Kungälv Bilcenter AB

Välkommen till Kungälv Bilcenter!

Är du nyfiken på vad din bil är värd? Eller är det dags att skaffa en ny bil? Hos oss på Kungälv Bilcenter kan du byta in din gamla bil mot något bättre eller bara sälja din gamla till oss.

Alla de bilar som du hittar hos oss är noga genomgångna och testade. Vi har förmånliga priser och även bra avtal med både DNB Bank och Santander Bank för finansiell hjälp.

När du väljer att sälja din bil till oss så erbjuder vi betalning direkt på plats. Vill du ha din nya bil levererad hem så går detta också bra. Varmt välkommen!

Läs vad 55 kunder tycker om Kungälv Bilcenter AB 2

2021-10-05
    Tack för Volvo v60, Mycket bra bil 😍
    Hej Tack så hemskt mycket för dina stjärnor! Vi önskar dig en fortsatt trevlig dag och du är varmt Välkommen åter. Mvh Kungälv bilcenter AB Kungälv Bilcenter AB
    2021-10-03
    Trevlig personal. Bra utbud. Tog lite lång tid att göra klart affären. Kan bero på Corona.
    2021-10-03
    jag fick bra bemötande och sen jag köpte en jaguar
    Jag har köpt en Audi A5.
    De hade bra bemötande och service🙂
    2021-10-02
    Köpte en Porsche macan 2017. Bra bemött och bra service. Men lite fel uppgifter i utrustningslistan och hur många mil den rullat! Kändes lite lurad!
    Hej Tack så hemskt mycket för dina feedback! Vi önskar dig en fortsatt trevlig dag och du är varmt Välkommen åter.
    Mvh Kungälv bilcenter AB
    2021-10-02
    De hade ett vänligt och hjälpsamt bemötande.
    2021-10-01
    Profetionell bemötande med hög kompetens
    2021-10-01
    Mycket bra service! Vi är väldigt nöjda med bilköpet! Smidigt med köpet också!
    2021-10-01
    Väldigt trevligt bemötande! Ärlig kontakt.
    2021-10-01
    Jag hade Oskar som hjälpte mig som försäljare. Jag köpte en Audi rs4 och fick mycket bra Service. Han lyssnade på mina behov och förutsättningar och var inte bara ute efter att sälja och brydde sig om hur affären kan vara bra även för mig.
    Även när jag behövde hjälp efterhamd när affären var klar han ställde upp och var mycket trevlig och hjälpsam. Kommer köpa även nästa bilen där om Oskar är kvar där eller jag får samma service som jag fick. Han satte ribban högt, som det ska vara.
    2021-10-01
    Tack för en smidig affär och service.
    Kommer 100% att komma tillbaka för min nästa bil.
    Rekommenderar stark!
    2021-09-08
    Jestem zadowolony z zakupu, dobra rzetelna firma. Pozdrawiam
    2021-07-09
    Bra bilhandel, smidig och enkelt affär! Återkommer gärna nästa gång hit!
    2021-07-08
    De va bra bemötande fick hjälp snabbt hade inga större förväntningar då jag inte hade hört talas om de innan men bilköpet va bra!
    2021-07-08
    Bra bemötande, fin bil. Skulle rekommendera företaget till andra
    2021-07-06
    Hej. Bra bemötande härliga pojkar som säljare är jätte nöjd! Har bara en liten sak som jag blev lite förundrande över, man skulle tydligen skriva kontrakt på bilen innan man fick provköra vilket jag tyckte verkade knäppt. Ni har för små lokaler för så kan man inte resonera annars helt kanon! Köpte en Audi A4 avant 129,900:- utan provkörning 😳
    Hej
    Tack så hemskt mycket för dina stjärnor! Vi önskar dig en fortsatt trevlig dag och du är varmt Välkommen åter. Nu har vi mycket större lokal än innan, lokalen som var bredvid oss är nu våran med. Nästa gång du är här så kommer det vara mycket smidigare.
    2021-07-05
    Intresserade och vänliga säljare.
    2021-07-05
    Bilen brä just nu jag er glad tack
    2021-07-05
    Utmärkt betjäning. Jag fick min bil med ny olja och filter och med garanti. Volvo S80
    2021-07-05
    Smidig och bra bilhandlare! Jättenöjd!
    2021-07-05
    Rekommenderar denna firman. Har sålt alla mina bilar här snabbt och smidigt. Väldigt kunniga och proffsiga av sig. Tummen upp.
    2021-07-01
    Mycket skicklig och trevlig personal! Jag och min man fick väldigt bra hjälp och personalen hade tid att i lugn och ro förklara, ge bra tips och svara på alla frågor, mycket bra bemötande och bästa hjälpen att hitta vår dröm bil!
    Rekommenderas varmt!
    2021-06-28
    Grymt och seriösare försäljare .
    Daniel hjälpte oss med köpt extremt bra.
    2021-06-24
    Köpte min första sport bil där och jag fick problem efter cirkus 3 månader när jag ringde tillbaka så tog dem tillbaks bilen och lagade den åt mig, med andra ord ruskigt bra service samt väldigt seriösa säljare och firma! Tack för hjälpen 🙌🏼
    2021-06-24
    Riktigt nöjd med pärlan! Grymt trevlig personal som kunde sin grej så att säga, tack för en bra affär
    2021-06-24
    Riktig bra upplevelse! Smidig affär samt pratglad personal, tack för en grym affär🙏🏻
    2021-06-24
    Väldigt trevliga personal bra bemötande och det var lätt att förhandla med dom.
    2021-06-24
    Mycket duktiga och trevliga säljare som jag kan starkt rekommendera
  • ROBERT P
    2021-06-01
    Otroligt nöjd köpt en Jaguar XF hos dem kan varmt rekommendera dem. Trevlig personal och intresserade av hjälpa kunden/mig. Kommer köpa min nästa bil hos dem.
    2021-05-15
    Köpte en BMW 316 och fick byta in min lilla Mini.
    Hade inte egentligen tänkt göra någon affär under dagen då jag hade fler intressanta bilar på menyn. Var mer för att titta och provköra BMW-n.

