HusmanHagberg Järfälla

HusmanHagberg Järfälla

Över 100 års mäklarerfarenhet gör skillnad!
Hos oss jobbar mäklare med bäst betyg i hela Järfälla 2020. En historik med Sthlm läns mest rekommenderade mäklare och pallplats som bästsäljande mäklarkontor i hela HusmanHagberg Sverige flera år i rad.

Vår historia sträcker sig långt tillbaka till den tid då Ingemar Hagberg år 1967 började sin karriär i Järfälla under namnet Ingemar Hagberg Fastighetsbyrå. Det arbete som då lades ner, för nu över 50 år sedan, är en av hörnstenarna i dagens framgångsrika kontor, HusmanHagberg Järfälla. Visionen om att alltid se människan bakom varje affär, att orka vara mäklaren som alltid tar ett steg längre och som i alla lägen tar ansvar för kunden tills dess att affären är slutförd och kunden känner sig nöjd, lever kvar än idag.

För oss är det oerhört viktigt att vara mycket noggranna i valet av medarbetare så att vi tillsammans skapar det bästa teamet där du som kund alltid finner någon som passar just dig. Vi är idag 11 anställda som alltid ger dig som kund bästa möjliga service. I teamet är vi 5 män och 6 kvinnor i åldrarna 26-56 år. Vi talar flertalet språk såsom svenska, engelska, kurdiska, persiska och syrianska, vilket är en oerhörd styrka i kundrelationer och underlättar för dig att hitta just din mäklare.

Vi har två fina kontor i kommunen, i Jakobsberg och Viksjö. I Viksjö har vi förmånen att i dagsläget vara det enda mäklarkontoret placerat i Viksjö centrum med mellan 30-40% marknadsandel. Att vara störst är inte detsamma som att vara bäst på det vi gör och bäst i kommunen där vi jobbar. Vi ger dig som kund kvalitet, stor erfarenhet med över 50 år i kommunen men framförallt en trygghet.

Att välja mäklare är enkelt om du värdesätter erfarenhet och passion för bostadsdrömmar. Totalt har vi hos oss över 100 års mäklarerfarenhet och vi brinner för att hjälpa dig vidare på bästa möjliga sätt. Vi hälsar dig välkommen till våra kontor i Jakobsberg eller Viksjö!

