Mäklarhuset Essingen & Fredhäll

Finn Malmgrens plan 10, 121 38 Stockholm — Visa karta

Välkommen till Mäklarhuset Essingen Fredhäll!

Vi har lång erfarenhet och har verkligen koll på vårt område. Det gör att vi kan hjälpa dig hitta rätt på bostadsmarknaden och guida dig till en trygg, enkel och lyckad fastighetsaffär.

Vårt mål är att du ska känna att bostadsmarknaden blir en mindre krånglig plats när du samarbetar med oss på Mäklarhuset. Vi erbjuder alltid fri värdering och rådgivning när det gäller din nuvarande bostad, vi vet var potentiella köpare i området finns och vilka objekt som snart kommer ut på marknaden.

Vi värderar och förmedlar alla typer av bostäder. Oavsett om det gäller bostadsrätt, villa, fritidshus, tomt eller kommersiell fastighet kan vi bistå dig i den stundande affären.

Läs vad 129 kunder tycker om Mäklarhuset Essingen & Fredhäll

• 2020-07-08

Jesper S skrev om Jessica Winter en del av Mäklarhuset Essingen & Fredhäll
    Jessica är trevlig och pragmatisk Läs mer
    2020-07-08 Jessica W svarar Jesper S
    Tack för omdömet Jesper. :)
    Ha en skön sommar nu så hörs vi av när det närmar sig tillträde!

Annie B skrev om Zolle Baleng en del av Mäklarhuset Essingen & Fredhäll
    Zolle brinner för sitt yrke och är en ambitiös och duktig mäklare. Han är professionell i sin yrkesroll vilket gör att man kan känna sig trygg som säljare😊. Läs mer

Daniela N skrev om Zolle Baleng en del av Mäklarhuset Essingen & Fredhäll
    Jättetrevlig, lätt att kontakta. Köpte lägenhet. Läs mer

Lena O skrev om Zolle Baleng en del av Mäklarhuset Essingen & Fredhäll
    Zolle var mäklare då jag köpte en övernattningslägenhet i Stockholm city . Zolle var alldeles utmärkt . Trevlig , proffsig, fakta driven och service minded .
    Med vänlig hälsning, Lena Läs mer
  • 2020-06-26

Hannah L skrev om Zolle Baleng en del av Mäklarhuset Essingen & Fredhäll
    Zolle var väldigt lyhörd och ansträngde sig verkligen för att få igenom en bra affär.
    Kan varmt rekommendera honom. Läs mer

Fredrik K skrev om Zolle Baleng en del av Mäklarhuset Essingen & Fredhäll
    Väldigt nöjd med all hjälp i samband med försäljning av lägenhet. Riktigt professionell och kunnig ! Kan varmt rekommendera! Läs mer

Evelina T skrev om Zolle Baleng en del av Mäklarhuset Essingen & Fredhäll
    Sålt bostadsrätt.
    Trevlig och kompetent mäklare! Jobbat hårt för att få den såld under pandemin. Fint bemötande mot alla parter.
    Skulle vilja haft mer återkoppling och information om bud som kommit in. Det känns som att kommunikationen och servicen inte riktigt kom fram till mig som säljare under processen. Läs mer

Charlie S skrev om Zolle Baleng en del av Mäklarhuset Essingen & Fredhäll
    Bostadsrätt och Zolle slet som ett djur för att få iväg lägenheten för de priset vi ville ha,vilket borde varit en omöjlighet men han lyckades och han bemötte oss sjukt bra i alla lägen. Läs mer
  • Bedrije B

2020-06-19

Bedrije B skrev om Zolle Baleng en del av Mäklarhuset Essingen & Fredhäll
    Är duktig att ta reda på alla praktiska lösningar och förklara båda för och nackdelar, inte bara vilja sälja , lyssnar på kunden och dess frågaor . Det är alltid oro och glädje när man köper fastighet, han visste hur han ska ge kunden den tryggheten att bestämma sig ute press. Vill se flera som han
    Trevlig midsommar/ Bedrije Läs mer
  • 2020-04-16

Dasha G skrev om Zolle Baleng en del av Mäklarhuset Essingen & Fredhäll
    Sålde 121 kvm på Regeringsgatan samt 68 kvm på Flemmingatan fyra år innan det med Zolle Baleng. Som ni förstår är jag ypperligt nöjd med denna mäklares öga för detaljer, lyhördhet och vänlighet. Skulle rekommendera Zolle till både små och stora projekt. Läs mer
  • 2019-10-28

Frida M skrev om Zolle Baleng en del av Mäklarhuset Essingen & Fredhäll
    Sålde min etta på 29 kvm i Fredhäll. Kan varmt rekommendera Zolle som är en trevlig och vettig mäklare som ger bra resultat. Läs mer
  • Per G

2019-10-24

Per G skrev om Zolle Baleng en del av Mäklarhuset Essingen & Fredhäll
    Zolle sålde min bostad, och som han gjorde det! Superproffsigt bemötande från första möte till att affären var i hamn. Slutpriset landade över förväntan och ett stort plus var att Zolle tog sig tid att se över potentiella lägenhetsköp från min sida. Rekommenderar honom till alla som går i säljtankar! Läs mer
    2019-10-25 Zolle B svarar Per G
    Stort tack för din tunga feedback Per!
  • 2019-10-17

Nathalie S skrev om Zolle Baleng en del av Mäklarhuset Essingen & Fredhäll
    Seriös och förtroendeingivande mäklare som alltid ser till kundens bästa. Läs mer
    2019-10-25 Zolle B svarar Nathalie S
    Tack för feedbacken Nathalie. Hörs inför tillträdet. Hälsa så gott!
  • 2019-09-27

Annie M skrev om Zolle Baleng en del av Mäklarhuset Essingen & Fredhäll
    Mycket flitig, driven, rak och tillgänglig mäklare! Läs mer
    2019-10-15 Zolle B svarar Annie M
    Tack för rekommendationen och förtroendet Annie!
  • 2019-09-25

Fredrik K skrev om Zolle Baleng en del av Mäklarhuset Essingen & Fredhäll
    Klockren rådgivning och känsla för marknaden. Väldigt bra sinne för detaljer som gör stor skillnad! 10 av 10 poäng! Läs mer
    2019-10-15 Zolle B svarar Fredrik K
    Uppskattar feedbacken Fredrik och tack för förtroendet. Hörs inför tillträdet!
  • 2019-08-15

Marielle O skrev om Zolle Baleng en del av Mäklarhuset Essingen & Fredhäll
    Vi sålde en två i Aspudden.
    Proffsig och trevlig. Vi hade ett tydligt mål och Zolle var förstående och lyckades få upp priset till det vi ville ha.
    Zolle var en utmärkt mäklare! Läs mer
    2019-08-15 Zolle B svarar Marielle O
    Vad kul att höra Marielle! Hoppas flytten och renoveringen av nya lyan gått bra, ritningarna såg riktigt bra ut. Hälsa la familia så gott och glöm ej inbjudan till inflyttningsbrallan :)

Patrik P skrev om Zolle Baleng en del av Mäklarhuset Essingen & Fredhäll
    Vi har sålt vår lägenhet på Lilla Essingen med stor, stor hjälp av Zolle. Zolle har i dessa osäkra marknadstider outröttligt kämpat på med vår försäljning under längre tid med STOR entusiasm, bra rådgivning och korrekta lägesanalyser. Vi upplever även att han varit en bra representant gentemot spekulanter och gjort sitt yttersta för att besvara deras funderingar korrekt och på bäst sätt. Han är grym!! Läs mer
    2019-08-07 Zolle B svarar Patrik P
    Tack för feedbacken Patrik, det är uppskattat. Ja, vi fick köra hela vägen in i kaklet, men trägen vinner som någon sa. Hörs inför tillträdet, allt gott till dess.

Björn A skrev om Zolle Baleng en del av Mäklarhuset Essingen & Fredhäll
    Zolle hjälpte oss att sälja en 2:a på 47 kvm. Zolle fick oss att känna lugn och ha tålamod. Han tog oss på allvar och lyssna på allt vi sa. Zolle jobba hårt och fick många på visningar och extravisningar.
    Helt klart den bästa mäklaren vi haft, inget negativt att säga. Läs mer
    2019-08-07 Zolle B svarar Björn A
    Tjena Björn, tack för din input! Med en sån fantastisk lägenhet så blir mitt uppdrag något smidigare. Hälsa Marielle och lilla gullig så gott!
  • Marie B

2019-08-06

Marie B skrev om Zolle Baleng en del av Mäklarhuset Essingen & Fredhäll
    Sålt en BR i Tyresö. Zolle Baleng skötte allt så snabbt och proffsigt.
    Väldigt trevlig och smidig mäklare.
    Jag kan rekommendera Zolle Baleng. Läs mer
    2019-08-07 Zolle B svarar Marie B
    Tack för förtroendet och feedbacken Marie! Hörs inför tillträdet, allt gott till dess.

Douglas H skrev om Zolle Baleng en del av Mäklarhuset Essingen & Fredhäll
    Helt klart den bästa mäklaren jag jobbat med. Snabb i hantering, detaljstyrd och en känsla kring förhandlingsstrategi! Läs mer
    2019-08-07 Zolle B svarar Douglas H
    Stort tack för din feedback Douglas, skönt att höra att du/ ni är nöjda med min insats. Hör av er när ni vill att jag ger input på köpet av ny bostad. Oavsett så hörs vi inför tillträdet. Janne hälsar förresten, allt gott!
  • 2019-04-18

Christopher L skrev om Jessica Winter en del av Mäklarhuset Essingen & Fredhäll
    Jag kan varmt rekommendera att anlita Jessica! Hon är en riktigt duktig mäklare, noggrann och gör att fantastiskt bra jobb. Jag har redan rekommenderat henne till flera vänner! Läs mer
  • Calle A

2019-04-09

Calle A skrev om Zolle Baleng en del av Mäklarhuset Essingen & Fredhäll
    Jag sålde en lägenhet via Zolle Baleng. Jag upplevde hela processen med Zolle som mäklare som genomgående förtroendeingivande och proffsigt bemötande och en stor kunskap om sitt arbetsområde.
    Den gedigna erfarenheten och inställningen från mäklaren har under hela tiden varit en trygghet och stöd genom hela processen, från första kontakt till avslut. Läs mer
    2019-04-12 Zolle B svarar Calle A
    Tack för feedbacken Calle, det är uppskattat. Hörs inför tillträdet, och lycka till med flytten till den nya fina lägenheten, ni kommer stormtrivas på söder! Allt gott så länge.
  • 2019-04-04

David B skrev om Zolle Baleng en del av Mäklarhuset Essingen & Fredhäll
    Mycket mycket bra. 100% proffs. Läs mer
  • 2019-03-20

Emelie W skrev om Mäklarhuset Essingen & Fredhäll
    Jag har just sålt min lägenhet i Fredhäll. Inför försäljningen träffade jag flera mäklare och valde att ge uppdraget till Mäklarhuset och Zolle Baleng då jag upplevde honom som mest erfaren, professionell, realistisk och lätt att ha att göra med. Allt detta levde han upp till och visade sig även vara enormt hängiven sitt uppdrag. Egenskaper som varit ovärderliga för mig som säljare i en marknad där lägenheter inte längre säljer sig själva. I ett läge som för mig var nervöst var det guld värt att ha en erfaren och trygg mäklare som hängivet tog oss hela vägen till och förbi uppsatt mål. Otroligt nöjd med mitt val av grym mäklare och kan varmt rekommendera honom vidare! Läs mer
  • 2019-03-19

Emelie W skrev om Zolle Baleng en del av Mäklarhuset Essingen & Fredhäll
    Jag har just sålt min älskade lägenhet i Fredhäll och träffade olika mäklare innan jag bestämde mig för Zolle på Mäklarhuset. Jag valde honom pga han verkade mest seriös, erfaren, realistisk och enkel att ha att göra med. Allt detta uppfyllde han med råge och visade sig även vara en otroligt hängiven mäklare som drog fram nya ess ur rockärmen tills vi nådde det pris jag var nöjd med. Ovärderliga egenskaper i en marknad där det inte längre haglar in bud per automatik efter visning.
    Otroligt nöjd med mitt val av mäklare och kan varmt rekommendera Zolle! Läs mer
    2019-03-20 Zolle B svarar Emelie W
    Stort tack för feedbacken Emelie, väldigt uppskattat. Känns väldigt gott att du uppskattade mig och mitt sätt att jobba. Hörs inför tillträdet, allt gott så länge!
  • Linnea K

2019-01-21

Linnea K skrev om Zolle Baleng en del av Mäklarhuset Essingen & Fredhäll
    Zolle Baleng hjälpte oss med en framgångsrik försäljning av vår lägenhet i december 2018. I processen med att välja mäklare fastnade vi framför allt för hans lugn, professionalism och sunda syn på marknaden. Vi har träffat en del mäklare som lovat guld och gröna skogar utan egentliga grunder, men uppskattade att han baserade alla sina råd på faktisk erfarenhet och information om området och marknaden. Väldigt skönt i en process som annars upplevs som rätt stressig och svår. Vi är supernöjda med Zolles insats och uppskattar även att han tog sig tid till att stötta oss i köpet av vår nya lägenhet, inget som ingick i uppdraget men något som verkligen var till stor hjälp. Söker du en vettig och engagerad mäklare är detta helt rätt person! Läs mer
    2019-03-20 Zolle B svarar Linnea K
    Tackar Linnea, uppskattar att du tog dig tid att komma med feedback - det är ovärderligt verkligen. Hörs inför tillträdet, hälsa Victor. Allt gott.
  • 2018-11-28

Paulina E skrev om Zolle Baleng en del av Mäklarhuset Essingen & Fredhäll
    Köpte en lägenhet på Evenemangsgatan i Solna. Blev mycket vänligt och proffsigt bemött. Zolle var kunnig och påläst, engagerad och återkom snabbt på mejl eller telefon under processen. Han överträffade mina förväntningar och var mycket bättre än många andra mäklare jag träffat. Läs mer
    2018-11-29 Zolle B svarar Paulina E
    Tack för rekommendationen Paulina, känns fantastiskt bra att du känner så. Du är välkommen att höra av dig om/ när det dyker upp någon fråga kring flyttprocessen. Allt gott så länge!
  • Nils v

2018-11-12

Nils v skrev om Zolle Baleng en del av Mäklarhuset Essingen & Fredhäll
    Oslagbar mäklare! Trevlig, kunnig och enkel att ha att göra med. Läs mer
    2018-11-13 Zolle B svarar Nils v
    Tack Nils, uppskattar din feedback. Hoppas allt löser sig smidigt med flytten till er nya bostad. Hörs inför tillträdet. Allt gott så länge. / Zolle
  • 2018-11-06

Carola H skrev om Zolle Baleng en del av Mäklarhuset Essingen & Fredhäll
    Alltid trevlig och tillgänglig och profsig. Läs mer
  • 2018-11-02

Hanna G skrev om Zolle Baleng en del av Mäklarhuset Essingen & Fredhäll
    Sålt bostad i fredhäll. Zolle var tillmötesgående och förtroendeingivande. Ofta snabba svar på mail och kom med rådgivning under processen. Det enda negativa jag kan komma på är att han överlag kändes stressad vid våra samtal och ville snabbt avsluta, och att han kom precis på minuten till vår andra visning.
    Annars tipp topp! Läs mer
    2018-11-06 Zolle B svarar Hanna G
    Tack för feedbacken Hanna. Ska ta till mig det du skriver om att jag kändes stressad i våra samtal, det är givetvis inte alls min avsikt eller i linje med min ambitionsnivå. Vi hörs inför tillträdet, allt gott så länge!
  • 2018-10-25

Carl C skrev om Jessica Winter en del av Mäklarhuset Essingen & Fredhäll
    Engagerad, strukturerad och professionell. Mycket nöjd. Läs mer
  • 2018-10-16

Damon R skrev om Zolle Baleng en del av Mäklarhuset Essingen & Fredhäll
    Zolle är en grym mäklare som levererar och håller det han lovar. Skulle absolut rekommendera honom. Tack! Läs mer
  • Dean L

2018-10-04

Dean L skrev om Zolle Baleng en del av Mäklarhuset Essingen & Fredhäll
    Zolle var grym under hela processen och levererade verkligen på det han utlovat.
    Rekommenderas varmt! Läs mer
    2018-10-04 Zolle B svarar Dean L
    Tack för feedbacken Dean, uppskattar att du tog dig tid. Hörs vidare gällande köpet av ny bostad, jag håller utkik om något intressant dyker upp. Hörs inför tillträdet också. Allt gott så länge!
  • 2018-08-24

Caroline N skrev om Zolle Baleng en del av Mäklarhuset Essingen & Fredhäll
    Mycket lyhört, tillmötesgående och professionellt bemötande. God förmåga att lyssna och anpassa sin service optimalt. Zolle har en förmåga att skapa lugn, förtroende och tillit. Vi sålde liten tvåa på Stora Essingen mitt i sommar-stiltjen och det gick bra, vi fick det förväntade priset. Andra mäklare tvekade. En enda förveckling i hela processen - vid nyckel överlämnande och fotografering som berodde på ett missförstånd/av oss säljare missad läst email. Skulle anlita Zolle Baleng och Mäklarhuset igen, vid nästa tillfälle! Läs mer
    2018-08-24 Zolle B svarar Caroline N
    Tack för feedbacken Caroline, uppskattar det. Hoppas allt är väl i Spanien. Vi hörs inför tillträdet, hör av dig om du undrar något. Allt gott!
  • 2018-05-04

Marie-Louise A skrev om Jessica Winter en del av Mäklarhuset Essingen & Fredhäll
    Jessica är bra för hon är inte jobbigt "på" som många andra mäklare - lugn och saklig. Läs mer
    Jessica W, Zolle B gillar detta
  • 2018-03-27

Helena W skrev om Zolle Baleng en del av Mäklarhuset Essingen & Fredhäll
    Sålt bostadsrätt med hjälp av Zolle. Professionell och tillmötesgående. Allt mycket bra! Läs mer
  • 2018-03-27

Katarina J skrev om Zolle Baleng en del av Mäklarhuset Essingen & Fredhäll
    Jag har sålt en bostadsrätt via Zolle och upplever Zolle som mycket proffsig och tillgänglig under hela processen. Jag har fått snabba svar på alla frågor och upplever att han har haft ett högt engagemang och överträffat mina förväntningar! Läs mer
  • 2018-03-16

Margareta K skrev om Jessica Winter en del av Mäklarhuset Essingen & Fredhäll
    Proffsig, gjorde väldig positiv intryck på mig. Har mina bästa rekommendationer. Läs mer
    2018-04-12 Jessica W svarar Margareta K
    Tack för orden Margareta, vi hörs av igen när det närmar sig tillträde. :)
    Jessica W, Zolle B gillar detta
  • Linn A

2018-03-13

Linn A skrev om Mäklarhuset Essingen & Fredhäll
    Zolle överträffande mina förväntningar. Han är otroligt professionell och väldigt behjälplig med allt rörande försäljning av min lägenhet. Min försäljning gick jätte snabbt vilket inte var en självklarhet så som marknaden ser ut nu. Detta tror jag berodde på Zolles engagemang, och hans trevliga och proffsiga bemötande. Jag rekommenderar honom varmt! Läs mer
  • 2018-02-21

Joanna L skrev om Zolle Baleng en del av Mäklarhuset Essingen & Fredhäll
    Kan rekommendera Zolle varmt och skulle absolut anlita honom igen! Läs mer
    2018-02-21 Zolle B svarar Joanna L
    Hej Joanna. Stort tack för din feedback. Känns bra att ni uppskattade min insats och tack för förtroendet än en gång. Hälsa Charlie. Allt gott!
  • 2018-02-19

Niko P skrev om Zolle Baleng en del av Mäklarhuset Essingen & Fredhäll
    Zolle gjorde ett kanonjobb med försäljning av vår vindsvåning i Vasastan. Zolle var väldigt aktivt med massor av privata visningar, samtal med köpare osv - gjorde en skillnad för försäljningen. Varmt rekommenderas! Läs mer
    2018-02-21 Zolle B svarar Niko P
    Hej Niko. Tack för din feedback, uppskattar det. Du får hälsa så gott, så hörs vi inför tillträdet. Allt gott så länge!
  • 2017-09-02