Men trots ihållande regn och en hel del kunder for säljaren iväg för att hämta objektet åt mig. Tacksamt. Kollegan fick under tiden ta hand om övriga kunder.

BMW-n kändes bra och var i det tänkta skick o utförande som visats på annons. Dock låg alla vinterdäck i bagaget och baksäte så det var svårt att få någon uppfattning om skicket i dessa delar.

Jag blev bemött trevligt, lugnt och artigt.
    Började på fm då jag ringde på mobilen och undrade vart personalen var? Klockan var ju kvart över tio redan.?
    Personen som svarade mig förklarade tålmodigt att hittills hade butiken bara varit öppen ifrån klockan elva (11) på lördagar , och så även denna dag men var välkommen om knappt en halvtimme. Jag insåg jag hade sett fel på tiden..

Dom gav min Mini ett skäligt bud efter provkörning och lite genomgång. Gott att inte få ett skamligt erbjudande utan att bilen man vill byta in inte ens är tittad på. Bra.

I det stora hela blev det ett lyckat besök trots regn och stök med kaffemaskinen.( den kom igång mot slutet av dagen, gott).
    Jag ger det 4 av 5 i betyg. Anledningen till en fyra är enbart för bilarna stod otroligt tätt i hallen och även utomhus . Det var svårt att få annat än fågelperspektiv på objekten. Lite mer svängrum vore bra för kunden.

