Fastighetsbyrån Södermalm

Hornsgatan 166, 117 28 Stockholm — Visa karta

På Södermalm finns det mesta. Allt från historia till ett rikt kulturliv, massor av barer, restauranger, caféer och butiker. Här har du även nära till natur och vatten och utmärkta kommunikationer. Fastighetsbyrån har kontor på Hornsgatan 166, och vi guidar dig gärna till det bästa boendet i ett av Stockholms absolut mest populära områden.

Vi guidar dig bland vackra lägenheter och fina gårdshus här på Söder, och ser till att affären går smidigt till. Vi är affärsmässiga, kunniga och flexibla. Vad du än har för önskemål anpassar vi oss gärna. Varmt välkommen!

Läs vad 1677 kunder tycker om Fastighetsbyrån Södermalm

• 2020-07-04

Sanna B skrev om Dag Jönsson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Köpt en bostadsrätt Pålsundsgatan 1 Sthlm.
    Mkt uthållig. Mån att bägge parter ska bli nöjda. Snabb återkoppling vid kommunikation. Personlig. Läs mer
  • 2020-07-03

Alex L skrev om Pontus Sjödin en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Jag och min flickvän köpte en lägenhet på Gotlandsgatan som Pontus sålde.
    Han gav ett förtroendeingivande intryck och var påläst. Han gjorde hela processen väldigt smidig vilket gjorde att allt kändes bra för vår del. Vi är nöjda och kommer absolut rekommendera honom framöver! Läs mer
  • 2020-06-30

Fredrik L skrev om Sofia Ekander en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Köpte minitvåa på Södermalm

Väl bemött och väldigt mycket smidigare affär än vad jag förväntade mig. Kunde svara på de frågor och funderingar jag hade om objektet och det andra var hon snabb på att kolla upp och återkomma. Inga direkta konstigheter och tror säkert att du skulle bli nöjd med! Läs mer
  • 2020-06-29

Tommy L skrev om Shaquille Hilaire en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Shaquille var snabb, trevlig och tydlig när jag köpte bostad! Väldigt nöjd med hans insats! Läs mer
  • 2020-06-29

Bahram S skrev om Fastighetsbyrån Södermalm
    Jag köpte, men gillar den strömlinjeformade processen. Alla möten snabba och effektiva. Bra med "köpcoachen" Läs mer
    Representant för Fastighetsbyrån gillar detta
  • 2020-06-28

Anders N skrev om Dag Jönsson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Mycket snabb försäljning innan visning, pris över förväntan. Läs mer
    2020-07-01 Dag J svarar Anders N
    Stort tack för härligt samarbete! Önskar all lycka med nya lägenheten och varmt välkomna tillbaka! Fin sommar!
  • Anna H

2020-06-26

Anna H skrev om Carl-Filip Öster en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Jag har sålt 2 rok på Södermalm i Stockholm med Carl-Philip Östers proffsiga hjälp. Han var lyhörd för mina önskemål och gav goda råd och tips om hur vi skulle genomföra affären på bästa sätt. Allt har gått smidigt genom hela processen.
    Vill därför varmt rekommendera Carl-Philip och skulle inte tveka att anlita honom igen. Läs mer
    2020-06-26 Carl-Filip Ö svarar Anna H
    Stor stort tack Anna för din rekommendation, det var så kul att få hjälpa er med försäljningen!
  • 2020-06-26

Gustav N skrev om Max Calland en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Bra intryck vid visningen. Känns mycket serviceminded. Läs mer
  • Katrin S

2020-06-24

Katrin S skrev om Carl-Filip Öster en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Vi sålde vår bostadsrätt, en etta på Bondegatan, med Carl-Filips hjälp. Han är väldigt kunnig, trevlig och snabb på att svara på alla frågor som kan uppkomma. Försäljningen gick mycket fortare än vad vi trodde den skulle göra då Carl-Filip redan hade kontakt med potentiella köpare. En mycket smidig säljprocess! Läs mer
    2020-06-25 Carl-Filip Ö svarar Katrin S
    Tack så mycket Katrin för din fina rekommendation och tack till hela familjen för er hjälp med att få lägenheten så fint stylad.
  • 2020-06-23

