Nordiska Kliniken

Nordiska Kliniken

Nordiska Kliniken är en av Sveriges ledande och mest innovativa kliniker för plastikkirurgi, estetiska behandlingar och medicinsk hudvård. Vi erbjuder ett stort och heltäckande utbud av estetiska behandlingar för både hud, kropp, hår och ansikte.

Kvalitet, säkerhet och att använda de allra senaste och effektivaste behandlingsmetoderna är grundläggande för oss. Det som gör oss helt unika är vår goda patientservice. Hos oss blir du sedd och väl omhändertagen under hela behandlingen. Välkommen till oss!

111 omdömen om Nordiska Kliniken

Sedan starten hos Reco 2014
    2023-01-16 Spontant omdöme
    Bemötandet från Nordiska kliniken och Marcus Ehrström, passar min personlighet. Bemötandet är kort, det är konkret och det är professionellt. Inget inlindande eller kallprat eller seghet- snabbt, pang på och ärlighet. Dock kände jag mig varmt och varsamt omhändertagen vid uppvak efter narkos- låg där i min lilla ”kuvös” och kände att jag fick full uppmärksamhet och vänlighet- i lugn takt. Jag hade dock hoppats på bättre/tydligare resultat från fettsugningen jag gjorde, även om jag generellt var nöjd. Lyfte detta med ME vid uppföljning och han höll med rakt av- så nu blir det en touch up. Jag behövde inte ens argumentera för det utan han konstaterade bara att ”det där gör vi om”. Jag såg att någon här kommenterade att kliniken går efter kvalitet snarare än pengar och det kan även min upplevelse definitivt vittna om. Kunden och ett bra resultat i första ledet- det framgår med all tydlighet för mig. Jag är evigt tacksam min väninna som rekommenderade kliniken- efter att själv ha gjort ett ingrepp och varit 100% nöjd. Det måste väl ändå ses som den bästa reklamen en klinik kan få.
    2023-01-10 Spontant omdöme
    Jag är supernöjd med min Tear trough behandling hos Sandra.
    Första gången jag gör den behandlingen på den här kliniken. Bytte klinik för mitt missnöje på en tidigare klinik. Jag är så glad att jag bytte och jag är så nöjd med bemötande samt resultatet!
    Tack för det Sandra och NK.
    2023-01-09 Spontant omdöme
    Har hört mycket gott om denna klinik och känner folk som varit där. Nu förstår jag varför!

En klinik som skapar gott förtroende. De vill ha nöjda kunder, INTE pengar!

Hade en konsultation idag hos Dr Sommar. Han var ärlig och sa att jag förmodligen kommer att bli besviken på resultatet och berättade varför - skillnaden skulle inte bli så stor. Jag gick därifrån supernöjd. Inte över att ingreppet inte kunde göras tillfredsställande utan för hans ärlighet som visade att han tänker mer på kunden än pengar!

Tack snälla! 🥰
    2022-12-17 Spontant omdöme
    Den absolut skickligaste kirurgen, Dr. Said Saidian på Nordiska kliniken. Han är otroligt professionell, vänlig och hans arbete är det absolut bästa i Sverige. Jag har opererats av honom fler än en gång och jag har aldrig haft några komplikationer, mina ärr är i princip osynliga och resultatet är fantastiskt. Han finns alltid tillgänglig för en och svarar på ens frågor och funderingar både före och efter operation, det gör en så otroligt trygg.
    Sen är all personal och sköterskor så otroliga gulliga och hjälpsamma både på plats eller på mail/telefon. Svarar alltid snabbt och man får all information man behöver.
    Har bara positivt att säga om Nordiska Kliniken.
    2022-12-12 Spontant omdöme
    Jag gjorde en ögonlocksoperation hos dem och läkaren tog inte bort tillräckligt mycket hud. Vid operation nummer två så tog han bort nästan lika mycket som vid första operationen. Efter sista operationen så ser det inte lika ut på båda sidorna, det hänger mer på ena sidan. Läkaren tycker det är för lite att åtgärda och om jag vill ha det korrigerat så får jag betala för det. Ingen 100% patientnöjdhet här!
    2022-11-18 Insamlad av företaget
    Nordiska Kliniken överträffade mina förväntningar. Professionaliteten bland personalen på plats, det varma och hänsynsfulla bemötandet av sjuksköterskorna på uppvaket och resultatet av min bröstförstoring överraskade mig positivt. Ett stort plus var 3D-bilderna man fick på konsultationen, de gav en uppfattning om resultatet. Jag är också väldigt glad över att det inte var långa väntetider, jag fick operationstid inom endast tre veckor. Speciellt stort tack till Pehr Sommar som lyssnade till mina önskemål, var ärlig och realistisk och gav mig ett resultat som gjorde mig
    100% nöjd. Jag rekommenderar starkt Nordiska Kliniken!
    2022-11-16 Insamlad av företaget
    Gav mig ett fantastiskt resultat. Både läkare och medarbetare har ett fint bemötande och man känner sig trygg.
    2022-11-06 Spontant omdöme
    Jag gjorde en bröstförstoring hos deras mest kända kirurg 2018, skrev en recension här som tagits bort av NK tyvärr. Har iaf haft värk och ett bröst som suttit för högt upp, opades en gång till på ena bröstet av en annan kirurg som var på kliniken en kortis för jag litade inte på att min första kirurg skulle kunna justera bröstet. Det blev inte bättre utan sämre. 2 år efter andra operationen krånglar mitt bröst nåt så enormt och min smärta ökar mer och mer för var dag.

Jag kan säga såhär om Nk, går allt bra får du bra bemötande. Går det inte bra (vilket oftast är deras eget fel) kommer du bli gaslightad, manipulerad så du till slut tröttnar och inte ber om hjälp. Bemötandet mot mig har varit allt annat än bra. Jag blev tidigt blockerad från deras instagram, blev bemött av deras botar på plastikoperationsforum för att tystas och inte bli trodd på. Tänk på att på du inte kommer bli hörd på några instanser, på samma sätt som kvinnor aldrig hörs vid andra typer av brott eller felaktigt bemötande. Får se nu om den tredje kirurgen tar sig tiden att komma tillbaka till mig och även kompensera mig för sveda och värk under dessa 4 år för vad kliniken utsatt mig för.

Ps. Även denna sida är köpt. Jag skrev namn i mitt inlägg och blev uppmanad att ta bort namn på kirurger men alla andra inlägg får behålla sina utskrivna namn. Köpt sida!!!
  • 2022-11-05 Spontant omdöme
    Jag gjorde ett implantat byte för ca ett år sedan (mitt var 20 år gammalt men inget fel på, det var mer psykologiskt). Innan dess var jag väldigt nojig för en massa saker och osäker på om jag skulle upp ngt i storlek el välja samma. Jag gick på konsultation hos Patrik och jag kände det som om att han lyssnade på mig om att jag inte ville att det skulle synas så mkt.
    Jag blev ändå osäker och fick komma på ytterligare en konsultation sex månader senare och då bestämde jag mig.
    Hade en morgontid och fick utmärkt bemötande från allra första början, både från reception, narkos och Patrik,
    Snabbt gick det med , hann inte ens räkna till fem så vaknade jag upp och då var allt klart.
    Jag kan bara jämföra med min första operation som med gick väldigt bra, men nu är det mycket bättre smärtlindring efter operationen vilket gjorde att jag kände mig mkt mer rörlig och uppe väldigt fort efter.
    Jag är helnöjd, och rekommenderar verkligen Nordiska Kliniken.
    2022-11-04 Spontant omdöme
    Jag har gjort ett bröstlyft för sex månader sedan hos Patrik Höjer, vilket fantastiskt slutresultat. Proffsigt bemötande ifrån allra första stund som jag klev in genom dörrarna. Jag ger mina allra bästa rekommendationer till NK. Operationen är ingen dans på rosor MEN med den fina support och stöd jag fick under läkningen gjorde att jag aldrig för en sekund kände mig minsta orolig, det är värt allt!
    Tack Nordiska Kliniken.
    2022-11-03 Spontant omdöme
    Jag är så jäkla nöjd, Nordiska Kliniken är verkligen proffs! Är så nöjd efter min bröstoperation. Personalen tog hand om mig som en prinsessa.

