Alla kategorier Mäklare Stockholms län Stockholm Södermalm Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Södermalm

Fastighetsbyrån Södermalm

Hornsgatan 166, 117 28 Stockholm — Visa karta

På Södermalm finns det mesta. Allt från historia till ett rikt kulturliv, massor av barer, restauranger, caféer och butiker. Här har du även nära till natur och vatten och utmärkta kommunikationer. Fastighetsbyrån har kontor på Hornsgatan 166, och vi guidar dig gärna till det bästa boendet i ett av Stockholms absolut mest populära områden.

Vi guidar dig bland vackra lägenheter och fina gårdshus här på Söder, och ser till att affären går smidigt till. Vi är affärsmässiga, kunniga och flexibla. Vad du än har för önskemål anpassar vi oss gärna. Varmt välkommen!

Läs vad 1153 kunder tycker om Fastighetsbyrån Södermalm

• Adam H skrev om Jonas Åfors en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Genuin mäklare som såg till att affären gick igenom på ett smidigt sätt för båda parter. Mycket nöjd med Jonas och hans hjälp. 5/5! Läs mer
  • Gabrielle R skrev om Carl-Filip Öster en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Jag och min partner köpte vår första bostad av Carl-Filip. Vi var supernöjda med vår upplevelse. Carl-Filip kändes påläst om objektet, kunnig och trevlig.

Det kändes som han fanns där för både köpare säljare. Vi uppskattade speciellt att han var så himla duktig och snabb på att återkoppla till oss, exempelvis när vi lagt bud.

Om/när vi säljer i framtiden kommer vi absolut att kontakta Carl-Filip.

Tack för allt! Läs mer
    2018-11-15 Carl-Filip Ö svarar Gabrielle R
    Tack så jättemycket Gabrielle, det värmer att höra! Hoppas allt gått bra med in flytt i lägenheten. Jag håller gärna en kontakt framåt och det är bara att höra av er. Er rekommendation betyder mycket. Önskar er allt gott!
  • Peppas T
    Peppas T skrev om Max Calland en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Hej!
    Jag och min make köpte vår första bostadsrätt. Vi är mycket nöjda med hur vi blev bemött av Max Calland, vår mäklare! Han var otroligt hjälpsam och tog hänsyn till alla våra frågor och funderingar.
    Det gick snabbt och effektivt för oss. Max ordnade en till visning på vårt begär som gav oss en bättre bild på bostaden och hjälpte fatta beslutet. Vi är jätte tacksamma för det och varmt rekommenderar Max Calland till andra som vill köpa eller sälja bostaden. Han är den bästa mäklaren med snäll personlighet! Läs mer
  • Patrik H skrev om Malin Miura en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Mycket trevlig, kompetent och driven. Jobbade hårt med både nya idéer och pepp under en lite längre försäljningsprocess som den nuvarande marknaden ibland kräver.

5/5! Läs mer
  • Madeleine S skrev om Malin Miura en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Proffsig och kunnig om marknaden. Det blev en smidig affär för både köpare och säljare! Läs mer
  • Tove S skrev om Malin Miura en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Köpt lägenhet på Södermalm
    Väldigt väl bemött, snabb och kreativ kring hur vi kunde lösa saker smidigt eftersom vi bor i Gbg.
    Hade dessutom missat en affär ett par veckor innan pga speciella omständigheter, men tack vare, och på det viset som Malin och Åsa von Zweigberk samarbetade fick vi ypperlig service.
    Helnöjda.
    Mycket proffsigt och engagerad!
    TACK från mig och min man Martin. Läs mer
  • Martin Ä skrev om Malin Miura en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Snabb, proaktiv, trevligt bemötande. Mycket nöjd. Läs mer
  • Anders H skrev om Olivia Raaé en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Redan första intrycket av Olivia var positivt. Hon stannade kvar på "övertid" efter ordinarie visning en söndagseftermiddag bara för att jag och min fru skulle hinna titta på lägenheten. Väl där kunde Olivia svara på alla möjliga och omöjliga frågor om bostaden, och hon hade totalkoll på området/stadsdelen. Inga blev gladare än vi när vi några dagar senare vann budgivningen och träffade Olivia igen på Fastighetsbyråns kontor för att träffa säljarna och skriva kontrakt. Det var också Olivias förtjänst att jag lade det sista, "vinnande" budet, hon var rätt säker på att det inte skulle komma något motbud...och så blev det. Summa summarum: en kanonupplevelse från start till mål, och jag har en gång för alla fått omvärdera den schablonbild jag haft om hur mäklare "är". Olivia är ett superproffs. Läs mer
  • Tove G skrev om Cecilia Hjelmér en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Cecilia är riktigt serviceminded, duktig på att möta människan oavsett vem det är eller vilket roll (köpare och säljare). Hon förstår behovet och gör sitt yttersta och lite till för att se till att leverera!!

