Alla kategorier Mäklare Stockholms län Stockholm Södermalm Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Södermalm

Fastighetsbyrån Södermalm

Hornsgatan 166, 117 28 Stockholm — Visa karta

På Södermalm finns det mesta. Allt från historia till ett rikt kulturliv, massor av barer, restauranger, caféer och butiker. Här har du även nära till natur och vatten och utmärkta kommunikationer. Fastighetsbyrån har kontor på Hornsgatan 166, och vi guidar dig gärna till det bästa boendet i ett av Stockholms absolut mest populära områden.

Vi guidar dig bland vackra lägenheter och fina gårdshus här på Söder, och ser till att affären går smidigt till. Vi är affärsmässiga, kunniga och flexibla. Vad du än har för önskemål anpassar vi oss gärna. Varmt välkommen!

Läs vad 1378 kunder tycker om Fastighetsbyrån Södermalm

Ragnar P skrev om Carl-Filip Öster en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Trevlig, hjälpsam och professionell! Läs mer
    2019-06-25 Carl-Filip Ö svarar Ragnar P
    Stort tack Ragnar! Grattis till er nya lägenhet och jag hoppas ni kommer trivas bra.

Therese N skrev om Olivia Raaé en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Jag har sålt en etta i Högalid.
    Jag är mycket nöjd med Olivia då hon visade ett stor engagemang och att hon är driven. Jag fick det bud jag önskade och det var tack vare henne. Stort tack! Läs mer

Frank L skrev om Lars Falk en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Kunnig, erfaren, lugn, trygg, flexibel. Läs mer

Miriam N skrev om Carl-Filip Öster en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Bra bemötande, mycket hjälpsam och sympatisk. Läs mer
    2019-06-25 Carl-Filip Ö svarar Miriam N
    Tack så mycket för din fina rekommendation. Önskar er en fin sommar Miriam!
  • 2019-06-20

Hannes F skrev om Pontus Sjödin en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Han hittade väldigt köpstarka intressenter! Läs mer
  • Jonny S

2019-06-18

Jonny S skrev om Pia-Lotta Svensson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Pia-Lotta är toppen! Både professionell och trevlig samtidigt, kändes tryggt att köpa en bostad via henne. Läs mer
    2019-06-19 Pia-lotta S svarar Jonny S
    Hej Jonny! Tack för din rekommendation! jag hoppas ni kommer att trivas i er nya fina lägenhet :) Hälsningar Pia-Lotta
  • 2019-06-18

Tomas A skrev om Pia-Lotta Svensson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Lägenhet på Södermalm, köp. Proffsigt hanterat. Läs mer
    2019-06-19 Pia-lotta S svarar Tomas A
    Tack för rekommendationen Tomas! Det glädjer mig att ni upplevt mitt arbete som positivt och jag hoppas ni kommer att trivas i er nya bostad. Hälsningar Pia-Lotta
  • RADMILA L

2019-06-18

RADMILA L skrev om Pia-Lotta Svensson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Professionell, trevlig, strukturerad, tydlig och noggrann! Läs mer
    2019-06-19 Pia-lotta S svarar RADMILA L
    Hej Radmila! Tack för fina ord! Jag hoppas du kommer att trivas i din nya bostad :). Hälsningar Pia-Lotta
  • Christine B

2019-06-13

Christine B skrev om Olivia Raaé en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Jag rekommenderar verkligen Olivia som mäklare! Min lägenhetsförsäljning var en lång process och hon har lagt ner oerhört mycket tid på att få den såld. Hon har alltid varit beredd att visa den för spekulanter och har dessutom funnits där för att svara på alla mina frågor och funderingar. Till slut fick vi lägenheten såld till ett pris jag blev mycket nöjd med. Läs mer
    2019-06-17 Olivia R svarar Christine B
    Hej Christine,
    Jag uppskattar din reco och är glad att du är nöjd med mitt jobb vid din försäljning. Mycket tacksam för dina rekommendationer vidare!

Vi ses på tillträdet,

Mattias S skrev om Olivia Raaé en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Jag har köpt en lägenhet som Olivia förmedlade. Hon var professionell och hon gav mig svar på alla mina funderingar. Jag kan varmt rekommendera henne. Läs mer
    2019-06-17 Olivia R svarar Mattias S
    Hej Mattias,
    Grattis till en superfin lägenhet. Vad roligt att du nöjd med mitt jobb i samband med ditt köp. Ha en fin sommar på balkongen!

Stefan H skrev om Max Calland en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Hej,

Jag har sålt en trerummare på Bondegatan 31.
    Jag träffade Max för ett drygt halvår sedan då jag började att fundera på att sälja. Men det tog sin tid att fatta beslutet och hitta något nytt. Max har haft ett enormt gehör och hörde av sig då och då under den tiden. Utan att störa.
    När jag till slut bestämde mig för att sälja så var det självfallet att Max skulle ta hand om det. Lyhört, med bra tips i samband med fotografering så lotsade han mig framåt. Vid själva budgivningen så var han mycket professionell och listig och lyckades sälja min lägenhet till ett pris långt över min förväntan.
    En supermäklare! Läs mer

Jens S skrev om Dag Jönsson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Smidig affär och förstod mig som kund. Läs mer
    2019-06-12 Dag J svarar Jens S
    Stort tack Jens för härligt samarbete! Hoppas ni hittar det ni söker snart och varmt välkomna tillbaka!

Rebecca Ö skrev om Malin Miura en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Vi fick mer än vi förväntade oss! Mycket professionell och erfaren mäklaren. Jag skulle verkligen rekommendera Malin hon är verkligen jätteduktig! Läs mer

Eva M skrev om Thomas Wetterström en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Thomas var genomgående mycket vänlig. Kändes hela tiden trygg i sin proffesionellt och samtidigt följsam.
    Gav goda och värdefulla råd i budgivningsprocessen.
    Affären avslutades med att både säljare och köpare var mycket nöjda. Läs mer
    2019-06-10 Thomas W svarar Eva M
    Tack Eva! Det var verkligen en ära att få arbeta med din lägenhet som verkligen är fantastisk! Jag är säker på att du kommer att hitta hem igen!
    Thomas W gillar detta
  • Alexander B

2019-06-10

Alexander B skrev om Max Calland en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Jag köpte en lägenhet om 30 kvm i närheten av Hornstull. Max var från första stund lyhörd för frågor och ständigt tillgänlig. Jag upplevde att Max var mån om att affären blev så transparent och bra för båda parter. Jag deltog innan köpet i flera andra budgivningar och hade som eventuell köpare lågt förtroende för de mäklare som stod för försäljningen. Max har varit behjälplig i alla avseenden, bland annat då jag i sent skede hörde mig för om möjligheten att ändra tillträdesdag. Även i denna situation tycktes Max göra sitt yttersta för att underlätta både för säljaren och mig som köpare. I dagsläget skulle jag tveklöst vända mig till Max om jag vore intresserad av att sälja min lägenhet. Läs mer

Jessica N skrev om Lars Falk en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Jag var i kontakt med Lars Falk när jag köpte min bostad på Södermalm i Stockholm i våras, och jag är mycket nöjd med hur allting sköttes. Kan varmt rekommendera! Läs mer

Matilda J skrev om Olivia Raaé en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Olivia är en otroligt proffsig, trevlig och bra mäklare. Hon hanterade försäljningen av min bostadsrätt på ett skickligt sätt. Kände mig otroligt trygg och nöjd genom hela processen. Rekommenderas starkt! Läs mer
    2019-06-17 Olivia R svarar Matilda J
    Hej Matilda!
    Tack snälla för ditt omdöme, det gläder mig. Din lägenhet var rolig att få sälja, och tack ska du ha för ett bra samarbete. Lycka till i letandet nu! Hoppas vi har anledning att hörs igen i framtiden,

Stefan B skrev om Lars Falk en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Snabb, korrekt, lugn, saklig, kunnig. kort sagt allt man kan önska av en mäklare (jag var säljare i affären, som löstes snabbt till rätt pris). Ordning och reda på dokumentation, kommunikation med bostadsrättsförening osv. kan varmt rekommendera Lars. /SB Läs mer

Daniel G skrev om Sofia Ekander en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Jag sålde min lägenhet på Södermalm via Sofia. Hon var väldigt målmedveten och inriktat på att jag som säljare skulle vara nöjd. Jag fick lägenheten såld innan visning, till ett pris jag var nöjd med. Sofia gjorde ett bra jobb 😀 Läs mer
    2019-06-18 Sofia E svarar Daniel G
    Hej Daniel! Tack för din fina rekommendation och ett gott samarbete. Jag är glad över att vi lyckades hitta en köpare till din lägenhet innan visning och att du är nöjd med din försäljning och mitt arbete! Önskar er en riktigt fin sommar!
    Bästa, Sofia
  • 2019-06-07

