Alla kategorier Bilvård Skåne Ängelholm Mekonomen Mekonomen Ängelholm

En del av Mekonomenwww.mekonomen.se

Heimdallgatan 46, 262 71 Ängelholm — Visa karta

Förutom service utför vi även reparationer på alla bilmärken. För avancerad felsökning och diagnostik använder vi toppmodern diagnostikutrustning från världsledande tillverkare. Tillsammans med konstant uppdaterad servicedata och teknisk information ger detta oss rätt verktyg för att göra det jobb du som kund förväntar dig. Vi erbjuder alltid originaldelar med 3 års garanti och 12 månaders garanti på utfört arbete.

Våra mekaniker har god grundutbildning och får kontinuerlig vidareutbildning för att kunna hantera nya som äldre bilar. Extra vikt läggs på utvecklingen inom områden som bränslesystem, koppling, bromsar, komfortkyla samt den avancerade mätutrustning som används för felsökning och diagnostik.
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 263 kunder tycker om Mekonomen Ängelholm

• Duc Thanh T
    Duc Thanh T skrev om Mekonomen Ängelholm
    Första gång lämnade jag min bil på Mekonomen och aldrig mer .
    Delar kostar 500kr mer än i butik.Och finns inte delar i lager,skadade andra delar vid byte.
    Mycket dyrare jämför med AD bildelar och skruvat
  • Susanne G
    Susanne G skrev om Mekonomen Ängelholm
    Mycket bra bemötande, bra kundbemötande, rekommenderaras.
  • Carina P
    Carina P skrev om Mekonomen Ängelholm
    Totalt ointresserade av kunder och tittar inte upp från dataskärmen när man kommer in och ska fråga eller köpa nåt. Bägge mina besök hos er har varit en stor besvikelse så det blir andra verkstäder framöver.
    2017-05-09 Mekonomen Ängelholm svarar Carina P
    Hej Carina.

Ber så hemskt mycket om ursäkt att du upplever dina besök såhär. Du får gärna ringa mig eller komma förbi och prata med mig om dina besök och dina upplevelser.

Med vänlig hälsning
    Ricard Bottne
    Verkstadsansvarig
    0431-18005
  • Jan Erik L
    Jan Erik L skrev om Mekonomen Ängelholm
    Trevligt bemötande från verkstadsansvarig, tyvärr missförstånd med nr bilen skulle vara klar men det löstes med lånebil. Återkommer gärna!
  • Gun Å
    Gun Å skrev om Mekonomen Ängelholm
    Jag tycker det tog för lång tid.
  • Carl O
    Carl O skrev om Mekonomen Ängelholm
    Vi fick bra och snabb hjälp när vi blev av med vår backspegel
  • Clas S
    Clas S skrev om Mekonomen Ängelholm
    Vänligt och prossigt bemötande i samband med service och reperation
  • Ann R
    Ann R skrev om Mekonomen Ängelholm
    Mkt trevligt mottagande. Svårt att säga ngt om servicen - tror den är bra. Nör jag fick bilen så var inte motorhuven stängd - ngt var fel. Syntes på instrumentkonsollen. Det var lite dåligt. Klockan var inte korrigerad. Mvh Eva
  • John J
    John J skrev om Mekonomen Ängelholm
    Jag kom in till verkstaden en tidig morgon med ett bråttomärende och blev inte bara oerhört vänligt bemött utan ni åtgärdade dessutom problemet direkt. Jag blev mycket glad för bådadera!
  • Britt J
    Britt J skrev om Mekonomen Ängelholm
    Snabb och smidig service och ett väldigt trevligt bemötande.
  • Christofer H
    Christofer H skrev om Mekonomen Ängelholm
    Det var en bra upplevelse även denna gång!
  • Tufve T
    Tufve T skrev om Mekonomen Ängelholm
    Väldigt trevlig och tillmötesgående personal.
    Snabbt och bra utfört jobb på :)
  • Jonas P
    Jonas P skrev om Mekonomen Ängelholm
    Trevligt och professionellt bemötande vid mail och telefonkontakt, och inlämning av min bil för service och däckbyte. Lämnade på morgonen och hämtade under eftermiddagen utan några problem. Redan i förväg diskuterades vilka extra byten (olja etc.) som skulle ingå vid behov, samt ungefärligt pris. Servicen levde upp till mina förväntningar, och slutpriset var lägre än jag förväntat mig efter att ha gått till märkesverkstad i många år.
  • Karl E
    Karl E skrev om Mekonomen Ängelholm
    Tråkig upplevelse dom fick göra om flera gånger innan det blev ok mycket besvär för mig
    2017-05-03 Mekonomen Ängelholm svarar Karl E
    Det är synd att du upplever det så, du är välkommen att höra av dig till oss och prata om det du upplevt. Du kan ringa på 0431-18005 så får vi pratas vid.

