Fastighetsbyrån Södermalm

Fastighetsbyrån Södermalm

4.8 / 5 baserat på 2020 omdömen
På Södermalm finns det mesta. Allt från historia till ett rikt kulturliv, massor av barer, restauranger, caféer och butiker. Här har du även nära till natur och vatten och utmärkta kommunikationer. Fastighetsbyrån har kontor på Hornsgatan 166, och vi guidar dig gärna till det bästa boendet i ett av Stockholms absolut mest populära områden.

Vi guidar dig bland vackra lägenheter och fina gårdshus här på Söder, och ser till att affären går smidigt till. Vi är affärsmässiga, kunniga och flexibla. Vad du än har för önskemål anpassar vi oss gärna. Varmt välkommen!

Läs vad 2020 kunder tycker om Fastighetsbyrån Södermalm 2

• sålde sin lägenhet med hjälp av Malin Miura en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    2021-05-13
    Malin har mina allra varmaste rekommendationer!
    Det är andra gången jag anlitar henne och bägge gångerna har hon överträffat alla förväntningarna med råge. Vid båda mina försäljningar har Malin slagit prisrekord. Hon är alltid tillgänglig, återkopplar snabbt och gör att man känner sig trygg genom hela processen.
    Vill du ha en mäklare i absolut världsklass så är Malin definitivt det rätta valet!
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Pontus Sjödin en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    2021-05-11
    Pontus har levt upp till mina höga förväntningar både som köpare och säljare. Med en strategisk process och återkoppling i världsklass tog Pontus mig igenom bostadsaffären.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Pia-Lotta Svensson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    • Sofia
    2021-05-10
    Vi hade gått på flera visningar där Pia-Lotta var mäklare så när det var dags att sälja vår egen lägenhet var hon det självklara valet. Hon sålde vår mini-trea på Södermalm och jobbade kanonbra med att nå ut med den till rätt målgrupp. Hon är tydlig i sin dialog, mycket trevlig och proffsig. Vi kommer alla gånger att anlita Pia-Lotta om vi säljer en lägenhet i Stockholm igen.
    Jag tackar ödmjukt för er fina rekommendation :) Att arbeta långsiktigt med mina kundrelationer har alltid varit viktigt för mig och det gläder mig att ni uppskattade mitt arbete. Varma hälsningar från Pia-Lotta Pia-Lotta Svensson
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Carl-Filip Öster en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    2021-05-10
    Det som kännetecknar Carl-Filip som mäklare är att han är mycket duktig i det han gör och tar sitt jobb på stort allvar.

Det är viktigt att man känner sig trygg i en försäljnings- & köpsprocess. Carl-Filip har en naturlig förmåga att skapa tillit hos människor vilket inger en känsla av trygghet. Han är duktig på försäljning och tydlig i sin kommunikation. Under hela processen hade vi en tätt kontakt och han har informerat mig om var enda liten förändring i processen via mail, SMS och samtal. Han var professionell och trevlig men också personligt då jag kände som att jag pratade med en pålitlig bekant eller vän.

Jag rekommenderar starkt att du väljer Carl-Filip som mäklare.
    Tack Erdal för din fina rekommendation och att ni är nöjda med min tjänst, det var ömsesidigt att få hjälpa er och jag tackar för det. Önskar er all lycka till och att vi hörs igen! Carl-Filip Öster
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Dag Jönsson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    2021-05-10
    Med Dag vid rodret sålde vi vår älskade mini-tvåa i Hornstull efter förhandsvisning. Han skötte allt snabbt och smidigt och visade ett stort engagemang och personligt bemötande. Kommer absolut rekommendera Dag vidare. Vi är så nöjda!
    2021-05-10
    Proffsig, smidig, kommer rekommendera till samtliga.
  • Anna J
    2021-05-10
    Väldigt hjälpsam, svarar transparent på alla frågor och ser till att man som köpare hittar sitt drömobjekt. Cecilia är lite som en "matchmaker" mellan säljare och köpare och är duktig på att hitta den ideala matchningen. Jag köpte en lägenhet i hjärtat av södermalm tillsammans med min sambo och det kändes som att både vi och säljaren var nöjda med affären. Vi fick det vi sökte efter utan att hamna i mitten av en hetsig och stressig budgivning och säljaren fick även det han hade efterfrågat.

