Fastighetsbyrån Södermalm

Fastighetsbyrån Södermalm

På Södermalm finns det mesta. Allt från historia till ett rikt kulturliv, massor av barer, restauranger, caféer och butiker. Här har du även nära till natur och vatten och utmärkta kommunikationer. Fastighetsbyrån har kontor på Hornsgatan 166, och vi guidar dig gärna till det bästa boendet i ett av Stockholms absolut mest populära områden.

Vi guidar dig bland vackra lägenheter och fina gårdshus här på Söder, och ser till att affären går smidigt till. Vi är affärsmässiga, kunniga och flexibla. Vad du än har för önskemål anpassar vi oss gärna. Varmt välkommen!

Läs vad 2371 kunder tycker om Fastighetsbyrån Södermalm 2

• köpte sin lägenhet med hjälp av Pontus Sjödin en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    2022-01-17
    Pontus is a great guy who listens and advise in a great manner! I had great experience working with him and would recommend again!
  • skrev om Rebecca Gullersbo en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    2022-01-16
    Rebbecca är snabb, noggrann och proffsig. Hjälpsam och alltid positiv. Rekommenderar henne varmt.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Pontus Sjödin en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    2022-01-16
    Rekommenderar varmt Pontus! Alla förväntningar jag hade blev överträffade och lite till.
    2022-01-14
    Toppenmäklare! Var transparent under hela köpprocessen och svarade snabbt på frågor och funderingar som dök upp.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Dag Jönsson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    2022-01-14
    Trevlig, hjälpsam och tillgänglig! Rekommenderas!
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Ioana Monciu Amores en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    2022-01-14
    Trevlig och rak och snabb på att besvara frågor, jag har inga klagomål alls
    2022-01-14
    Med kvalitet och snabbhet! Trevlig. Proffsig, kunnig. Toppen, jobbar gärna igen.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Sofia Ekander en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    2022-01-05
    I'm very glad that Sofia became my broker and helped me to get my very first apartment in life and my first real home in Sweden as a foreigner. Sofia is enthusiastic about her work, very patient with all the questions and she provided professional knowledge for every details.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Evelina Lundberg en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    2021-12-22
    Evelina har ett fantastiskt bemötande och har under processen och budgivningen skött allt proffsigt och snabbt trots en massiv och ibland lätt kaotisk budgivning. Det som gör att hon inte får högsta betyg är att det känns som om intresset avtog lite för snabbt när affären var slutförd, förmodligen på grund av hög belastning och nya affärer som låg i pipeline. Ett lite snyggare ihopknytande av säcken hade gett högsta betyg.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Dag Jönsson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Konkret
    Höll exakt vad han lovade. Inge flum eller översälj utan proffsig och lagom pådrivande
    Grattis Lena till en bra försäljning och tack för dina ord! Önskar fina kommande helger och varmt välkommen tillbaka när jag kan hjälpa till igen! Bästa / Dag Dag Jönsson
    2021-12-14
    Jag varmt rekommenderar Dag som mäklare.
    Dag på ett professionellt och personligt sätt varit hjälp i sälj och köpprocessen .
    Kommer anlita honom i mina nästkommande köp.
    Stort grattis till en bra försäljning och grattis till en bra lägenhet Monika! Ta hand om dig nu i juletider och gott nytt år så ses vi nästa år igen! Bästa / Dag Dag Jönsson
    2021-12-14
    Dag är en mäklare som leverar över dina förväntningar, han har hjälp mig både att köpa och sälja lägenheter. Jag har aldrig träffat någon mäklare innan som kämpar lika hårt för att tillgodose sina kunders behov. Dag är en stjärna och rekommenderas starkt av mig!
    Stort grattis till en fin försäljning Emil! Tack för dina fina ord, det värmer verkligen! Ta hand om er nu så ses vi snart igen! Bästa / Dag Dag Jönsson
    • Reimersholme
    2021-12-13
    Vi var nöjda med Dag hela vägen! Bemötandet, tips och råd, arbetsinsatsen och slutresultatet. Rekommenderar honom varmt!
    Stort grattis Rasmus till en bra försäljning! Tack för mycket trevligt samarbete och för fina ord! Hoppas ni ska trivas kanonfint i ert nya boende. Ta hand om er och varmt välkomna tillbaka. Bästa / Dag Dag Jönsson
    2021-12-13
    Proffsigt med glimten i ögat.
    Bra bemötande, lugn, bra information.
    Jag har känt mig trygg i hela affären
    Stort grattis till en fin lägenhet! Hoppas sonen kommer trivas fint där. Tack för fina ord och nu önskar jag er fina helger och ett gott slut på 2021! Ta hand om er. Bästa / Dag Dag Jönsson
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Carl-Filip Öster en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    2021-12-13
    Kortfattat väldigt professionell och vi har känt oss mycket trygga hela vägen.
    Tack Pia, så kul att ha er som köpare och stort Grattis till en väldigt fin lägenhet! Carl-Filip Öster
    2021-12-11
    Evelinas bemötande var varmt, personligt och professionellt. Hon gick utöver det som rimligen kan förväntas för att hjälpa oss till det, för oss, perfekta boendet.
    2021-12-11
    Hej,
    Utan Evelina hade vi aldrig hittat vårt blivande hem. Hon var lyhörd för våra behov och skötte processen underhand med stor professionalitet, tydlighet och transparens. TACK!
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Sandra Eriksson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    2021-12-10
    Sandra är den varmaste, trevligaste och mest genuina mäklare som jag har träffat. Skulle definitivt rekommendera henne!
    Tack snälla Sara :) Och tack för förtroendet att få hjälpa er med försäljningen och ett riktigt bra samarbete! Önskar er en fin ledighet så ses vi igen snart! Sandra Eriksson
    2021-12-10
    Trevligt bemötande. Saklig. Hade svar på mina frågor. Proffesionell.
    • Mariaberget
    2021-12-08
    Oerhört engagerad och strukturerad. Tydlig information om objekt och villkor samt oerhört professionellt genomförd budgivning. Tillvatog säljarens perspektiv, såväl mina som köpare. Kände mig väl omhändertagen genom hela processen.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Evelina Lundberg en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    • Mariaberget
    2021-12-08
    HON ÄR BARA BÄST ALLT VAR PERFEKT HOPPAS ATT JAG FÅR ANLITA HENNE NÅGON MERA GÅNG BRA JOBBAT PERFEKT GENOMFÖRD FÖRSÄLJNING ALLT FRÅN STYLING FOTO ANNONSER GOD JUL MÅ BÄST HÄLSNINGAR MICKE VI HÖRS OCH SYNS BRA KÄMPAT ALLIHOPA
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Ioana Monciu Amores en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    2021-12-08
    Utmärkt mäklare som helt klart överträffade våra förväntningar. Trevlig, service minded & väldigt målfokuserad från start till mål. Precis vad man behöver hos en mäklare för en lyckad försäljning.

