Fastighetsbyrån Södermalm

Hornsgatan 166, 117 28 Stockholm — Visa karta

På Södermalm finns det mesta. Allt från historia till ett rikt kulturliv, massor av barer, restauranger, caféer och butiker. Här har du även nära till natur och vatten och utmärkta kommunikationer. Fastighetsbyrån har kontor på Hornsgatan 166, och vi guidar dig gärna till det bästa boendet i ett av Stockholms absolut mest populära områden.

Vi guidar dig bland vackra lägenheter och fina gårdshus här på Söder, och ser till att affären går smidigt till. Vi är affärsmässiga, kunniga och flexibla. Vad du än har för önskemål anpassar vi oss gärna. Varmt välkommen!

Läs vad 1527 kunder tycker om Fastighetsbyrån Södermalm

• 2020-02-21

Oskar S skrev om Sofia Ekander en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Sofia hjälpte mig att sälja min lägenhet på Högalidsgatan i Hornstull. Läs mer

Beata B skrev om Max Calland en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Jag kan varmt rekommendera Max till alla som ska sälja sin lägenhet. Flexibel, snabbfotad, tydlig, kunnig och proffsig. Tack Max! Läs mer

Ida K skrev om Dag Jönsson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Trevlig och duktig mäklare. Jag är supernöjd! Läs mer
    2020-02-19 Dag J svarar Ida K
    Stort tack Ida för härligt samarbete! Hoppas du nu hittar det du söker och varmt välkommen tillbaka när det blir dags igen :)

Anna M skrev om Jonas Åfors en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Toppen! Bra kommunikation och trevlig. Rekommenderar. Läs mer
    2020-02-19 Jonas Åfors svarar Anna M
    Tack för dina fina ord. Lycka till i lägenhetsjakten!
    Jonas Åfors gillar detta
  • 2020-02-18

Rasmus V skrev om Sofia Ekander en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Trevligt professionellt bemötande, skötte uppdaget utan något att anmärka på Läs mer

Stefan R skrev om Cecilia Hjelmér en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Hon är trevlig och hon underlättade för mig att lyckas få tag på en attraktiv bostad i ett område som jag ville komma till och jag antar att säljaren var nöjd med priset. Läs mer

Anna S skrev om Åsa von Zweigbergk en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Åsa sålde vår lägenhet och vi är mycket nöjda med hur hon hanterade hela processen. Allt ifrån vilka förväntningar hon gav oss beträffande slutpris, vilka råd och tips hon förmedlade samt inte minst hur hon bemötte både oss och de potentiella köparna. Mycket proffsigt men samtidigt personligt. Läs mer
    2020-02-18 Åsa v svarar Anna S
    Hej Anna,
    Tack snälla för er fina rekommendation.
    Ser fram emot att få kika på ert nya boende framöver.
    Lycka till med allt!
    Mvh Åsa von Zweigbergk

Giovanna J skrev om Malin Miura en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Kompetent, pålitlig, flexibel, professionell. Läs mer
    2020-02-17 Malin M svarar Giovanna J
    Tack så mycket Giovanna för din rekommendation! Det har verkligen varit ett nöje att få hjälpa till med din försäljning, från början till slut.

Magdalena G skrev om Carl-Filip Öster en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Köpte en liten lägenhet på söder.

Mäklaren var trevlig och kunnig.

Dock låg fel planlösning ute ganska länge.
    Låg även kvar med den nya sedan efter påpekande.

Annars bra upplevelse. Kan tänkte mig att använda honom när jag säljer i framtiden. Läs mer
    2020-02-18 Carl-Filip Ö svarar Magdalena G
    Hej tack Magdalena, du är varmt välkommen att höra av dig när det blir dags. Men jag hoppas du kommer trivas bra ett tag först! Och då ska planskissen vara korrekt :) . Stort tack för din rekommendation!