Läs vad 859 kunder tycker om HusmanHagberg Järfälla 2

• sålde sin lägenhet med hjälp av Maria Fernström en del av HusmanHagberg Järfälla
    2021-10-18
    Bra bemötande och lätt att få kontakt med. Mycket nöjd.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Maria Fernström en del av HusmanHagberg Järfälla
    2021-10-18
    Det tog lite tid att få kontakt med mäklaren från början men när vi väl fick kontakt så var Maria jätte trevlig och hjälpsam. Detta var mitt första lägenhetsköp och mäklaren levde upp till alla förväntningar!
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Botan Barzanji en del av HusmanHagberg Järfälla
    2021-10-18
    Trevlig, ordentlig och organiserad.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Caroline Gergils en del av HusmanHagberg Järfälla
    2021-10-15
    Trevlig, tydlig och metodisk. Det kändes som att både jag och säljaren var i trygga händer.
  • köpte sitt hus med hjälp av Erika Aspenberg fd. Fernström en del av HusmanHagberg Järfälla
    2021-10-15
    Erika var grym från början till slut! Hon var oerhört kunnig, engagerad och bemötte oss enormt bra!! Vi är väldigt glada att Erika var mäklare till vårt första husköp!
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Caroline Gergils en del av HusmanHagberg Järfälla
    Caroline har varit fantastisk! 💕
    Från första samtal och möte till vägledning genom hela säljprocessen. Hon har varit trevlig, personlig, professionell och gjort att jag känt mig trygg i något jag själv inte har kunskap om.
    Kunde inte fått bättre hjälp och vägledning.
    Kan varmt rekommendera henne!
    Stort tack för ditt förtroende och fina ord. Det har varit en glädje att hjälpa dig med försäljningen.
    Vänliga hälsningar,
    Caroline
    Caroline Gergils
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Anders Trotzig en del av HusmanHagberg Järfälla
    Trevligaste Människan på Jorden
    2021-10-14
    Jättetrevlig mäklare som hade gott bemötande och gav goda råd och tips. Var personlig och väldigt glad.
    2021-10-14
    Allt gick smidigt och bra👍Inget som krånglade och Maria var trevlig och tillmötesgående.
    • Viksjö Hummelmora
    2021-10-13
    Trevlig mäklare och kunnig. Hon upplevs som genuint och tillgänglig.
    2021-10-12
    Bra bemötande, hela affären har varit smidig
  • sålde sitt hus med hjälp av Mariana Hanna en del av HusmanHagberg Järfälla
    2021-10-12
    Mariana hjälpte mig att sälja mitt hus och jag är jättenöjd med hela affären. Mariana höll mig alltid uppdaterad under hela processen och jag kan rekommendera henne starkt!
    Tack så mycket för omdömet Ahmed, vi hörs framöver inför sökandet efter din nya bostad! Mariana Hanna
    2021-10-12
    Proffsigt och hjärtligt bemötande och fick alla att känna sig bekväma (tror jag).
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Per Stenmark en del av HusmanHagberg Järfälla
    2021-10-10
    Jag träffade Per på visningen av bostaden. Han uppförde sig på trevligt sätt och var förtroendeingivande. Han kunde svara bra på frågor eller tog redo på svaren om han inte visste.
    2021-10-06
    I min åsikt är han en duktig mäklare.
    Han var artig, seriös och professionellt person.
    Jag fick meddelanden via sms eller telefonsamtal från honom varje gång att det fanns några nyheter för huset.
    Vi träffade i HusmanHagberg kontor när jag underskrev kontraktet.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Botan Barzanji en del av HusmanHagberg Järfälla
    • Barkarbystaden
    2021-10-04
    Det finns bara en mäklare i Stockholm och det är Botan. Snabb, effektiv och lätt att ha att göra med på alla sätt. Extremt tillmötesgående och lyhörd inför alla slags önskemål kring affären. 5/5 i alla aspekter. Stjärna!
  • sålde sitt hus med hjälp av Per Stenmark en del av HusmanHagberg Järfälla
    2021-10-02
    Per är mycket kunnig och har lång erfarenhet som mäklare i Järfälla. Han visar stort engagemang och gör alltid sitt yttersta för att alla parter ska bli nöjda.
    Hej Mats, stort tack för din återkoppling. Just i det här ärendet har Erika i allra högsta grad också varit delaktig. Vi hörs. Per Stenmark
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Mariana Hanna en del av HusmanHagberg Järfälla
    2021-09-29
    Om du söker en noggrann och ordningsam mäklare har du hittat helt rätt! Mariana gav ett seriöst intryck redan då hon klev innanför dörren hos oss och intrycket höll sig genom hela försäljningen. Mariana kom alltid väl förberedd.
    Hon gick igenom försäljningsprocessen med mig och med stort tålamod guidade hon mig igenom de inledande stegen och budgivningsfasen.
    Mariana är förtroendeingivande och stabil samt MYCKET professionell. Hon är en duktig kommunikatör och generellt väldigt skicklig mäklare. Rekommenderas starkt!
    Wow! Tack för ditt fina omdöme och de värmande orden Esmeralda! Det var så trevligt att få hjälpa dig och jag kände att vi blev ett riktigt bra team inför planeringen av din försäljning. Hoppas ni kommer trivas bra i nya bostaden! Mariana Hanna
    2021-09-27
    Mariana är verkligen kunnig i sitt område! Bemötandet var jättebra! Hon är mycket trevlig och fin som person!! Hon hanterar olika situationer på jättebra sätt och duktig på att lösa problemen! Tack vore hennes tålamod och uppmuntran vi kunde sälja var lägenhet och flytta till den nya lgh som vi längtade efter!! Skulle vilja tacka henne mycket!!!
    Tack så mycket för dina fina ord Nigora, de värmer verkligen! Sen är det jag som ska tacka för att jag återigen fick förtroendet att förmedla er andra bostad. Alltid trevligt med återkommande kunder! Hoppas ni trivs bra i nya bostaden :) Mariana Hanna
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Erika Aspenberg fd. Fernström en del av HusmanHagberg Järfälla
    2021-09-27
    She has been very accommodating regarding the apartment viewing and share all the details that we need to know before finalizing. Furthermore, the signing process was really smooth and professional.
  • Tom H