Elsa K skrev om Zolle Baleng en del av Mäklarhuset Essingen & Fredhäll
    Fick ett stort förtroende för Zolle direkt vid första mötet, hans bemötande var mkt professionellt. Är väldigt nöjd med hur Zolle skötte försäljningen av min lägenhet. Läs mer
    2017-09-04 Zolle B svarar Elsa K
    Tack för feedbacken Elsa, uppskattar det. Hoppas ni kommer trivas i ert nya boende - hör gärna av er om jag kan bistå er med något. Hörs inför tillträdet, hälsa Jonas och bebis så gott!
  • 2017-08-23

Erik L skrev om Zolle Baleng en del av Mäklarhuset Essingen & Fredhäll
    Zolle var väldigt trevlig, flexibel och professionell i sitt bemötande! Kommer definitivt rekommendera honom som mäklare för mina vänner. Läs mer
    2017-08-23 Zolle B svarar Erik L
    Uppskattar feedbacken Erik, tack! Hoppas du kommer trivas i din nya bostad, hör av dig om du behöver hjälp med något - I am at your service. Allt gott så länge/ Zolle
  • 2017-08-18

Jonatan L skrev om Zolle Baleng en del av Mäklarhuset Essingen & Fredhäll
    Zolle är mycket professionell och kan verkligen sitt yrke. Jag kände mig trygg genom hela försäljningen, han fanns alltid tillgänglig för frågor (dag som kväll) och jag är mycket nöjd med försäljningspriset.

Jag rekommenderar varmt Zolle till den som går i säljtankar i Stockholm. Läs mer
    2017-08-22 Zolle B svarar Jonatan L
    Stort tack för din feedback Jonatan, uppskattar det. All lycka med ert nya boende, känn er välkomna att höra av er om det dyker upp några frågor/ funderingar. Allt gott/ Zolle
  • 2017-06-30

Samuel C skrev om Zolle Baleng en del av Mäklarhuset Essingen & Fredhäll
    Bästa mäklaren i jag använt! Otroligt uppmärksam, engagerad och lyhörd. Älskar service, när man får mer än man förväntar sig. Det får man med Zolle i alla bemärkelser. Verkligen att rekomendera. Läs mer
  • 2017-06-29

Marcus F skrev om Zolle Baleng en del av Mäklarhuset Essingen & Fredhäll
    Fick rekommendation om Zolle från en bekant.
    En extremt professionell och pålitlig mäklare med sinne för detaljer kring försäljning. Kändes helt rätt vid första mötet och timing/utgångspris/upplägg gav ett slutpris som sköt i taket.
    Otroligt nöjd! Läs mer
  • 2017-06-15

Linda S skrev om Zolle Baleng en del av Mäklarhuset Essingen & Fredhäll
    Jag kan verkligen rekommendera Zolle som mäklare.

Jätteduktig och verkligen engagerad! Vi kände oss väldigt trygga och välinformerade under hela proccessen och är mycket nöjda! Läs mer
  • 2017-06-02

Alexandra R skrev om Zolle Baleng en del av Mäklarhuset Essingen & Fredhäll
    Zolle är snabb, effektiv, påläst och proffsig rakt igenom. Det märks tydligt att han har passion för det han gör, en riktig stjärna! Läs mer
    2017-06-02 Zolle B svarar Alexandra R
    Stort tack för din feedback Alexandra! Ett sant nöje att få representera din fina lägenhet. Du är välkommen att höra av dig om du behöver hjälp med något. Allt gott! / Zolle
  • 2017-05-10

Manar R skrev om Jessica Winter en del av Mäklarhuset Essingen & Fredhäll
    Väldigt professionell och ger ett pålitligt och kunnigt intryck. Dessutom väldigt tillmötesgående. Läs mer
    2017-05-11 Jessica W svarar Manar R
    Tack Manar. Övertygad om att du kommer stormtrivas i din nya bostad, den är så fin!
  • 2017-05-08

Stefannie S skrev om Jessica Winter en del av Mäklarhuset Essingen & Fredhäll
    Trevligt bemötande, professionell, skötte hela försäljningsprocsessen galant! Läs mer
    2017-05-11 Jessica W svarar Stefannie S
    Tack för omdömet Stefannie, ett rent nöje att hjälpa er med försäljningen! :)

Finn Malmgrens plan 10, 121 38 Stockholm