Alla kategorier Webshop Lavendla Begravningsbyrå

Lavendla Begravningsbyrå

När du planerar en begravning är det mycket att tänka på. Det är en känslig situation, och det kan uppstå både tvivel och osäkerhet. Ska det vara en kristen begravning? En borgerlig begravning? Kanske en begravning med urna? Oavsett vad du väljer är det viktigt att ceremonin blir vacker och att din begravningsbyrå underlättar för dig så mycket som möjligt i denna tid av sorg och saknad.

Här på Lavendla Begravningsbyrå är just det vårt mål - att service och omtanke ska gå före allt annat. Vi satsar alla våra resurser på dig som anhörig och ser till att du får ett vackert avsked. Välkommen till oss!
Lör-Sön: 09:00-16:00

Läs vad 87 kunder tycker om Lavendla Begravningsbyrå

• 2019-03-24

Stefan J skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Kan inte tänka mig att det skulle kunna vara bättre hos någon annan.
    Allt skötes mycket professionellt.
    Bra kontakter, mycket ödmjuka. Läs mer
  • 2019-01-22

Susanne K skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Begravning. Vi blev bemötta väldigt bra. Förväntningarna vi hade levde ni upp till.

Det var en bra upplevelse. Kändes som att man kunde slappna av. Läs mer
  • Ann B

2019-01-22

Ann B skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Det var mycket smidigt att anlita Lavendla och allt löpte på mycket bra. Deras personal var snabba och proffsiga och vi var mycket nöjda med begravningen. Utmärkt att kunna välja kista, blommor mm via deras webbsida och se priser på ett enkelt sätt Läs mer
  • 2019-01-19

Lena L skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Personlig, kunnig och ej komplicerade. Samt god återkoppling snabbt. Intresserad även efter begravningen att allt är okej. Läs mer

Bengt-åke A skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Hjälp i samband med ett dödsfall av en avlägsen släkting
    Jag blev fantastiskt bra bemött av Lavendla och Maria Schubert
    En fantastisk positiv människa som hjälpte mig fullt ut med alla problem runt detta dödsfall
    Jag förväntade mig inte detta fina bemötande,en mycket positiv överraskning i detta trauma som jag befann mig i.
    Jag kommer att berätta för alla mina kamrater o vänner om denna positiva överraskning ,när jag befann mig i en stor tragisk situation
    TACK Lavendla och MARIA
    Lycka till med det ni gör i framtiden
    Bästa Hälsningar
    Bengt-Åke från Halmstad Läs mer

Bengt C skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Vi är mycket tacksamma över Marias handläggning! Vi har bara positiva saker att säga om er!
    Jag kommer att rekommendera era tjänster till mina vänner.
    Med vänlig hälsning
    Bengan Läs mer
  • Kristina I

2019-01-18

Kristina I skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Lavendla hjälpte mig med både begravning och bouppteckning. Stor omtanke och stöd har gjort en svår period lite lättare Läs mer

Inger B skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    All kontakt med Lavendla skedde via telefon och mail vilket fungerade alldeles utmärkt.
    Det är mycket att tänka på efter ett dödsfall i familjen och vi fick god hjälp och stöd av Lavendla.
    Alla i familjen uppskattade Lanvendlas hantering. Läs mer

Maria M skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Hjälp inför begravning med val av kista, blommor mm. Och fick snabbt en tid för träff att diskutera detta. Fick till stor del välja plats för träff, kunde även fått en träff hemma i bostaden. Trevligt, lugnt och professionellt bemötande och även uppföljning före samt efter begravningen. Fick en tydlig faktura men som det visade sig efteråt saknade kostnad för kremering som kom utöver på faktura senare. Kommer absolut att kontakta Lavendla vid behov längre fram och även rekommendera de till andra. Läs mer

Agneta K skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Jag beställde hela min mors begravning på nätet av Lavendla. Jag fick oerhört fin hjälp med planering och senare genomförande av begravningen. Det var lätt att få svar på mina frågor, Handläggaren svarade oftast på dagen. Rekommenderas å det varmaste Läs mer

Tora M skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Vi beställde en begravning till Tora. Allt gick bra och smärtfritt. Nu har Tora fått enkät vad hon tyckte. Det var ju hon som dog???! Dåligt. Mvh. Leif Läs mer

Marc H skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Allt fungerade precis som önskat!
    Bra och kunnig kontaktperson som vägledde hela vägen. Läs mer

Per-anders H skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Utmärkt service. Kände oss helt trygga och allt fungerade perfekt i denna tunga situation. Läs mer

Katriina P skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Trevlig och engagerad rådgivare. Till en början lite irritation eftersom den kostnadsfria telefonrådgivningen snabbt övergick till att boka ett hembesök som sen visade sig kosta tusentals kronor. På minussidan också att dom inte hade ett kontor där jag bor, trodde ju från websidan att dom skulle vara en lokal firma. Men rådgivaren tog väl hand om oss, så vi fick bra hjälp både per mail och via telefon och sen på själva begravningen. Sammantaget var vi jättenöjda. Läs mer

Monica P skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Utmärkt bemötande samt proffsig hjälp! Läs mer

Eva O skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Var lite skeptisk över att anlita en begravningsbyrå över nätet, men det var förvånansvärt smidigt, vi hade en borglig begravning och det fixade Carina på Lavendla hur bra som helst vi hade telefon och mailkontakt och vi träffades även personligen en gång, det blev en väldigt fin ceremoni och allt flöt på som det skulle. Jag och min familj blev jättebra bemötta och vi är väldigt nöjda. Tack Carina D för ditt engagemang. Läs mer

Camilla N skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    bra dialog och söd i processen Läs mer

Dharenso S skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Vänligt och professionellt bemötande. Prisvärt. Läs mer

Lars K skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Jag fick hjälp med allt när man hade det som värst med sorgen. Jacob var min handledare under hela tiden. Han är bäst. Jag rekommenderar varmt Lavendla. Mvh Lasse. Läs mer

Berit A skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Vi fick svar på alla frågor . Så vi är tacksamma för all hjälp. Läs mer
  • Nenad B

2019-01-16

Nenad B skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Tjänst: begravning av min far.
    De bemötte mig med respekt och var lyhörda för våra behov.
    Vi hade en hel del frågor som de besvarade snabbt.
    Kan varmt rekommendera de. Läs mer

Lena M skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Det var en begravning som Lavendla tog hand om. Tyvärr uppfyllde de inte våra förväntningar, då vi fick göra mycket själva, dålig info om vilka alternativ som fanns och fick själv i denna svåra stund ställa frågor. Kändes också märkligt att ha en representant på plats i kyrkan som man aldrig sett och som knappt sa något. Läs mer

Susanne Ö skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Friendly, very efficient and excellent service in all ways possible.
    Highly recommended! Läs mer

Peter S skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Hjälp med att ordna och genomföra en begravning
    Snabbt och effektivt bemötande och service från Lavendla
    Hela processen fortlöpte problemfritt Läs mer

Lennart P skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Tack Maria Schubert och Lavendla för ett professionellt bemötande och mycket bra handläggning i en sorglig och svår situation.
    Vi har fått fantastisk hjälp under planeringen där alla våra frågor besvarats mycket snabbt.
    Alla våra synpunkter och önskemål har kunnat beaktas och begravningen har lämnat ett mycket ljust minne. Läs mer

Göran B skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Hjälp med att ordna och genomföra en begravning
    Snabbt och effektivt bemötande och service från Lavendla
    Hela processen fortlöpte problemfritt
    Lätt att hantera kontakter/beställningar med dator/telefon
    Tidsbesparande för alla som vill/kan använda dator/telefon
    Avslutningsvis - ett trevligt sätt att genomföra en jobbig process
    Göran Bodin Läs mer

Ewa K skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Förväntningar som du hade, vilka var de och tycker du att företaget levde upp till dem Läs mer

Eva D skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Jag hade urnbegravning på Skogskyrkogården. Lavendla svarade snabbt på mina frågor. Jag blev däremot osäker på vad som ingick i faktureringen. Officiant betalades extra för , sammankomsten efteråt gav de tips på ett café som hade dyra villkor. Det fanns ett billigare i närheten som jag tog. Kommunikationen mellan dem och Lavendla funkade inte. De var inte beredda på att vi kom 17 personer. Det löstes bra i alla fall. Läs mer

Jenny B skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Mycket omtänksamma, förstående, professionella och tillmötesgående. Smidigt och skönt att i lugn och ro beställa online. Läs mer

David L skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Allt fungerade smidigt och priset var rimligt. Blommorna vi fick i handen var dock ganska sunkiga. Det klagade jag på och fick dem gratis, men jag tycker ändå att man kan förvänta sig att allt ser fräscht ut. I övrigt såg allt bra ut. Läs mer

Kent-åke J skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Hjälp med begravning.
    mycket trevligt bemötande,lyhörda och kunniga.
    De levde fullt ut till mina förväntningar.

Jag kan varmt rekommendera Lavendla till andra. Läs mer

Arne J skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Professionellt, vänligt och mycket hjälpsamt bemötande i en för oss svår tid.
    Stort tack för all hjälp. Läs mer

Therese B skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Lavendla har genom hela processen efter min fars bortgång varit professionella, hjälpsamma och tydliga med vilka tjänster de kan erbjuda samt till vilka kostnadet. När svärfar gick bort en månad efter min far var valet enkelt. Lavendla fick åter igen förtroendet. Läs mer

Catharina S skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Min make gick bort i november så därför kontaktade jag Lavendla för att arrangera en begravning. Förväntningarna var höga då jag läst deras omdömen på nätet. Tyckte inte riktigt att de nådde ändå fram. Redan första samtalet till dem var lite speciellt. När jag sa att min make gått bort var svaret Ja? Inte "jag beklagar" eller något liknande. Reagerade över det då t.o.m. yngre personer som på Telia när jag ringde dit beklagade sorgen. En petitess kan tyckas men konstigt enligt mig. Jag ville beställa en tid hos Lavendla för att gå igenom allt inför begravningen men det gick inte. -Vi jobbar inte så. Här sköter vi allt via mail och telefon. Lite snopet men tänkte att det kanske går bra är ju van vid det och då kanske det blir billigare. Var alldeles för opersonligt för mig och lika dyrt om jag jämför med annan begravningsbyrå från i somras. Jag vill tillägga att det fungerade ok med kontakten och genomförandet men jag är inte så imponerad trodde de skulle vara mycket bättre. Värden i kyrkan som jag aldrig haft kontakt m tidigare var iaf toppen. Stöttande och tog initiativ med blommorna efteråt så de kom rätt. Läs mer

Mona S skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Under ett år har vi köpt två begravningar; en för min bror och senast för min mamma.
    Båda gångerna har vi fått ett respektfullt och proffsigt bemötande men också ett varmt och inkännande bemötande.
    Lavendla har lyssnat på våra önskemål och svarat snabbt och proffsigt på våra frågor och också hjälpt till med praktiska bestyr. Med hjälp av er fick vi fina minnesstunder för våra kära och med den personliga infärgning vi önskade.
    Jag kommer i alla sammanhang att förorda hjälp av Lavendla i det tunga ansvaret en begravning innebär. Tack för all hjälp! Läs mer

Anders J skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Nina Klose gjorde ett mycket bra arbete för oss. Pålitlig, snabb och engagerad. Läs mer

Cecilia S skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Lätt att få kontakt med, ställer inga onödiga frågor.
    Man är väl omhändertagen Läs mer
  • Silvia R

2018-12-20

Silvia R skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Begravning kista ceremoni etc
    Bra bemöte
    Förväntning att bli informerad av klädsel till avlidad damen.
    Fick ingen hjälp av juristen var min största besvikelse. Jag fick hjälp ändå av någon som inte satt i Göteborg.
    Annars bra med allt
    Tack till alla bl.a. Karina
    VH
    Silvia Rocha Läs mer
  • 2018-12-20

Akram Z skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Den dödas mun i kistan var öppen. Läs mer
    2018-12-20 Jakob N svarar Akram Z
    Hej Akram,

Tack för du skriver ett omdöme om oss.

Jag förstår din reaktion, det är förstås inte vad man förväntar sig, och det är högst beklagligt att det blev på det sättet. Vi gör alltid vad vi kan för att försöka återskapa utseendet, speciellt när anhöriga önskar öppen kista. Oftast lyckas vi bra, men ibland finns inte förutsättningarna tyvärr.

Jag hoppas att ni trots det uppskattade vår hjälp. Har du några frågor är du välkommen att höra av dig till mig på jakob@lavendla.se

Ta hand om er Akram!

Mvh Jakob, Lavendla
  • 2018-12-18

Patrick P skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Lavendla bemötte mig mitt i bedrövelsen med värme, empati, fingertoppskänsla och bred kompetens.

Jag fick en personlig rep som guidade och hjälpte mig genom hela processen. En väldig sympatisk människa med mycket värme. Vi var i konstant kontakt angående diverse frågor som kontinuerligt dök upp. Ibland kunde vi skratta tillsammans trots allt.

Min Irene är lutheran och jag katolik med katolsk präst till tvillingbror. Jag visste att Irene ville att ceremonin skulle vara ekumenisk - med präster from båda kyrkor. Lavendla skötte alla samtal med svenska kyrkan angående detta
    med stor kompetens och till alla inblandades lycka.

Vad jag har hört efteråt från släkten i England var själva begravningen en uppvisning i både skönhet och tro. Flera berömde detaljrikedomen med program, foto, ljus och kistblommor.

Alla var berörda.

Sista ordet vill jag överlämna till min brorsdotter Katherine (35 år) som slutkommentar:

" When I die, I want a funeral like this"

Love

Pat Läs mer

Jenny R skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Jag fick ett bra bemötande. Det mesta fungerade bra. Kanske lite synd att man inte kunde gå till ett kontor utan fick ha telefonkontakt. Läs mer

Peter S skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Bra och proffsigt bemötande och allt har fungerat till belåtenhet ! Läs mer

Eva D skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Jag blev bemött på ett bra sätt av alla. Lavendla levde upp till mina förväntningar. Rekommenderar dem gärna till andra. Läs mer

Britt-marie J skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Köpte begravning. Lavendla and om allt på bästa sätt, köpte verkligen besvärsfrihet. Företaget överträffade alla mina förväntningar. Tog även oplanerat hand om bodelningen när utsedd man inte skötte sitt uppdrag.
    Lavendla är ett företag man varmt kan rekomendera. Läs mer
  • Hans H

2018-12-16

Hans H skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Trevligt bemötande, jättebra information och service. Snabb återkoppling hela tiden.
    Begravningsakten var fint ordnad och allt fungerade mycket bra.
    Hemsidan var enkel, informativ och lätt att få svar på frågor.
    Väldigt nöjda, Tack Läs mer

Maarit D skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Det enda som var negativt var att den som kom hem till mötet frågade efter internet att gå in och använda. Tycker nog att ni ska använda erat eget. Annars var allting bra. Läs mer

Suzanne W skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Köpte tjänsten begravning. De gjorde sitt jobb. Läs mer

Ann-cathrine B skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Begravning. bra bemötande. inga. Läs mer

Tommy H skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Köpte hela tjänsten,väldig trevlig personal samt representant vid begravningscermonin.Våra förväntningar har till fullo motsvaras
    och vi har väldigt nöjda. Läs mer

Björn H skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Köpte en tjänst o kunskap. Fungerade inte lika bra som förra gången, Bemötande var bra men sämre med kunskapen. Företaget levde inte upp till förväntningarna.. Betyg 3 Läs mer

Korta Gatan 7, 171 54 Solna