La Clinique

Riddargatan 14, 114 35 Stockholm — Visa karta

La Clinique startade redan 1985 och vi har varit först i Sverige med en rad skönhetsbehandlingar som t.ex. fillers, tatueringsborttagning och AHA-behandlingar. Den senaste revolutionerande behandlingen som vi erbjuder är Biofibre hårimplantat, en helt ny teknik som hjälper dig dölja oönskat håravfall.

Vi har fyra olika avdelningar på kliniken: plastikkirurgi, kirurgi, medicinsk hudvård och dermatologi. Hudförändringar och andra hudproblem undersöks och behandlas av dermatolog. Vi erbjuder även kemiska peelingar, hårborttagning med IPL, botoxbehandlingar och fillers, ögonlocksplastik, ansiktslyft och fettsugning.

Personalen på La Clinique har mångårig erfarenhet, är legitimerad och har ett stort intresse för skönhet.

Läs vad 155 kunder tycker om La Clinique

• 2019-12-02

Anna E skrev om La Clinique
    Jag gjorde en ögonlocksoperation. Jag är oerhört nöjd. Det var ett varmt och professionellt bemötande. Mycket erfaren ögonläkare som opererade. Bra omhändertagande och uppföljning.
    Jag kan varmt rek er att gå dit.
    Anna Läs mer
  • 2019-11-07

Vanja J skrev om La Clinique
    Jag är väldigt nöjd med min ögonoperation som snabbt läkt till fantastiskt resultat och kan varmt rekommendera La Clinique.
    Mycket god vård och bemötande med noggrann uppföljning.
    Jag är otroligt glad över att återfått både fullt synfält och pigga fina ögon genom övre ögonlock plastik hos La Clinique.
    Tack för ett resultat över förväntan. Läs mer
  • 2019-11-06

Nima T skrev om La Clinique
    Jag har gjort en ögonlocksplastik och jag är jättenöjd, ser verkligen stor skillnad. Ett enkelt ingrepp och jätteproffsig och kunnig personal. rekommenderar verkligen! Läs mer
  • 2019-10-20

Susanne H skrev om La Clinique
    Ögonlocksplastik
    Personligt bemött
    Stor omsorg om kunden
    Mycket professionellt rakt igenom
    Jag är mycket nöjd med resultatet! Läs mer
  • 2019-10-10

Veronika L skrev om La Clinique
    Superbra bemötande. Jättefin och proffsig personal! :)
    Jag är supernöjd och rekommenderar kliniken starkt. Läs mer
  • 2019-10-10

Josephine L skrev om La Clinique
    Tog bort påsarna under ögonen. Doktor Ingrid och all personal fick mig att känna mig så trygg och nöjd! Idag, 2 veckor efter operation, är jag helt återställd. Önskar att jag hade gjort detta tidigare, det är värt varenda krona.
    Man får stöd från konsultation till efter operationen och man kan alltid ringa och ställa frågor. Rekommenderar verkligen! Läs mer
  • 2019-07-04

Karin H skrev om La Clinique
    Ögonlocksplastik, över förväntan!
    En vecka senare jobbar jag. Bra bemötande av dr och sköterska 😍 Läs mer
  • 2019-06-20

Björn N skrev om La Clinique
    Jag led av stora påsar under ögonen vilket fick mig att se gammal och trött ut vilket jag inte är. Jag kom i kontakt med La Clinique via nätet vilket jag i efterhand är mycket tacka för. Dom har varit mycket trevliga och professionella och operationen gick mycket smidigt med perfekt resultat så jag är mycket nöjd.