Vi är riktigt nöjda med denna smidiga affär och kommer stortrivas i vår nya lägenhet på söder.
    2021-05-09
    Vi kände direkt att vi fick ett stort förtroende för Pia-Lotta och hon var proffsig, kunnig och trevlig genom hela processen. Rekommenderar alla att engagera Pia-Lotta!
    2021-05-09
    Detta är andra gången vi anlitar Carl-Filip Öster för att sälja en lägenhet. Båda gångerna har han gjort det med stor professionalitet, vänlighet och smidighet. Carl-Filip är trevlig, kompetent och engagerad. Jag skulle gärna anlita honom nästa gång jag säljer lägenhet också.
    Stort tack Mats, blir jätteglad av att höra det. Tack för att jag fått hjälpa er med två försäljningar och hoppas vi hörs framåt när det blir dags igen. Carl-Filip Öster
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Cecilia Hjelmér en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    2021-05-08
    Cecilia var professionell och inlyssnande. Rekommenderar henne!
    2021-05-07
    Pia-Lotta sålde vår lägenhet nyligen. Tydlig kommunikation, enkel och bra att ha att göra med!
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Sofia Ekander en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    2021-05-07
    Sofia har varit superbra att jobba med, hon har hjälpt till i alla steg vid mitt köp. jag är jättenöjd!
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Sofia Ekander en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    2021-05-06
    Sofia är en väldig kunnig, trevlig och ambitiös mäklare som jag varmt kan rekommendera. Det var viktigt för mig att hitta en mäklare jag kan känna mig trygg med och som kan guida mig igenom processen då det var första gången jag sålde en lägenhet - och det levde Sofia upp till. Hon var noga med att vi hade samma förväntningar och en transparens dialog. Jag fick min lägenhet såld till ett pris överförväntan och det blev ett rekord i föreningen. Det är Sofias förtjänst - som gjorde det där lilla extra, och jag upplevde att hon minst var lika tillgänglig, trevlig och professionell mot budgivarna som hon var till mig.
    2021-05-06
    I have sold my apartment in Södermalm, Stockholm, with Sofia. The experience has been excellent from start to end. Sofia is very kind, accurate, informative. She is available to provide key information (even twice, when I didn't understand in the first place) and promptly look for additional information needed. She performs her tasks efficiently and with a positive attitude and a smile on her face. Her recommendations and work allowed to conclude the transaction in an optimal way, according to my expectations. Highly recommended!
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Max Calland en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    2021-05-05
    Sålt bostadsrätt. Bra kommunikation med Max och han höll oss bra underrättad genom hela säljprocessen
    2021-05-04
    Sofia är superproffsig och det kändes tryggt att ha henne som mäklare när jag skulle sälja min etta på Södermalm. Sofia är mycket trevlig och har stenkoll på allting. Jag skulle absolut rekommendera att anlita Sofia.
    2021-05-04
    Sålde vår 3:a på Södermalm genom Malin. Malin var bra på att ge råd genom hela processen och mycket bra på att hålla oss som säljare informerade. Vi upplevde att hon gjorde allt hon kunde för att försäljningen skulle gå så bra som möjligt. Att med kort varsel ordna en extravisning var inget problem. Vi skulle gärna anlita Malin igen!
    2021-05-04
    Professionell, ordning och reda och lätt att ha och göra med.
    2021-05-04
    Återigen ar Pia-Lotta överträffat våra förväntningar. På ett proffsigt och kunnigt sätt genomförde hon försäljningen av vår älskade lägenhet. Skulle inte anlita någon annan.
    Så roligt att få arbeta med er för tredje gången! Jag uppskattar verkligen att ni har återkommit till mig varje gång det blivit aktuellt med en flytt. Varma hälsningar Pia-Lotta Pia-Lotta Svensson
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Sandra Eriksson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    • Sofia
    2021-05-04
    Jag har sålt Brf på Katarina Bangata 67A.
    Sandra är professionell och trevlig! Tydlig i sin information.
    Det fanns en förväntan om ett bra pris då marknaden var mycket het över årsskiftet. Vid påsk då annons kom ut sjönk trycket under en period och jag kan känna att jag kanske hade behövt lite uppbackning i att ha is i magen då marknaden hämtade sig rätt snabbt igen. Men som sagt i övrigt ett mycket trevlig och kommunikativ och lösningsinriktad.

/Ewa
    Tack för din Reco :) Och snyggt jobbat med fix inför både fotografering och visningar! Marknaden är alltid nyckfull och i dessa tider även svår för oss att förstå sig på. Hoppas att du ändå är nöjd med att allt blev klart och att priset blev i nivå med marknaden. Kul att höra att du uppskattade kommunikationen och vår kontakt genom affären. Sandra Eriksson
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Carl-Filip Öster en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    2021-05-04
    Jag har köpt en lägenhet i Hornstull. Mäklaren Carl-Filip hade ett proffsigt men också en vänligt bemötande. Han var tydlig och gjorde processen smidig. Det kändes tryggt att ha Carl-Filip som mäklare mellan mig och säljaren.

Mina förväntningar från en mäklare är att hen är tydlig, ärlig och gör processen smidig för alla parter. Carl-Filip uppfyllde alla de kraven.
    Tack Sheila, mycket ödmjuk att läsa din rekommendation. Stort stort tack! Hoppas allt känns bra med lägenheten och grattis igen! Carl-Filip Öster
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Pia-Lotta Svensson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    2021-05-04
    Kan varmt rekommendera Pia-Lotta Svensson.
    Vi har köpt en lägenhet på Södermalm.
    Pia-Lotta är proffsig och man känner sig trygg och väldigt trevligt bemött.
    Tack för er fina rekommendation! Jag hoppas Martin kommer att trivas bra i lägenheten :). Allt gott! Hälsar Pia-Lotta Pia-Lotta Svensson
  • Karin Anneli J
    skrev om Pontus Sjödin en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    2021-05-03
    Pontus Sjödin, Fastighetsbyrån Södermalm. Tack för proffsig, enkel och smidig process med hög kvalitet och trovärdighet, när vi köpte bostadsrätt på Södermalm. Kändes extra tryggt att det fanns både personligt engagemang likväl som väl utvecklat digitalt supportsystem - det blev ett extra plus i kanten för oss som bor i Skåne till vardags. Mvh Annelie
    2021-05-03
    Malin var både proffsig, trygg och tillmötesgående, något vi verkligen uppskattade som förstasäljare av vår tvåa vid Mariatorget. Hela processen från start till mål var väldigt smidig. Vi hade en god kommunikation och kunde alltid förvänta oss snabba och kompetenta svar på våra funderingar men även ett genuint intresse för försäljningen. Vi är supernöjda med vår försäljning och Malins hjälp och hoppas att få möjligheten att samarbeta igen i framtiden!
    • Hammarby Sjöstad
    2021-05-01
    Sandra hjälpte mig att sälja min 1:a i Hammarby Sjöstad.
    Jag fick stort företeende från start och hon är engagerad, kunnig och ett tryggt stöd vid en försäljning. Sandra lägger ner mycket tid och engagemang och fanns tillgänglig innan, under och efter försäljningen.

