Fastighetsbyrån Södermalm

Hornsgatan 166, 117 28 Stockholm — Visa karta

På Södermalm finns det mesta. Allt från historia till ett rikt kulturliv, massor av barer, restauranger, caféer och butiker. Här har du även nära till natur och vatten och utmärkta kommunikationer. Fastighetsbyrån har kontor på Hornsgatan 166, och vi guidar dig gärna till det bästa boendet i ett av Stockholms absolut mest populära områden.

Vi guidar dig bland vackra lägenheter och fina gårdshus här på Söder, och ser till att affären går smidigt till. Vi är affärsmässiga, kunniga och flexibla. Vad du än har för önskemål anpassar vi oss gärna. Varmt välkommen!

Läs vad 1797 kunder tycker om Fastighetsbyrån Södermalm

Veronica W skrev om Dag Jönsson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Vi har med hjälp av Dag sålt vår lägenhet på Södermalm.
    Dag är trevlig och förtroendegivande. Återkopplade efter visningar och budgivningen.
    Jag rekommenderar vart Dag som mäklare till din försäljning. Läs mer
    2020-10-23 Dag J svarar Veronica W
    Stort tack för fina ord och för kanonbra samarbete hela vägen!
    Stort lycka till med ert nya boende och varmt välkomna tillbaka när ni önskar min hjälp framöver!

Catrin Å skrev om Lars Falk en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Hej, det här är andra försäljningen med Lars Falk. Först sålde vi en etage lägenhet i brf Rosenlundsterassen och försäljningen sköttes mycket bra. Nu har vi sålt en trea i samma brf och vi är supernöjda den här gången också. Lars är kunnig, lätta att få tag på, ordning och reda. Allt har gått helt perfekt Läs mer

Roland W skrev om Dag Jönsson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Vi har nu sålt vår lägenhet på Södermalm med Dag Jönsson. Dag har genom hela processen varit superproffsig och med sin stora kunskap guidat oss genom hela processen på ett riktigt bra sätt.
    Kanonbra jobbat helt enkelt! Läs mer
    2020-10-23 Dag J svarar Roland W
    Stort tack för ett mycket fint samarbete och jag hoppas ni kommer trivas superbra i ert nya boende! Varmt välkomna tillbaka när ni önskar min hjälp framöver och tack för fina ord!
  • 2020-10-22

Jean H skrev om Sofia Ekander en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Otroligt proffsig och duktig i det hon gör, hon lyckas sälja lägenheter till rekord priser. Sofia har också en viss charm som går hem hos både säljare och köpare, väl bemött.

Jag är mer än nöjd och kommer definitivt anlita Sofia i framtiden. Läs mer
  • 2020-10-22

Lovisa H skrev om Sofia Ekander en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Sofia hjälpte mig både att sälja min etta och köpa min och min sambos nya tvåa. Hon är otroligt glad, trygg och professionell och höll mig i handen hela vägen genom bägge processer. Hon har alltid svarat snabbt och hjälpt till med alla möjliga frågor som dykt upp hos mig med stort tålamod!

Jag är galet nöjd med hennes insats i bägge affärer och skulle verkligen rekommendera henne till alla som går i både sälj- och köptankar! Läs mer
  • 2020-10-21

Johan G skrev om Shaquille Hilaire en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Sålt 3:a på Södermalm.
    Mäklaren var engagerad, lyhörd och driven vilket ledde till en bra affär.
    Kan varmt rekommendera honom. Läs mer
  • 2020-10-21

Nils Magnus R skrev om Pontus Sjödin en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Detta omdöme gäller Pontus Sjödin. Pontus har varit trevlig och effektiv vid vår försäljning som gått mkt smidigt. Och resultatet blev för min del över förväntan. Magnus Robach Läs mer

Petter W skrev om Pia-Lotta Svensson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Pia-Lotta är en mycket professional mäklare med gedigen erfarenhet av försäljning på Södermalm. Hon coachade oss genom både köp- och säljprocessen som gjorde båda delarna väldigt lyckade. Jag kan starkt rekommendera Pia-Lotta! Läs mer
    2020-10-22 Pia-lotta S svarar Petter W
    Tack Petter för din fina rekommendation! Det har varit roligt att få jobba med er (och er fina lägenhet) under en längre period samt att få ha hjälpt till i både köp- och säljprocessen. Allt gott! Hälsar Pia-Lotta

Magnus P skrev om Sandra Eriksson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Vi valde Sandra Eriksson när vi skulle sälja vår lägenhet då vi fick intrycket att hon både var driven och professionell och också personlig och tillmötesgående. Genom processen har Sandra stöttat oss med planering, svarat på frågor och hjälpt oss att genomföra försäljningsprocessen på bästa sätt. Vi är väldigt nöjda med både resultatet och resan tillsammans med Sandra. Läs mer
    2020-10-20 Sandra E svarar Magnus P
    Tack för er Reco och kul att höra att ni är nöjda :) Och tack för ett bra samarbete och snyggt jobbat med all förberedelse inför foto, styling och visning!

Claes S skrev om Max Calland en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Max var väldigt engagerad och driven genom hela försäljningsprocessen och gick verkligen "the extra mile" för att komma i mål.

Framför allt så kommer jag att rekommendera Max till mina vänner om de ska sälja sin lägenhet i stan. Läs mer

Ann-britt L skrev om Carl-Filip Öster en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Sålt vindsvåning på Södermalm.
    Bemötandet från mäklaren oklanderligt.
    Korrekt och noggrann person som inger förtroende. Tar ordentligt med tid och håller kunden underrättad hela tiden.
    Drar inte iväg utan har ett strikt professionellt förhållningssätt och också mycket trevlig. Läs mer
    2020-10-19 Carl-Filip Ö svarar Ann-britt L
    Tack så mycket Ann-Britt för din fina rekommendation . Stort stort tack för att jag fick ert förtroende.

Frida W skrev om Malin Miura en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Vi har köpt en lägenhet på Södermalm. Vi önskade ett snabbt avslut och framförde därför ett bud samma dag som den första visningen hade varit. Malin såg till att ro affären i hamn redan samma dag, en söndag, och det var vi väldigt tacksamma för. Vi fick ett jättebra bemötande och snabb återkoppling. Har bara positivt att säga om Malin och hennes kollega som var behjälplig vid kontraktsskrivandet! Läs mer
  • 2020-10-17

ERIK N skrev om Sofia Ekander en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Sofia var mycket bra genom hela processen. Hon är tydlig och vi kände verkligen att hon ville göra sitt allra bästa för att vi skulle bli nöjda. Det är ordning och reda och vi hade hela tiden en mycket bra kommunikation. Det mest utmärkande för Sofia är nog dock hennes driv. Hon jobbade hårt och strukturerat för att så många potentiella köpare som möjligt skulle se lägenheten och för att den skulle säljas till ett marknadsmässigt och bra pris. Sofia är också mycket ärlig så jag skulle inte tveka för att varken sälja eller köpa en lägenhet genom henne. Hon får de allra bästa rekommendationer från mig. Läs mer
  • John Hongbin H

2020-10-16

John Hongbin H skrev om Pontus Sjödin en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Pontus är mycket bra på att kommunicera och förstår vårt behov. Han informerar löpande vad som händer i marknaden under den svåra Covid-19, vi kom fram tillsammans överens om att pausa försäljningen till hösten.
    Försäljning i andra försöket blev en jättesuccé, vår lgh blev såld efter en privatvisning till ett bra pris, den rätta köparen var minst lika nöjd.
    Vi vill gärna rekommendera honom!
    Med vänliga hälsningar
    John och Lucy Hamben Läs mer
  • 2020-10-15

Fredrik V skrev om Cecilia Hjelmér en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Utmärkt, proffessionell, kompetent gott intryck. Läs mer
    2020-10-22 Cecilia H svarar Fredrik V
    Tack Fredrik! Jag hoppas att du ska trivas bra i din nya bostad=)
  • 2020-10-14

Linus L skrev om Carl-Filip Öster en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Väldigt trevlig, professionell och lyhörd mäklare som gjorde försäljningsprocessen väldigt smidig för mig som säljare. Kan varmt rekommendera Carl Filip till alla som har tankar på att köpa eller sälja sitt boende Läs mer
    2020-10-15 Carl-Filip Ö svarar Linus L
    Tack så mycket Linus det var verkligen ömsesidigt. Grattis till försäljningen och stort tack för din fina Reco!
  • 2020-10-13

Emelie S skrev om Pontus Sjödin en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Köpt min första bostad på stan. Läs mer
  • Josefine S

2020-10-12

Josefine S skrev om Sofia Ekander en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Har köpt lägenhet av Sofia utanför marknaden. Trevlig bemötande och hög klass rakt igenom! Läs mer
  • 2020-10-11

Gina D skrev om Pontus Sjödin en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Proffsig, snabb, enkel och tillgänglig! Mycket bra mäklare! Starkt rekommenderad! Läs mer
  • 2020-10-10

Erik S skrev om Sofia Ekander en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Sålt liten 1-rumslägenhet. Snabbt effektivt och professionellt arbete, som även innehöll en hög grad av flexibilitet, vilket nog i detta fall var avgörande för bra resultat Läs mer
  • 2020-10-08

Erik B skrev om Sofia Ekander en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Master in everything, from showing to explaining, from following up to reminding - very very convenient! Läs mer
  • 2020-10-08

Sofia G skrev om Sofia Ekander en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Sofia har varit en fantastisk mäklare på alla sätt när vi köpte vår bostadsrätt på Södermalm.
    Trevligt bemötande, tydlig och smidig kommunikation hela vägen.

Jag skulle verkligen rekommendera Sofia till andra som ska köpa/sälja! Läs mer
  • 2020-10-07

Lisa D skrev om Sofia Ekander en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Jag var jätte nöjd med Sofia. Hon kunde svara på alla min frågor och jag kände mig trygg under hela köpprocessen. Jag rekommenderar Sofia, 5/5! Utmärkt! Läs mer
  • 2020-10-06

Samuel R skrev om Cecilia Hjelmér en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Cecilia var väldigt proffsig, hade sakliga och väl underbyggda argument och stor kunskap om bostadsmarknaden. Hon var alltid lätt att nå, gav det lilla extra vid försäljningen och såg till att vi fick ett väldigt bra pris för vår lgh. Läs mer
    2020-10-13 Cecilia H svarar Samuel R
    Stort tack Samuel! Det har varit med glädje jag arbetat med er. Kul att du såg att jag gjorde mitt yttersta:) Ha en fin dag!
  • 2020-10-05

Kristin A skrev om Cecilia Hjelmér en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Sålt 3a vid Hornstull.
    Professionellt bemötande, saklig, påläst, förtroendeingivande, otroligt tillgänglig och flexibel, hållt oss uppdaterade på marknaden under lång tid, trevlig! Ordnade en extremt bra affär! Läs mer
    2020-10-13 Cecilia H svarar Kristin A
    Tack Kristin och tack för att in ordnade så att vi kunde ha en live streamed visning! Jag är glad för vår kontakt och hoppas det går bra i sökandet av ny bostad.
  • Kristofer P

2020-10-05

Kristofer P skrev om Lars Falk en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Lars Falk gav först ett lite blygt intryck och jag hade väntat mig en framåt dammsugarförsäljare (eller en Kjell Bergqvist i serien Mäklarna, som där gör allt för pengar). Men jag möts av en mycket professionell, lågmäld och korrekt (nästan lite småtråkig) mäklare som lugnt lotsar oss genom denna i övrigt, rätt jobbiga process.
    Han är lugn som en filbunke, trygg och kan sin sak. Jag skulle välja honom igen. Tveklöst /Kristofer Palmblad Läs mer

Isabella S skrev om Pontus Sjödin en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    3a Södermalm i Sofo. Bra bemött från start till mål. Försäljningspriset hamnade ungefär där jag trodde. Ett rimligt pris med tanke på hög avgift och kommande stamrenovering som kommer innebära en stökig period samt innebära ytterligare höjning av avgift. Sammantaget så tycker jag Pontus hanterade allt på ett snyggt sätt! Läs mer

Elisabeth W skrev om Sandra Eriksson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Alltid tillgänglig och bra stöd. Initiativrik och väldigt hjälpsam. Socialt kompetent och tydlig. Läs mer
    2020-10-20 Sandra E svarar Elisabeth W
    Tack Elisabeth! Det var jättekul att jobba med dig och hjälpa dig med försäljningen :)

Kjell S skrev om Pontus Sjödin en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Stort engagemang, bra kommunikation, Inger stort förtroende Läs mer

Johan H skrev om Sofia Ekander en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Proffsigt bemötande genom hela processen & de förväntningar som fanns uppfylldes. Läs mer

Lina D skrev om Pontus Sjödin en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    .............................................................................................................Smidig och snabb försäljning Läs mer
  • 2020-10-03

Jenny F skrev om Lars Falk en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Både köpt och sålt lägenhet via Lars Falk.
    Mycket trevlig, kunnig och förtroendeingivande mäklare.
    En mäklare bör förutom just en förmedlare vara tillräckligt kunnig för att kunna vara ett stöd i processen om frågor eller problem uppstår. Detta har Lars absolut uppfyllt.
    Ska vi sälja igen kommer vi anlita honom. Läs mer

Fredrik M skrev om Lars Falk en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Genomtänkt och trevlig service! Läs mer

Erik A skrev om Carl-Filip Öster en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Sålt min etta tillsammans med Carl-Filip. Mycket hjälpsam, lyssnar på ens åsikt och ger ett stort förtroende. Bra koll på saker! Läs mer
    2020-10-03 Carl-Filip Ö svarar Erik A
    Tack så mycket Erik för jag fick förtroendet att hjälpa dig! Önskar dig all lycka till och att du också kommer trivas i nya lägenheten.

Erva K skrev om Sandra Eriksson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Köpte en etta på Söder.
    Fick en saklig och vänlig bemötande av mäklaren, som var kunnig och hjälpsam.

En positiv upplevelse. Läs mer
    2020-10-02 Sandra E svarar Erva K
    Tack Erva, hoppas du ska trivas bra i din nya fina lägenhet :)

JÖRGEN O skrev om Lars Falk en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Lars Falk har varit exemplarisk med försäljningen av min lägenhet på Brännkyrkagatan. Läs mer

Caroline O skrev om Cecilia Hjelmér en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Jag köpte en bostadsrätt i Hornstull. Jag blev bemöt väldigt bra av mäklaren. Förlorade en budgivning på en lägenhet men samma dag fick hon ett samtal från en annan som ville sälja en likadan lägenhet i samma trapphus. Hon tog kontakt med mig samma dag då hon fått reda på att denna lägenhet skulle ut till försäljning. Jag såg lägenheten två dagar senare och skrev kontrakt innan den kommit ut. Allt gick smidigt och snabbt! Väldigt bra bemöt av mäklaren. Läs mer
    2020-10-13 Cecilia H svarar Caroline O
    Tack för din fina rekommendation Caroline! Jag tror och hoppas att du ska trivas jättebra i din nya lägenhet. Vi hörs när du behöver ett uppdaterat värde=)
  • Lampros N

2020-09-29

Lampros N skrev om Pontus Sjödin en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Trevlig, tillgänglig och strukturerat!!
    Vi blev mycket nöjda med Pontus och kan rekommendera honom! Läs mer
  • 2020-09-29

Nicholas O skrev om Sofia Ekander en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Sofia Ekander made the entire process of purchasing our first apartment in Stockholm so smooth. She was professional, easy going and kept us informed all the way. Highly recommend Sofia and the team at Fastighetsbyrån - thank you so much! Läs mer

Marcus F skrev om Dag Jönsson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Dag är proffsig och lyhörd för kundens behov och inger förtroende i försäljningen. Läs mer
    2020-09-29 Dag J svarar Marcus F
    Tack Marcus för gott samarbete och fina ord! Stort lycka till med nya boendet och varmt välkomna tillbaka!

Roger A skrev om Pia-Lotta Svensson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Sålde min lägenhet på södermalm. Som mäklare har Pia-Lotta navigerat och anpassat sig snabbt efter rådande marknad med stort engagemang.

Bra bemötande, med god erfarenhet och områdeskännedom på södermalm. Läs mer
    2020-09-28 Pia-lotta S svarar Roger A
    Tack Roger för att jag ännu en gång fick förtroendet att sälja en lägenhet åt dig. Det ska bli spännande och se vart ni landar :). Hälsningar Pia-Lotta

Victor R skrev om Sofia Ekander en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Vi köpte en lägenhet på Södermalm och blev mycket väl bemötta från första stund. Till skillnad från många trötta mäklare därute så var Sofia snabb på att svara, kunnig och hade ett trevligt bemötande genom hela processen.
    Själva affären gick smidigt och vi kände oss trygga. Skulle absolut rekommendera Sofia som mäklare! Läs mer
  • 2020-09-22

Viktor B skrev om Pontus Sjödin en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Trevlig, tillgänglig, tillmötesgående. Jättebra. Läs mer
  • 2020-09-21

Susanne W skrev om Carl-Filip Öster en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Professionell, serviceminded, smidig Läs mer
    2020-10-02 Carl-Filip Ö svarar Susanne W
    Tack så mycket Susanne! Grattis till lägenheten.
  • 2020-09-21

Hanna J skrev om Sofia Ekander en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Sofia!! Vilken stjärna!
    Vi kontaktade Sofia för att prata om möjligheterna att EVENTUELLT få tillbaka det vi köpte vår lägenhet för. Vi hade köpt för rekordhögt kvmpris i föreningen men också på gatan.
    Sofia va så pedagogisk från första mötet och under hela vår resa mot sälj. Hon har under tiden hållit både våra och alla potentiella köpares händer.
    De önskemål vi haft har hon hört och agerat efter men också rådgivit oss och lugnat våra nerver.
    Allt gick så effektiv att vi redan efter ungefär två veckor från första samtal hade fotograferat och påbörjat visningar, allt utan att gå ut på hemnet.
    Sofia överträffade alla våra förväntningar både i sitt arbetssätt och i resultat.
    Tack vara henne har vi nu sålt vår lägenhet till ett helt otroligt pris som vi aldrig kunnat drömma om. Hon slog rekordet med hästlängder!
    Jag skulle rekommendera min familj och mina vänner att ta hjälp av Sofia! Läs mer
  • 2020-09-20

Henrik S skrev om Sofia Ekander en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Sålde minitvåa på Södermalm. Sofia Ekander är ambitiös, professionell och duktig. Läs mer
  • 2020-09-20

Mattias H skrev om Pontus Sjödin en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Pontus hjälpte oss att sälja vår lägenhet i Hornstull.

Han har en strukturerad process, kommunicerar bra vad han gör för att driva processen framåt, är noggrann och har drivkraft.

Vi blev mycket nöjda med Pontus och kan rekommendera honom! Läs mer
  • 2020-09-18

Sara W skrev om Pontus Sjödin en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Vi är väldigt nöjda med Pontus engagemang vid försäljningen av vår lägenhet. Vi fick processen igenom tydliga och raka besked, samt snabba svar och återkoppling. Han var väl inläst på relevant information och bedömer att han bemötte både oss och potentiella köpare på mkt bra sätt. Rekommenderar honom varmt. Läs mer
  • 2020-09-17

Per F skrev om Sofia Ekander en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Kan varmt rekommendera Sofia!
    Tydlig, pålitlig och förtroendeingivande. Läs mer
  • 2020-09-16

Carl A skrev om Carl-Filip Öster en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Responsiv och hjälpsam. Carl-Filip är grym! Läs mer
    2020-09-16 Carl-Filip Ö svarar Carl A
    Tack så jättemycket Carl. Och till er båda, hoppas ni landat bra och kommer trivas :)
    Carl-Filip Ö gillar detta

Hornsgatan 166, 117 28 Stockholm