Linus B skrev om Shaquille Hilaire en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Jag sålde en lägenhet på Lundagatan på Södermalm i Stockholm med Shaquille Hilaire som mäklare. Jag kan rekommendera honom. Lätt att samarbeta, bolla input med och gjorde ett bra jobb överlag. Hans värdering stämde med slutpriset och han var även lätt att få tag på. Läs mer
  • 2020-06-22

Lisa E skrev om Malin Miura en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Vi sålde vår 3:a i Hornstull och Malin, som vi anlitat tidigare, gjorde även den här gången en strålande insats. Malin är engagerad, svarar alltid på frågor och återkopplar regelbundet och hur det går i alla steg i processen. Vi är jättenöjda med processen och skulle utan tvekan rekommendera Malin till andra. Läs mer
  • 2020-06-20

Linn T skrev om Sofia Ekander en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Förtroendeingivande och proffsig! Snabb på återkoppling och ställde upp på att genomföra visning med kort varsel.

Jag fick ett väldigt gott intryck av Sofia och kommer att höra av mig till henne när det är dags för mig sälja. Läs mer
  • 2020-06-19

Maria Castenfors H skrev om Pia-Lotta Svensson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Pia-Lotta sålde vår stora våning på Södermalm med allra bästa resultat dvs högt över våra förväntningar och förhoppningar. Allt sköttes både proffsigt och personligt, från första till sista kontakt. Jag kan varmt rekommendera Pia-Lotta. Läs mer
    2020-06-24 Pia-lotta S svarar Maria Castenfors H
    Tack Maria för din rekommendation! Det har varit ett nöje att få samarbeta med er och jag är glad över att ni har uppskattat mitt arbete. ha en fin sommar! Varma hälsningar Pia-Lotta
  • 2020-06-19

Siv S skrev om Sofia Ekander en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Vi har köpt en liten etta vid Hornstull.
    Sofia är trevlig och har svar på allt vi undrat. Hon levde upp till de förväntningar vi hade.
    Vi är mycket nöjda. Tack Läs mer
  • 2020-06-18

Stefan L skrev om Pia-Lotta Svensson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Tydlig med snabb återkoppling! Köpt lgh. Läs mer
    2020-06-18 Pia-lotta S svarar Stefan L
    Tack Stefan för din rekommendation! Jag hoppas ni kommer att trivas, ni var helt rätt köpare för lägenheten :). Hälsningar Pia-Lotta
  • 2020-06-17

Mårten C skrev om Pia-Lotta Svensson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Pialotta är cool. En exemplariskt jamsfri säljare av vår 152 kvm stora lägenhet på götgatan 25. Med pialotta vid rodret är det ordning och reda och både säljare och köpare har under processen känt trygghet. Priset vi fick överträffade både våra och, antar jag, pialottas förväntningar i dessa coronatider, men eftersom objektet var/är unikt kan även köparen känna sig lugn. Läs mer
    2020-06-18 Pia-lotta S svarar Mårten C
    Tack fina ni för rekommendationen! Det har varit ett sant nöje att få ha kontakt med er i så många år, och sen plötsligt händer det :). Så glada över att ni hittade helt rätt köpare. Allt gott och på återhörande! Hälsningar Pia-Lotta
  • 2020-06-16

Mats L skrev om Lars Falk en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Jag kan verkligen rekommenderar Lars. Han hanterade hela säljprocessen på ett perfekt sätt. Läs mer
  • 2020-06-16

Johanna S skrev om Sofia Ekander en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Jag sålde min 2 rok på Södermalm med Sofia som mäklare. Hon är professionell, påläst och supertrevlig! Hon höll mig välinformerad och skötte budgivningen galant! Läs mer

Alice F skrev om Max Calland en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Max var lyhörd och tillmötesgående under hela processen när jag och min sambo köpte en tvåa i Hornstull. Han hade bra kännedom om köpobjektet, och svarade alltid snabbt vid frågor. Tack vare Max fick vi till en snabb och smidig affär. Läs mer

Ingvild O skrev om Pia-Lotta Svensson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Jag sålde en 1,5 rums lägenhet på Söder med Pia-Lotta som mäklare. Jag valde Pia-Lotta baserat på hennes erfarenhet och kompetens, och hon levde verkligen upp till mina förväntningar. Hon är trevlig, proffsig, alltid tillgänglig och följer upp försäljningen på ett bra sätt. Man känner sig trygg med Pia-Lotta som mäklare. Och jag är jättenöjd med resultatet. Läs mer
    2020-06-15 Pia-lotta S svarar Ingvild O
    Tack snälla Ingvild för din fina rekommendation. Det var roligt att samarbeta med dig och jag är tacksam för att du tog till dig mina råd och idéer. Lycka till på nya jobbet :). Hälsningar Pia-Lotta

