Alla kategorier Webshop Lavendla Begravningsbyrå

Lavendla Begravningsbyrå

När du planerar en begravning är det mycket att tänka på. Det är en känslig situation, och det kan uppstå både tvivel och osäkerhet. Ska det vara en kristen begravning? En borgerlig begravning? Kanske en begravning med urna? Oavsett vad du väljer är det viktigt att ceremonin blir vacker och att din begravningsbyrå underlättar för dig så mycket som möjligt i denna tid av sorg och saknad.

Här på Lavendla Begravningsbyrå är just det vårt mål - att service och omtanke ska gå före allt annat. Vi satsar alla våra resurser på dig som anhörig och ser till att du får ett vackert avsked. Välkommen till oss!
Lör-Sön: 09:00-16:00

Läs vad 16 kunder tycker om Lavendla Begravningsbyrå

• Klas W
    Klas W skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    enkelt, snabbt, professionellt Läs mer
  • Åsa Ö
    Åsa Ö skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Mycket nöjd med bemötande och med begravningen o allt runt om kring detta. Läs mer
  • Jonas H
    Jonas H skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Inte att rekommendera

Nja, inget jag kan rekommendera. Var noga med att betala begravningskostnaderna i tid annars 24%!! tillägg. Någon juridisk hjälp fick jag inte trots flera påminnelser. Själva begravningen mm fungerade dock ganska bra. Nog bättre att ta kontakt med en lokal begravningsbyrå där man får en mer personlig kontakt. Läs mer
    2017-12-15 Jakob N svarar Jonas H
    Hej Jonas,

Vad bra att begravningen med mera fungerade bra med vår hjälp!

Vad gäller dina försök att komma i kontakt med vår juridiska avdelning kan jag bara beklaga vår dåliga återkoppling. Det är inte okej. Jag har talat med de berörda parterna hos oss och kan utifrån detta konstatera att vi brustit i vår interna kommunikation. Vi har nu vidtagit åtgärder för att detta ej ska behöva upprepas. Tack för att du uppmärksammade oss på detta.

Beträffande vår dröjsmålsränta är det första gången den framställs som ett problem. Det ska tilläggas också att du inte krävts på någon ränta i ditt fall. Vi tar sällan betalt för den i praktiken. Utan precis som alla företag behöver vi försäkra oss om att våra kunder betalar sin faktura i tid, och då fungerar räntan som ett incitament för det. Vi har efter din feedback valt att revidera räntan till 12 %, för att bättre avspegla marknaden i övrigt.

Ta hand om dig Jonas!

Med vänliga hälsningar
    Jakob, VD
  • Anneli K
    Anneli K skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Vi har tagit det enklaste i begravningen. Är väldigt nöjd med det bemötande vi fått. Kan varmt rekommendera er till andra. Tack. Läs mer
  • Angelica T
    Angelica T skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Jag och min syster har begravt vår mor med hjälp av Lavendla. Vi valde att få hjälp med det som rörde kista, transport och blommor. För mig var det viktigt att få veta vad som skulle hända med hantering och transport av mamma vilket jag fick möjlighet till. Blommorna vi valt var väldigt fina och levde upp till förväntan. Det var även fint iordningställt i kyrkan. Bemötandet från Lavendla har varit engagerat men på ett diskret sätt. Lavendla passade oss bra och den internetbaserade servicen gav en bra översikt. Tack för hjälpen. Läs mer
  • Eva S
    Eva S skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Lavendla har varit trevliga, snabba att svara och gett tydliga besked. Vänligt och respektfullt bemötande. Läs mer
  • Kristina L
    Kristina L skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Allt fungerade till belåtenhet, trevligt och varmt bemötande av representant Linda varje gång vi hördes av på telefon . Allt vi beställde kista, blommor och band stämde överens med bilderna och var till belåtenhet. Lavendla ordnade även med präst och kantor. Efter som vi inte bor på orten som begravningen ägde rum så var det tryckt att veta att det fanns en representant från Lavendla som ställde i ordning både före och efter begravningsakten.
    Vi rekommenderar varmt Lavendla Begravningsbyrå . Läs mer
  • Tim M
    Tim M skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Bra bemötande.
    Bra service.
    Lättillgängliga Läs mer
  • Benny P
    Benny P skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Ett väldigt fint bemötande i en svår tid när en anhörig går bort.
    Fått hjälp med att ordna en fin begravning efter min mor.
    Jag köpte en komplett begravning med kista och allt som hör till.
    Allt var perfekt arrangerat av Lavendla Begravningsbyrå.
    Har rekommenderat dem till släkt och vänner. Läs mer
  • Nicolette K
    Nicolette K skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Oerhört medkännande, flexibla och löser allt man önskar. Tack Marie och hela gänget för att ni ordnade en så fin stund för vår älskade mor. Läs mer
  • Inga-Lill P
    Inga-Lill P skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Jag är nöjd med personal.de hjälpte till så det blev en fin begravning.Tack Läs mer
  • Gustafsson C
    Gustafsson C skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Vi blev utomordentligt väl bemötta av Kristina Wessman och hennes kollegor på Lavendla. När vi än ringde med våra frågor och undringar ställde man upp och hjälpte oss med såväl råd som dåd.

Begravingsceremonin (gudstjänst) var mycket bra genomfört; val av präst och organist överträffade våra förväntningar.

Åtagandet innefattade följande:

Band till kistdekoration
    Utkörning av blommor Läs mer
  • Kerstin E
    Kerstin E skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Bemötandet har varit OK. Jag har bett om hjälp med det mesta som behöver ombesörjas vid en begravning. Dock har jag märkt att arbetet med sådant som annonser och annat tryckt material tagits litet väl lättvindigt på och det har ofta blivit fel, man har rättat men inte sparat så att felaktigheten stått kvar även nästa gång. Detta har upprepats. Tråkigt i det läge man befinner sig i som närmast sörjande. Läs mer
    2017-11-01 Jakob N svarar Kerstin E
    Hej Kerstin,

Vad glädjande att du är nöjd med vårt bemötande! Därtill fint att vi har kunnat erbjuda dig hjälp med allt du önskat. Jag har pratat med din personliga rådgivare gällande det tryckta materialet. Givetvis ska även detta arbete utföras så snabbt och korrekt som möjligt. Att så inte skett i ditt fall beklagar jag. Vi har nu tagit åt oss av dina ord och förbättrat vår rutin gällande detta.

Avslutningsvis vill jag tacka för att du tog dig tid att ge oss feedback! Tack vare detta utvecklas vi och får chansen att bli ännu bättre.

Ha nu en fin och stilla allhelgonahelg!

Varma hälsningar,
    Jakob Nordström, VD
  • Ylva J
    Ylva J skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Jag var först tveksam om det skulle fungera men det visade sig vara mycket smidigt. Jag fick ett mycket fint bemötande av Linda som fanns hela tiden som stöd och hjälp.
    Vi beställde direktkremering och minneslund men jag skulle inte tveka att vända mig till Lavendla om vi skulle ha en större ceremoni också. Läs mer
  • Jeanette P
    Jeanette P skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Trevligt bemötande och god service. Bra att kunna sköta allt via telefon och mail. Läs mer
  • Joakim H
    Joakim H skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Bra, inlyssnande och professionellt bemötande från start till mål. Med planering och genomförande av begravning. Hade höga förväntningar från början och de levde Lavendla upp till. Ett bolag som kan sin grej och lyssnar på dig som kund. Läs mer