Nordiska Kliniken

Nordiska Kliniken

Nordiska Kliniken är en av Sveriges ledande och mest innovativa kliniker för plastikkirurgi, estetiska behandlingar och medicinsk hudvård. Vi erbjuder ett stort och heltäckande utbud av estetiska behandlingar för både hud, kropp, hår och ansikte.

Kvalitet, säkerhet och att använda de allra senaste och effektivaste behandlingsmetoderna är grundläggande för oss. Det som gör oss helt unika är vår goda patientservice. Hos oss blir du sedd och väl omhändertagen under hela behandlingen. Välkommen till oss!

Läs vad 94 kunder tycker om Nordiska Kliniken 2

2022-01-20 Insamlad av företaget
    Man känner sig trygg och det är fint och fräscht. Världens finaste personal. ❤
    Hej!

Jag har fått ett bra intryck av kliniken och redan rekommenderat dom till flera vänner. Jag genomgick en operation för att förstora mina bröst. Bra och tydlig information på konsultationen. Läkaren tipsade mig om att välja den större storleken efter att ha fått lyssnat på vad jag var ute efter och en del bilder som jag visade upp. Jag är supernöjd över att jag tog det beslutet. Annars hade jag nog upplevt brösten försmå. Operationen gick superbra. Jag har hört av mig en del på mail under läkningstiden och fått snabba och bra svar som har gjort att jag känt mig trygg.
    2022-01-19 Insamlad av företaget
    Extremt bra bemötande från alla på kliniken och då det var min första operation så var jag väldigt nervös. Men både bemötandet samt upplevelsen gjorde att man kände sig trygg och inte alls nervös.
    Jag gjorde en bröstförstoring och resultatet är magiskt och exakt som jag önskade!
    2022-01-19 Insamlad av företaget
    Personalen på Nordiska kliniken är alltid trevlig och professionell i sitt bemötande. Jag känner mig alltid trygg när jag besöker dem.
    Nordiska kliniken rekommenderar jag varmt.
    2022-01-17 Insamlad av företaget
    Proffsigt bemötande vid samtliga besök.
    Kunnig personal som gjorde att man kände sig trygg.
    Jag skulle absolut vända mig till Nordiska kliniken igen om jag skulle behöva det.
    2022-01-17 Insamlad av företaget
    Otroligt bra bemötande. Blev omhändertagen redan från start. Gjorde en bröstförstoring för ett år sen och är supernöjd!
  • 2021-12-16 Spontant omdöme
    Får Alltid vänta! Aldrig kommit in i tid vid Tidsbokning! Dålig information om eftervården som är i princip egenvård utan hjälp eller stöd! Uselt att man inte kan få hjälp och Väldigt otryggt!!
    Kan inte rekommendera kliniken!
  • 2021-11-29 Spontant omdöme
    Jag kan börja med att säga att jag hade stora förväntningar på denna klinik och läkaren som jag hade bokat för konsultation Smartlipo. Jag hade nämligen kollat igenom recensioner på många ställen och läst på om operationen så jag kände att jag hade tillräckligt med info.
    Det började med att läkaren Dr Said Saidian sa till mig när jag satte mig ner att denna operation erbjuder de inte längre. Jag blev väldigt till mig med tanke att information om just Smartlipo fanns och idag 29/11 fortfarande finns på deras hemsida. Jag hade även pratat med deras receptionist när jag bokade för att fråga lite om priserna. Deras anledning att ta bort den var förståelig men jag hade tagit mig upp från Göteborg med tåg, tagit ledigt från jobbet samt betalat för en konsultation för Smartlipo. Första intrycket var otroligt dåligt för en sådan väl ansedd klinik.

Dr Saidian informerade om en annan operation som jag inte visste allt för mycket om eftersom jag hade bokat för Smartlipo. Det som också chockade mig var att de hade haft kunder som även de hade bokat för just Smartlipo så detta var något de visste om. Jag kan bara anta att de inte anser att det har någon betydelse för kunden om de lurar dit de under falska pretentioner. Konsultationen i sig var ok, läkaren försökte merförsäljning på områden som jag inte hade nämnt samt att han inte kunde hålla ögonkontakt med mig under hela konsultation vilket resulterade i att jag inte kände mig trygg. Läkaren är säkerligen bra på sitt jobb men en del av det är att kunna hantera människor dvs service.

