Alla kategorier Begagnade bilar Halland Kungsbacka Kungsbacka Autodealer HB

Kungsbacka Autodealer HB

Verkstadsgatan 9, 434 42 Kungsbacka — Visa karta

Välkommen till Kungsbackas största center för begagnade bilar!

Vi fokuserar framförallt på svensksålda och välvårdade bilar, men vi tar de flesta märken och modeller i inbyte om du vill byta bil genom oss. Om du känner att det är svårt att samla energin och tiden som krävs för att sälja din bil privat, låt oss göra jobbet! Vi kan det här med att marknadsföra och sälja begagnade bilar.

Hos oss gör du en smidig och snabb bilaffär oavsett om du vill köpa, sälja eller byta bil. Vi samarbetar med Wasa Kredit för att du enkelt ska hitta en bra finansieringslösning och vårt mål är att du ska känna dig trygg genom hela affären.

Vi erbjuder visning och provkörning på kvällar och helger enl. överenskommelse!
Lör: 10:00-17:00
Sön: Stängt

Läs vad 37 kunder tycker om Kungsbacka Autodealer HB

• 2019-04-12

Ingemar H skrev om Kungsbacka Autodealer HB
    Vänligt bemötande, fixade vad som utlovades jag är väldigt nöjd Läs mer
  • 2019-03-30

Maria W skrev om Kungsbacka Autodealer HB
    En beg Volvo.
    Respektfullt, sakligt o vänlig bemötande. Läs mer
  • 2019-03-21

martin r skrev om Kungsbacka Autodealer HB
    Inga problem ! Bilen va precis som beskrivningen fick även vinterdäck till som inte stog i annonsen Läs mer
  • Robert B

2019-03-21

Robert B skrev om Kungsbacka Autodealer HB
    Bytte in min Volvo S80 mot en BMW 520D. Blev väldigt bra bemött av kunnig och trevlig personal. Motsvarade mina förväntningar fullt ut.
    Kan bara rekommendera detta företaget och kommer säkerligen att göra affär med dom nästa gång det blir dags att byta bil! Läs mer
  • 2019-03-18

Robert Ingvar K skrev om Kungsbacka Autodealer HB
    Väl bemött, inga problem.
    Företaget lever upp till mina förväntningar. Läs mer
  • HockeyConny W

2019-03-11

HockeyConny W skrev om Kungsbacka Autodealer HB
    En bil och bemötandet var kundvänligt .
    Mina förväntningar infriades för jag hittade en bra bil som passade mig och mitt behov.
    Jag är mycket nöjd och rekommenderade min mamma dit och hon köpte också en bil . Läs mer
  • Mesu M

2019-03-09

Mesu M skrev om Kungsbacka Autodealer HB
    Skulle aldrig rekommendera någon att köpa bil här.

Köpte en BMW som hade fullt med dolda fel från katalysator till oljeläckage/kylvätskeläckage och mycket annat. Allting uppkom någon dag efter köpet.

Svarar inte på mail. Ljuger om vad personal och ägare heter när man pratar med dom i telefon.

Ger ut en avställd bil som lånebil med bromsar som inte funkar som dom ska, även när dom visste att vi hade vårt lilla barn med oss.

När vi berättar om alla fel(efter dom inte svarar på mail) så får vi ett löjligt förslag om att ge oss 5000kr som inte ens är hälften av vad alla reparationer kommer kosta så vi nu måste anmäla till Allmänna Reklamations Nämnden.

Väldigt dålig bemötande. Lägger på luren under samtal för att dom inte kan ta att höra hur dom har lurat oss.

