Fastighetsbyrån Södermalm

Hornsgatan 166, 117 28 Stockholm — Visa karta

På Södermalm finns det mesta. Allt från historia till ett rikt kulturliv, massor av barer, restauranger, caféer och butiker. Här har du även nära till natur och vatten och utmärkta kommunikationer. Fastighetsbyrån har kontor på Hornsgatan 166, och vi guidar dig gärna till det bästa boendet i ett av Stockholms absolut mest populära områden.

Vi guidar dig bland vackra lägenheter och fina gårdshus här på Söder, och ser till att affären går smidigt till. Vi är affärsmässiga, kunniga och flexibla. Vad du än har för önskemål anpassar vi oss gärna. Varmt välkommen!

Läs vad 1526 kunder tycker om Fastighetsbyrån Södermalm

• 2019-10-15

Ann H skrev om Lars Falk en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Sålt bostadsrätt i Gamla Stan. Vi har både köpt den och nu sålt den med hjälp av Lars. Mycket bra bemötande, och de förväntningar vi hade uppnåddes. Läs mer

Emelie K skrev om Sofia Ekander en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Sofia var ytterst effektiv och driven vid försäljningen av vår lägenhet. Lättillgänglig och jordnära genom hela processen. Läs mer
  • Karin Helena G

2019-10-14

Karin Helena G skrev om Pontus Sjödin en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Jag har köpt en bostadsrätt på Tideliusgränd. Tycker Pontus agerat proffsigt o förtroende ingivande o varit mycket tillmötesgående o ambiös . Är mycket nöjd med honom som mäklare o kan rekommendera honom varmt till andra. Läs mer

Ida W skrev om Evelina Schmekel en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Sålt lägenhet.
    Mycket bra bemötande, proffsig!
    Informativt och tillgänglig när man behöver. Överlag mycket nöjd. Läs mer

Adam C skrev om Sofia Ekander en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Levererade över förväntningarna innan, under och efter försäljningen! Läs mer
    2019-10-14 Sofia E svarar Adam C
    Hej Adam och Emelie!
    Tack för er fina rekommendation, det värmer mycket! Önskar er all lycka till med ert nya, men innan dess ses vi på tillträdet. Allt gott, Sofia

Erik K skrev om Olivia Raaé en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Superbra bemötande, engagemang och drivkraft. Flexibel och förstående. Rekommenderar! Läs mer
  • Johan K

2019-10-13

Johan K skrev om Olivia Raaé en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Vi hade vår lägenhet ute som kommande under en tid och när det väl var dags såldes lägenheten samma dag genom kontakter Olivia samlat på sig. Vi behövde inte ens lägga ut den på hemnet eller ha öppen visning. Olivia var alltid nåbar och allt gick väldigt smidigt. Läs mer
  • 2019-10-13

Lotti E skrev om Pia-Lotta Svensson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Pia-Lotta sålde vår bostadsrätt på Södermalm.
    Vi blev bemötta proffsigt, förtroendegivande, personligt och med stor förståelse för just vår situation.

Vi hoppades på att få stöd i både vår egen försäljning och vårt köp, och det kändes det verkligen som att vi fick. Pia-Lotta tog sig tid att prata och diskutera.

Vi kan med värme rekommendera Pia-Lotta som mäklare, det gjorde vår affär tryggare, smidigare och mycket trevligare än vad vi kunnat hoppas på med tanke på all oro och stress som är inblandat i en bostadsaffär. Läs mer
  • 2019-10-13

Robert S skrev om Malin Miura en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Malin sålde min lägenhet vid Mariatorget.
    Hon var mycket proffsig och trevlig under hela processen och jag kan varmt rekommendera henne! Har även köpt lägenhet av Malin tidigare och var även då mycket nöjd. Läs mer
  • 2019-10-11

Boel S skrev om Cecilia Hjelmér en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Cecilia gjorde sitt bäst under hela processen och jag är väldigt nöjd med resultatet. Jag rekommenderar gärna Cecilia till andra som vill sälja sin bostad. Läs mer
  • 2019-10-11

Ambjörn V skrev om Pia-Lotta Svensson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Vi fick hjälp att sälja vår lägenhet. superproffsigt och trevligt bemötande!
    Vi blev väl informerade under hela tiden från att vi bestämde oss för att sälja till dess affären var klar. Kan varmt rekommendera Pia-Lotta Läs mer
    2019-10-11 Pia-lotta S svarar Ambjörn V
    Tack Ambjörn för rekommendationen! Det har varit ett nöje att få samarbeta med er under hela resan. Nu följer en ny spännande tid för er :). Hälsningar Pia-Lotta
  • 2019-10-10