Har sedan dess varit en trogen kund hos Denise för botox och fillers, resultatet är galet bra och ser naturligt ut. Jag rekommenderar alla mina vänner att besöka Nordiska kliniken de är grymma!
    2022-11-03 Spontant omdöme
    Det fanns inget hopp. Botox och jag gick inte ihop. Efter ett sista försök hos en -för mig, ny klinik: Nordiska kliniken, är jag så glad och lättad. Nu blir jag stammis. Stort tack!!
    2022-11-03 Spontant omdöme
    Så oerhört nöjd med resultatet av min operation.
    Kände mig väl mottagen av hela personalen. Proffsighet och service genomsyrade hela upplevelsen. Tack Nordiska Kliniken!
    2022-10-05 Spontant omdöme
    Var idag på konsultation hos bästa Said på Nordiska kliniken! Alltså wow..Så oerhört duktig, professionell och trevlig. Man kände sig sedd och lyssnad på. Därav så trygg i Saids händer! Jag ser så oerhört mycket fram emot min operation hos honom. Han är ju så oerhört skicklig :) Can't wait!!

Underbart mottagen av alla andra på kliniken också. Stort tack.

// En nöjd Sofia
  • 2022-09-06 Spontant omdöme
    Mycket nöjd med val av klinik trots att jag fått lite komplikationer som dock inte är deras fel, sånt man får räkna med ibland.
    Supersnälla sköterskor som svarar snabbt på alla mina tusen mejl som jag skickar varje dag och lugnar mig med tydliga svar.
    Toppen kirurg, Mattias Elmér som direkt förstod vad jag var ute efter med tanke på min osymmetriska kropp. Aldrig upplevt att personalen varit stressad, snarare tvärtom, dom lägger ner tid på dig som patient. Sen efter min op ville jag lämna uppvaket nästan direkt men dom var noga med att jag skulle stanna längre så allt kändes okej för mig.
    Om jag skulle välja att operera mig igen så är valet av klinik enkelt, NK alla dagar i veckan.
  • 2022-06-29 Spontant omdöme
    Mattias Elmér, otroligt duktig, trevlig och trygg kirurg.

Däremot, helhetsupplevelsen på NK var helt värdelös. Jag valde NK främst för dem var kända för det snälla och personliga omhändertagandet. Inte alls personligt. Både receptionisterna, narkosköterskan och sjuksköterskorna var otroligt stressade. Kände som dom bara ville att allt skulle bli gjort snabbt, särskilt på uppvaket. Jag fick verkligen en in och ut känsla. Otroligt stressad. Ny person varje gång man ringde på klockan samt fick ingen hjälp att klä på mig trots att jag hade väldigt ont.

Jag förstår att det här en vanlig dag för jobb för dem, men för mig är det en speciell dag vilket inte alls kände så kul med tanke på bemötandet.

Summarum, hade valt bort upplevelsen och inte rekommenderat NK som klinik men valt Mattias Elmér som kirurg flera gånger om!
    2022-05-02 Spontant omdöme
    Kliniken utgör sig för att vara professionel och personling men är en ren industri.
    Gjorde en ögonlocks operation där resultatet är fruktansvärt. Har försökt få kontakt med kirurg via telefon och e-mail men ingen svarar. Fortnox och sjuksystrarna gör allt de kan..Säger att jag ska vänta 6 månader, 6 månader..lång tid utan svar från någon som skurit i en.
    Rekommenderar starkt att ni vänder er till andra kliniker, finns så många otroligt bra, personliga och professionella i Stockholm.
    2022-02-24 Spontant omdöme
    Besökte Nordiska kliniken för en bokad konsultation, fick vänta i 25 minuter innan receptionen hittade Ehrström som skulle genomföra konsultationen. Han gav i stort sätt ingen information om själva operationen ej heller ställde han frågan om jag hade några frågor. Han var mest intresserad av att sälja fettinjektioner och sälja in operationen. Efter 5 minuter föstes jag iväg till en koordinator för att få en offert, sedan fick jag leta mig ut från kliniken själv. Ingen läkaren eller koordinatorn hälsade på mig ej heller presenterade sig dessa personer, ytterst opassande, Nu var det min fjärde konsultation om samma ingrepp de 3 övriga klinikerna ger högsta betyg för info och bemötande. Jag har haft förmånen att ha ledande befattningar inom tre regioner. Varför jag har stor erfarenhet av sjukvården. NK visade ett uselt patientbemötande och gav undermålig info om ingreppet. Därför kan jag INTE rekommendera denna klinik.
    2022-01-20 Insamlad av företaget
    Man känner sig trygg och det är fint och fräscht. Världens finaste personal. ❤
    Hej!