Vi rekommenderar Ioana starkt! Samt skulle vi sälja en bostad i hennes närområde igen, kommer vi självklart kontakta just henne.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Pia-Lotta Svensson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    2021-12-07
    Pia-Lotta är en riktigt stjärna och ytterst professionell.
    Tack Tove för den fina rekommendationen! Jag uppskattade verkligen vårt samarbete och allt ert engagemang. Hälsningar Pia-Lotta Pia-Lotta Svensson
    2021-12-06
    Professionell, trevlig, tillmötesgående!
    Stort grattis till ett bra köp! Tror och hoppas att ni kommer trivas fint där! Tack för fina ord Julia!
    Ta hand om er och gott slut på 2021 önskar jag nu! Bästa / Dag
    Dag Jönsson
    2021-12-06
    Det har gått över förväntan. Snabbt och smidigt affär blev det och på en prisnivå.
  • Anna K
    köpte sin lägenhet med hjälp av Dag Jönsson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    2021-12-05
    Trevligt och engagerat bemötande från visning till tillträde, och alltid tillgänglig för frågor. Ett betydelsefullt stöd under alla steg kort sagt, och jag ger mina varmaste rekommendationer.
    Stort grattis till en fin lägenhet! Hoppas och tror att ni kommer trivas kanonbra! Tack för fina ord och varmt välkomna tillbaka när jag kan hjälpa till i framtiden om det så gäller er själva eller vänner och bekanta. Gott slut på 2021 och ta väl hand om er! Bästa / Dag Dag Jönsson
    2021-12-05
    Dag är trevlig och lyhörd, samt levererade långt över våra förväntningar. Rekommenderas!
    Hej Emil! Stort grattis till ett fint köp på en bra adress! Tror ni kommer få till lägenheten jättefint! Gott slut på 2021 och varmt välkomna tillbaka! Bästa / Dag Dag Jönsson
    2021-12-05
    Jättenöjda med PiaLotta och försäljningen.
    Tack Caroline! En ära att få samarbeta med er :) Hälsningar Pia-Lotta Pia-Lotta Svensson
    bra och enkelt att köpa tycker lägenheten på Lundagatan 40
    2021-12-04
    Trevlig på ett äkta sätt.

Hade egentligen inga förväntningar eftersom många mäklare vi tidigare träffat inte imponerat nämnvärt.
    Vi uppfattar C-F som relativt kunnig, lagom ödmjuk och förtroendeingivande person.
    Vi skulle gärna rekommendera honom i framtiden.
    Tack så jättemycket Elisabeth för en fin rekommendation Carl-Filip Öster
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Carl-Filip Öster en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    2021-12-02
    Proffsig , trevlig bra kommunakation
    Tack Alf för trevligt samarbete och grattis till både köp och sälj! Carl-Filip Öster
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Cecilia Hjelmér en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    2021-12-01
    Jag kan varmt rekommendera Cecilia! Vi har köpt en lägenhet av Cecilia och sålt två med henne. Hon är otroligt service minded och hjälper till i alla delar av försäljningen. Från att ge bra stylingtips till att engagera sig i fotograferingen och att hitta potentiella köpare till att beräkna ränta efter försäljning om man behöver hjälp med det. Det var tack vare det engagemang Cecilia visade som vi köpte vår lägenhet via henne då vi från början var svalt intresserade. Men genom att lyfta fram hur vi kunde göra den till vår drömlägenhet samt se till att vi snabbt kunde sälja vår befintliga lägenhet ordnade hon en försäljning som gynnade både oss och säljaren. Så har vi upplevt det vid våra två försäljningar med henne också. Hon är proffsig och engagerad vilket skapar förtroende som genererar otroligt bra affärer helt enkelt!
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Cecilia Hjelmér en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    2021-12-01
    Mycket snäll, informativ och korrekt.
    2021-11-30
    Otroligt fin och hjälpsam, jag hade inte sålt förut och Carl-Philip var väldigt pedagogisk och följsam i hela processen. Samtidigt ärlig och rak. Jag känner att jag litar på honom fullt ut och skulle rekommendera utan tvekan.
    Tack Julia va kul att läsa! Detsamma och tack själv för förtroendet att hjälpa dig. Stort grattis till försäljningen. Carl-Filip Öster
    • Reimersholme
    2021-11-29
    Bara bra saker att säga om Cecilia. Mycket professionell och samtidigt oerhört trevlig. Kan verkligen rekommendera henne.
  • Ann-Sofie R
    2021-11-29
    Pontus var mycket kunnig och lätt att prata med. Han var inlyssnande och pålitlig, rak och alltid hjälpsam vid frågor. Lätt att få tag i, svarade alltid snabbt på mobil eller mail. Jag är jättenöjd med hela hanteringen av visning och försäljning och väldigt nöjd med slutpriset.
    Pontus skötte allt så bra och jag kunde känna mig trygg genom hela processen.
    2021-11-29
    Trevlig mäklare med hög professionalitet. Tydlig kontraktsskrivning.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Sofia Ekander en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    2021-11-29
    Sofia både sålde min förra lägenhet och hjälpte mig och mig sambo att hitta vårt nya boende efter det, så nu när vi skulle sälja igen var hon det självklara valet. Sofia är alltid lugn, tydlig, engagerad och får en att känna sig trygg genom hela affären. Allt man vill ha inför en sådan stor sak som att sälja sin lägenhet.

