Fastighetsbyrån Södermalm

Hornsgatan 166, 117 28 Stockholm — Visa karta

På Södermalm finns det mesta. Allt från historia till ett rikt kulturliv, massor av barer, restauranger, caféer och butiker. Här har du även nära till natur och vatten och utmärkta kommunikationer. Fastighetsbyrån har kontor på Hornsgatan 166, och vi guidar dig gärna till det bästa boendet i ett av Stockholms absolut mest populära områden.

Vi guidar dig bland vackra lägenheter och fina gårdshus här på Söder, och ser till att affären går smidigt till. Vi är affärsmässiga, kunniga och flexibla. Vad du än har för önskemål anpassar vi oss gärna. Varmt välkommen!

Läs vad 1596 kunder tycker om Fastighetsbyrån Södermalm

• 2019-12-10

Anders E skrev om Evelina Schmekel en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Sålde en trea på Södermalm.
    Mäklaren var trevlig och alert.
    Hon hade en bra kontakt med oss under försäljningprocessen.
    Allt gick snabbt och bra.
    Överlag är vi nöjda. Läs mer
  • 2019-12-10

Sophie G skrev om Pia-Lotta Svensson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    We have bought an apartment with the help of Pia-Lotta Svensson in Fatsighetsbyrån Södermalm. She has been clear in her explainations, helpful and trustful all the way of the process. Läs mer
    2019-12-11 Pia-lotta S svarar Sophie G
    Thank you Sophie for your recomendation!So happy for you that you finally found your apartment :). Wish you all the best, Pia-Lotta
  • 2019-12-09

David S skrev om Pontus Sjödin en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Köpt bostad på Södermalm. Mycket trevlig, tillgänglig och gick att få till en snabb och smidig affär Läs mer
  • 2019-12-09

Majken J skrev om Pia-Lotta Svensson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Jag har köpt en lägenhet och jag tycker att Pia-Lotta bemötte mig väldigt bra. Hon va tillmätesgående och trevlig. Jag upplevde det som att hon ville både mitt och säljarens bästa och jag kände mig trygg under processen. Läs mer
    2019-12-09 Pia-lotta S svarar Majken J
    Tack Majken för din fina rekommendation! Jag hoppas du kommer att trivas i din nya lägenhet. Vänligen, Pia-Lotta
  • 2019-12-07

Joakim B skrev om Sofia Ekander en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Köpte boende på Södermalm, 2:a via Fastighetsbyrån. Vi gav dem därefter i uppdrag att sälja vår 2:a även den på Södermalm. Vi hade självklart höga förväntningar på mäklaren som skulle sälja vår lägenhet. Hur blev det? En rakt igenom mycket positiv upplevelse av mäklaren. Proffsig, proaktiv, engagerad och lätt att samarbeta med.

Vi har köpt och sålt ett antal lägenheter och hus genom åren och Sofia hör definitivt till en av de allra bästa som vi mött. Läs mer
  • 2019-12-07

Dzenis D skrev om Olivia Raaé en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Mycket proffsigt, ärligt och tillmötesgående bemötande. Läs mer
  • 2019-12-06

Adam R skrev om Sofia Ekander en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Trevlig, glad, kunnig och hjälpsam!

Hela vägen från visning till inflytt/tillträde fick jag fantastisk hjälp av Sofia med alla tänkbara frågor eller funderingar som kunde tänkas uppstå, men det mesta förklarade Sofia redan på förhand så att problem eller osäkerhet helt kunde undvikas.

Denna gång var jag på köparsidan, men jag skulle gärna låta Sofia ansvara även vid en försäljning. Läs mer
  • 2019-12-06

Ellinor O skrev om Olivia Raaé en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Olivia är professionell som mäklare och jag kan rekommendera henne både för att köpa och sälja lägenhet. Tack vare hennes förmåga att lyssna in, ge goda råd och hela tiden hålla en informerad kändes köp- och säljprocessen trygg hela vägen. Vi använde Olivia till att sälja två lägenheter för att köpa en större gemensam och hela affären var klar inom ett par månader.

