Lavendla Begravningsbyrå

Lavendla Begravningsbyrå

Ring 0104-05 05 73 lavendla.se
4.3

När du planerar en begravning är det mycket att tänka på. Det är en känslig situation, och det kan uppstå både tvivel och osäkerhet. Ska det vara en kristen begravning? En borgerlig begravning? Kanske en begravning med urna? Oavsett vad du väljer är det viktigt att ceremonin blir vacker och att din begravningsbyrå underlättar...

93 omdömen om Lavendla Begravningsbyrå

Inna F
Skrev om Lavendla Begravningsbyrå

Fick bra hjälp med att upprätta ett juridiskt dokument. Tack!

Nynäshamns Begravningsbyrå
4.7/5 i betyg av 7 omdömen 4.7 av 7 omdömen

Bra service. Kompetenta personer. Allt var som vi har beställt. Trevliga personer

Berit Elisabet N
Skrev om Lavendla Begravningsbyrå

Tack för trevligt bemötande och snabb hantering av mitt ärende

KRISTINA S
Skrev om Lavendla Begravningsbyrå

Synd att det inte finns minusbetyg! Hoppas du tar dig tid att läsa igenom denna recension. Vi i vår familj kommer att sprida detta så mycket det går för att varna andra. Akta dig för detta företag. De är otrevliga (när man ifrågasätter), håller inte löften, saltar priser, bokar saker på eget bevåg, lyssnar inte på vad familjen vill ha och tar betalt för saker som ska vara gratis (betalas via begravningsavgiften på deklarationen). När man påpekar felaktigheter är det enda företaget är intresserade av att få någon att skriva...

Fondkistan Kandema
4.7/5 i betyg av 49 omdömen 4.7 av 49 omdömen
Badge2020

* Begravning med musik * jag blev mycket bra bemött * Fondkistan överträffade mina förväntningar. Gav bra information, klarade sena mu

JONAS N
Skrev om Lavendla Begravningsbyrå

Jag och min fru anlitade Lavendla för att se över vår familjejuridiska situation. Pia som var vår jurist gjorde ett jättebra jobb med att gå igenom ett antal frågor över vad som är viktigt för oss, både i det fall något händer en av oss, båda eller vid en skilsmässa. Vi såg över både bodelningsavtal och upprättade testamente och framtidsfullmakt! Det var en fråga som framför allt jag tänkt att jag skulle ta tag i under flera år, men skjutit på framtiden. När vi nu väl tog tag i det så behövde vi bara ett par timmar, det...

MAGNUS S
Skrev om Lavendla Begravningsbyrå

Jag hörde av mig till Lavendla främst på grund av att dom har så högt omdömesbetyg. Alltid finns det väl någon som upplever att det inte blev som man hade tänkt sig och är missnöjd så jag läste inte de negativa omdömena så mycket. Men jag ber dig läsa detta! En annan stor anledning till att jag hörde av mig till Lavendla var att de påstår sig erbjuda kostnadsfri rådgivning, vilket var vad jag ville ha och frågade om. Jag blev kontaktad av en jurist vid namn Terese Landin, bokade möte för att få rådgivning kring en vårdnadstvist....

Svar från Lavendla Begravningsbyrå

Hej Magnus, Jag vill börja med att tacka dig för att du lämnar ett omdöme. Du fick kontakt med vår jurist Terese Landin, varav du sedan hade ett personligt möte. Utöver det har ni haft telefonsamtal och mailkorrespondens. Ni kom överens om att Terese skulle upprätta en stämningsansökan, vilket hon också gjorde. Du valde sedan att inte skicka in den. Även fast stämningsansökan i slutändan inte skickades in så är upprättandet av den en tjänst som Terese måste ta betalt för, då hon spenderade tid på att hjälpa dig med detta....