Tobias F skrev om Sandra Eriksson (fd Bengtsson) en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Sandra hjälpte mig att sälja min lägenhet på Södermalm.
    Sandra är 100%. Närvarande, seriös, trovärdig och du får en känsla av att hon verkligen vill hjälpa till och få lägenheten såld. När oklarheter uppstår är hon till hands och åtgärdar omgående.
    Jag rekommenderar Sandra till alla som söker en mäklare. Läs mer

Calle S skrev om Dag Jönsson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Supertrevlig och med stenkoll! Fick till affär innan visning! Läs mer
    2019-06-10 Dag J svarar Calle S
    Tack för mycket bra samarbete Calle! Önskar er all lycka i huset och varmt välkomna tillbaka den dagen ni behöver hjälp igen!

Kajsa G skrev om Dag Jönsson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Vi är supernöjda med Dag och hans proffsiga och vänliga bemötande när han hjälpte oss att sälja vår bostad. Läs mer
    2019-06-10 Dag J svarar Kajsa G
    Stort tack för kanon samarbete rakt igenom hela affären! Varmt välkomna tillbaka när det blir dags igen!
  • 2019-06-05

Fredrik L skrev om Malin Miura en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Efter många, många visningar hittade vi vår dröm till sist. Vi köpte lägenhet på Götgatan 94 och genom Malins förtjänst gick allt mycket smidigt från start till mål.

Mycket trevligt och professionellt bemötande. Läs mer
  • 2019-06-04

Sara L skrev om Dag Jönsson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Proffsig, inkännande, engagerad och pålitlig. Toppbetyg! Läs mer
    2019-06-07 Dag J svarar Sara L
    Stort tack för härligt samarbete! Önskar er all lycka i nya boendet och varmt välkomna tillbaka!
  • Tobias R

2019-05-29

Tobias R skrev om Olivia Raaé en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Olivia Raaé är professionell, kunnig och lyhörd. Hon hjälpte mig få ut det mesta ur min bostadsaffär samt kom med många bra tips på vägen, angående styling inför fotografering m.m., som bidrog till att vi båda blev nöjda. Rekommenderas varmt! Läs mer
    2019-06-04 Olivia R svarar Tobias R
    Hej Tobias,
    Jag uppskattar din reco och är glad att du är nöjd med mig som mäklare vid både köp och försäljning av din lägenhet. Tacksam för dina rekommendationer vidare! Vi ses på tillträdet, ha en fin sommar.

//Olivia

Pontus K skrev om Olivia Raaé en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Såld lägenhet på Södermalm.

Olivia visade stort tålamod med försäljningen av min lägenhet för att göra mig som säljare nöjd. Hon förstod min situation och försökte aldrig pressa mig till ett beslut som skulle göra mig missnöjd utan lät försäljningen ta sin tid. Vi höll vår målsättning både tidsmässigt och den önskade försäljningsnivån.

Rekommenderar gladeligen Olivia till kommande säljare. Läs mer
    2019-06-04 Olivia R svarar Pontus K
    Hej Pontus,
    Tack för recon, glad att du nöjd med mitt jobb och med resultatet av försäljningen. Tack för tålamodet, skam den som ger sig! Hoppas vi kan hjälpa till att hitta något nytt fint boende till er nu. Ses på tillträdet!
    /Olivia

Isac R skrev om Pontus Sjödin en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Seriös, trevlig och håller vad han lovar! En toppen mäklare Läs mer

Helén H skrev om Carl-Filip Öster en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Carl-Filip har hjälpt mig att sälja min bostadsrätt på Södermalm.
    Jag upplever Carl-Filip som kunnig, påläst och engagerad. Han är lugn, trevlig och positiv. Carl-Filip har varit väl förberedd från första mötet och han har varit noga med kontinuerlig återkoppling under hela processen. Vi har haft en bra dialog och jag har fått klok vägledning både med "styling" och beslut om tillvägagångssätt vid försäljningen.
    Jag kan varmt rekommendera Carl-Filip som mäklare. Läs mer
    2019-06-07 Carl-Filip Ö svarar Helén H
    Tack så mycket Helene. Det var jättekul att få hjälpa dig med din försäljning och det betyder väldigt mycket för mig att du är nöjd med min tjänst, stort tack! Önskar dig lycka till framåt och hoppas ni kommer trivas i nya lägenheten.