Vi kan varmt rekommendera henne som mäklare!
    2021-11-28
    Trevligt, personligt och proffsigt bemötande där våra önskemål om visning etc bemöttes och uppfylldes hela vägen så långt det var möjligt.

Vår upplevelse av affären blev att det hela känns tryggt och att vi kan fokusera på att se fram emot flytten till vår nya bostad med spänd förväntan - precis som det ska va.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Lars Falk en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    2021-11-27
    Bra bemötande, kunnig och trevlig!
    2021-11-26
    Vi har köpt en lägenhet och sålt två där Cecilia varit mäklaren. Inför senaste försäljningen var det självklart att anlita Cecilia igen. Det har känts mycket tryggt och alla har varit nöjda vid avslutade affärer.

Jag ger mina varmaste rekommendationer.
  • Anders N
    sålde sin lägenhet med hjälp av Max Calland en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    2021-11-26
    Max Calland skötte hela försäljningen på ett mycket bra sätt. Han har bidragit med sin kunskap och erfarenhet av bostadsförsäljningar vilket har underlättat för oss som säljare att fatta beslut kring de olika stegen. Han har varit mycket lätt att få kontakt med när vi undrat över något och har löpande informerat oss. Sammanfattningsvis är vi mycket nöjda med hans arbete och kan varmt rekommendera honom
    2021-11-25
    Cecilia och jag satte ett mål tillsammans innan försäljningen och det nåddes med råge! Är otroligt nöjd med all hjälp jag har fått genom hela processen. Särskilt eftersom jag bitvis varit en ganska strulig säljare, men jag har fått mycket stöd och pepp från Cecilia. Kan verkligen rekommendera henne!
  • Carl Fredrik C
    köpte sin lägenhet med hjälp av Malin Miura en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    2021-11-24
    Malin var tydlig, ärlig och transparent, samt hjälpte till med alla frågor kring lägenhetsköpet som vi ställde. Även Fastighetsbyråns digital servicelager fungerar utmärkt och underlättar för en tydlig process, samt att man sedan har alla underlag samlade på ett och samma ställe. Grymt!
  • Frida Ellinor Margareta W
    2021-11-23
    Har ett bra intryck av Sofia. Hon var hela tiden tydlig och återkopplade i allt som rörde vårt ärende. Hon var stöttande och hjälpsam under hela processen. Försäljningen av vår bostad gick enligt våra förväntningar.
  • Madeleine W
    2021-11-23
    Ioana var väldigt trevlig och positiv under hela perioden. Jag blev lite besviken på slutpriset men det var inte hennes fel. Hon var hade fler visningar och var verkligen på tå.
    2021-11-23
    Bra säljare, snabb och effektiv.
    Stort grattis till en fin lägenhet! Underbart läge! Hoppas du kommer trivas kanonbra. Varmt välkommen tillbaka när jag kan hjälpa dig framöver Philip! Bästa / Dag Dag Jönsson
    2021-11-23
    Sandra är otroligt proffsig och hjälpsam. Hon är väldigt kompetent och det märks att hon har god erfarenhet. Jag är supernöjd med Sandra som mäklare!
    Tack för din Reco och tack för ett bra samarbete :) Sandra Eriksson
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Rebecca Gullersbo en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    2021-11-22
    Rebecca hade ett trevligt och personligt sätt samtidigt som hon var mycket professionell i sin mäklarroll. Försäljningen av bostaden levde väl upp till våra förväntningar.
    2021-11-22
    Fullständigt enastående hantering, kommunikation, och bemötande under hela säljprocessen.