LEVI H
Skrev om Lavendla Begravningsbyrå

Anledningen att jag ger ett i betyg, är att vi tyvärr kontaktade byrån alldeles försnabbt och att byrån i det totalt snurriga tillståndet inte sa, det är ingen panik, jag hör av mig om en vecka, var kvar i förtvivlan och sorgen till dess, svaret jag fick var att vissa vill ha det fort överstökat, men vid närmare eftertanke köper jag inte den förklaringen, det finns ingen anledning att inte skjuta på beslutet 7-10 dagar, allt hade hunnits med ändå, kristina var mkt bra i min telefonkontakt men i min smak för formell vid själva...

Svar från Lavendla Begravningsbyrå

Hej Levi, Tack för du lämnade ett omdöme om oss, det hjälper oss att bli bättre. Jag förstår att du upplevde en stress. Det är vårt jobb att göra denna stress lättare att hantera. Samtidigt som vi har vissa tidsramar att förhålla oss till. Vi uppskattar din feedback och tar till oss av den. Ta hand om dig Levi, och säg till om vi kan göra något för dig. Med varma hälsningar, Jakob Nordström VD, Lavendla

Stefan johannes S
Skrev om Lavendla Begravningsbyrå

Lavendla är egentligen ingen rikstäckande begravningsbyrå utan vad jag gradvis förstod främst en webbaserad bokningstjänst för lokala byråer. Dessa agerar sedan temporärt i Lavendlas namn och sköter det mesta av det praktiska. Lavendla har ett kontor i Stockholm, resten är underleverantörer vid behov. Det är ivarjefall det jag uttolkat. Webbsidan är utmärkt och ger mervärde i att kunna planera i lugn och ro, även allt den lokala byrån uträttade var perfekt, men för mig uppstod problem då Lavendla och inte den lokala...

Svar från Lavendla Begravningsbyrå

Hej Stefan, Tack för du tar dig tid att lämna ett omdöme om oss. Jag förstår utifrån vad du beskriver, att du inte fått den service man kan förvänta sig. Då har vi misslyckats. Vi tar åt oss av det och försöker konstant bli ännu bättre. Extra tråkigt att du fått en bild av oss som inte stämmer överens med verkligheten. Vi förmedlar inte ärenden till lokala byråer på det sätt du beskriver. Vi finns lokalt med ca 40 rådgivare runt om i Sverige, och är väldigt stolta över vårt sätt att jobba. I ditt fall hade rådgivaren...

Stefan J
Skrev om Lavendla Begravningsbyrå

Kan inte tänka mig att det skulle kunna vara bättre hos någon annan. Allt skötes mycket professionellt. Bra kontakter, mycket ödmjuka.

Susanne K
Skrev om Lavendla Begravningsbyrå

Begravning. Vi blev bemötta väldigt bra. Förväntningarna vi hade levde ni upp till. Det var en bra upplevelse. Kändes som att man kunde slappna av.

Ann B
Skrev om Lavendla Begravningsbyrå

Det var mycket smidigt att anlita Lavendla och allt löpte på mycket bra. Deras personal var snabba och proffsiga och vi var mycket nöjda med begravningen. Utmärkt att kunna välja kista, blommor mm via deras webbsida och se priser på ett enkelt sätt

Lena L
Skrev om Lavendla Begravningsbyrå

Personlig, kunnig och ej komplicerade. Samt god återkoppling snabbt. Intresserad även efter begravningen att allt är okej.

Bengt-åke A
Skrev om Lavendla Begravningsbyrå

Hjälp i samband med ett dödsfall av en avlägsen släkting Jag blev fantastiskt bra bemött av Lavendla och Maria Schubert En fantastisk positiv människa som hjälpte mig fullt ut med alla problem runt detta dödsfall Jag förväntade mig inte detta fina bemötande,en mycket positiv överraskning i detta trauma som jag befann mig i. Jag kommer att berätta för alla mina kamrater o vänner om denna positiva överraskning ,när jag befann mig i en stor tragisk situation TACK Lavendla och MARIA Lycka till med det ni gör i framtiden Bästa Hälsningar Bengt-Åke från Halmstad

