Alla kategorier Begravningsbyrå Stockholms län Nacka Lova Begravningsbyrå

Lova Begravningsbyrå

Parkvägen 25, 131 41 Nacka — Visa karta

Välkommen till Lova Begravningsbyrå.

Lova är en begravningsbyrå som grundades för att kunna erbjuda människor i sorg ett enkelt och tryggt sätt att ordna en begravning åt sin anhörig. Med erfarenhet inom begravningsbranschen såg vi på nära håll ett stort behov av att kunna erbjuda ett enklare tillvägagångssätt, där du som kund i lugn och ro kan planera en begravning hemma. Därför har vi valt att skapa en tjänst där du planerar och beställer en begravning online med råd och stöd från oss om du så önskar.

Vår målsättning är att erbjuda en vacker och personlig begravning till ett bra värde. Du beställer en begravning via vår webbsida eller på telefon och vi finns alltid tillgängliga för att hjälpa dig från början till slut. Om du vill möts vi personligen istället och planerar tillsammans.

Varmt välkommen till Lova

Kontakta oss på:
010 – 33 33 623
info@lovabegravning.se
Mån-Sön: 09:00-20:00

Läs vad 45 kunder tycker om Lova Begravningsbyrå

• Berit Ö
    Berit Ö skrev om Lova Begravningsbyrå
    Vi fick av LOVA mkt. bra hjälp, allt vi behövde egentligen isamband med mors begravning. Jag hade kontakt med Gustav på LOVA och han var trevlig och effektiv.
    Vi kan verkligen rekommendera LOVA begravningsbyrå .
    /Berit Östberg-Kempf
  • Jan-Erik V
    Jan-Erik V skrev om Lova Begravningsbyrå
    Allt har fungerat utmärkt från första telefonsamtalet, planering,
    begravningsakten och avslutet i kyrkan.
    Gustav på Lova begravningsbyrå hjälpte även till att kontakta en städfirma för att tömma lägenheten, vilket vi är tacksamma för.
  • Eva B
    Eva B skrev om Lova Begravningsbyrå
    Bra bemötande och mycket fint arrangemang på alla sätt.
  • Linnea L
    Linnea L skrev om Lova Begravningsbyrå
    bra, smidiga i kommunikationen
  • Martina S
    Martina S skrev om Lova Begravningsbyrå
    Vi är så nöjda med Lova begravningsbyrå, de har varit helt fantastiska från start till slut. I början var jag lite skeptiskt mot att inte ha ett personligt möte men det har inte varit en enda gång som jag känt att det varit nödvändigt. Allt har skötts över email och telefon, snabba svar (även söndagskvällar) och alltid tydligt och effektivt. Detta är min första begravning som jag har planerat och tack och lov har jag heller inte behövt gå på så många begravningar tidigare så allt har varit väldigt nytt och främmande för mig. Gustav, som varit vår kontaktperson, har guidat igenom mig i allt. När vi behövt råd och hjälp har han gett det och när vi velat/behövt göra egna val har han gett plats åt det. Inget har känts pressat, ansträngt, obekvämt, påtvingat eller liknande. Vi har beställt allt förutom catering från Lova, dock så kände cateringföretaget till Gustav och Lova, så allt faktureras tillsammans vilket känns smidigt. Kista, urna, urnsättning, program, blommor osv har Lova fixat åt oss. Allt blev jättefint.
    Vid några olika beslut har vi haft olika val med olika priskostnader. Lova har aldrig pressat oss att välja deras tjänster utan berättat om billigare alternativ som har fungerat minst lika bra. Med det vill jag säga att det aldrig känts som om de är ute efter att "tjäna pengar på oss" utan värnar om att det ska bli så bra som möjligt. På själva begravningen flöt allt också på utan problem. Allt var redan färdigt och klart när vi kom en timme innan begravningen började... Gustav var där när vi kom och var med under hela ceremonin. Det kändes väldigt personligt och respektfullt, vi fick tid och rum att ta farväl och sörja. Inga praktiska saker kom i vägen. Detta var något som betydde mycket för oss.
    Vi på är jätteglada att vi valde Lova begravningsbyrå och att vi fick Gustav som vår kontaktperson. Att planera en begravning betyder att man förlorat och mist en nära anhörig eller vän, vilket gör eventet i sig till en svår och emotionell sak att planera, men Lova begravningsbyrå gör allt för att göra det så enkelt, snabbt och fint som möjligt. Vi hoppas inte behöva planera någon mer begravning på länge men när det väl är dags så vet vi att vi kommer kontakta Lova igen.
    2017-10-18 Lova Begravningsbyrå AB svarar Martina S
    Stort tack för ditt fina omdöme Martina. Vi på Lova blev jätteglada av din utförliga rekommendation.

