Alla kategorier Begravningsbyrå Stockholms län Nacka Lova Begravningsbyrå

Lova Begravningsbyrå

Parkvägen 25, 131 41 Nacka — Visa karta

Välkommen till Lova Begravningsbyrå.

Lova är en begravningsbyrå som grundades för att kunna erbjuda människor i sorg ett enkelt och tryggt sätt att ordna en begravning åt sin anhörig. Med erfarenhet inom begravningsbranschen såg vi på nära håll ett stort behov av att kunna erbjuda ett enklare tillvägagångssätt, där du som kund i lugn och ro kan planera en begravning hemma. Därför har vi valt att skapa en tjänst där du planerar och beställer en begravning online med råd och stöd från oss om du så önskar.

Vår målsättning är att erbjuda en vacker och personlig begravning till ett bra värde. Du beställer en begravning via vår webbsida eller på telefon och vi finns alltid tillgängliga för att hjälpa dig från början till slut. Om du vill möts vi personligen istället och planerar tillsammans.

Varmt välkommen till Lova

Kontakta oss på:
010 – 33 33 623
info@lovabegravning.se
Mån-Sön: 09:00-20:00

Läs vad 64 kunder tycker om Lova Begravningsbyrå

• Jürgen H
    Jürgen H skrev om Lova Begravningsbyrå
    Mycket bra tack, jag är jätte nöjd Läs mer
  • Andreas R
    Andreas R skrev om Lova Begravningsbyrå
    Bara bra. Raka och ärliga besked och inga knasigheter. Läs mer
  • Patrik W
    Patrik W skrev om Lova Begravningsbyrå
    Ett mycket trevligt bemötande av Gustav, snabb återkoppling på frågor och bra information om tjänster och produkter. Tydlig hemsida, enkel att hitta rätt info.
    Jag rekommenderar gärna LOVA Begravningsbyrå till mina vänner om behovet dyker upp. Läs mer
  • Anne-Sofie R
    Anne-Sofie R skrev om Lova Begravningsbyrå
    Jag hade tidigare varit på en traditionell begravningsbyrå som jag inte alls var nöjd med, de körde med en obehaglig form av känslomässig stil som kändes närgången och påklistrad. Dessutom var det hutlöst dyrt. Kontakten med Lova var professionell och varm, rak och direkt, personlig men inte privat vilket jag uppskattade. Priserna var också helt annorlunda, vi sparade minst 10 000 på att anlita Lova. De återkopplade varje moment under arbetets gång, så man visste vad som hände, det kändes bra. Det var lätt att kommunicera via telefon och mejl. Uppskattar också att de på ett lättfattligt sätt guidade mig genom snårskogen av administration som följer vid en begravning, vem man skulle kontakta och hur regelverket såg ut. Tack! Obs! jag vill inte att mitt namn finns med om ni använder texten på tex hemsidan. Läs mer
    2017-12-06 Lova Begravningsbyrå AB svarar Anne-Sofie R
    Stort tack för dina fina ord Anne-Sofie. Vi blir så glada att höra att du är nöjd med våra tjänster. Bra för oss att veta vad som var bra också så vi kan fortsätta ge våra kunder bra service i framtiden. Tack!

Mvh,

Gustav Terling
    Grundare Lova Begravningsbyrå
  • Karin G
    Karin G skrev om Lova Begravningsbyrå
    Jag har bara positiva upplevelser med Lova Begravningsbyrå, trevlig bemötande och allt har fungerat till belåtenhet. Priset är också bra. Läs mer
  • Jenny M
    Jenny M skrev om Lova Begravningsbyrå
    När Lova begravningsbyrå kom in i bilden för min pappas begravning kändes det som en enorm lättnad. Gustav från Lova var hela tiden lyhörd, tillgänglig och hjälpsam för att vi skulle få till det på det sättet som min pappa ville ha det. Vid begravningen var Lovas representant där och hjälpte till och fick alla att känna sig väldigt väl omhändertagna. Jag är oerhört tacksam för den hjälp Lova gav oss och kan varmt rekommendera de vidare. Läs mer
  • Janet Ö
    Janet Ö skrev om Lova Begravningsbyrå
    Bra bemötande trots att vi ej träffats personligt endast per telefon, snabba resultat av offert m.m. Bra priser.
    Kan rekommendera dom Läs mer
  • Annika N
    Annika N skrev om Lova Begravningsbyrå
    Är mycket nöjd, mycket beroende på att man kunde ha kontakt med hot mailen eller telefonen. Allt flöt på mycket bra.
    Vänligen Annikki Norberg Läs mer
  • August A
    August A skrev om Lova Begravningsbyrå
    Bästa Service, mycket lätt att komma överens. Läs mer
  • Birgitta E
    Birgitta E skrev om Lova Begravningsbyrå
    Bra bemötande, kom i god tid och gjorde fint innan begravningen, fint blomsterarrangemang till urna. Rekommenderas varmt. Läs mer
  • Lena B
    Lena B skrev om Lova Begravningsbyrå
    Letade på nätet och jämförde. Lätthet och utbud. Bestämde att ringa upp Lova och om det var ett trevligt samtal så bestämmer vi oss.
    Fungerade från första stund. Även om man gör det mesta på nätet fanns hela tiden twlefonkontakt. Rekommenderar verkligen andra att välja Lova. Läs mer
  • Elisabeth W
    Elisabeth W skrev om Lova Begravningsbyrå
    Vi har varit så nöjda med vår kontakt med LOVA begravningsbyrå . Bra bemötande och mycket fint arrangemang .
    Rekommenderar LOVA varmt. Läs mer
  • Birgitta H
    Birgitta H skrev om Lova Begravningsbyrå
    Lova begravningsbyrå har tagit hand om allt efter min sambos död, kistläggning, ombesörjt kremering, ordnat tid för urnbegravning i kyrkan, samt haft en representant närvarande där.De har också fört in en dödsannons i lokaltidningen. Ordnat att urnan förts till minneslunden. Jag har inte behövt ha några bekymmer.
    Jag har blivit mycket professionellt bemött. Det har varit lätt att komma i kontakt med dem och trevligt att prata med dem. Jag är mycket nöjd med de tjänster de utfört och vill varmt rekommendera dem. Läs mer
  • Kristina R
    Kristina R skrev om Lova Begravningsbyrå
    Lätt att komma i kontakt med. Bra information. Enkelt att ha att göra med. Pedagogiska. Inga känslomässiga utpressningar utan saklighet. Deltagande utan kladd. Läs mer
  • Nina G
    Nina G skrev om Lova Begravningsbyrå
    bra bemötande, inga krångligehter alls. Allt fungerade utan några fadäser. kan varmt rekommendera Lova begravningsbyrå. Läs mer
  • Loni N
    Loni N skrev om Lova Begravningsbyrå
    Vi fick hjälp med vår fars begravning. Allt var väldigt smidigt och vi kunde styra allt så det blev precis som vi ville. Läs mer
  • Line K
    Line K skrev om Lova Begravningsbyrå
    Lova begravningsbyrå har varit mig behjälplig från första samtalet och fram till att begravningen genomförts. Det har varit smidigt, tydligt och enkelt att samarbeta och få sina önskningar uppfyllda för att få en värdig och personlig begravning av anhörig. Kommunikationen har fungerat mycket väl och är nöjd med att kunna sköta allt genom mail och telefon. Alla produkter och tjänster som jag önskat har varit enkelt att välja då det tydligt finns beskrivet på hemsidan samt att jag vid eventuella funderingar eller frågor enkelt kunnat vända mig till deras kundkontakt. Läs mer
  • Johan H
    Johan H skrev om Lova Begravningsbyrå
    Snabb kontakt efter att ha anmält intresse via nätet. Professionell. Lyhörd. Läs mer
  • Katarina K
    Katarina K skrev om Lova Begravningsbyrå
    Ett varmt, vänligt och omtänksamt bemötande. Gustavs pedagogiska och kunniga guidning genom alla olika moment underlättade en väldigt svår situation. Läs mer
  • Berit Ö
    Berit Ö skrev om Lova Begravningsbyrå
    Vi fick av LOVA mkt. bra hjälp, allt vi behövde egentligen isamband med mors begravning. Jag hade kontakt med Gustav på LOVA och han var trevlig och effektiv.
    Vi kan verkligen rekommendera LOVA begravningsbyrå .
    /Berit Östberg-Kempf Läs mer
  • Jan-Erik V
    Jan-Erik V skrev om Lova Begravningsbyrå
    Allt har fungerat utmärkt från första telefonsamtalet, planering,
    begravningsakten och avslutet i kyrkan.
    Gustav på Lova begravningsbyrå hjälpte även till att kontakta en städfirma för att tömma lägenheten, vilket vi är tacksamma för. Läs mer
  • Eva B
    Eva B skrev om Lova Begravningsbyrå
    Bra bemötande och mycket fint arrangemang på alla sätt. Läs mer
  • Linnea L
    Linnea L skrev om Lova Begravningsbyrå
    bra, smidiga i kommunikationen Läs mer
  • Martina S
    Martina S skrev om Lova Begravningsbyrå
    Vi är så nöjda med Lova begravningsbyrå, de har varit helt fantastiska från start till slut. I början var jag lite skeptiskt mot att inte ha ett personligt möte men det har inte varit en enda gång som jag känt att det varit nödvändigt. Allt har skötts över email och telefon, snabba svar (även söndagskvällar) och alltid tydligt och effektivt. Detta är min första begravning som jag har planerat och tack och lov har jag heller inte behövt gå på så många begravningar tidigare så allt har varit väldigt nytt och främmande för mig. Gustav, som varit vår kontaktperson, har guidat igenom mig i allt. När vi behövt råd och hjälp har han gett det och när vi velat/behövt göra egna val har han gett plats åt det. Inget har känts pressat, ansträngt, obekvämt, påtvingat eller liknande. Vi har beställt allt förutom catering från Lova, dock så kände cateringföretaget till Gustav och Lova, så allt faktureras tillsammans vilket känns smidigt. Kista, urna, urnsättning, program, blommor osv har Lova fixat åt oss. Allt blev jättefint.
    Vid några olika beslut har vi haft olika val med olika priskostnader. Lova har aldrig pressat oss att välja deras tjänster utan berättat om billigare alternativ som har fungerat minst lika bra. Med det vill jag säga att det aldrig känts som om de är ute efter att "tjäna pengar på oss" utan värnar om att det ska bli så bra som möjligt. På själva begravningen flöt allt också på utan problem. Allt var redan färdigt och klart när vi kom en timme innan begravningen började... Gustav var där när vi kom och var med under hela ceremonin. Det kändes väldigt personligt och respektfullt, vi fick tid och rum att ta farväl och sörja. Inga praktiska saker kom i vägen. Detta var något som betydde mycket för oss.
    Vi på är jätteglada att vi valde Lova begravningsbyrå och att vi fick Gustav som vår kontaktperson. Att planera en begravning betyder att man förlorat och mist en nära anhörig eller vän, vilket gör eventet i sig till en svår och emotionell sak att planera, men Lova begravningsbyrå gör allt för att göra det så enkelt, snabbt och fint som möjligt. Vi hoppas inte behöva planera någon mer begravning på länge men när det väl är dags så vet vi att vi kommer kontakta Lova igen. Läs mer
    2017-10-18 Lova Begravningsbyrå AB svarar Martina S
    Stort tack för ditt fina omdöme Martina. Vi på Lova blev jätteglada av din utförliga rekommendation.

Allt gott,

Gustav Terling
    Grundare - Lova Begravningsbyrå
  • Elizabeth M
    Elizabeth M skrev om Lova Begravningsbyrå
    Bra bemötande, snabb respons, hjälpsam personal på plats vid begravningen.
    Borgerlig begravning. Läs mer
  • Pia B
    Pia B skrev om Lova Begravningsbyrå
    Kontakten med Gustav på Lova begravningsbyrå var över all förväntan!Begravningen blev exakt vad vi i familjen önskat.
    Så vi tackar av hela våra hjärtan.
    Pia med familj Läs mer
  • Suzanne A
    Suzanne A skrev om Lova Begravningsbyrå
    Jag fick ett underbart bemötande, mycket förstående från deras sida. Vi fick exakt så som vi önskade oss med vår pappas begravning. Läs mer
  • Marianne W
    Marianne W skrev om Lova Begravningsbyrå
    Jättenöjd med både bemötande, pris och "produkt". Perfekt! Läs mer
  • Tina R
    Tina R skrev om Lova Begravningsbyrå
    Min första erfarenhet av att arrangera begravning. Lova har varit suveräna! Får man inte svar direkt när man ringer, har de ringt tillbaka inom tio minuter.

Otroligt hjälpsamma, ödmjuka och förstående! Dessutom blev det (inte det första man orkar tänka på i den situationen), men stilfullt och värdigt - utan några överpriser.

Vi, min dotter och jag, kan varmt rekommendera Lova! Läs mer
  • Roxana S
    Roxana S skrev om Lova Begravningsbyrå
    Mycket pålitligt och hjälpsamt företag. Rekommenderar Lova-begravningsbyrå varmt.
    Gustav som var min kontaktperson under denna jobbiga period, var exceptionell rakt igenom hela processen. 10/10! Läs mer
  • Vassi W
    Vassi W skrev om Lova Begravningsbyrå
    Superbra hjälp och service från början till slut, helt enligt önskemål. Läs mer
  • Johan W
    Johan W skrev om Lova Begravningsbyrå
    Fick ett jättebra bemötande och hjälp vid min mors begravning. Kan varmt rekommendera Lova Begravningsbyrå. Läs mer
  • Karsten A
    Karsten A skrev om Lova Begravningsbyrå
    Fick ett väldigt trevligt bemötande av Lova Begravning. Dem var lätta att prata med och öppna i dialogen. Tack Lova Begravning för att ni hjälpte oss med att få ihop alla bitar! Läs mer
  • Bengt H
    Bengt H skrev om Lova Begravningsbyrå
    Bra bemötande och snabba svar. Allt fungerande perfekt. Vi fick allt som vi önskade. Läs mer
  • Le S
    Le S skrev om Lova Begravningsbyrå
    Bra person kontakt .man får det som sägs.blir bättre än jag trodde .rekommendera Läs mer
  • Elisabeth G
    Elisabeth G skrev om Lova Begravningsbyrå
    Fungerade bra, billigt alternativ Läs mer
  • Krister W
    Krister W skrev om Lova Begravningsbyrå
    Letade efter en privat ägd begravningsbyrå som inte tog hutlöst betalt och med ett personlig bemötande och just det hittade jag i Lova.
    Allt från första samtalet till stödet och hjälpen i kyrkan var första klass dom hjälpte till med valet av kista, blommorna fixade alla jobbiga samtal och hade en dialog på telefon hela vägen så jag kunde känna mig trygg och lugn.
    Så jag är verkligen nöjd och kan från hjärtat rekommendera deras tjänster.
    Krister Wåglund Läs mer
  • Tarja E
    Tarja E skrev om Lova Begravningsbyrå
    Rak och okomplicerad kommunikation. Med stor förståelse för våra önskemål och krav blevvi bemötta. Läs mer
  • Frida N
    Frida N skrev om Lova Begravningsbyrå
    Bra service och rak kommunikation. Beställde enbart en kremering. Allt verkar ha gått helt enligt plan, men vi har inte hämtat urnan med askan än så vi vet ju egentligen inte "resultatet" än... Läs mer
  • Shahram P
    Shahram P skrev om Lova Begravningsbyrå
    Mycket punktligt, ordentligt och hjälpsam. Läs mer
  • Leif E
    Leif E skrev om Lova Begravningsbyrå
    Trevligt bemötande och gott genomförande! Läs mer
  • Rolf W
    Rolf W skrev om Lova Begravningsbyrå
    Tacksam.o nöjd allt fungera bra. Läs mer
  • Lars-åke S
    Lars-åke S skrev om Lova Begravningsbyrå
    Allt var perfekt i sorgens stund både bemötande och tjänster finns ingenting att klaga på. Läs mer
  • Tony W
    Tony W skrev om Lova Begravningsbyrå
    Enkelt, bekvämt och prisvärd. Läs mer
  • Christer D
    Christer D skrev om Lova Begravningsbyrå
    Bra begravningsbyrå med utmärkt personlig service Läs mer
  • Richard E
    Richard E skrev om Lova Begravningsbyrå
    Håller vad som sagts. Kostnadsmässigt mycket bra. Seriös. Bra kundkontakt. Läs mer
  • Anita T
    Anita T skrev om Lova Begravningsbyrå
    Lova Begravningsbyrå har hjälpt till att få en begravning efter mina önskemål. I mitt fall en borgerlig sådan. Bra att man kan få hjälp att välja sin egen typ av högtid utan krav på olika av någon annan bestämda inslag. Bra bemötande. Läs mer
  • Per S
    Per S skrev om Lova Begravningsbyrå
    Bra, alltid tillgängliga ochmed ett positivt bemötande Läs mer
  • Lena G
    Lena G skrev om Lova Begravningsbyrå
    Gustavs bemötande har varit helt fantastiskt från första kontakt när jag tog in priser och hans service nivå har varit otroligt hög.Jag köpte begravning klass 2 , Gustav förklarade exakt ingående vad som ingick och han har tagit kontakt med mig flera gånger för att stämma av hur jag önskar få blommorna på kistan t ex. Hela processen har varit väldigt smidig och igår när vi hade begravningen och jag träffade Gustav kändes det väldigt bra.
    Det blir allt beröm som går att ge för hans tjänster och bemötande. Läs mer
  • Marguerite K
    Marguerite K skrev om Lova Begravningsbyrå
    Fantastiskt bemötande från början till slut. ATT kunna se priser och vad som ingår från början var avgörande för mig. Jag köpte en liten begravning och lade till det jag ville ha, fungerade fantastiskt. Deras representant på mammas begravning var perfekt. Deras blomsteraffär gjorde en fantastisk kistdekoration.
    Det enda pyttelilla jag kan påpeka är att de hade svårt att ta emot OSA-svaren ibland. Läs mer

Parkvägen 25, 131 41 Nacka