Bengt C
Skrev om Lavendla Begravningsbyrå

Vi är mycket tacksamma över Marias handläggning! Vi har bara positiva saker att säga om er! Jag kommer att rekommendera era tjänster till mina vänner. Med vänlig hälsning Bengan

Kristina I
Skrev om Lavendla Begravningsbyrå

Lavendla hjälpte mig med både begravning och bouppteckning. Stor omtanke och stöd har gjort en svår period lite lättare

Inger B
Skrev om Lavendla Begravningsbyrå

All kontakt med Lavendla skedde via telefon och mail vilket fungerade alldeles utmärkt. Det är mycket att tänka på efter ett dödsfall i familjen och vi fick god hjälp och stöd av Lavendla. Alla i familjen uppskattade Lanvendlas hantering.

Maria M
Skrev om Lavendla Begravningsbyrå

Hjälp inför begravning med val av kista, blommor mm. Och fick snabbt en tid för träff att diskutera detta. Fick till stor del välja plats för träff, kunde även fått en träff hemma i bostaden. Trevligt, lugnt och professionellt bemötande och även uppföljning före samt efter begravningen. Fick en tydlig faktura men som det visade sig efteråt saknade kostnad för kremering som kom utöver på faktura senare. Kommer absolut att kontakta Lavendla vid behov längre fram och även rekommendera de till andra.

Agneta K
Skrev om Lavendla Begravningsbyrå

Jag beställde hela min mors begravning på nätet av Lavendla. Jag fick oerhört fin hjälp med planering och senare genomförande av begravningen. Det var lätt att få svar på mina frågor, Handläggaren svarade oftast på dagen. Rekommenderas å det varmaste

Tora M
Skrev om Lavendla Begravningsbyrå

Vi beställde en begravning till Tora. Allt gick bra och smärtfritt. Nu har Tora fått enkät vad hon tyckte. Det var ju hon som dog???! Dåligt. Mvh. Leif

Marc H
Skrev om Lavendla Begravningsbyrå

Allt fungerade precis som önskat! Bra och kunnig kontaktperson som vägledde hela vägen.

Per-anders H
Skrev om Lavendla Begravningsbyrå

Utmärkt service. Kände oss helt trygga och allt fungerade perfekt i denna tunga situation.

Katriina P
Skrev om Lavendla Begravningsbyrå

Trevlig och engagerad rådgivare. Till en början lite irritation eftersom den kostnadsfria telefonrådgivningen snabbt övergick till att boka ett hembesök som sen visade sig kosta tusentals kronor. På minussidan också att dom inte hade ett kontor där jag bor, trodde ju från websidan att dom skulle vara en lokal firma. Men rådgivaren tog väl hand om oss, så vi fick bra hjälp både per mail och via telefon och sen på själva begravningen. Sammantaget var vi jättenöjda.

Monica P
Skrev om Lavendla Begravningsbyrå

Utmärkt bemötande samt proffsig hjälp!

Eva O
Skrev om Lavendla Begravningsbyrå

Var lite skeptisk över att anlita en begravningsbyrå över nätet, men det var förvånansvärt smidigt, vi hade en borglig begravning och det fixade Carina på Lavendla hur bra som helst vi hade telefon och mailkontakt och vi träffades även personligen en gång, det blev en väldigt fin ceremoni och allt flöt på som det skulle. Jag och min familj blev jättebra bemötta och vi är väldigt nöjda. Tack Carina D för ditt engagemang.

Camilla N
Skrev om Lavendla Begravningsbyrå

bra dialog och söd i processen

Dharenso S
Skrev om Lavendla Begravningsbyrå

Vänligt och professionellt bemötande. Prisvärt.

Lars K
Skrev om Lavendla Begravningsbyrå

Jag fick hjälp med allt när man hade det som värst med sorgen. Jacob var min handledare under hela tiden. Han är bäst. Jag rekommenderar varmt Lavendla. Mvh Lasse.