Det är andra gången vi säljer med hjälp av Cecilia och vi kommer helt klart göra det igen! :) Läs mer
  • Gabriella F skrev om Max Calland en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Kunnig och bra service! Rekommenderas! Läs mer
  • Annika C skrev om Olivia Raaé en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Olivia stannade kvar efter avslutad visning en söndageftermiddag för att vi skulle hinna få titta på en trea på Bondegatan 72 B. Bara det så himla snällt!
    Hon tog sej tid och visade runt tills vi kände oss klara, utan stress. Dessutom visste hon en massa om lägenheten, huset och området, hur väggar skulle kunna flyttas osv. Jag blev jätteimponerad av henne – och glad! Det var kul att gå på visningen. Trodde inte vi skulle få lägenheten, men det var en alltigenom positiv upplevelse och jag längtar efter att flytta dit. Läs mer
  • Amanda K
    Amanda K skrev om Olivia Raaé en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Olivia är superdriven, engagerad och väldigt professionell. Hon tog sig an uppdraget att sälja min lägenhet i en tid då marknaden för bostadsrätter var väldigt instabil men lyckades att överträffa mina förväntningar! Dessutom skedde försäljningen väldigt snabbt och effektivt. 5 av 5 i betyg till Olivia! Läs mer
  • Sanna B skrev om Jonas Åfors en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Han sålde en lägenhet till mig. Han kändes varm och genuin och såg till att affären gick i lås. Allt med en bra känsla rakt igenom. Läs mer
  • Ebbe S
    Ebbe S skrev om Malin Miura en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Sålde min pärla på söder. Fick superproffsig hjälp av Malin som var hjälpsam, trevlig och duktig genom hela processen. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • Tristan T
    Tristan T skrev om Jonas Åfors en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Sålt bostad.
    Mäklaren återkom alltid snabbt efter sökt kontakt. Aktiv i att uppdatera de olika stegen. Kompetent i bedömning och tips/rekommendationer. Trevlig.
    Rekommenderas verkligen! Läs mer
    Jonas Åfors gillar detta
  • Anna H skrev om Sandra Eriksson (fd Bengtsson) en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Heleneborgsgatan 8c
    Min far och jag träffade Sandra dagen efter annonsen gick ut. Vi blev inte bara glada för att vi fick en förhandsvisning utan även för Sandras bemötande, genomgående proffessionalism och omtanke.
    Min far insjuknade snart efter köpet och jag kontaktade Sandra för att be om hjälp för att genomföra detsamma. Sandras hjälp och stöd i att tala med jurister och säljare för att säkra vårat (nu mitt) drömboende var över all förväntan.
    Sandra hade och har ingen skyldighet till mig eller min far. Sandras hantering av sin relation till både säljare och köpare (jag) har underlättat och gagnat oss alla.
    Med sagt, jag är väldigt tacksam för att Sandra mäklat Heleneborgsgatan 8c.
    Med vänlig hälsning
    Anna Hjärtsjö Läs mer
    Åsa v gillar detta
  • Johan A skrev om Carl-Filip Öster en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Som köpare kan jag intyga att Carl-Filip är professionell, engagerad och har ett trevligt bemötande. Jag har kunnat känna mig trygg med att Carl-Filip velat åstadkomma en affär som både säljare och köpare kan vara nöjda med. Läs mer
    2018-11-15 Carl-Filip Ö svarar Johan A
    Tack så mycket Johan för din rekommendation. Det betyder mycket för mig att få läsa och höra din upplevelse!
  • Carolina W skrev om Pia-Lotta Svensson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Har sålt en bostad på Södermalm och fick mycket proffsig hjälp av Pia-Lotta. Läs mer
    2018-10-25 Pia-lotta S svarar Carolina W
    Tack Carolina för att jag fick förtroendet att sälja er bostad. Hälsningar Pia-Lotta
  • Julia G skrev om Cecilia Hjelmér en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Det är andra gången jag anlitar Cecilia för att sälja en bostad. Denna gång var det en två på söder. Cecilia ger sig aldrig, hon är kunnig och duktig på att läsa av människor. Hon håller en alltid informerad och jag känner mig trygg med henne och hennes kompetens. Läs mer
  • Alexandra L
    Alexandra L skrev om Olivia Raaé en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Väldigt professionell på alla sätt och saklig. Hjälpsam och kommunikationen fungerade mycket bra. Läs mer
    2018-10-25 Olivia R svarar Alexandra L
    Hej!
    Tack för att bra samarbete och roligt med en lyckad försäljning. Vi ses på tillträdet!
  • Hanna B skrev om Malin Miura en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Strukturerad och leveranssäker mäklare som inger trygghet i och med att hon är påläst och kunnig. Läs mer
  • Lukas G skrev om Evelina Schmekel en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Varmaste rekommendationer! Jag och min fru har sålt en 2,5:a på söder. Evelina har från första början gett ett otroligt proffsigt intryck och vi är mycket glada att hon har skött vår försäljning. Hon har varit bra genom hela processen och har alla de egenskaper man vill ha hos en mäklare. Lyhörd, bra på att kommunicera, trevlig utan att vara ”säljig”, ärlig. Hon hjälpte till och med oss med värderingar av bostäder som vi var intresserade av vilket underlättade enormt. Tveka inte att anlita henne om du/ni ska sälja er bostad, ni kommer inte ångra er!

Tack!
    Lukas och Anna Läs mer
    2018-10-21 Evelina S svarar Lukas G
    Bästa Lukas och Anna!
    Tack så hemskt mycket för en fina rekommendation. Det har varit ett väldigt fint samarbete och jag är så glad att ni uppskattar mitt arbete! Det är tråkigt att ni flyttar från söder men jag hoppas verkligen att ni kommer trivas bra i nya lägenheten framöver. Ni vet vart jag finns om ni behöver hjälp eller bara någon att bolla med. Har ni vägarna förbi Hornstull så är ni alltid välkomna på en kopp kaffe :-)
    /Evelina
  • Nadja N skrev om Cecilia Hjelmér en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Jag har köpt en lägenhet på Allhelgånsgatan,7.
    Jag tycker att Cecilia Hjelmer är mycket erfaren,och kunnig mäklare och väldigt trevlig person. Jag fick av henne det bästa bemötandet som jag skulle vilja önska mig. Läs mer
  • Johan W skrev om Pia-Lotta Svensson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Duktig och erfaren mäklare. Aldrig sviktande engagemang trots en mycket länge process än tänkt. Vi är mycket nöjda! Läs mer
    2018-10-19 Pia-lotta S svarar Johan W
    Stort tack för er varma rekommendation! Jag är mycket nöjd med vårt samarbete och ni kämpade tappert genom hela den långa processen. All lycka till i framtiden!
  • Andrea Z skrev om Max Calland en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Max hjälpte mig sälja min 2:a på Södermalm. Han var trevlig, engagerad och höll mig uppdaterad under hela processen. Allting gick väldigt snabbt och smidigt. Kan rekommenderas varmt. Läs mer
  • Carina S skrev om Fastighetsbyrån Södermalm
    Bra och påläst mäklare med god lokalkännedom och dessutom påläst redan innan första mötet. Trygg partner att ha i en av de största affärerna man någonsin kommer göra. Läs mer
  • Sun L skrev om Lars Falk en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    He was very kind. thank you very much. Läs mer
  • Anton A skrev om Carl-Filip Öster en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Vi upplever Carl-Filip som mycket tillmötesgående, kompetent, rak och engagerad. Kommer absolut kontaktas inför nästa försäljning. Rekommenderas starkt.

/Anton & Sofia Läs mer
    2018-10-16 Carl-Filip Ö svarar Anton A
    Tack så mycket Anton & Sofia! Jättekul att höra. Tack för att jag fick hjälpa er!
  • Elisabeth R
    Elisabeth R skrev om Åsa von Zweigbergk en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Med stort engagemang tog Åsa uppdraget att sälja vår fyra på Södermalm.
    När vi skulle anlita en mäklare var tanken att vi skulle träffa tre olika mäklare och därefter göra vårt val, men efter att ha träffat Åsa kändes det bara som slöseri med tid att träffa några andra. Hon kändes som en självklart val och som visade sig vara ett val vi aldrig behövde ångra!

