Alla kategorier Bilvård Skåne Ängelholm Mekonomen Mekonomen Ängelholm
Rekommenderat företag 2015 - Mekonomen Ängelholm

Mekonomen Ängelholm

En del av Mekonomenwww.mekonomen.se

Heimdallgatan 46, 262 71 Ängelholm — Visa karta

Förutom service utför vi även reparationer på alla bilmärken. För avancerad felsökning och diagnostik använder vi toppmodern diagnostikutrustning från världsledande tillverkare. Tillsammans med konstant uppdaterad servicedata och teknisk information ger detta oss rätt verktyg för att göra det jobb du som kund förväntar dig. Vi erbjuder alltid originaldelar med 3 års garanti och 12 månaders garanti på utfört arbete.

Våra mekaniker har god grundutbildning och får kontinuerlig vidareutbildning för att kunna hantera nya som äldre bilar. Extra vikt läggs på utvecklingen inom områden som bränslesystem, koppling, bromsar, komfortkyla samt den avancerade mätutrustning som används för felsökning och diagnostik.
Öppet just nu
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 230 kunder tycker om Mekonomen Ängelholm

• Per-ingvar R
    Per-ingvar R skrev om Mekonomen Ängelholm
    Mycket bra, kompetent och trevligt bemötande från personal i samband med beställning, hämtning och lämning.
  • Dennis D
    Dennis D skrev om Mekonomen Ängelholm
    Försökte lura mig på tusentals kronor.
    Pinsamt verksamhet som bör läggas ner omgående.
    2017-02-15 Mekonomen Ängelholm svarar Dennis D
    Hej Dennis.

Beklagar att du känner dig lurad efter besöket hos oss. Jag har kollat på arbetsordern gällande din bil och pratat med teknikern som utfört jobbet och ser att du valt att avsluta arbetet efter 30 minuters felsökning. Du har fått en grundlig förklaring på kvittot som förklarar felet på dina bromsar samt fått en offert på ett arbete som vi hade varit tvungna att göra för att utföra det fackmannamässigt och kunna lämna garanti på arbetet.

Hör gärna av dig till mig på 0431-18005 om du vill diskutera ärendet mer.

Mvh Joachim
  • Florencio M
    Florencio M skrev om Mekonomen Ängelholm
    Jag tycker att det va bra och snabb service Med vänlig hälsning, Raul
  • Berit F
    Berit F skrev om Mekonomen Ängelholm
    Melonomens garanti på service reservdelar samt bra priser var förutsättning för vårt val när vi första gången reparerade bilen.
    Vi har i allt ovanstående fått det som lovats och vi är mycket nöjda med mekonomen i Ängelholm och även med den snabba hanteringen av en felaktig faktura som kom senare. M a o mycket nöjda.
  • Morgan H
    Morgan H skrev om Mekonomen Ängelholm
    Trevligt bemötande proffsigt med det lilla extra i service
  • Jonna B
    Jonna B skrev om Mekonomen Ängelholm
    Jätte trevlig personal, gick snabbt att få tid och bra priser. Åker alltid hit när det är dags för bil fix.
  • Bertil H
    Bertil H skrev om Mekonomen Ängelholm
    Alldeles nöjd med bemötandet och servicen. Kommer gärna tillbaka fler gånger!
  • Mirela B
    Mirela B skrev om Mekonomen Ängelholm
    Mycket bra trevlig personal o snabb service
    Ska dit igen
  • Annika W
    Annika W skrev om Mekonomen Ängelholm
    Snabb bra service till ett bra pris
  • Eva D
    Eva D skrev om Mekonomen Ängelholm
    Smidigt o enkelt..........................!
  • Carl-henrik L
    Carl-henrik L skrev om Mekonomen Ängelholm
    Jag är mycket nöjd! Trevliga och hjälpsamma
  • Carl K
    Carl K skrev om Mekonomen Ängelholm
    Proffsig bemötande, god kommunikation
  • Lennart J
    Lennart J skrev om Mekonomen Ängelholm
    Helt kanon, snabbt proffsigt å billigt
  • Inger F
    Inger F skrev om Mekonomen Ängelholm
    Blev väl omhändertagen med det menar jag att personalen var noga med att förklara vad som måste göras med bilen.
  • Rasmus E
    Rasmus E skrev om Mekonomen Ängelholm
    Snabbt smidigt, lämnade in bilen på morgonen och hämtade den några timmar senare, fick en motorvärmare monterad
  • Johan W
    Johan W skrev om Mekonomen Ängelholm
    Snabb leverans, bra pris. Bra chatt som hjälpte mig att välja rätt delar
  • Ingrid V
    Ingrid V skrev om Mekonomen Ängelholm
    Snabb och proffsig hjälp med min bil! Jag återkommer gärna till er även nästa gång!
  • Elsbeth R
    Elsbeth R skrev om Mekonomen Ängelholm
    Mycket trevligt och sakkunnigt bemötande!
  • Marie E
    Marie E skrev om Mekonomen Ängelholm
    Bra snabbt fick tid dagen efter liten miss att ni glömde byta torkarblad och att endast det ena av signalhornen blev bytt frånsett detta så var ni kanon
    2017-01-13 Mekonomen Ängelholm svarar Marie E
    Hej! Roligt att du är nöjd trots att vi glömde dina torkarblad. Angående ditt signalhorn så byter man oftast bara ett eftersom de nya hornen är godkända som entonshorn. Detta vill jag minnas att vi gick igenom när du hämtade ut bilen men om vi missat det och du att vi monterar dit ett till så är du välkommen att slå en signal så bokar vi en ny tid. 0431 - 18005

