Alla kategorier Bilverkstad Västra Götaland Mölndal Mekonomen Mekonomen Bilverkstad Eklanda

Mekonomen Bilverkstad Eklanda

En del av Mekonomenwww.mekonomen.se

Arnegårdsgatan 7, 431 49 Mölndal — Visa karta

Välkommen till Mekonomen Bilverkstad Eklanda!

Vi är en bilverkstad som ger dig en helhetslösning för dina behov. Med starkt kundfokus gör vi allt för att förenkla ditt billiv och arbetar med hög kvalitet och service. Har du frågor om bilen? Kom in på en kaffekopp så reder vi ut dem.

När du anlitar oss kan du räkna med tre års garanti och att du får en godkänd servicestämpel i boken. Vi hjälper dig oavsett bil och årsmodell. Vill du bli företagskund? Kontakta oss så fixar vi det också. Med oss sparar du massor av dyrbar tid!
Öppet just nu
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 847 kunder tycker om Mekonomen Bilverkstad Eklanda

• Fredrik N
    Fredrik N skrev om Mekonomen Bilverkstad Eklanda
    Väldigt nöjd med bemötandet och servicen. Läs mer
  • Riina M
    Riina M skrev om Mekonomen Bilverkstad Eklanda
    Hej! Mycket bra bemötande. Rimlig behandlingstid och pris. Nöjd. Läs mer
  • Lile P
    Lile P skrev om Mekonomen Bilverkstad Eklanda
    Jag ville att bytte bromsklosar och de bytte bromsklosarna och när jag tog bilen fungerade det inte. Jag kom tillbaka igen och jag sa till de att bilen inte bromsa och de sa att jag är tvungna att byta bromsskivor Läs mer
    2018-02-16 Mekonomen BilLivet Eklanda svarar Lile P
    Hej. Ledsen om vi gjorde fel bedömning första gången du var inne. Vi försöker alltid avgöra om andra komponenter måste bytas ism
    varje reparation. Samtidigt vill vi inte byta något som är oskäligt eller sälja på bara för att "ha ryggen fri". Både kunder och vi själva skall känna att rätt saker är utfört och ibland är den gränsdragningen svår att avgöra. Hoppas ändå du kände dig nöjd med resultatet och förstår hur vi resonerar.
  • Installator El & Vvs I Hindås Ab
    Installator El & Vvs I Hindås Ab skrev om Mekonomen Bilverkstad Eklanda
    Bra tillmötesgående av personal samt god genomförd service på bilen Läs mer
  • Stig Torbjörn H
    Stig Torbjörn H skrev om Mekonomen Bilverkstad Eklanda
    Garantiservice på Volvo v60.
    Bra bemötande och servicevänlig personal. Läs mer
  • B. Palmquist Ab
    B. Palmquist Ab skrev om Mekonomen Bilverkstad Eklanda
    Bra proffsigt bemötande av trevlig personal. Bra priser. Kort väntetid för att få hjälp. Läs mer
  • Anders Fredrik Kristoffer K
    Anders Fredrik Kristoffer K skrev om Mekonomen Bilverkstad Eklanda
    Bra och snabb service. Ringde om fel som bör kollas upp som går på garantin. Läs mer
  • Lars Peter Jörgen R
    Lars Peter Jörgen R skrev om Mekonomen Bilverkstad Eklanda
    Bytt bromsar och bromsskivor, full service. Bra, snabbt och kunnigt bemötande. Läs mer
  • Lilli Jenny Marie L L S
    Lilli Jenny Marie L L S skrev om Mekonomen Bilverkstad Eklanda
    Mycket tillmötes gående personal, hög servicenivå. Fick den hjälp jag behövde + ett fritt byte av lampa som ej fungerade trots att jag bytt den bara ngr månader tidigare, det var över förväntan 👍🏻 Läs mer
  • Pr Center Sweden Ab
    Pr Center Sweden Ab skrev om Mekonomen Bilverkstad Eklanda
    Snabb service och trevlig personal. Dock lite problem när man betalade via nätet. Dom på verkstaden kunde inte se att den var betald. Läs mer
  • Bonny Robert Bohuslav V
    Bonny Robert Bohuslav V skrev om Mekonomen Bilverkstad Eklanda
    Bytte lampa och en annan sak. Gick jättefort och smidigt av supertrevliga Fredrik Hansson :) Jag kommer tillbaka! Läs mer
  • Jonas Roland K
    Jonas Roland K skrev om Mekonomen Bilverkstad Eklanda
    Bra bemötande och brs service Läs mer
  • Nils Gustav L
    Nils Gustav L skrev om Mekonomen Bilverkstad Eklanda
    Snabb service, bra personal, prisvärt Läs mer
  • Mariana Viktoria O
    Mariana Viktoria O skrev om Mekonomen Bilverkstad Eklanda
    Vänligt bemötande. Snabb service. Bra pris. En detalj kanske men uppskattade fika medan jag väntade. Läs mer
  • Leif Göran Verner S
    Leif Göran Verner S skrev om Mekonomen Bilverkstad Eklanda
    Vänligt,trevligt proffsigt bemötande. Bra info ang kostnaden för reparationen. Samtalet från mekanikern som ringde och meddelade att bilen var klar var mycket bra. Fick bra info om bilens övriga skick. Läs mer
  • Nicholas Christopher P
    Nicholas Christopher P skrev om Mekonomen Bilverkstad Eklanda
    Lämnade in 2 bilar på/ för service. Väldigt bra bemötande från start till slut. Trevlig och kunnig personal som vet vad de pratar om. Dessutom mkt prisvärt. Vi återkommer gärna! Läs mer
  • Per Magnus W
    Per Magnus W skrev om Mekonomen Bilverkstad Eklanda
    Mekonomen bjöd på en koll och påfyllning som jag troligtvis själv enkelt hade kunnat göra om jag var det minsta bilintresserad. Det gör mig till trogen kund hos er bra länge. Stort tack! Någon har förstått hur en verkstad borde behandla sina okunniga kunder. Högsta betyg! Läs mer
  • Inga-lill Margareta E
    Inga-lill Margareta E skrev om Mekonomen Bilverkstad Eklanda
    Service av min Toyota IQ.snabb tid och trevligt bemötande. Personlig kontakt med servicetekniker. Mkt nöjd med åtgärd o rimligt pris Läs mer
  • Bohre Ingmar J
    Bohre Ingmar J skrev om Mekonomen Bilverkstad Eklanda
    Bra service och trevlig personal Läs mer
  • Ann-margret F
    Ann-margret F skrev om Mekonomen Bilverkstad Eklanda
    Trevliga o tillmötesgående personal
    .Servat o bytt halvljus lampor Läs mer
  • Per-erik R
    Per-erik R skrev om Mekonomen Bilverkstad Eklanda
    Lämnade en bil för årlig service till Mekonomen Bilverkstad E

