Bilcity i Danderyd AB

Läs vad 8 kunder tycker om Bilcity i Danderyd AB

• MARIANNE B

2020-01-20

MARIANNE B skrev om Bilcity i Danderyd AB
    En av våra kunder köpte bil av dem i maj -19 men de kom inte hem innan bilen gick sönder ! De kontaktade firman som sa att de kunde lämna in bilen på verkstad som skulle ge kostnadsförslag på att åtgärda felen . De lämnade in bilen till Östgöta Maskinsevice AB i Mantorp och vi gav kostnadsförslag och pratade med dem ett flertal tillfällen . Försäljaren kunde inte förstå hur det kunde ha blivit så men självklart skulle det åtgärdas omgående ! Bilmekanikerna hade även ett flertal samtal med firman då det uppdagades flera allvarliga fel ,det var bara att reparera fick vi uppgift om ,så det gjorde vi och beställde delar och reparerade .Kunden blev nöjd och det kostade oss 6003 kronor att hjälpa dem +att vi fick skjutsa och hämta kunden då bilen inte var körbar . Det har vi inte tagit betalt för då vi tycker att det är goodwill . Vi gjorde det så billigt vi bara kunde och de godkände priset
    Vi skickade fakturan första gången i början av Juni ock vid första påminnelsen och efter att meken hade ringt ett par gånger påstod de att vi skulle ha skickat bild på trasiga delar . Vilket inte varit något problem vid tex offerten, men meken fick intrycket att de inte var förvånade över att bilen inte funkade
    SÅ GÖR INGET TILL BILCITY I DANDERYD om ni inte har lärlingar och att de skickar de delar som krävs !
    Marianne Gustafsson / Östgöta Maskinservice AB Läs mer
    Fordonsbolaget
    4.8 / 5 i betyg — 609 omdömen
    Badge2020
    "Fantastiskt service! Från första kontakt via mail till affär! Måste ge bilförsäljaren David extra beröm för sin professionella service"
  • Klaus S

2019-08-07

Klaus S skrev om Bilcity i Danderyd AB
    Min kusin köpte en bil hos bilcity 2019.05.24.

Bilen hade ett fel som det upplystes om och det var glödstiften till dieselvärmaren.
    Vid genomgång och provkörning föll passagerarsidans fönster ner och deras mekaniker som kollade på det sa att det bara berodde på att tätningslisten var trasig. Vid köp skulle företaget skicka både tätningslist och glödstift gratis.

Bilen var så gott som nybesiktigad enligt säljaren Richard Haddad och hade inga anmärkningar.

Min kusin köpte bilen.

Tiden gick och trots upprepade försök via mail att få kontakt med bilföretaget fick han inget svar. Dom lovade reservdelarna skickades inte och bilen stod still i väntan på service och åtgärd.
    Efter ett tag bestämde min kusin att trots allt ta bilen till lokal Volvoverkstad och då uppdagades flera ALLVARLIGA fel varav två DIREKT LIVSFARLIGA!.

Ena framfjädern hade gått av och man hade svetsat fast en loppa på den avbrytna biten så den inte skulle vara vass. Dessutom hade man svetsat fast en mutter i skålen där fjädern sitter för att "förhindra" den från att glida ut.

TRE STYCKEN bränsleslangar läckte. Dieseln läckte från motorn och ner på det varma avgasröret. Trots att diesel inte är lika lättantändligt som bensin finns det stor risk för att det antänds och bilen börjar brinna.

Bilen var inte nyligen besiktigad utan senaste besiktningen hade skett 2018.05.04

Utöver detta var det inte tätningslisten som var felet med passagerarsidans fönster utan själva mekanismen i dörren.

Jag har sökt chefen på Bilcity säkert 15 gånger utan att få tag i honom. Har pratat med Richard samt två andra personer och bett få kontakt med chefen. Jag vägras att bli kopplad till honom och inte heller ringer han upp.

Jag har polisanmält Bilcity då dom medvetet utsatt personer för livsfara genom att tiga och ljuga om ALLVARLIGA brister i en bil som egentligen skulle varit behäftigad med körförbud.
    Ärendet är även anmält till ARN men då jag på nätet sett att BILCITY inte följer ARN:s rekommendation kommer jag även driva ärendet vidare juridiskt med krav på kostnaderna för kända och dolda (förljugna/förtigna) felen.

