Kungälv Bilcenter AB
Kvalitet, Trygghet & Glädje till RÄTT pris!

Vårt företag har utmärkt sig som ett tillväxtföretag i norden enligt UC.

Välkommen till en bilhandlare som utgår ifrån dig som kund. Vi erbjuder dig att köpa en riktigt bra bil som är noga testad och genomgången. Dessutom får du köpa bilen till ett mycket konkurrenskraftigt pris.

Vi erbjuder marknadens bästa avtal för erat nya bilköp. Avbetalnings alternativ: 20% i kontantinsats via Santander Bank med Låg ränta upp till 84-månader. via Svea ekonomi upp till 24 månader räntefritt och 0% kontantinsats upp till 60,000kr. vi erbjuder även med 0% kontantinsats upp till 350,000 kr via mymoney. nu kan vi även erbjuda 100,000kr räntefritt upp till 36-månader eller ett annat alternativ som är 150,000kr räntefritt upp till 12-mån via money go, (KÖP DIN BIL IDAG BETALA OM 14-DAGAR MED FAKTURA) Betalningen endast med swish, kortbetalning samt banköverföring från Swedbank. Bankgiro. Finans. Kontrollera innan att ni inte har beloppsgräns för större betalningar.

Vi lämnar 6 månader garanti eller mer på nästan alla bilar, och vi besiktar bilar som befinner sig i period inkluderat i bilens pris. Vi sammabetar med autoconcept och kan teckna upp till 36 månaders garanti vid bilköp.

Vi kan teckna 3 månaders helförsäkring för endast 1,195KR på alla våra bilar. Vi bjuder på 30 dagar helförsäkring via Länsförsäkringar eller 14 dagar Via Trygghansa när du gör ett bilköp hos oss.

Vi tar gärna din bil i inbyte.

Vi Samarbetar med meguiars Kungälv som utför rekond på alla våra bilar.

VI KÖPER IN ALLA TYPER AV BILAR BETALNINGEN SKER DIREKT PÅ PLATS.

(YES WE DO EXPORT CARS)

HEMLEVERANS I HELA SVERIGE - Gäller samtliga bilar i lager. Vi går tillsammans igenom hela bilen via videosamtal & bilder.

(OBS RING OSS IFÖRVÄG SÅ TAR VI FRAM BILEN ÅT ER)

Ni som kommer lång väg hämtar vi gärna upp på tågstation.

VI RESERVERAR OSS FÖR EVENTUELLA FELSKRIVNINGAR.

Adress, Traktorgatan 13 44240 Kungälv Kontaktuppgifter: Växel. 010 3300366 mail. info@kungalv-bilcenter.se Butikschef: Alex tel.0735025111 Steven-Säljare tel. 0730333604 Daniel-säljare tel. 0730330076 Momo-Inköpare mail. kungalvsbilcenter@gmail.com

ÖPPETTIDER Måndag - Fredag kl. 10.00-18.00 Lördagar kl.11.00-16.00 Söndagar kl.11.00-14.00

Läs vad 106 kunder tycker om Kungälv Bilcenter AB 2

2022-11-25 Insamlad av företaget
    Bra service, köpte en jättefin Volvo V60 och den funkar kanon! Hade synpunkter att ratten drog lite åt höger och då bokade dom in mig på en hjulinställning utan problem!

