Pia-Lotta Svensson
en del av Fastighetsbyrån Södermalm

Hornsgatan 166
117 28 Stockholm — Visa karta

Vad tror Pia-Lotta att er bostad är värd i dagsläget?

Ange ditt postnummer för en kostnadsfri värdering

Läs vad 111 kunder tycker om Pia-Lotta Svensson

• Carolina W skrev om Pia-Lotta Svensson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Har sålt en bostad på Södermalm och fick mycket proffsig hjälp av Pia-Lotta. Läs mer
    2018-10-25 Pia-lotta S svarar Carolina W
    Tack Carolina för att jag fick förtroendet att sälja er bostad. Hälsningar Pia-Lotta
  • Johan W skrev om Pia-Lotta Svensson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Duktig och erfaren mäklare. Aldrig sviktande engagemang trots en mycket länge process än tänkt. Vi är mycket nöjda! Läs mer
    2018-10-19 Pia-lotta S svarar Johan W
    Stort tack för er varma rekommendation! Jag är mycket nöjd med vårt samarbete och ni kämpade tappert genom hela den långa processen. All lycka till i framtiden!
  • Gunnel G
    Gunnel G skrev om Pia-Lotta Svensson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Jag har köpt en bostadsrättslägenhet på Hornsgatan i Stockholm. Har enbart lovord för mäklaren. Och för hennes assistenter. Finns inget negativt att säga. Läs mer
    2018-09-13 Pia-lotta S svarar Gunnel G
    Tack för rekommendationen! Jag är glad över att du är nöjd med min och mina assistenters arbetsinsats. Jag hoppas du kommer att trivas i din nya fina lägenhet. Hälsningar Pia-Lotta
  • Björn M skrev om Pia-Lotta Svensson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Pia-Lotta har hjälpt mig - både som ordförande i BRF-föreningen och privat då jag sålde min lägenhet i augusti 2018 - i BRF Draken 12.

Pia-Lotta har alltid varit lyhörd och professionell. Hennes bedömning av marknadens potential och hennes insatser för att skapa både en nöjd köpare och säljare - samtidigt - har alltid imponerat på mig.

Jag kan varmt rekommendera Pia-Lotta som mäklare både för säljare och köpare. Läs mer
    2018-09-10 Pia-lotta S svarar Björn M
    Tack för din rekommendation! Det har varit ett nöje att få arbeta med dig som ordförande i föreningen samt vid din egna försäljning. jag har alltid uppskattat vår raka och tydliga kommunikation. Jag hoppas ni kommer att trivas i ert nya boende! Hälsningar Pia-Lotta
  • Lilit A skrev om Pia-Lotta Svensson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Tydlig, kommunikativ, noggrann, osäljig och supertrevlig. Tack för ett jättebra jobb! Läs mer
    2018-06-17 Pia-lotta S svarar Lilit A
    Tack för rekommendationen. Hoppas du får en fin sommar! Hälsningar Pia-Lotta
  • Karin Ö skrev om Pia-Lotta Svensson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Pia-Lotta är en seriös, pålitlig och kompetent mäklare. Kan varmt rekommendera henne! Läs mer
    2018-05-28 Pia-lotta S svarar Karin Ö
    Tack Karin för din rekommendation och tack för att jag fick förtroendet att sälja din mycket charmiga lägenhet. Hälsningar Pia-Lotta
  • Karl-Erik L skrev om Pia-Lotta Svensson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Rutinerad, kunnig och framförallt trevlig. Oerhört bra kunskaper om Södermalm, där hon kan de flesta BRF utantill. Läs mer
    2018-05-09 Pia-lotta S svarar Karl-Erik L
    Stort tack för din rekommendation och grattis till den nya bostaden. Mycket starkt av er att jobba igenom denna säljprocess tillsammans med mig med tanke på att tidpunkten var lite dåligt tajmat för er. På återhörande! Hälsningar Pia-Lotta
  • Sven L skrev om Pia-Lotta Svensson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Pia-Lotta är en extremt kompetent mäklare, som navigerat mig genom en skakig bostadmarknad när ingen egentligen visste vad som var rätt sak att göra. Hon hade förmågan att tänka utanför lådan och hitta rätt strategi i försäljningen av min 2:a på södermalm, och i slutändan var både jag som säljare nöjd, och även köparen. Det kunde inte bli bättre och jag kan bara ge ett betyg. Det högsta. Läs mer
    2018-05-03 Pia-lotta S svarar Sven L
    Tack Sven för din fina rekommendation! Det har varit roligt att arbeta med dig och jag är glad för att du har varit så lyhörd i hela processen. Ett lyckat samarbete! Vänligen, Pia-Lotta
  • Jonas K
    Jonas K skrev om Pia-Lotta Svensson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Kan varmt rekommendera Pia-Lotta! Vi anlitade henne vid försäljningen av vår lägenhet i Hornstull, och det kändes väldigt tryggt att jobba tillsammans med en mäklare som har en så gedigen erfarenhet och kunskap om marknaden. Läs mer
    2018-05-03 Pia-lotta S svarar Jonas K
    Hej Jonas! Tack för er rekomendation. Det har varit ett sant nöje att få arbeta med er och supporta er i ert letande efter ny bostad. Vänligen, Pia-Lotta
  • Paul W
    Paul W skrev om Pia-Lotta Svensson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Mycket professionell, kunnig och kommunikativ. Läs mer
    2017-11-13 Pia-lotta S svarar Paul W
    Tack Paul för din Reco! Jag hoppas du kommer att trivas i din nya lägenhet. Hälsningar Pia-Lotta
  • Katarina M
    Katarina M skrev om Pia-Lotta Svensson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Vi sålde vår lägenhet med Fastighetsbyrån Södermalm och gick från första möte till försäljning på drygt en vecka. Väldigt imponerade av Pia-Lotta Svensson, som med trygg och tydlig hand styrde oss genom processen. Vi kunde inte vara mer nöjda. Bäst, helt enkelt!