Jag har fått ett bra intryck av kliniken och redan rekommenderat dom till flera vänner. Jag genomgick en operation för att förstora mina bröst. Bra och tydlig information på konsultationen. Läkaren tipsade mig om att välja den större storleken efter att ha fått lyssnat på vad jag var ute efter och en del bilder som jag visade upp. Jag är supernöjd över att jag tog det beslutet. Annars hade jag nog upplevt brösten försmå. Operationen gick superbra. Jag har hört av mig en del på mail under läkningstiden och fått snabba och bra svar som har gjort att jag känt mig trygg.
    2022-01-19 Insamlad av företaget
    Extremt bra bemötande från alla på kliniken och då det var min första operation så var jag väldigt nervös. Men både bemötandet samt upplevelsen gjorde att man kände sig trygg och inte alls nervös.
    Jag gjorde en bröstförstoring och resultatet är magiskt och exakt som jag önskade!
    2022-01-19 Insamlad av företaget
    Personalen på Nordiska kliniken är alltid trevlig och professionell i sitt bemötande. Jag känner mig alltid trygg när jag besöker dem.
    Nordiska kliniken rekommenderar jag varmt.
    2022-01-17 Insamlad av företaget
    Proffsigt bemötande vid samtliga besök.
    Kunnig personal som gjorde att man kände sig trygg.
    Jag skulle absolut vända mig till Nordiska kliniken igen om jag skulle behöva det.
    2022-01-17 Insamlad av företaget
    Otroligt bra bemötande. Blev omhändertagen redan från start. Gjorde en bröstförstoring för ett år sen och är supernöjd!
  • 2021-12-16 Spontant omdöme
    Får Alltid vänta! Aldrig kommit in i tid vid Tidsbokning! Dålig information om eftervården som är i princip egenvård utan hjälp eller stöd! Uselt att man inte kan få hjälp och Väldigt otryggt!!
    Kan inte rekommendera kliniken!
  • 2021-11-29 Spontant omdöme
    Jag kan börja med att säga att jag hade stora förväntningar på denna klinik och läkaren som jag hade bokat för konsultation Smartlipo. Jag hade nämligen kollat igenom recensioner på många ställen och läst på om operationen så jag kände att jag hade tillräckligt med info.
    Det började med att läkaren Dr Said Saidian sa till mig när jag satte mig ner att denna operation erbjuder de inte längre. Jag blev väldigt till mig med tanke att information om just Smartlipo fanns och idag 29/11 fortfarande finns på deras hemsida. Jag hade även pratat med deras receptionist när jag bokade för att fråga lite om priserna. Deras anledning att ta bort den var förståelig men jag hade tagit mig upp från Göteborg med tåg, tagit ledigt från jobbet samt betalat för en konsultation för Smartlipo. Första intrycket var otroligt dåligt för en sådan väl ansedd klinik.

Dr Saidian informerade om en annan operation som jag inte visste allt för mycket om eftersom jag hade bokat för Smartlipo. Det som också chockade mig var att de hade haft kunder som även de hade bokat för just Smartlipo så detta var något de visste om. Jag kan bara anta att de inte anser att det har någon betydelse för kunden om de lurar dit de under falska pretentioner. Konsultationen i sig var ok, läkaren försökte merförsäljning på områden som jag inte hade nämnt samt att han inte kunde hålla ögonkontakt med mig under hela konsultation vilket resulterade i att jag inte kände mig trygg. Läkaren är säkerligen bra på sitt jobb men en del av det är att kunna hantera människor dvs service.

Priset han sedan gav mig var som om läkaren tog det från tomma intet. Hittade på lite här och där och kom fram till ett enormt pris för sådant litet område. Jag har även "shoppat runt" lite på olika kliniker och fått betydligt lägre pris.

I detta skede skulle jag såklart vilja bli kompenserad för detta dåliga bemötande eftersom jag bokade i förtroende för Smartlipo som ni sedan inte erbjuder. Jag tog ledigt från arbetet, betalade för tur -och retur tåg samt konsultationen som jag ändå inte fick för det jag bokade för.