Även om jag begriper att Åsa hade flera andra försäljningar på gång samtidigt så lyckades hon ändå få oss att känna oss väldigt speciella och att det bara var vår lägenhet hon brydde sig om....

Uppskattade att Åsa var snabb på att återkoppla och hade den största respekt för våra önskemål, samtidigt som hon inte tvekade att komma med synpunkter om hon tyckte vi inte resonerade helt korrekt.

Åsa var påläst och det kändes tryggt att jobba ihop med henne.
    Förutom att Åsa är en väldigt trevlig person så är hon också en mycket kunnig säljare som verkar ha en fingertoppskänsla av att läsa av potentiella köpare och vad just de är ute efter.

Ger Åsa våra varmaste rekommendationer. Kommer vi någon gång i framtiden sälja nåt annat objekt vet jag att jag inte behöver ägna en sekund över att fundera vem man skulle kunna anlita för uppdraget. Läs mer
    2018-10-15 Åsa v svarar Elisabeth R
    Hej Elisabeth,
    Tackar ödmjukast för en så fin rekommendation och självklart kommer jag att hjälpa er i framtiden när helst ni behöver min hjälp.
    Hoppas vi ses snart igen.
    Önskar er en fin höst!
    / Vänliga hälsningar Åsa von Zweigbergk
  • Mattias S
    Mattias S skrev om Cecilia Hjelmér en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    En erfaren och proffesionell mäklare med stor passion för att ta sig an försäljningen av min lägenhet på Skånegatan. Jag kan varmt rekommendera Cecilia för hennes engagemang till en lyckad försäljning. Läs mer
  • Sara B skrev om Cecilia Hjelmér en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Mäklaren har visat ett stort engagemang i försäljningen av vår bostadsrätt. Hon har stor kunskap om vårt område vilket känns som en stor fördel. Vi kan på alla sätt rekommendera att anlita Cecilia Hjelmér! Läs mer
  • Magnus S
    Magnus S skrev om Cecilia Hjelmér en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Cecilia hjälpte oss att sälja vår bostad snabbt och smidigt. Vi hade redan köpt nytt och var ganska tidspressade. Cecilia behöll lugnet, var lyhörd och agerade oerhört kompetent både mot oss och köpare. En kunnig, påläst och varm mäklare som verkligen rekommenderas! Läs mer
  • Ann U skrev om Max Calland en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Max var effektiv och korrekt, gav en realistisk bild av läget på marknaden och agerade snabbt när det behövdes. Jag är mycket nöjd och kan varmt rekommendera honom. Läs mer
  • Per-Olov P skrev om Sandra Eriksson (fd Bengtsson) en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Bra bemött och saklig. Har köpt en bostadsrätt Läs mer
  • Raquel M skrev om Carl-Filip Öster en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    excellent service, professional, he knows the market and he works pro-actively to get the best deal for the customers Läs mer
    2018-10-19 Carl-Filip Ö svarar Raquel M
    Thank you Raquel for the good feedback, Im so happy for you and your deal :)
  • Leif G skrev om Carl-Filip Öster en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Har köpt en etta med otroligt läge på Götgatan, Södermalm.

Jag blev respektfullt bemött av mäklaren. Fick genast förtroende för honom då han gav ett ödmjukt och seriöst intryck.

Han löste också en förhandsvisning med kort varsel där vi fick chansen att lägga bud innan ordinarie visning.

Betyget visar att jag är mycket nöjd, vi fick ett kontrakt och är övertygad om att säljaren också är nöjd.

Sammanfattningen blir att alla parter kan vara glada; köpare, säljare och mäklare. Läs mer
    2018-10-19 Carl-Filip Ö svarar Leif G
    Tack så jättemycket Leif, det värmer att läsa och kul att ni upplevde ert köp på det sättet. Det är det jag brinner för att alla ska vara nöjda!
  • Mattias E skrev om Carl-Filip Öster en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Sålt bostad på Högalidsgatan 52A.

Carl-Philip har varit mycket bra från start till mål. Han har varit mycket tillmötesgående och han har varit väldigt tillgänglig och alltid återkommit snabbt de få gånger han inte kunnat svara. Han har också hels tiden hållit oss uppdaterade om vad som händer i processen under hela försäljningen.