Jag upplever att Olivia hade höga förväntningar utifrån bostädernas potential och hela tiden höll oss informerade om utvecklingen på marknaden, hos potentiella köpare och matchade förväntningarna utifrån omständigheter. Jag hade ett förtroende som jag också tycker hon levde upp till. Läs mer
  • 2019-12-05

Josefin H skrev om Pia-Lotta Svensson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Har köpt en bostadsrättslägenhet om 42 kvadratmeter i Hornstull, på Södermalm. Processen har varit smidig och Pia-Lotta har varit tillgänglig och professionell i sitt bemötande genom hela processen. Läs mer
    2019-12-05 Pia-lotta S svarar Josefin H
    Tack Josefin för din rekommendation! Jag hoppas att du kommer att trivas i din nya lägenhet. I sommar får du njuta av kvällssolen :). Hälsningar Pia-Lotta
  • 2019-12-04

Anni S skrev om Sandra Eriksson (fd Bengtsson) en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Sålde min etta i Högalid genom Sandra och är mycket nöjd med bemötandet. Jag uppfattade Sandra som professionell, tillmötesgående och tålmodig. Läs mer
    2019-12-05 Sandra E svarar Anni S
    Tack Anni! Hoppas ni kommer trivas bra i ert nya boende och vi ses snart! Ha en härlig jul och nyår :)
  • 2019-12-03

Anna Ö skrev om Pontus Sjödin en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Vår trea på Bergsundsgatan såldes på förhandsvisning och försäljningen gick mycket smidigt, tack vare Fastighetsbyrån stora kundunderlag samt Pontus engagemang och kloka råd genom hela processen. Vi uppskattade att Pontus var noggrann och tydlig i sin kommunikation. Hela processen sköttes på ett professionellt sätt mot både oss som säljare och mot köparna. Vi kan varmt rekommendera Pontus som mäklare. Läs mer
  • 2019-12-02

Henrik A skrev om Olivia Raaé en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Allt funkade kanonbra, jag var jättenöjd! Läs mer
  • 2019-12-02

Isak A skrev om Olivia Raaé en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Bra bemötande, kunnig och professionell! Läs mer
  • 2019-12-01

Hillevi J skrev om Olivia Raaé en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Har sålt bostadsrätt på Södermalm och genom Olivia fått tips på en ny bostadsätt i Vasastan.
    Proffsigt bemötande, pålitlig, noggrann, trevlig och oerhört seriös.
    De förväntningar vi hade på henne som mäklare stämde helt överens.
    Hade inte kunnat valt bättre mäklare än Olivia och vi kan absolut rekommendera henne som mäklare till andra kunder hos er på Fastighetsbyrån. Läs mer
  • 2019-11-30

Eskil T skrev om Sofia Ekander en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Sofia är snabb, proffsig och flexibel. Tydlig i kommunikationen och bra känsla för timing. Läs mer
  • 2019-11-30

Eric B skrev om Cecilia Hjelmér en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Vi har sålt vår två på södermalm. Cecilia bemötes oss professionellt och väl förberedd. Hon var snabb på att svara på våra frågor och hålla oss delaktiga under vår försäljningsprocess. Hon uppfyllde våra förväntningar och vi rekommenderar henne varmt. Läs mer
  • 2019-11-29

John S skrev om Carl-Filip Öster en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Carl-Filip är riktigt bra att ha å göra med. Enkel, ärlig å bra på att sälja:) Läs mer
    2019-12-03 Carl-Filip Ö svarar John S
    Tack så mycket John, det värmer att höra. Va jättekul att få förtroendet att hjälpa er med båda lägenheterna. Ser fram emot att hålla kontakten. Tack för er 100% insatts också!
  • 2019-11-29

Karin E skrev om Olivia Raaé en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Proffsig och kunnig mäklare. Min lägenhet sålde Olivia på mindre än en vecka och jag blev väldigt nöjd med resultatet. Läs mer