Katarina Matsson Läs mer
    2017-06-02 Carin H svarar Katarina M
    Hej Katarina! Stort tack för din reco. Det var riktigt roligt att jobba med er och er lägenhet. Glad sommar tills vi ses igen! Hälsningar Pia-Lotta
    Andreas N gillar detta
  • Johan H skrev om Pia-Lotta Svensson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Gick från extra visning till klar affär på några timmar. Inget säljtugg bara tydlig information. Mycket bra. Läs mer
    2017-05-31 Pia-lotta S svarar Johan H
    Hej Johan!
    Tack för din reco!
    Jag hoppas du kommer att trivas i din nya bostad och passar på att hälsa dig välkommen tillbaka till Södermalm.
    Hälsningar Pia-Lotta
  • Linda J skrev om Pia-Lotta Svensson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Väldigt proffsig. Vi är jättenöjda. Läs mer
  • Olivia D skrev om Pia-Lotta Svensson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Pia-Lotta levererar både trygghet och professionalitet. Vi har sålt med henne två gånger nu och vi är lika nöjda båda gångerna. Läs mer
  • Anna B skrev om Pia-Lotta Svensson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Professionell, driven, kunnig, utstrålar att hon kan sin sak och har kontroll, tillgänglig. Har träffat henne på många visningar där hon ingivit stort förtroende, så valet var självklart när jag skulle sälja min lägenhet. Glad och trevlig. Läs mer
  • Edna S skrev om Pia-Lotta Svensson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Försökte under lång tid kontakta denna mäklare för att få se och buda på en lägenhet i "på gång"-listan men gav upp då hon aldrig svarade. Jag försökte via mejl, SMS och telefon. Lägenheten var vår drömlägenhet och jag var beredd att lägga ett mycket bra bud, men fick aldrig chansen. Tyvärr ser ju inte säljaren att det funnits en mer än villig köpare, och lägenheten är nu efter ett halvår fortfarande inte såld. Läs mer
    2017-01-18 Pia-lotta S svarar Edna S
    Hej Essa!

Jag beklagar att du har upplevt att vi inte har försökt komma i kontakt med dig. Jag har sökt efter ditt namn i min mailbox och i vårt mäklarsystem men hittar inte ditt namn någonstans.

Jag ber att Reco kontaktar dig så att vi kan få dina kontaktuppgifter och reda ut situationen.