Jag är supernöjd och rekommenderar!
    Tack Elin, vad roligt att höra och tack för rekommendationen :) Vi ses snart! Sandra Eriksson
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Cecilia Hjelmér en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    • Mariatorget
    2021-05-01
    Sålt min lägenhet och är väldigt nöjd med min mäklare Cecilia Hjelmér. Hon har hjälpt till på alla sätt och alltid snabbt återkopplat om jag haft frågor. Är mycket nöjd med försälningen.
    2021-04-28
    Jag har fått hjälp att sälja min lägenhet på Södermalm. Utan Dag hade det inte gått så snabbt och lätt. Han ordnade privat visning för VIP kunder och lägenheten såldes snabbt. Dag är också generös med sin kunskap, jag fick massor med tips vad jag skulle göra för att lägenheten skulle se inbjudande ut. Det kändes tryggt. Hela resan från första mötet till avtalsskrivning kändes lättsam och trevlig! Ring honom om du vill köpa eller sälja!
    Hej Gunilla! Stort tack för ett väldigt trevligt samarbete från start till mål! Tack även för fina ord från dig, gör mig väldigt glad! Jag önskar dig all lycka i nya boendet, det kommer bli kanon! Ta hand om dig och välkommen tillbaka! Dag Jönsson
    2021-04-28
    Dag överträffade både våra och sina egna förväntningar när han sålde vår lägenhet.
    Vi träffade honom först när vi letade lägenhet att köpa och vi tyckte han var så trevlig så vi valde att anlita honom vid vår försäljning. Han var verkligen superbra, enkel och smidig att ha att göra med. Svarade på sms och telefon inom rimlig tid och hade konkreta tips på hur vi skulle fixa till vår lägenhet. Han var peppad och engagerad och vid själva budgivningen kändes det som att han gav allt. En toppenmäklare helt enkelt!
    Stort tack för ett mycket trevligt samarbete som genererade en riktigt bra försäljning! Kul att ni tog er tiden att fixa med lägenheten innan så den blev så fin som den blev. Det gav resultat! Tack även för era fina ord, väldigt tacksam! Hoppas ni ska trivas perfekt i ert nya boende! Varmt välkomna tillbaka när ni önskar min hjälp igen. Dag Jönsson
  • skrev om Sofia Ekander en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    2021-04-25
    Superproffsig och trevlig genomgående under hela processen med en fantastisk lokalkännedom av söder. Har även tagit sig tiden att bolla idéer kring nästa köp, vilket är väldigt hjälpsamt och uppskattat. Vi kan varmt rekommendera Sofia om man ska sälja lägenhet.
    2021-04-23
    Jag är grymt imponerad av Dags mäklarinsats!

Dag är mäklaren som gör det "lilla extra" oavsett om det gäller att klämma in extra visningar inför/efter ordinarie eller att ta de där sista telefonsamtalen sent på kvällen som kan visa sig vara avgörande för att få till en bra försäljning. Jag vet vem jag ringer nästa gång det blir dags för försäljning!
    Stort tack Viktor för ett mycket bra samarbete och för er grymma styling som gav resultat! Övertygad om att ni kommer göra er nya lägenhet minst lika fin! Tack även för fina ord, gör mig riktigt glad! Varmt välkomna tillbaka när det är dags nästa gång! Dag Jönsson
    2021-04-22
    Malin hjälpte oss att sälja vår lägenhet i höstas. Hon var professionell, trevlig och hjälpsam under hela processen.
    2021-04-21
    Vi anlitade Cecilia för att sälja vår lägenhet på Södermalm. Hon var proffsig och samtidigt med ett personligt och vänligt bemötande, vilket uppskattades eftersom vi var nya på bostadsaffärer. Vi gjorde en smidig affär och fick ett bra pris, utan budgivning eller tidsstress. Cecilia var lyhörd, förstående och effektiv i hela processen, även när vi var knepiga med timing och annat. Efter vår försäljning var hon även delvis aktiv i vårt eget köp, där hon ordnade en privatvisning av en lägenhet hon tyckte skulle passa perfekt för oss (och det gjorde den, men i slutändan valde vi en annan).

