Lensway BV

Box 1294, 164 29 Kista — Visa karta

Läs vad 11 kunder tycker om Lensway BV

• Dennis L
    Dennis L skrev om Lensway BV
    när det gäller linser så friskriver Lensway sig från allt ansvar beställde toriska i min styrka och månadslinser från samma märke som ja köpt via optiker men bara för ja inte köpte exakt samma lins och de ja fått är defekta säger de att ja har gjort fel riktigt jävla pajasföretag som inte tar ansvar!
  • Thomas c
    Thomas c skrev om Lensway BV
    Bra priser och snabb frakt. Jag är helnöjd med lensway :)
  • Bitte S
    Bitte S skrev om Lensway BV
    LensWay säljer glasögon till väldigt bra priser på nätet. Men i höst tävlade de ut massor av gratis glasögon via sin Facebooksida och jag hade turen att vinna. För att kunna ange rätt styrka besökte jag en jättebra optiker i Barkarby som rekommenderas på Lensways hemsida och där jag som LensWaykund fick bra rabatt på synundersökning.
    Jag valde bågar, fyllde i uppgifter från optikern och la min beställning till LensWay en fredag. På tisdagen hade jag glasögonen i min hand! Snygga, lätta, sitter perfekt! Det kan inte bli bättre! Jättenöjd!
  • asda a
    asda a skrev om Lensway BV
    skitföretag med skitkundservice - "du som kund är viktig för oss" i helvete heller att man e och numera var
  • Vaya P
    Vaya P skrev om Lensway BV
    Snygga bågar till ett galet billigt pris! Bra och snabb service, fick hem glasögonen efter 5 arbetsdagar. Mycket nöjd, kommer beställa fler glasögon från dem!
  • Magnus A
    Magnus A skrev om Lensway BV
    Bra hemsida och priser och jag fick en underbar supportperson i telefonen när jag behövde hjälp. Tilläggas ska att jag endast beställer linser en gång per år inför sommaren. :-)
  • Sara S
    Sara S skrev om Lensway BV
    Lensway är riktigt bra på att leverera linser snabbt och smidigt. Gillar hur de effektivt kommunicerar med en från köp till leverans. Priserna vet jag inte om de är billigast på marknaden, men efter många år nu köper jag linser på Lensway, priserna är bra och de är snabba. Beställer alltid i sista sekund och uppskattar därför deras leveranstider, de har nu oxå utvecklat sätt för att påminna mig i tid.
  • Henrik B
    Henrik B skrev om Lensway BV
    Har bara beställt linser från dem en gång. Priset riktigt bra och leveranstiden imponerande. Lade ordern natten till söndag, fick orderbekräftelse söndag kl 17 och hade linserna med posten på måndag vid lunchtid.
  • Per W
    Per W skrev om Lensway BV
    Jag har de senaste åren handlat flera par glasögon från Lensway, både vanliga och slipade solglasögon. Varje gång har jag blivit supernöjd. Jag har även köpt två par till min fru, även hon blev supernöjd. I julas köpte ett par till min mamma som har svårt att ta sig till en optiker men hon gillade dem inte. Inget konstigt med det - hon hade ju inte varit med och provat. Eftersom de lämnar tre månaders full returrätt så tog jag med glasögonen till butiken i Stinsen shoppingcenter. Inga problem. Då passade jag på att be dem justera mina egna bågar som kändes lite "uttöjda". Det gick inte av något skäl som jag inte begriper, däremot så beställde tjejen ett par nya likadana åt mig. Kostnadsfritt! Det kallar jag fantastisk kundservice.
  • D G
    D G skrev om Lensway BV
    Beställde linser över nätet. Bra pris och snabb leverans. Har dock bara använt dem en gång inte varit i kontakt med kundservice.
  • Eva S
    Eva S skrev om Lensway BV
    Varning för att beställa glasögon från Lensway . jag gjorde misstaget den 28 maj, efterlyste dem hos Ida på Kundtjänsten den 9/6, hon lovade att de skulle komma 15/6. De kom inte. Enligt Lisa skulle de packas samma dag och komma inom 2-3 dagar. De kom inte den 18 juni heller. Orsaken enl Linda var att glasen blivit dubbelbeställda och därför - avbokade!!! Ny beställning påstås gjord 17/6 och den ska komma om 7-10 dagar. Glasen beställs från både inom och utanför EU ... ==== Fjärde ombeställningen av mina glasögon av Lensway - är det någon som kan tro detta är sant? Fjärde "ombeställningen", alltså!

Citat från supportsvar 29 juni: "Pga ett fel som uppstått i produktion var vi tvungna att beställa dina glas på nytt från leverantören. Denna beställning gjordes 28/6 och leveransen av glasen tar ca1-2 veckor. Alltså borde din leverans tyvärr inte komma före denna tidsperiod. När det kommer till återbetalning har denna skickats vidare till vår ekonomiavdelning. Dock tillåter inte vårt system att vi skickar ut en återbetalning på varor som ännu inte är skickade. Vi försöker kringgå detta och hoppas på att vi kan skicka pengarna till dig snarast, men tyvärr ser det ut att även dröja med dessa."

Glasögonen levererades till slut, efter 5 veckors strul.
    De är faktiskt riktigt bra och mycket prisvärda.

Mycket irritation hade kunnat undvikas om Kundtjänsten självmant hade mailat om de förseningar som uppstod.

Box 1294, 164 29 Kista