Johan Aspenberg
Registrerad mäklare sedan 2007-11-29
Aktiv på Reco.se sedan 2018-01-25
2019-07 - 2020-06
Jag har stor passion för bostäder och har sedan år 2007 förmedlat hundratals lägenheter och villor. När du anlitar mig som mäklare kan du räkna med ett engagemang och en ödmjukhet över det vanliga. Jag förstår att bostadsaffären är ditt livs största affär och jag har varit med både när marknaden gått upp och ned. Kundnöjdhet är det allra viktigaste för mig och jag gläds varje gång en kund rekommenderar mig vidare efter ett gott samarbete - det är förtroendet jag strävar efter. Mitt mål är alltid att leverera den tryggaste av tjänster, där du hela tiden är i fokus. Välkommen in på kontoret i Viksjö så tar vi en kopp kaffe! Läs mer

Läs vad 66 Läs vad Johan Aspenberg

• Susanne B sålde sin lägenhet med hjälp av Johan Aspenberg en del av HusmanHagberg Järfälla

2020-06-18

4:a
    Viksjö
    Johan hjälpte mig sälja min lägenhet i Viksjö våren 2020. Tajmingen var inte optimal då vi gick ut med en första visning precis när corona bröt ut i Sverige. Det kom inga spekulanter alls på de första visningarna men Johan var lugn och ingav en känsla av förtroende i en väldigt ovanlig situation. Han är proffsig, realistisk och påläst och man känner sig trygg med de råd han ger. När lägenheten blev såld fungerade processen väldigt smidigt. Jag kan varmt rekommendera Johan om du ska sälja ditt boende! Läs mer
  • Rebecca K köpte sin lägenhet med hjälp av Johan Aspenberg en del av HusmanHagberg Järfälla

2020-06-03

Viksjö
    Jag har köpt en bostad och tyckte att jag blev bra bemött.
    Det gick lätt och smidigt. Kändes professionell. Läs mer
  • Lotta S sålde sitt hus med hjälp av Johan Aspenberg en del av HusmanHagberg Järfälla

2020-06-02

Jakobsberg - Västra
    Vi sålde en villa och var mycket nöjda med Johan från början till slut Han bemötte oss hur bra som helst på alla sätt Vi kände oss trygga och ska vi sälja nåt u framtiden så anlitar vi Johan helt klart Och jag rekommenderar honom varmt Läs mer
  • Maria Å sålde sin lägenhet med hjälp av Johan Aspenberg en del av HusmanHagberg Järfälla

2020-06-02

2:a
    Jakobsberg
    Hade Johan som mäklare när jag sålde min lägenhet. Han var mycket hjälpsam och professionell. Läs mer
  • Birgitta L sålde sitt hus med hjälp av Johan Aspenberg en del av HusmanHagberg Järfälla

2020-05-31

Jakobsberg - Berghem
    Jag har köpt en bostad och ska sälja en villa genom Johans
    strålande, skickliga och sympatiska bistånd. Seriöst och trevligt!
    Min 'förstagångserfarenhet' av mäklare var givande och gav
    även lugnande svar på 'miljoner' frågor. Som kund kan jag verk-
    ligen rekommendera Johan! Min nya erfarenhet av mäklare var
    100 % fyllda förväntningar. Läs mer
  • Raghad A sålde sin lägenhet med hjälp av Johan Aspenberg en del av HusmanHagberg Järfälla

2020-05-30

4:a
    Viksjö
    Jag köpte en villa och sålde lägenheten med hjälp av Johan och fick väldigt bra bemötande. Han är proffsig mäklare, rekommenderar starkt Honom.
    Raghad A. Läs mer
  • Magdalena O köpte en tomt med hjälp av Johan Aspenberg en del av HusmanHagberg Järfälla