Min rekommendation: Köp inte en bil här!
    Försäljarna är villiga att sätta köparens liv på spel för några tusenlappars skull, och antingen ljugs det ändå från verkstaden till företagslednigen eller så genomsyras företaget av inkompetens! Läs mer
  • Maria E

2019-01-21

Maria E skrev om Bilcity i Danderyd AB
    Värsta företaget du kan köpa bil av. Väljer att inte ta tillbaka den trasiga bilen trots uppmaningar av ARN. Läs mer
    Haninge Bilpark
    4.7 / 5 i betyg — 833 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Bra, trevligt, proffsigt och tryggt! Jag köpte en begagnad Volvo från Haninge bilpark som såg fin ut, och vid en närmare inspektion efter"
    Leo Alexander B
  • Sebbe A

2018-12-09

Sebbe A skrev om Bilcity i Danderyd AB
    Fina bilar bra bemötande, Trevlig personal, Läs mer
  • 2018-08-07

Thuan N skrev om Bilcity i Danderyd AB
    Köpte en bil men upptäckte hos handlaren att servicelampan lyste. Enligt säljaren var bilen "nyservad" och verkstaden har förmodligen glömt att släcka lampan. De skulle stå för kostnaden att släcka lampan. Det visar sig att bilen behövde en service och att den inte var nyservad. Den senaste servicen gjordes för 6 månader (endast en oljeservice), dessutom har servicelampan lyst i över en månad och bilhandlaren har helt enkelt ignorerat den. Nu svarar de inte på mailen längre.

Ärendet är anmäld till ARN:

Uppmanar alla att inte bara undvika denna bilhandlare de andra två som ägs av samma ägare. De är:
    Bilcity i Danderyd AB
    Länna Bilcenter Aktiebolag
    Bilcity Järfälla AB Läs mer
    Carson Sverige
    4.5 / 5 i betyg — 629 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Köpte en bil (Givetvis en Volvo) 😍 Jätte trevligt bemötande! Rekommenderar till vänner. Kaffe och även annan dryck bjöds det på lugn jät"
  • 2017-07-13

Mehrdad F skrev om Bilcity i Danderyd AB
    Akta er för bilcity och säljarna. Kolla noga avtal och service boken med datum.
    Jag köpte en audit som fått motorhaveri nu. Verkstaden skulle ha drivit fråga till Audi men pga att bilcity inte servad bilen i rätt tid och mil Audi tar inte på sig ngt. Det har blivit försäkrings ärende och jag får stå på en hög självrisk.
    Hampus ljög när jag frågade om allt var ok med bilen. Idag besökte jag honom och förklara vad som hänt. Så klart spelar han dum även om försäkringen sa att i såna ärenden säljaren borde stå för Good Will.
    Oprofessionellt person som hampus är, ber mig sticka och kallar mig för jävla lufare. Läs mer
  • 2015-09-24

andreas skrev om Bilcity i Danderyd AB
    Köpte en bil hos bilcity danderyd med tanken på att det var säkrare att köpa bil från bilhandlare istället för privat, men hade helt fel! Att köpa bil hos bilcity danderyd är nånting jag inte kan rekommendera till någon, har haft bilen i 400 mil och har redan lagt ner 15.000:- i reparationer. Bilcity danderyd säger att täcker inte solid försäkringen (som dom också säljer) så kan dom ingenting göra.
    Så fort du skriver på köp kontraktet friskriver sig bilcity ansvaret helt!! Läs mer
    Lindholm Bil AB
    4.6 / 5 i betyg — 95 omdömen
    Badge2020
    "Köpte en bil, bilen hade legat ute till försäljning på blocket och där var det en viss felinformation som man vart informerad om när man kom"
  • 2015-06-15

Danne J skrev om Bilcity i Danderyd AB
    Vill varna andra för att köpa bil här. Även efter att vi fått rätt i allmänna reklamationsnämnden så vägrar de åtgärda de allvarliga fel som fanns vid köp. Att felen fanns innan medgav tidigare ägare. För att inte luras att köpa bil här så rekommenderas en kontroll med allmänna reklamationsnämnden om anmälningar som kommit in mot företaget. Läs mer

Bästa Försäljarna av begagnade bilar nära Bilcity i Danderyd AB:

Mats Herbert F Mats Herbert F tycker:
“Köpte en VW Touareg av Peter, ...” Läs mer
Risbergs Bil (5.6km)
Strands Bilar (7.0km)
Bil & Invest (7.4km)
egbil.se (7.5km)
BD Bil inköp (7.6km)

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte