Alla kategorier Webshop Lavendla Begravningsbyrå

Lavendla Begravningsbyrå

När du planerar en begravning är det mycket att tänka på. Det är en känslig situation, och det kan uppstå både tvivel och osäkerhet. Ska det vara en kristen begravning? En borgerlig begravning? Kanske en begravning med urna? Oavsett vad du väljer är det viktigt att ceremonin blir vacker och att din begravningsbyrå underlättar för dig så mycket som möjligt i denna tid av sorg och saknad.

Här på Lavendla Begravningsbyrå är just det vårt mål - att service och omtanke ska gå före allt annat. Vi satsar alla våra resurser på dig som anhörig och ser till att du får ett vackert avsked. Välkommen till oss!
Öppet just nu
Lör-Sön: 09:00-16:00

Läs vad 43 kunder tycker om Lavendla Begravningsbyrå

• Hans H
    Hans H skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Trevligt bemötande, jättebra information och service. Snabb återkoppling hela tiden.
    Begravningsakten var fint ordnad och allt fungerade mycket bra.
    Hemsidan var enkel, informativ och lätt att få svar på frågor.
    Väldigt nöjda, Tack Läs mer
  • Maarit D skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Det enda som var negativt var att den som kom hem till mötet frågade efter internet att gå in och använda. Tycker nog att ni ska använda erat eget. Annars var allting bra. Läs mer
  • Suzanne W skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Köpte tjänsten begravning. De gjorde sitt jobb. Läs mer
  • Ann-cathrine B skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Begravning. bra bemötande. inga. Läs mer
  • Tommy H skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Köpte hela tjänsten,väldig trevlig personal samt representant vid begravningscermonin.Våra förväntningar har till fullo motsvaras
    och vi har väldigt nöjda. Läs mer
  • Björn H skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Köpte en tjänst o kunskap. Fungerade inte lika bra som förra gången, Bemötande var bra men sämre med kunskapen. Företaget levde inte upp till förväntningarna.. Betyg 3 Läs mer
  • Peter N skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Vi köpte urnsättning av min mamma. Kontakt via telefon som var professionell . Snabba svar och trevligt bemötande. . Vi fick den hjälp vi så behövde och det blev en riktigt bra begravning/ urnsättning för hela familjen, precis som mamma hade velat.
    Den mest personliga begravning vi haft, trots att det mesta sköttes via telefon!
    Tack! Läs mer
  • Jaan V skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Har anlitat Lavendla 2 gånger i samband med att närstående gått bort. Tycker att jag blivit väldigt bra bemött och att de har kunnat hjälpa till på ett utmärkt sätt för att allt skall bli som vi önskar.
    Väldigt bra information och mycket valmöjligheter på deras hemsida vilket underlättar planeringen av allt som hör till en begravning. Att dessutom kunna göra det hemifrån via nätet är ett stort plus.
    Rekommenderas!
    Jaan Läs mer
  • Jörgen L
    Jörgen L skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Komplett begravningstjänst till min son som dog av diabetes vid 35 år.
    Det var ett mycket bra bemötande och mycket bra service vid alla de frågor som uppstod under planeringen.
    Förväntningarna var en fin stämningsfull och vacker begravning med en personlighet som passade in på min son. Allt detta lyckades vi få med egen vald musik övrigt i stil som min son önskat.
    Dock blev prästen en besvikelse ( en torrbock ) som vi helst hade bytt. OBS Detta var dock inget Lavengla kunde påverka. Tack för allt ni hjälpte oss med!!!