Allt gott,

Gustav Terling
    Grundare - Lova Begravningsbyrå
  • Elizabeth M
    Elizabeth M skrev om Lova Begravningsbyrå
    Bra bemötande, snabb respons, hjälpsam personal på plats vid begravningen.
    Borgerlig begravning.
  • Pia B
    Pia B skrev om Lova Begravningsbyrå
    Kontakten med Gustav på Lova begravningsbyrå var över all förväntan!Begravningen blev exakt vad vi i familjen önskat.
    Så vi tackar av hela våra hjärtan.
    Pia med familj
  • Suzanne A
    Suzanne A skrev om Lova Begravningsbyrå
    Jag fick ett underbart bemötande, mycket förstående från deras sida. Vi fick exakt så som vi önskade oss med vår pappas begravning.
  • Marianne W
    Marianne W skrev om Lova Begravningsbyrå
    Jättenöjd med både bemötande, pris och "produkt". Perfekt!
  • Tina R
    Tina R skrev om Lova Begravningsbyrå
    Min första erfarenhet av att arrangera begravning. Lova har varit suveräna! Får man inte svar direkt när man ringer, har de ringt tillbaka inom tio minuter.

Otroligt hjälpsamma, ödmjuka och förstående! Dessutom blev det (inte det första man orkar tänka på i den situationen), men stilfullt och värdigt - utan några överpriser.

Vi, min dotter och jag, kan varmt rekommendera Lova!
  • Roxana S
    Roxana S skrev om Lova Begravningsbyrå
    Mycket pålitligt och hjälpsamt företag. Rekommenderar Lova-begravningsbyrå varmt.
    Gustav som var min kontaktperson under denna jobbiga period, var exceptionell rakt igenom hela processen. 10/10!
  • Vassi W
    Vassi W skrev om Lova Begravningsbyrå
    Superbra hjälp och service från början till slut, helt enligt önskemål.
  • Johan W
    Johan W skrev om Lova Begravningsbyrå
    Fick ett jättebra bemötande och hjälp vid min mors begravning. Kan varmt rekommendera Lova Begravningsbyrå.
  • Karsten A
    Karsten A skrev om Lova Begravningsbyrå
    Fick ett väldigt trevligt bemötande av Lova Begravning. Dem var lätta att prata med och öppna i dialogen. Tack Lova Begravning för att ni hjälpte oss med att få ihop alla bitar!
  • Bengt H
    Bengt H skrev om Lova Begravningsbyrå
    Bra bemötande och snabba svar. Allt fungerande perfekt. Vi fick allt som vi önskade.
  • Le S
    Le S skrev om Lova Begravningsbyrå
    Bra person kontakt .man får det som sägs.blir bättre än jag trodde .rekommendera
  • Elisabeth G
    Elisabeth G skrev om Lova Begravningsbyrå
    Fungerade bra, billigt alternativ
  • Krister W
    Krister W skrev om Lova Begravningsbyrå
    Letade efter en privat ägd begravningsbyrå som inte tog hutlöst betalt och med ett personlig bemötande och just det hittade jag i Lova.
    Allt från första samtalet till stödet och hjälpen i kyrkan var första klass dom hjälpte till med valet av kista, blommorna fixade alla jobbiga samtal och hade en dialog på telefon hela vägen så jag kunde känna mig trygg och lugn.
    Så jag är verkligen nöjd och kan från hjärtat rekommendera deras tjänster.
    Krister Wåglund
  • Tarja E
    Tarja E skrev om Lova Begravningsbyrå
    Rak och okomplicerad kommunikation. Med stor förståelse för våra önskemål och krav blevvi bemötta.
  • Frida N
    Frida N skrev om Lova Begravningsbyrå
    Bra service och rak kommunikation. Beställde enbart en kremering. Allt verkar ha gått helt enligt plan, men vi har inte hämtat urnan med askan än så vi vet ju egentligen inte "resultatet" än...
  • Shahram P
    Shahram P skrev om Lova Begravningsbyrå
    Mycket punktligt, ordentligt och hjälpsam.
  • Leif E
    Leif E skrev om Lova Begravningsbyrå
    Trevligt bemötande och gott genomförande!
  • Rolf W
    Rolf W skrev om Lova Begravningsbyrå
    Tacksam.o nöjd allt fungera bra.
  • Lars-åke S
    Lars-åke S skrev om Lova Begravningsbyrå
    Allt var perfekt i sorgens stund både bemötande och tjänster finns ingenting att klaga på.
  • Tony W
    Tony W skrev om Lova Begravningsbyrå
    Enkelt, bekvämt och prisvärd.
  • Christer D
    Christer D skrev om Lova Begravningsbyrå
    Bra begravningsbyrå med utmärkt personlig service
  • Richard E
    Richard E skrev om Lova Begravningsbyrå
    Håller vad som sagts. Kostnadsmässigt mycket bra. Seriös. Bra kundkontakt.
  • Anita T
    Anita T skrev om Lova Begravningsbyrå
    Lova Begravningsbyrå har hjälpt till att få en begravning efter mina önskemål. I mitt fall en borgerlig sådan. Bra att man kan få hjälp att välja sin egen typ av högtid utan krav på olika av någon annan bestämda inslag. Bra bemötande.
  • Per S
    Per S skrev om Lova Begravningsbyrå
    Bra, alltid tillgängliga ochmed ett positivt bemötande
  • Lena G
    Lena G skrev om Lova Begravningsbyrå
    Gustavs bemötande har varit helt fantastiskt från första kontakt när jag tog in priser och hans service nivå har varit otroligt hög.Jag köpte begravning klass 2 , Gustav förklarade exakt ingående vad som ingick och han har tagit kontakt med mig flera gånger för att stämma av hur jag önskar få blommorna på kistan t ex. Hela processen har varit väldigt smidig och igår när vi hade begravningen och jag träffade Gustav kändes det väldigt bra.
    Det blir allt beröm som går att ge för hans tjänster och bemötande.
  • Marguerite K
    Marguerite K skrev om Lova Begravningsbyrå
    Fantastiskt bemötande från början till slut. ATT kunna se priser och vad som ingår från början var avgörande för mig. Jag köpte en liten begravning och lade till det jag ville ha, fungerade fantastiskt. Deras representant på mammas begravning var perfekt. Deras blomsteraffär gjorde en fantastisk kistdekoration.
    Det enda pyttelilla jag kan påpeka är att de hade svårt att ta emot OSA-svaren ibland.
  • Leena H
    Leena H skrev om Lova Begravningsbyrå
    Mycket nöjd, bra kommunikation med en vänlig och tillmötesgående begravningsbyrå. Det var lätt att styra upp begravningen som man önskade med några tips och råd som ändå behövdes. Eftersom vi hade borgliga begravning fick vi hjälp av en officiant som var så bra man kan tänka sig. Begravningen av vår pappa blev en fin ceremoni mitt i sorgen. Och inte dyr heller. / Från en tacksam dotter och son
  • Camilla W
    Camilla W skrev om Lova Begravningsbyrå
    Vår familj anlitade Lova för begravning av en kär släkting. Vi tilltalades av att de fanns online, men även fanns tillgänglig över telefon och möten. De visade värme och omtanke i sitt uppdrag och gjorde det allra yttersta för att vår minnesstund skulle bli så fin som möjligt och att allt praktiskt runtomkring sköttes på allra smidigaste sätt. Vi kände både stöd och tillgång till goda råd i en tid när man vill tänka på annat än praktikaliteter kring en begravning. VI är väldigt glada över att vi anlitade Lova, men Gustav som främsta kontakt och vi skulle rekommendera dem till alla vi känner.
  • Görel C
    Görel C skrev om Lova Begravningsbyrå
    Enkelt, trevligt bemötande och samtal.
    Fakturan kom på begravningsdagen - lite osmakligt! Man borde vänta några dagar..
    Även detta brev kom alldeles för tidigt.

Bårbärarna parkerade alldeles för nära graven och startade bilarna medan vi stod och sörjde vid graven.
  • Lina L
    Lina L skrev om Lova Begravningsbyrå
    Trevligt med en begravningsbyrå som har hög standard men ändå låga priser. Toppen.
  • Helena W
    Helena W skrev om Lova Begravningsbyrå
    Enkelt, snabbt och effektivt. Trevligt bemötande och bra att kunna göra alla val på nätet. Dessutom prisvärt!
  • Caroline C
    Caroline C skrev om Lova Begravningsbyrå
    Jag kontaktade Lova Begravningsbyrå då min mor gick bort. Allt var väldigt smidigt. På 2 dagar var all planering klar. De fixade själva begravningsceremonin, minnestunden och tipsade om urnsättningen. Mamma fick ett väldigt fint avslut.
  • Jens E
    Jens E skrev om Lova Begravningsbyrå
    Vill tacka Gustav för ett vänligt och professionellt bemötande i en för oss tuff tid. Kan varmt rekommendera Lova begravningsbyrå
  • Åsa B
    Åsa B skrev om Lova Begravningsbyrå
    Mycket nöjd med det stöd vi fått från Gustav på Lova begravningsbyrå.

Med vänlig hälsning, Åsa
  • Lena E
    Lena E skrev om Lova Begravningsbyrå
    Trevligt bemötande och allt fungerade bra.
    Kanske Gustav var alltför optimistisk avseende vad som var möjligt att ordna avseende tider och platser i ett första skede.
    Lars och Lena Elison
  • Yvonne C
    Yvonne C skrev om Lova Begravningsbyrå
    Lova Begravningsbyrå tog hand om min mammas begravning på ett utmärkt och värdigt sätt. Jag fick ett väldigt trevligt bemötande och snabb återkoppling, samt att de även ordnade det vackra blomsterarrangemanget, allt till en rimlig kostnad.
    Jag kan varmt rekommendera Lova Begravningsbyrå.
    Yvonne Crammer
  • Johanna F
    Johanna F skrev om Lova Begravningsbyrå
    Hjälpsamt och vänligt bemötande, kunniga på sitt område så att det kändes tryggt, Dessutom prisvärda tjänster.
  • Pelle F
    Pelle F skrev om Lova Begravningsbyrå
    Trevligt och proffsigt bemötande. I denna svåra tid med sorg hjälpte Gustav mig att få till den begravning jag önskade för min mamma. Jag kan varmt rekommendera Lova!
  • Caroline N
    Caroline N skrev om Lova Begravningsbyrå
    När en nära anhörig gått bort uppstår så många frågor kring vad som kommer hända nu och hur man ska gå tillväga med allt. Lova kunde tryggt svara på alla frågor kring begravningen och i vårat speciella fall transport från utlandet till Sverige i kista. Lova fanns alltid till hands vid alla frågor som uppstod under tiden och såg till att vi i lugn och ro kunde planera begravningen efter det som kändes bäst för oss. Tack!!
  • Erik R
    Erik R skrev om Lova Begravningsbyrå
    Det är inte varje dag en närastående person går bort och mitt i sorgen står man då i en helt okänd situation. Vad händer nu? Hur funkar det här? Vad får jag inte glömma? Lova visade ett otroligt engagemang att vägleda mig genom detta och plötsligt kändes den okända sitatuationen lätt och jag kunde koncentrera mig på det som var viktigt, att få bearbeta sorgen. Lova hade en personlig och enkel framtoning som jag uppskattade väldigt mycket. Det var inga krusiduller utan liknade mer en god väns närvaro. Lova hjälpte mig med gestalta dödsannons, kontakt med församling, officiant, musik, program, blomsterarrangemang, samt efterföljande lunch på stämningsfull herrgård. De var dessutom vid stor hjälp i min speciella situation där den bortgångne behövde transporteras till Sverige från utlandet.

Parkvägen 25, 131 41 Nacka