Kvdbil AB

1.1 i betyg av av 7 omdömen

Läs vad 7 kunder tycker om Kvdbil AB

• 2020-08-14

KIM S skrev om Kvdbil AB
    Köpte en bil hos dom, på vägen hem så börjar oljelampan lysa. Ringde deras reklamationsavdelning (som förvisso har konstiga telefontider 09-12) och agenten jag pratade med tyckte att det är en självklarhet att man ska ha en körduglig bil och dom kommer i självfallet att stå för kostnaden av oljebyte, men jag skulle bara först skaffa fram en offert på oljebyte från en verkstad. Jag skickade in offert till dem och sedan fick jag ett mail om att dom nekar offerten och vägrar att betala för oljebyte.

Nu har jag bråkat med dom i två dagar och dom vägrar att erkänna vad dom har lovat, så det beror på vem man pratar med på deras reklamationsavdelning. Väldigt besviken kund.

En företag i denna storlek är kostnaden av oljebyte en droppe i havet, jag kan garantera att bara den tiden dom lägger ner på att försöka lura mig kostar mer... Läs mer
    Tullinge Bil
    4.5 / 5 i betyg — 298 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Kan inte annat än att ge detta gäng full pott. Mycket smidig affär! Blev upphämtad vid pendeltåget i mitt objekt, som var i absolut perfekt"
  • ANDRÉ AVELIN E

2020-06-04

ANDRÉ AVELIN E skrev om Kvdbil AB
    Vi köpte en bil som skulle vara i bra skick, efter 3 månader gick motorn sönder och kvd vägrar betala. Ärendet ligger nu hos ARN. Dom är så oärliga och dåliga!! Köp inte bil av dom!!!

Ivan J hur kan jag kontakta dig? Mitt nummer 0738419570/André Läs mer
  • IVAN J

2019-11-27

IVAN J skrev om Kvdbil AB
    Om man kunde ge dom 0 i betyg hade dom fått det. Bedragare av högsta klass undvik till varje pris. Säljer bilar i toppskick men bilarna är i akuta reparationsbehov. Jag kommer starta en grupptalan mot företaget, känner ni er drabbade kontakta mig. Detta beteende från KVD är inte OK! Och dom ska fan inte behandla konsumenter på detta sätt. Läs mer
    ANDRÉ AVELIN E gillar detta
    Bilförmedlingen Stockholm
    4.7 / 5 i betyg — 270 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Fick förmedlingshjälp när jag skulle sälja min bil, fick snabb och professionell hjälp med annonsering mm Bilen blev såld snabbt och jag ko"
    Andreas B
  • BARTLOMIEJ S

2019-11-21

BARTLOMIEJ S skrev om Kvdbil AB
    Akta!!!OBS!!!!!många dölda Taxi bilar...av all sorts säljs som vanliga bilar. Akta!!!!OBS!!!! Läs mer
  • Yagmur K

2019-03-28

Yagmur K skrev om Kvdbil AB
    SÄMST! OSERIÖSA OCH TAR INTE SITT ANSVAR.
    KÖPTE BIL SOM KNAPPT RULLAT 4500 MIL OCH EFTER NÅGRA VECKOR MOTORFEL. ÄVEN MISSLJUD OCH HACKAR VID KÖRNING, VAR EJ MED I ANNONSBESKRIVNINGEN. OKÖRBAR.
    KVD PÅSTÅR FELET ÄR MITT OCH MITT EGNA ANSVAR ATT REPARERA TROTS NYKÖPT OCH KNAPPT KÖRT. DOM KAN INTE BEVISA MOTSATSEN OCH VIFTAR BORT. ETT ÄRENDE SOM SKLL VIDARE TILL REKLAMATIONSNÄMNDEN.
    Mitt råd är köp inte bil från kvd!!!! Läs mer
    ANDRÉ AVELIN E gillar detta
    Fordonsbolaget
    4.8 / 5 i betyg — 594 omdömen
    Badge2020
    "Fantastiskt service! Från första kontakt via mail till affär! Måste ge bilförsäljaren David extra beröm för sin professionella service"
  • Jan V

2018-04-26

Jan V skrev om Kvdbil AB
    Köpte bil på KVD i Malmö och åkte från Stockholm och hämtade upp bilen, när jag kom hem upptäckte jag att regnsensor inte fanns installerad som det stod i annonsen. När jag var i kontakt med KVD lät det från början som att om jag lämnade in bilen på verkstad och fick verifierat att det inte var installerat skulle de åtgärda. När väl detta var gjort så fick jag beskedet om att jag kunde få tillbaks inropsavgiften på 4000 kronor medan jag krävde 10000 kronor som är mer än hälften av kostnaden det kostar för att installera en regnsensor, men KVD vägrade. Jag gick till ARN och fick rätt, men när jag försöker komma i kontakt med KVD svarar de inte längre på någonting. De svarade knappt till ARN heller när de ställde frågor till KVD. Nu kommer ärendet gå vidare till tingsrätten, det visar bara på hur usla KVD egentligen är. Det står att de går igenom bilen ordentligt, men nu har det visat sig att så inte är fallet och det gäller att vara på sin vakt när man köper en bil från KVD. De verkar tro att de klausuler som de skriver på sin hemsida på något sätt överrider Svensk konsumentlagstiftning och att de själva kan bestämma vilka regler som ska gälla i Sverige. Återkommer med mer information efter det att tingsrätten har fått säga sitt. Läs mer
  • 2017-06-02

Ted skrev om Kvdbil AB
    Upptäckte fel som inte fanns med i specifikationen vid provkörning efter vunnen auktion. Kvd ville inte åtgärda felen eller kompensera hela uppskattade summan för en reparation hos mekaniker utan erbjöd viss kompensation eller att häva köpet. Det sätter kunden i en väldigt tuff sits efter att ha lagt många timmar på att buda, resa till lokalen, testa, osv. Läs mer
    Haninge Bilpark
    4.7 / 5 i betyg — 820 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Bra, trevligt, proffsigt och tryggt! Jag köpte en begagnad Volvo från Haninge bilpark som såg fin ut, och vid en närmare inspektion efter"
    Leo Alexander B

Bästa Försäljarna av begagnade bilar nära Kvdbil AB: