Fastighetsbyrån Södermalm

Fastighetsbyrån Södermalm

• BadgeThirteenYears
3 594

På Södermalm finns det mesta. Allt från historia till ett rikt kulturliv, massor av barer, restauranger, caféer och butiker. Här har du även nära till natur och vatten och utmärkta kommunikationer. Fastighetsbyrån har kontor på Hornsgatan 166, och vi guidar dig gärna till det bästa boendet i ett av Stockholms absolut mest populära...

3594 omdömen om Fastighetsbyrån Södermalm

Sedan starten hos Reco 2015

Linn Matilda E
Sålde sin lägenhet med hjälp av
Hornstull

Jag och andra i familjen har både värderat, köpt och sålt med Max Calland som mäklare. Han är engagerad, transparent och korrekt i kommunikationen med både säljare och köpare. Det är tryggt med Max som mäklare och blir bra affärer, också när marknaden är osäker. Jag kan inte tänka mig att anlita någon annan mäklare och rekommenderar honom varmt!

Annika E
Högalid

Rak och snabb, proffsig och effektiv.

Viktor F
Köpte sin lägenhet med hjälp av Emma Ahlstedt en del av Fastighetsbyrån Södermalm
Katarina

Gav väldigt bra hjälp under hela köpet, snabb på att svara och var generellt väldigt proffesionell.

Andreas H
Sålde sin lägenhet med hjälp av Pontus Sjödin en del av Fastighetsbyrån Södermalm
Högalid

Bra och proffsigt bemötande. Ordnade en snabb och smidig affär till ett slutpris klart bättre än vi vågat hoppas!

Amanda R
Sålde sin lägenhet med hjälp av Felipe Osorio Åström en del av Fastighetsbyrån Södermalm
Maria

Vi sålde vår lägenhet via Felipe och är jättenöjda med allt från bemötande till rådgivning. Felipe är alltid tillgänglig, vänlig, genuin och proffsig!

Alexander L
Köpte sin lägenhet med hjälp av Dag Jönsson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
Sofia

Dag var super! Professionell och väldigt trevlig!

Anneli T
Köpte sin lägenhet med hjälp av Pia-Lotta Svensson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
Maria

Toppenbra och trevlig. Kunnig om lägenheten och BRFen. Ordning o h reda.

Svar från Pia-Lotta Svensson

Tack för den fina rekommendationen! Nu väntar en ny tid för er familj - lycka till! Hälsar Pia-Lotta

Sybille Y
Sofia

Trevlig, snabb, intelligent och lovar aldrig för mycket. Svarar snabbt på frågor. En solid partner att lita på i affärer. Roger Ylvenius.

Filip Karl Arvid G
Sålde sin lägenhet med hjälp av Sainabou Jeng en del av Fastighetsbyrån Södermalm
Maria

Mycket bra vägledning genom säljprocessen!

Marzena D
Köpte sin lägenhet med hjälp av Pontus Sjödin en del av Fastighetsbyrån Södermalm
Katarina

Jag har bara bra att säga om Pontus Sjödin: professionellt och trevligt bemötande ( både funkar samtidigt! )Klarhet och saklighet. Jag vill varmt rekommendera Pontus Sjödin och hans medarbetare om du söker en fastighetsfirma på högsta nivå!

Margaretha N
Katarina

Mycket hjälpsam o professionell. Personlig. Mycket nöjd.

Seppo W
Katarina

Bra och konkret information om försäljningsprocessen.

Björn G
Hornstull

Dag är trevlig, tillgänglig och tillmötesgående. Försäljningen av min bostad gick som jag hoppades och jag är mycket nöjd med vårt samarbete.

Anders B
Sålde sin lägenhet med hjälp av Sofia Ekander en del av Fastighetsbyrån Södermalm
Maria

Engagerad och väldigt duktig mäklare. Är supernöjd och tacksam till att Sofia kunde hjälpa mig med försäljningen.

Bryan C
Sålde sin lägenhet med hjälp av Christopher Olsen en del av Fastighetsbyrån Södermalm
Sofia

A very clear and open process which was very profeesional. Christopher is a lovely guy so overall we are very happy! Bryan

Stefan L
Sålde sin lägenhet med hjälp av Pia-Lotta Svensson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
Maria

Ärlig, Ger ett proffsigt intryck, Kunnig om lägenhetsmarknaden, Lyhörd. Pia-Lotta var en av tre kontaktade mäklare. Förväntningarna på henne var att lägenheten skulle kunna säljas till bästa pris. Hennes kontakter med intresserade av lägenheten gav resultat.

Svar från Pia-Lotta Svensson

Tack Stefan för er fina rekommendation! Önskar er en fin sommar! Hälsar Pia-Lotta

Elin L
Katarina

Mycket kunnig, trevlig och kommunikativ! Rekommenderas varmt!

Emma L
Köpte sin lägenhet med hjälp av Sofia Ekander en del av Fastighetsbyrån Södermalm
Maria

Supertrevlig och kunnig! Snabb på att svara på alla frågor.

Karl Niklas Immanuel R
Köpte sin lägenhet med hjälp av Markus Olsson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
Maria

Mycket trevlig, snabb och framförallt fick jag känslan av att han gjorde allt i sin makt för att göra mig nöjd och glad!

Fredrik A
Högalid

En mycket förtroendeingivande och bra mäklare!!

Abbi
Sålde sin lägenhet med hjälp av Malin Miura en del av Fastighetsbyrån Södermalm
Katarina

Jag har sålt två lägenheter på Södermalm med Malin och jag kan verkligen rekommendera henne och Fastighetsbyrån Södermalm. Malin har svarat snabbt, varit supertrevlig, förtroendeingivande effektiv och trevlig genom båda försäljningarna - och båda har gått bra. Är supernöjd!

Johan L
Hornstull

Professionell, kommunikativ och realistisk i sina förväntningar

Thomas B
Maria

Pontus är professionell och korrekt. Överdriver inte utan håller sig till fakta. Kom med bra tips på vad vi kan förbättra med lägenheten vi köpte genom honom. Rekommenderas!

Anna O
Sålde sin lägenhet med hjälp av Markus Olsson en del av Fastighetsbyrån Södermalm

Min erfarenhet av Markus är odelat positiv. Han är enkel och rättfram att ha att göra med, effektiv men ändå lyhörd och transparent i sin kommunikation. Så det är med stort nöje som jag ger Markus de bästa rekommendationerna. /Cecilia

Martin E
Köpte sin lägenhet med hjälp av Sainabou Jeng en del av Fastighetsbyrån Södermalm
Hornstull

Mycket proffsig hela vägen. Trevlig, kunnig och tillmötesgående.

Lars K
Sofia

Han har varit systematisk och kunnig. Jag tror att hans goda råd till mig och hans metodisla arbeta,där inget lämnats åt slumpen, bidragit till flera intressenter och ett rättvist pris.

Christoffer B
Maria

Blev mycket bra bemött. Han var trevlig, kunnig och tydlig i processen med de olika stegen kring försäljningen. Lätt att kommunicera med, trots att jag fanns på distans. Hittade bra lösningar och var hela tiden tillgänglig. Levde sedan också upp till förväntningarna av försäljningen. Kan varmt rekommendera Pontus!

Sven-Erik A
Hornstull

Blev bra bemött och hon uppträdde professionellt och gjorde att vi sålde lägenheten för ett högre pris än förväntat.

Erik S
Katarina

Mycket kompetent! Alltid påläst och alltid tillgänglig! Dessutom glad och trevlig! Nu har jag använt hennes tjänster vid 3 affärer de senaste åren - det säger väl allt!

Anja R
Sålde sin lägenhet med hjälp av Malin Miura en del av Fastighetsbyrån Södermalm
Katarina

Vi kan varmt rekommendera Malin som mäklare. Hon är snabb, trevlig, lyhörd och professionell.

Karen W
Hornstull

Proffsigt, lugn och trevligt. Kunnig och tillmötesgående. Jag fick ett bra intryck av Sainabou på en gång och litade på henne 100%. Mina förväntningar var att få bostaden såld på så bra pris som möjligt och det var det som hände! Väldigt nöjd

Eva S
Köpte sin lägenhet med hjälp av Felipe Osorio Åström en del av Fastighetsbyrån Södermalm
Nytorget

Jag fick otroligt bra intryck av Felipe då jag var på en visning innan jag köpte min lägenhet. Därför tog jag kontakt med honom direkt när jag såg en lägenhet jag ville köpa. Felipe känns trygg, kunnig och är otroligt sympatisk som person. Jag är mycket nöjd och det har känts bra hela vägen. Jag ger Felipe mina bästa rekommendationer och skulle jag behöva hjälp igen med försäljning eller köp skulle jag anlita honom igen.

