Alla kategorier Mäklare Stockholms län Stockholm Södermalm Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Södermalm

Fastighetsbyrån Södermalm

Hornsgatan 166, 117 28 Stockholm — Visa karta

På Södermalm finns det mesta. Allt från historia till ett rikt kulturliv, massor av barer, restauranger, caféer och butiker. Här har du även nära till natur och vatten och utmärkta kommunikationer. Fastighetsbyrån har kontor på Hornsgatan 166, och vi guidar dig gärna till det bästa boendet i ett av Stockholms absolut mest populära områden.

Vi guidar dig bland vackra lägenheter och fina gårdshus här på Söder, och ser till att affären går smidigt till. Vi är affärsmässiga, kunniga och flexibla. Vad du än har för önskemål anpassar vi oss gärna. Varmt välkommen!

Läs vad 1085 kunder tycker om Fastighetsbyrån Södermalm

• Jan G
    Jan G skrev om Evelina Schmekel en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    En lägenhet på Närkesgatan i Stockholm.
    Jag blev bra bemött.
    Så här långt verkar det bli ett problemfritt avslut.
    För tidigt säga något om affären som ännu inte är avslutad. Läs mer
  • Joakim S
    Joakim S skrev om Evelina Schmekel en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Såld 2 rok på Södermalm. Bra kommunikation och lyckad försäljning. Läs mer
  • Helena S
    Helena S skrev om Olivia Raaé en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Olivia uppfyllde mina förväntningar med råge. Proffsigt bemötande genom hela försäljningen Läs mer
  • Emelie S
    Emelie S skrev om Evelina Schmekel en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Evelina sålde vår lägenhet i våras. Förutom att hon är supertrevlig som person är hon kunnig, mkt engagerad och svarar snabbt på dina frågor. Försäljningen gick utmärkt trots svajig marknad. Skulle vi sälja något i framtiden igen skulle vi definitivt använda oss av Evelina! //Emelie & Jocke Läs mer
  • Linda R
    Linda R skrev om Olivia Raaé en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Jag har köpt en etta på Krukmakargatan 38. Jag blev väl bemött av mäklaren både på visningen och under kontraktskrivandet. Fick även bra återkoppling på läget under budgivning. Hon hade bra koll på lägenheten och uppfyllde alla mina förväntningar. I det stora hela är jag mycket nöjd med mitt bemötande. Läs mer
  • Rodrigo N
    Rodrigo N skrev om Olivia Raaé en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Jag har köpt en lägenhet och tyckte inte om hur budgivningen sköttes. Ett minimum budsintervall faställdes aldrig och spekulanterna började buda med 5000kr intervall på ett objekt med ett värde runt 4.1 milj. Det var mycket besvärlig! När bjudgivningen kom till ett stopp tog det alldeles för lång tid att få ett svar om budgivningen hade en vinnare. Istället så fortsatte man dagen efter. Budgivningen började sent på dagen och återigen blev det samma sak som första dagen! En seg budgivning utan minimum.
    Som köpare vill man ha ett snabbt svar om sitt bud är accepterad som vinnare eller inte. Inte vänta. Jag skulle inte anlita en sån mäklare när jag säljer lägenheten. Läs mer
    2018-09-17 Olivia R svarar Rodrigo N
    Hej Rodrigo!
    Tack för din ärliga reco. Budgivning är alltid en jobbig process för budgivare och säljare. Även för oss mäklare, just för att vi inte bestämmer över situationen. Det är alltid säljaren som bestämmer vilka bud de vill ta emot och registrera samt när man har nått ett avslut. Under senaste månaderna har det tagit längre tid från att lägenheter annonserats tills att kontrakt skrivs, i detta fallet gick det faktiskt ovanligt fort. Men är man budgivare känns det som en evighet. Vi ses på tillträdet!
  • Maria-Magdalena M
    Maria-Magdalena M skrev om Fastighetsbyrån Södermalm
    Jag är mycket nöjd med det sättet min mäklare tog hand om försäljningen. Läs mer
  • Mathias J
    Mathias J skrev om Evelina Schmekel en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Evelina gjorde affären enkel genom tydlig kommunikation. Läs mer
  • Sissela K
    Sissela K skrev om Cecilia Hjelmér en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Jag har sålt en bostadsrätt med Cecilia som mäklare. Cecilia har varit engagerad och kunnig . Dessutom är hon trevlig och inspirerande. Jag skulle gärna anlita henne igen men nu hoppas jag slippa flytta på ett tag. Läs mer
  • Mats I
    Mats I skrev om Cecilia Hjelmér en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Engagerad, snabb och mkt trevlig. Läs mer
  • Linn E
    Linn E skrev om Max Calland en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Trevlig och korrekt mäklare med pålitliga svar om lägenhetens skick vid köp av renoveringsobjekt. Rekommenderas! Läs mer
  • Thomas A
    Thomas A skrev om Olivia Raaé en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Köpt lägenhet fick ett korrekt och effektivt bemötande.
    Bra vägledning igenom affären. Läs mer
    2018-09-14 Olivia R svarar Thomas A
    Hej Thomas! Ja, det var verkligen smidigt. Tack för den fina recon, uppskattas! Ha det fint tills vi hörs nästa gång.
  • David C
    David C skrev om Malin Miura en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Har köpt två bostäder av henne och hennes team. Alltid enkla affärer och bemötande i toppklass.