Car-Philip levde verkligen upp till våra förväntningar och priset blev även betydligt högre än väntat. Läs mer
    2018-10-11 Carl-Filip Ö svarar Mattias E
    Tack så mycket för rekommendationen Mattias!
  • Marcus A skrev om Sandra Eriksson (fd Bengtsson) en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Väldigt trevlig och kändes som en väldigt ärlig mäklare. Läs mer
  • Madeleine O skrev om Malin Miura en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Otroligt proffsig, tillgänglig, förtroendeingivande och trygg genom hela processen. Och då var jag köparen! Skulle absolut rekommendera. Läs mer
  • Emma C skrev om Jonas Åfors en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Lätt att kommunicera med och komma i kontakt med. Hjälpsam och professionell. Läs mer
  • Margareta R
    Margareta R skrev om Jonas Åfors en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Vi har sålt en 1,5 på Katarina Bangata 57. Vi har blivit bemötta enormt proffesionellt. Vår mäklare har återkopplat direkt, varit kunnig och framför allt haft en varm omsorg kring våra funderingar.
    Vår mäklare gav oss mycket mer än våra förväntningar som var att bli korrekt och tydligt bemötta.
    Sammanfattningsvis en massa guldstjärnor. Läs mer
  • George Balazs W skrev om Olivia Raaé en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    She is quite sinply top drawer! I have the highest opinion about Ms. Raaé's pwork performance, ,reliability and personality! Läs mer
    2018-10-25 Olivia R svarar George Balazs W
    Hi George!
    Thank you for those kind words. You are both great and I wish you all the best!
  • Susann E
    Susann E skrev om Sandra Eriksson (fd Bengtsson) en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Jag har sålt en 2:a på götgatan.Sandra var min första kontakt i min lgh. Det kändes rätt från första minuter. Super trevlig, proffsig märktes att hon har lång erfarenhet av yrket. Personlig men inte för privat. Eftersom jag tycker själv att lgh är jätte fin. Blev jag glad att hon såg charmen i den och utryckte det.Uppskattade att hon tog god tid på sig att beskriva sitt uppdrag. Fick genast förtroende för henne.Jag kommer absolut rekomendera henne till vänner och bekanta.Har även haft kontakt med en assistent på fastighetsbyrån som jag inte minns namnet på även hon mycket trevlig.Affären är inte klar ännu fast jagtror att det rullar på som det ska. Med vänlig hälsning, Susann Esch-Ramnell Läs mer
  • Emily W
    Emily W skrev om Max Calland en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Max has been very clear in his communications and fast to respond. I have found him very helpful and professional. Läs mer
  • Anki Wohlfart H
    Anki Wohlfart H skrev om Dag Jönsson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Mycket seriös och noggrann Ger ett väldigt stabilt intryck Vårt köp av lägenhet gick mycket snabbt och smidigt Rekommenderas varmt Läs mer
    2018-10-26 Dag J svarar Anki Wohlfart H
    Grattis till fin lägenhet och lycka till! Stort tack för fina ord!
  • Anna L skrev om Max Calland en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Ödmjuk ung man med sinne för utmärkt kundbemötande.
    Respekt för mig som säljare av dödsboet efter min bror.
    Kunde inte ha haft en bättre hjälp än Max Läs mer
  • Anna Birgitta R skrev om Sandra Eriksson (fd Bengtsson) en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Snabb med svar Sam ordning och reda. Läs mer
  • Karin A skrev om Carl-Filip Öster en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Carl-Filip har varit en fantastisk mäklare. Han hjälpte till att sälja min lägenhet, 2:a, på Blekingegatan.
    Han fanns alltid tillgänglig och hjälpsam utöver vad jag förväntade mig!
    Redan börjat rekommendera honom vidare, kan inte vara mer nöjd. Läs mer
    2018-10-11 Carl-Filip Ö svarar Karin A
    Tack så mycket Karin för att jag fick hjälpa er med försäljningen. Hoppas ni trivs i er nya lägenhet! Det värmer att höra!
  • Anders F skrev om Fastighetsbyrån Södermalm
    Vi är mycket nöjda med hur försäljningen av vår bostad hanterades genom hela processen. Trevlig service och ett kunnigt bemötande skapade en bra upplevelse. Läs mer
  • Gun B skrev om Max Calland en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Max sålde en LHG åt oss i BRF Tobaksspinnaren.
    Han är en mycket trevlig och lättsam person att ha och göra med

Han är det bästa.

Gun Börjesson