    sålde sitt hus med hjälp av Per Stenmark en del av HusmanHagberg Järfälla
    • Barkarby
    2021-09-26
    Per är en glad och positiv herre som som lyckas väl med konststycket att få både köpare och säljare att bli mycket nöjda.
    Hej Tom, tack för ditt trevlig omdöme. Per Stenmark
    • Skälby
    2021-09-26
    Erika var mycket trevlig och pedagogisk, utmärkt mäklare👌
    2021-09-24
    Trevlig, snabb och hjälpsam. Van och pålitlig. Kan verkligen rekommendera honom.
  • sålde sitt hus med hjälp av Botan Barzanji en del av HusmanHagberg Järfälla
    2021-09-20
    Botan är en oerhört duktig och lyhörd mäklare med mycket positiv energi. Han har varit mycket hjälpsam under hela säljprocessen och lyckades sälja vårt hus innan visning. Kan varmt rekommendera Botan
    Tack för dem fina orden, ni ligger mig ju extra varmt om hjärtat och det har verkligen varit en ära att få hjälpa er. Hela processen gick snabbare än vad vi trodde och det gläder mig att ni hittade en bostad som passar era önskemål också. Botan Barzanji
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Per Stenmark en del av HusmanHagberg Järfälla
    2021-09-20
    Trevlig, kunnig, bra bemötande, erfaren
    Hej Åsa, tack för din vänlighet att ta dig tid att ge återkoppling ärendet. Vi hörs, så snart medlemskapet är godkänt och klart. Per Stenmark
  • sålde sitt hus med hjälp av Erika Aspenberg fd. Fernström en del av HusmanHagberg Järfälla
    • Kallhälls Villastad
    2021-09-12
    Erika kan vi varmt rekommendera. Hon viste vad hon ville och var mycket proffsig men även lyhörd och trevlig på ett personligt plan vilket vi uppskattade. Hon var bra på coacha under hela försäljningen från start till mål. Kunde tydligt representera både köpare och säljare.
    Tack för fina ord, tacksam för vårt samarbete och har verkligen värdesatt det. Ni är en underbar familj, var rädda om varandra och stort lycka till i sökandet efter nya bostadsdrömmen! Erika Aspenberg fd. Fernström
    2021-09-11
    Hon var trevlig och professionell.
    Väldigt förstående och stödjande när jag berättade att det var mitt första lägenhetsköp.
    Vad kul att du upplevde det så, för mig är de viktigt att allt blir korrekt och att du som förstagångsköpare hänger med på vad som sker. Vi ses på tillträdet! Erika Aspenberg fd. Fernström
  • Philip B
    sålde sin lägenhet med hjälp av Mariana Hanna en del av HusmanHagberg Järfälla
    2021-09-11
    Förväntningarna var ganska höga då hon hade sålt i området förr, samt att hon var väl förberedd vid vårt första möte.
    Sedan så vart det lite tokigt med försäljningen eftersom den började precis innan semestern, men däremot så borde inte det vara något problem utan något som en mäklaren borde veta om. Vi vart lite osäkra om vi skulle då fortsätta med henne, så vi fick säga att nu måste hon att öka takten för att få den såld, vilket hon gjorde och gjorde en bra försäljning till slut.
    Tack för din rekommendation Philip! Ja somrarna kan vara lite kluriga, 2020 var det en kanonbra period att sälja då många var hemma, men i led av vaccinationen har fler varit borta i år. Vi hade ingen tid att förlora så det vara bara att köra på även under sommaren och senare ändra taktiken för att sätta fart på det hela som du beskrev. I det stora hela blev det bra och jag är glad att ni är nöjda i slutändan! Mariana Hanna
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Mariana Hanna en del av HusmanHagberg Järfälla
    2021-09-11
    Hon är driven, snabbt, bra på sitt jobb.
    Tack för ditt omdöme Baran, det var trevligt att hjälpa dig med ditt bostadsköp! Mariana Hanna
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Erika Aspenberg fd. Fernström en del av HusmanHagberg Järfälla
    2021-09-08
    Bra bemötande, kunnig, hjälpsam och god koll på läget.
    Tack för att du tog dig tid att svara : ) Erika Aspenberg fd. Fernström
    2021-09-08
    Väldigt trovärdig och har ett mycket professionellt men ändå personligt bemötande. Jag är en Mycket nöjd kund
    Härligt att höra Jonna, stort tack för fina ord och kul att du upplever det så! Erika Aspenberg fd. Fernström
    2021-09-07
    Erika har skött försäljningen av vår villa på ett exemplariskt sätt. Jag ville anlita någon som tar helhetsansvar och som kunde driva processen utan att jag behöver tänka själv. Jag vet att det är riskfyllt och är därför endå mera tacksam nu i efterhand. Erika är proffsig men mycket hjärtlig, lojal och hjälpsam. Jag ger mina bästa rekommendationer.
    Det gläder mig att höra att dina förväntningar infriades och att du uppskattar det personliga engagemanget utöver det det självklara affärsmässiga engagemanget. Tack för förmånen att fått vara er mäklare! Erika Aspenberg fd. Fernström
    2021-09-06
    Trevlig, professionell och förtroendeingivande.
    Tack för din feedback och grattis till det fina huset! Erika Aspenberg fd. Fernström
  • köpte sitt hus med hjälp av Per Stenmark en del av HusmanHagberg Järfälla
    2021-09-05
    professionellt bemötande. lyhörd men bestämd.
    2021-08-30
    Engagerad och driven mäklare som det är lätt att få förtroende för.
    Tack, vad fint att höra! Stort grattis till huset! Erika Aspenberg fd. Fernström
    2021-08-30
    Trevligt bemötande samt proffsig & effektiv hantering av försäljningen.
    Ett fint samarbete blev det verkligen, stort tack för förtroendet! Erika Aspenberg fd. Fernström
    2021-08-28
    Jag är nöjd med Maria som mäklare. Hon sköter sitt jobb som förväntat. Jag har inget att klaga på.
    2021-08-28
    Vi fick en bra känsla för Maria redan från början, hon var mycket profesionell och vältalig och tydlig.
    Vid fotografering var hon effektiv, noga och flexibel.
    Hon kändes varm och jordnära och tog uppdraget på fullaste allvar och gav 110%
    Vi har kunnat få tag i maria snabbt och enkelt och hon har svarat på alla frågor vi haft gällande våran försäljning.
    Hon sålde våran lägenhet snabbt och effektivt och hjälpte oss hitta dom perfekta köparna.
    Plus i kanten att hon tyckte om djur.