Berit A
Skrev om Lavendla Begravningsbyrå

Vi fick svar på alla frågor . Så vi är tacksamma för all hjälp.

Nenad B
Skrev om Lavendla Begravningsbyrå

Tjänst: begravning av min far. De bemötte mig med respekt och var lyhörda för våra behov. Vi hade en hel del frågor som de besvarade snabbt. Kan varmt rekommendera de.

Lena M
Skrev om Lavendla Begravningsbyrå

Det var en begravning som Lavendla tog hand om. Tyvärr uppfyllde de inte våra förväntningar, då vi fick göra mycket själva, dålig info om vilka alternativ som fanns och fick själv i denna svåra stund ställa frågor. Kändes också märkligt att ha en representant på plats i kyrkan som man aldrig sett och som knappt sa något.

Susanne Ö
Skrev om Lavendla Begravningsbyrå

Friendly, very efficient and excellent service in all ways possible. Highly recommended!

Peter S

Lennart P
Skrev om Lavendla Begravningsbyrå

Tack Maria Schubert och Lavendla för ett professionellt bemötande och mycket bra handläggning i en sorglig och svår situation. Vi har fått fantastisk hjälp under planeringen där alla våra frågor besvarats mycket snabbt. Alla våra synpunkter och önskemål har kunnat beaktas och begravningen har lämnat ett mycket ljust minne.

Göran B
Skrev om Lavendla Begravningsbyrå

Hjälp med att ordna och genomföra en begravning Snabbt och effektivt bemötande och service från Lavendla Hela processen fortlöpte problemfritt Lätt att hantera kontakter/beställningar med dator/telefon Tidsbesparande för alla som vill/kan använda dator/telefon Avslutningsvis - ett trevligt sätt att genomföra en jobbig process Göran Bodin

Ewa K
Skrev om Lavendla Begravningsbyrå

Förväntningar som du hade, vilka var de och tycker du att företaget levde upp till dem

Eva D
Skrev om Lavendla Begravningsbyrå

Jag hade urnbegravning på Skogskyrkogården. Lavendla svarade snabbt på mina frågor. Jag blev däremot osäker på vad som ingick i faktureringen. Officiant betalades extra för , sammankomsten efteråt gav de tips på ett café som hade dyra villkor. Det fanns ett billigare i närheten som jag tog. Kommunikationen mellan dem och Lavendla funkade inte. De var inte beredda på att vi kom 17 personer. Det löstes bra i alla fall.

Jenny B
Skrev om Lavendla Begravningsbyrå

Mycket omtänksamma, förstående, professionella och tillmötesgående. Smidigt och skönt att i lugn och ro beställa online.

David L
Skrev om Lavendla Begravningsbyrå

Allt fungerade smidigt och priset var rimligt. Blommorna vi fick i handen var dock ganska sunkiga. Det klagade jag på och fick dem gratis, men jag tycker ändå att man kan förvänta sig att allt ser fräscht ut. I övrigt såg allt bra ut.

Kent-åke J
Skrev om Lavendla Begravningsbyrå

Hjälp med begravning. mycket trevligt bemötande,lyhörda och kunniga. De levde fullt ut till mina förväntningar. Jag kan varmt rekommendera Lavendla till andra.

Arne J
Skrev om Lavendla Begravningsbyrå

Professionellt, vänligt och mycket hjälpsamt bemötande i en för oss svår tid. Stort tack för all hjälp.

Therese B
Skrev om Lavendla Begravningsbyrå

Lavendla har genom hela processen efter min fars bortgång varit professionella, hjälpsamma och tydliga med vilka tjänster de kan erbjuda samt till vilka kostnadet. När svärfar gick bort en månad efter min far var valet enkelt. Lavendla fick åter igen förtroendet.