Jag kan varmt rekommendera dom. Läs mer
  • Caroline M

2019-06-20

Caroline M skrev om La Clinique
    Köpte via Let’s deal en ögonlocksoperation. Igår var det en vecka sen ingreppet och jag hade aldrig kunnat drömma om att det redan skulle vara så fint läkt. Har bara ett litet, litet blåmärke under ena ögat och känner redan nu, trots att resultatet inte är ”klart”, att jag fått det utseende jag hela tiden tänkt att jag har. Har bara positiva saker att säga om bemötandet, atmosfären och professionaliteten. Väldigt varma och fina människor på företaget! Läs mer
  • 2019-05-23

Julia H skrev om La Clinique
    Jag vände mig till La Clinique för att genomgå ögonlocksplastik. Jag kände mig pirrig och lite nervös inför första besöket och senare operationen men all kontakt med dem - från konsultation till utförande - kändes väldigt proffsig och kompetent. Kände mig varmt välkommen, omhändertagen och trygg i deras händer. Rekommenderar dem varmt! Läs mer
  • 2019-05-21

Maud W skrev om La Clinique
    Gjort en ögonlocksoperation. Fantastiskt bemötande från första besöket, jag var väldigt nervös att göra inreppet men fick bra information och kunde ställa mina frågor i lugn och ro. Fortsatt trevligt bemötande genom operation och återbesök. Är fantastiskt nöjd med behandlingen. Rekommenderar La Clinique av hela mitt hjärta Läs mer
  • Harriet L

Förväntningarna infriades.
    Enkelt och, för mig, smärtfritt. Rekommenderas! Läs mer
  • 2019-05-02

Annika L skrev om La Clinique
    Laser Hifi, efter en enda behandling märkbar förändring på käklinjen, fina linjer samt mindre porer. Hela ansiktet fick ett lyft! Rekommenderar denna teknik som levererar resultat! Läs mer
  • 2019-04-27

Lotta Ö skrev om La Clinique
    Jag har gjort en ögonlocksoperation

Jag fick ett välkomnande och omhändertagande mottagande när jag kom som hade en lugnande inverkan.

Doktor Ingrid förklara hur operationen skulle gå till och vad dom sker efteråt med svullenhet och blånader.

Det blev en bra upplevelse🤗🤗 Läs mer
  • 2019-04-26

Fredrika B skrev om La Clinique
    Gjorde en ögonlocksplastik och är otroligt nöjd med allt! Läs mer
  • 2019-04-19

Nina B skrev om La Clinique
    Älskar denna klinik man känner sig så hemma. Personalen där är handplockade o så får man bästa resultat. Super nöjd!! Läs mer
  • Lena A

2019-04-18

Lena A skrev om La Clinique
    Övre ögonlock.
    Helt fantastiskt bemötande!
    Jag kände mig lugn och trygg i deras händer! Å nu är jag snygg också! Ska tillbaka dit och fixa till de små påsarna under ögonen är min tanke!
    Rekommenderas varmt!
    Du kommer inte att bli besviken! 👍 Läs mer
  • 2019-04-15

Slavomir R skrev om La Clinique
    Mina ögonlock , fått en magnifik behandling i form av operation . Jag är mer än nöjd och så väl omhändertagen!
    Ytterst proffsigt , om jag ska kortfatta mig. Läs mer
  • 2019-04-05

Birgitta B skrev om La Clinique
    Jag har gjort övre ögonlocksplastik!
    Jag är otroligt nöjd med omhändertagandet så här långt och är otroligt nyfiken på det slutgiltliga resultatet, vilket är för tidigt ännu förstås
    Fantastisk personal!!!!
    Med vänlig hälsning, Birgitta Boltzius Läs mer
  • 2019-04-04

Maja F skrev om La Clinique
    Skulle lägga filler i kindbenen. Det var dyrt och syntes knappt överhuvudtaget och det lilla som syntes försvann väldigt fort. Däremot fick jag ett blåmärke strax under ena ögat efter behandlingen som fortfarande inte försvunnit helt sex månader senare. Jag fick inga pengar tillbaka, trots att jag begärde det, utan erbjöds bara återbesök hos den behandlare som hade gjort detta och som jag givetvis hade noll förtroende för. Dessutom jobbade hon inte kvar när jag kontaktade dem. Undrar varför... Personalen här är inte certifierad för injektionsbehandlingar, vilket märktes tydligt i resultatet. Gå absolut inte hit, utan välj en certifierad behandlare i stället.
    Dessutom...de positiva omdömena nedan är nästan alla insamlade av företaget och knappt några är spontana.
    De har knappast samlat in omdömen från missnöjda kunder, så omdömena är missvisande.
    Jag har även hört att de tidigare hade så många dåliga omdömen att de var tvungna att byta namn på kliniken.
    Om jag får mina pengar tillbaka ändrar jag mitt omdöme. Läs mer
  • 2019-04-02

Mehri F skrev om La Clinique
    Operationen blev himla bra, jätte nöjd, bästa omhändertagande. Läkaren Ingrid, mycket lugn, kunnig. Professionellt bemötande både av Dr. Ingeid och av Ssk Ann-Charlotte under min ögonlocksplastik. Fick även korrigering av gamla operation som hade gjort utomlands.
    Kan verkligen rekommendera dem. Läs mer
  • Josephine V

2019-03-20

Josephine V skrev om La Clinique
    Jag går till La Clinique för att bland annat lasra bort min tatuering, älskar hur omhändertagande dom är där och det är alltid ett trevligt bemötande och goda skratt. Självklart överträffar dom mina förväntningar då jag varit kund där i några år nu och gjort olika behandlingar som jag är super nöjd med..

Fantastisk klinik samt fantastisk personal. Läs mer
  • 2019-03-09

Paula A skrev om La Clinique
    Köpte ögonlocksplastik fr Let’s deal. Supernöjd med alla steg. Från konsultationen, själva operationen, läkaren ringde 2 dagar senare för att kolla hur man mår till borttag av stygnen. Läs mer
  • Maria G

2019-02-23

Maria G skrev om La Clinique
    Ögonlocksplastik.
    Noggrann information om före och efter som gjorde att allt läktes så
    snabbt och osynligt som det går 😊
    Lugn och trygg miljö,bra bemötande. Läs mer
  • 2019-02-21

Marie B skrev om La Clinique
    Jag har gjort en övre ögonlocksplastik. Galet nöjd med allt. Jag kände mig enormt trygg från början till slut. Nu har det går 3 månader och jag blir bara snyggare och snyggare 😉 gör jag något mer i framtiden så kommer jag absolut gå hit igen. Tack Fantastiska Tjejer 💕 Läs mer
  • 2019-02-21

Cecilia H skrev om La Clinique
    Jag gjorde en ögonoperation i Nov2018 o är supernöjd!! Väl bemött o fick bästa tänkbara operationsläkare, Ingrid. Har varit på efterkontroll o det är en liten utbuktning på ena sidan vilket inte är ovanligt men den bör lägga sig inom 8mån efter operation. Om inte fixar dom till det.
    Tänk på att vara sjukskriven 1v, med risk för att att bli väldigt blå, vilket jag blev trots att jag var försiktig. Har dock lätt att få blåmärken.
    Tveka inte o lycka till ! Läs mer
  • 2019-02-18

Joakim K skrev om La Clinique
    Jag opererade både övre och under ögonlocken i september 2018, och jag är verkligen jättenöjd med resultatet. Idag är det en jättestor skillnad mot hur det såg ut innan operationen och det bästa är att allt ser naturligt ut, så några tecken på att de är opererade finns inte. Teamet inkl kirurg (Ingrid) är oerhört professionella, noggranna och ansvarsfulla, så jag har bara det bästa att säga om dem. Högsta betyg! Läs mer
  • 2019-02-10

Annika H skrev om La Clinique
    Gjorde operation av övre ögonlock, blev otroligt bra bemött, väldigt gulliga o trevliga. Läkaren Ingrid, mycket proffsig, lugn o kunnig.
    Kan inte bli bättre. Sååå nöjd från början till slut, bästa omhändertagandet, kan varmt rekommendera dem. Läs mer
  • Carina Å

2019-02-08

Carina Å skrev om La Clinique
    Operation övre ögonlock.
    Om du funderar på att göra det-gå dit! Både Ingrid och Charlotte är underbara människor och jag kände mig mycket väl omhändertagen. Både före, under operationen och efteråt. Och då himla bra det blev!! Läs mer
  • 2019-02-05

Jenny T skrev om La Clinique
    Trevligt bemötande, man känner sig väl omhändertagen Läs mer
  • 2019-01-24

Eva B skrev om La Clinique
    Proffsiga Dr Dick satte botox i min numera släta panna. Så nöjd med resultat och klinikens bemötande! Läs mer
  • 2019-01-21

