmark en del av HusmanHagberg Järfälla
    Jag har köp en lägenhet, bemötande av mäklaren var ok Läs mer
  • 2019-11-10

Marielle J skrev om Torbjörn Johansson en del av HusmanHagberg Järfälla
    Jag köpte ett hus av Torbjörn. Han var tillgänglig och tog sig tid att svara på alla frågor.
    Han försökte få till affär. Noggrann och trevlig. Det som var tråkigt var att det kom in bud efter att vi bokat att skriva kontrakt. Tycker att man bör säga till säljare och köpare att vill ni boka kontraktstid så tar vi inte emot fler bud fram tills tiden för kontraktskrivningen.
    Känslan när man ställt sig in på att köpa ett hus för ett pris och sen dyker nya köpare upp känns inte bra. Det gör tyvärr att hela känslan för köpet dras ner. Läs mer
    2019-12-09 Torbjörn J svarar Marielle J
    Hej Marielle!
    Tack för att du tog dig tid att svara och lämna ett omdöme. Det är alltid tråkigt när det kommer in fler bud efter att budgivningen har avslutats och tid för kontrakt har bokats. Vi måste alltid som mäklare föra fram de bud som inkommer innan kontraktet har undertecknats till säljarna, som sedan får avgöra om det nya budet skall beaktas eller inte. Jag hoppas att du kommer att trivas i ditt nya hus och önskar dig ett stort lycka till och en God Jul och ett Gott Nytt År.
  • 2019-11-09

Rana N skrev om Per Stenmark en del av HusmanHagberg Järfälla
    Jag har köpt bostadsrätt och jag fick alla information från Per Stenmark som mäklare. Han förklarade för mig vad innehåller i handlingar och skickar mejlar till mig. Läs mer
  • 2019-11-08

Susann A skrev om Per Stenmark en del av HusmanHagberg Järfälla
    Jag och min syster har sålt vår mors lägenhet. Per Stenmark var en mycket bra hjälp. Per är tydlig och effektiv, tar ett helhetsansvar över affären. Dessutom mycket trevlig. Läs mer
  • 2019-11-08

Ameera N skrev om Per Stenmark en del av HusmanHagberg Järfälla
    Hej
    Jag har köpt ett hus och möte var väldigt bra med Per han beskriv och berätta om allt jag är jätte nöjd med honom. Han bra mäklaren Läs mer

Lena L skrev om Erika Aspenberg fd. Fernström en del av HusmanHagberg Järfälla
    Vi köpte hus med Erika som mäklare och vi är nöjda! Erika var ett proffs hela vägen i husaffären! Tack Läs mer
    2019-11-25 Erika F svarar Lena L
    Stort tack Lena, oerhört glad att ni upplever det som så!
  • 2019-11-07

Martin S skrev om Erika Aspenberg fd. Fernström en del av HusmanHagberg Järfälla
    Erika gjorde ett fantastiskt arbete med att sälja vårt hus. Hon var väldigt engagerad från start till mål. Vi hade höga förväntningar redan innan, men som hon också överträffade. Vi är supernöjda och rekommenderar henne varmt! Läs mer
    2019-11-07 Erika F svarar Martin S
    Tack Martin, det gläder mig att höra att du känner dig så nöjd och att det blev trevliga och bra köpare.
  • 2019-11-07

Therese S skrev om Erika Aspenberg fd. Fernström en del av HusmanHagberg Järfälla
    Otroligt engagerad och duktig. Läs mer
    2019-11-07 Erika F svarar Therese S
    Tusen tack för förtroendet och det värmer att du känner dig nöjd!
  • 2019-11-02

Sebastian F skrev om Johan Aspenberg en del av HusmanHagberg Järfälla
    Jag har sålt en lägenhet på 57 kvm.
    Johan är otroligt proffesionell i sitt arbete. Han ger ett lugnt och skönt intryck till sina kunder (mig). Jag kan varmt rekommendera honom till andra. Johan är i min bok 5 av 5. Läs mer
  • 2019-10-29

Ann-mari A skrev om Mariana Hanna en del av HusmanHagberg Järfälla
    Mariana är mycket kompetent, trevlig och framförallt envis mäklare. Hon hjälpte mig att sälja min bostadsrätt i Viksjö och trots trög marknad gav hon inte upp utan körde envist på med visningar vilket till slut gav resultat! Hon hade kontinuerlig kontakt med mig från början till slut vilket kändes professionellt och förtroendeingivande. Jag kan varmt rekommendera Mariana. Läs mer
    2019-12-03 Mariana H svarar Ann-mari A
    Tack så mycket för din fina rekommendation Ann-Mari och tack för ett gott samarbete! Det var härligt att komma i mål efter långt kämpande. Skam den som ger sig! ;)
  • 2019-10-27

Hoshiar A skrev om Erika Aspenberg fd. Fernström en del av HusmanHagberg Järfälla
    Jag har köpet ett kedjehus.
    Jag har bemötts jätte bra
    Jag förväntade mig ett trevligt och proffsigt bemötande, och det fick jag. Läs mer
    2019-10-28 Erika F svarar Hoshiar A
    Det gläder mig att du upplever det så eftersom jag lägger ner mycket tid på att få köpare att känna sig trygga inför sitt livs största affär. Tack!

Vasaplatsen 15, 177 57 Järfälla