Helena E skrev om Carl-Filip Öster en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Jag köpte en tvåa på Södermalm i Stockholm och Carl-Filip var väldigt behjälplig och behaglig under hela processen. Allt gick smidigt och bra. Toppbetyg! Läs mer
    2020-02-18 Carl-Filip Ö svarar Helena E
    Tack så mycket Helena och lycka till med renoveringen. Grattis till den fina lägenheten!
  • 2020-02-15

Ammar A skrev om Pontus Sjödin en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Pontus hjälpte mig att sälja min lägenhet. Han är professionell, lätt med kommunikation, man får snabba svar och återkopplingar. Jag är jätte nöjd och glad att jag valde honom som mäklare. Läs mer
  • 2020-02-13

Sandra T skrev om Sandra Eriksson (fd Bengtsson) en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Sandra hjälpte mig att sälja min lägenhet på Södermalm. Hon var väldigt flexibel och gjorde allt för att jag skulle bli nöjd med försäljningen. Hade flera extra-visningar och var otroligt flexibel. Jag har redan rekommenderat Sandra till vänner som ska sälja sina lägenheter. Läs mer
    2020-02-19 Sandra E svarar Sandra T
    Tack Sandra för bra samarbete och vad kul att du är nöjd :)

Anna-matilda K skrev om Fastighetsbyrån Södermalm
    Gjorde minsta möjliga, men gjorde det minsta möjliga bra gjort Läs mer

Elinor F skrev om Pia-Lotta Svensson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Hjälpsam och smidig.
    Glad
    Lätt att ha att göra med Läs mer
    2020-02-14 Pia-lotta S svarar Elinor F
    Tack för din rekommendation! Jag hoppas du kommer att trivas i din nya fantastiska lägenhet. Hälsningar Pia-Lotta
  • 2020-02-12

Eva B skrev om Sofia Ekander en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Vi sålde vår lägenhet på Söder med Sofia. Allt från första kontakten till kontraktsskrivning har fungerat perfekt. Sofia är proffsig, tydlig, trevlig och tillgänglig. Tack vare hennes breda spekulantregister och kunskap om marknaden hittade hon snabbt en seriös köpare. Vi kan varm rekommendera Sofia! Läs mer
  • 2020-02-12

Carina F skrev om Sandra Eriksson (fd Bengtsson) en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Sålt en 5:a och vi är supernöjda med Sandra. Hon har rakt igenom varit professionell och kunnig. Hon återkopplar alltid när hon säger att hon ska det.
    Hon tappade inte gnistan, även fast vi kanske för en kort stund gjorde det, utan rådde oss till det bästa hur vi skulle gå vidare. Affären landade en bit över vad vi förväntat oss och det är vi mycket nöjda med. Läs mer
    2020-02-13 Sandra E svarar Carina F
    Tack Carina och kul att höra att allt kändes bra :) Det var roligt att samarbeta med er och snyggt jobbat med allt fix inför fotograferingar och visningar!
  • 2020-02-11

Susanne E skrev om Fastighetsbyrån Södermalm
    Mycket duktig o kompetent samt förtroendeingivande mäklare. Läs mer
  • 2020-02-10

Per Kristoffer D skrev om Carl-Filip Öster en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Sålde min lägenhet på Södermalm, Carl-Filip visade prov på en bra kombination av tålamod, flexibilitet och fingertoppskänsla vad gäller marknaden. Fick till en affär som jag var mycket nöjd med trots mina höga krav! Skulle absolut anlita Carl-Filip igen! Läs mer
    2020-02-11 Carl-Filip Ö svarar Per Kristoffer D
    Tack så mycket Per! Önskar dig all lycka till framåt och förtroendet att jag fick hjälpa dig med försäljningen.
  • Johan E

2020-02-09

Johan E skrev om Fastighetsbyrån Södermalm
    Vi har köpt en bostadsrätt. Blev väldigt bra bemött av Olivia, som tog sig tid att visa lägenheten trots att vi kom några minuter för sent till visningen och att vi fick erbjudande att kolla på lägenheten vid senare tillfälle när ny spekulant dök upp. Professionellt bemötande under hela köpprocessen. Läs mer
  • 2020-02-09

Josefina S skrev om Pia-Lotta Svensson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Sålde min lägenhet på Folkungagatan med hjälp av Pia-Lotta. Under hela resan har hon varit oerhört proffsig, noggrann och duktig på återkoppling (något som varit viktigt för mig). Kan varmt rekommendera Pia-Lotta till andra som går i säljtankar! Läs mer
    2020-02-09 Pia-lotta S svarar Josefina S
    Tack Josefina för din rekommendation! Det har varit ett nöje att samarbeta med dig. Passar även på att säga grattis till er nya lägenhet :). Hälsningar Pia-Lotta
  • 2020-02-09

Joacim Ö skrev om Fastighetsbyrån Södermalm
    2:a tegelviksg 61 53 kvm - Utmärkt service. Läs mer
  • 2020-02-07

Jacob H skrev om Max Calland en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Professionellt, tillmötesgående och .vänligt var mötet med Max när vi första gången träffades på visning. Vi höll en god kontakt och både parter verkar vara nöjda med affären Läs mer
  • Charlie W

2020-02-07

Charlie W skrev om Pontus Sjödin en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Köpte lägenhet via Pontus och är nöjd, besvarade alla frågor och var alltid nåbar ifall man hade frågor och funderingar.
    Enkel att ha med att göra. Läs mer
  • 2020-02-05

Helena K skrev om Åsa von Zweigbergk en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Vänligt bemötande, snabb återkoppling på våra frågor Läs mer
    2020-02-05 Åsa v svarar Helena K
    Hej Helena,
    Tack såå mycket för er fina rekommendation.
    Jag är övertygad om att ni kommer att trivas kanon i er nya fina bostad.
    Önskar er en ljus framtid!
    Mvh Åsa von Zweigbergk
  • 2020-02-05

Charlotta B skrev om Shaquille Hilaire en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Vi är mycket nöjda med försäljning av vår 2:a i Hornstull. Shaquille var mycket kommunikativ och professionell under hela säljprocessen, vi rekommenderar honom varmt och nästa gång det blir aktuellt med försäljning för vår del anlitar vi gärna Shaquille igen. Läs mer
  • 2020-02-04

Moa G skrev om Carl-Filip Öster en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Carl-Filip sålde vår lägenhet och vi är verkligen supernöjda över hans insats! Lyhörd, skicklig och vänlig. Vi kan inte vara mer nöjda! Läs mer
    2020-02-05 Carl-Filip Ö svarar Moa G
    Tack Moa! Det glädjer mig att höra och tack för ert förtroende samt fina betyg.
  • 2020-02-03

Per S skrev om Max Calland en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Max hjälpte till att förmedla min lägenhet i Hornstull och jag kunde inte bli mer nöjd med hans insats! Under hela processen höll han mig informerad och var ärlig och uppriktig mot mig, något jag värdesätter högt.

Jag kan starkt rekommendera Max! Läs mer
  • Anders A

2020-02-03

Anders A skrev om Carl-Filip Öster en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Carl-Filip kändes lugn och trygg, hjälpsam och svarade på de frågor som dök upp vid lägenhetsköpet. Läs mer
    2020-02-04 Carl-Filip Ö svarar Anders A
    Tack Anders, hoppas ni kommer trivas riktigt bra i nya lägenheten. Jag hoppas vi ses framöver!
  • 2020-02-01

Siri C skrev om Sofia Ekander en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Vi köpte en lägenhet Sofia förmedlade. Allt har skötts smidigt och effektivt! Läs mer
  • 2020-02-01

Anna W skrev om Cecilia Hjelmér en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Sålt 4:apå Södermalm. Bra och engagerat bemötande. Lätt och snabb att kommunicera med. Läs mer

Filip-viktor S skrev om Sofia Ekander en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Köpte en lägenhet på Södermalm som Sofia förmedlade.
    Sofia var trevlig, lätt att prata med och flexibel med att visa lägenheten. Hon skötte hela affären snabbt och smidigt för alla parter utan att skapa några funderingar.

Rekommenderar Sofia till framtida förmedlingar av lägenheter. Läs mer

Carl-hannes D skrev om Sofia Ekander en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Ärlig
    Hårt arbetande
    Kommunikativ
    Professionell

Sofia är mitt första val nästa försäljning också! Läs mer

Maud R skrev om Carl-Filip Öster en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Mäklaren var proffsig och sålde vår lya på Ringvägen snabbt. Hade en hög förväntad nivå på försäljningspris och vi landade precis under den, så jag är nöjd. Läs mer
    2020-01-31 Carl-Filip Ö svarar Maud R
    Tack så mycket Maud för era 5 recos, det värmer att höra. Tack för att jag fick hjälpa er med försäljningen!

Tina C skrev om Cecilia Hjelmér en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Cecilia var väldigt driven och aktiv och vi hade kontakt långt före att jag bestämde mig för att sälja. Tyvärr blev hon sjuk lagom till min visning, vilket nog sinkade henne lite. Min lägenhet såldes trotts detta 2 dagar efter visning till ett bra pris. Läs mer

Sara M skrev om Pontus Sjödin en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Köpte bostad via Pontus.
    Han är snäll, flexibel och så proffsig. Läs mer
  • 2020-01-29

Cecilia F skrev om Jonas Åfors en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Trevlig och tillmötesgående mäklare för min bostadsrätt på 1,5 rum. Läs mer
    2020-01-29 Jonas Åfors svarar Cecilia F
    Stort tack för din rekommendation Cecilia och tack för ett bra samarbete!
    Jonas Åfors gillar detta
  • 2020-01-29

Joel Natanael M skrev om Max Calland en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Vi sålde en lägenhet på Södermalm (Skanstull). Det blev en snabb och smidig affär tack vare Max och hans trevliga och effektiva sätt att förmedla transaktionen. Läs mer
  • 2020-01-27

Lisa E skrev om Pia-Lotta Svensson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Utmärkt.
    Vi är nöjda.
    Allt fungerade enligt plan. Läs mer
    2020-01-30 Pia-lotta S svarar Lisa E
    Tack för din rekommendation! Njut nu ordentligt av er fina lägenhet :) Hälsningar Pia-Lotta
  • 2020-01-26

Bengt G skrev om Pia-Lotta Svensson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Köpt 2rummare vid Hornstull. Mäklaren effektiv, ärlig och sympatisk.Hela processen blev så lätt! Läs mer
    2020-01-27 Pia-lotta S svarar Bengt G
    Tack Bengt för er rekommendation! Jag hoppas ni kommer att trivas i er nya lägenhet. Hälsningar Pia-Lotta
  • 2020-01-26

Ann-sofie T skrev om Cecilia Hjelmér en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Trevligt och sympatiskt bemötande. Väldigt lite information. Utgångspriset stämde extremt dåligt överens med vad som förväntades bli försäljningspriset! Läs mer
  • 2020-01-25

Tomas M skrev om Cecilia Hjelmér en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Cecilia är en oerhört engagerad och duktig mäklare som arbetar hårt för att uppfylla satta mål, vilket hon klarade galant! Läs mer
  • 2020-01-25

Helene H skrev om Sofia Ekander en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Sålde min etta på söder. Helt underbar mäklare. Proffsig, Trevlig, Snäll är bara några ord som beskriver Sofia. Kan verkligen rekommendera Sofia till din framtida mäklare. Läs mer
    2020-01-27 Sofia E svarar Helene H
    Tack snälla Helene för din fina rekommendation! Väldigt glad att vi lyckades så bra med försäljningen av din lilla pärla! Kram på dig! / Sofia
  • 2020-01-23

