Kvdbil AB

1.1

17 omdömen om Kvdbil AB

Gurnam S
Skrev om Kvdbil AB

Köp bilen från en riktig bil firma Köp bilen från en riktig bil firma . Om det är fel på bilen du kan reklamera på bilen. Dem företag kan inte reklamerat köpte el bil efter från dem Marke samma dag fel på laddning system Jag var utan av bilen 30 dager. Nästen Upplevelsen

STHLM BIL
4.8/5 i betyg av 209 omdömen 4.8 av 209 omdömen

Per Olof Gustaf Jussi B

Hej, upptäcktes ett fel på min bil, kvd ber mig att åka till verkstad, verkstaden konstaterar att turbon är trasig, de skickar offert på hela jobbet till kvd och jag ringer upp de på deras reklamationsavdelning där de säger att de accepterar offerten varpå jag får ett mejl 30min senare där de säger att de begått ett misstag och inte kommer att lägga en krona på att fixa problemet, har pratat med deras gruppchef och han påstår att de aldrig skulle sagt något liknande trots att de precis gjort det, ur usel service när det väl blivit fel.

Eva Marianne Charlotta O

Något väldigt negativt har hänt med KVD. Fick prisförslag för den bil jag tänkte sälja till dem direkt., som är fullservad o i fint skick. Ingen yttre skada, lackförseglad x flera o rostskyddsbehandlade. Invändigt fåtal märken. Alltid använt skyddande bilklädsel. Köpte en ”ny begagnad bil” där man enligt villkor/avtal inte kan häva köpet o direkt därefter avsa sig KVD att stå kvar vid inköpet av min bil. Antar att de har för stort lager. Så nu står jag där med två bilar men behovet är ju ennbil!

Haninge Bilpark
4.6/5 i betyg av 1312 omdömen 4.6 av 1312 omdömen

Professionell och väldigt kunnig Bästa bemötandet jag någonsin fått Bra bilar och superbra priser Kommer rekommendera dom till alla mi

Susanne G Susanne G
Joel H
Skrev om Kvdbil AB

De lurar dig med vilje. När jag återlämnade leasingbilen ställde dem av den och tar därmed all restskatt som rätteligen tillhör mig. En månad innan mailade jag dem och frågade, men inget svar. Nu heter det att den ställt av bilen och kommer ta pengarna. Trots att det på deras hemsida står att de ser till att jag (som lämnar in bilen) ska få restskatten. De är oprofessionella och undviker att svara om det innebär problem för dem. Undvik kvd till varje pris. De lurar dig.

Serkan T
Skrev om Kvdbil AB

De tar avgift från säljaren som vill sälja sin bil genom KVD. Dessutom tar KVD ut en avgift för köpare som vill köpa bil. I slutet av denna affär dricker ni kallt vatten så att ni inte glömmer!

Fordonsbolaget
4.8/5 i betyg av 1027 omdömen 4.8 av 1027 omdömen

Georges M
Skrev om Kvdbil AB

Jag känner en kille som jobbar där o han påstår att i många fall sätter dem ett högre bud på bilen för att få upp priset … Så tänk på saken

Milo J
Skrev om Kvdbil AB

Köp aldrig bil från Kvd dem är oseriösa och kan knappt testa sina bilar! Jag fick 3 stora problem 2 veckor efter jag hade köpt min bil och dem vägrar laga dem…

Carson Sverige
4.6/5 i betyg av 750 omdömen 4.6 av 750 omdömen

Jan hendrik H
Skrev om Kvdbil AB

Försökte sälja bilen via KVD. Enligt säljaren skulle det inte vara några problem att komma upp i det minimum pris vi har satt. Efter 3 auktioner var vi fortfarande inte i närheten av bilens bedömda marknadsvärde och vi fick åka för att hämta bilen igen. Bilen står utanför vid hämtning och det spöregnar, jag tar ett snabbt varv runt bilen och kollar så allt är med och signerar sedan pappren och åker därifrån. Väl hemma nästa morgon, när det är sol ute istället, ser vi direkt flera nya repor i bak på bilen, förmodligen...

YOUCEF J
Skrev om Kvdbil AB

KÖP INTE FRÅN KVD BIL Bilen gick sönder pga ett maskinskadefel 2 månader efter köp. Garanti, försäkring och alla berörda parter hävdar enligt konsumentköplagen att KVD är skyldiga att reparera bilen. Dock vägrar KVD med all kraft att stå för ett enda öre. Så pass långt att vi nu anmält dem till ARN.