Att våra lägenheter finns som På gång i 6 månader är inget konstigt då det kan ta tid för våra säljare att hitta en ny bostad.
    Med vänliga hälsningar Pia-Lotta
  • Aleksandar G skrev om Pia-Lotta Svensson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Pia-Lotta Svensson har gjort ett underbart jobb med att hantera försäljningen av vår lägenhet på Södermalm i Stockholm. Trots att objektet varit ute innan och att det var en unik lägenhet så fick hon den såld. Främst tycker jag så för att hon har hållit mig uppdaterad genom hela processen, även om det bara varit små detaljer så har hon ringt och förklarat status varje dag, och om jag inte svarat har jag fått ett detaljerat sms. Detta har gjort så att man haft en trygghet och transparens i vad som händer och kan hela tiden förbereda sig för vad som komma skall. Jag kan inte säga något annat än att det är Pia-Lotta jag kommer att anlita igen om jag ska sälja något på Södermalm. Så tveka inte, jämför inte ens med andra, kontakta henne direkt. Läs mer
  • Hanna N skrev om Pia-Lotta Svensson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    En proffsig och förtroendeingivande mäklare med ett vänligt och personligt bemötande. Läs mer
  • Monika O skrev om Pia-Lotta Svensson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Kunnig, kommunikativ, tydlig, strukturerad. Och trevlig! Läs mer
  • Kerstin K skrev om Pia-Lotta Svensson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Pia-Lotta är en mycket kompetent mäklare. Dessutom väldigt trevlig och lätt att ha att göra med. Hon kan sitt jobb! Trygg och glad! Läs mer
  • Amanda K skrev om Pia-Lotta Svensson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Pia-Lotta Svensson är fokuserad, engagerad och mycket kunnig. Som kund känner man sig trygg och jag kommer definitivt att vända mig till Pia-Lotta igen vid nästa försäljning. Läs mer
  • Peter skrev om Pia-Lotta Svensson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Som köpare. Ni behöver inte ta mitt ord för detta. Rekommenderar er bara att kolla upp Pia-Lotta på FMI (Fastighetsmäklarinspektionen) samt Fastighetsbyråns Kundombudsman. Det är allmänna uppgifter hos FMI och Konsumentombudsmannen kan ge "rekommendationer". Jag gjorde detta tyvärr i efterhand. Läs mer
    2016-09-28 Pia-lotta S svarar Peter
    Hej Peter.
    Jag är väldigt mån om att ha nöjda kunder och kan bara beklaga att jag inte lyckats i ditt fall. Det är bra att du varit i kontakt med vår kundombudsman som kan vägleda dig om du vill göra en reklamation. Under mina åtta år på Fastighetsbyrån har jag gjort över 700 bostadsförmedlingar och en har lett till en varning hos FMI, för felaktig prissättning, vilket jag antar är det du syftar på. Självklart är det viktigt att lyssna på alla kunder och jag tar till mig av din feedback. Hälsningar Pia-Lotta
    2016-09-28 Peter svarar Pia-lotta S
    Hej,

Nja, du hoppar över lite information i ditt svar.

Gällande Fastighetsmäklarinspektionen (FMI): Det är inte enbart mängden varningar man ska titta på, utan mängden anmälningar. Det är allmän information och jag rekommenderar alla att ringa och höra sig för gällande detta i ditt fall.

Gällande Kundombudsmannen: Enligt er hemsida, "Till Kundombudsmannen kan du vända dig om du anser att vi på något sätt brustit i genomförandet av din bostadsaffär." Dvs. inte enbart i reklamationsärenden. De har en god överblick över vilka mäklare som fått mer eller mindre anmälningar och kan ge rekommendationer kring vilken mäklare att nyttja i respektive kontor. Rekommenderas starkt att höra sig för här också.

Från mitt perspektiv kan jag inte annat än att starkt avråda från dina tjänster.