Om du inte är så bilkunnig hjälper dom inte till att fixa när det finns dolda fel. Läs mer
  • 2019-03-06

Cordula R skrev om Kungsbacka Autodealer HB
    Blev tämligen besviken då de lovat hålla en bil för att sedan säger "nä den är såld" utan att de ens brydde sig att meddela eller svara på mail . Läs mer

Shadi B skrev om Kungsbacka Autodealer HB
    Great customer service very convenient purchase process with negotiations flexibility. Appreciate the support of the gentlemen at the auto dealer. Läs mer

Nicklas Sebastian T skrev om Kungsbacka Autodealer HB
    Köpte en BMW, ringde dagen innan & kollade med grabbarna som jobbar där att bilen var fräsch, serviceboken vart helt ifylld m.m för att slippa åka dit i onödan.
    Allt stämde dagen därpå, tjabbade lite med dem, provkörde bilen & därefter gjorde vi affär. Mycket bra bemötande, trevliga & seriösa!
    Rekommenderas Läs mer

Leif H skrev om Kungsbacka Autodealer HB
    Trevliga killar trevligt bemötande allt fungerade väldigt bra Läs mer
  • 2019-01-15

Birgitta H skrev om Kungsbacka Autodealer HB
    Trevliga killar men de har ingen koll på vilket skick bilarna de säljer är i. Läs mer
  • Helena K

2019-01-02

Helena K skrev om Kungsbacka Autodealer HB
    Vi köpte en begagnad bil på nyårsafton då handlaren egentligen hade tänkt att hålla stängt. Vi hade en dryg timmes körning dit och vi möttes upp i bilhallen. Säljaren hade kollat upp väglaget inför vår hemresa, 40 mil norrut, eftersom vinterdäcken inte var på. Han bjöd på tre månaders försäkring och ombesörjde allt på ett tryggt sätt. Bjöd på spolarvätska då väglaget krävde det och bilen hade halvtank fylld. Säljaren var ödmjuk, ärlig, omtänksam och vi är jättenöjda med vårt köp! Läs mer
  • 2018-12-01

Lars Jörgen mikael A skrev om Kungsbacka Autodealer HB
    Ford Focus 2015. Kanon fin bil till ett bra pris. Bra bemötande av Wael. Läs mer
  • Mike A

2018-11-16

Mike A skrev om Kungsbacka Autodealer HB
    Ahmad Ibrahim sålde mig en super grym bil. Riktigt nöjd!
    5av5! 👍🏽 Läs mer
  • 2018-10-03

Sebastian F skrev om Kungsbacka Autodealer HB
    Köpte en BMW 5-serie M-sport utav Autodealer, Smidig affär försäljaren kom snabbt fram, svarade på frågor och uppmanade till test körning. Gott kaffe medan dem gjorde bilen redo för leverans (bra städning)
    Efter köp så fick jag dock problem med motorlampa som dem löste utan något problem alls!
    (nya lambdasonder)
    Fina lokaler & Gott bemötande!
    / Nöjd kund Läs mer
  • 2018-08-24

stina k skrev om Kungsbacka Autodealer HB
    Köpte bil och det var bra, gick snabbt och smidigt! Läs mer
  • 2018-08-21

Piere H skrev om Kungsbacka Autodealer HB
    Köpte bil.
    Kanon bra bemötande trevliga och ärliga. Löste visning av bil även fast firman var stängd.
    Lite svår första kontakt via mejl med tid innan svar men inget dramatiskt. Helhet super nöjd. Läs mer
  • Anna n

2018-08-21

Anna n skrev om Kungsbacka Autodealer HB
    Upplevelsen av mitt köp på en jättefin Fiat 500 kunde varit fullpott om dem skyltade bättre. Vi fick åka runt och leta en stund innan vi hittade, trots att det låg vid vägen såg varken jag eller min sambo några synliga skyltar. Och även att kollegor inte kan klampa in mitt i ett köp, utan att säga hej. Det hade varit trevligare om dem knackade på innan, och hejade på kunden/kunderna. Tänk också på att kolla bensinnivån på bilarna, jag fick åka direkt och tanka. Men annars gick bilköpet smidigt och fick med den hem direkt vilket var jättetacksamt. Ett stort tack till er och lycka till med allting. Läs mer
  • 2018-08-14

Amin M skrev om Kungsbacka Autodealer HB
    Köpte en BMW 3 serie kanon fin bil och skick.
    Fin bemötande och proffsig hanterings av mitt bil köp.
    Rekommenderar varmt företaget. Läs mer
  • 2018-08-14

Abdulsattar R skrev om Kungsbacka Autodealer HB
    Seriös bemötande och underbar och trevlig personal.

