Lavendla Begravningsbyrå

4.3 i betyg av av 90 omdömen

När du planerar en begravning är det mycket att tänka på. Det är en känslig situation, och det kan uppstå både tvivel och osäkerhet. Ska det vara en kristen begravning? En borgerlig begravning? Kanske en begravning med urna? Oavsett vad du väljer är det viktigt att ceremonin blir vacker och att din begravningsbyrå underlättar för dig så mycket som möjligt i denna tid av sorg och saknad.

Här på Lavendla Begravningsbyrå är just det vårt mål - att service och omtanke ska gå före allt annat. Vi satsar alla våra resurser på dig som anhörig och ser till att du får ett vackert avsked. Välkommen till oss!
Lör-Sön: 09:00-16:00

Läs vad 90 kunder tycker om Lavendla Begravningsbyrå

• 2020-05-05

MAGNUS S skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Jag hörde av mig till Lavendla främst på grund av att dom har så högt omdömesbetyg. Alltid finns det väl någon som upplever att det inte blev som man hade tänkt sig och är missnöjd så jag läste inte de negativa omdömena så mycket. Men jag ber dig läsa detta!

En annan stor anledning till att jag hörde av mig till Lavendla var att de påstår sig erbjuda kostnadsfri rådgivning, vilket var vad jag ville ha och frågade om. Jag blev kontaktad av en jurist vid namn Terese Landin, bokade möte för att få rådgivning kring en vårdnadstvist. Jag hade fått ett brev från min exfrus advokat, om hot om stämning om jag inte gav henne ensam vårdnad om mina barn. Självklart säger jag inte upp mig som vårdnadshavare bara för att min exfru har samarbetsproblem, så jag ville ha råd om vad jag kunde göra.

Terese råd var att stämma tillbaka innan min exfru skulle stämma mig för att få övertag i rätten, det var ingen tvekan. Men det var bråttom för att hinna före. Jag frågade om vad det skulle kosta och alternativa metoder, men jag fick inget svar. Jag efterfrågade prisuppgift återigen, men fick ett skal på en stämningsansökan tillbaka. Det gick snabbt och Terese var övertygande, så jag skrev min berättelse och skickade den till henne. När det var dags att granska stämningsansökan innan den skulle skickas iväg så funderade jag över vad jag höll på med, jag vill inte stämma någon på det här viset. Och jag avbröt det hela. Jag ville istället skicka ett svar på brevet, men Terese vägrade att hjälpa mig med det så jag fick skriva det själv.

Jag fick aldrig någon prisuppgift eller råd om någon alternativ metod, allt fokus låg på att skriva en stämningsansökan. Jag har heller inte fått liknande råd från någon av de andra jurister och advokater jag nu pratat med. Jag fick sedan ett mejl om att jag skulle få en faktura för arbetet som lagts ner på att skriva stämningsansökan, återigen ingen prisuppgift. Jag hävdade att Terese gjorde det på eget initiativ då jag efterfrågat vad det kostade flertal gånger men inte fått någon prisuppgift alls. Jag fick ingen information om att den kostnadsfria rådgivningen övergick i något annat.

Jag klagade om detta och hänvisades till Timothy Prellwitz på Lavendla, som slarvigt gav dubbla budskap, först skrev han: "Utifrån situationen så kan jag tyvärr inte tolka det på något sätt som att du genom ditt agerande accepterat din juridiska hjälpen som Terese erbjudit". Sen också att gratis rådgivning inte alltid behöver en muntlig eller skriftlig överenskommelse, utan avtal kan träffas genom konkludent handlande. Och att jag måste betala.

Men jag menar att vi inte agerade som om ett avtal hade existerat, för då hade Terese lyssnat på mig och svarat på mina frågor och inte hetsat mig så till stämning. Hade vi handlat konkludent, så tycker jag att Terese skulle ha hjälpt mig med det enda jag bad om, att få skicka ett brev som svar till min exfru. Jag har också skrivit ett mejl till grundare och VD, Jakob Nordström. Men jag har inte fått något svar.

Jag fick ingen hjälp, stressade ihop information till en stämningsansökan jag sedan slängde, och missade en del av det jag planerat för helgen, och fick en faktura på 6000 kr utan att få en enda prisuppgift. Ingen tanke gavs åt min förlorade tid. Det har heller inte kommit något förslag om att ge någon rabatt eller något för att erkänna att det kanske blev lite fel. Jag tänker att man kan mötas halva vägen eller något. Vara lite schyst, men nej.

Så i mitt fall känner jag att detta är inget annat än ett bluff företag som tjänar pengar på att hetsa och lura människor. Jakob Nordström skriver på Lavendlas hemsida: "Jag vill verka och agera i en bransch där jag kan göra stor skillnad. I en bransch med ordentlig utvecklingspotential." - Det tycker jag inte att du har gjort i det här fallet. Jag ser inget nytänkande eller ens mån om att tillit är viktigt. Gör din egna kritiska bedömning men, enligt mig och som plus skulle sagt, Lavendla hamnar i papperskorgen! Läs mer
    2020-05-12 Lavendla Begravningsbyrå svarar MAGNUS S
    Hej Magnus,

Jag vill börja med att tacka dig för att du lämnar ett omdöme.

Du fick kontakt med vår jurist Terese Landin, varav du sedan hade ett personligt möte. Utöver det har ni haft telefonsamtal och mailkorrespondens. Ni kom överens om att Terese skulle upprätta en stämningsansökan, vilket hon också gjorde. Du valde sedan att inte skicka in den. Även fast stämningsansökan i slutändan inte skickades in så är upprättandet av den en tjänst som Terese måste ta betalt för, då hon spenderade tid på att hjälpa dig med detta.

Sammanfattningsvis - jag beklagar att du fått denna upplevelse av oss. Vi gör alltid vårt bästa för att ge service på kundens villkor, det är inte minst av denna anledning som Terese spenderade en lördag för att upprätta denna stämningsansökan som var brådskande. För vidare kontakt - ring mig gärna på 08 22 11 01 eller skriv via den mailkonversation vi tidigare har haft. Jag diskuterar gärna detta vidare och drar lärdomar om hur vi kan bli bättre framöver. Ta hand om dig!

Med vänliga hälsningar,

Timothy Prellwitz,
    Chefsjurist Lavendla
    Tunby Fritid
    4.7 / 5 i betyg — 198 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Beställde ett set om två stolar och bord för utomhusbruk. Dagen efter återkom dom och beklagade fel i lagersaldo och hänvisade till ett anna"
  • 2019-12-01

LEVI H skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Anledningen att jag ger ett i betyg, är att vi tyvärr kontaktade byrån alldeles försnabbt och att byrån i det totalt snurriga tillståndet inte sa, det är ingen panik, jag hör av mig om en vecka, var kvar i förtvivlan och sorgen till dess, svaret jag fick var att vissa vill ha det fort överstökat, men vid närmare eftertanke köper jag inte den förklaringen, det finns ingen anledning att inte skjuta på beslutet 7-10 dagar, allt hade hunnits med ändå, kristina var mkt bra i min telefonkontakt men i min smak för formell vid själva akten, det är min personliga uppfattning och andra kan nog tycka att det är ypperligt, det den snabba inledningen gjorde var att min stressnivå gick i taget pga av andra mer viktiga åtaganden (min efterlevande mor och hennes situation) och att min relation till min mellanbror blev onödigt ansträng, helt, pga av att intellektuella beslut skulle tas gång på gång, vilket förde mig ur den naturliga process som är organisk detta medför. Om det inte vore för att konsulten inte tog ansvar och skarpt påpekade att ni borde hejda er hade mitt betyg varit en trea eller fyra. officienten var bra, men ett foto på henne hade varit bra, hennes utseende var helt tvärtom mot hennes röst, men jag var heller inte med på mötet med henne, så där är jag skyldig. Hoppas detta kan vara en tankeställare att inte stressa att låt det ta tid, i mitt fall efter förlusten av min älskade pappa så var jag inte förmögen att fatta beslut den första veckan, ärligt talat minns jag knappt ett ord som sas, är dubbel på frågan om det var cyniskt att dra igång processen så fort, eller om att lavendla var för lyhörd, heder till kristina att när jag ringde henne så sa hon att det gick att bromsa, men vi var fyra som hade möjlighet att säga till. Men jag tycker att de som arbetar med detta har skyldighet att försöka bromsa processen, typ som om en läkare skulle fråga patienten vill du operaras... Catering var kanon. Ettan beror som sagt enbart på att det inte bromsades, och de ödesdigra konsekvenser de medförde, jag personligen hade hand om mamma, gravplats mm och de nya förutsättningar de innebar, plus stressen att fatta intellektuella beslut om dödsannons etc som dök upp utan förvarning mm gjorde att jag fan trodde jag skulle avlida i hjärtattack. Om vi nu skulle anlita lavenda igen så har jag meddelat att de första 10 dagarna kommer jag vara otillgänglig och vara i förlusten och sorgen.

Mvh Levi Läs mer
    2020-05-12 Lavendla Begravningsbyrå svarar LEVI H
    Hej Levi,

Tack för du lämnade ett omdöme om oss, det hjälper oss att bli bättre.

Jag förstår att du upplevde en stress. Det är vårt jobb att göra denna stress lättare att hantera. Samtidigt som vi har vissa tidsramar att förhålla oss till. Vi uppskattar din feedback och tar till oss av den. Ta hand om dig Levi, och säg till om vi kan göra något för dig.

Med varma hälsningar,

Jakob Nordström
    VD, Lavendla
  • 2019-09-22

Stefan johannes S skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Lavendla är egentligen ingen rikstäckande begravningsbyrå utan vad jag gradvis förstod främst en webbaserad bokningstjänst för lokala byråer. Dessa agerar sedan temporärt i Lavendlas namn och sköter det mesta av det praktiska. Lavendla har ett kontor i Stockholm, resten är underleverantörer vid behov. Det är ivarjefall det jag uttolkat.

Webbsidan är utmärkt och ger mervärde i att kunna planera i lugn och ro, även allt den lokala byrån uträttade var perfekt, men för mig uppstod problem då Lavendla och inte den lokala byrån blandade sig i.
    Min fars annons i den lokala tidningen var nära att inte bli bokad, nödvändiga intyg kunde inte tas fram, och lite till. Tack och lov upptäcktes/löstes detta av den lokala byrån.

Då jag klagade skrevs att jag skulle få kompensation, men den utmynnade i att den lokala byrån tog över allt, vilket dom ju i princip ändå gör. Jag var nog en för besvärlig och otrevlig kund som påpekade fel och klagade. Ok, jag var inte så behärskad i min kritik...

Under hela processen från beställning till att Lavendla avbröt kontakten hade jag ingen direkt kontakt med Lavendla, enbart den lokala byrån.

Ett samtal från Lavendla till mig då jag var missnöjd, som jag uppmanade VDn att göra, hade löst knutarna. Icke....

Det tråkiga är att inte Lavendla verkar våga stå för vad de egentligen är; en centraliserad webbaserad bokningstjänst för lokala byråer, och detta fungerar säkert i de flesta fall utmärkt. Istället mörkar man detta i sitt material och framställer sig som stora och rikstäckande.

För mig skapade det enbart förvirring, fördröjningar, ilska, potentiella fel samt merkostnader (om jag hade fortsatt vara deras kund), jämfört med att anlita den lokala byrån direkt.

Mitt främsta problem ligger i den vad jag anser vilseledande marknadsföringen samt bemötandet när jag var missnöjd. De fel som uppstod hade jag kunnat leva med efter ett personligt samtal. Läs mer
    2019-09-23 Lavendla Begravningsbyrå svarar Stefan johannes S
    Hej Stefan,

Tack för du tar dig tid att lämna ett omdöme om oss.

Jag förstår utifrån vad du beskriver, att du inte fått den service man kan förvänta sig. Då har vi misslyckats. Vi tar åt oss av det och försöker konstant bli ännu bättre.

Extra tråkigt att du fått en bild av oss som inte stämmer överens med verkligheten. Vi förmedlar inte ärenden till lokala byråer på det sätt du beskriver. Vi finns lokalt med ca 40 rådgivare runt om i Sverige, och är väldigt stolta över vårt sätt att jobba. I ditt fall hade rådgivaren en mindre egen verksamhet, men jobbar även åt Lavendla, för att få mer uppdrag. Samarbetet vi har är lika viktigt för oss båda långsiktigt.

Hoppas du fick klarhet i omständligheterna nu. Du har själv bett att inte bli kontaktad, så jag väljer att inte kontakta dig mer i ärendet.

Ta hand om dig!

Mvh Jakob,
    VD Lavendla
    La Villa
    4.6 / 5 i betyg — 305 omdömen
    Badge2019
    "Vi hade tidigare bokat konferensresa med La Villa och varit nöjda. Denna gång blev det några småfel som rättades till men som drog ner betyg"
  • 2019-03-24

Stefan J skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Kan inte tänka mig att det skulle kunna vara bättre hos någon annan.
    Allt skötes mycket professionellt.
    Bra kontakter, mycket ödmjuka. Läs mer
  • 2019-01-22

Susanne K skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Begravning. Vi blev bemötta väldigt bra. Förväntningarna vi hade levde ni upp till.

Det var en bra upplevelse. Kändes som att man kunde slappna av. Läs mer
    Fenix Begravning
    4.6 / 5 i betyg — 413 omdömen
    fiveYearsBadge
    "En mycket bra begravningsbyrå som tog hand allt och förklarade allt som behövdes. Mycket bra och trevligt bemötande, omtänksamma och profess"
  • Ann B

2019-01-22

Ann B skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Det var mycket smidigt att anlita Lavendla och allt löpte på mycket bra. Deras personal var snabba och proffsiga och vi var mycket nöjda med begravningen. Utmärkt att kunna välja kista, blommor mm via deras webbsida och se priser på ett enkelt sätt Läs mer
  • 2019-01-19

Lena L skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Personlig, kunnig och ej komplicerade. Samt god återkoppling snabbt. Intresserad även efter begravningen att allt är okej. Läs mer

Bengt-åke A skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Hjälp i samband med ett dödsfall av en avlägsen släkting
    Jag blev fantastiskt bra bemött av Lavendla och Maria Schubert
    En fantastisk positiv människa som hjälpte mig fullt ut med alla problem runt detta dödsfall
    Jag förväntade mig inte detta fina bemötande,en mycket positiv överraskning i detta trauma som jag befann mig i.
    Jag kommer att berätta för alla mina kamrater o vänner om denna positiva överraskning ,när jag befann mig i en stor tragisk situation
    TACK Lavendla och MARIA
    Lycka till med det ni gör i framtiden
    Bästa Hälsningar
    Bengt-Åke från Halmstad Läs mer

Bengt C skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Vi är mycket tacksamma över Marias handläggning! Vi har bara positiva saker att säga om er!
    Jag kommer att rekommendera era tjänster till mina vänner.
    Med vänlig hälsning
    Bengan Läs mer
  • Kristina I

2019-01-18

Kristina I skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Lavendla hjälpte mig med både begravning och bouppteckning. Stor omtanke och stöd har gjort en svår period lite lättare Läs mer

Inger B skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    All kontakt med Lavendla skedde via telefon och mail vilket fungerade alldeles utmärkt.
    Det är mycket att tänka på efter ett dödsfall i familjen och vi fick god hjälp och stöd av Lavendla.
    Alla i familjen uppskattade Lanvendlas hantering. Läs mer

Maria M skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Hjälp inför begravning med val av kista, blommor mm. Och fick snabbt en tid för träff att diskutera detta. Fick till stor del välja plats för träff, kunde även fått en träff hemma i bostaden. Trevligt, lugnt och professionellt bemötande och även uppföljning före samt efter begravningen. Fick en tydlig faktura men som det visade sig efteråt saknade kostnad för kremering som kom utöver på faktura senare. Kommer absolut att kontakta Lavendla vid behov längre fram och även rekommendera de till andra. Läs mer

Agneta K skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Jag beställde hela min mors begravning på nätet av Lavendla. Jag fick oerhört fin hjälp med planering och senare genomförande av begravningen. Det var lätt att få svar på mina frågor, Handläggaren svarade oftast på dagen. Rekommenderas å det varmaste Läs mer

Tora M skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Vi beställde en begravning till Tora. Allt gick bra och smärtfritt. Nu har Tora fått enkät vad hon tyckte. Det var ju hon som dog???! Dåligt. Mvh. Leif Läs mer

Marc H skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Allt fungerade precis som önskat!
    Bra och kunnig kontaktperson som vägledde hela vägen. Läs mer

Per-anders H skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Utmärkt service. Kände oss helt trygga och allt fungerade perfekt i denna tunga situation. Läs mer

Katriina P skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Trevlig och engagerad rådgivare. Till en början lite irritation eftersom den kostnadsfria telefonrådgivningen snabbt övergick till att boka ett hembesök som sen visade sig kosta tusentals kronor. På minussidan också att dom inte hade ett kontor där jag bor, trodde ju från websidan att dom skulle vara en lokal firma. Men rådgivaren tog väl hand om oss, så vi fick bra hjälp både per mail och via telefon och sen på själva begravningen. Sammantaget var vi jättenöjda. Läs mer

Monica P skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Utmärkt bemötande samt proffsig hjälp! Läs mer

Eva O skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Var lite skeptisk över att anlita en begravningsbyrå över nätet, men det var förvånansvärt smidigt, vi hade en borglig begravning och det fixade Carina på Lavendla hur bra som helst vi hade telefon och mailkontakt och vi träffades även personligen en gång, det blev en väldigt fin ceremoni och allt flöt på som det skulle. Jag och min familj blev jättebra bemötta och vi är väldigt nöjda. Tack Carina D för ditt engagemang. Läs mer

Camilla N skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    bra dialog och söd i processen Läs mer

Dharenso S skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Vänligt och professionellt bemötande. Prisvärt. Läs mer

Lars K skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Jag fick hjälp med allt när man hade det som värst med sorgen. Jacob var min handledare under hela tiden. Han är bäst. Jag rekommenderar varmt Lavendla. Mvh Lasse. Läs mer

Berit A skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Vi fick svar på alla frågor . Så vi är tacksamma för all hjälp. Läs mer
  • Nenad B

2019-01-16

Nenad B skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Tjänst: begravning av min far.
    De bemötte mig med respekt och var lyhörda för våra behov.
    Vi hade en hel del frågor som de besvarade snabbt.
    Kan varmt rekommendera de. Läs mer

Lena M skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Det var en begravning som Lavendla tog hand om. Tyvärr uppfyllde de inte våra förväntningar, då vi fick göra mycket själva, dålig info om vilka alternativ som fanns och fick själv i denna svåra stund ställa frågor. Kändes också märkligt att ha en representant på plats i kyrkan som man aldrig sett och som knappt sa något. Läs mer

Susanne Ö skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Friendly, very efficient and excellent service in all ways possible.
    Highly recommended! Läs mer

Peter S skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Hjälp med att ordna och genomföra en begravning
    Snabbt och effektivt bemötande och service från Lavendla
    Hela processen fortlöpte problemfritt Läs mer

Lennart P skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Tack Maria Schubert och Lavendla för ett professionellt bemötande och mycket bra handläggning i en sorglig och svår situation.
    Vi har fått fantastisk hjälp under planeringen där alla våra frågor besvarats mycket snabbt.
    Alla våra synpunkter och önskemål har kunnat beaktas och begravningen har lämnat ett mycket ljust minne. Läs mer

Göran B skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Hjälp med att ordna och genomföra en begravning
    Snabbt och effektivt bemötande och service från Lavendla
    Hela processen fortlöpte problemfritt
    Lätt att hantera kontakter/beställningar med dator/telefon
    Tidsbesparande för alla som vill/kan använda dator/telefon
    Avslutningsvis - ett trevligt sätt att genomföra en jobbig process
    Göran Bodin Läs mer

Ewa K skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Förväntningar som du hade, vilka var de och tycker du att företaget levde upp till dem Läs mer

Eva D skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Jag hade urnbegravning på Skogskyrkogården. Lavendla svarade snabbt på mina frågor. Jag blev däremot osäker på vad som ingick i faktureringen. Officiant betalades extra för , sammankomsten efteråt gav de tips på ett café som hade dyra villkor. Det fanns ett billigare i närheten som jag tog. Kommunikationen mellan dem och Lavendla funkade inte. De var inte beredda på att vi kom 17 personer. Det löstes bra i alla fall. Läs mer

Jenny B skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Mycket omtänksamma, förstående, professionella och tillmötesgående. Smidigt och skönt att i lugn och ro beställa online. Läs mer

David L skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Allt fungerade smidigt och priset var rimligt. Blommorna vi fick i handen var dock ganska sunkiga. Det klagade jag på och fick dem gratis, men jag tycker ändå att man kan förvänta sig att allt ser fräscht ut. I övrigt såg allt bra ut. Läs mer

Kent-åke J skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Hjälp med begravning.
    mycket trevligt bemötande,lyhörda och kunniga.
    De levde fullt ut till mina förväntningar.

Jag kan varmt rekommendera Lavendla till andra. Läs mer

Arne J skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Professionellt, vänligt och mycket hjälpsamt bemötande i en för oss svår tid.
    Stort tack för all hjälp. Läs mer

Therese B skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Lavendla har genom hela processen efter min fars bortgång varit professionella, hjälpsamma och tydliga med vilka tjänster de kan erbjuda samt till vilka kostnadet. När svärfar gick bort en månad efter min far var valet enkelt. Lavendla fick åter igen förtroendet. Läs mer

Catharina S skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Min make gick bort i november så därför kontaktade jag Lavendla för att arrangera en begravning. Förväntningarna var höga då jag läst deras omdömen på nätet. Tyckte inte riktigt att de nådde ändå fram. Redan första samtalet till dem var lite speciellt. När jag sa att min make gått bort var svaret Ja? Inte "jag beklagar" eller något liknande. Reagerade över det då t.o.m. yngre personer som på Telia när jag ringde dit beklagade sorgen. En petitess kan tyckas men konstigt enligt mig. Jag ville beställa en tid hos Lavendla för att gå igenom allt inför begravningen men det gick inte. -Vi jobbar inte så. Här sköter vi allt via mail och telefon. Lite snopet men tänkte att det kanske går bra är ju van vid det och då kanske det blir billigare. Var alldeles för opersonligt för mig och lika dyrt om jag jämför med annan begravningsbyrå från i somras. Jag vill tillägga att det fungerade ok med kontakten och genomförandet men jag är inte så imponerad trodde de skulle vara mycket bättre. Värden i kyrkan som jag aldrig haft kontakt m tidigare var iaf toppen. Stöttande och tog initiativ med blommorna efteråt så de kom rätt. Läs mer

Mona S skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Under ett år har vi köpt två begravningar; en för min bror och senast för min mamma.
    Båda gångerna har vi fått ett respektfullt och proffsigt bemötande men också ett varmt och inkännande bemötande.
    Lavendla har lyssnat på våra önskemål och svarat snabbt och proffsigt på våra frågor och också hjälpt till med praktiska bestyr. Med hjälp av er fick vi fina minnesstunder för våra kära och med den personliga infärgning vi önskade.
    Jag kommer i alla sammanhang att förorda hjälp av Lavendla i det tunga ansvaret en begravning innebär. Tack för all hjälp! Läs mer

Anders J skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Nina Klose gjorde ett mycket bra arbete för oss. Pålitlig, snabb och engagerad. Läs mer

Cecilia S skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Lätt att få kontakt med, ställer inga onödiga frågor.
    Man är väl omhändertagen Läs mer
  • Silvia R

2018-12-20

Silvia R skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Begravning kista ceremoni etc
    Bra bemöte
    Förväntning att bli informerad av klädsel till avlidad damen.
    Fick ingen hjälp av juristen var min största besvikelse. Jag fick hjälp ändå av någon som inte satt i Göteborg.
    Annars bra med allt
    Tack till alla bl.a. Karina
    VH
    Silvia Rocha Läs mer
  • 2018-12-20

Akram Z skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Den dödas mun i kistan var öppen. Läs mer
    2018-12-20 Lavendla Begravningsbyrå svarar Akram Z
    Hej Akram,

Tack för du skriver ett omdöme om oss.

Jag förstår din reaktion, det är förstås inte vad man förväntar sig, och det är högst beklagligt att det blev på det sättet. Vi gör alltid vad vi kan för att försöka återskapa utseendet, speciellt när anhöriga önskar öppen kista. Oftast lyckas vi bra, men ibland finns inte förutsättningarna tyvärr.

Jag hoppas att ni trots det uppskattade vår hjälp. Har du några frågor är du välkommen att höra av dig till mig på jakob@lavendla.se

Ta hand om er Akram!

Mvh Jakob, Lavendla
  • 2018-12-18

Patrick P skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Lavendla bemötte mig mitt i bedrövelsen med värme, empati, fingertoppskänsla och bred kompetens.

Jag fick en personlig rep som guidade och hjälpte mig genom hela processen. En väldig sympatisk människa med mycket värme. Vi var i konstant kontakt angående diverse frågor som kontinuerligt dök upp. Ibland kunde vi skratta tillsammans trots allt.

Min Irene är lutheran och jag katolik med katolsk präst till tvillingbror. Jag visste att Irene ville att ceremonin skulle vara ekumenisk - med präster from båda kyrkor. Lavendla skötte alla samtal med svenska kyrkan angående detta
    med stor kompetens och till alla inblandades lycka.

Vad jag har hört efteråt från släkten i England var själva begravningen en uppvisning i både skönhet och tro. Flera berömde detaljrikedomen med program, foto, ljus och kistblommor.

Alla var berörda.

Sista ordet vill jag överlämna till min brorsdotter Katherine (35 år) som slutkommentar:

" When I die, I want a funeral like this"

Love

Pat Läs mer

Jenny R skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Jag fick ett bra bemötande. Det mesta fungerade bra. Kanske lite synd att man inte kunde gå till ett kontor utan fick ha telefonkontakt. Läs mer

Peter S skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Bra och proffsigt bemötande och allt har fungerat till belåtenhet ! Läs mer

Eva D skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Jag blev bemött på ett bra sätt av alla. Lavendla levde upp till mina förväntningar. Rekommenderar dem gärna till andra. Läs mer

Britt-marie J skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Köpte begravning. Lavendla and om allt på bästa sätt, köpte verkligen besvärsfrihet. Företaget överträffade alla mina förväntningar. Tog även oplanerat hand om bodelningen när utsedd man inte skötte sitt uppdrag.
    Lavendla är ett företag man varmt kan rekomendera. Läs mer
  • Hans H

2018-12-16

Hans H skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Trevligt bemötande, jättebra information och service. Snabb återkoppling hela tiden.
    Begravningsakten var fint ordnad och allt fungerade mycket bra.
    Hemsidan var enkel, informativ och lätt att få svar på frågor.
    Väldigt nöjda, Tack Läs mer
  • 2018-12-16

Maarit D skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Det enda som var negativt var att den som kom hem till mötet frågade efter internet att gå in och använda. Tycker nog att ni ska använda erat eget. Annars var allting bra. Läs mer
  • 2018-12-16

Suzanne W skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Köpte tjänsten begravning. De gjorde sitt jobb. Läs mer

Bästa webshopparna i Stockholm:

Elisabeth L Elisabeth L tycker:
“Jag fick påsar som inte passad...” Läs mer