Ida G skrev om Sofia Ekander en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Sålde vår fina 3:a på Söder med mycket kort varsel. Sofia är en supertrevlig, lyhörd och kompetent mäklare. Enkelt och smidigt samarbete. Kan varmt rekommendera Sofia Ekander. Läs mer

Michel G skrev om Dag Jönsson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Dag hjälpte oss med försäljningen av vår bostad. Han har varit väldigt proffsig och hjälpsam genom hela försäljningen och han har gett oss bra tips och idéer på hur vi kan göra bostaden bättre och mer attraktiv på marknaden. Han har varit lätt att få tag på då frågor dykt upp vilket är ett stort plus och han har haft bra koll på marknaden som helhet. Sammanfattningsvis så har Dag styrt upp en snabb och smidig bostadsförsäljning över förväntan! Rekommenderas! Läs mer
    2019-12-02 Dag J svarar Michel G
    Stort tack för ett mycket bra samarbete hela vägen från start till mål! Tack för fina ord och önskar er en fin avslutning på året och varmt välkomna tillbaka!

Julia Sophie E skrev om Sofia Ekander en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Jag har köpt en liten lägenhet på Södermalm, och Sofia bemötte mig på bästa sätt redan från första visningen. Jag är förstagångsköpare och var därför osäker och nervös över många punkter i köpet. Sofia tog sig tid att förklara och stressade mig inte igenom köpet.

Sofia är en riktig toppen mäklare! Läs mer

Åsa L skrev om Åsa von Zweigbergk en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Åsa ansvarade för försäljningen av min gamla bostad, men klev in och bidrog även i köpprocessen av mitt nya boende.
    Hon bidrog med värdefull insikt om marknaden och det slutade med ett fint resultat som alla parter kände sig nöjda med! Läs mer
    2019-12-06 Åsa v svarar Åsa L
    Hej Åsa,
    Tack så mycket!!!
    Det var en fröjd att få bidra i både köp och säljprocessen med dig!
    Trevlig helg!
    Åsa v gillar detta

Christoffer C skrev om Malin Miura en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Proffsigt bemötande vid köp av bostad. Läs mer

Fredrik F skrev om Cecilia Hjelmér en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Toppen från första möte till kontraktssignatur. Cecilia är kunnig och pålitlig i sitt agerande vilket gav mig ett stort lugn genom hela processen. Rekommenderas! Läs mer
  • 2019-11-26

Birgitta R skrev om Lars Falk en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Köpt bostadsrätt. Professionellt, kunnigt och förtroendeingivande bemötande. Jag kände mig trygg hela vägen. Kan varmt rekommendera Fastighetsbyrån och Lars Falk. Läs mer
  • 2019-11-25

Katarina M skrev om Max Calland en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Gett ett stort förtroende samt varit tillgänglig. Läs mer
  • 2019-11-25

Ebba V skrev om Malin Miura en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Väldigt trevlig, lättsam och professionell! Allt gick väldigt smidigt och hon var väldigt lugn när man själv var stressad och nervös vilket var toppen! Läs mer
  • 2019-11-24

Mayo S skrev om Cecilia Hjelmér en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Cecilia Hjelmer har skött uppdraget att sälja min lägenhet på ett behagligt och mycket proffsigt sätt. Väldigt nöjd! Rekommenderar henne starkt! Läs mer
    Cecilia H gillar detta
  • Lennart B

2019-11-23

Lennart B skrev om Cecilia Hjelmér en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Cecilia agerade säkert och med ett lugn trots att budgivningen i början gick lite segt. På det stora hela gick affären väldigt snabbt. Läs mer
    Cecilia H gillar detta
  • Peter S

2019-11-23

Peter S skrev om Åsa von Zweigbergk en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Utmärkt hantering av försäljningen. Strålande kontroll på marknadsläget. Speciellt vad gällde vår ovanliga fastighet. Läs mer
    2019-11-26 Åsa v svarar Peter S
    Hej Peter,
    Tack för ditt fina omdöme.
    Ha en fin dag!
    Åsa v gillar detta
  • Sam B

2019-11-21

Sam B skrev om Dag Jönsson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Sålde min bostad med hjälp av Dag. Kan bara nämna bra saker med försäljningen. Varit väldigt tillmötesgående med allt, fokuserad och hängiven uppgiften. Läs mer
    2019-11-27 Dag J svarar Sam B
    Stort tack Sam för mycket bra samarbete och för de fina orden! Varmt välkommen tillbaka och lycka till på nästa Vasalopp!
  • Oscar B

2019-11-19

Oscar B skrev om Malin Miura en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Sålt med Malin som mäklare. Var proffsig, trevlig och duktig. Läs mer
  • 2019-11-18

Jesper B skrev om Sofia Ekander en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Sofia gjorde ett toppenjobb med försäljningen av min 2-rummare,
    allt gick jättesmidigt och det blev en bättre affär än förväntat. Sofia är proffsig och trevlig, kan varmt rekommendera henne! Läs mer
  • 2019-11-17

Gustav A skrev om Carl-Filip Öster en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Sålt en etta på Södermalm. Carl-Filip är hur bra som helst! Läs mer
    2019-11-20 Carl-Filip Ö svarar Gustav A
    Tack Gustav, du gjorde också ett bra jobb i förberedelserna. Tack för vårt samarbete!
  • Rakel B

2019-11-17

Rakel B skrev om Olivia Raaé en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Fantastisk mäklare!
    På 4 dagar fick vi sålt vår 2,5 bergsundsgatan 23. Bästa mäklaren vi träffat! Läs mer
  • 2019-11-17

Mathias S skrev om Evelina Schmekel en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Vi har köpt en br-lgh 1 rok. Mäklaren gjorde ett kompetent och tryggt intryck. Hon kunde svara snabbt och effektivt på frågor och var därigenom en person som kunde inge förtroende. Hon var också noga med att i säljfrågor vara så neutral som man kan önska som köpare.
    Jag hade inga förväntningar på mäklaren. Erfarenheterna var mycket positiva. Läs mer
    2019-11-21 Evelina S svarar Mathias S
    Hej Mathias! Tack så mycket för er fina och varma rekommendation! Det gläder mig verkligen att ni är nöjda med köpet samt mitt arbete och jag hoppas att dottern kommer trivas fint. Tveka inte att höra av er om ni önskar hjälp eller rådgivning i framtiden.
    Hälsa så gott! /Evelina
  • 2019-11-15

Nils K skrev om Lars Falk en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Lars har varit mycket proffsig, och det är också därför jag använt honom vid flera av mina bostadsförsäljningar. Läs mer
  • 2019-11-15

Sandra W skrev om Sofia Ekander en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Vi fick hjälp av Sofia när vid försäljning av vår lägenhet på Södermalm. Hon har varit lyhörd och engagerad sen start och vi har inget ytterligare att önska. Läs mer
  • Majd A

2019-11-14

Majd A skrev om Max Calland en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Jag och min partner sålde våra bostadsrätt på Södermalm , 35 kvm via Max Calland på Fastighetbyrån. Driven och professionell mäklare, ärlig och trevlig . Vi kommer garanterat vända oss till Max i framtiden. Det blev en snabb och proffsig affär. Max ställer upp, är flexibel och man får snabba svar. Vi är supernöjda med försäljningen och kan inget annat än att varmt rekommendera Max! Läs mer
  • 2019-11-14

Elin W skrev om Carl-Filip Öster en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Carl-Filip är så otroligt skicklig och ödmjuk samtidigt. Han lyckades förmedla trygghet till alla budgivare och gjorde att både köpare och säljare kände sig nöjda i slutändan. Rekommenderar varmt! Läs mer
    2019-11-17 Carl-Filip Ö svarar Elin W
    Vilken fin rekommendation Elin, stort tack! Var ett nöje från min sida att få hjälpa er med er fina lägenhet.
  • 2019-11-12