Karin L skrev om Lars Falk en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Vi anlitade Lars för att sälja vår bostadsrätt. Hela förfarandet från vårt första möte till försäljning har varit rakt igenom professionellt. Vi är mycket nöjda och kan varmt rekommendera Lars Falk. Läs mer

Nicole W skrev om Cecilia Hjelmér en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Jag är mycket nöjd med hur smidigt allting gått med Cecilia som mäklare. Har känt fullt förtroende för henne genom hela processen och rekommenderar henne varmt till andra! Läs mer
    2020-06-15 Cecilia H svarar Nicole W
    Det har varit ett nöje att samarbeta med dig Nicole! Ser fram emot fortsatt kontakt och jag fortsätter att hålla dig uppdaterad om möjliga bostäder. Ta hand om dig!
    Cecilia H gillar detta

Per K skrev om Markus Törnqvist en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Sålt en tvåa i Hornstull. Marcus är inkännande och ostressad. Använder rätt tonfall och attityd gentemot både säljare och köpare. Genom hela processen hittar han ett flexibelt tillvägagångssätt utan pekfingrar. Även om priset blev lite lägre än väntat ( coronavirus ) så tror jag att både köparna och jag är väldigt nöjda Läs mer
    2020-06-15 Markus T svarar Per K
    Tack snälla Per för din fina rekommendation! Önskar dig en fortsatt fin vecka!
    Markus T gillar detta
  • 2020-06-13

Signe F skrev om Lars Falk en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Bra bemötande, hjälpsam och noggrann! Läs mer
  • 2020-06-13

Emma F skrev om Lars Falk en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Superproffsig! Vi kändes oss trygga i hela processen! Kan verkligen rekommendera denna mäklare! Läs mer
  • 2020-06-11

Elsa S skrev om Pontus Sjödin en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Jag sålde min lägenhet på Södermalm med Pontus hjälp. Jag blev väl bemött genom hela processen och Pontus kändes väldigt proaktiv och kunnig och förstående för min situation och önskan med försäljningen. Mina förväntningar införlivades då jag fick lägenheten såld innan visning och till ett pris som låg i överkant mot vad jag hade förväntat mig, tack vare att Pontus använde sitt kundregister. Jag är nöjd med processen och skulle rekommendera honom vidare. Läs mer
    2020-06-17 Pontus Sjödin svarar Elsa S
    Hej Elsa,
    Tack för ditt fina omdöme. Är glad att vi lyckades så bra under dessa omständigheter. Tack för ett gott samarbete!
    Vi ses på tillträdet.
    Pontus
  • 2020-06-10

Charlotte P skrev om Malin Miura en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Sålt lägenhet på Södermalm

Malin är fantastiskt bra på att bemöta kunder, ödmjuk, inlyssnande och ger bra och seriösa råd och återkopplar alltid. Man känner sig trygg med Malin. Läs mer
  • 2020-06-09

Jonas V skrev om Carl-Filip Öster en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Mycket hjälpsam och alltid tillgänglig. Rekommenderas. Läs mer
    2020-06-12 Carl-Filip Ö svarar Jonas V
    Tack Jonas för ert fina betyg, det var ömsesidigt tack till er med och bra jobbat! Nu kan ni blicka framåt till nya.
  • 2020-06-09

Cecilia P skrev om Sofia Ekander en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Sofia hjälpte oss att sälja vår bostad på ett väldigt proaktivt och proffsigt sätt. Vi kände oss mycket bra bemötta och affären gick snabbt och smidigt. Läs mer

Julius K skrev om Max Calland en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Köpte en tvåa tillsammans med min flickvän på Söder. Kan enbart rekommendera Max: Trevligt bemötande, bra kommunikation under processen och gav ett tryggt intryck. Tummen upp! Läs mer

Mattias E skrev om Markus Törnqvist en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Sålde en 2a på söder med Marcus hjälp. Mycket kunnig, proffsigt men personligt bemötande och tillgänglig när jag behövde honom. En trygg hand i en för tillfället lite skakig marknad! Läs mer
    2020-06-09 Markus T svarar Mattias E
    Stort tack för de fina orden Mattias! Det var ett nöje att arbeta med er och er fantastiska lägenhet!
    Hälsa Eva så gott från mig. Vi ses på tillträdet!
    Markus T gillar detta

Johan R skrev om Pia-Lotta Svensson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Vi har köpt en lägenhet om två rum och kök på Södermalm.
    Pia-Lotta hade ett väldigt trevligt bemötande och levde väl upp till våra förväntningar. på det hela var det en god upplevelse att arbeta med henne. Läs mer
    2020-06-08 Pia-lotta S svarar Johan R
    Tack för er fina rekommendation! Jag hoppas att ni kommer att trivas i ert nya boende. En dröm lägenhet, alla kategorier :) Hälsningar Pia-Lotta
  • 2020-06-07

Anna B skrev om Sofia Ekander en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Jag sålde en lägenhet på 25 kvm. Jag tycker att Sofia var toppen på alla sätt och vis. Hon kändes proffsig, lugn och var alltid trevlig! Hon var lätt att ha att göra med och tycker att hon skötte allt jättebra. Skulle varmt rekommendera henne vidare! Läs mer
  • 2020-06-05

Noha G skrev om Pia-Lotta Svensson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Köpare av bostadsrätt. Väldigt trevlig, informativ och kommunikativ under hela processen. Läs mer
    2020-06-05 Pia-lotta S svarar Noha G
    Tack för den fina rekommendationen! Jag hoppas du kommer att trivas bra i din nya lägenhet :). Hälsningar Pia-Lotta
  • 2020-06-04

Carina H skrev om Pia-Lotta Svensson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Vi köpte en lägenhet på Gotlandsgatan. Pia-Lotta var mycket professionell och gav ett kompetens intryck. Hon gav bra återkoppling och gjorde bra uppföljningar. Informationen var bra och gavs på ett bra sätt. Vi är mycket nöjda med henne. Läs mer
    2020-06-04 Pia-lotta S svarar Carina H
    Tack Carina för er fina rekommendation! Jag hoppas ni kommer att trivas i er nya och mycket fina lägenhet. Hälsningar Pia-Lotta
  • 2020-06-04

Björn P skrev om Sofia Ekander en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Vi sålde vår 5:a vid Södra Station i Stockholm. Samarbetet med Sofia var mycket bra. Sofia var engagerad, lättillgänglig och professionell genom hela processen. Vi är supernöjda! Läs mer
  • 2020-06-03

Charlotte M skrev om Dag Jönsson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Sålde en tvåa på södermalm. Smidig affär, nöjda med priset. Läs mer
    2020-06-04 Dag J svarar Charlotte M
    Stort tack för mycket fint samarbete hela vägen! Önskar er all lycka med kommande nya boendet!

Sebastian P skrev om Pia-Lotta Svensson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Pia-Lotta är en fantastisk mäklare som har stenkoll på marknaden och alltid ett proffsigt bemötande. Hur nöjd som helst! Läs mer
    2020-06-01 Pia-lotta S svarar Sebastian P
    Tack så jättemycket för er rekommendation! Nu ska vi bara hitta en ny bostad till er :). Hälsningar Pia-Lotta

Gustav C skrev om Carl-Filip Öster en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Kan varmt rekommendera Carl-Filip!

Väldigt lugn, metodisk och profesionell genom hela processen vilket gav ett lugn till oss som säljer men även till spekulanterna.

Vi sålde vår bostad mitt under pandemin och gick väldigt smidigt och bra. Slutpris blev betydligt högre än snittet. :) Läs mer
    2020-06-12 Carl-Filip Ö svarar Gustav C
    Stort tack för rekommendationen Gustav :) och till er båda för den tid ni la ner på försäljningen. Jag hoppas vi hörs framåt!
    Gustav C gillar detta

Anders B skrev om Sofia Ekander en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Professionell och saklig. Vi har haft en bra upplevelse av Sofia. Läs mer
    2020-06-04 Sofia E svarar Anders B
    Hej Anders! Tack för ditt trevliga omdöme! Jag hoppas att ni ska trivas i ert nya hem och få en fin sommar! Allt gott, Sofia.

Gun S skrev om Carl-Filip Öster en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Mycket trevlig och engagerad, lätt att kommunicera med Läs mer
    2020-06-12 Carl-Filip Ö svarar Gun S
    Tack för er rekommendation och att jag fick hjälpa er med försäljningen!