Anna H skrev om Olivia Raaé en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Sålde med hjälp av Olivia som la upp en tydlig strategi och plan för försäljningen och fick professionellt, trevligt bemötande rakt igenom samt en lyckad försäljning. Kunde inte varit mer nöjd. Läs mer

Ingrid E skrev om Max Calland en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Max var mycket trevlig och hjälpsam! Ordnade extra visning på en lite krånglig tid och hjälpte till att förhandla så båda parter fick ge och ta. Läs mer

Karin H skrev om Jonas Åfors en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Köpte en 4 rumslägenhet på drakenbergsgatan. Proffsig och väldigt trevlig mäklare! Läs mer

Martin K skrev om Evelina Schmekel en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Evelina är en fantastiskt duktig mäklare och vi kan rekommendera henne 100 %. Hon är därtill en mycket trevlig och vänlig person som det är lätt att arbeta med. Läs mer

Sara M skrev om Sofia Ekander en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Köpt 2:a på Södermalm.
    Bra bemötande och trygg affär. Läs mer
    2019-10-14 Sofia E svarar Sara M
    Tack Sara! Önskar dig stort lycka till i din nya fina lägenhet, vi hörs framåt! Ha en fin höst!
    Sofia
  • 2019-10-04

Alexander David Ö skrev om Sofia Ekander en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Väldigt professionellt och trevligt bemötande. Läs mer
  • 2019-10-04

Björn H skrev om Olivia Raaé en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Jag sålde min mini-tvåa med Olivia och har sedan första stund känt mig oerhört trygg som säljare med henne som mäklare. Med bra känsla för marknaden, ett transparent förhållningssätt och realistiska prisförväntningar hanterade Olivia denna försäljningen på ett mycket bra sätt. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • Anders A

2019-10-03

Anders A skrev om Malin Miura en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Malin hjälpte mig vid försäljningen av min tvåa på Södermalm. Hon var oerhört proffsig och fick mig att känna mig trygg från första mötet tills försäljningen var avslutad. Under processen kommunicerade hon bra och tydligt om vad som hände och i slutändan var jag väldigt nöjd med priset jag fick för lägenheten. Rekommenderas varmt. Läs mer

Peter Göran H skrev om Sofia Ekander en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Sofia var mäklare för bostaden vi köpte på Södermalm i Stockholm. Hon var väldigt tillgänglig, trevlig och tillmötesgående genom hela processen. Vi fann dialogen med Sofia mycket tillfredsställande och vi kände oss trygga att köpa genom henne. Läs mer

Maja L skrev om Sofia Ekander en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Jag har köpt min första bostadsrätt och hade till hjälp Sofia Ekander. Redan från första stund har hon bemött mig väldigt väl, mycket proffsig men ändå så kändes allt genuint. Hon har varit duktig på att återkoppla efter kontraktsskrivning bara för att höra hur allt känns efter och har varit mycket noggrann med att gå igenom allt, då det var min första gång. Mycket bra! Sofia är verkligen en mäklare jag kommer kontakta när det är dags att sälja eller köpa igen. Läs mer

Jon M skrev om Cecilia Hjelmér en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Cecilia var mycket professionell genom hela affären och hade bra koll på detaljer. Hon skötte dialogen mellan mig och köpare på ett ypperligt sätt, det märktes att hon hade mycket erfarenhet. Helt klart 5/5! Läs mer

Anna-Lena S skrev om Cecilia Hjelmér en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Jag har sålt min lägenhet på Heleneborgsgatan med hjälp av Cecilia som blev ett samarbete i över två år. Alltid tillgänglig, alltid full av snabba lösningar och idéer och alltid trevlig! Läs mer
  • Milad R

2019-10-01

Milad R skrev om Max Calland en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Försäljning av en 2:a i Hornstull:

Max är en 12 poängare!

Han har varit helt fantastisk att samarbeta med genom hela processen, från ett första möte, till fotografering och slutligen till kontraktsskrivning.

Han är mycket lyhörd och väldigt hjälpsam.
    Han svarar på alla funderingar man har och han finns tillgänglig jämt.

Max är väldigt driven och ambitiös som person, men ödmjuk och inte jobbigt "säljig".

Jag upplevde honom som behjälplig både för mig som säljare, men även för köpare som t.ex. inte kunde komma just på visningen, som då fick egna visningar. För att alla ska bli nöjda.

Dessutom är Max väldigt kunnig och insatt på området, eftersom han bor och jobbar där.
    Och han har ett brett nätverk och ett stort spekulantregister.

Jag kände mig fullständigt uppdaterad genom hela processen och jag kan tänka mig att anlita honom igen vilken dag som helst.

//MR Läs mer

Nina Ö skrev om Sofia Ekander en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Trevligt, påläst och kunnig. Kan varmt rekommendera Sofia! Läs mer

Lucas B skrev om Sofia Ekander en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Väldigt närvarande och personlig under hela processen. Andra mäklare upplever jag ofta har tankarna på annat ställe och känns mer som säljare, men Sofia har varit väldigt hjälpsam och professionell! Läs mer

Paulina Julia S skrev om Evelina Schmekel en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Det räcker egentligen med ett enda ord: Wow! Vi är så imponerade av Evelina. Från vårt första möte när hon presenterade upplägget med Fastighetsbyrån till att vår lägenhet såldes till ett rekordpris. Hennes stora engagemang, och vilja att göra det där extra för att just vår lägenhet skulle upplevas så speciell som möjligt, spelade en stor roll för vår försäljning. Hennes sätt att bemöta både oss som säljare, och spekulanterna på vår lägenhet, var oerhört professionellt, varmt och engagerat. Vi hade inte kunnat önska oss en bättre mäklare och kan rekommendera Evelina till alla som vill samarbeta med en mäklare i världsklass. Läs mer

Helena E skrev om Malin Miura en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Vi har både köpt och sålt med Malin. Med sitt lugn och kompetens skapar hon en otrolig trygghet i en annars stressfull situation när man gör sin livs största affär. Läs mer

Lisa H skrev om Jonas Åfors en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Jonas var grym som mäklare, lugn och trygg. Han var tydlig och hjälpsam med allt. Han var grym helt enkelt! Läs mer

Björn Urban E skrev om Sofia Ekander en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Sofia var en riktig supermäklare under hela processen av köpet av vår fina lägenhet på Södermalm. Läs mer

Daniel D skrev om Cecilia Hjelmér en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Snabb och smidig affär till rekordpris i föreningen. Cecilia är en väldigt duktig säljare, och det är inte av en slump som jag valde henne. Tack igen :) Läs mer
    Cecilia H gillar detta
  • Linda S

2019-09-30

Linda S skrev om Åsa von Zweigbergk en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Toppenmäklare verkligen. Väldigt engagerad! Läs mer
    2019-09-30 Åsa v svarar Linda S
    Hej Linda,

Tack snälla för din fina rekommendation. Det värmer!!! :)
    Mvh Åsa von Zweigbergk
    Åsa v gillar detta
  • 2019-09-29

Ursula L skrev om Jonas Åfors en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Jonas är toppen! Verkligen en mäklare som gör det lilla extra och som är så service minded. Läs mer
  • 2019-09-28

Oskar L skrev om Jonas Åfors en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Jonas hjälpte oss att sälja vår bostadsrätt på Södermalm. Från första stund visade Jonas servicevilja, proaktivitet och hög initiativförmåga. Genom att använda styrkan av hans stora spekulantregister så hittade han tidigt en köpare som möjliggjorde för en snabb och smidig process. Vi fick hela tiden återkoppling under processen, även när det inte fanns nyheter, något som gjorde att vi upplevde uppskattade mycket och gav en trygg försäljningsprocess. Nästa gång vi säljer eller ska köpa boende så kommer vi kontakta Jonas Åfors. Läs mer
  • Arne J

2019-09-27

Arne J skrev om Lars Falk en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Problemfritt köp av bostadsrätt på söder, bra kommunikation och återkoppling. Läs mer
  • 2019-09-26

Clara A skrev om Jonas Åfors en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Super! Bra kommunikation och fint samarbete! Läs mer
  • 2019-09-25

Jonas W skrev om Cecilia Hjelmér en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Sålt: En etta på Bergsundsgatan på Södermalm.

Cecilia gav oss ett väldigt bra bemötande och var mycket professionell hela vägen från planering, styling, foto och visning till kontraktskrivande. Vi kan verkligen rekommendera Cecilia, hon var toppen! Läs mer
    Cecilia H gillar detta
  • 2019-09-25

Anna B skrev om Pia-Lotta Svensson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Pia-Lotta är skicklig och proffsig i alla lägen. Vi har anlitat henne tidigare och även denna gång har allt fungerat alldeles utmärkt. Vi är så nöjda med allt - från bemötande, tydlighet, rådgivning, praktiska aspekter av säljprocess och affären. Vi rekommenderar henne varmt. Läs mer
    2019-09-27 Pia-lotta S svarar Anna B
    Tack Anna! Det värmer mitt hjärta att ni återigen är nöjda med mitt arbete. Även ni har jobbat fantastiskt under den tidspress som ni har haft. Vänliga hälsningar Pia-Lotta

Ulf N skrev om Pontus Sjödin en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Bra på att hålla kontakt, snabb försäljning. Flitig och arbetsam. Läs mer

Inga K skrev om Pontus Sjödin en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Mycket trevlig, kompetent, tydlig och hjälpsam när jag sålde min bostadsrätt.
    Uppfyllde allt jag önskade av en mäklare Läs mer

Anette R skrev om Pontus Sjödin en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Har sålt min trerumslägenhet, Norra Hammarbyhamnen.