Vi rekomenderar Maria Fernström Varmt
    2021-08-19
    Erika gav alltid ett trevligt och väldigt proffsigt bemötande. Hon satte tidigt en plan med oss kring hur vi skulle lägga upp försäljningen vilket fick oss att känna oss trygga och lugna. Vi är väldigt nöjda med att vi gjorde vår försäljning med henne.
    Tack fina ni! Och jag är så glad att jag fick förmånen att samarbeta med er. Vilken resa och smidigt avslut. Nu följer jag er med spänning mot er nästa bostadsdröm : ) Erika Aspenberg fd. Fernström
    2021-08-19
    Mycket trevlig och varm person som man får förtroende för. Hon gör allt för att det ska kännas bra för dig som säljare och är väldigt engagerad under hela processen.
    Tack rara du, vad skönt det känns att veta att du upplever det så då det är min yttersta önskan. Skall bli spännande att se vad det blir för nästa bostad för dig, vi ses snart igen! Erika Aspenberg fd. Fernström
    2021-08-19
    Fick tips om Erika genom nära vänner. Erika var mycket effektiv o noggrann. Eftersom jag aldrig sålt någon lägenhet kändes det
    tryggt att anförtro hela lägenhetsaffären till Erika. Allt gick fort och bra. Med vänlig hälsning Irene Eriksson
    Tack Irene, och jag är så glad att jag fick samarbeta med dig. En försäljning som blev smidig för dig och ger dig en bekvämare och enklare tillvaro framöver nu när detta kapitel stängs. Vi ses snart igen! Erika Aspenberg fd. Fernström
    2021-08-17
    Jag upplevde Erika som otroligt jordnära och empatisk. Seriös och noggrann med lätt till skratt. Jag kände mig inte som en i mängden, utan blev sedd och bemött på ett proffsigt men personligt vis.
    Wow vilka ord, tack Ellen! Jag uppskattade verkligen våra samtal och även om jag är mäklare så är jag inte mer än människa jag heller. Då får man gråta en skvätt ihop över livets utmaningar och glädjande stunder. Detta blev någon fint som jag bär med mig. Vi ses ju snart igen också! Erika Aspenberg fd. Fernström
    2021-08-16
    Från första början lyssnade Erika på vad vi hade och säga och vad vi ville, hon var också väldigt tydlig med vad säljarna ville.
    Under visningen så visade Erika också stor expertis samtidigt som hon var trevlig såklart.
    Efter allt var klart känns det som man känner varandra för hon är så lätt att ha att göra med.