Catharina S
Skrev om Lavendla Begravningsbyrå

Min make gick bort i november så därför kontaktade jag Lavendla för att arrangera en begravning. Förväntningarna var höga då jag läst deras omdömen på nätet. Tyckte inte riktigt att de nådde ändå fram. Redan första samtalet till dem var lite speciellt. När jag sa att min make gått bort var svaret Ja? Inte "jag beklagar" eller något liknande. Reagerade över det då t.o.m. yngre personer som på Telia när jag ringde dit beklagade sorgen. En petitess kan tyckas men konstigt enligt mig. Jag ville beställa en tid hos Lavendla för...

Mona S
Skrev om Lavendla Begravningsbyrå

Under ett år har vi köpt två begravningar; en för min bror och senast för min mamma. Båda gångerna har vi fått ett respektfullt och proffsigt bemötande men också ett varmt och inkännande bemötande. Lavendla har lyssnat på våra önskemål och svarat snabbt och proffsigt på våra frågor och också hjälpt till med praktiska bestyr. Med hjälp av er fick vi fina minnesstunder för våra kära och med den personliga infärgning vi önskade. Jag kommer i alla sammanhang att förorda hjälp av Lavendla i det tunga ansvaret en begravning innebär. Tack för all hjälp!

Anders J
Skrev om Lavendla Begravningsbyrå

Nina Klose gjorde ett mycket bra arbete för oss. Pålitlig, snabb och engagerad.

Cecilia S
Skrev om Lavendla Begravningsbyrå

Lätt att få kontakt med, ställer inga onödiga frågor. Man är väl omhändertagen

Silvia R
Skrev om Lavendla Begravningsbyrå

Begravning kista ceremoni etc Bra bemöte Förväntning att bli informerad av klädsel till avlidad damen. Fick ingen hjälp av juristen var min största besvikelse. Jag fick hjälp ändå av någon som inte satt i Göteborg. Annars bra med allt Tack till alla bl.a. Karina VH Silvia Rocha

Akram Z
Skrev om Lavendla Begravningsbyrå

Den dödas mun i kistan var öppen.

Svar från Lavendla Begravningsbyrå

Hej Akram, Tack för du skriver ett omdöme om oss. Jag förstår din reaktion, det är förstås inte vad man förväntar sig, och det är högst beklagligt att det blev på det sättet. Vi gör alltid vad vi kan för att försöka återskapa utseendet, speciellt när anhöriga önskar öppen kista. Oftast lyckas vi bra, men ibland finns inte förutsättningarna tyvärr. Jag hoppas att ni trots det uppskattade vår hjälp. Har du några frågor är du välkommen att höra av dig till mig på jakob@lavendla.se Ta hand om er Akram! Mvh Jakob, Lavendla

Patrick P
Skrev om Lavendla Begravningsbyrå

Lavendla bemötte mig mitt i bedrövelsen med värme, empati, fingertoppskänsla och bred kompetens. Jag fick en personlig rep som guidade och hjälpte mig genom hela processen. En väldig sympatisk människa med mycket värme. Vi var i konstant kontakt angående diverse frågor som kontinuerligt dök upp. Ibland kunde vi skratta tillsammans trots allt. Min Irene är lutheran och jag katolik med katolsk präst till tvillingbror. Jag visste att Irene ville att ceremonin skulle vara ekumenisk - med präster from båda kyrkor. Lavendla...

Jenny R
Skrev om Lavendla Begravningsbyrå

Jag fick ett bra bemötande. Det mesta fungerade bra. Kanske lite synd att man inte kunde gå till ett kontor utan fick ha telefonkontakt.

Peter S
Skrev om Lavendla Begravningsbyrå

Bra och proffsigt bemötande och allt har fungerat till belåtenhet !

Eva D
Skrev om Lavendla Begravningsbyrå

Jag blev bemött på ett bra sätt av alla. Lavendla levde upp till mina förväntningar. Rekommenderar dem gärna till andra.