Priset han sedan gav mig var som om läkaren tog det från tomma intet. Hittade på lite här och där och kom fram till ett enormt pris för sådant litet område. Jag har även "shoppat runt" lite på olika kliniker och fått betydligt lägre pris.

I detta skede skulle jag såklart vilja bli kompenserad för detta dåliga bemötande eftersom jag bokade i förtroende för Smartlipo som ni sedan inte erbjuder. Jag tog ledigt från arbetet, betalade för tur -och retur tåg samt konsultationen som jag ändå inte fick för det jag bokade för.

Jag skulle inte rekommendera denna klinik.
  • DINA E
    2021-10-20 Spontant omdöme
    Jag är mäkta imponerad av Said som hjälpt mig enormt mycket. Blivit opererade av inte en bra kirurg innan som misslyckades med i princip allt! Hittade Said som fick åtgärda dessa ”fel” och gjort det med bravur. Han är tillmötesgående, förstående och omtänksam. Jag är mer än nöjd och kommer fortsätta min operationsresa hos Said och Nordiska Kliniken!
    2021-09-24 Spontant omdöme
    Ville bara säga stort tack till alla på kliniken från personalen man möter direkt i receptionen med ett trevligt bemötande och vidare till Mattias Elmer som är så lyhörd och noggrann.. tusen tack Mattias med sitt team och all gullig personal på uppvakningen. Rekommenderar starkt Nordiska kliniken 👍♥️
  • IDA K
    2021-09-13 Spontant omdöme
    Efter 10 år av fysisk och psykisk smärta med 8 misslyckade bröstoperationer i bagaget träffade jag Dr Said för första gången som återskapade vackra och smärtfria bröst på mig. Han är en kirurg i egen klass som man verkligen kan lita på. Han är så mån om mig som sin kund att jag ska bli nöjd och vara väl införstådd med vad ingreppen innefattar. Den yrkesstolthet han representerar är något utöver det vanliga.

Utöver bröst har Said fått förtroendet att lägga in fillers i mina läppar och skapat en vacker naturlig jämn touch,

Ni hittar Dr. Said på lyxiga nordiska kliniken.
    2021-09-11 Spontant omdöme
    Opererade mina bröst hos Dr Said Saidian för en månad sen och säger bara wow! VÄLJ HAN OCH VÄLJ NORDISKA KLINIKEN! Från början till slut har dom varit helt fantastiska och det stödet och tryggheten du får av Said är magiskt. ❤️❤️
    2021-08-23 Spontant omdöme
    Betalade 120,000kr för en Facelift på Nordiska Kliniken - fick permanent nervskada!!!
    Besökte Nordiska Kliniken för 1.5 år sedan för att fixa min dubbelhaka och ögonpåsar. Hade hört mycket gott om Läkaren M.K Han sa att jag måste göra en Facelift för att få resultaten som jag ville ha. Trots att jag kände att jag inte behövde en facelift så litade jag på Honom och på Nordiska kliniken. Jag frågade om det fanns risker och Han försäkrade mig att det var helt säkert och att det skulle ta 4 timmar och sedan kunde jag gå hem. Jag betalade 120,000kr på en gång och gjorde operationen. Jag fick sova övernatt på kliniken, något som jag hade inte blivit medveten om innan, och när jag vaknade, så hade jag ingen känsla alls i ansiktet. Jag blev försäkrad att det var normalt och att känslan skulle komma tillbaka igen om några månader. 1.5 år senare, och känslan i ansiktet har fortfarande inte kommit tillbaka. Läkarna på Nordiska Kliniken samt på Karolinska Institutet har nu bekräftat att jag har fått permanent nervskada som inte går att åtgärda. Dessutom har min dubbelhaka INTE gått bort, och istället har fått mer volym. Detta har påverkat min livskvalitet enormt, jag har nu torra ögon pga operationen, permanent nervskada, och en värre dubbelhaka.
    Jag är väldigt besviken hur Nordiska kliniken har hanterat allt. Jag har varit i kontakt med Chefen /ägaren som är medgrundare och VD på Nordiska kliniken, och har varken fått mina pengar tillbaka eller kompensation.
    Var väldigt försiktiga innan ni gör en operation hos Nordiska kliniken. Jag betalade 120,000kr och har blivit skadad på många olika sätt!!
  • LI Å
    2021-06-30 Spontant omdöme
    Hej 🙏🏼😍
    Jag är så otroligt glad och nöjd över det fina bemötandet jag fått hela vägen av Dr Said Saidian och alla andra i personalen. 😍
    Jag har känt mig så omhändertagen och välkommen på kliniken och Dr Said har verkligen varit proffsig, kunnig och lyhörd.