Peter
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Dolores J skrev om Pia-Lotta Svensson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Pia-Lotta är professionell, tydlig, tillmötesgående och mycket kompetent. Man känner sig trygg i processen, både som köpare och säljare. Läs mer
  • Martin L skrev om Pia-Lotta Svensson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Pia-Lotta var tydlig och säker på sin sak och mycket ambitiös. Hon fick oss att känna oss trygga genom vår lägenhetsförsäljning. Läs mer
  • Anna J skrev om Pia-Lotta Svensson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Superbra på alla sätt, toppenmäklare! Läs mer
  • Johanna L skrev om Pia-Lotta Svensson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Pia-Lotta Svensson är en väldigt professionell, duktig mäklare. Jag kan varmt rekommendera henne. Läs mer
  • Martin J skrev om Pia-Lotta Svensson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Mycket professionell och väldigt trevlig mäklare! Läs mer
  • Carl-henry P
    Carl-henry P skrev om Pia-Lotta Svensson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Mycket positivt vid personliga kontakt före avtal om uppdrag. Förbättringsmöjlighet för överenskommen återkoppling. Önskvärt med tydligare avtalsparametrar. När väl försäljningsuppdraget undertecknats sköttes uppdraget över förväntan. Läs mer
  • Ann S skrev om Pia-Lotta Svensson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Proffsig, trygg och stabil. Hon hanterade en lite stökig budgivningsprocess på ett jättebra sätt, gav tydliga råd kring hur jag skulle möblera och styla. Jag är supernöjd och har rekommenderat henne till vänner. Läs mer
  • Maria B skrev om Pia-Lotta Svensson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Proffsig med god kännedom om Södermalm. Läs mer
  • Helena A skrev om Pia-Lotta Svensson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Hon är toppen. Proffsig, kunnig och väldigt trevlig Läs mer
  • Christian O
    Christian O skrev om Pia-Lotta Svensson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Pia-lotta har varit extremt professionell och tillmötesgående från första mötet vid visning till själva försäljningen. Jag skulle gladeligen rekommendera Pia-Lotta till mina vänner som en utomordentlig och pålitlig mäklare. Läs mer
  • Jenny S skrev om Pia-Lotta Svensson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Det här är den tredje gången jag låtit Pia-Lotta sälja mitt hem. Hon är oerhört professionell, kunnig, lyhörd och befriande ärlig. Har sällan i livet mött någon så skicklig när det handlar om att nå bästa resultat utan att ge avkall på personlig kontakt och värme. En sylvass mäklare med både hjärta och hjärna. Hon har mina varmaste rekommendationer. Läs mer
  • Per H skrev om Pia-Lotta Svensson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Bra bemötande, kunnig och trevlig. Läs mer
  • Riitta-leena P skrev om Pia-Lotta Svensson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Andra gången redan jag hade nöjet att arbeta med Pia-Lotta. Smidigt och enkelt den här gången också. Högsta betyget är hon värd. Läs mer
  • Eva skrev om Pia-Lotta Svensson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Vi hade höga förväntningar när vi anlitade Pia-Lotta, och tycker kanske inte att hon levde upp till dem. Plus för Pia-Lotta är att hon kan marknaden, har ett proffsigt sätt och är förtroendeingivande. Minus var att vi saknade återkoppling under budgivning (vilket vi fått under andra budgivningar). Vi upplevde också att hon kändes stressad och mest sökte ett tidigt avslut. Läs mer
  • Ulrika E skrev om Pia-Lotta Svensson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Pia-Lotta Svensson gav ett proffsigt intryck och leverade det lilla extra. Resultatet överträffade förväntan! Läs mer
  • Lisa B skrev om Pia-Lotta Svensson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Proffsigt. Pia-Lotta lever upp till vår höga förväntan. Läs mer
  • Marielle B skrev om Pia-Lotta Svensson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Proffsig, erfaren, förutseende, mycket bra, rekommenderas varmt!

För en ännu nöjdare kund, så hade jag uppskattat att veta innan hur objektsbeskrivningen efter visningen skulle se ut (inte så proffsigt från Fastighetsbyrån) samt haft mer inflytande över bilderna (var supermissnöjd med en utav de största bilderna). Vi gick ej igenom utförandet tillsammans. Läs mer
  • Johanna D skrev om Pia-Lotta Svensson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Målinriktad och tydlig mäklare! Läs mer
  • Viktor E skrev om Pia-Lotta Svensson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Väldigt bra, mycket nöjd med Pia-Lotta som mäklare. Läs mer
  • Daniel S skrev om Pia-Lotta Svensson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Väldigt proffsig på alla sätt. Läs mer
  • Marie E skrev om Pia-Lotta Svensson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Jag är nöjd. Pia-Lotta hanterade processen proffsigt och var trevlig och tillmötesgående. Läs mer
  • Lennart A skrev om Pia-Lotta Svensson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Professionellt och företroendeingivande. Effektiv. Läs mer
  • Medona M
    Medona M skrev om Pia-Lotta Svensson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Duktig, kunnig, påläst och lätt att jobba med under uppdraget. Lyssnade på våra behov och vi är jätte nöjda. Läs mer
  • Emma L skrev om Pia-Lotta Svensson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Jag tycker Pia-Lotta är en särdeles proffsig mäklare med ett reellt människointreesse vilket är ett stort plus för en mäklare. Läs mer
  • Carl R skrev om Pia-Lotta Svensson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Utmärkt! Mycket lyhörd för det väsentliga i kundens önskemål och väldigt fokuserad på uppgiften. Starkt resultatinriktad. Lätt att gilla! Läs mer
  • Sherko A skrev om Pia-Lotta Svensson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Mycket nöjda. Proffsigt, rådgivande och utan strul. Läs mer
  • Erika B skrev om Pia-Lotta Svensson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Pia-Lotta är trevlig, kunnig och skarp och hon skötte min försäljning bra. Det som var ett minus för mig var att hon är svår att nå och det kan ta tid att hon återkopplar. Läs mer
  • Philip S skrev om Pia-Lotta Svensson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
Pia-Lotta Svensson
Olivia Raaé
Lars Falk
Evelina Schmekel
Sandra Eriksson (fd Bengtsson)
Åsa von Zweigbergk
Carl-Filip Öster