Rekommenderas starkt!
    Tack Joakim! Så himla härligt att du känner så. Jag blir väldigt glad över de orden och är fortsatt väldigt glad för er skull. Tänk så bra det blev tillslut! Erika Aspenberg fd. Fernström
  • sålde sitt hus med hjälp av Mariana Hanna en del av HusmanHagberg Järfälla
    • Viksjö Hummelmora
    2021-08-12
    Mkt engagerad och kunnig mäklare, vi är supernöjda
    Tack för omdömet Helena, det glädjer mig att ni är nöjda! :) Mariana Hanna
    2021-08-12
    Hon är bäst . Suuuuupppppperrrrrrrrrr
    Tack för att jag återigen fick förtroendet att hjälpa er med även denna försäljning! Det tog lite tid men med is i magen och en tydlig strategi så blir allting sålt till slut :) Stort lycka till med andra boendet nu! Mariana Hanna
    2021-08-10
    En mycket kompetent, trevlig, glad och positiv mäklare. Det kändes tryggt och bekymmersfritt att arbeta med Erika.
    Kul att höra! Ser fram emot att följa era renoveringar : ) Erika Aspenberg fd. Fernström
    2021-08-09
    Jag med familj fick ett mycket proffsigt och personligt bemötande av Erika vid lägenhetsköp.

Med andra ord kan jag starkt rekommendera Erikas hjälp vid köp eller försäljning av bostad.
    Till en början, stort tack för att du tog dig tid att svara! Ja, du har ju en del renovering framför dig som jag med glädje ser resultatet av sen. Stort lycka till! Erika Aspenberg fd. Fernström
    2021-08-09
    Trevlig mäklare men jag fick inte det priset jag ville ha.
    Tur att jag var trevlig iallafall ; ) Priset är ju tyvärr svårt att styra fullt ut utan beror på marknadsläget och kundernas betalningsvilja för enskilt objekt. Du har iallafall kommit vidare till en större lägenhet som jag vet att du uppskattar. Hoppas vi ses framöver igen! Erika Aspenberg fd. Fernström
    2021-08-09
    Tack vare Erika så gick försäljningen igenom på ett väldigt smidigt och säkert sätt, jag behövde inte oroa mig över att problem skulle uppstå då jag visste att hon hade kontroll på läget.
    Det är tanken, att du skall känna dig trygg. Härligt att du upplevt det så! Tack för att du svarade och gav feedback : ) Erika Aspenberg fd. Fernström
    2021-08-09
    Jättebra bemötande. Känns tryggt. Fått bra information.
    Det gläder mig! Tack för omdömet. Erika Aspenberg fd. Fernström