Susanne L skrev om Pontus Sjödin en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Jag är mycket nöjd med valet av Pontus som mäklare vid försäljningen av min lägenhet på Södermalm. Både före och under försäljningsuppdraget har han agerat mycket professionellt. Han har utfört sitt uppdrag till största belåtenhet. / Susanne Läs mer
  • Anna T

2019-11-09

Anna T skrev om Åsa von Zweigbergk en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Jag har köpt en bostad på Södermalm. Ok bemötande men inte mer än så. Läs mer
    2019-11-23 Åsa v svarar Anna T
    Hej Anna,
    Det var tråkigt att du kände så.
    Hoppas att du trivs i din fina bostad iallafall.
  • 2019-11-08

Maria N skrev om Sofia Ekander en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Jag sålde min lägenhet på Södermalm. Min mäklare var alltid trevlig, tillmötesgående och det gick alltid att få tag på henne om det behövdes. Hon uppfyllde alla förväntningar jag hade. Läs mer
  • 2019-11-07

Petter L skrev om Sofia Ekander en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Sofia var superhärlig! Speciellt för en förstaköpare som mig :) Läs mer
  • 2019-11-07

Maja F skrev om Pontus Sjödin en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Toppen bra! Tar reda på fakta och svarar på alla frågor! Läs mer
  • Caroline K

2019-11-05

Caroline K skrev om Fastighetsbyrån Södermalm
    Som köpare är vi nöjda då mäklarens oproffsiga handlingar gjorde att vi fick köpa vår bostadsrätt väldigt billigt. Säljaren var dock missnöjd vilket jag har full förståelse för och när vi väl ska sälja vår lägenhet är det förmodligen inte Fastighetsbyrån på Hornsgatan vi vänder oss till, tyvärr. Läs mer
  • Martin P

2019-11-05

Martin P skrev om Pia-Lotta Svensson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Genom Pia-Lottas försorg har vi nu sålt vår sekelskiftespärla nära Nytorget.

Tack vare Pia-Lottas goda nätverk gick processen så snabbt och smidigt som den kan gå.

Pia-Lottas professionalitet märktes redan vid första mötet och var närvarande hela vägen fram till avtalssignering.

Nu hoppas vi på möjligheten att även få göra en bedömning som köpare inom en snar framtid. Läs mer
    2019-11-06 Pia-lotta S svarar Martin P
    Tack Martin för ert fina omdöme! Jag och mina kollegor ska göra vårt allra bästa med att försöka hitta en ny bostad till er. Hälsningar Pia-Lotta
  • 2019-11-05

Ugur G skrev om Olivia Raaé en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Olivia is very supportive and solution oriented broker.
    she is always trying to do her best honestly, I am glad to work with her and highly recomendded Läs mer
  • 2019-11-04

Philip M skrev om Olivia Raaé en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Olivia är väldigt professionell i sitt arbete och har god marknadskännedom om de områden hon arbetar med. Jag är mycket nöjd! Läs mer
    2019-12-02 Olivia R svarar Philip M
    Hej Philip! Tack ska du ha för fina ord, och tack för förtroendet att sälja din fina lägenhet. Roligt med en så lyckad försäljning! Ha det fint,
    //Olivia
    Olivia R gillar detta
  • 2019-11-03

Carl Oscar Andreas L skrev om Sandra Eriksson (fd Bengtsson) en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Sandra känns väldigt erfaren och trygg i sin roll. Hon har varit mycket lyhörd för mina önskemål och lyckades sälja min lägenhet för mer än önskat pris. Läs mer
    2019-11-06 Sandra E svarar Carl Oscar Andreas L
    Tack för rekommendationen :) Det var kul att jobba med er och hoppas nu att ni ska trivas i nya lägenheten!
    Sandra E gillar detta
Olivia Raaé
Lars Falk
Evelina Schmekel
Carl-Filip Öster
Sandra Eriksson (fd Bengtsson)
Dag Jönsson
Åsa von Zweigbergk