Katarina skrev om La Clinique
    Fick ett oerhört varmt och hjärtligt och professionellt bemötande både av Ann-Charlotte och dr. Ingrid under min ögonlocksplastik. Operationen gick bra och resultatet är fantastiskt, äntligen syns mina stora blå ögon som jag får många komplimanger för numera. Har även fått bra hjälp med en liten korrigering efter operationen, denna klinik tar sitt ansvar fullt ut även efter operationen vilket är väldigt viktigt. Högsta betyg från mig! Läs mer
  • 2019-01-19

Miriam J skrev om La Clinique
    Fantastiska resultat! Undetbart bemötande, professionellt och ansvarsfullt. Otroligt skicklig kirurg. Jag gjorde det bästa urvalet och är väldigt nöjd. Läs mer
  • 2019-01-17

Isabella A skrev om La Clinique
    Opererade mina ögonlock (övre) i oktober 2018 och såg direkt skillnaden fastän jag blev väldigt blå och svullen. Är så nöjd med resultatet, ser pigg ut igen!
    Otroligt omtänksam personal, som ringde både före och efter operationen.
    Rekommenderar starkt! Läs mer
  • Susanna K

2019-01-12

Susanna K skrev om La Clinique
    Bedömningen om operation gjordes av ägaren som saknar medicinsk utbildning. Läkaren som är 70+ fick man endast träffa på operationsdagen. Mitt resultat är hemskt då ögonen är osymetriska eftersom snitten lades med olika mittpunkt på ögonen och dr Inrid Arninger tog bort så mycket att jag ser hålögd ut. Jag har kvarvarande nervryckningar på en ögat också. En läkare bör göra bedömningar om operationer......och en yngre läkare kanske ser bättre vad de gör. Läs mer
    2019-01-17 La Clinique svarar Susanna K
    På Facebook fanns snygga bilder redan 6 veckor efter din operation. Bilderna fick massor av likes och fina kommentarer. Samtidigt krävde du oss på pengar och vägrade komma på återbesök så att vi kunde titta på dig och dokumentera med fotografier. Tråkigt att du inte är nöjd men anmärkningsvärt att du stolt lagt upp bilder för att visa upp dig på Facebook, t o m som profilbild under 8 månader.
    2019-01-18 Susanna K svarar La Clinique
    Verkligen seriöst att ha en bild på facebook som referens....... Av förklarliga skäl har jag mått psykiskt väldigt dåligt och orkar inte med era bortförklaringar. Självklart ska man till skillnad från er ta ansvar när något går fel. Att som er anställda Sofia erbjuda fillers över ögonen för att jag nu ser hålögd ut är inte seriöst. Detta kommer kräva en skicklig plastikkirurg för att rätta till så gott det går. Jag kommer aldrig bli mig själv igen. Detta är nu anmält och rättsliga åtgärder är på gång.
    2019-01-18 Susanna K svarar Susanna K
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • 2019-01-04

Tina S skrev om La Clinique
    Mycket bra och professionellt bemött. Jag är riktigt nöjd med resultatet vid ögonlocksoperationen och bemötandet sv personalen. Läs mer
  • 2019-01-03

Anna L skrev om La Clinique
    Mycket fint bemötande i lugn och mysig miljö. Samtal från läkaren både innan och efter operationen. Kan verkligen rekommendera denna clinik för ögonoperation.
    Anna Läs mer
  • 2019-01-03

Elisabeth A skrev om La Clinique
    Bemötandet av personalen har varit mycket proffsig och omtänksam.

Ögonlocksplastik: Dr Ingrid är fantastisk! Jag är så nöjd med hela upplevelsen och resultatet kommer att bli toppen!

