Kvdbil AB

Eldarvägen 5, 187 75 Täby — Visa karta

Läs vad 2 kunder tycker om Kvdbil AB

• Jan V
    Jan V skrev om Kvdbil AB
    Köpte bil på KVD i Malmö och åkte från Stockholm och hämtade upp bilen, när jag kom hem upptäckte jag att regnsensor inte fanns installerad som det stod i annonsen. När jag var i kontakt med KVD lät det från början som att om jag lämnade in bilen på verkstad och fick verifierat att det inte var installerat skulle de åtgärda. När väl detta var gjort så fick jag beskedet om att jag kunde få tillbaks inropsavgiften på 4000 kronor medan jag krävde 10000 kronor som är mer än hälften av kostnaden det kostar för att installera en regnsensor, men KVD vägrade. Jag gick till ARN och fick rätt, men när jag försöker komma i kontakt med KVD svarar de inte längre på någonting. De svarade knappt till ARN heller när de ställde frågor till KVD. Nu kommer ärendet gå vidare till tingsrätten, det visar bara på hur usla KVD egentligen är. Det står att de går igenom bilen ordentligt, men nu har det visat sig att så inte är fallet och det gäller att vara på sin vakt när man köper en bil från KVD. De verkar tro att de klausuler som de skriver på sin hemsida på något sätt överrider Svensk konsumentlagstiftning och att de själva kan bestämma vilka regler som ska gälla i Sverige. Återkommer med mer information efter det att tingsrätten har fått säga sitt. Läs mer
  • Ted skrev om Kvdbil AB
    Upptäckte fel som inte fanns med i specifikationen vid provkörning efter vunnen auktion. Kvd ville inte åtgärda felen eller kompensera hela uppskattade summan för en reparation hos mekaniker utan erbjöd viss kompensation eller att häva köpet. Det sätter kunden i en väldigt tuff sits efter att ha lagt många timmar på att buda, resa till lokalen, testa, osv. Läs mer

Bästa försäljarna av begagnade bilar i Täby:

Västbergavägen 24, 12630, HÄGERSTEN