5/5 would hire again!
    2021-04-19
    En extremt duktig mäklare som fick mig att känna mig trygg med försäljning från det första mötet hela vägen till avslut. Hon förstod verkligen mina behov som säljare och gjorde sitt yttersta för att att möta dem. Snäll, ärlig och kunnig - allt man vill ha i en mäklare!
    2021-04-14
    Dag är mycket trevlig, kunnig och effektiv och vi kan varmt rekommendera honom som mäklare! Vi är väldigt nöjda med samarbete vi har haft med Dag (som alltid varit tillgänglig för våra frågor), och resultatet av försäljningen av vår 2a på Södermalm.
    Stort grattis till en fin försäljning och tack för mycket bra samarbete och fina ord! Jag önskar er all lycka med nya boendet och varmt välkomna tillbaka när ni önskar min hjälp nästa gång! Dag Jönsson
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Evelina Lundberg en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    2021-04-14
    Evelina sålde min etta i Hornstull på tre dagar, utan stylning, visning och fotografering. Hon var effektiv, strategisk och drivande i säljandet av min lägenhet! Och även väldigt trevlig att jobba med. Rekommenderar starkt.
    Tusen, tusen tack för de fina orden! Evelina Lundberg
    2021-04-12
    Pontus sålde min tvåa där vi hade som mål att slå det tidigare prisrekordet på adressen, vilket vi också gjorde! Pontus har en tydlig metod och ordning och reda samt ett bra hantverk i att skapa budgivningar.
    2021-04-11
    Jag kan varmt rekommendera Sofia till alla som skall sälja sin lägenhet på Södermalm. Proffsig, kunnig och alltid tillgänglig för frågor - stora som små. Det kändes extra tryggt då jag sålde för första gången så hon hjälpte och guidade genom hela processen, och satte dessutom helt rätt förväntningar.
  • CLARA C
    skrev om Pontus Sjödin en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    2021-04-10
    Pontus är inte den vanlige mäklaren som kör sitt eget race. Han är oerhört lyhörd, prisvärd och mycket ärlig. Under hela försäljningsprocessen är han uppriktig, både gentemot säljare och köpare. Vid kontraktskrivningstillfället berättar han tydligt om ens rättigheter och skyldigheter. Ytterligare en god egenskap som Pontus besitter är att han är lugn. Att han dessutom tar ut en lägre procentsats än den mäklare som jag anlitade tidigare känns bra för plånboken.

Det här är alltså andra gången jag anlitar en mäklare och han är den fjärde mäklaren som jag har ett nära samarbete med. Det gör att jag har flera mäklare att jämföra med och jag kan därför se några utvecklingsområden.

Tips till Pontus: Dra dig inte för att ge mer feedback/ kritisera/ ha koll på/ha fler ideer/kring säljarens inredning. Titta på detaljerna, det gynnar också försäljningen till allas fördel. Jag vet inte om arbetsbördan skiljer sig åt jämfört med år 2013 då jag sålde en lägenhet. Jag vet heller inte om arbetsbördan skiljer sig mellan olika fastighetsmäklare. Den mäklaren jag anlitade då 2013 gav jag 5 stjärnor, hon var dyr, men oerhört skicklig och noggrann, hon hade millimeter koll och gav järnet 24/7. Det jag känner att jag har saknat är lite extra tid och feedback efter varje visning. Pontus jag vet att din tid har varit mycket knapp mellan en visning och nästa, men det hade varit fint om du hade haft lite mer tid till att ge feedback efter fotning/visning. Istället för att säga att allt är bra, tänk direkt: Vad kan förbättras? Vad sa de som besökte visningen? Jag råder dig också: Var noggrann när du skriver dina beskrivningar. Tänk på meningsbyggnad och ordval. Studera andra mäklares texter, låna lite vokabulär här och där så att allt inte bara blir ”härligt”; en nyanserad text eller unik text kan locka potentiella köpare mer än du tror. Jag jämför då textmässigt med den säljaren som sålde samma lägenhet till mig.