Victor M
Mariaberget

Utmärkt bemötande, genomgående smidigt och felfritt agerande under säljprocessen .

Emilia S
Katarina

Sofia är ett fullblodsproffs! Hon är kommunikativ, tydlig, hjälpsam och också en härlig människa. Jag kände mig trygg hela tiden och hon hanterade min försäljning på ett fantastiskt sätt. Jag är SÅ nöjd med hennes leverans, ska du sälja på söder så SKA du välja Sofia!

Erik S
Sofia

Vänlig, positiv och ihärdig. Kämpade på under en lång process och fick affären i hamn. Rekommenderar!

Martin T

Eva R
Sofia

Vi blev rekommenderade Fastighetsbyrån av en släkting och Seinabou J motsvarade gott och väl våra förväntningar. Hon tog snabbt kontakt med oss, kom hem till oss beskrev i detalj hur processen runt en försäljning går till. Efter det kunde vi hela tiden kontakta henne för frågor och hjälp. Hennes hjälp bidrog till att vi fick ett snabbt avslut på affären. Hon kändes helt tiden trygg att ha att göra med.Eva Rosengren och Jan-Olof Björk

Annika N
Maria

Så nöjd med Sofia & hennes arbete i samband med försäljningen av vår lägenhet. Hon är kompetent & väldigt lätt att samarbeta med.

Iris B
Maria

Riktigt bra mäklare, trevlig och informativ och snabb på att svara. Bra kommunikation genom hela processen.

Gert S
Mariaberget

Lars har uppfyllt mina förväntningar på en mäklare. Han har sett till det bästa av försäljningen till min fördel. Snabba återkopplingar om vad som händer gällande försäljning. Jag tackar Lars för hans professionella jobb och ett mycket trevligt bemötande till mig.

Nela C
Köpte sin lägenhet med hjälp av Lars Falk en del av Fastighetsbyrån Södermalm
Mariaberget

Hej, Professionell, vänlig, lättsam.

Cecilia P
Katarina

Sofia är oerhört proffsig och man känner sig sedd och trygg i samarbetet

Aleksandar C
Köpte sin lägenhet med hjälp av Lars Falk en del av Fastighetsbyrån Södermalm
Mariaberget

Lars var rättvis och företrädde båda parter, säljaren och köparen, på rätt sätt. Lars var alltid tillgänglig och kunde svara på frågorna samtidigt som han transparent delade med sig av information om lägenheten och status för budgivningen. Sammantaget är vi väldigt glada att vi träffade Lars och kunde slutföra affären med honom.

Helena R
Köpte sin lägenhet med hjälp av Malin Miura en del av Fastighetsbyrån Södermalm
Reimersholme

Professionell; Klar, tydlig ärlig kommunikation; Trevlig

Krister B
Köpte sin lägenhet med hjälp av Malin Miura en del av Fastighetsbyrån Södermalm
Reimersholme

Väldigt närvarande, professionell, vänlig, tydlig och kommunikativ!

Gunilla S
Sofia

Trygg, lugn och mycket professionell!

Lena R
Maria

Pontus var korrekt och informativ vad gällde kontraktet.

Sanna P
Högalid

Supernöjd! Bra kommunikation hela vägen, professionell och dessutom väldigt trevlig. Skulle definitivt anlita Sainabou igen!

Björn P
Hornstull

Positiv och hjälpsam. Tydlig och svarar alltid snabbt på frågor. Kul att jobba med.

Anna H
Skrev om Christopher Olsen en del av Fastighetsbyrån Södermalm

Christopher var i min lägenhet för att värdera den inför en bodelning. När han gick sa han att skulle gå hem och räkna och fundera och sedan återkomma. Trots tre till fyra påminnelse både till honom samt en av hans kolleger hörde han inte av sig förrän över en månad senare. Hans värdering innehöll då endast en siffra, ingen motivering kring hur han hade funderat. I hans bifogade mail stod det att jag kunde återkomma vid frågor. Det gjorde jag, men trots att jag har påmint två gånger har han ännu inte svarat. Det har...