Valet var enkelt att kontakta Dr Said och Nordiska kliniken då jag hört så mycket bra om både honom och kliniken.
    Jag har känt att jag varit i trygga händer hela vägen. 🙏🏼😍

På uppvaket bjuder dom på en vacker bricka med fika och en blomma och kom och puffade till min kudde, gick igenom allt i lugn och ro och lät mig ligga kvar tillräckligt länge att jag kände mig stabil att bli hämtad och åka hem.
    Jag minns att jag sa att jag ville krama om dom hårt när jag åkte hem (men det varken kunde eller fick jag ju inte. Nyopererad. 😅)

Jag är så otroligt nöjd och glad att jag valde Dr Said och Nordiska kliniken som tagit hand om mig så fint hela vägen.

Tusen tack för allt! Ni är den absolut bästa kliniken. 🙏🏼😁😍❤️
    2021-06-13 Spontant omdöme
    Dr Said den vänligaste och mest professionella läkare jag någonsin mött. Han ger dig tiden du behöver för att kunna ställa exakt ALLA frågor du behöver ha svar på innan du bestämmer dig för att genomgå operation. Jag kände mig trygg och väl omhändertagen inför mitt ingrepp. JAg kommer för alltid vara honom tacksam.
  • MICHAELA A
    2021-04-23 Spontant omdöme
    Nordiska kliniken är den absolut bästa kliniken man kan välja, jag opererade mig hos Patrik Höijer och jag är så otroligt nöjd med hans professionella bemötande och hjälpsamhet.

Jag är även hemskt nöjd med sjuksköterskorna på uppvaknandet som är otroligt goa hjälpsamma. Man vill inte lämna uppvaknandet för att dem får en verkligen att känna sig omhändertagen.

Jag kan inte annat än säga att jag älskar nordiska kliniken.

Rekommenderar varmt!
    2021-03-15 Spontant omdöme
    Oprofessionellt bemötande och giriga.
  • 2021-02-04 Spontant omdöme
    Jag opererade mig hos Nordiska kliniken efter rekommendation från min vän. Kunde INTE varit nöjdare! Marcus Ehrström opererade mig, ett riktigt proffs! Alla andra narkosläkare, sköterskor och alla andra inblandade har varit helt fantastiska! Så nöjd.
  • ANGELINA K
    2020-11-22 Spontant omdöme
    En läkare har gjort bröstlyft som jag har fått stora mörka ärr och han sa att tiden hjälper mig . Men nu gick 5 år så vill jag reducera mina Ytliga bristningar av blodkärl på nordiska kliniken med IPL . Jag har bokat tid så hoppas jag få hjälp med detta.
    2020-11-12 Spontant omdöme
    Jag gick igen en bröst förstoring för ca 5 veckor sedan hos Patrik Höijer och kan inte beskriva med ord hur NÖJD jag är med resultatet😍, mina bröst är helt perfekta och är så tacksam att jag valde just Nordiska kliniken och Patrik som min kirurg, han är fantastisk, lugn & skicklig han vet precis vad han gör. Tusen tusen TACK Patrik kan verkligen varmt rekommendera han till alla!

Tack till sjuksköterskorna som va så snälla och hjälpsamma innan och efter OP!

Ni är bäst !! Kram
    2020-10-18 Spontant omdöme
    Jag gjorde operation hos Hamid och de var ett otroligt professionellt bemötande med klara förväntningar. De blev bättre än jag någonsin trott. Ett extra stort plus till de underbara sjuksköterskorna som tog hand om mig så bra både innan och på uppvaknandet. Jag kan säga att jag varmt rekommenderar Hamid och Kliniken för hur professionella och hjälpsamma de är!

Om jag gör något i framtiden så är de klart att jag kommer boka på nordiska kliniken !
  • 2020-10-16 Spontant omdöme
    Vill rekommendera Nordiska Kliniken. Otroligt professionella från reception till läkare. Man känner sig väl omhändertagen. Operationsdagen var behaglig med sjuksköterskor som tar väl hand om dig innan och efter.
  • 2020-09-30 Spontant omdöme
    Absolut bästa kliniken jag opererats på. Proffsiga, fin mottagning och väldigt trevliga. Jag gjorde både mina bröst och en operation som heter buccal fat pad removal. Både operationerna har förändrat mitt liv till det bättre. Tillsammans med Matias (som gjorde mina bröst) och tillsammans med Hamid (buccal fat pad removal) så kom vi tillsammans fram till vad som är bäst för mig. Dom va lätta att få tag i och va alltid trevliga att ha att göra med.
    Allt kring upplevelsen på Nordiska kliniken va så bra. Från konsultation till operations dagen till uppvaknandet och självklart tiden efter. Något som är väldigt speciellt med denna klinik är att dom tar in en på den avtalade operations tiden. Det betyder otroligt mycket när man fastat. Det är faktiskt enda kliniken jag varit på där man slipper vänta. Hela tiden har man någon vid sin sida så man slipper känna sig nervös eller lämnad. Kan även lägga till att uppvaket efter operationen och va fantastisk. Efter ett tag får man även en magisk måltid.
  • FREJA R
    2020-09-10 Spontant omdöme
    Världens bästa klinik!
    Jag har opererat mig hos Mattias tre gånger och är lika nöjd efter varje gång.
    Allt med nordiska känns bra och tryggt från konsultationen till uppvaket. Personalen är fantastiskt och finns alltid till hjälp för frågor och funderingar.
    Mattias är proffsig och lyssnar alltid på det man önskar.
    Jag har rekommenderat flera kompisar att gå dit och kommer fortsätta med det, den bästa kliniken i Sverige!
    2020-08-11 Spontant omdöme
    Är super nöjd efter min operation! Mattias är en grym läkare och hade såna underbara sköterskor! Jätte trevligt uppvaknande och fikat efter var väldigt fint och gott😊
    2020-03-28 Insamlad av företaget
    Superbra bemötande och ompysslande på uppvaket. Snabba svar jämt när man undrar något. Kände mig i mycket trygga händer!
    2020-03-26 Insamlad av företaget
    Har opererats tre gånger på nordiska och har en fjärde operation inplanerad.
    Fantastisk personal och fantastiskt bemötande ❤️ Gulliga sköterskor, snabb respons när man behöver hjälp, bra eftervård och såklart professionella kirurger (heja Patrik)
    Kunde inte varit mer nöjd med kliniken!
  • 2020-01-16 Spontant omdöme
    Opererades nyligen av Patrik Höijer (rumplyft) och är jätte nöjd! Han hade även en operationssjuksköterska, anna, som var helt fantastiskt. Patrik var väldigt lugn och professionell. Återkopplingen via telefon och mejl med honom, sjuksköterskorna och receptionen har varit i toppklass!

Bra och fin klinik med personal som är genuint intresserade av dig som patient. Rekommenderas varmt!
  • 2020-01-09 Spontant omdöme
    Opererades första gången 2017, fick igenom korr utan bekymmer och opereras nu igen 2020. Otroligt nöjd med både Patrik som kirurg och övriga på kliniken. Helt fantastiskt bemötande och man känner sig i jättetrygga händer!
    2019-11-30 Insamlad av företaget
    Jag genomgick en operation för behandling av gynekomasti och och fettsugning av höft. Redan vid första besöket och konsultation så upplevde jag Nordiska Kliniken som seriös och professionell. Jag kände mig avslappnad och lugn direkt.

Vid konsultationen, några månader innan min operation fick jag råd. Jag diskuterade mina förväntningar och önskemål och fick information om vad som kan göras för att kunna hjälpa just mig.
    Hela samtalet handlade om mina behov och mina önskemål och jag kände verkligen att jag fick de svar jag behövde.

Efter konsultationen hade jag några frågor. Jag ringde till kliniken flera gånger och fick alltid snabba svar. Personalen var noga med att informera mig om vad jag behövde tänka på och vad jag kunde förvänta på operationsdagen. När dagen väl kom så visste jag vad som skulle hända, vilket gjorde att jag inte alls var nervös eller rädd på något vis.

Operationsdagen gick otroligt smidigt. Jag behövde inte vänta länge och personalen var så trevliga och välkomnande.

Jag träffade min läkare Marcus Ehrström som tog bilder, berättade återigen vad som skulle göras och han gav mig tillfälle att ställa frågor och uttrycka eventuella funderingar. Därefter gick inte längre än 15 minuter innan jag var klar och redo för operationen. Mitt nästa minne var att jag låg på uppvaket, klar och opererad. Sjuksköterskan som tog hand om mig hälsade och frågade om jag hade några allergier. Jag fick en härlig frukost och fick vänta tills jag kände mig redo att gå.

Jag är så oerhört nöd min upplevelse på kliniken. Bemötande och behandlingen! Nu under läkningen är jag tacksam att jag valde nordiska kliniken. Jag känner mig trygg och vet att jag kommer få det stöd jag behöver om någonting skulle dyka upp.

Avslutningsvis så vill jag säga att jag är också väldigt tacksam för bemötandet jag fick av läkaren Marcus Ehrström. Han var otroligt professional, rolig och gjorde att jag kände ingen oro inför operationen. Han var ärlig och uppriktig och jag kände att mitt beslut var rätt. Man märker tydligt att han brinner för sitt arbete och att han är kompetent och expert på sitt område. Jag skulle starkt rekommendera honom för andra. En riktig proffs!

Skulle någon befinna sig i en liknande situation och har en sådan komplex eller vill göra ett ingrepp, skulle jag utan tveka rekommendera nordiska kliniken.
    2019-11-27 Spontant omdöme
    Har opererats här men också gjort laserbehandling för hårborttagning för flera år sedan. Jag tycker att dem på NK är helt fantasktiska, bra service, de svarar snabbt på mail, nogranna och trevliga. Även nöjd med kirurgernas bemötande och kunskap. Jag hade gjort research i 10 års tid innan jag bestämde mig för min operstion. Skulle aldrig välja någon annan klinik.
  • Linn K
    2019-10-28 Spontant omdöme
    Tråkigt att behöva skriva detta men det känns rätt att vara ärlig och rädda blivande kunder från felbehandling. Gjorde tear trough hos en plastikkirurg som ej hade kompetens. Jag blev deformerad, som små bubblor under ena ögat. Därefter kraftig infektion vilket innebar att jag fick stanna hemma en hel vecka med extrem ångest. Plastikkirurgen vägrade erkänna att han gjort fel. Fick dock pengar tillbaka vilket var det minsta jag kunde begära.
  • 2019-10-12 Spontant omdöme
    Superproffsiga och superbra på alla sätt👌👌👌
    2019-09-19 Spontant omdöme
    Helt fantastiska från början till slut! Allt från hur dom tar hand om eventuell oro inför operation till proffsig läkare och fin personal efter uppvak. Av mig får dom 6 av 5 stjärnor ⭐⭐⭐⭐⭐⭐ STORT TACK magiska Mattias Elmér med team ♥️
  • 2019-05-30 Spontant omdöme
    Bäst , och trevligast . Otroligt kunniga alltid
    Kan varmt rekomendera mattias
    2019-05-18 Insamlad av företaget
    Tack Nordiska Kliniken för ert fina bemötande och omhändertagande från dag 1. Ett extra stort tack till kirurgen Patrik Höijer som fick mig att känna mig trygg när jag hade så många frågor inför min operation. Resultatet blev över min förväntan och är så himla nöjd! Kan varmt rekommendera er till andra som letar efter en seriös klinik. Jag ser fram emot att besöka er fler gånger i framtiden.
    2019-05-14 Spontant omdöme
    Blev mycket väl omhändertagen.
    Stort tack till Magnus K och övrig personal. Kan rekommenderas varmt.
    2019-04-07 Spontant omdöme
    Hej, har varit på konsultation gällande bröstförstorning hos Nordiska Kliniken.
    De kommer 15 min för sent.
    Jag undrade om jag behöver bröstlyft -fick svar nej.
    Fick bilder efter konsultationen i receptionen att fundera på hur bröst kommer att se ut efter operationen.
    När tittade hemma på bilderna tillsammans med min man blev helt besviken och blev rekomenderat att slänga bilder och glöma om den klinik.
    Därefter har bokat 2 konultationer till på två olika kliniker och fick veta att jag måste göra bröslyft om jag vill ha fint resultatet- och inte få häng i nedre delen av bröst.
    2019-03-23 Spontant omdöme
    Har gjort 2 bröstoperationer på Nordiska Kliniken hos bästa Patrik Höijer, där en av operationerna var en korrigering. Var så nervös inför mitt första återbesök då jag upplevde att mina fickor hade töjt ut sig, men det hade jag definitivt inte behövt att vara! Patrik var väldigt tillmötesgående och förstående och sa att han skulle absolut fixa till det om jag ville det. Beslöt mig senare även för att byta ut till nya implantat i samband med korrigeringen, vilket inte heller var några som helst bekymmer med.
    Har fått jättefint resultat och ärren är väldigt små och syns knappt, Patrik är verkligen en toppen kirurg!

Vill även nämna narkosläkaren Ove som också är helt fantastisk! Var så nervös inför narkosen, men efter att ha fått prata med Ove så försvann all nervositet!

Bemötandet av resten av personalen har också varit helt fantastiskt, både på plats, telefon och via mejl!
    Finns en sån härlig atmosfär på kliniken, så man knappt vill åka hem därifrån!

Kan varmt rekommendera Nordiska kliniken till alla!
  • Veronica V
    2019-02-06 Spontant omdöme
    Fantastiskt bemötande både före och efter operation. Gjorde en bröstförstoring i september och ska nu boka tid för ännu en operation hos Nordiska och Mattias. Aldrig att jag skulle välja en annan klinik, ni har mitt fulla förtroende!
    2019-01-31 Spontant omdöme
    Första besöket, fantastiskt bemötande. Denise rekommenderas varmt; proffsig, kunnig och trevlig.
    2019-01-12 Spontant omdöme
    Jag vill tacka sjuksköterskan Silvia Galaz som tog hand om mig på första återbesöket. Jag kände mig orolig och rädd när hon skulle ta bort bandaget, men tack vare hennes professionella bemötande och omhändertagande så vart jag lugn och besöket gick hur bra som helst. Hon är en jättefin och fantastisk människa och jag är tacksam över att hon tog hand om mig.
    2018-11-20 Spontant omdöme
    Jag kan rekommendera Dr. Natghian och Nordiska Kliniken! Jag fick botox nyligen och är väldigt nöjd med behandlingen och resultatet. Dr. Natghian är mycket duktig och professionell.
  • Isabelle H
    2018-11-16 Verifierad kundrelation
    Bemötandet är katastrof. 7 personer i receptionen och inte ett enda hej.
    Hudvårdsterapeuten som jag bokat tid med tuggade tuggummi hela konsultationen som mer handlade om hennes ögonlocksoperation än min hud.
    Dessutom hade jag understruckit att jag ville boka BÅDE konsultation och behandling direkt efter varandra vid bokningen men det hade de visst missat. Så det blev 10 minuter med tuggummi tjejen och ingen behandling för mig. Super oseriöst och supersuperdåligt. Och inte heller bad någon om ursäkt för detta eller reagerade ens på att jag aldrig mer skulle komma tillbaka dit.
    Enda stället jag varit på som dessutom ber om en recension på Reco INNAN behandlingen är utförd. Så varsegod Nordiska kliniken. Sänker ni 5kr till barncancerfonden även när ni får dåligt betyg?
    2018-03-09 Insamlad av företaget
    Opererade mig på Nordiska Kliniken nyligen. Kände mig trygg och proffsigt omhändertagen från början till slut av allt från reception, sjuksköterskor, narkosläkare och kirurg! Kan varmt rekommendera kliniken.
  • Tim  S
    2018-03-01 Verifierad kundrelation
    Jag hade tid bokad för fettsugning men läste om tjej som fått stora komplikationer efter fettsugning av kirurgen på Nordiska Kliniken som jag hade tid bokad hos. Med anledning av detta hörde jag av mig till Nordiska Kliniken för att fråga om försäkring osv om det blir fel orsakade av kirurgen. Jag fick kontakt med en tjej som lät väldigt nonchalant och svarade kryptiskt på mina frågor. Hon sa ungefär att "vår målsättning är att alla patienter ska bli nöjda och kroppen reagerar olika" och ville inte alls svara på vad de hade för ansvar om kirurgen gjorde något fel.

Historien jag hörde om den tidigare patient i kombination med det här tråkiga bemötandet gjorde att jag sökte mig till en annan klinik.
    2018-01-11 Spontant omdöme
    Opererade mig för gynekomasti hos dr. Patrik Höijer.

Ville skriva denna recension 6 månader efter operation, men måste bara hylla NK redan efter 3 månader.

Bemötandet:
    Helt fantastiskt redan från första samtalet. Personligen föredrar jag att gå rakt på sak, vilket dr. Höijer anpassade sig till under konsultationen. Har också en stark känsla av att han lika gärna hade kunna varit tålmodig och empatisk. Känns som att NK anpassar sig till sina kunder helt enkelt.

Förberedelse:
    Det kändes som man skulle besöka en spaanläggning. Allt är fräscht och stilrent. Väntrummet hade högtalare som spelade lugnande musik och sköterskan som kom med medicinen inför operation var hur trevlig och varm som helst. Nerverna dämpades helt klart av miljön.

Operationen:
    Narkosläkaren dr. Kim Jarnald var för bra för att vara sann. Lyhört och pedagogiskt förklarade han processen innan han dirigerade vad jag skulle göra.

Efter operationen:
    Vaknade med en del smärta, men sköterskan var där för att hälsa så fort jag öppnade ögonen och ökade min morfindos efter behov. Hon bjöd på fantastiskt god fika, som dessutom var anpassad till min allergi.

Resultat:
    Mycket bättre än förväntat. Min partner hade kollat på nätet efter en bra plastikkirurg innan hon fann dr. Höijer, och jag är så glad att hon hittade honom. Han är sannerligen en konstnär, och det skulle inte förvåna mig om han skulpterade på fritiden. Jag trodde att det skulle behövas ytterligare ingrepp, då man får läsa om så många misslyckade operationer, men det kommer absolut inte att behövas.

Till Nordiska Kliniken:
    Jag är evigt tacksam för att ni gett mig ett nytt liv. Jag är inte förmögen, men priset som jag betalade hade jag med enkelhet kunnat dubbla om jag visste att jag skulle få det här resultatet.

Tveka absolut inte att boka in dig med Nordiska Kliniken. Stryk ALLA andra kliniker från din lista omgående.
    2017-06-22 Insamlad av företaget
    Vill ge det allra högsta betyg som finns till Nordiska Kliniken och fick jag ge dem 1000 stjärnor i betyg så skulle jag göra det, men jag får nöja mig med att ge det högsta betyg som går, nämligen 5 av 5 möjliga!
    Redan bemötandet både i telefon och när man kommer till kliniken är så varmt, omtänksamt, professionellt och man känner sig verkligen omhändertagen på allra bästa sätt från start. Man blir väl informerad inför de olika behandlingar som finns och man får svar på alla frågor man än kan tänkas ha. För att sedan inte tala om deras fantastiskt duktiga kirurger all välutbildad personal som arbetar på kliniken. Det verkar som att Nordiska Kliniken haft turen att få de allra bästa i branschen att arbeta hos just dem!
    Min favorit-kirurg är Dr Mattias Elmér (speicalist i plastikkirurgi) som gjort två lyckade operationer på mig. Dels fettsugning av mage, rygg med transplantation av fettet till rumpan och dels fettsugning av knä och lår.
    Dr Elmér är så proffsig, noggrann och lyhörd och båda op har gått mycket smärtfritt och blivit så lyckade resultat!
    Många av mina väninnor vill nu göra liknande operationer för jag går runt som en "levande reklampelare" över hur himla bra det kan bli! Jag är så tacksam över att ha funnit Nordiska Kliniken (som jag själv fick mig rekommenderad en gång) där ett trevligt bemötande av patienten är lika värdefullt som ett lyckat resultat.
    Tusen tusen TACK för till alla ni underbara som arbetar i receptionen, med Karin Oldbring i spetsen, alla superproffsiga läkare och kirurger, de fina sjukskötarna/sköterskorna och även underbara skönhetsexperter som t ex Danielle Fa som är den proffsigaste i hela Sverige på botox, restylane etc. Jag får så många komplimanger för mitt utseende nu för tiden och det är mycket tack vare er på Nordiska Kliniken!
    Kramar från en supernöjd och lycklig patient
    2017-04-18 Insamlad av företaget
    Jag kunde inte ha varit mer nöjd med Nordiska Kliniken! Ett stort tack till all personal för ett varmt och proffesionellt bemötande från första början och för ett fantastiskt omhändertagande före- under- och efter min operation. Ni bryr er verkligen om era kunder och jag har känt mig så trygg hos er!

Jag rekommenderar varmt Nordiska Kliniken!
    2017-04-12 Insamlad av företaget
    Så himla nöjd med resultatet av min bukplastik, toppen service verkligen. Man kände sig väldigt omhändertagen hela dagen, stort eloge till nattpersonalen också som var så hjälpsamma och proffesionella under natten som jag sov över. Superglad att jag valde Nordiska Kliniken!