Magnus S skrev om Sofia Ekander en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Jag har både köpt och sålt objekt med Sofia som mäklare. Sofia upplever jag som engagerad, professionell och väldigt förtroendeingivande. Hade inga problem att låta Sofia guida mig igenom alla beslut som skulle tas. Tyckte att genomgången av bostadsmarknaden med priser och prisutveckling, var väldigt bra - Dvs analysen av vilket pris som kunde förväntas. Även vilka priser som kunde anses rimliga för köpt objekt gavs. En visning utanför ordinarie visningar var också väldigt uppskattat. Läs mer
    2020-01-27 Sofia E svarar Magnus S
    Hej Magnus!
    Det har varit en ära att få samarbeta med dig och få hjälpa dig att både hitta ditt nya drömboende och sälja din gamla pärla. Stort tack för fina ord och kul att du uppskattat mitt arbetssätt! Ha det så bra så ses vi på tillträdena! :-) /Sofia
  • 2020-01-23

SARA S skrev om Åsa von Zweigbergk en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Åsa var fantastisk genom hela försäljningsprocessen och agerade väldigt professionellt på ett personligt sätt. Hon har även en väl upparbetad kundkrets och en mycket god insyn i bostadsmarknaden på Södermalm.

Rekommenderar Åsa varmt! Läs mer
    2020-01-23 Åsa v svarar SARA S
    Hej Sara,
    Tack snälla för din fina reco. ❤️
    Lycka till med allt!!!
    Med vänliga hälsningar Åsa von Zweigbergk
  • 2020-01-21

Alexander H skrev om Shaquille Hilaire en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Jag sålde en 3 på 86 kvadrat. Shaquille är en grymt trevlig, kompetent, professionell och pålitlig person och mäklare. Han höll vad han lovade. Jobbade hårt och var lätt att kommunicera med. Jag kan verkligen rekommendera honom! Läs mer

Konrad S skrev om Fastighetsbyrån Södermalm
    Med hjälp av Olivia köpte jag en bostadsrätt. Fick ett professionellt mottagande av en trevlig och sakkunnig mäklare! I en kvick budgivning var Oliva lugn och skötte en bra och öppen kontakt. Läs mer

Lovisa M skrev om Max Calland en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Snabb, engagerad och lätt att ha att göra med. väldigt smidig försäljning. Jag skulle rekommendera Max till alla! Läs mer

Agneta B skrev om Pontus Sjödin en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Pontus är trots sin unga ålder redan professionell och kunnig med snabba återkopplingar och vänligt/tålmodigt bemötande. Så mycket bättre kan det nog inte bli!👌 Läs mer
    2020-01-29 Pontus Sjödin svarar Agneta B
    Hej Agneta,
    Vad glad jag blir för din fina rekommendation, det värmer!
    Vi ses på tillträdet!
    Mvh Pontus Sjödin
  • 2020-01-17

Robin T skrev om Åsa von Zweigbergk en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Engagerad och trevlig. Säljer för ett högt kvadratmeterpris. Läs mer
    2020-01-17 Åsa v svarar Robin T
    Hej,
    Tack snälla du för din fina rekommendation.
    Det har bara varit kul att jobba med dig!!
    Hoppas ni hittar ert nya drömboende snart!
    / Bästa hälsningar Åsa von Zweigbergk
  • 2020-01-13

Daphne A skrev om Carl-Filip Öster en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Jag har fått hjälp av Carl-Filip från Fastighetsbyrån med försäljning av min etta på 25 kvm vid Mariatorget. Bemötandet har alltid varit trevligt och professionellt. Kommunikationen har hela tiden varit enkel och Carl-Filip är en lyhörd mäklare. Jag har hela tiden känt mig trygg under hela säljprocessen vilket var en viktig apsekt för mig som förstagångssäljare. Läs mer
    2020-01-14 Carl-Filip Ö svarar Daphne A
    Tack så mycket Daphne va kul att du är nöjd med min tjänst. Tack för din fina reco och att jag fick hjälpa dig med försäljningen!

Hornsgatan 166, 117 28 Stockholm