Lova Begravningsbyrå

Lova Begravningsbyrå, sid 2

Välkommen till Lova Begravningsbyrå.

Lova är en begravningsbyrå som grundades för att kunna erbjuda människor i sorg ett enkelt och tryggt sätt att ordna en begravning åt sin anhörig. Med erfarenhet inom begravningsbranschen såg vi på nära håll ett stort behov av att kunna erbjuda ett enklare tillvägagångssätt, där du som anhörig i lugn och ro kan planera en begravning hemma. Hos oss får du kontakt med en erfaren rådgivare med lokal kännedom. Välj om du vill planera begravningen per telefon, videosamtal eller i ett personligt möte. Vi anpassar oss alltid till vilket sätt som passar dig bäst.

Vår målsättning är att erbjuda en vacker och personlig begravning till ett bra värde. Det viktiga för oss är att du och din familj får lägga er energi på samvaro med varandra. Vi lägger vår energi på att begravningen ska bli precis så fin som ni önskar. Vi finns alltid tillgängliga för att hjälpa dig från början till slut med både begravning samt juridiska tjänster.

Varmt välkommen till Lova

Kontakta oss på:
010 – 33 33 623
info@lovabegravning.se

Läs vad 200 kunder tycker om Lova Begravningsbyrå 2

2019-03-10
    Allt fungerade mycket bra! Jag är väldigt nöjd och blev så trevligt och vänligt bemött av personalen Gustav m fl. Kan verkligen varmt rekommendera Lova begravningsbyrå till mina vänner!
    Mvh Anita Vogeler
    2019-03-04
    Otroligt proffsigt och värdigt bemötande. I stunder då man inte har så mycket kraft till administrativt arbete och inte heller någon tidigare erfarenhet av att ta hand om en nära anhörigs bortgång, så var Lova ett fantastiskt ställe att vända sig till!
    2019-03-03
    Jag beställde direktkremering, och Lova hade lågt och bra pris. Det utfördes diskret och jag fick ett gott bemötande av Lova.

Inga problem, kan rekommenderas.
    2019-03-03
    Köpte en begravning. Den blev mycket fin. Fick väldigt bra bemötande o allt blev som vi önskade.
    2019-03-03
    Allt fungerade utmärkt, både bemötande och allt praktiskt.
    2019-02-27
    Gott bemötande och tydlig i sin kommunikation med kunden, samt rimliga priser.
    2019-02-25
    Urnceremoni.
    Väldigt väl bemött både i förberedelserna och även under ceremonin.

Enkelt och smidigt med hög servicenivå!
    2019-02-17
    Jag har fått ett bra bemötande och mina önsningar har väl tillgodosetts
  • Maria G
    2019-02-08
    Urnbegravning av min bror.
    Transport till Stockholm.
    Urna.
    Urnblomster.
    Handbukett.
    Minneslund.

Lova hjälpte mig genom hela processen, förklarade vad jag behövde göra och vad dom kunde vara behjälpliga med.
    Jag har fått snabba svar när jag undrat över något.

Jag trodde man skulle träffas och bestämma hur allt skulle gå till men vi skötte allt via telefon och mail, mycket smidigt.

Tack för all hjälp.
    2019-02-06
    Enkel och smidig hantering med värdigt bemötande
    2019-01-24
    Är väldigt nöjd med bemötandet och services! Tack!
    2019-01-12
    Allt bara fungerade precis som man vill att det ska göra. Kändes inte som dom bara ville pracka på en de dyraste av allt utan kände in vad just vi behövde. En mycket trevlig personlig service. Vi fick de stödet som vi ville ha och behövde.
    2019-01-04
    Vi beställde hela begravningen inkl annons, repr på plats, blommor och admin. Jag blev oerhört väl bemött, fick råd & hjälp med alla frågor. Gustav var oerhört kunnig, empatisk och varm. Alla frågor och tjänster besvarades snabbt och tydligt.
    På plats fanns Gustav och tog hand om alla arrangemang och oss. Fanns tillgänglig när vi behövde honom, utan att vi behövde be om det.

När man är i en sån här svår situation, utan kunskap om hur/vad man behöver, var det ovärderligt att ha Gustav vid sin sida! Jag kan mycket varmt rekommendera Lova & Gustav.
    2018-12-15
    En väl genomförd borgerlig begravning där vi fick all hjälp vi behövde.

Stort tack till de inblandade på Lova.
    2018-12-14
    Gustav var toppen! Kände mig förstås och det blev som vi tänkt oss.
    2018-12-13
    Det var väldigt enkelt och smidigt, fick hjälp med allt som vi behövde. Det var aldrig några problem när jag kom på frågor under tiden och hörde av mig. Fick alltid svar.
    2018-12-13
    Jag är nöjd med Lova .Bra information klara besked.Hjälp när man behövde det
    Gick bra att ringa när man ville ha kontakt eller fråga om något

Vänligen Birgitta Leidebrant
    2018-12-07
    Tjänst gällande begravning. Blev mycket vänligt och korrekt bemött. Fick den hjälp och information vi behövde både före och under akten.
    De levde upp till våra förväntningar, rekommenderas.
    2018-12-07
    Allt har gått jättebra med Lova begravningsbyrå. Bra stöttning tydliga svar.Bra priser.Vi anhöriga är jättenöjda.
  • Jarl-Eirik N
    2018-12-05
    Bra service, snabba, vänliga, hjäpsamma och ett vettigt pris om man kan göra lite själv.
    Vi beställde kremering och askgravlund.
    Över förväntning.
    Kan varmt rekomenderas.
  • Staffan C
    2018-12-05
    Otroligt trevliga . Kunniga och mycket billigare än alla andra❤
  • Lars T
    2018-12-02
    Köpte min mors begravning, kista, blommor mm. Proffsigt intryck. Blev väl bemött och är mer än nöjd.
  • Anders B
    2018-11-19
    Min fru sade innan hon avled att jag skulle gå in på internet och välja den bästa begravningsbyrån och jag kom fram till det att LOVA var bäst. Gustav var toppen.
    2018-11-18
    Ger gott omdöme av Lova Begravnings byrå.
    Smidigt enkelt att beställa.
    2018-11-16
    Trevliga, korrekta och informativa.
    2018-11-12
    Lova begravningsbyrå håller vad de lovar. Hittills i alla fall.
    Vi är nöjda med Lovas representant vid själva begravningen. Men hade uppskattat att fått information om representanten innan. Tex ett namn eller ett kort samtal innan begravningsdagen.
    Hej Paula! Stort tack för ditt omdöme och vi är mycket glada att du blev nöjd med begravningen. Jättebra feedback gällande representant och att ge mer information om personen innan begravningen. Det tar vi med oss inför framtiden. Mvh, Gustav Lova begravningsbyrå Lova Begravningsbyrå
    2018-11-09
    bra bemötande men lite förvirrande under resans gång. Blev dock mycket bra i slutänden!
  • Rickard K
    2018-11-04
    Mycket trevligt och respektfullt bemötande i samband med dödsfall och begravning!
    2018-11-02
    Vi visste i stort sett vad vi ville ha och Lova hjälpte oss med detta utan problem. Bemötandet var trevligt, enkelt och utan krusiduller.
    2018-11-01
    Begravning. Att någonting så svårt, kan kännas så enkelt och värdigt.
    2018-11-01
    Mycket bra bemötande och fick den hjälp jag behövde,
  • Sara S
    2018-10-31
    I den svåra stund när min pappa gick bort kontaktade jag Lova Begravningsbyrå. De hanterade mina frågor och funderingar med respekt, engagemang och med erfarenhet.
    Jag kan varmt rekommendera dem.

Sara Sixten, Västerhaninge
    2018-09-26
    Enkelt och lätt att ha att göra med. Snabb service.
    2018-09-17
    Lova har hjälp oss på ett mycket proffesionellt och personligt sätt hjälpt oss att styra ihop vår pappas begravning. De lyssnade på våra behov och ansträngde sig utöver det vanliga för att tillgodose allt i minsts detalj. Jag kan starkt rekommendera dem!
    Stort tack Fredrik för fint omdöme! Vänliga hälsningar Gustav Lova Begravningsbyrå
    2018-09-16
    Valde LOVA för att det erbjudande de hade på hemsidan tilltalade mig, eftersom jag önskade ett enkelt koncept- Bemötandet var mycket positivt. Telefonsamtalen hade en både saklig och värdig ton. Tack för det!
    2018-09-13
    De hjälpte oss med begravning av vår pappa. Jag blev väldigt väl bemött. De levde upp till mina förväntningar på ett proffessionellt bemötande.
  • Anders T
    2018-09-08
    Mycket trevligt och personligt bemötande. Våra egna önskemål blev uppfyllda utan några som helst problem.
    Ett stort tack till LOVA och en extra eloge till deras ytterst hjälpsamma representant i kyrkan!
    2018-08-21
    Via e-mail och telefon ordnades med begravning (endast kremering utan ceremoni) av min make och det vänliga och förtroendegivande bemötandet blev ett stort stöd.
    /Inger
    2018-08-13
    Trevligt bemötande och smidig hjälp.I
    2018-08-10
    Hög service, trevliga, tillmötesgående.
    2018-08-09
    Min upplevelse av Lova begravningsbyrå är positiv. Bra kontakt med personal som var lätt att kommunicera med i allt. Representanten i kyrkan var fantastisk . Smidigt att beställa över nätet.
    /Anita Nylin
    2018-08-06
    Bra, kostnadseffektiv, snabb och saklig.
    2018-07-23
    En helt perfekt vacker begravning o ett värdigt avslut.Billigt o supertrevligt bemötande.Jag fixa blommor o bouppteckningen själv o hela summan blev 12700.så kommer lätt att rekommendera Lova till mina vänner.
    2018-06-29
    Bra personlig service! Tillmötesgående.
    2018-06-29
    Jag köpte en begravning, en ganska enkel. Prisvärt, bra kontakt genom mail och telefon.
    2018-06-16
    Begravningstjänst bra bemötande. Att allt skulle fungera runt begravningen samt få råd
  • Maria L
    2018-06-12
    Lova Begravningsbyrå har den förståelse och empati som en begravningsbyrå ska ha i en svår stund. Servicen är den bästa jag varit med om. Jag har anlitat Lova Begravningsbyrå 2 gånger, en gång för en begravning och en gång för en sorgdekoration. Snabba svar, inga problem eller konstigheter. Tack Gustav för all hjälp. Kan varmt rekommendera Lova Begravningsbyrå.
  • Me-Nayak S
    2018-06-04
    Mycket kompetent, sympatisk och snabb service i en jobbig situation.
    Över förväntan och rekommenderas varmt.
    2018-06-03
    Hej !
    Allt fungerade utmärkt. Lätt att få kontakt med LOVA även på helgen, vilket var bra.
    Vi är mycket nöjda snabbt och bra gick det att få en tid som passade oss. Begravningen blev mycket fin prästen var mycket bra.
    Det enda vi undrar över är dom 19 extra milen avstånden i Eskilstuna är inte så stora.

Hälsningar Eva Grunding
    2018-05-23
    Beställde begravning. Möte personlig bra service, smidighet och tålamod. Vi ä
    R mycket nöjda