Tänk vilken pers det har varit. Vi har bott i kappsäck i över ett år och du har arbetat i motvind i ett helt år. Du har fått kämpa hårt dels pga Coronatider och dels för att jag inte ville förlora för mycket kapital i jämförelse med när jag köpte. Bra att du är så oerhört envis Pontus och inte ger upp! Efter varje fall reste du dig upp som om inget hänt och fortsätter kämpa. Efter flera visningar rodde vi tillslut skutan i land!
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Max Calland en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    2021-04-07
    Vi köpte vår lägenhet på Södermalm med Max som mäklare. Vi blev trevligt bemötta från start och hade bra kontakt under hela processen. Max var väldigt lätt att sammarbeta med, han känns professionell och erfaren som mäklare. Vi är supernöjda!
    2021-04-07
    Snabb och effektiv. Seriös och professionell inställning.
    Tack Ulf! Stort tack till er för att jag fick hjälpa er med försäljningen. Carl-Filip Öster
    2021-04-05
    Max hjälpte oss att köpa vår dröm sekelskiftslägenhet på Hornstull.

Från första kontakt till sista kontakt har Max varit fenomenal och han lyckades inge det absolut viktigaste i en affär, tillit och förtroende.

Max var ledig den dagen vi ville köpa lägenheten men han tog sig ändå tiden att visa lägenhet och lösa alla praktikaliteter, och hans service-mindness låg ute i fingerspetsarna.

Vi kan varmt rekommendera Max vid köp eller sälj av lägenhet!

Med vänlig hälsning,
    Hanna
    • Mariatorget
    2021-04-03
    Bra dialog med fastighetsförmedlaren. Hans ”förhandlingar” med oss kändes rättvisa. Vi gjorde en deal om visst belopp och procent över en given nivå - gynnade oss och förmedlaren.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Rebecca Gullersbo en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    2021-04-02
    Sålt en 4;a.
    Lugnt och informativ.
    Hon kom in med en försiktig och positiv inställning.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Pontus Sjödin en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    2021-04-01
    personlig service, flexibel och väldigt professionell

tack
    2021-03-31
    Sofia hjälpte mig och min flickvän att köpa vår första lägenhet. Hon var väldigt trevlig i bemötande och duktigt på att ta hand om oss som köpare.
    • Hammarby Sjöstad
    2021-03-30
    Carl-Filip var trevlig och tillmötesgående i alla sammanhang. Engagerad mäklare med snabb återkoppling varje gång.
    Tack så mycket Josefine, grattis till er fina lägenhet! Carl-Filip Öster
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Malin Miura en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    2021-03-30
    Proffsigt bemötande, tillgänglig och bra service vid köp av en lägenhet.
    Jag tycker att Malin levde upp till alla förväntningar som jag hade innan köpet av lägenenhet, och mer därtill.
  • Johan N
    2021-03-29
    Sofia har gjort en snabb och effektiv försäljning av vår dotters bostad på Södermalm i Stockholm!
    Priset blev dessutom så bra vi hade hoppats!
    2021-03-29
    Lars har hjälpt oss att både köpa och sälja lägenhet .
    Duktig och hjälpsam och är ett mycket bra stöd från början till avslut .
    Rekommenderar verkligen Lars på Fastighetsbyrån om man ska sälja.
    Fredrik W
    2021-03-26
    Lars Falk är en professionell och trevlig mäklare som jag är jätteglad att jag anlitade i samband med att jag sålde min etta.
    Tack Therese och tack för ett gott samarbete! Hoppas ni snart hittar en ny fin lägenhet./ Lars Lars Falk