Pia-Lotta Svensson är mäklare på Fastighetsbyrån Södermalm

Pia-Lotta Svensson har varit registrerad mäklare sedan 2007-07. Pia-Lotta Svensson har varit aktiv på Reco.se sedan 2013-03 och har fått 188 omdömen med ett betyg på 4.8. Pia-Lotta Svensson har haft 48 försäljningar sen 2019-12 och har tillfrågat 98% av sina kunder efter omdömen.

Försäljningar 2019-12 - 2020-11

Läs vad 188 Läs vad Pia-Lotta Svensson

• 2020-11-29
    Proffsig, förtroendeingivande och en bra rådgivare.
    Sara M
    • 48.0 m²
    • Katarina
    sålde sin lägenhet med hjälp av Pia-Lotta Svensson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
    Tack Sara för er fina rekomendation! Hälsar Pia-Lotta

• 2020-11-21
    Pia-Lotta är precis en sådan mäklare man vill ha när man ska sälja, lugn, noggrann, ärlig mot alla parter och framför allt kunnig. Hon hjälpte oss vid försäljningen av vår lght, ringde för att lugna oss när vi var stressade och gjorde samma sak med alla stressade budgivare. Jag kan verkligen rekommendera henne till alla som behöver hjälp med sin försäljning, en bättre mäklare hade vi inte kunnat önska oss.
    Nizar C
    • 4:a
    • 93.8 m²
    • Högalid
    Tack Nizar för den fina rekommendationen! Det är alltid mycket känslor inblandat när man ska köpa och sälja bostad, speciellt i dessa tider. Jag är mycket glad över att ni uppskattade mitt arbete. Hälsningar Pia-Lotta

• 2020-11-19
    Proffsigt och ärligt bemötande. Mkt bra mäklare!
    Karin B
    • 87.0 m²
    • Högalid
    Tack Karin för din rekommendation! Det ska bli spännande och se vart ni landar :). Hälsningar Pia-Lotta

• 2020-10-27
    Sålt lägenhet på 41 kvm, två rok, på Södermalm. Var tydlig med mina förväntningar från start men fick under processens gång veta att det var orimliga förväntningar och priserna som föreslogs var långt ifrån mina initiala förväntningar. Detta kommunicerades inte tidigt eller tydligt utan det var små kommentarer om för höga priser. Kände inte heller att hon ägde processen utan jag fick hela tiden bestämma va hon skulle säga och göra, utan någon input från henne. Slutade med att jag sålde lägenheten under priset jag köpte den för. Är väldigt missnöjd.
    Minya S
    • 41.0 m²
    • Katarina
    Hej! Det är alltid ett tufft läge att försöka få tillbaka pengarna när man har köpt i en marknad med högre priser än vad vi just nu befinner oss i och jag förstår att det gjorde dig besviken. Jag försöker alltid ha en dialog med mina kunder där jag kommer med förslag på åtgärder och nästa steg men kunden måste få vara med att bestämma. Jag förstår att jag skulle varit tydligare. Hälsningar Pia-Lotta

• 2020-10-19
    Pia-Lotta är en mycket professional mäklare med gedigen erfarenhet av försäljning på Södermalm. Hon coachade oss genom både köp- och säljprocessen som gjorde båda delarna väldigt lyckade. Jag kan starkt rekommendera Pia-Lotta!
    Petter W
    • 69.0 m²
    • Hornstull
    Tack Petter för din fina rekommendation! Det har varit roligt att få jobba med er (och er fina lägenhet) under en längre period samt att få ha hjälpt till i både köp- och säljprocessen. Allt gott! Hälsar Pia-Lotta

• 2020-09-28
    Sålde min lägenhet på södermalm. Som mäklare har Pia-Lotta navigerat och anpassat sig snabbt efter rådande marknad med stort engagemang. Bra bemötande, med god erfarenhet och områdeskännedom på södermalm.
    Roger A
    • 45.0 m²
    • Hornstull
    Tack Roger för att jag ännu en gång fick förtroendet att sälja en lägenhet åt dig. Det ska bli spännande och se vart ni landar :). Hälsningar Pia-Lotta

• 2020-09-16
    Jag köpte min lägenhet av Pia-Lotta för 9 år sedan och slogs redan då av hennes proffsighet och fina bemötande. Valet var därför enkelt när jag nu skulle sälja min lägenhet. Pia- Lotta är genuint intresserad i att göra ett bra jobb, hon är ihärdig, har mycket hög kompetens och är dessutom en väldigt trevlig person. För mig som säljare var det viktigt att ha ett stort förtroende för mäklaren och Pia-Lotta levde upp till förväntningar från första stund. Helheten med styling, fotografering, visningar, övriga medarbetare på fastighetsbyrån, kommunikation, budgivning och avslut - allt detta kan jag varmt rekommendera. MVH Anja
    Anja B
    • 68.0 m²
    • Högalid
    Tack för din fina rekommendation! Jag blir alltid lika glad över återkommande kunder och uppskattar verkligen långsiktigheten i att få förmedla samma lägenhet flera gånger. Härligt att du gillar vårt koncept som helhet och mina personliga egenskaper. Allt gott! Hälsar Pia-Lotta

• 2020-09-09
    Vid köpet av Heleneborgsgatan 20 hade Pia-Lotta semester och hennes kollega Markus hade hand om allt fram till och med signering. Markus var tydlig, rak, lyssnande och mycket bra. Pia-Lotta skötte sedan administrationen och själva tillträdet effektivt och bra.
    Ann A
    • Högalid
    köpte sin lägenhet med hjälp av Pia-Lotta Svensson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
  • 2020-09-09
    Jag träffade henne bara en gång (en assistent hade hand om de första kontakterna under hennes semester) och då uppträdde hon både professionellt och vänligt.
    Per A
  • 2020-08-09
    Såld 1,5 i Hornstull. Väldigt nöjd med Pia-Lottas jobb. Tack också till hennes duktiga medarbetare Markus. Rekommenderas!
    Li H
    • Högalid

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte