Alla kategorier Begagnade bilar Stockholms län Danderyd Bilcity i Danderyd AB

Bilcity i Danderyd AB

Rinkebyvägen 11, 182 36 Danderyd — Visa karta

Läs vad 4 kunder tycker om Bilcity i Danderyd AB

• Thuan N skrev om Bilcity i Danderyd AB
    Köpte en bil men upptäckte hos handlaren att servicelampan lyste. Enligt säljaren var bilen "nyservad" och verkstaden har förmodligen glömt att släcka lampan. De skulle stå för kostnaden att släcka lampan. Det visar sig att bilen behövde en service och att den inte var nyservad. Den senaste servicen gjordes för 6 månader (endast en oljeservice), dessutom har servicelampan lyst i över en månad och bilhandlaren har helt enkelt ignorerat den. Nu svarar de inte på mailen längre.

Ärendet är anmäld till ARN:

Uppmanar alla att inte bara undvika denna bilhandlare de andra två som ägs av samma ägare. De är:
    Bilcity i Danderyd AB
    Länna Bilcenter Aktiebolag
    Bilcity Järfälla AB Läs mer
  • Mehrdad F skrev om Bilcity i Danderyd AB
    Akta er för bilcity och säljarna. Kolla noga avtal och service boken med datum.
    Jag köpte en audit som fått motorhaveri nu. Verkstaden skulle ha drivit fråga till Audi men pga att bilcity inte servad bilen i rätt tid och mil Audi tar inte på sig ngt. Det har blivit försäkrings ärende och jag får stå på en hög självrisk.
    Hampus ljög när jag frågade om allt var ok med bilen. Idag besökte jag honom och förklara vad som hänt. Så klart spelar han dum även om försäkringen sa att i såna ärenden säljaren borde stå för Good Will.
    Oprofessionellt person som hampus är, ber mig sticka och kallar mig för jävla lufare. Läs mer
  • andreas skrev om Bilcity i Danderyd AB
    Köpte en bil hos bilcity danderyd med tanken på att det var säkrare att köpa bil från bilhandlare istället för privat, men hade helt fel! Att köpa bil hos bilcity danderyd är nånting jag inte kan rekommendera till någon, har haft bilen i 400 mil och har redan lagt ner 15.000:- i reparationer. Bilcity danderyd säger att täcker inte solid försäkringen (som dom också säljer) så kan dom ingenting göra.
    Så fort du skriver på köp kontraktet friskriver sig bilcity ansvaret helt!! Läs mer
  • Danne J skrev om Bilcity i Danderyd AB
    Vill varna andra för att köpa bil här. Även efter att vi fått rätt i allmänna reklamationsnämnden så vägrar de åtgärda de allvarliga fel som fanns vid köp. Att felen fanns innan medgav tidigare ägare. För att inte luras att köpa bil här så rekommenderas en kontroll med allmänna reklamationsnämnden om anmälningar som kommit in mot företaget. Läs mer

Fågelsångsvägen 8, 18642, Vallentuna