Alla kategorier Mäklare Stockholms län Stockholm Södermalm Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Södermalm

Fastighetsbyrån Södermalm

Hornsgatan 166, 117 28 Stockholm — Visa karta

På Södermalm finns det mesta. Allt från historia till ett rikt kulturliv, massor av barer, restauranger, caféer och butiker. Här har du även nära till natur och vatten och utmärkta kommunikationer. Fastighetsbyrån har kontor på Hornsgatan 166, och vi guidar dig gärna till det bästa boendet i ett av Stockholms absolut mest populära områden.

Vi guidar dig bland vackra lägenheter och fina gårdshus här på Söder, och ser till att affären går smidigt till. Vi är affärsmässiga, kunniga och flexibla. Vad du än har för önskemål anpassar vi oss gärna. Varmt välkommen!

Läs vad 1431 kunder tycker om Fastighetsbyrån Södermalm

• Jadranka S

2019-08-21

Jadranka S skrev om Pia-Lotta Svensson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Trevlig och flexibel. Vi har köpt en lägenhet på Hornsgatan. Nöjd Läs mer
    2019-08-21 Pia-lotta S svarar Jadranka S
    Hej Jadranka! Stort tack för din rekomendation. Jag hoppas att ni kommer att trivas i er nya lägenhet. Ni är verkligen rätt ägare av den och jag är övertygad om att ni kommer att förvalta den väl :). Hälsningar Pia-Lotta
  • 2019-08-20

Jennifer C skrev om Pontus Sjödin en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Vi sålde vår etta i Hornstull genom Pontus. Han är påläst, seriös, vänlig och förtroendeingivande.

Vi är mycket nöjda med den hjälp Pontus gav oss och vi kan varmt rekommendera honom. Läs mer
  • 2019-08-19

Jenny P skrev om Cecilia Hjelmér en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Köpte en 1:a av Cecilia och hon var väldigt trevlig och hjälpsam. Det var smidigt och okomplicerat. Helt perfekt! Läs mer
  • 2019-08-17

Sofia G skrev om Sandra Eriksson (fd Bengtsson) en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Vi har köpt nyproduktion på Södermalm. Sandra är en mycket bra mäklare som alltid återkommer om man ringer eller skicka frågor via SMS👍🏼

Kan varmt rekommendera henne till andra! Läs mer
  • 2019-08-14

Marika B skrev om Olivia Raaé en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    kompetent ! Svarar direkt på frågor. Alltid tillgänglig.
    tacka henne från Mig
    Med vänlig hälsning
    marika b lagercrantz Läs mer
  • 2019-08-14

John M skrev om Pia-Lotta Svensson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Mycket trevlig och professionell! Bara goda erfarenheter - ordning och reda :-) Läs mer
    2019-08-15 Pia-lotta S svarar John M
    Hej och tack för er rekommendation! Jag hoppas ni kommer att trivas i er nya lägenhet och stadsdel :). Hälsningar Pia-Lotta
  • Erik O

2019-08-14

Erik O skrev om Cecilia Hjelmér en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Cecilia hjälpte mig sälja min bostad på Södermalm, och jag är extremt nöjd med henne! Väldigt kompetent och driven, lätt och trevlig att ha att göra med. Hon hade väldigt mycket bra input på diverse närliggande områden också, t.ex. styling och dylikt, vilket var väldigt uppskattat för en oerfaren och oinsatt säljare som jag själv. Rekommenderas varmt! Läs mer

Frida B skrev om Olivia Raaé en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Olivia hjälpte oss med köpet av en tvåa på Södermalm. Under hela processen har Olivia visat ett proffesionellt men också ett varmt och genuint ärligt bemötande i alla frågor vi haft :) Det var aldrig några problem att ringa och få svar på de vi undrade.
    Jag skulle själv utan tvekan vilja att Olivia är den som hjälper oss när de i framtiden är dags att sälja! Läs mer

Johan F skrev om Lars Falk en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Köp av en "etta" på Söder.
    Vänligt och sakligt bemött
    Lars levde upp till våra förväntningar
    En mycket positiv upplevelse Läs mer

Bill V skrev om Olivia Raaé en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Jag köpte nyligen en bostadsrätt.
    Olivia var ett riktigt proffs! Läs mer

Aina F skrev om Max Calland en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Köpt lägenhet. Lätt att få kontakt med. Ringer alltid uppkorrekt och vänligt bemötande. Läs mer
  • 2019-08-09

Marlene F skrev om Malin Miura en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Lyhörd o återkommer vid frågor. Läs mer
  • 2019-08-08

Anders L skrev om Jonas Åfors en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Köpare bostadsratt 3 rok. Bra maklare men alldeles for orienterad pa Säljare. Varje bra och serios affar rymmer saljare och kopare. En köpare ar en forutsattning for transaction. Läs mer
    Jonas Åfors gillar detta
  • 2019-08-07

Maria Josefin L skrev om Sofia Ekander en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Sofia var en superbra mäklare, som hjälpte till med försäljningen på alla sätt, var engagerad och tillgänglig för frågor och funderingar. Blev en mycket smidig process! Läs mer

Alice N skrev om Sofia Ekander en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Jag köpte min första egna lägenhet, en etta, med Sofia som mäklare. Tyckte att jag fick ett bra och proffsigt bemötande från början till slut. Jag hade förlorat en annan budgivning på en liknande lägenhet, och då ringde Sofia upp mig för att tipsa om den här innan den låg ute på hemnet. Hon ordnade sedan en privat visning och höll kontakten med mig under hela budgivningen. Som förstagångsköpare kände jag mig trygg genom hela processen, och Sofia var väldigt pedagodisk och förklarade allt noga under kontraktskrivning. På det stora hela är jag supernöjd! Läs mer

Moa J skrev om Max Calland en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Vi köpte en lägenhet av Max. Det fungerade utmärkt! Vi kände oss väl bemötta. Kan varmt rekommendera Max. Läs mer

Borja M skrev om Åsa von Zweigbergk en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Jag köpte lgh genom Åsa. Hon är professionell, mycket kunnig och försäljningen var "smooth". Mycket njöd! Läs mer
  • ANDERS O

2019-08-05

ANDERS O skrev om Pontus Sjödin en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Professionellt och sakligt, med hjärta.
    Kunde området och marknaden där, vilket var en stor fördel.
    Bra kontakt hela tiden.
    Rekommenderas varmt från en supernöjd säljare. Läs mer
  • 2019-08-02

Annsofi V skrev om Lars Falk en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Lars är ödmjuk tydlig och pålitlig, mycket bra att ha att göra med.
    Köpt en 3,5 lgh på ringvägen Läs mer
  • 2019-08-01

Caroline L skrev om Olivia Raaé en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Köpt liten lgh på söder. Mycket trevligt bemötande från mäklaren å mäklarkontoret, tydlig info å bra service under köpprocessen.
    Sätter 4 pga önskan att mäklaren ska ha informerat sig om hur, förberett och öppnat tex gård, tvättstuga mm som tillhör fastigheten. Så att man som kund ska kunna se alla utrymmen under visningstiden. Läs mer
    2019-08-09 Olivia R svarar Caroline L
    Hej Caroline,
    Tack för din reco! Glad att ni känt er trygga med både mig och min assistent.
    Vill också tacka för den konstruktiva kritiken vid visning. Dock brukar vi aldrig öppna de gemensamma utrymmena vid visning pga. respekt för andra boende i huset och stöldrisk i gemensamma utrymmen där vi mäklare inte kan ha uppsyn under visning, så som cykelrum, verkstad osv. Såklart inte gården inräknat.