Antionette M skrev om Malin Miura en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Malin Miura har sålt vår bostadsrätt på Södermalm. Processen stördes, i ett tidigt skede, av coronapandemin och blev därför utdragen. Malin Miura utförde sitt uppdrag mycket bra, trots alla turer. Vi har hela tiden känt förtroende för henne, alltid blivit bemötta med ett professionell lugn, trots oväntade omständigheter. De förväntningar vi hade gällande priset uppfylldes inte, men med facit i hand är vi idag nöjda och ser med tillförsikt fram emot fortsättningen på ny adress. Mvh Antionette & Gunnar Magnusson Läs mer
  • 2020-05-28

Lars S skrev om Max Calland en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Max hjälpte oss sälja vår lilla lägenhet. Han gjorde ett bra jobb på en marknad som var vikande.
    Han var bra på att lyssna och aktiv i försäljningens alla faser. Läs mer
    Max C gillar detta
  • 2020-05-26

Francois W skrev om Malin Miura en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Det är nu 3:e gången som vi väljer Malin för försäljning av våra bostäder. Rekommenderar varmt. Läs mer
    2020-05-27 Malin M svarar Francois W
    Tack snälla för er rekommendation! Har varit ett sant nöje att få hjälpa er med försäljningarna och att få följa er resa här på Södermalm under nästan ett decennium. Hoppas att ni kommer trivas med nya boendet och välkomna tillbaka till Söder när det blir dags :)
  • 2020-05-26

Marie B skrev om Max Calland en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Vi köpte Bjurholmsplan innan visning så vi hade inte så mycket kontakt. Han gjorde vad han skulle de tillfällen vi sågs/hördes Läs mer

Bo S skrev om Fastighetsbyrån Södermalm
    Bra och lätt att kommunicera med. Jonas gav ett bra intryck och han bryr sig om kunden. Läs mer
    2020-05-26 Jonas Åfors svarar Bo S
    Tack för ett gott samarbete och tack för förtroendet att sälja din magiska lägenhet.
    Jonas Åfors gillar detta
  • Fredrik K

2020-05-25

Fredrik K skrev om Pia-Lotta Svensson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Bra bemötande, och snabb respons Läs mer
    2020-05-25 Pia-lotta S svarar Fredrik K
    Tack för din rekommendation! Jag hoppas du kommer att trivas i din nya lägenhet. Hälsningar Pia-Lotta
  • Hanna B

2020-05-25

Hanna B skrev om Carl-Filip Öster en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Tack så mycket Carl-Filip för all hjälp med försäljning av min etta! Tydlig, lättillgänglig och väldigt lätt att ha att göra med. Uppfyllde alla mina förväntningar och har varit till stor hjälp under hela processen. Vill varmt rekommendera dig till andra som behöver en engagerad mäklare! Läs mer
    2020-06-12 Carl-Filip Ö svarar Hanna B
    Tack Hanna det var ett nöje att få hjälpa dig och sälja din fina etta, du gjorde också ett bra jobb! Önskar dig all lycka till och stort tack för din fina rekommendation!

Anders S skrev om Carl-Filip Öster en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Köpte en lägenhet av Carl-Filip och allting gick väldigt smidigt. Han är duktig, transparent och serviceminded. Läs mer
    2020-06-12 Carl-Filip Ö svarar Anders S
    Tack Anders, kul att få vara med vid ditt köp. Varmt välkommen att höra av dig och lycka till med renoveringen!

Ilian Lennartz R skrev om Cecilia Hjelmér en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Vi sålde vår tvåa vid Hornstull i maj 2020. Cecilia var en utmärkt mäklare. Jag upplevde henne som väldigt professionell men ändå personlig. Hon tog sig tid att förstå sig på oss och vår lägenhet vilket kändes viktigt för oss. Genomgående stort engagemang och närvaro i hela processen. Vi kände oss väldigt delaktiga och väl uppdaterade. Seriös och driven mäklare som levererade på våra förväntningar plus lite till. Läs mer
    2020-06-15 Cecilia H svarar Ilian Lennartz R
    Tack Ilian och vilket bra jobb ni gjorde inför bostadsförsäljningen! Hoppas att sökandet av ny bostad går bra=)
    Cecilia H gillar detta

Hornsgatan 166, 117 28 Stockholm