Rekommenderas
    2022-11-22 Insamlad av företaget
    Köpte ny bil. Trevligt bemötande.
    2022-10-02 Insamlad av företaget
    Blev bra bemött. Kunde provköra o kollabilen själv. Bra försäkring för framtida fel på bilen. Nöjd med hela köpet.
    2022-09-14 Insamlad av företaget
    Mycket trevligt och vänligt bemötande. Personalens engagemang överträffade förväntningarna. De var mycket lyhörda och tillmötesgående på ett respektfullt sätt. De gav också ett proffesionellt intryck på ett personligt sätt. Bilen som jag köpte är till stor belåtenhet och jag tvekar inte att anlita dem om det skulle vara något jag undrar över.
    Kungälv bilcenter AB
    2022-09-12 Insamlad av företaget
    Jätte bra göra affärer med duktiga killar och hjälper dig med allt. Jag är mycket nöjd med bilen jag köpte från den. 👍🙏🙏🙏
    Hej, Tack så hemskt mycket för dina stjärnor! Vi önskar dig en fortsatt trevlig dag och du är varmt Välkommen åter. Mvh Kungälv bilcenter AB Kungälv Bilcenter AB
    2022-09-12 Insamlad av företaget
    Jag och min familj blev bemöta med respekt och vänlighet . Och vi fick svar på alla frågor och funderingar vi hade . Vi är väldigt nöjda med servicen vi fick i kungälvsbilcenter . Mvh Wudase
    2022-09-12 Insamlad av företaget
    Fantastisk service o förklarar allt tydligt
    2022-09-12 Insamlad av företaget
    Superbra service utav Daniel som hade svar på alla mina frågor 👍
    2022-08-06 Insamlad av företaget
    Mycket bra upplevelse, blev bemött av trevliga säljare! En snabb och smidig affär, köpte en jeep grand cherokee! Upptäckte ett litet fel, återkom och fick genast hjälp! Strålande service!
    2022-08-02 Insamlad av företaget
    Väldigt bra bemötande från Företaget. Extremt nöjd med bilköpet. Säljarna var transparenta och trevliga.

Det slutade med att jag köpte en BMW 118i från 2007. Riktigt bra bil som kört väldigt lite och var väldigt fräsch.
    2022-07-18 Insamlad av företaget
    Bra service och hjälpsam personal, bara gott att säga om dem.
    2022-07-15 Insamlad av företaget
    Enkel och snabb bil affär. Bra bilar
    2022-07-14 Spontant omdöme
    Välj en annan bilfirma,
    Det började med att några repor skulle åtgärdas innan jag fick bilen, fick tillbaka bilen som då var spraymålad i mattsvart på en metallic bil, dessutom var den kromade detaljerna nedskvätta.
    Lämnade in bilen igen och skulle få tillbaka den inom 3 dagar, jag ringde efter 2 dagar och frågade om jag kunde hämta den dagen efter men han kunde inte svara på när. Efter ha väntat i 4 dagar åker jag till bilfirman för att se vad som pågår, då står bilen där och dom kan inte svara på varför jag inte blivit kontaktad. försäljaren rycker på axlarna och kan inte svara på varför.
    Jag får med mig bilen hem, märker när det börjar bli bättre väder att ac:n inte fungerar. Kontaktar företaget igen eftersom dom sålt en bil med ac till mig, dom hänvisar till garantiföretaget, då bilens ac lika gärna kan ha gått sönder 2 minuter efter att jag körde iväg med bilen. Garantiföretaget tar på sig reparationen till 80% men de återstående ska jag få stå för själv. Detta eftersom bilen har gått över 10000 mil, vilket den hade gjort redan innan jag köpte bilen, alltså gällde inte garantin från start. Jag tröttnar och vill häva köpet då det känns totalt oseriöst och då det känns som man går och väntar på nästa fel, då blir jag informerad om att dom kommer dra av 25% på summan jag köpte bilen för, och har ingen goodwill att hjälpa till överhuvudtaget. Känner mig grundlurad rekommenderar ingen att göra samma misstag som jag.
    Hej Anna,
    Det är tråkigt att du fick uppleva detta. Dessa repor som du påpekar är då åtgärdat när du köpte bilen från oss, Du var ganska känslig och tyckte inte om den gjorda jobbet på bilen, detta kunde vi förstå och därför tog vi tillbaka till lackering center och dem lackerade om den för att få dig och bli nöjd med dit köp. det finns turordning och man kan inte bara tvinga in en bil i lackering centrets schema så själv klart tar detta sin tid och bilen var klar hos dem så fick vi bilen och kontaktade er, men fick inget svar och sedan så kom ni till oss och såg att bilen är färdig att hämtas.
    Ni provkörde bilen ganska länge och även testade Ac'n, bilen fungerade som skulle och ni va intresserade av att köpa bilen i februari, Då fans det inget fel på bilen eller på Ac'n.
    När det bli ägarbyte på en bil och denna bil brukas och används så tappar bilen värde samtidig att bilen fungerade felfritt och som du påpekar så Ac'n fungerar inte nu, med tanke på detta så tyvärr kan vi inte ta in denna bil för samma pris.

Med vänliga hälsningar
    Kungälv bilcenter AB
    2022-07-08 Insamlad av företaget
    En ärlig köpupplevelse!

Jag köpte en -08 Jaguar xkr på lör den 9/4. Bemötandet var okej och säljaren trevlig men han hade ingen direkt kunskap om fordonet men garanterade att den var i mycket fint skick, testad och genomgången. Bilen såg riktigt snygg ut och jag fick provköra bilen i ca 5-10min med säljaren som passagerare. Sedan följde standard säljarsnack om att priset på bilen kommer höjas nästa vecka, även att det finns andra som är intresserade etc etc. BS enligt mig men men… Den var slöare en min tidigare Lexus IsF men jag ville ha bilen för den var jävligt snygg helt enkelt.

På sön 10/4 tänkte jag ta mig en längre runda men då efter ca 20min uppkom ett missljud från höger bak vilket kunde höras tydligt mellan 40-70km/h. Dessvärre skulle jag på 4v jobb utomlands samma dag vilket blev min prioritering. Jag tänkte: bilen har i princip bara rullat från Kungälv till Göteborg och kommer förvaras i säkerhetsgarage, missljudet och situationen kommer enligt mig att vara färskt när jag kommer hem. Jag tar det med firman då istället. Fick ändå intrycket att dom var seriösa eftersom vi hade pratat lite löst om Konsumentverket innan köpet. Jag hade förväntat mig lite problem med bilen längre fram men inte såhär direkt efter köpet.

Efter ca 3v in i arbetsperioden fick jag ett samtal från säljaren Daniel som undrade hur jag trivdes med bilen. Jag fick då påminna honom om att jag jobbar utomlands och knappt kört bilen men jag gillar utseendet och bilen förutom ett missljud som dök upp dagen efter köpet.
    Jag förklarade att bilen ska in till Hedin bil Jaguar (något jag ska betala själv) och att efter kontrollen hör jag av mig till Kungälv bilcenter AB.

Mina 4v ledighet började 1/5 och tiden hos Hedin bil Jaguar i Mölndal var bokad den 2/5. Hedin bil Jaguar konstaterade att bakväxeln/diff bak behövde bytas men den tillverkas inte längre. Jag fick en offert på vad det skulle kosta att byta bakväxeln mot en begagnad inkl arbetskostnad (17500kr).
    Jag åkte även bort till Sam bilmode som tidigare var en auktoriserad Jaguar verkstad och dom skulle ha ca 8500kr, sedan körde jag rakade vägen till Kungälv bilcenter AB och la fram faktan.

Jag fick då till svars, ”köpte du garanti till bilen”. Det var verkligen inget jag eller min far hade uppfattat som ett alternativ därför pratade vi om Konsumentverket tidigare. Min uppfattning är att jag själv frågade om garanti och fick då till svar att, ” 2v trafiksäkerhets garanti ingår”. That’s it. Jag hade absolut inte förväntat mig att bakväxeln var slut när bilen köptes eller att den skulle gå sönder direkt efter köpet. Daniel berättade att bakväxeln kan gå sönder om man rivstartar och bränner gummi. (Något jag inte sysslar med samt att bilen bara rullat 6mil efter köpet). Han försäkrade mig igen om att bilen var testad och fungerade perfekt när jag köpte bilen men han skulle ta upp ärendet med sin chef. Senare nästa dag fick jag ett sms från Kungälv bilcenter som inte tänker göra någonting åt detta.

Jag tänkte vända mig till Konsumentverket men eftersom jag redan för längesedan hävt ett bilköp så vet jag att det är en långdragen process. Jag har råd att betala 8,5k och 17,5k men det är principen. 6mil och sedan är bakväxeln slut. Ju längre jag väntar desto svårare är det att bevisa men jag har nu återupptagit processen med Konsumentverket och sen får jag se hur det går.

