Alla kategorier Bilvård Skåne Ängelholm Mekonomen Mekonomen Ängelholm

En del av Mekonomenwww.mekonomen.se

Heimdallgatan 46, 262 71 Ängelholm — Visa karta

Förutom service utför vi även reparationer på alla bilmärken. För avancerad felsökning och diagnostik använder vi toppmodern diagnostikutrustning från världsledande tillverkare. Tillsammans med konstant uppdaterad servicedata och teknisk information ger detta oss rätt verktyg för att göra det jobb du som kund förväntar dig. Vi erbjuder alltid originaldelar med 3 års garanti och 12 månaders garanti på utfört arbete.

Våra mekaniker har god grundutbildning och får kontinuerlig vidareutbildning för att kunna hantera nya som äldre bilar. Extra vikt läggs på utvecklingen inom områden som bränslesystem, koppling, bromsar, komfortkyla samt den avancerade mätutrustning som används för felsökning och diagnostik.
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 297 kunder tycker om Mekonomen Ängelholm

• Paul A
    Paul A skrev om Mekonomen Ängelholm
    Hjälpsamma och servic inriktade.
    Lite klent att inte bjuda på solskydd för 20:- när man precis betalt en reparation på nästan 10 000:-. Kändes lite sniket och drar ner betyget.
  • Medivet Scandinavian
    Medivet Scandinavian skrev om Mekonomen Ängelholm
    Slarv och misstag gjorda på en helt vanlig servic, felskrivet i protokollet, saker var inte gjorda men ifyllda. Och saker som påpekades var helt felskrivet med. Utbildning?

Runt handskfacket var det griset efteråt..
    Fanns björkfrön i både förar och passaerargolvet.

Bilen var ny rekondad veckan innan....!

Rekommenderar inte denna verkstad.
    2017-08-08 Mekonomen Ängelholm svarar Medivet Scandinavian
    Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för det inträffade, ni är välkomna att höra av er till mig så får vi gå igenom det som inträffat.
    Ni når mig på 0431-18005.