Bilförmedlingen Stockholm
4.7/5 i betyg av 350 omdömen 4.7 av 350 omdömen

Grymma låvar skicket på bilen...köpte en v60 av dom👍👍👍👍👍

Nicklas S Nicklas S
Daniel Dragan K

Opålitlig firma som skryter med att de gör en noggrann kontroll av objekt! Köpte en husvagn som jag fick 6 månader dolda fel garanti på nu visar det sig att batteriet som sitter i vagnen är fel och stendött! Nu vill inte KVD ta sitt ansvar för att de missat kontrollera batteriet och vägrar ersätta mig

KIM S
Skrev om Kvdbil AB

Köpte en bil hos dom, på vägen hem så börjar oljelampan lysa. Ringde deras reklamationsavdelning (som förvisso har konstiga telefontider 09-12) och agenten jag pratade med tyckte att det är en självklarhet att man ska ha en körduglig bil och dom kommer i självfallet att stå för kostnaden av oljebyte, men jag skulle bara först skaffa fram en offert på oljebyte från en verkstad. Jag skickade in offert till dem och sedan fick jag ett mail om att dom nekar offerten och vägrar att betala för oljebyte. Nu har jag bråkat med...

ANDRÉ AVELIN E

Vi köpte en bil som skulle vara i bra skick, efter 3 månader gick motorn sönder och kvd vägrar betala. Ärendet ligger nu hos ARN. Dom är så oärliga och dåliga!! Köp inte bil av dom!!! Ivan J hur kan jag kontakta dig? Mitt nummer 0738419570/André

IVAN J
Skrev om Kvdbil AB

Om man kunde ge dom 0 i betyg hade dom fått det. Bedragare av högsta klass undvik till varje pris. Säljer bilar i toppskick men bilarna är i akuta reparationsbehov. Jag kommer starta en grupptalan mot företaget, känner ni er drabbade kontakta mig. Detta beteende från KVD är inte OK! Och dom ska fan inte behandla konsumenter på detta sätt.

Pavel B och ANDRÉ AVELIN E gillar detta
BARTLOMIEJ S
Skrev om Kvdbil AB

Akta!!!OBS!!!!!många dölda Taxi bilar...av all sorts säljs som vanliga bilar. Akta!!!!OBS!!!!

Yagmur K
Skrev om Kvdbil AB

KÖPTE BIL SOM KNAPPT RULLAT 4500 MIL OCH EFTER NÅGRA VECKOR MOTORFEL. OKÖRBART MED EN REPARATIONSKOSTNAD AV CIRKA 34 000 KR 15 DAGAR EFTER BILKÖP. MISSLJUD OCH HACK VID KÖRNING SOM EJ MED I ANNONSBESKRIVNINGEN. KAN INTE BEGRIPA HUR KVD VÄGRADE TA EMOT ÄRENDET ELLER MÖTA MIG I FRÅGAN. DET KRÄVDES EXTREMT MÅNGA KONTAKTFÖRSÖK FÖR ATT KUNNA ÅNGRA KÖPET VILKET RESULTERADE I ATT JAG GICK I BACK PÅ PENGAR. ÄR DET SÅ KVD TROR DE KAN BLI BRA ÅTERFÖRSÄLJARE AV BILAR? TÄNK OM, GÖR RÄTT

Pavel B och ANDRÉ AVELIN E gillar detta
Jan V
Skrev om Kvdbil AB

Köpte bil på KVD i Malmö och åkte från Stockholm och hämtade upp bilen, när jag kom hem upptäckte jag att regnsensor inte fanns installerad som det stod i annonsen. När jag var i kontakt med KVD lät det från början som att om jag lämnade in bilen på verkstad och fick verifierat att det inte var installerat skulle de åtgärda. När väl detta var gjort så fick jag beskedet om att jag kunde få tillbaks inropsavgiften på 4000 kronor medan jag krävde 10000 kronor som är mer än hälften av kostnaden det kostar för att installera...

Ted
Skrev om Kvdbil AB

Upptäckte fel som inte fanns med i specifikationen vid provkörning efter vunnen auktion. Kvd ville inte åtgärda felen eller kompensera hela uppskattade summan för en reparation hos mekaniker utan erbjöd viss kompensation eller att häva köpet. Det sätter kunden i en väldigt tuff sits efter att ha lagt många timmar på att buda, resa till lokalen, testa, osv.