Fick bilen levererad i det skick som säljaren beskrev.

Är super nöjd. Rekommenderas! Läs mer
  • 2018-07-23

Emelie S skrev om Kungsbacka Autodealer HB
    Jag och sambon är mycket nöjda över våran nya bil som vi köpte på autodealer. Trevlig ägare och allt gick väldigt smidigt till. Nu hoppas vi på att bilen håller ett bra tag!☺️ Läs mer
  • Christian Z

2018-07-13

Christian Z skrev om Kungsbacka Autodealer HB
    Sålde bil till Autodealer i veckan.
    Gick hur smidigt som helst, inga problem med nånting.
    Jättetrevlig personal. Läs mer
  • Börje O

2018-06-11

Börje O skrev om Kungsbacka Autodealer HB
    Det kändes mycket bra att köpa bil hos Kungsbacka Autodealer. Hittade en fin Ford på nätet och vid besök och provkörning visade det sig att bilen motsvarade beskrivningen och var mycket fint rekonditionerad. Trevlig och tillmötesgående personal genomförde försäljningen på ett seriöst sätt och jag är mycket nöjd med mitt bilköp Läs mer
  • Lucas L

2018-05-30

Lucas L skrev om Kungsbacka Autodealer HB
    Behövde ny bil och hittade en fin V70 på Kungsbacka autodealer. När jag bestämt mig gick allt väldigt smidigt. Då det var dags för service på bilen så stod autodealer för denna. Frågade även om de kunde byta kamrem och vattenpump och bara lägga på det på bilpriset i och med att de skulle bytas nästkommande service så fixade de detta utan problem. När allt var gjort ett par dagar senare så kunde jag slutföra affären och hämta ut bilen. Nyrecondad på både insidan och utsidan vilket nästan gav nybilskänsla trots 6 år gammal bil. Kanonbil och supernöjd med den! Bra bemötande och smidig affär. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2017-12-18

Lars S skrev om Kungsbacka Autodealer HB
    Jag skulle byta bil och hamnade på denna bilfirma, vilket skulle visa sig vara rena turen.
    Jag har köpt två bilar där mina söner, vänner och bekanta har köpt bil där, alla nöjda aldrig något krångel eller gnäll. Om något varit fel har företaget ställt upp till 100 procent.
    All ära och berömåt denna fantastiska bilfirma Läs mer
  • 2017-12-18

Marie K skrev om Kungsbacka Autodealer HB
    Bra trevligt bemötande, ärliga svar och bra hjälp. Nöjd med bilen jag köpte och har fått härlig respons så här långt. Kan varmt rekommendera andra att köpa bil hos AutoDealer. Har även fått bra pris och hjälp med lack konservering och bra pris på försäkring och garanti. Läs mer
  • 2017-11-08

Lukas L skrev om Kungsbacka Autodealer HB
    Köpte en begagnad bil hos Autodealer och fick ett mycket trevligt och proffsigt bemötande genom hela affären! Läs mer
  • 2017-10-28

Bengt N skrev om Kungsbacka Autodealer HB
    Trevligt bemötande och mycket hjälpsam vi kommer tillbaka .Bengt och Birgitta Läs mer
  • 2017-08-22

Tommy P skrev om Kungsbacka Autodealer HB
    Mycket bra bemötande samt trevlig personal och fina bilar Läs mer
  • 2017-08-07

Anna-lisa E skrev om Kungsbacka Autodealer HB
    Mycket trevligt bemötande å hjälpsamma. Köpt en bil. Läs mer
  • Lotta H

2017-04-24

Lotta H skrev om Kungsbacka Autodealer HB
    Trevligt bemötande och tillgängliga tider för kunden att kunna göra sin bilaffär Läs mer
  • 2017-04-23

Amanda K skrev om Kungsbacka Autodealer HB
    Trevligt bemötande och bra service. Ej prutvänliga. Läs mer
  • 2017-04-12