Catrin T skrev om Cecilia Hjelmér en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Såld 2 rok södermalm.
    Cecilia - återkopplar bra, driven, och har bra koll på marknaden och kan guida dig som säljare på ett tryggt o bra sätt. Hon jobbar hårt för att både säljare och köpare ska känna sig nöjda och trygga genom hela affären. Läs mer
  • 2019-05-26

Thomas K skrev om Dag Jönsson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Sålde en bostad på Södermalm. Dag har genom hela processen varit kommunikativ, proffsig och effektiv. Han levde verkligen upp till våra förväntningar. En mycket god representant för sin yrkesgrupp. Läs mer
    2019-06-05 Dag J svarar Thomas K
    Stort tack för mycket gott samarbete hela vägen och för fina ord! Önskar ej stort lycka till i nya boendet och varmt välkomna tillbaka!
  • 2019-05-26

Emelie E skrev om Max Calland en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Vi sålde en etta på södermalm. Vi upplevde Max som tillgänglig och engagerad under hela processen, han var proaktiv och höll oss uppdaterade under varje steg. Läs mer
  • 2019-05-23

Astrid J skrev om Pia-Lotta Svensson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Snabb proffsig och personlig
    Vi fick ett mkt snabbt avslut och bra pris Läs mer
    2019-05-27 Pia-lotta S svarar Astrid J
    Tack Astrid för rekommendationen! Roligt med små smidig affär. Tack för ett fint samarbete. Hälsningar Pia-Lotta
  • 2019-05-22

Andrea L skrev om Sandra Eriksson (fd Bengtsson) en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Sandra gjorde ett kanonbra jobb med försäljningen av vår trea vid Hornstull! Läs mer
    Sandra E gillar detta
  • Lina S

2019-05-21

Lina S skrev om Cecilia Hjelmér en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Så många rätta beslut!
    Vi tog kontakt med Cecilia efter en visning då vi fastnade för hennes personliga bemötande. Har nu något år senare fått hjälp med att sälja en tvåa på Södermalm, till ett pris över förväntningarna. Från visning till kontraktsskrivning; ca 2 dygn. Cecilia är snabb, enkel och rak. Peppar när det känns nervigt och hjälper till med att ta kloka beslut. Varma rekommendationer. Läs mer
  • Cecilia L

2019-05-20

Cecilia L skrev om Carl-Filip Öster en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Carl-Filip är både snabb och enkel att ha som mäklare! Vi sålde vår lägenhet på en vecka och alla förväntingar uppfylldes på proffotionellt utfört. Vi rekommederar honom varmt! Läs mer
    2019-05-20 Carl-Filip Ö svarar Cecilia L
    Tack så mycket Cecilia för din fina rekommendation. Tack för att jag fick hjälpa er och glad för er lyckade försäljning.
  • 2019-05-20

Vidar C skrev om Max Calland en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Bra lirare! Rätt attityd utan att vara för på. Läs mer
  • 2019-05-20

Christoffer C skrev om Pontus Sjödin en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Jag sålde min lägenhet på Folkungagatan. Pontus var aktiv i mäklarrolle och ordnade flera extrainsatta visningar för personer som visst intresse både innan och efter den öppna visningen ägt rum. Bra bemötande. Läs mer
  • Kerstin T

2019-05-18

Kerstin T skrev om Max Calland en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Lyhörd hjälpsam nåbar trevlig. NÖJD!, Läs mer

Tina B skrev om Pontus Sjödin en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Sålde en etta på söder. Pontus var väldigt hjälpsam och ihärdig då det under perioden var en väldigt seg marknad. Uppskattade att han var lyhörd för mina tankar och förslag samtidigt som han föreslog tillvägagångssätt baserat på data och bollande med kollegor. Toppenbra! Läs mer

Filip E skrev om Pontus Sjödin en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Pontus mäklade min bostadsrätt på Södermalm med ett fantastiskt resultat. Under hela försäljningsprocessen har Pontus arbetat effektivt, strukturerat och varit väldigt tillgänglig för frågor och svar. Pontus gör ett seriöst intryck, är väl påläst och är väldigt lättsam att arbeta tillsammans med. Är extremt nöjd med Pontus arbetsinsats.