Jag skulle inte rekommendera denna klinik.
  • DINA E
    2021-10-20 Spontant omdöme
    Jag är mäkta imponerad av Said som hjälpt mig enormt mycket. Blivit opererade av inte en bra kirurg innan som misslyckades med i princip allt! Hittade Said som fick åtgärda dessa ”fel” och gjort det med bravur. Han är tillmötesgående, förstående och omtänksam. Jag är mer än nöjd och kommer fortsätta min operationsresa hos Said och Nordiska Kliniken!
    2021-09-24 Spontant omdöme
    Ville bara säga stort tack till alla på kliniken från personalen man möter direkt i receptionen med ett trevligt bemötande och vidare till Mattias Elmer som är så lyhörd och noggrann.. tusen tack Mattias med sitt team och all gullig personal på uppvakningen. Rekommenderar starkt Nordiska kliniken 👍♥️
  • IDA K
    2021-09-13 Spontant omdöme
    Efter 10 år av fysisk och psykisk smärta med 8 misslyckade bröstoperationer i bagaget träffade jag Dr Said för första gången som återskapade vackra och smärtfria bröst på mig. Han är en kirurg i egen klass som man verkligen kan lita på. Han är så mån om mig som sin kund att jag ska bli nöjd och vara väl införstådd med vad ingreppen innefattar. Den yrkesstolthet han representerar är något utöver det vanliga.

Utöver bröst har Said fått förtroendet att lägga in fillers i mina läppar och skapat en vacker naturlig jämn touch,

Ni hittar Dr. Said på lyxiga nordiska kliniken.
    2021-09-11 Spontant omdöme
    Opererade mina bröst hos Dr Said Saidian för en månad sen och säger bara wow! VÄLJ HAN OCH VÄLJ NORDISKA KLINIKEN! Från början till slut har dom varit helt fantastiska och det stödet och tryggheten du får av Said är magiskt. ❤️❤️
  • LI Å
    2021-06-30 Spontant omdöme
    Hej 🙏🏼😍
    Jag är så otroligt glad och nöjd över det fina bemötandet jag fått hela vägen av Dr Said Saidian och alla andra i personalen. 😍
    Jag har känt mig så omhändertagen och välkommen på kliniken och Dr Said har verkligen varit proffsig, kunnig och lyhörd.

Valet var enkelt att kontakta Dr Said och Nordiska kliniken då jag hört så mycket bra om både honom och kliniken.
    Jag har känt att jag varit i trygga händer hela vägen. 🙏🏼😍

På uppvaket bjuder dom på en vacker bricka med fika och en blomma och kom och puffade till min kudde, gick igenom allt i lugn och ro och lät mig ligga kvar tillräckligt länge att jag kände mig stabil att bli hämtad och åka hem.
    Jag minns att jag sa att jag ville krama om dom hårt när jag åkte hem (men det varken kunde eller fick jag ju inte. Nyopererad. 😅)

Jag är så otroligt nöjd och glad att jag valde Dr Said och Nordiska kliniken som tagit hand om mig så fint hela vägen.

Tusen tack för allt! Ni är den absolut bästa kliniken. 🙏🏼😁😍❤️
    2021-06-13 Spontant omdöme
    Dr Said den vänligaste och mest professionella läkare jag någonsin mött. Han ger dig tiden du behöver för att kunna ställa exakt ALLA frågor du behöver ha svar på innan du bestämmer dig för att genomgå operation. Jag kände mig trygg och väl omhändertagen inför mitt ingrepp. JAg kommer för alltid vara honom tacksam.
  • MICHAELA A
    2021-04-23 Spontant omdöme
    Nordiska kliniken är den absolut bästa kliniken man kan välja, jag opererade mig hos Patrik Höijer och jag är så otroligt nöjd med hans professionella bemötande och hjälpsamhet.

Jag är även hemskt nöjd med sjuksköterskorna på uppvaknandet som är otroligt goa hjälpsamma. Man vill inte lämna uppvaknandet för att dem får en verkligen att känna sig omhändertagen.

Jag kan inte annat än säga att jag älskar nordiska kliniken.