Benny B skrev om Kungsbacka Autodealer HB
    Ni är bäst alltid den bästa servicen Läs mer
    2017-04-15 Kungsbacka Autodealer AB svarar Benny B
    Tack Benny Mvh kungabacka Autodealer
  • 2017-04-05

Oscar B skrev om Kungsbacka Autodealer HB
    Köpte en bil av autodealer. Dagen efter visade den sig ha ett allvarligt fel på motorn,vilket jag påtalade direkt. Autodealer var inte alls intresserade av att lösa problemet, som de hävdade hade uppkommit efter köpet... Efter många samtal och hot om att ta det till konsumentverket gick autodealer med på att betala hälften av vad reparationen kostade. De hade vid köpet lovat att bilen var nyservad vilket inte stämde. Oljenivån var på tok för låg. Inte nog med detta - vid byte till sommardäck hade fälgarna fel dimension, så jag fick åka tillbaka till Kungsbacka och byta. Förvänta er inget av autodealer - förutom att de har ganska låga priser på sina bilar. Min erfarenhet är att de säger exakt det man vill höra. Blir det problem med köpet är deras service obefintlig! Läs mer
    2017-04-05 Kungsbacka Autodealer AB svarar Oscar B
    Det visade sig inte att vara problem med motorn , Problemet kom med gasen för det är en Bensin/GAS bil , Och du fick hjälp direkt när du ringde och sa vad som uppstått vi sa till dig gör en felsökning så står vi för den kostaden . Du fick dom fälgarna som vi fick med bilen när dom visade sig vara fel fick du nya på en gång så du har absolut ingenting att klaga på . Du har inte ens nämnt eller hotat med konsumentverket för vi kom aldrig så långt . Kungsbacka Autodealer .
    Karin B gillar detta
  • 2016-07-08

Per L skrev om Kungsbacka Autodealer HB
    Blev tyvärr grundlurad av Kungsbacka Autodealer. Blev lovad att de skulle hålla en bil som jag skulle kunna kolla på under helgen. Dagen innan (som tur är) kontrollerade jag bilen på Transportstyrelsen och då visade det sig att bilen redan var såld.

När jag frågade Kungsbacka Autodealer om de hade sålt bilen så ljög de mig rakt upp i ansiktet och sa att bilen blivit påkörd och var på verkstad. När jag konfronterade dem om detta så slutade de att svara.

Mycket opålitligt och oseriöst bemötande mot sina kunder. Akta er. Läs mer
    Karin B gillar detta
  • 2015-04-27

Richard A skrev om Kungsbacka Autodealer HB
    Min gamla bil hade gått sönder bortom räddning och då jag pendlade 15 mil om dagen behövde en ny inhandlas snabbt. Lösningen blev att köpa en Volvo av Autodealer. Jag åkte ned och tittade på bilen, skicket var gott. Efter lite förhandlande kom vi överens och dagen därpå kunde jag hämta ut bilen. Bilen levererades nybesiktigad utan knorrande från handlaren, eventuella tvåor skulle Autodealer fixa. Ett elfel uppstod vid leverans, detta avhjälptes via garanti utan krångel. Grabbarna på firman var trevliga och lätta att ha att göra med. Nu har jag snart haft bilen, som var en tillfällig lösning från början, trots allt var den 13 år gammal, i snart ett år och kört 2 000 mil. Den håller fortfarande och jag har inte någon stress att byta ut den.

I korthet kan sägas att man får mycket bil för pengarna hos Autodealer. Det är inte nya bilar man säljer, men man betalar heller inte för en ny bil och skicket på det man säljer verkar överlag gott. Prissättningen är, i alla fall vad gäller min bil, rimlig och företaget kan utifrån min upplevelse rekommenderas. Inte alls några bilskojare på något sätt, merparten bilar verkar komma från större bilfirmor där de bytts in. Då märkeshandlarna helst inte har bilar äldre än 5 år i hallen hamnar många hos mindre bilhandlare. Exempelvis min bil, som via en märkeshandlare hamnade hos Autodealer och sedan hos mig.

I korthet, letar du efter en bra begagnad bil kan jag rekommendera ett besök. Läs mer

Verkstadsgatan 9, 434 42 Kungsbacka