Som person är hon supertrevlig och personlig. Dessutom en förbannat kunnig och bra mäklare! Läs mer
  • Gunnel G
    Gunnel G skrev om Pia-Lotta Svensson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Jag har köpt en bostadsrättslägenhet på Hornsgatan i Stockholm. Har enbart lovord för mäklaren. Och för hennes assistenter. Finns inget negativt att säga. Läs mer
    2018-09-13 Pia-lotta S svarar Gunnel G
    Tack för rekommendationen! Jag är glad över att du är nöjd med min och mina assistenters arbetsinsats. Jag hoppas du kommer att trivas i din nya fina lägenhet. Hälsningar Pia-Lotta
  • Yvonne B
    Yvonne B skrev om Dag Jönsson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Personlig och korrekt på samma gång. Har köpt en lägenhet av honom och skall nu sälja min med hans hjälp. Läs mer
  • Marianne H
    Marianne H skrev om Dag Jönsson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Det funkade bra, lägenheten på Reimers gick iväg till ett hyfsat pris med tanke på nedgången. Vi är nöjda. Läs mer
  • Livija B
    Livija B skrev om Dag Jönsson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Jag köpte en lägenhet av Dag. Han var jättebra på visningen. Informativ men inte för på. Snabba svar på telefon och bra tydlig! Rekommenderas! Läs mer
    2018-09-13 Dag J svarar Livija B
    Stort Tack Livija för fina ord och jag önskar er lycka till i lägenheten!
  • Johan S
    Johan S skrev om Carl-Filip Öster en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Carl-Filip utstrålar trygghet, ödmjukhet och professionalism. Med stenkoll på marknad och konkurrens levererar Carl-Filip utöver det vanliga. Vid eventuell kommande affär finns bara en mäklare, fastighetsbranschens talang no 1. Läs mer
  • Helena J
    Helena J skrev om Sandra Eriksson (fd Bengtsson) en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    ...............,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, Läs mer
  • Eric B
    Eric B skrev om Olivia Raaé en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Olivia är mycket professionell och inger stort förtroende både till säljare och köpare. Läs mer
    2018-09-14 Olivia R svarar Eric B
    Tack för ytterligare ett bra samarbete! Lycka till med huslivet - kommer bli toppen :)
  • Marcus W
    Marcus W skrev om Olivia Raaé en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Mycket trevligt och proffsigt bemötande.. Läs mer
    2018-09-14 Olivia R svarar Marcus W
    Hej Marcus. Detsamma till er! Kul att ni blev köpare till lägenhet och flyttar in till Södermalm. Vi ses på tillträdet.
  • Björn M
    Björn M skrev om Pia-Lotta Svensson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Pia-Lotta har hjälpt mig - både som ordförande i BRF-föreningen och privat då jag sålde min lägenhet i augusti 2018 - i BRF Draken 12.

Pia-Lotta har alltid varit lyhörd och professionell. Hennes bedömning av marknadens potential och hennes insatser för att skapa både en nöjd köpare och säljare - samtidigt - har alltid imponerat på mig.

Jag kan varmt rekommendera Pia-Lotta som mäklare både för säljare och köpare. Läs mer
    2018-09-10 Pia-lotta S svarar Björn M
    Tack för din rekommendation! Det har varit ett nöje att få arbeta med dig som ordförande i föreningen samt vid din egna försäljning. jag har alltid uppskattat vår raka och tydliga kommunikation. Jag hoppas ni kommer att trivas i ert nya boende! Hälsningar Pia-Lotta
  • Johan R
    Johan R skrev om Fastighetsbyrån Södermalm
    Driven mäklare med stort kontaktnätverk, stark kommunikation med oss som säljare och uppnådde de resultat hon indikerade som realistiskt vid uppstart. Mkt nöjd Läs mer
  • Karin R
    Karin R skrev om Jonas Åfors en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Jonas var väldigt proffsig i sitt bemötande och framförallt höll han oss säljare ständigt underrättade vilket gjorde att vi kändes oss trygga. Vi hade en målbild och han jobbade verkligen mot det - och såg till att den uppfylldes. Vi är nöjda och kan varmt rekommendera Jonas. Läs mer
  • Helena H
    Helena H skrev om Malin Miura en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Malin är rak, vänlig och tillmötesgående. Uppskattar att Malin är effektiv, både sälj och köpprocess via henne har varit väldigt smidigt och hon var väldigt hjälpsam. Både som säljare och köparen via Malin tycker jag hon är mycket kunnig och rekommenderas starkt. Läs mer
  • Richard A
    Richard A skrev om Sandra Eriksson (fd Bengtsson) en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Jag jobbar själv som mäklare sedan 15 år och ställer höga krav på mäklaren när jag ska sälja min egen bostad.
    Med ovan sagt behöver jag inte säga särskilt mycket mer än att Sandra hör till det absoluta toppskiktet av mäklarna i Sthlm. Läs mer
  • Dödsboet efter Sune D
    Dödsboet efter Sune D skrev om Carl-Filip Öster en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Sålt 3- rums lägenhet på Södermalm.

Mycket trevligt bemötande av mäklaren.

Lätt att kommunicera och vi fick en bra återkoppling under hela försäljningsprocessen. Läs mer
    2018-09-05 Carl-Filip Ö svarar Dödsboet efter Sune D
    Tack så mycket för att jag fick hjälpa er och en fin rekommendation!
  • Julia H
    Julia H skrev om Olivia Raaé en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Bästa mäklaren - proffsig, kompetent och trevlig. Olivia fick till en försäljning över förväntan och på ett smidigt och välskött sätt. Kan inte rekommendera nog! Läs mer
    2018-09-11 Olivia R svarar Julia H
    Hej! Vi hade ett bra teamwork :-) Roligt att det gick så bra, er fina lilla lägenhet. Lycka till i det nya boendet! Tack för att du vill rekommendera mig vidare, väldigt tacksamt.

/Olivia
  • skrev om Cecilia Hjelmér en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Utan tvekan den trevligaste och mest engagerade mäklare jag träffat (och då har jag träffat en hel del). Cecilia känns ärlig, varm och intresserar sig för vad som är bäst för kunderna. Säljer jag min bostad i framtiden kommer jag gå direkt till henne. Jag köpte min lägenhet på Södermalm för lite mer än ett år sedan, och har inte känt att något undanhållits när all information överlämnades av henne. Det kändes ärligt, och det är en av de saker jag tycker är viktigast med en mäklare. Läs mer
  • Maria-Magdalena M
    Maria-Magdalena M skrev om Olivia Raaé en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Min man och jag har precis sålt vår lägenhet med hjälp av Olivia. Vi är supernöjda med det sättet hon ordnade det hela. Vi kommer att rekommendera henne till våra vänner och bekanta. Läs mer
    2018-09-11 Olivia R svarar Maria-Magdalena M
    Hej Maria,
    Vad roligt att höra att ni är nöjda. Lycka till med den nya lägenheten! Vi ses på tillträdet. Ingen blir gladare än mig om ni rekommenderar mig vidare till era vänner :)