Retinolpeeling: Sofia har gjort Neostratas Retinolpeeling på mig. Resultatet är strålande! Det yttersta hudlagret fjällar av och ny glänsande hud kommer i dagen samt att rynkor minskas. Läs mer
  • 2018-12-22

Christina Ö skrev om La Clinique
    Bemötandet o behandlingen.
    Mycket proffesionellt av Ann-Charlott o
    Dr Ingrid.
    Jag fick efter min ögonlocksoperation ett nytt utseende!
    Jag gjorde behandlingen för att få ett öppnare öga, mina ögon blev mindre av att ögonlocket tyngdes ner.
    Nu torkas ögat upp mellan blinkningarna och jag ser bättre. Fukten gjorde att jag så sämre.
    Kan varmt rekommendera La Clinique!! Läs mer
  • Marika S

2018-12-22

Marika S skrev om La Clinique
    Jag gjorde en övre ögonlocks operation. Fick ett mycket bra och tryggt bemötande. Kliniken är mycket personlig och får en att känns sig väl omhändertagen. Resultatet efter 3 veckor är överförväntan, mycket nöjd. Läs mer
  • 2018-12-20

Cecilia C skrev om La Clinique
    Ögonlocksplastik
    Underbar läkare. Lugn och mycket kompetent.
    Mycket bra! Läs mer
  • 2018-11-26

Mona M skrev om La Clinique
    Jag gjorde en ögonlocksoperation på La Clinique och jag är mer än jättenöjd!
    Dr Ingrid o AnnCharlotte var helt fantastiskt både när det gällde bemötande och kunnighet som gjorde mig mycket trygg, ett fantastiskt team!
    Bra och tydlig information innan / före operationen både muntligt och skriftligt och bra uppföljning.
    Kan verkligen rekommendera La Clinique och jag är supernöjd med mina ”nya” ögonlock !
    Mona Läs mer
  • 2018-11-22

Lotta G skrev om La Clinique
    Ögonlocksplastik, övre ögonlock. Otroligt nöjd med allt! Samtlig personal var väldigt informativa och omtänksamma. Ringde bland annat både inför och efter operationen. Väldigt nöjd med både mottagandet och resultatet. Tack! Läs mer
  • 2018-11-22

Lena T skrev om La Clinique
    Ögonlocksoperation
    Jag var nervös innan...men blev så väl omhändertagen när jag kom av trevlig personal. Dom levde upp till mina förväntningar till 100 procent, är jätte nöjd med resultatet. Tack Dr Ingrid med personal. Läs mer
  • 2018-11-13

Eva N skrev om La Clinique
    Ögonlocksoperation.
    Fantastiskt bemötande av otroligt varma o fina människor.
    Bara positiva upplevelser och ett positivt resultat. Läs mer
  • Patrik D

2018-10-30

Patrik D skrev om La Clinique
    Gjorde en operation för nedre ögonlocken för jag hade fått stora "påsar" där. Trots relativt ung man på 36 år så såg man ofta trött ut utan att vara det. Är jättenöjd med resultatet och den trevliga personalen. Dr Ingrid är mycket kompetent och bjuder på sig själv på ett personligt plan så man känner sig lugn och hemmastadd. Rekommenderas varmt. Tack!! Läs mer
  • 2018-10-27

Elaine K skrev om La Clinique
    Ögonlocksoperation-övre
    Utmärkt bemötande och information kring operationen.
    Hade höga förväntningar då jag fått dem rekommenderade och de levde upp till sem till 100%.
    5/5
    Kan varmt rekommendera även för andra tjänster. Läs mer
  • 2018-10-18

Lena D skrev om La Clinique
    Jag gjorde en s k övre ögonlocksoperation. Är jätte nöjd med resultatet, men även oerhört nöjd med både bemötande och omhändertagande före och efter operationen. Stort tack Dr Ingrid och Dr Ann- Charlotte! Läs mer
  • 2018-10-11

Maria S skrev om La Clinique
    Fantastisk läkare vid ögonlocksoperationen, Ingrid! Trygg lugn och förklarade hela tiden allt. Hela personalen lugna familjära och duktiga. Fortfarande inte helt läkt, men jättenöjd, ser att resultatet kommer bli super, ser redan både piggare och yngre ut. Läs mer
  • Rickard L

2018-10-10

Rickard L skrev om La Clinique
    Jag hade påsar under ögonen som var väldigt störande.
    Jag kan inte med ord beskriva hur nöjd jag är.
    Över all förväntan.
    Rikard Läs mer