Jag skulle varmt rekommendera Pontus som ansvarig mäklare till den som planerar att sälja sin Södermalmsbostad. Läs mer

Marcus v skrev om Pia-Lotta Svensson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Super proffsig, personlig och uppmärksam!
    Bästa vi har träffat Läs mer
    2019-05-17 Pia-lotta S svarar Marcus v
    Tack Marcus för er rekommendation! Jätteroligt att er försäljning gick så bra, det har varit ett nöje att få arbeta med er. Hälsningar Pia-Lotta
  • 2019-05-15

Hanna H skrev om Olivia Raaé en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Olivia var mäklare vid köp av ny bostad. En jättefin lägenhet med utsikt över Fatbursparken.
    Olivia är personlig men samtidigt väldigt professionell. Återkopplar snabbt och är väldigt kunnig
    Tack för hjälpen till ett fint boende! Läs mer
    2019-06-04 Olivia R svarar Hanna H
    Hej Hanna!
    Ja, det är en väldigt fin lägenhet ni har köpt. Hoppas och tror att ni kommer trivas länge och bra. Tack för din reco! Det gläder mig :)
    Trevlig sommar!

Mycket bra mäklare.
    Från fotografering till kontrakt skrivning tog det 14 dagar
    +15% från utgångspriset
    2 visningar
    Mycket bra kontakt med mäklaren under hela försäljnings perioden Läs mer
  • Boel N

2019-05-11

Boel N skrev om Sofia Ekander en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Jag sålde min lilla etta på Tjustgatan i samband med att jag letade större. Jag var en av Sofias första kunder som nyregistrerad mäklare och redan vid första mötet upplevde jag henne som väldigt professionell, ärlig och driven. Sofia var ett grymt bollplank och stöd under hela processen och gjorde sitt yttersta för att sälja min lägenhet till ett pris som var över hennes värdering och i en knepig bostadsmarknad. Dessutom tipsade hon mig om en tvåa som hon skulle förmedla framöver - som jag sedan köpte! Jag är supernöjd med Sofia som mäklare för båda affärerna och skulle absolut rekommendera och anlita henne igen. Läs mer
    2019-05-15 Sofia E svarar Boel N
    Stort tack Boel för din fina rekommendation! Jag är så otroligt glad och stolt över att vi både lyckades hitta en bostad till dig samt sälja din nuvarande med bra resultat i nuvarande marknad. Varmt lycka till framöver! Hälsningar, Sofia
  • Johanna E

2019-05-11

Johanna E skrev om Cecilia Hjelmér en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Otroligt proffsig, kunnig och trevlig mäklare som gjorde att jag kände mig helt trygg genom hela försäljningsprocessen. Hon svarade alltid snabbt på alla frågor jag kunde tänkas ha och jag rekommenderar henne varmt. Försäljningen gick dessutom bättre än jag någonsin vågat hoppas på så kunde inte vara mer nöjd! Läs mer
  • 2019-05-10

Ann P skrev om Cecilia Hjelmér en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Bra kunskap om området och föreningen.
    Köpt bostad i brf Tanto
    Eftersom mäklaren företrädde säljaren , i detta fall,så kändes det lite som att säljaren prioriterades. Säljaren hade lovat vissa åtaganden som inte genomfördes och i det kändes mäklaren svag. I övrigt var allt toppen!! Läs mer

Rebecka L skrev om Cecilia Hjelmér en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Vi är mycket nöjda med Cecilia som skötte försäljningen av vår lägenhet mycket proffsigt och med stort engagemang. Läs mer

Nils Å skrev om Pia-Lotta Svensson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Professionell rakt igenom och väldigt bra koll på marknaden men lyssnar även på uppdragsgivarens synpunkter. Läs mer
    2019-05-15 Pia-lotta S svarar Nils Å
    Tack Nils för din rekommendation! Det gläder mig att ni upplever att jag har lyssnat på era synpunkter, det betyder mycket för mig. Jag hoppas ni kommer att trivas på ön :) Hälsningar Pia-Lotta

Mattias d skrev om Carl-Filip Öster en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Köpt bostad. Snabb respons och korrekt bemötande. Läs mer
    2019-05-13 Carl-Filip Ö svarar Mattias d
    Tack så mycket Mattias, hoppas ni kommer trivas i er fina etagelägenhet.
Cecilia Hjelmér
Jonna Sarstedt
Malin Miura
Pia-Lotta Svensson
Olivia Raaé
Lars Falk
Evelina Schmekel
Carl-Filip Öster
Sandra Eriksson (fd Bengtsson)
Dag Jönsson
Åsa von Zweigbergk