Köp inte sportbil hos Kungälv bilcenter AB. Be om att få provköra bilen längre än 5-10min. Be säljaren visa dokumentation om alla deras påståenden.
    Tråkigt men wtf jag har råd.
    Hej,

Tråkigt att du har fått uppleva detta men det hela handlar om att du har haft några dagar på dig att bestämma dig över denna bilköpet, med tanke på att du hade en bil i inbyte (Lexus is F) som vi erbjöd lägre än va du hade förväntat dig i och med att Lexusen var hård körd och inte i det skicket som vi förväntade oss,
    då valde du att köpa Jaguaren rent och sälja lexusen på egen hand.
    Du fick provköra bilen och du bestämde att inte provköra bilen längre även om säljaren meddelade dig att du kan provköra bilen längre och även pressa bilen. Du bestämde att köpa bilen.
    Jaguar var kontrollerad och hade inga fel på bakaxel eller något annat detta har vi protokoll på, den var en omhändertagen bil, det kan man se på historiken och även underlaget som medföljde med bilen, och som du själv påpekade är detta synlig på själva bilen också.
    Du bruka köra hård med dina bilar detta såg man på din Lexus. Jaguaren var då från 2008, en äldre bil, och det kan vara olika komponenter b.l.a bakaxel som kan komma till skada vid hårdkörning eller när man sladdar och burna med bilen och detta få man ta ansvar för.
    Bilen har inte haft några fel, detta har vi även protokoll på. Du var nöjd med provkörningen och bilens skick och även körkänslan då det inte fanns något missljud eller defekter.
    Vi har sålt en felfri bil till dig, detta är du medveten om.

Med vänliga hälsningar
    2022-05-26 Insamlad av företaget
    Väldigt bra service och bra personal.
    Är så nöjd med bilen
    Starkt rekommenderas
    2022-05-13 Insamlad av företaget
    Jag köpte en blå Skoda rapid . Jättesnabbt och enkelt hjälp med att köpa bil.
    Och jättesnällt personal.
    2022-05-12 Insamlad av företaget
    Bästa personal och kvalitet på bilar
  • Rawaa J
    skrev om Kungälv Bilcenter AB
    2022-04-07 Insamlad av företaget
    Jag hade förväntat mig en trevlig bemötande, och det var faktiskt jätte trevligt bemötande. Alla hjälpte till mig tills jag blev jätte nöjd faktiskt. Tyckte faktiskt att det var jätte trevligt bemötande och jag fick hjälpte jag behöver.
    2022-04-06 Insamlad av företaget
    Bra bemötande och smidig affär!
    2022-04-06 Insamlad av företaget
    Vi fick väldigt bra bemötande och alla förkalkningar gällande både bilen och processen på ett professionellt sätt. Vi fick även hjälp av finansiering. Tack för Daniel som hjälpte oss ordentlig.
    2022-04-05 Insamlad av företaget
    Va där för ungefär två veckor sedan och skulle köpa en bil affären fick hjälp av Daniel. Gick otroligt smidigt fick hjälp med allt man behövde. Dem va väldigt professionella och hade svar till alla frågor jag hade.
    2022-04-05 Insamlad av företaget
    Trevlig bemötande bra service. Rekommenderar verkligen.
    2022-04-04 Insamlad av företaget
    Trevlig bemötande och bra service .
    2022-04-04 Insamlad av företaget
    Bra bemötande trevlig personal hjälpsamma
    Kommer att köpa nästa bil hos de om jag behöver
    2022-04-04 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande och fick till en bra avbetalning på bilen jag ville ha. Bilen har funkat sen dag ett och har än idag inte stött på något fel på den. Trevlig bilhall med kaffe och trevlig personal
    2022-04-04 Insamlad av företaget
    Utmärkt service, Fick hemleverans samma vecka, Trevliga, smidig affär och bilen var lika fin som i annonsen, bra pris!
    Rekommenderas
    2022-04-04 Insamlad av företaget
    Väldigt trevligt bemötande och kunniga personal som har hjälpt till med allt som behövs för en smidig och enkel process, mycket nöjd och kan rekommendera er starkt.
    2022-04-04 Insamlad av företaget
    Köpte min bil online av en superseriös och kundvänlig säljare i Kungälv, allt gick smidigt via dator och telefon eftersom jag hade drygt 30 mil till Kungälv.
Korrekt beskrivning utav bilen av Daniel och smidigt att jag fick bilen levererad till min dörr.
    2022-04-04 Insamlad av företaget
    Kungälv bilcenter AB är värda högsta betyg!
    Säljaren Steven har hjälpt mig med att sälja ett flertal bilar samt köpt. Bilarna har uppnått kvalitet och säkerhet som har utlovats. Fått hjälp av med finansieringen och försäkring samt bästa sätt att sköta bilen.

Prisvärt, enkelt och smidigt!

levererar service i världsklass 👌🏼
    2022-03-13 Insamlad av företaget
    Bra kundbemötande och smidigt affär
    2022-03-12 Insamlad av företaget
    Jätte bra bemötande och sköna personal
    2022-03-10 Insamlad av företaget
    Var på jakt efter en BMW 535, hitta som jag var inne och kollade på. Säljaren sa att den var i toppskick och att inga fel fanns på bilen. Ville att en oberoende person skulle besiktiga bilen vilket inte var något problem. All information som jag fick stämde och inga fel kunde noteras när bilen kollades upp. De tog även min gamla bil i inbyte vilket gjorde det hela till en väldigt smidig affär.
    Är mycket nöjde med köpet och kommer garanterat tillbaka när det är dax för nästa bilaffär.
    2022-03-10 Insamlad av företaget
    Väldigt trevligt och proffsigt bemötande. Mötet kändes både personligt och välkomnande. Mycket fina bilar i bra skick och för ett väldigt förmånligt pris. Rekommenderar starkt Kungälv bilcenter!
    2022-03-10 Insamlad av företaget
    Grymt bra service och bemötande av Daniel & Steven , de öppnade t.o.m på en söndag, då det var enda dagen som passade oss, Hit kommer vi gärna tillbaka och gör bilaffärer. Kan varmt rekommendera detta ställe. Mvh/Kevin
    2022-02-05 Insamlad av företaget
    Proffsigt bemötande. Inbyte och finansiering hanterades smidigt. Jag anlitar gärna Kungälv Bilcenter igen. Trevliga säljare
    Bra bemötande och kunnig personal. Köpte en BMW M550i
    2022-02-03 Insamlad av företaget
    Vi blev väldigt bra bemötta och uppmärksammade på en gång. Trevliga och ej pushiga säljare. Inbyte och köp av bil gick smidigt. Har köpt bil här tidigare och kan varmt rekommendera företaget.
    2022-02-03 Insamlad av företaget
    Mina frågor ang bilen, kom svaren snabbt och proffsigt.
    Bemötandet vid besöket var väldigt bra.
    Affären fick fort och lätt
    2022-02-02 Insamlad av företaget
    Väl omhändertagna!
    Bilen funkar som den skall.
    Trevlig personal!👍🏼
    2022-02-02 Insamlad av företaget
    Är Super nöjd med min BMW x5!
    Hela affären var super smidig och känner mig trygg med valet av bilhandlare! Rekommenderas varmt!
    2022-02-02 Spontant omdöme
    Köpte en bil för några veckor sen.
    Ganska nöjd !!🚘
    Upplevde bra bemötande och bra kundservice.
    2022-02-02 Spontant omdöme
    Riktigt nöjd med köpet utav en pendlarbil. Var där för att kika på en Audi A1 men landade i en Renault Clio. Billigast på hela blocket och var riktigt fin. Allt gick snabbt och smidigt, inget krångel och inget avvik efter köp. 5/5
    2022-01-05 Insamlad av företaget
    Snabb och smidig affär trevligt bemötande
    Hoppas bara att dom lever upp till sin garanti då jag upptäckte ett oljeläckage när bilen stått över natten.
    I övrigt så är jag mycket nöjd med bilen
    2022-01-03 Insamlad av företaget
    Det var trevlig och köpa det här bilen av er , tack för hjälpen också , det är en fett bra företag .
    Asem .
    MVH
    2021-12-09 Insamlad av företaget
    Jag köpte en BMW i3 och jag är mycket nöjd med den och jag tyckte de va bra service på Kungälv Bilcenter
    2021-12-09 Insamlad av företaget
    🔥🔥toppen bast …………………,,,……………
    2021-12-06 Insamlad av företaget
    Great customer service. Helpful. Oscar was very helpful.
    2021-11-19 Insamlad av företaget
    Mycket trevliga och kunniga.
    Rekommenderas varmt!
    2021-11-08 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande, kompetent personal. Köpte en Mercedes CLS 350 och affären sköttes bra
    2021-11-06 Insamlad av företaget
    Dem var trevliga och hjälpsamma.
    Hej,