Ha det bra!
    Olivia
  • Johanna K
    Johanna K skrev om Olivia Raaé en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Jag har sålt en bostadsrätt på södermalm och upplevde mötet med mäklaren som mycket positivt, både proffissionellt och personligt. Kommunikationen kändes ärlig och tydlig vilket var väldigt skönt! Läs mer
    2018-09-11 Olivia R svarar Johanna K
    Hej Johanna! Tack för rekommendationen. Ni var väldigt trevliga att samarbeta med! Och det var kul att få sälja er fina lägenhet. Hoppas ni blir kvar på Södermalm. Allt gott!

/Olivia
  • Cecilia K
    Cecilia K skrev om Cecilia Hjelmér en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Cecilia sålde min minitvåa i Hornstull. Hon är en professionell, ambitiös och tillgänglig mäklare med vinnarskalle.
    Rekommenderar! Läs mer
  • Gabriella M
    Gabriella M skrev om Fastighetsbyrån Södermalm
    Jag tycker att Sandra Eriksson gjorde ett väldigt bra jobb. Jag behövde sälja min lägenhet snabbt då jag redan hade köpt ett nytt boende och Sandra genomförde bostadsaffären snabbt,flexibelt och samtidigt noggrant. Sandra var lätt att nå för frågor under hela processen och jag tycker att hon balanserar både köpare och säljares intressen väldigt väl. Jag rekommenderar Sandra för bostadsförsäljningar på Södermalm. Läs mer
  • Maria H
    Maria H skrev om Malin Miura en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Malin är mycket erfaren, kunnig och mån om att allt ska bli korrekt. Hon inger förtroende. Jag kan rekommendera Malin som mäklare! Läs mer
  • Louise B
    Louise B skrev om Cecilia Hjelmér en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Jag har både köpt och sålt via Cecilia och jag kan varmt rekommendera henne som en kompetent mäklare som gör allt för att underlätta den stundtals lite jobbiga processen för både köpare och säljare. Både jag och min man blev imponerade av hennes engagemang och trevliga bemötande, så 5/5 i betyg till Cecilia! Läs mer
  • Tove W
    Tove W skrev om Lars Falk en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Kunnig, vänlig, trevlig och förtroendeingivande mäklare som jag rekommenderar. Läs mer
  • Emilia S
    Emilia S skrev om Cecilia Hjelmér en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Jag och min sambo kontaktade själva Cecilia då vi sett hennes resultat hos tidigare försäljningar. Hon levde mer än väl upp till våra förväntningar och vi var supernöjda genom hela processen. Hon var alltid tillgänglig och tog sig tid att hjälpa oss genom försäljningen vilket gjorde oss både trygga och nöjda. Hon är grymt proffesionell på sitt yrke och resultaten på försäljningen gjorde att vi gärna flyttar oftare, med Cecilia som mäklare. Läs mer
  • Teresa S
    Teresa S skrev om Malin Miura en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Vi har sålt vår lägenhet med hjälp av Malin och under en relativt osäker marknad lotsade hon oss med stor professionalitet. Hon var ett stöd och kunde med gedigen kunskap och kundkrets i området göra upplevelsen trygg och god. Läs mer
  • Petronella S
    Petronella S skrev om Carl-Filip Öster en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Carl-Filip är en engagerad o förtroende i givande mäklare som har koll på läget - kan varmt rekommendera honom! Läs mer
    2018-06-15 Carl-Filip Ö svarar Petronella S
    Tack Petronella för din rekommendation!
  • Cecilia U
    Cecilia U skrev om Cecilia Hjelmér en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Jag sålde min 2:a i Hornstull via Fastighetsbyrån. Cecilia ingav förtroende och agerade proffsigt direkt från början. Hon var insatt i marknaden och hade koll på vad hon pratade om.

Cecilia var flexibel, lätt att få tag på samt väldigt lätt att samarbeta med. Alla mina förväntningar uppfylldes och försäljningen gick snabbt och smärtfritt. Jag kan absolut tänka mig att använda Cecilia igen vid kommande försäljning! Läs mer
  • Anna H
    Anna H skrev om Max Calland en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Köpte en bostadsrätt. Fick all information jag behövde av mäklaren. Blev bra bemött. Läs mer
  • Charlotte L
    Charlotte L skrev om Max Calland en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Jag är supernöjd! Max ingav förtroende från början och har levt upp till det genom hela processen. Jag har särskilt uppskattat att han arbetat hårt och hela tiden hållit mig informerad och därmed gjort mig lugn och trygg. Jag rekommenderar honom varmt! Jag har även uppfattat att köparen av min bostad uppskattat Max vilket känns dubbelt bra. Läs mer
  • David N
    David N skrev om Max Calland en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Uthållig på en svajjig marknad och löste uppgiften med ett bra försäljningspris Läs mer
  • Sven P
    Sven P skrev om Fastighetsbyrån Södermalm
    Evelina är påläst och kompetent. Bästa mäklaren jag har haft att göra med:) Läs mer
  • Christoffer L
    Christoffer L skrev om Fastighetsbyrån Södermalm
    Mycket bra bemötande. Snabb, professionell, och väldigt trevlig Läs mer
  • Urban F
    Urban F skrev om Carl-Filip Öster en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Vänlig, hjälpsam, ödmjuk, bra förklarande! Snabb och smidig affär efter mina önskemål! Läs mer
    2018-06-11 Carl-Filip Ö svarar Urban F
    Tack så mycket Urban! Jättekul att få hjälpa dig. Ha en underbar sommar!
  • Jakob T
    Jakob T skrev om Dag Jönsson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Bra bemötande och tydlig kommunikation! Tillgänglig och generellt enkel att ha och göra med! Läs mer
    2018-07-03 Dag J svarar Jakob T
    Tack för ett bra samarbete Jakob och jag önskar er lycka till och välkomna åter!
  • Ann J
    Ann J skrev om Sandra Eriksson (fd Bengtsson) en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    jag är jättenöjd toppen Mäklare vi har gjort en försäljning på en 1,5 på Lindvallsgatan 2 2tr 11736 Stockholm så nöjd med hur Sandra Eriksson behandlat Försäljning av min Bostad gjordes Med vänlig hälsning Ann Jansson Läs mer
  • Margareta H
    Margareta H skrev om Carl-Filip Öster en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Carl-Filip är en utmärkt mäklare. Han är ödmjuk o lätt att lära känna. Han har dessutom ett stort tålamod. Läs mer
    2018-06-11 Carl-Filip Ö svarar Margareta H
    Tack så mycket för dom fina orden Margareta!
  • Astrid S
    Astrid S skrev om Dag Jönsson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Jag sålde en bostadsrätt på 3 r.o.k. på Söder. Dag Jönsson gav mig en utmärkt utförlig information, både muntligen och skriftligen. Han har en imponerande förmåga att förklara även komplexa fakta så att de blir begripliga. Och han har ett personligt bemötande som skapar stort förtroende. Dessutom visar han ett enastående engagemang som upplevs som äkta och genuin. Jag har haft med ett antal mäklare att göra i mitt liv men Dag Jönsson överträffar dem alla. Affären blev lyckad, mer lyckad än jag hade förväntat mig, tack vare Dag. Läs mer
    2018-06-20 Dag J svarar Astrid S
    Stort tack Astrid för ett härligt bemötande och strålande energi genom hela affären och tack för dina fina ord, det värmer verkligen! Önskar dig all lycka framöver och på återseende hoppas jag!

Hornsgatan 166, 117 28 Stockholm