Alla kategorier Mäklare Stockholms län Stockholm Södermalm Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Södermalm

Fastighetsbyrån Södermalm

Hornsgatan 166, 117 28 Stockholm — Visa karta

På Södermalm finns det mesta. Allt från historia till ett rikt kulturliv, massor av barer, restauranger, caféer och butiker. Här har du även nära till natur och vatten och utmärkta kommunikationer. Fastighetsbyrån har kontor på Hornsgatan 166, och vi guidar dig gärna till det bästa boendet i ett av Stockholms absolut mest populära områden.

Vi guidar dig bland vackra lägenheter och fina gårdshus här på Söder, och ser till att affären går smidigt till. Vi är affärsmässiga, kunniga och flexibla. Vad du än har för önskemål anpassar vi oss gärna. Varmt välkommen!

Läs vad 1018 kunder tycker om Fastighetsbyrån Södermalm

• Jimmie E
    Jimmie E skrev om Daniel Davidov en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Mycket trevlig, engagerad och driftig mäklare. Vi sålde våran lägenhet under en period då marknaden var skakig så vi hade en långvarig kontakt med Daniel. Han var lätt att få tag på, positiv och tänkte kreativt kring försäljningsprocessen. Fastighetsbyrån anlitar också en fotograf som tar väldigt bra och fina bilder. Jättenöjda! Läs mer
    2018-02-19 Daniel D svarar Jimmie E
    Tack så jätte mycket för ert fina omdöme. Det var superroligt att samarbeta med er och jag är helt säker på att ni kommer trivas hur bra som helst i ert nya drömhem :)!
  • Lars B
    Lars B skrev om Fastighetsbyrån Södermalm
    Synnerligen bra hittills. (Affären ej avslutad pga fördröjd hantering av berörd myndighet ) Läs mer
  • Anna G
    Anna G skrev om Åsa von Zweigbergk en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Vi använde Åsa när vi sålde vår lägenhet på Södermalm. Trots att bostadspriserna i Stockholm har varit lägre än normalt så lyckades Åsa fixa ett toppenpris till oss! Åsa är kunnig, noggrann och mycket professionell. Rekommenderas! Läs mer
    2018-02-16 Åsa v svarar Anna G
    Tack Anna, Det var kul och väldigt smidigt att bistå er i försäljningen trots att ni befann er i en helt annan tidszon.
    Allt gott! Vänliga hälsningar Åsa von Zweigbergk
  • Petra F
    Petra F skrev om Sandra Eriksson (fd Bengtsson) en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Vi är mycket nöjda med Sandra som mäklare, hennes kompetens och noggrannhet gjorde att vi kände oss trygga genom hela försäljningsprocessen trots en turbulent bostadsmarknad. Dessutom är hon trevlig och omtänksam. /Petra Läs mer
  • Ann-marie J
    Ann-marie J skrev om Sandra Eriksson (fd Bengtsson) en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Sandra Eriksson på Fastighetsbyrån Södermalm, har hjälpt mig att sälja min lägenhet. Hon har gjort ett mycket bra arbete, är kunnig och tillmötesgående och jag kan rekommendera henne varmt om man har funderingar på att sälja sin lägenhet! Läs mer
  • Fredrik J
    Fredrik J skrev om Sandra Eriksson (fd Bengtsson) en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Tillmötesgående, trevlig, professionell. Dock ej överrens vad gällde eventuell fuktskademätning efter kontraktskrivning, kunde varit mer behjälplig på den punkten.

I övrigt inga anmärkningar. Läs mer
  • Susanne H
    Susanne H skrev om Sandra Eriksson (fd Bengtsson) en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Trevligt bemötande.
    Lite sämre med att vara på plats i tid bägge gångerna vi var där och skulle skriva. Läs mer
  • Anna E
    Anna E skrev om Sandra Eriksson (fd Bengtsson) en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Sandra är kunnig och erfaren. Hon är realistisk i sina bedömningar. Hon följer upp alla eventuella köpare. Hon kommunicerade väldigt bra med mig som säljare. Det var skönt att inte sväva i ovisshet. Läs mer
  • Jarl G
    Jarl G skrev om Cecilia Hjelmér en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Tycker Cecilia var toppen, enkel att prata med och tydlig med vad som förväntades. Som att ha en kompis som mäklare, helt toppen. Läs mer
  • 76 JA EL AB R
    76 JA EL AB R skrev om Jonna Sarstedt en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    En riktig supermäklare med relevant och korrekt information.
    Hon hjälpte mig och min fru att sälja vår lägenhet snabbt och med stor vilja. Stort tack Jonna från Robert och Helena Läs mer
  • Christer F
    Christer F skrev om Cecilia Hjelmér en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    C har överträffat mina förväntningar med ett ambitiöst och strukturerat arbetssätt
    Hon har dessutom ett trevligt och behagligt sätt som inger förtroende Läs mer
  • Alexandra S
    Alexandra S skrev om Evelina Schmekel en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Evelina har varit fantastisk i sitt bemötande under hela processen. Hon är proffsig, trevlig och har hållit mg väl uppdaterad i alla steg vilket jag uppskattar. Jag rekomenderar varmt Evelina till andra. Läs mer
  • Minna N
    Minna N skrev om Dag Jönsson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Jag träffade Dan första gången på en visning och fick ett fint första intryck, varför jag senare anlitade honom för min egen försäljning. Dag är lugn, trevlig och lagom säljig. Han jobbar hårt när det behövs och har en mer tillbakalutad profil när det behövs. Sammantaget skulle jag säga att Dag ger ett seriöst och professionellt intryck, och hela min bostadsaffär gick smidigt och jag är mycket nöjd. Läs mer
    2018-01-23 Dag J svarar Minna N
    Tack för väldigt fina ord Minna! Jag ser fram emot ett nytt samarbete i framtiden och önskar dig stort lycka till i din nya bostad!
  • Lis F
    Lis F skrev om Evelina Schmekel en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Evelina mötta alla våra förväntningar och lite till. Allt har fungerat väldigt smidigt från start till mål. Rekommenderar Evelina starkt som mäklare vid ev försäljning. Läs mer
  • Jonathan L
    Jonathan L skrev om Dag Jönsson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Dag gjorde ett mycket gott jobb och intryck. Hans sociala förmåga och tillgänglighet var utöver det vanliga samtidigt som han hade mycket god kännedom om marknaden och min bostads potential.

Jag skulle sammanfatta Dag som en - säljande & övertygande person med analytisk förmåga och kompetens inom sitt område Läs mer
    2018-01-25 Dag J svarar Jonathan L
    Stort Tack för väldigt fina rader om mig, det värmer! Tack till dig för väldigt bra samarbete och stort lycka till med nya boendet! Välkommen tillbaka!
  • Peter H
    Peter H skrev om Fastighetsbyrån Södermalm
    Vår mäklare har ansträngt sig och arbetat mycket hårt för försäljningen i ett ovanligt ogynnsamt läge. Han har varit saklig, transparent och noggrann och trevlig att ha att göra med.. Läs mer
  • Ulf E
    Ulf E skrev om Dag Jönsson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Dag var mycket professionell, ambitiös, engagerad och hjälpsam från start till mål. Hela processen gick otroligt smidigt och med utmärkt resultat. Kan starkt rekommendera Dag och kommer själv kontakta honom igen vid nästa tillfälle. Läs mer
    2018-01-16 Dag J svarar Ulf E
    Stort Tack för fina ord och ett bra samarbete Ulf, önskar dig lycka till med din nya lägenhet och på återseende!
  • Madeleine M
    Madeleine M skrev om Daniel Davidov en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Jätteduktig mäklare, hur nöjd som helst! Bra kommunikation och fick bra betalt. Läs mer
  • Elias E
    Elias E skrev om Cecilia Hjelmér en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Med Cecilia kan man vara helt trygg med att man har den bästa tänkbara mäklaren: kunnig, tydlig, kommunikativ, tillgänglig, positiv, snabb. Läs mer
  • Dimitris A
    Dimitris A skrev om Malin Miura en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Superproffsig och supertrevlig. Malin har varit ett stort stöd varje gång vi sålt bostad. Läs mer
  • Elisabeth C
    Elisabeth C skrev om Dag Jönsson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Mycket kunnig och seriös vilket gör att du känner dig trygg som säljare och litar på Dag. Läs mer
    2018-01-17 Dag J svarar Elisabeth C
    Tack för fina vitsord och för härligt samarbete! Lycka till med nya bostaden och välkommen tillbaka!
  • Birgitta B
    Birgitta B skrev om Fastighetsbyrån Södermalm
    Mycket nöjd med bemötandet och resultatet Läs mer
  • Magnus V
    Magnus V skrev om Dag Jönsson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Dag är en mycket duktig, noggrann mäklare som jag varmt kan rekommendera. Läs mer
    2018-01-25 Dag J svarar Magnus V
    Stort Tack Magnus för väldigt bra samarbete samt fina ord, varmt välkommen tillbaka!
  • Jan L
    Jan L skrev om Åsa von Zweigbergk en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Mycket bra generellt. Lätt att nå under processen. Bra information och service orienterad trots hon fick ersätta en annan mäklare på kort varsel. Läs mer
    2017-11-20 Åsa v svarar Jan L
    Hej Jan,
    Stort tack för din fina rekommendation. Jag är glad att du blev nöjd med försäljningen.
    Önskar dig all lycka i ditt nya boende.
  • Marianne L
    Marianne L skrev om Åsa von Zweigbergk en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Professionellt bemötande . Trevligt att vara kund hos er. Åsa von Zweigbergk är en kunnig och erfaren mäklare. Läs mer
    2017-11-17 Åsa v svarar Marianne L
    Hej Marianne,
    Och tack för de fina orden. Det har varit ett nöje att få hjälpa dig.
    Ha ett fortsatt gott år, så ses vi nästa!!!
  • Ronny F
    Ronny F skrev om Åsa von Zweigbergk en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Åsa var tydlig och rak och återkopplade enligt de samtal vi hade. Läs mer
    2017-11-16 Åsa v svarar Ronny F
    Hej Ronny,
    Stort tack för din fina rekommendation. Jag hoppas att du kommer att trivas bra i din nya bostad. Då vi inte ses på tillträdet får jag passa på att önska dig allt gott!
  • Loth H
    Loth H skrev om Åsa von Zweigbergk en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Åsa är mycket professionell, kunnig och kommunikativ. Det har varit enkelt, smidigt och känts tryggt att köpa mitt nya hem med henne som mäklare. Läs mer
    2017-11-16 Åsa v svarar Loth H
    Hej Loth,
    Åh tack för dina fina respons. Jag hoppas att du kommer att stormtrivas i din nya bostad. Bästa hälsningar Åsa von Zweigbergk
  • Peter E
    Peter E skrev om Cecilia Hjelmér en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Fantastisk kompetent duktig och trevlig. Ordentlig, noggrann och föredämlig på alla sätt. Omdömet gemensamt för oss båda som ägde brf.
    Peter Ekelund
    Blir gärna referens om der behövs. Läs mer
  • Paul W
    Paul W skrev om Pia-Lotta Svensson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Mycket professionell, kunnig och kommunikativ. Läs mer
    2017-11-13 Pia-lotta S svarar Paul W
    Tack Paul för din Reco! Jag hoppas du kommer att trivas i din nya lägenhet. Hälsningar Pia-Lotta
  • Martin S
    Martin S skrev om Dag Jönsson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Dag var väldigt engagerad från början till slut och hjälpte till med allt möjligt som inte direkt hade med försäljningen att göra, utan några klagomål. Han har ett trevligt sätt och såg till att hålla oss uppdaterade hela tiden. Vi har sålt lägenheter flera gånger i Stockholm och Dag Jönsson är den bästa mäklaren vi haft. Läs mer
    2017-11-13 Dag J svarar Martin S
    Stort Tack Martin för dessa varma ord och för förtroendet att förmedla er lägenhet! Varmt välkomna tillbaka när det blir dax igen!
  • Helena Ö
    Helena Ö skrev om Fastighetsbyrån Södermalm
    Jag kan varmt rekommendera Fastighetsbyrån Södermalm och var väldigt nöjd med mäklaren
    Åsa Zweiberg. Läs mer
  • Mikael N
    Mikael N skrev om Olivia Raaé en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Jag har både köpt och sålt med Olivia och har bara gott att säga. Hon sålde min lägenhet på en EXTREMT trög marknad till ett mycket tillfredställande pris. Skulle inte tveka att anlita henne igen eller rekommendera henne till vänner och bekanta. Läs mer
  • Cecilia S
    Cecilia S skrev om Cecilia Hjelmér en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Cecilia är kunnig, professionell, engagerad och effektiv. Återkopplar snabbt och är tillgänglig. Som säljare kände jag mig mycket trygg med henne som mäklare och rekommenderar henne varmt. Läs mer
  • Ylva E
    Ylva E skrev om Fastighetsbyrån Södermalm
    Bra bemötande. Lätt att prata med. Engagerad. Lätt att komma i kontakt med. Läs mer
  • Cecilia N
    Cecilia N skrev om Lars Falk en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Lars Falk har på en skakig bostadsmarknad visat ihärdighet och genom sin erfarenhet och proffsighet klarat av att genomföra ett gott arbete. Han är lugn och metodisk, positiv och realistisk. Vi är så tacksamma att just han ”höll oss i handen” genom vårt livs största affär. Bostadsmarknaden kan kännas som en djungel och man behöver en bra guide för att hitta bästa vägen fram. Lars är en sådan guide. Man kan lita på honom. Och man kommer hem. Läs mer
  • Elin K
    Elin K skrev om Evelina Schmekel en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Otroligt trevlig, kunnig, tillmötesgående och enkel att kommunicera med! Kan varmt rekommendera! Läs mer
    2017-10-23 Evelina S svarar Elin K
    Hej Elin,
    Tack snälla för dina varma ord! Jag hoppas att du kommer trivas bra i nya lägenheten och ser framemot att få höra lite om den på tillträdet!
  • Emma B
    Emma B skrev om Evelina Schmekel en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Jättebra, hjälpsam och härlig. Läs mer
    2017-10-23 Evelina S svarar Emma B
    Tack så mycket för de fina orden, det gläder mig! Vi ses på tillträdet!
  • Helena N
    Helena N skrev om Evelina Schmekel en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Evelina var mycket professionell i sitt bemotande, och var arlig vad galler informationen om marknaden. Hon tog sig tid till att analysera marknaden for att ge utforlig och tillforlitlig information. Hon var valdigt engagerad for att sakerstalla att jag som saljare var nojd med forsaljningsprocessen. Läs mer
    2017-10-23 Evelina S svarar Helena N
    Tack så mycket för din rekommendation, Helena! Det gläder mig att du är nöjd med kommunikationen och jag är även glad för att jag fick förtroendet att hjälpa er med försäljningen. Vi ses på tillträdet!
  • Alejandro G
    Alejandro G skrev om Evelina Schmekel en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Dr har varit väldigt professionell och framförallt riktig bra med att få oss känna oss trygga genom att meddela oss allt och ha en bra och ärlig kommunikation. Jag skulle definitiv rekommendera henne. Läs mer
    2017-10-19 Evelina S svarar Alejandro G
    Hej Alejandro,
    Tack snälla för din rekommendation! Det gläder mig att ni upplevt mitt arbete på det sätt som du beskriver. Tack så mycket för ett gott samarbete!
  • Mathilda H
    Mathilda H skrev om Cecilia Hjelmér en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Cecilia är en lugn och seriös mäklare med gedigen kunskap inom sitt område. Hon visar även på ett stort intresse för både säljare och köpare vilket gör att affären känns trygg. Hon jobbar hårt och mycket och är snabb med återkoppling. Strukturerad. Glad. Ambitiös.

Mathilda Hornstull Läs mer
  • Helena Ö
    Helena Ö skrev om Åsa von Zweigbergk en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Jag kan varmt rekommendera
    Åsa Zweibergk. Hon är oerhört proffsig, positiv och trevlig. Mycket engagerad och jag kände mig trygg att ha anlitat henne till försäljningen av min bostad. Hon var alltid tiigänglig på mobilen även sent på kvällarna. Hon får högsta betyg av mig./ Helena Läs mer
    2017-10-16 Åsa v svarar Helena Ö
    Hej Helena,
    Stort tack för din fina rekommendation. Så kul att få ha hjälpt dig med detta.
    Önskar dig all lycka och hoppas du kommer att trivas i din nya bostad.
    Hörs och ses igen vid tillträdet.
  • Lisa M
    Lisa M skrev om Evelina Schmekel en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Evelina var väldigt trevlig och tillmötesgående under vår kontakt. Min lägenhet såldes före visning till ett pris som faktiskt översteg min förväntan. Jag kan varmt rekommendera Evelina till andra personer som går i säljtankar. Läs mer
    2017-10-19 Evelina S svarar Lisa M
    Lisa, tack så hemskt mycket för din fina rekommendation! Jag är så glad att du är nöjd med försäljningen och hoppas att ni kommer trivas bra i nya lägenheten. Vi ses på tillträdet!
  • Monica S
    Monica S skrev om Cecilia Hjelmér en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Mycket kompetent och hårt arbetande mäklare. Gav kontinuerligt info om objektet i säljkedjan.
    Vi kan varmt rekommendera henne och Fastighetsbyrån som mäklarfirma! Läs mer
    Cecilia H gillar detta
  • Karin L
    Karin L skrev om Dag Jönsson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Trevlig, proffesionell och trovärdig. Läs mer
    2017-11-10 Dag J svarar Karin L
    Tack så mycket för dina fina ord Karin!
  • Lars O
    Lars O skrev om Olivia Raaé en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Jag är lite missnöjd med mäklarens sätt att driva upp priset på den bostad vi köpte, trots att ingen annan budgivare fanns. Läs mer
    2017-10-13 Olivia R svarar Lars O
    Hej Lars,
    Tack för dina ärliga ord. Ingen försäljning är den andra lik, dock är det allt som oftast väldigt känsligt för både köpare och säljare! Jag hoppas att ni kommer trivas bra, och tack för förtroendet gällande försäljningen av er lägenhet.
  • Karin A
    Karin A skrev om Olivia Raaé en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Olivia var duktig och hanterade min stress på ett utmärkt sätt. Resultatet blev att min lägenhet blev såld för ett mycket bra pris till nöjda köpare. Läs mer
    2017-10-13 Olivia R svarar Karin A
    Hej Karin. Det är inte lätt att vara säljare på en hetsig marknad med tvära vändningar! Jag tyckte att du löste det utmärkt och jag är glad för vårt samarbete! Tack för förtroendet, vi ses på tillträdet.
    Olivia
  • Veronika R
    Veronika R skrev om Olivia Raaé en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Vi köpte en lägenhet som Olivia Raaé förmedlade. Hon kunde ge oss snabba svar på frågor vi hade och gav oss en positiv och trygg upplevelse av köpprocessen. Vi valde därför att låta henne sälja vår lägenhet också, vilket hon skötte snabbt och smidigt efter våra önskemål! Läs mer
    2017-10-13 Olivia R svarar Veronika R
    Hej Veronika,
    Vad glad jag blir att läsa detta. Tack för förtroendet. Det var väldigt roligt att få hjälpa till med försäljningen av er fina lägenhet, verkligen en pärla!
    Vi ses på tillträdet, så hoppas jag att ni kommer trivas bra i er nya lägenhet!
  • Nora L
    Nora L skrev om Olivia Raaé en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Strålande bemötande. Snabb och tydlig respons. Det är ju en märklig och ganska sårbar situation en är i när en ska köpa lägenhet, kändes som Olivia blandade tydlighet med mänsklighet på väldigt bra sätt. Byggde tillit snabbt. Läs mer
    2017-10-13 Olivia R svarar Nora L
    Hej Nora!
    Vad roligt det är att det blev ni som köpte, och så bra att ni kommer få stora balkonger!
    Vi ses på tillträdet, tack för din fina reco!
  • Tobias L
    Tobias L skrev om Olivia Raaé en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Det gör verkligen ont att behöva skriva detta. Under förhandlingarna hade jag en offert som var 13.000 kr billigare från en konkurrerande mäklarfirma. Olivia fick mig att känna att det skulle vara värt den marginalen att jobba med henne istället. Dels pga nätverk och för att hennes firma är mycket mer seriös och bara jobbar med ett objekt åt gången. Trotts allt detta så upplevde jag inte att jag fick den service jag ville ha, så fort jag hade skrivit på kontraktet så upplevde jag att hon tog avstånd. När själva budgivningen var igång lyckades Olivia skicka ut ett felaktigt bud på mitt objekt som skulle ut på ett annat objekt, hon visade även en annan lägenhet mellan min första och andra visning. Det fick mig att känna mig väldigt sekundär. Jag ångrar idag att jag anlitade Olivia och Fastighetsbyrån Södermalm, ett misstag jag inte kommer att göra igen. Hade mycket hellre blivit ignorerad för 13.000 mindre. Utöver detta så är Olivia en jättehärlig person, social och trevlig på alla sätt och vis. Synd att det blev såhär. Läs mer
    2017-10-13 Olivia R svarar Tobias L
    Hej Tobias,
    Jag är glad att vi fick reda ut vart det gick snett. Inte roligt att höra att du upplevt dessa känslorna under säljprocessen, men såklart tar jag med mig kritiken vidare i mitt jobb.
    Hoppas ni kommer trivas i den nya lägenheten, så ses vi på tillträdet!
  • Charlotte M
    Charlotte M skrev om Olivia Raaé en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Tillmötesgående och flexibel. Känns professionell och är tydlig! Läs mer
    2017-10-13 Olivia R svarar Charlotte M
    Hej Charlotte,
    Tack för recon! Hoppas ni kommer trivas bra i lägenheten, den är grym! Och terassen...
    Hoppas vi hörs och ses i framtiden,
    OIivia

Hornsgatan 166, 117 28 Stockholm