Mvh Joachim
  • Jimmy M
    Jimmy M skrev om Mekonomen Ängelholm
    Proffsigt bemötande och duktiga killar
  • Lisbeth W
    Lisbeth W skrev om Mekonomen Ängelholm
    Fick ett vänligt och bra bemötande. En del problem uppstod pga datakrångel men ni fixade allt till stor belåtenhet.
  • Heléne T
    Heléne T skrev om Mekonomen Ängelholm
    Bytte däck i Ängelholm, det visade sej att i stort sett ALLA 20 muttrarna gick
    Att ta av med ett enkelt tryck för hand med vanlig bultnyckel!
    Innan vi upptäckte det så hade jag lånat ut bilen till min dotter. Hon körde bilen
    Med sina 2 döttrar, mina barnbarn!, i bilen. Vad kunde ha hänt mina flickor???!!
    Dessutom så efter bytet så fick jag en 2a på mina bromsar bak, på bilprovningen. Visade protokollet
    Så att jag skulle köpa rätt grejer för reparation/byte, fick helt galna delar….med byte som följd.
    Vet ej om grabbarna kan se på protokollet vad som behövs bytas, men om dom inte
    Kan se det, så kan dom ju kläcka ur sej det….. man kan inte kunna allt, det begriper jag också

Var i butiken igår för att få pengar tillbaks in på mitt kontokort. Påtalade problemet
    Ang däckbytet och bultarna. Han som jag pratade med, kände igen ärendet. Men inte
    Ett ord om att få tillbaks pengarna eller annan ersättning! Han berättade att man
    Informerat grabbarna i verkstaden, men han visste inget mer. Det var allt. Inte ett ord
    Om någon fortsättning av ärendet eller något annat.
    Så: nej! Jag har absolut inget gott att säja om mekonomen. Jo, en sak : dom är trevliga och
    Så, men det är inte det jag betalar för.

heléne
    2016-12-20 Mekonomen Ängelholm svarar Heléne T
    Hej Heléne.

Jag har försökt nå dig på telefon utan svar, jag skulle gärna vilja prata med dig om detta. Angående hjulmuttrarna så drar vi alltid dessa med moment. Hjulmuttrar ska inte dras hårdare än 10-12 kg vilket kan kännas lite om man inte jobbar med det varje dag. Vi gör detta förhand på ALLA bilar och jag kan därför garantera dig att ingen i bilen har utsatts för fara. Jag har även pratat med butiken angående dina beställda delar men det kan vi ta över telefon. Du får gärna ringa mig på 0431 - 18005. Med vänlig hälsning Joachim
  • Karl-henning E
    Karl-henning E skrev om Mekonomen Ängelholm
    Mycket nöjd!
    Snabb service och bra bemötande!
  • Kenneth L
    Kenneth L skrev om Mekonomen Ängelholm
    Trevlig personal verka vara ordning o reda kommer anlita dom i framtiden
    Mvh poz 246
  • Andreas S
    Andreas S skrev om Mekonomen Ängelholm
    Bra service och super trevlig personal. Framför allt Rickard som kör hem en då dom dubbelbokat hyrbilen ens.
  • Pia L
    Pia L skrev om Mekonomen Ängelholm
    Bra bemötande. Förklarade enkelt vad felet var på bilen så man förstod. Jag är nöjd.
  • Bevaclean Import B
    Bevaclean Import B skrev om Mekonomen Ängelholm
    Duktig personal, trevligt bemötande och bra pris
  • Eva A
    Eva A skrev om Mekonomen Ängelholm
    Panik med däck byte pga snö. Fick lämna bilen och om de hann så skulle de fixa det under dagen trots fullt. Och det gjorde de!
  • Dan L
    Dan L skrev om Mekonomen Ängelholm
    Kundvänlig! Tillmötesgående och trevliga.
  • Karl N
    Karl N skrev om Mekonomen Ängelholm
    Helt ok men kommer inte återvända.
  • Sara K
    Sara K skrev om Mekonomen Ängelholm
    Alltid trevligt bemötande. Bäst pris på förvaring av däck också. Två tummar upp. Jag kommer återvända hit.
  • Kerstin R
    Kerstin R skrev om Mekonomen Ängelholm
    Mycket bra! Trevligt bemötande och kunnig personal. Jag kommer att anlita firman i framtiden, m v h
  • Karl H
    Karl H skrev om Mekonomen Ängelholm
    Tack för snabb, proffsig och personlig service! Mvh Carina
  • Anne-sofie G
    Anne-sofie G skrev om Mekonomen Ängelholm
    Tack, ni är alla mycket vänliga, dock något glömska!
    Mitt bildäcksärende tog några extra dagar då någon dels glömde att beställa bultar, och sedan att ringa när de väl kommit.
    Sen blev de nya däcken inte inprogrammerade så däcktryckslampan började lysa efter någon mil. När jag återkom blev det ingen inprogrammering då kunskap om hur göra inte fanns.
    Dom lyser fortfarande. Skall till Toyota i kommande vecka, då får inprogrammeringen lösas.
    Nåväl, förra gången jag var hos er fungerade allt. Har tillförlit att det gör det nästa gång också.
    God jul och gott nytt år!
  • Mia S
    Mia S skrev om Mekonomen Ängelholm
    Snabb, smidig service där jag visste vad kostnaden skulle bli redan när jag lämnade bilen
  • Anthony P
    Anthony P skrev om Mekonomen Ängelholm
    Väldigt nöjd med bemötandet av Ricard
  • Marie-louise N
    Marie-louise N skrev om Mekonomen Ängelholm
    Är. nöjd med service av bilen och inget annat att klaga på vad gäller inköpta.varor heller
  • Jan O
    Jan O skrev om Mekonomen Ängelholm
    Detvar bra utfört arbete , det kan jag rekommendera till andra bilägare
  • Lars S
    Lars S skrev om Mekonomen Ängelholm
    Snabb tidsbokning och proffsigt arbete
  • Catharina D
    Catharina D skrev om Mekonomen Ängelholm
    Fick själv fylla på mer olja efter service.
    2016-11-10 Mekonomen Ängelholm svarar Catharina D
    Hej Catharina.