2020-05-25

Jakobsberg - Västra
    Vi köpte en tomt via Johan Aspenberg och blev väldigt positivt bemött av en respektingivande och vänlig mäklare. Han gick noga igenom kontraktet och förklarade innehållet på ett pedagogiskt sätt vilket också gav intryck av att vi fick all tid i världen för att skriva kontrakt. Härmed kändes det som att han prioriterade vår tid på ett väldigt bra sätt. Läs mer
  • Johan B sålde sitt hus med hjälp av Johan Aspenberg en del av HusmanHagberg Järfälla

2020-05-08

Viksjö
    Jag sålde min villa med Johan som mäklare, och kan verkligen rekommendera honom. Han är lugn, påläst, väldigt engagerad och kom med väldigt bra råd och tips. Han var ett stort genom hela processen, från start till mål. Slutresultatet blev väldigt bra där jag fick ut mer för mitt hus än jag räknat med. Jag är mycket nöjd! Läs mer
  • Joakim P köpte sin lägenhet med hjälp av Johan Aspenberg en del av HusmanHagberg Järfälla

2020-05-01

3:a
    Viksjö
    Vi köpte ett bostadsrättsradhus av Johan och fick från första stund väldigt bra bemötande.

Mycket bra och trevlig mäklare. Läs mer
  • ELIN R skrev om Johan Aspenberg en del av HusmanHagberg Järfälla

2020-04-30

Jag kan inte rekommendera denna mäklare. Vi vann budgivningen på ett hus i Järfälla i april 2020 och hade kontraktskrivning inbokad - när Johan Aspenberg och säljaren plötsligt går bakom vår rygg och skriver kontakt med en som budat lägre än oss, utan att informera oss om att detta är på väg att ske. Vi blir informerade först när kontraktet med den andra budgivaren redan är påskrivet. Detta är givetvis inte god mäklarsed. Vi är mycket besvikna över detta dåliga och oproffsiga beteende. Läs mer
    2020-05-01 Johan A svarar ELIN R
    Hej Elin och tack för din feedback.
    Det hade dock känts bättre om du hade ringt mig då det tycks bygga på missförstånd både gällande den uppkomna situationen och min roll som mäklare. All kontakt i denna försäljning har dessutom skett mellan mig och din sambo, så det är möjligt att du inte fått allting korrekt återgivet.
    Jag har full förståelse för er besvikelse över att ni inte fick köpa fastigheten ifråga, men det är inte jag i egenskap av mäklare som avgör vem köparen blir utan säljaren ensam.
    Det är riktigt att ni hade det högsta budet men det garanterar inte att ni väljs som köpare, vilket alltid är säljarens val.
    Någon kontraktsskrivning var aldrig bokad utan försökte bokas, men villkoren kring köpet var först tvunget att utredas innan köpare kunde utses och därefter kontraktsskrivning bokas, vilket var skälet till att säljaren slutligen valde en annan köpare. Jag var vid flera tillfällen tydlig med din sambo att säljaren stod i valet och kvalet i att välja mellan er och kunden med budet strax under ert och att det därför var viktigt att få ert svar om vilka villkor som var förenade med ert bud. Det svaret fick vi aldrig av er trots upprepade försök, vilket säljaren tolkade som en osäkerhet och därför slutligen valde den andra kunden. Kontrakt bokades då in med väldigt kort varsel och i enlighet med instruktionerna från min uppdragsgivare informerades ni inte om detta fören efter att kontraktet var skrivet. Allt i enlighet med god mäklarsed och min roll som opartisk mellanman, vilket ibland kan vara en otacksam roll där jag som mäklare får möta många olika känslor hos både köpare, säljare och spekulanter.
    Under mina snart 13 år som mäklare gläder det mig ändå att merparten av mina kunder under alla dessa år visat stor kundnöjdhet och ofta återkommer till mig vid nya köp och försäljningar.
    Jag är inte bara mäklare utan också människa och förstår absolut er besvikelse men hoppas att vi ses på andra visningar och jag får möjligheten att hjälpa er i rådgivning i samband med ert kommande husköp.
    Allt gott, mvh Johan

Senaste försäljningarna