Tack för en förhoppningsvis lyckad affär.
    // Eje
    Hej
    Tack så hemskt mycket för dina stjärnor! Vi önskar dig en fortsatt trevlig dag och du är varmt Välkommen åter. Nu har vi även större lokal, lokalen som var bredvid oss är nu våran. Nästa gång du besöker oss kommer det vara mycket mer smidigt att kolla på bilar.
    2021-05-14
    Bästa service och underbar personal!
    2021-05-13
    Köpte en bra och billigt bil, trevligt kund bemötande och smidig och snabb affär. Fick ta med bilen efter ca 30 minuter. Bra jobbat.Alla rekommendationer. 💕
    2021-05-11
    Jätte trevliga människor tack tack för hjälpen

Mvh Abdelhak Hmazane
    2021-05-06
    Trevlig personal, bilens skick var som vi tänkt och fick hem den samma dag
  • Amer A
    2021-05-05
    De är duktiga med att lura kunder.
    Helt otrevliga personal.
    Rekommenderar inte alls
    VI känner inte igen dig som en kund, tråkigt att behöva läsa något negativt, ring gärna oss och förklara varför du känner så som du gör så att vi kan hjälpa dig.
    En bil.
    Blev bemött av en säljare som skickade mig vidare till en annan säljare.
    Jag hade inga förväntningar när jag kom upp ville bara köpa en bil. Om jag ska klaga på något så var vinter däcken väldigt smutsiga. Tycker att fälgarna ska vara rena när man köper en bil.
    Jag sökte en bil
    Trevligt och sakligt bemötande
    Vet inte om jag hade några förväntningar på företaget men skulle inte tveka att åka dit igen
    2021-05-04
    Jag köpte en BMW och jag är mycket nöjd med den och kollektiv är super!!!
  • DANI S
    2021-04-13
    Väldigt bra service och trevlig bilaffär. Från första kommunikation till några dagar efter köpet har vi haft en bra och seriös dialog kring köpet. Väldigt lösningsorienterade och kundorienterade också till skillnad från flera andra bilfirmor man besökt och handlat ifrån. Byter eller köper ny bil minst vartannat år så har kommit i kontakt med flertalet firmor under åren
    och tycker nog Kungälv Bilcenter håller toppnivå! Extra tack till Momo som varit super på alla sätt.

2021-04-07
    Fick köpa min dröm bil hos Kungälvs bilcenter fick jätte bra bemötande av personalen och köpet gick så snabbt utan krångel.
    Rekommenderar starkt
    Tack Kungälvs bilcenter

2021-04-06
    Mycket trivlig personalen bra service mycket nöjd med bilköpet 💯👍
    Hej, Tack så mycket för ditt förtroende hos oss, Varmt välkommen åter Med vänliga hälsningar Kungälv Bilcenter AB Kungälv Bilcenter AB
    2021-03-26
    Enkla att tala med trevlig försäljare. Och bra service.

2021-03-21
    Jättetrevligt bemötande,trevlig personal...bara plus!

2021-03-05
    Kom in för att köpa bil, allt var över förväntan! Är super nöjd med bemötande och service från personalen!

2021-03-05
    Mycket bra bemötande av personal på plats, trevlig och kunnig personal, tack för snabb och smidig affär med min nya bil!

2021-03-05
    Tack för en snabb och smidig affär, super nöjd med erat bemötande bilen slog alla förväntningar, när frugan önskar ny bil är det er jag vänder mig till igen! Åter igen tack!

2021-03-05
    Kan varmt rekomendera Kungälvs Bilcenter! Ska ni köpa ny bil så borde ni vända er till dessa gubbar och prata med Säljaren Michel! Dom har alltid kunden i fokus :)

2021-03-05
    Grym personal och bemötande på plats när familjebilen köptes.

2021-03-05
    Köpte mig en bil hos dom för ett tag sen och blev väldigt bra bemött utav personalen, förväntade mig trevlig och hjälpsam personal och de fick jag verkligen

2021-03-05
    Snabb och bra service planerade in ett besök under stängd dag och fick hjälp direkt! Super nöjd!
    Hej Michel

Tack själv för ditt förtroende till oss och de glädjer oss att du blivit nöjd med Din nya bil!

MVH Kungälv Bilcenter AB