Rekommenderar varmt!
    2021-03-15 Spontant omdöme
    Oprofessionellt bemötande och giriga.
  • 2021-02-04 Spontant omdöme
    Jag opererade mig hos Nordiska kliniken efter rekommendation från min vän. Kunde INTE varit nöjdare! Marcus Ehrström opererade mig, ett riktigt proffs! Alla andra narkosläkare, sköterskor och alla andra inblandade har varit helt fantastiska! Så nöjd.
  • ANGELINA K
    2020-11-22 Spontant omdöme
    En läkare har gjort bröstlyft som jag har fått stora mörka ärr och han sa att tiden hjälper mig . Men nu gick 5 år så vill jag reducera mina Ytliga bristningar av blodkärl på nordiska kliniken med IPL . Jag har bokat tid så hoppas jag få hjälp med detta.
    2020-11-12 Spontant omdöme
    Jag gick igen en bröst förstoring för ca 5 veckor sedan hos Patrik Höijer och kan inte beskriva med ord hur NÖJD jag är med resultatet😍, mina bröst är helt perfekta och är så tacksam att jag valde just Nordiska kliniken och Patrik som min kirurg, han är fantastisk, lugn & skicklig han vet precis vad han gör. Tusen tusen TACK Patrik kan verkligen varmt rekommendera han till alla!

Tack till sjuksköterskorna som va så snälla och hjälpsamma innan och efter OP!

Ni är bäst !! Kram
    2020-10-18 Spontant omdöme
    Jag gjorde operation hos Hamid och de var ett otroligt professionellt bemötande med klara förväntningar. De blev bättre än jag någonsin trott. Ett extra stort plus till de underbara sjuksköterskorna som tog hand om mig så bra både innan och på uppvaknandet. Jag kan säga att jag varmt rekommenderar Hamid och Kliniken för hur professionella och hjälpsamma de är!

Om jag gör något i framtiden så är de klart att jag kommer boka på nordiska kliniken !
  • 2020-10-16 Spontant omdöme
    Vill rekommendera Nordiska Kliniken. Otroligt professionella från reception till läkare. Man känner sig väl omhändertagen. Operationsdagen var behaglig med sjuksköterskor som tar väl hand om dig innan och efter.
  • 2020-09-30 Spontant omdöme
    Absolut bästa kliniken jag opererats på. Proffsiga, fin mottagning och väldigt trevliga. Jag gjorde både mina bröst och en operation som heter buccal fat pad removal. Både operationerna har förändrat mitt liv till det bättre. Tillsammans med Matias (som gjorde mina bröst) och tillsammans med Hamid (buccal fat pad removal) så kom vi tillsammans fram till vad som är bäst för mig. Dom va lätta att få tag i och va alltid trevliga att ha att göra med.
    Allt kring upplevelsen på Nordiska kliniken va så bra. Från konsultation till operations dagen till uppvaknandet och självklart tiden efter. Något som är väldigt speciellt med denna klinik är att dom tar in en på den avtalade operations tiden. Det betyder otroligt mycket när man fastat. Det är faktiskt enda kliniken jag varit på där man slipper vänta. Hela tiden har man någon vid sin sida så man slipper känna sig nervös eller lämnad. Kan även lägga till att uppvaket efter operationen och va fantastisk. Efter ett tag får man även en magisk måltid.
  • FREJA R
    2020-09-10 Spontant omdöme
    Världens bästa klinik!
    Jag har opererat mig hos Mattias tre gånger och är lika nöjd efter varje gång.
    Allt med nordiska känns bra och tryggt från konsultationen till uppvaket. Personalen är fantastiskt och finns alltid till hjälp för frågor och funderingar.
    Mattias är proffsig och lyssnar alltid på det man önskar.
    Jag har rekommenderat flera kompisar att gå dit och kommer fortsätta med det, den bästa kliniken i Sverige!
    2020-08-11 Spontant omdöme
    Är super nöjd efter min operation! Mattias är en grym läkare och hade såna underbara sköterskor! Jätte trevligt uppvaknande och fikat efter var väldigt fint och gott😊
    2020-03-28 Insamlad av företaget
    Superbra bemötande och ompysslande på uppvaket. Snabba svar jämt när man undrar något. Kände mig i mycket trygga händer!
    2020-03-26 Insamlad av företaget
    Har opererats tre gånger på nordiska och har en fjärde operation inplanerad.
    Fantastisk personal och fantastiskt bemötande ❤️ Gulliga sköterskor, snabb respons när man behöver hjälp, bra eftervård och såklart professionella kirurger (heja Patrik)
    Kunde inte varit mer nöjd med kliniken!
  • 2020-01-16 Spontant omdöme
    Opererades nyligen av Patrik Höijer (rumplyft) och är jätte nöjd! Han hade även en operationssjuksköterska, anna, som var helt fantastiskt. Patrik var väldigt lugn och professionell. Återkopplingen via telefon och mejl med honom, sjuksköterskorna och receptionen har varit i toppklass!