• 2019-07-31

Fredrik H skrev om Sandra Eriksson (fd Bengtsson) en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Bra bemött och väl förberedd! Läs mer
    Sandra E gillar detta

Daniel K skrev om Sofia Ekander en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Mycket skicklig att med ödmjukhet lägga sig på rätt nivå hos oss som kund. Märktes snabbt att hon förstod vår situation och var mycket proffsig att tillgodo se våra behov. Vi var helt neutrala i våra förväntningar eftersom vi bott väldigt länge i vår lägenhet och visste därför inte vad marknaden hade att erbjuda.Vi upplevde att vi blev bra vägledda i vår lägenhetsaffär! Det kändes från första stund att vi hittade rätt mäklare och alla steg hittills har varit toppen! Läs mer

Clara N skrev om Olivia Raaé en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Har träffat Olivia på en rad visningar innan jag - på hennes inrådan - gick på visningen av den lägenhet som nu är mitt hem. Har mycket att tacka Olivia för med andra ord och skulle själv anlita henne som mäklare vid egen försäljning. Läs mer
    2019-08-09 Olivia R svarar Clara N
    Clara! Vad roligt att läsa, tack för fina ord. Jag ser verkligen fram emot att sälja lägenheten igen när du växt ur den i framtiden. Men innan dess hoppas jag att du kommer trivas bra i lägenheten och dina nya kvarter. Ha det fint!

Secan C skrev om Olivia Raaé en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Helt ok jag har inget mer att säga eller beskriva. Tack för frågan.
    Hälsningar
    Secan Cesko Läs mer
    2019-08-09 Olivia R svarar Secan C
    Hej,
    Vad roligt att du var nöjd med din nya lägenhet, hoppas du kommer trivas bra!

• 2019-07-26

Malin F skrev om Sandra Eriksson (fd Bengtsson) en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Otroligt professionell, alltid tillgänglig, tydlig och uppriktig på ett sätt man önskar att en mäklare är. Vi har både köpt och sålt med hjälp av Sandra och är mycket nöjda! Läs mer
    2019-08-17 Sandra E svarar Malin F
    Vad kul att höra att ni är nöjda, Tack! :)
    Sandra E gillar detta
  • 2019-07-25

Therese K skrev om Sofia Ekander en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Väldigt bra insats. Lyhörd. Skulle verkligen rekommendera Sofia. Läs mer
  • 2019-07-23

Johanna L skrev om Pia-Lotta Svensson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Jag köpte min första egna bostad på Södermalm. Allt gick bra från början till slut och kommunikationen mellan köpare och säljare fungerade superbra. All information var tydlig och fick allt jag behövde. Tack snälla för jättesmidig affär!

Vänligen Johanna Läs mer
    2019-07-23 Pia-lotta S svarar Johanna L
    Hej Johanna! Tack för din rekommendation. Jag hoppas att du kommer att trivas i din första egna bostad :). Hälsningar Pia-Lotta
  • Elin H

2019-07-20

Elin H skrev om Carl-Filip Öster en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Carl-Filip har varit hjälpsam, trevlig och tydlig hela vägen! Läs mer
    2019-07-21 Carl-Filip Ö svarar Elin H
    Tack så jätte mycket Elin, grattis till nya lägenheten!
  • 2019-07-20

Martin S skrev om Lars Falk en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Otroligt proffesionell och förtroendeingivande mäklare. Supernöjd! Läs mer
  • 2019-07-19

Chandra E skrev om Pontus Sjödin en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Pontus är väldigt organiserad och professionell.Vi skulle inte kunna köpa den här lägenheten om det inte hade varit för honom. Vi är extrem nojd .Lycka till i dina kommande karrier och ett stort tack! Läs mer
  • 2019-07-18

Susanna B skrev om Sofia Ekander en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Sålt lägenhet på Södermalm med hjälp av Sofia. Hon har varit väldigt mån om att processen ska gå smidigt till för alla involverade. Sofia har visat på enorm kompetens inom sitt område och som säljare kan jag inte vara mer nöjd. Sofia är även mån om att vårda kundrelation efter avslutad affär. Proffsig, oerhört bra kundbemötande och kommunikativ! Läs mer
  • 2019-07-17

Andrea P skrev om Jonas Åfors en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Jonas is very professional and available at all times, plus very trustworthy and transparent. He made us feel at ease with the process despite we are not very accustomed with the Swedish system.
    Highly recommended. Läs mer
    Jonas Åfors gillar detta
  • 2019-07-17

Pedro G skrev om Evelina Schmekel en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Väldigt trevlig och engagerad person. Läs mer
    2019-08-01 Evelina S svarar Pedro G
    Tack så mycket för din rekommendation Pedro! Jag hoppas att ni trivs i er nya lägenhet och att ni hör av er om det finns något jag kan hjälpa till med i framtiden! Ha en fortsatt fin sommar! /Evelina
  • 2019-07-16

Karin H skrev om Carl-Filip Öster en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Sålde vår lägenhet på Södermalm. Allting fungerade jättebra. Läs mer
    2019-07-17 Carl-Filip Ö svarar Karin H
    Tack så mycket Karin för rekommendationen, hoppas ni får en fin sommar och kommer trivas bra i ert nya boende. Tack för att jag fick hjälpa er med försäljningen!
  • 2019-07-16

Johnny W skrev om Sofia Ekander en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Mycket proffsig med hög servicegrad.
    Strålande glad o väldigt charmig.
    Sofia hjälpte oss att sälja en bostadsrätt på södermalm.
    Vi hade siktet inställt på en nivå som vi med råge överskred.
    Det är min bestämda åsikt att Sofia är en stor del till den mycket lyckade försäljningen.
    Rekomenderar varmt Sofia Ekander. Läs mer
  • 2019-07-15

Anna M skrev om Cecilia Hjelmér en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Trevligt och proffsigt bemötande. Läs mer
  • 2019-07-10

Joshua B skrev om Pontus Sjödin en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Pontus var jättehjälpsam att hjälpa mig att köpa min första bostad. Han var snabbt att svara när jag hade frågor, han var väldigt profesionellt och han hjäpdte mig att förstår alla svenska dokument. Jag rekommender grundligt honom som en maklare. Läs mer
  • 2019-07-08

Nils H skrev om Sofia Ekander en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Det kändes som att Sofia förstod vår situation och formade en strategi efter våra behov. Vi är nöjda. Läs mer
  • 2019-07-06

Eva G skrev om Olivia Raaé en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Olivia hjälpte oss sälja vår 4:a på Heleneborgsgatan. Hon är förtroende ingivande. Effektiv, tillgänglig, proffesionell. Har ett trevligt bemötande. La ner oerhört mycket jobb och fick vår lghet sålt redan innan den var ute på hemnet. Läs mer
    2019-08-09 Olivia R svarar Eva G
    Hej Eva!
    Stort tack för din reco, vad roligt att höra att ni är nöjda med mitt jobb och försäljningsprocessen. Det var ett nöje att få sälja er fina lägenhet!
    Vi ses på frånträdet,
  • 2019-07-05

Hannah J skrev om Lars Falk en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Vi har köpt lägenhet genom Lars och har bara positiva saker att säga! Trevlig, tydlig och professionell och vi fick alltid snabba svar och återkoppling. Vi upplevde honom som flexibel och tillmötesgående under hela processen. Han var också kunnig och påläst om objektet och kunde svara på alla våra frågor på ett bra sätt! Läs mer
  • Carl Ö

2019-07-05

Carl Ö skrev om Lars Falk en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Trevliga, professionella och hjälpsamma! Läs mer
  • 2019-07-04

Rose-Marie Norén A skrev om Sandra Eriksson (fd Bengtsson) en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Min dotter hade kontakten på plats; min man och jag deltog som köpare via fullmakt. Träffade inte Sandra. Läs mer
  • 2019-07-03

Göran J skrev om Dag Jönsson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Köpt lgh genom Dag. Proffsig och alltid snabba svar. Rekommenderas! Läs mer
    2019-07-04 Dag J svarar Göran J
    Tack Göran för smidig affär och för fina ord! Trevlig sommar och varmt välkommen tillbaka!
  • 2019-07-03

Johan H skrev om Thomas Wetterström en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    1,5:a på 15kvm, Södermalm.

En kompetent och driven säljare, rådgivare och mäklare. Thomas engagemang och hängivenhet gjorde att försäljningen blev över förväntningar. Läs mer
    2019-07-03 Thomas W svarar Johan H
    Tack för alla fina ord! Ni var en betydande del i det goda samarbete vi hade, jag hoppas vi ser mer av varandra i framtiden!

Lycka till med allt!
    Thomas W gillar detta

Clara S skrev om Olivia Raaé en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Lätt att samarbeta med Olivia. Trevlig. Professionell. Kan verkligen rekommendera henne som fastighetsmäklare! Läs mer
    2019-07-05 Olivia R svarar Clara S
    Hej Clara! Jag är mycket tacksam för dina rekommendationer. Det var ett nöje att få sälja er fina lägenhet, och tack för ett bra samarbete. Ha nu en skön sommar, vi ses på tillträdet!

• 2019-07-02

Ulrika N skrev om Sandra Eriksson (fd Bengtsson) en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Bra på alla sätt och vis! Professionell, trevlig och tillgänglig. Skulle gärna använda henne för att sälja min bostad någon gång i framtiden (då jag var köpare den här gången)! Läs mer
    2019-07-04 Sandra E svarar Ulrika N
    Tack :) Hoppas du kommer trivas i din nya lägenhet! Trevlig sommar 😁

Rosaria G skrev om Carl-Filip Öster en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Jag har sålt min bostadsrätt lägenhet med Carl-Philip som mäklare.
    Det har varit en smidig och bekväm resa, vilket var för mig viktigt pga mitt krävande arbete.
    Jag uppfattar C-P som lyhörd, professionell, konkret och pålitlig. Man anar en gedigen skola och erfarenhet bakom hans handling... Läs mer
    2019-07-02 Carl-Filip Ö svarar Rosaria G
    Hej Rosaria, tack så mycket för din fina rekommendation. Det värmer att läsa hur du upplevt min tjänst :) Jag vill också tacka dig för att jag fick förmedla din lägenhet, vårt samarbete och din hjälp genom affären. Önskar dig en fin sommar och vi ses till tillträdet!
  • 2019-07-01

Lena J skrev om Dag Jönsson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Jag tycker att Dag var mycket kunnig och allt gick så smidigt som jag absolut inte trodde att det skulle vara, vid försäljning av min lägrnhet.Allt var klart på drygt en vecka från första samtalet till försäljning.Jag är mycket nöjd med samarbetet och är övertygad om att det inte finns någon bättre mäklare än Dag Jönsson.Bra Dag😀 Hälsningar Lena Johansson Läs mer
    2019-07-04 Dag J svarar Lena J
    Stort tack Lena för ett väldigt gott och roligt samarbete hela vägen från start till mål! Jag önskar dig all lycka i nya boendet och en underbar sommar!
  • 2019-06-28

Eva H skrev om Olivia Raaé en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Sålde vår 4:a m h a Olivia. Oerhört professionellt agerande hela vägen! Läs mer
    2019-07-05 Olivia R svarar Eva H
    Hej Eva,
    Ja- visst blev det en smidig affär! Tack för ett bra samarbete och lycka till i bostadsletandet.
    Vi ses på tillträdet,
    Olivia
  • 2019-06-26

Viktor Ö skrev om Cecilia Hjelmér en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Vi köpte vår lägenhet på Södermalm för tre år sedan och mäklare då var Cecilia som vi uppfattade som väldigt proffsig med hög servicenivå. När vi väl skulle sälja samma lägenhet så var valet enkelt. Cecilia fick uppdraget och levererade över förväntningar! Kan inte annat än rekommendera Cecilia. Läs mer
Cecilia Hjelmér
Jonna Sarstedt
Malin Miura
Pia-Lotta Svensson
Olivia Raaé
Lars Falk
Evelina Schmekel
Carl-Filip Öster
Sandra Eriksson (fd Bengtsson)
Dag Jönsson
Åsa von Zweigbergk