Jörgen Lundström Läs mer
  • Olga A skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Begravningstjänst.
    DEt var väl bra.
    Jag har tyvärr inte mycket tid just nu men skulle vilja säga att det var bra, utom på själva ceremoni, var det en dam, som personal.. lite för stressad.
    Hon som jag hade kontakt med i från början, hon var mycket engagerad och trevlig. Tack. Läs mer
  • Cina W skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Mycket fint bemötande. Största respekt för denna begravningsbyrå. Kan rekommenderas. Läs mer
  • Ann-christin B skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Vid min mors begravning anlitade jag Lavendla begravnings byrå. Jag fick ett mycket bra bemötande under hela processen att arrangera begravningen. Det som var bra att beställa över nätet var att jag kunde ta tid som behövdes för beslut. Ingen som stressade på. Det fanns även till att diskutera med min bror så visar överens.
    Det fungerade mycket bra
    Kan vara svårt för den som inte har mycket lite datavana. Läs mer
  • Catherine S skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Lavendla omhändertog min mammas begravning till full belåtenhet. Läs mer
  • Christina A skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    bra planering och genomförande Läs mer
  • Halina S skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Lavendla begravningsbyrå i min värsta sorg när jag förlorade min Älskade Man gav ni allt man kan önska sig. Fantastisk service, ödmjuk personal 🌺 Läs mer
  • Mimmi R skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Vi beställde begravning+ utförende och blommor och fick väldigt bra service. Dom ordnade allt runtom och med begravning och kontakt med kyrka. Väldigt trevliga och bra samarbete. Vi är väldigt nöjda med Lavendlas service. Läs mer
  • Monica L skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Vänligt bemötande
    Dålig information angående blommors hantering efteråt Läs mer
  • Maria T skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Jätte bra bemötande. Bra vägledning och tips. Kan verkligen rekommendera! Läs mer
  • Catrine B
    Catrine B skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Trevliga och väldigt lättsamma att prata med. Jag fick mycket hjälp och tips och råd i oliga saker. Läs mer
  • Inger S skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    De skötte sig exemplariskt. Inget att klaga på. Engagerade, vänliga och tillmötesgående. Läs mer
  • Lars H skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Trevligt och mycket proffesionellt bemötande. Enkelt, tydligt och smidigt i alla avseenden. Trevlig fysisk närvaro med representant på själva begravningen. Läs mer
  • Anita B skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Bra och serviceminded bemötande med snabb återkoppling ! Läs mer
  • Leif T skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    På drygt ett år har Lavendla genom Carina Söderberg skött två begravningar i familjen. De var inte särskilt omfattande eller komplicerade men allt sköttes mycket väl (och till rimligt pris) och vi är helt nöjda. Läs mer
  • Helen M
    Helen M skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Jag beställde urnsättning med allt runt omkring . Jag blev väldigt väl bemött och då det var första gången som jag varit tvungen att ordna allt kring ett dödsfall så fick jag all hjälp jag behövde.
    Jag är mer än nöjd. Läs mer
  • Jörgen H skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Vi fick hjälp med begravningen av min mamma. Vi blev mycket väl bemötta och de lyssnade på de önskemål vi hade om en direkt begravning med urna i ett kapell och sedan jordsättning i askgravlund. Professionellt. Läs mer
  • Loftur T
    Loftur T skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Köpte begravningstjänst av Lavendla. Trevligt bemötande av personal och allt stämde som dem lovade. Läs mer
  • Zeina L skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Jag använde mig av Lavendla för transporter och kremering när min mor dog 2018. Jag fick mycket bra bemötande och hjälp. Läs mer
  • Klas W
    Klas W skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    enkelt, snabbt, professionellt Läs mer
  • Åsa Ö skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Mycket nöjd med bemötande och med begravningen o allt runt om kring detta. Läs mer
  • Jonas H skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Inte att rekommendera

Nja, inget jag kan rekommendera. Var noga med att betala begravningskostnaderna i tid annars 24%!! tillägg. Någon juridisk hjälp fick jag inte trots flera påminnelser. Själva begravningen mm fungerade dock ganska bra. Nog bättre att ta kontakt med en lokal begravningsbyrå där man får en mer personlig kontakt. Läs mer
    2017-12-15 Jakob N svarar Jonas H
    Hej Jonas,

Vad bra att begravningen med mera fungerade bra med vår hjälp!

Vad gäller dina försök att komma i kontakt med vår juridiska avdelning kan jag bara beklaga vår dåliga återkoppling. Det är inte okej. Jag har talat med de berörda parterna hos oss och kan utifrån detta konstatera att vi brustit i vår interna kommunikation. Vi har nu vidtagit åtgärder för att detta ej ska behöva upprepas. Tack för att du uppmärksammade oss på detta.

Beträffande vår dröjsmålsränta är det första gången den framställs som ett problem. Det ska tilläggas också att du inte krävts på någon ränta i ditt fall. Vi tar sällan betalt för den i praktiken. Utan precis som alla företag behöver vi försäkra oss om att våra kunder betalar sin faktura i tid, och då fungerar räntan som ett incitament för det. Vi har efter din feedback valt att revidera räntan till 12 %, för att bättre avspegla marknaden i övrigt.

Ta hand om dig Jonas!

Med vänliga hälsningar
    Jakob, VD
  • Anneli K skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Vi har tagit det enklaste i begravningen. Är väldigt nöjd med det bemötande vi fått. Kan varmt rekommendera er till andra. Tack. Läs mer
  • Angelica T skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Jag och min syster har begravt vår mor med hjälp av Lavendla. Vi valde att få hjälp med det som rörde kista, transport och blommor. För mig var det viktigt att få veta vad som skulle hända med hantering och transport av mamma vilket jag fick möjlighet till. Blommorna vi valt var väldigt fina och levde upp till förväntan. Det var även fint iordningställt i kyrkan. Bemötandet från Lavendla har varit engagerat men på ett diskret sätt. Lavendla passade oss bra och den internetbaserade servicen gav en bra översikt. Tack för hjälpen. Läs mer
  • Eva S skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Lavendla har varit trevliga, snabba att svara och gett tydliga besked. Vänligt och respektfullt bemötande. Läs mer
  • Kristina L skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Allt fungerade till belåtenhet, trevligt och varmt bemötande av representant Linda varje gång vi hördes av på telefon . Allt vi beställde kista, blommor och band stämde överens med bilderna och var till belåtenhet. Lavendla ordnade även med präst och kantor. Efter som vi inte bor på orten som begravningen ägde rum så var det tryckt att veta att det fanns en representant från Lavendla som ställde i ordning både före och efter begravningsakten.
    Vi rekommenderar varmt Lavendla Begravningsbyrå . Läs mer
  • Tim M skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Bra bemötande.
    Bra service.
    Lättillgängliga Läs mer
  • Benny P skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Ett väldigt fint bemötande i en svår tid när en anhörig går bort.
    Fått hjälp med att ordna en fin begravning efter min mor.
    Jag köpte en komplett begravning med kista och allt som hör till.
    Allt var perfekt arrangerat av Lavendla Begravningsbyrå.
    Har rekommenderat dem till släkt och vänner. Läs mer
  • Nicolette K skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Oerhört medkännande, flexibla och löser allt man önskar. Tack Marie och hela gänget för att ni ordnade en så fin stund för vår älskade mor. Läs mer
  • Inga-Lill P skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Jag är nöjd med personal.de hjälpte till så det blev en fin begravning.Tack Läs mer
  • Gustafsson C skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Vi blev utomordentligt väl bemötta av Kristina Wessman och hennes kollegor på Lavendla. När vi än ringde med våra frågor och undringar ställde man upp och hjälpte oss med såväl råd som dåd.

Begravingsceremonin (gudstjänst) var mycket bra genomfört; val av präst och organist överträffade våra förväntningar.

Åtagandet innefattade följande:

Kistdekoration Tradition
    Band till kistdekoration
    Utkörning av blommor Läs mer
  • Kerstin E skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Bemötandet har varit OK. Jag har bett om hjälp med det mesta som behöver ombesörjas vid en begravning. Dock har jag märkt att arbetet med sådant som annonser och annat tryckt material tagits litet väl lättvindigt på och det har ofta blivit fel, man har rättat men inte sparat så att felaktigheten stått kvar även nästa gång. Detta har upprepats. Tråkigt i det läge man befinner sig i som närmast sörjande. Läs mer
    2017-11-01 Jakob N svarar Kerstin E
    Hej Kerstin,

Vad glädjande att du är nöjd med vårt bemötande! Därtill fint att vi har kunnat erbjuda dig hjälp med allt du önskat. Jag har pratat med din personliga rådgivare gällande det tryckta materialet. Givetvis ska även detta arbete utföras så snabbt och korrekt som möjligt. Att så inte skett i ditt fall beklagar jag. Vi har nu tagit åt oss av dina ord och förbättrat vår rutin gällande detta.

Avslutningsvis vill jag tacka för att du tog dig tid att ge oss feedback! Tack vare detta utvecklas vi och får chansen att bli ännu bättre.

Ha nu en fin och stilla allhelgonahelg!

Varma hälsningar,
    Jakob Nordström, VD
  • Ylva J
    Ylva J skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Jag var först tveksam om det skulle fungera men det visade sig vara mycket smidigt. Jag fick ett mycket fint bemötande av Linda som fanns hela tiden som stöd och hjälp.
    Vi beställde direktkremering och minneslund men jag skulle inte tveka att vända mig till Lavendla om vi skulle ha en större ceremoni också. Läs mer
  • Jeanette P skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Trevligt bemötande och god service. Bra att kunna sköta allt via telefon och mail. Läs mer
  • Joakim H skrev om Lavendla Begravningsbyrå
    Bra, inlyssnande och professionellt bemötande från start till mål. Med planering och genomförande av begravning. Hade höga förväntningar från början och de levde Lavendla upp till. Ett bolag som kan sin grej och lyssnar på dig som kund. Läs mer