Bra och fin klinik med personal som är genuint intresserade av dig som patient. Rekommenderas varmt!
  • 2020-01-09 Spontant omdöme
    Opererades första gången 2017, fick igenom korr utan bekymmer och opereras nu igen 2020. Otroligt nöjd med både Patrik som kirurg och övriga på kliniken. Helt fantastiskt bemötande och man känner sig i jättetrygga händer!
    2019-11-30 Insamlad av företaget
    Jag genomgick en operation för behandling av gynekomasti och och fettsugning av höft. Redan vid första besöket och konsultation så upplevde jag Nordiska Kliniken som seriös och professionell. Jag kände mig avslappnad och lugn direkt.

Vid konsultationen, några månader innan min operation fick jag råd. Jag diskuterade mina förväntningar och önskemål och fick information om vad som kan göras för att kunna hjälpa just mig.
    Hela samtalet handlade om mina behov och mina önskemål och jag kände verkligen att jag fick de svar jag behövde.

Efter konsultationen hade jag några frågor. Jag ringde till kliniken flera gånger och fick alltid snabba svar. Personalen var noga med att informera mig om vad jag behövde tänka på och vad jag kunde förvänta på operationsdagen. När dagen väl kom så visste jag vad som skulle hända, vilket gjorde att jag inte alls var nervös eller rädd på något vis.

Operationsdagen gick otroligt smidigt. Jag behövde inte vänta länge och personalen var så trevliga och välkomnande.

Jag träffade min läkare Marcus Ehrström som tog bilder, berättade återigen vad som skulle göras och han gav mig tillfälle att ställa frågor och uttrycka eventuella funderingar. Därefter gick inte längre än 15 minuter innan jag var klar och redo för operationen. Mitt nästa minne var att jag låg på uppvaket, klar och opererad. Sjuksköterskan som tog hand om mig hälsade och frågade om jag hade några allergier. Jag fick en härlig frukost och fick vänta tills jag kände mig redo att gå.

Jag är så oerhört nöd min upplevelse på kliniken. Bemötande och behandlingen! Nu under läkningen är jag tacksam att jag valde nordiska kliniken. Jag känner mig trygg och vet att jag kommer få det stöd jag behöver om någonting skulle dyka upp.

Avslutningsvis så vill jag säga att jag är också väldigt tacksam för bemötandet jag fick av läkaren Marcus Ehrström. Han var otroligt professional, rolig och gjorde att jag kände ingen oro inför operationen. Han var ärlig och uppriktig och jag kände att mitt beslut var rätt. Man märker tydligt att han brinner för sitt arbete och att han är kompetent och expert på sitt område. Jag skulle starkt rekommendera honom för andra. En riktig proffs!

Skulle någon befinna sig i en liknande situation och har en sådan komplex eller vill göra ett ingrepp, skulle jag utan tveka rekommendera nordiska kliniken.
    2019-11-27 Spontant omdöme
    Har opererats här men också gjort laserbehandling för hårborttagning för flera år sedan. Jag tycker att dem på NK är helt fantasktiska, bra service, de svarar snabbt på mail, nogranna och trevliga. Även nöjd med kirurgernas bemötande och kunskap. Jag hade gjort research i 10 års tid innan jag bestämde mig för min operstion. Skulle aldrig välja någon annan klinik.
  • Linn K
    2019-10-28 Spontant omdöme
    Tråkigt att behöva skriva detta men det känns rätt att vara ärlig och rädda blivande kunder från felbehandling. Gjorde tear trough hos en plastikkirurg som ej hade kompetens. Jag blev deformerad, som små bubblor under ena ögat. Därefter kraftig infektion vilket innebar att jag fick stanna hemma en hel vecka med extrem ångest. Plastikkirurgen vägrade erkänna att han gjort fel. Fick dock pengar tillbaka vilket var det minsta jag kunde begära.
  • 2019-10-12 Spontant omdöme
    Superproffsiga och superbra på alla sätt👌👌👌