Tråkigt att höra att du behövt fylla på olja. Vi fyller alltid på oljemängden enligt tillverkarens rekommendationer och kontrollerar nivån innan bilen körs ut. Du får gärna kontakta mig för att ev boka in en felsökning på vart oljan tar vägen. Med vänlig hälsning Joachim 0431 - 180 05.
  • Maria A
    Maria A skrev om Mekonomen Ängelholm
    Enkelt, smidigt, prisvärt! Finns ingen anledning attb betala mer någon annanstans.
  • Arpad V
    Arpad V skrev om Mekonomen Ängelholm
    Gott bemötande och god hjälp från början till slut. Jag väljer sedan många år alltid denna verkstad.
  • Kristina B
    Kristina B skrev om Mekonomen Ängelholm
    Trevkigt bemötande snabbt och kunnigt arbete, kommer säkert tillbaka.
  • Mats P
    Mats P skrev om Mekonomen Ängelholm
    Nöjd bra jobbat!
  • Sven T
    Sven T skrev om Mekonomen Ängelholm
    Däckhotell. bytt däck 2 ggr. köpt reservdelar. tar snabbt hem det de ev ej har hemma, SMS när delarna kommer, vänlig personal
  • Leif P
    Leif P skrev om Mekonomen Ängelholm
    Jag blev väl bemött och fick den respons som jag förväntade mig. Servicen var det inga problem med så jag kommer nog tillbaka vid nästa tillfälle.
  • Åke Ö
    Åke Ö skrev om Mekonomen Ängelholm
    duktiga och bra. men väldigt dyra om man jämför med andra mekonomenaffärer vilket är konstigt. tycker att alla mekonomenaffärer ska hålla samma pris
    2016-11-10 Mekonomen Ängelholm svarar Åke Ö
    Hej Åke.

Roligt att läsa att du är nöjd med besöket hos oss. Att priserna skiljer sig kan bero på många saker. I våran verkstad använder vi alltid de bästa delarna som går att få tag på för att få bästa resultatet med de bästa garantierna trots att det kanske finns fler alternativ ibland. Vi ger vi alltid offert för godkännande innan vi utför arbete eller byter ut delar. Med vänlig hälsning Joachim
  • Karl O
    Karl O skrev om Mekonomen Ängelholm
    Positiv kontakt. Trevlig personal.
  • Lars F
    Lars F skrev om Mekonomen Ängelholm
    Ett positivt bemötande med en bra service.
  • Gisela G
    Gisela G skrev om Mekonomen Ängelholm
    Vänliga trevliga serviceminded. Fick lämna bilen tre gånger för samma fel. Personalen hjälpsam villiga att lösa problemet dock fick jag ta hjälp av märkesverktad för att få felet avhjälpt. Kommer trots detta att återvända.

Heimdallgatan 46, 262 71 Ängelholm