Med vänlig hälsning
    Ricard Bottne
  • Jan Å
    Jan Å skrev om Mekonomen Ängelholm
    Första intrycket har gjort att det blivit fler besök. Och kommer att bli ännu fler!
  • Anna R
    Anna R skrev om Mekonomen Ängelholm
    Jag fick bra hjälp från början tills det att bilen hämtades. Jag är nöjd
  • Tomas B
    Tomas B skrev om Mekonomen Ängelholm
    Jag är nöjd med jobbet men skulle uppskatta om det fanns bättre sittmöjligheter medan man väntar.
  • Bozena H
    Bozena H skrev om Mekonomen Ängelholm
    Kan inte bli bättre
    Jo billigare!
  • Sead H
    Sead H skrev om Mekonomen Ängelholm
    Jag tycker att de var bra och trevlig personal ✌
  • Sven Göran L
    Sven Göran L skrev om Mekonomen Ängelholm
    Väldigt missnöjd! Vi kommer inte att anlita verkstaden mera.Felsökningen kostade oss 1000 kr utan att vi hade någon som helst nytta av den. Vi lämnade sen bilen på Mekonomen i Klippan där de löste problemet.
    2017-03-24 Mekonomen Ängelholm svarar Sven Göran L
    Hej

Beklagar att du inte tycker du fått något för dina pengar. Vi har felsökt din bil den tid vi avtalat och efter det avslutat felsökningen på din begäran utan att hitta felet. Du har fått en utförlig förklaring på kvittot där det står exakt vad vi kontrollerat och detta sparas även centralt som tur är då Klippan verkstaden har kunnat gå in och hitta detta och därför inte behövt börja om på nytt. Det glädjer mig att felet nu är åtgärdat.

Mvh Joachim.
  • Mette Ida-maria N
    Mette Ida-maria N skrev om Mekonomen Ängelholm
    Bra och snabb service till förmånligt pris! Trevliga är de också :)
  • Stig Rune Ingvar E
    Stig Rune Ingvar E skrev om Mekonomen Ängelholm
    bara bra upplevelse både när jag fick offert o senare på verkstaden
  • Karl Peter Roland S
    Karl Peter Roland S skrev om Mekonomen Ängelholm
    Bra bemötande och snabb service,
  • Kjell Tommy S
    Kjell Tommy S skrev om Mekonomen Ängelholm
    Bra bemötande. Men det är mycket dåligt att de inte bytte luftfilter på servicen.
    2017-03-08 Mekonomen Ängelholm svarar Kjell Tommy S
    Hejsan Kjell! Vi går alltid efter tillverkarens serviceprogram/rekommendationer när vi gör service på kundernas bilar, i ditt fall så rekommenderar Seat att man byter luftfilter efter 9000 mil eller 72 månader, vilket ingen utav dessa intervaller infaller på din bil. Vill man som kund byta ändå så är man välkommen att lägga till detta vid bokning av jobbet. Har du fler frågor eller synpunkter angående detta så är du välkommen att höra av dig till oss på 0431 - 18005. Mvh Ricard Mekonomen Ängelholm
  • Anita L
    Anita L skrev om Mekonomen Ängelholm
    Jag fick ett trevligt och informativt bemötande. Arbetet gjordes till belåtenhet och bilen var klar på tid som utlovats. Bilen klarade besiktningen. TACK!
  • Helena A
    Helena A skrev om Mekonomen Ängelholm
    Trevlig personal och bra service.
  • Peter G
    Peter G skrev om Mekonomen Ängelholm
    Snabba, tydliga och trevliga. Kan varmt rekommendera.
  • Claes-uno H
    Claes-uno H skrev om Mekonomen Ängelholm
    Mycket nöjd med service och bemötande.
  • Emma Sofia K
    Emma Sofia K skrev om Mekonomen Ängelholm
    Bra service, snabbt och enkelt. Trevligt bemötande.
  • Mattias Anders J
    Mattias Anders J skrev om Mekonomen Ängelholm
    Inget att klaga på, bra skött!
  • Janet Anne-marie F
    Janet Anne-marie F skrev om Mekonomen Ängelholm
    Kunde fått bilen snabbare ???????????????
    2017-03-06 Mekonomen Ängelholm svarar Janet Anne-marie F
    Hej Janet!