Pontus har skött sitt uppdrag på ett trevligt och korrekt
    sätt.

Tycker att Pontus förklarade hur försäljningen skulle gå
    till pedagogiskt.

Försäljningen gick mycket fortare och lättare än jag hade
    trott. Anette Ronen Läs mer
  • 2019-09-23

Alice F skrev om Pia-Lotta Svensson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    2019-09-27 Pia-lotta S svarar Alice F
    Tack för din rekommendation Alice!
  • 2019-09-22

Stina S skrev om Lars Falk en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Sålt en 2:a på söder. Kändes tryggt och enkelt, fick ett väldigt bra pris. Läs mer
  • 2019-09-21

Torbjörn R skrev om Pontus Sjödin en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Väldigt bra och engagerad mäklare. Läs mer
  • 2019-09-20

Tommy B skrev om Pontus Sjödin en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Vi sålde en lägenhet på Tideliusgränd med förlust. Det kändes tråkigt, men det är ju inte Pontus fel förstås.
    Nu tror man på stigande priser enl. ny statistik att priserna steg i augusti.
    Pontus gjorde vad han kunde tror vi och han bemötte oss väldigt väl hela tiden. Läs mer
  • 2019-09-20

Suh-Ung U skrev om Olivia Raaé en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Vi sålde vår lägenhet med Olivias hjälp. Trots en vikande marknad under 2017 och 2018 kämpade Olivia på och vi lyckades sälja trots fallande bopriser och överutbud. Olivia var strukturerad och arbetade målmedvetet vilket uppskattades. Läs mer
    2019-10-01 Olivia R svarar Suh-Ung U
    Hej Suh-Ung! Tack för din reco efter er försäljning. Det gläder mig att ni var nöjda, och att försäljningen gick så pass bra som den gjorde. Jag hoppas att ni trivs bra i huset!

//Olivia
    Olivia R gillar detta
  • Sverker N

2019-09-19

Sverker N skrev om Lars Falk en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Jag har sålt en liten lägenhet på Södermalm i Stockholm. Fick en bra värdering och löpande uppföljning av värdet under flera år. När det var dags för försäljning fungerade allt med god ordning, även om jag tyckte att utgångspriset sattes lågt. Visningar (annonserade och extra) sköttes bra liksom budgivningen och slutpriset hamnade väldigt rätt. Helt nöjd. Läs mer
  • 2019-09-19

Sara M skrev om Olivia Raaé en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Jag sålde min bostad via Olivia. Redan första besöket fick jag sådant otroligt förtroende. Hon är kommunikativ, ödmjuk och super engagerad i sitt jobb:)
    Jag skulle säga:
    Södermalms bästa mäklare! Läs mer
    2019-10-01 Olivia R svarar Sara M
    Tack snälla Sara! Det var superroligt att få sälja din fina lägenhet, tack för förtroendet. Jag blir glad att du är nöjd med mitt jobb! Ha det fint, så ses vi om någon månad!

//Olivia
    Olivia R gillar detta
  • 2019-09-19

Petter H skrev om Evelina Schmekel en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Engagerad utöver det vanliga. Lugn och erfaren när det känns osäkert eller hettar till. Kommunicerar kontinuerligt och bra. Imponerande mäklare. Mycket nöjda! Läs mer
    2019-09-25 Evelina S svarar Petter H
    Hej Petter! Tack snälla för er varma rekommendation! Det har varit så roligt att få hjälpa er med er fantastiska lägenhet och vi har verkligen haft ett gott samarbete. Det glädjer mig att ni är nöjda med mitt arbete och slutresultatet.
    Vi ses på tillträdet och hörs säkert innan dess!
    /Evelina
  • 2019-09-18

MONICA H skrev om Åsa von Zweigbergk en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Vi valde med omsorg för att hitta mäklaren för våran lägenhet. Åsa stack verkligen ut! Hon var påläst, kunnig och mycket professionell. Vi kunde inte ha gjort ett bättre val. Åsa levererade ett rekordpris på en riktigt tuff marknad. Vi kommer att rekommendera henne till alla våra vänner och bekanta! Läs mer
    2019-09-19 Åsa v svarar MONICA H
    Hej Monica,

Tack snälla för er fina rekommendation.
    Jag hoppas att ni trivs toppen och att vi hörs och ses igen i framtiden!

Mvh Åsa von Zweigbergk
Pia-Lotta Svensson
Olivia Raaé
Lars Falk
Evelina Schmekel
Sandra Eriksson (fd Bengtsson)
Carl-Filip Öster
Dag Jönsson