Verkstadsansvarig
  • Agneta F
    Agneta F skrev om Mekonomen Ängelholm
    Mkt bra!
    Kunniga, trevliga och snabba.
    Mkt nöjd!
  • Erica M
    Erica M skrev om Mekonomen Ängelholm
    Bara positivt. Servade min bil och fick bra bemötande från början till slut. Bra att de ringde och dubbelkollar när det var saker som skulle kosta extra. Tummen upp!
  • Eric M
    Eric M skrev om Mekonomen Ängelholm
    Mycket bra bemötande! Bra jobb!
  • Anita R
    Anita R skrev om Mekonomen Ängelholm
    Trevligt bemötande och snabb service. Nöjd och återkommer.
  • Charlotte W
    Charlotte W skrev om Mekonomen Ängelholm
    Bra. Inget att klaga på :-)
    Byte av bromsklossar och bromsskivor.
  • Kim J
    Kim J skrev om Mekonomen Ängelholm
    Hade problem med ett missljud från vänster framsida. Och det var även dags för service på min bil så passade på att ta den samtidigt.
    Fick tid dagen efter jag pratade med dom och efter mycket om och men hittade dom felet och sen även utförde servicen.
    Hade telefonkontakt flera gånger under dagen då dom hade olika frågor och dom berättade status och tidsperspektiv gör bilen.
    Hämtade bilen dagen efter och då var bilen lagad och servad.
  • Jan P
    Jan P skrev om Mekonomen Ängelholm
    Bra jobbat blev klar snabbt. Hämtade bilen samma dag
  • Mats J
    Mats J skrev om Mekonomen Ängelholm
    Har varit väldigt bra ända från början både vad gäller service på bilen, reparioner och byte av bromsar. Får prisuppgift redan per telefon, kunniga och trevliga i kundmottagmingen.
  • Per A
    Per A skrev om Mekonomen Ängelholm
    Snabbt mottagande, kunnig personal, fick tid dagen efter besöket med akut problem med min Jaguar XK8.Efter diagnos av felet, detta åtgärdades 2 dagar efter.
    Mycket nöjd!
  • Mona T
    Mona T skrev om Mekonomen Ängelholm
    Helt underbar mottagning, besöket gällde service på personbilen och jag har hört ryckte att allt utföres proffsigt, så det köpte jag och vad jag upplevde med bilen så tror jag på de till 100%, det känns så i alla fall = nöjd kund och kommer att anlita dom igen.
    Ett + var att dom tog hand om bilen över helgen (inomhus) då jag var bortrest, se mitt betyg
    Hälsningar Kjell-Arne
  • Nicklas L
    Nicklas L skrev om Mekonomen Ängelholm
    Tydliga besked om vad som skulle göras. Ringde och informerade detaljer under arbetets gång.
  • Hans R
    Hans R skrev om Mekonomen Ängelholm
    Snabb hjälp som var väsentligt för mig. Bra med lånebil.
  • Inger S
    Inger S skrev om Mekonomen Ängelholm
    Bemötandet var utmärkt, servicen bra. Inga problem efteråt.
  • Jan A
    Jan A skrev om Mekonomen Ängelholm
    Bra bemötande, snabb tid och kunde dessutom ändra med kort varsel👍
  • Lena W
    Lena W skrev om Mekonomen Ängelholm
    Trevligt från början till slut. Gjorde en stor service på min bil. Nöjd
  • Mats L
    Mats L skrev om Mekonomen Ängelholm
    Trevligt välkomnande.frågade om mitt ärende.fel på kylaren.fick en tid.De fixade det.såg att det var dax för service.frågade om de skulle fixa det oxå.Det var ok.Allt var till belåtenhet.De ringde upp mig när bilen var klar.
  • Ingrid A
    Ingrid A skrev om Mekonomen Ängelholm
    Fint och trevligt bemötande trevlig personal. Perfekt servic. Allt bra priset oxå. Ingrid Andersson tack.
  • Peter H
    Peter H skrev om Mekonomen Ängelholm
    Ni har bytt kamrem på min bil.
    Bemötande och genomförande var gott!
  • Ann-katrin J
    Ann-katrin J skrev om Mekonomen Ängelholm
    Mycket bra och snabb service, som alltid på Mekonomen.
  • Tim A
    Tim A skrev om Mekonomen Ängelholm
    Bra bemötande o kunnig personal väldig hjälpsamma
  • Ulrika G
    Ulrika G skrev om Mekonomen Ängelholm
    Toppen helt klart!! Gör jag om igen nästa gång jag behöver något
  • Stensättning O
    Stensättning O skrev om Mekonomen Ängelholm
    Allt gick bra , förutom att dom inte nollställa min partikel filter givare som tänds och släcks hela tiden när jag kör . Nu måste jag uppsöka en annan verkstad som har grejer till detta
  • Levande Interiör Sverige
    Levande Interiör Sverige skrev om Mekonomen Ängelholm
    Det togalldeles för lång tid innan bilen blev klar. Dålig information. Ingen förståelse gör att det var en företagsbil som används i verksamhet.
    2017-07-21 Mekonomen Ängelholm svarar Levande Interiör Sverige
    Hej! Det är jätte tråkigt att du upplevt dit besök på detta viset, vi gör alltid vårat yttersta för att få klart bilen så fort som möjligt. Har du några funderingar angående ditt ärende är du välkommen att ringa mig på 0431-18005 Mvh Ricard Bottne Mekonomen Ängelholm
  • Solveig L
    Solveig L skrev om Mekonomen Ängelholm
    Generatorn hade gått sönder och jag fick assistans. Servade äve bilen.
    Har alltid servat min bil på mekonomen så jag har inget att jämföra med.
  • Anneli E
    Anneli E skrev om Mekonomen Ängelholm
    Trevligt bemötande. Servicemined. Snabb hantering.
  • Åke V
    Åke V skrev om Mekonomen Ängelholm
    Besökte Mekonomen för att få en servic av min bil utförd + felet på cigarettändaren åtgärdat. Då det inte var ett akutärende blev allt fixat inom en vecka. Snabbt och bra. KOmmer även i fortsättningen att anlita mekonomen, vid behocv.
  • Inga O
    Inga O skrev om Mekonomen Ängelholm
    Smidigt och trevligt bemötande
  • Eva A
    Eva A skrev om Mekonomen Ängelholm
    Trevligt bemötande.
    Själva jobbet gick snabbt, lämnade bilen på morgon o bilen var klar samma dag
  • Dhruba R
    Dhruba R skrev om Mekonomen Ängelholm
    Mycket bra bemötande, bokade tid på nätet och blev sen uppringd för bekräftande av tiden. Lämnade bilen på en torsdag morgon och den var klar innan middag. Jag kommer att lämna in min bil hos Mekonomen i framtiden. Har bara gott och säga om er. Två tummar upp!
  • Britt-marie G
    Britt-marie G skrev om Mekonomen Ängelholm
    En dag köpte jag vindrutetorkare men det regnade så jag skulle vänta 45 minuter inn jag kunde få hjälp Han var ensam ingen kollega eller annan kund
    Nästa gång var det något som skallrade En kille gick ut och lyssnade och jag fick komma tillbaka någon timme senare Utmärkt serviceBetyget sätter jag på den andra kontakten
  • Gunilla L
    Gunilla L skrev om Mekonomen Ängelholm
    Fick ett pris på lagning på 8-9000,-. Gjorde det hos en konkurrent för 1.300,-!!!
    2017-06-05 Mekonomen Ängelholm svarar Gunilla L
    Hej Gunilla! Jag vet inte vad du har fått åtgärdat, men priset du fått av oss är ett pris vi lämnat för att utför en fackmannamässig reparation. Du är välkommen att höra av dig till mig på 0431-18005 så kan vi prata om vad det är som har hänt.

Verkstadsansvarig mekonomen Ängelholm
  • Henrik D
    Henrik D skrev om Mekonomen Ängelholm
    Tillmötesgående vid tidsbeställning. Jobbet gällde byte av batteri.
    Arbetet utfördes enligt tidsbeställning. Trevligt bemötande!
  • Duc Thanh T
    Duc Thanh T skrev om Mekonomen Ängelholm
    Första gång lämnade jag min bil på Mekonomen och aldrig mer .
    Delar kostar 500kr mer än i butik.Och finns inte delar i lager,skadade andra delar vid byte.
    Mycket dyrare jämför med AD bildelar och skruvat
    2017-06-05 Mekonomen Ängelholm svarar Duc Thanh T
    Hej! Vi har redogjort på kvittot vad det är som blivit fel i ditt ärende och du har fått tillbaka mellanskillnaden. Men du är mer än välkommen att ringa mig om du har fler frågor angående ditt ärende så ska vi försöka reda ut dom.

Verkstadsansvarig Mekonomen Ängelholm
  • Susanne G
    Susanne G skrev om Mekonomen Ängelholm
    Mycket bra bemötande, bra kundbemötande, rekommenderaras.
  • Carina P
    Carina P skrev om Mekonomen Ängelholm
    Totalt ointresserade av kunder och tittar inte upp från dataskärmen när man kommer in och ska fråga eller köpa nåt. Bägge mina besök hos er har varit en stor besvikelse så det blir andra verkstäder framöver.
    2017-05-09 Mekonomen Ängelholm svarar Carina P
    Hej Carina.

Ber så hemskt mycket om ursäkt att du upplever dina besök såhär. Du får gärna ringa mig eller komma förbi och prata med mig om dina besök och dina upplevelser.

Verkstadsansvarig
    0431-18005
  • Jan Erik L
    Jan Erik L skrev om Mekonomen Ängelholm
    Trevligt bemötande från verkstadsansvarig, tyvärr missförstånd med nr bilen skulle vara klar men det löstes med lånebil. Återkommer gärna!
  • Gun Å
    Gun Å skrev om Mekonomen Ängelholm
    Jag tycker det tog för lång tid.
  • Carl O
    Carl O skrev om Mekonomen Ängelholm
    Vi fick bra och snabb hjälp när vi blev av med vår backspegel
  • Clas S
    Clas S skrev om Mekonomen Ängelholm
    Vänligt och prossigt bemötande i samband med service och reperation
  • Ann R
    Ann R skrev om Mekonomen Ängelholm
    Mkt trevligt mottagande. Svårt att säga ngt om servicen - tror den är bra. Nör jag fick bilen så var inte motorhuven stängd - ngt var fel. Syntes på instrumentkonsollen. Det var lite dåligt. Klockan var inte korrigerad. Mvh Eva
  • John J
    John J skrev om Mekonomen Ängelholm
    Jag kom in till verkstaden en tidig morgon med ett bråttomärende och blev inte bara oerhört vänligt bemött utan ni åtgärdade dessutom problemet direkt. Jag blev mycket glad för bådadera!
  • Britt J
    Britt J skrev om Mekonomen Ängelholm
    Snabb och smidig service och ett väldigt trevligt bemötande.
  • Christofer H
    Christofer H skrev om Mekonomen Ängelholm
    Det var en bra upplevelse även denna gång!
  • Tufve T
    Tufve T skrev om Mekonomen Ängelholm
    Väldigt trevlig och tillmötesgående personal.
    Snabbt och bra utfört jobb på :)
  • Jonas P
    Jonas P skrev om Mekonomen Ängelholm
    Trevligt och professionellt bemötande vid mail och telefonkontakt, och inlämning av min bil för service och däckbyte. Lämnade på morgonen och hämtade under eftermiddagen utan några problem. Redan i förväg diskuterades vilka extra byten (olja etc.) som skulle ingå vid behov, samt ungefärligt pris. Servicen levde upp till mina förväntningar, och slutpriset var lägre än jag förväntat mig efter att ha gått till märkesverkstad i många år.
  • Karl E
    Karl E skrev om Mekonomen Ängelholm
    Tråkig upplevelse dom fick göra om flera gånger innan det blev ok mycket besvär för mig
    2017-05-03 Mekonomen Ängelholm svarar Karl E
    Det är synd att du upplever det så, du är välkommen att höra av dig till oss och prata om det du upplevt. Du kan ringa på 0431-18005 så får vi pratas vid.

• Jan Å
    Jan Å skrev om Mekonomen Ängelholm
    Första intrycket har gjort att det blivit fler besök. Och kommer att bli ännu fler!
  • Anna R
    Anna R skrev om Mekonomen Ängelholm
    Jag fick bra hjälp från början tills det att bilen hämtades. Jag är nöjd

Heimdallgatan 46, 262 71 Ängelholm