Det är mycket tråkigt att du upplever att det tog lång tid med din bil. Du bogserade in din bil efter att vi blivit kontaktad av annan verkstad som ej hade tid att titta på din bil, sen så fick vi ta in och kontrollera felet på din bil och beställa fler delar än vad som var tänkt från början, så bilen fick tyvärr vänta några dag på delar. Vi informerad om detta under arbetet och ber om ursäkt om det blivit missförstånd mellan oss när vi hade bilen inne. Har du några övriga frågor är du självklart välkommen att höra av dig till oss på 0431-18005

Med vänliga hälsningar
    Ricard
  • Kerstin N
    Kerstin N skrev om Mekonomen Ängelholm
    Min bil är rena följetongen med bl.a fel på motor, läckande olja, spräckta slängar, lampor mm och har blivit bra bemött varje gång och fått all hjälp som jag har behövt. Ett stort plus är att personalen inte "pratar över huvudet" på en - dvs idiotförklarar inte mig som kund för att jag inte förstår allt det tekniska och ibland även enkla ting. De tar sig tid att förklara det jag behöver så att jag förstår!
  • Johan P
    Johan P skrev om Mekonomen Ängelholm
    Proffsigt bemötande. Raka ärliga prisuppgifter. Snabb service.
  • Per-ingvar R
    Per-ingvar R skrev om Mekonomen Ängelholm
    Mycket bra, kompetent och trevligt bemötande från personal i samband med beställning, hämtning och lämning.
  • Dennis D
    Dennis D skrev om Mekonomen Ängelholm
    Försökte lura mig på tusentals kronor.
    Pinsamt verksamhet som bör läggas ner omgående.
    2017-02-15 Mekonomen Ängelholm svarar Dennis D
    Hej Dennis.

Beklagar att du känner dig lurad efter besöket hos oss. Jag har kollat på arbetsordern gällande din bil och pratat med teknikern som utfört jobbet och ser att du valt att avsluta arbetet efter 30 minuters felsökning. Du har fått en grundlig förklaring på kvittot som förklarar felet på dina bromsar samt fått en offert på ett arbete som vi hade varit tvungna att göra för att utföra det fackmannamässigt och kunna lämna garanti på arbetet.

Hör gärna av dig till mig på 0431-18005 om du vill diskutera ärendet mer.

Mvh Joachim
  • Florencio M
    Florencio M skrev om Mekonomen Ängelholm
    Jag tycker att det va bra och snabb service Med vänlig hälsning, Raul
  • Berit F
    Berit F skrev om Mekonomen Ängelholm
    Melonomens garanti på service reservdelar samt bra priser var förutsättning för vårt val när vi första gången reparerade bilen.
    Vi har i allt ovanstående fått det som lovats och vi är mycket nöjda med mekonomen i Ängelholm och även med den snabba hanteringen av en felaktig faktura som kom senare. M a o mycket nöjda.
  • Morgan H
    Morgan H skrev om Mekonomen Ängelholm
    Trevligt bemötande proffsigt med det lilla extra i service
  • Jonna B
    Jonna B skrev om Mekonomen Ängelholm
    Jätte trevlig personal, gick snabbt att få tid och bra priser. Åker alltid hit när det är dags för bil fix.
  • Bertil H
    Bertil H skrev om Mekonomen Ängelholm
    Alldeles nöjd med bemötandet och servicen. Kommer gärna tillbaka fler gånger!
  • Mirela B
    Mirela B skrev om Mekonomen Ängelholm
    Mycket bra trevlig personal o snabb service
    Ska dit igen
  • Annika W
    Annika W skrev om Mekonomen Ängelholm
    Snabb bra service till ett bra pris
  • Eva D
    Eva D skrev om Mekonomen Ängelholm
    Smidigt o enkelt..........................!
  • Carl-henrik L
    Carl-henrik L skrev om Mekonomen Ängelholm
    Jag är mycket nöjd! Trevliga och hjälpsamma
  • Carl K
    Carl K skrev om Mekonomen Ängelholm
    Proffsig bemötande, god kommunikation
  • Lennart J
    Lennart J skrev om Mekonomen Ängelholm
    Helt kanon, snabbt proffsigt å billigt
  • Inger F
    Inger F skrev om Mekonomen Ängelholm
    Blev väl omhändertagen med det menar jag att personalen var noga med att förklara vad som måste göras med bilen.
  • Rasmus E
    Rasmus E skrev om Mekonomen Ängelholm
    Snabbt smidigt, lämnade in bilen på morgonen och hämtade den några timmar senare, fick en motorvärmare monterad
  • Johan W
    Johan W skrev om Mekonomen Ängelholm
    Snabb leverans, bra pris. Bra chatt som hjälpte mig att välja rätt delar
  • Ingrid V
    Ingrid V skrev om Mekonomen Ängelholm
    Snabb och proffsig hjälp med min bil! Jag återkommer gärna till er även nästa gång!

Heimdallgatan 46, 262 71 Ängelholm