klanda.Vänligt bemötande, snabb service.

p.e.r. Läs mer
  • Kennet Roland W
    Kennet Roland W skrev om Mekonomen Bilverkstad Eklanda
    Trevligt och proffesionellt bemötande. Lyhörd och engagerad personal. Läs mer
  • Lars Anders T
    Lars Anders T skrev om Mekonomen Bilverkstad Eklanda
    Service av bilen,6000 mila.Inget att anmärka på.Bra bemötande och allt fungerade som det ska. Läs mer
  • Peter Bengt L
    Peter Bengt L skrev om Mekonomen Bilverkstad Eklanda
    Kanon! Mekonomen eklanda kommer jag alltid vända mig till i första hand. Fantastiskt bemötande. Inte bara utmärkt omhändertagande av bilen, även fint bemötande mot kund. Supernöjd Läs mer
  • Martin B
    Martin B skrev om Mekonomen Bilverkstad Eklanda
    Fick först betala ca8000kr för en koplingsbyte. Efter bytet fanders ett konstigt ljud som jag trodde kom från framvagnen styrdel. Det visade sig att svänghjulet inte var centrerat och jag fick betala 8000kr extra. Inte ok. Kändes som jag blev lurat att betala för något dom borde ha upptäckt och åtgärd vid koplingsbytet. Kommer inte använda eller rekombdera Mekonomen. Läs mer
    2018-02-05 Mekonomen BilLivet Eklanda svarar Martin B
    Hej Martin.
    Om en koppling inte är centrerad så är det inte möjligt att montera växellådan igen.
    Felet som uppstod på din bil långt senare var att det dubbelmassesvänghjulet gick sönder.
    Detta felet fanns inte när kopplingen var nere första gången. Vi gav ett bra rabatterat pris andra gången.
    Tråkigt om du kände att detta inte räckte.

Med vänlig hälsning Martin.
  • Sven Michael P
    Sven Michael P skrev om Mekonomen Bilverkstad Eklanda
    Jag strulade till det med tiden, men det fixades till utan problem. Klart och tydligt om pris. Strulfritt, till skillnad från mer än en av märkesverkstäderna jag anlitat Läs mer
  • Pernilla Elisabeth P
    Pernilla Elisabeth P skrev om Mekonomen Bilverkstad Eklanda
    Snabbt, vänligt, smidigt, rent och prisvärt💫 Läs mer
  • John Erik Mattias W
    John Erik Mattias W skrev om Mekonomen Bilverkstad Eklanda
    Lämnade in bilen för service. Bra bemötande och bra service. Inget att klaga på. Jobbet blev gjort och alla var trevliga och pedagogiska med problem som uppstått Läs mer
  • Åke Olof K
    Åke Olof K skrev om Mekonomen Bilverkstad Eklanda
    Trevliga och effektiva . Laga lite små saker Läs mer
  • Mats Gustaf R
    Mats Gustaf R skrev om Mekonomen Bilverkstad Eklanda
    Positivt !
    Lämnade bil på basservice. Mottagaren var samma person som gjorde jobbet. Han ringde själv efteråt och berättade vad som gjorts och informerade dessutom om ytterligare några småproblem som inte åtgärdats, men som kunde vara bra att veta för framtiden. Mycket proffsigt.
    3 dagar senare upptäcktes ett mindre oljeläckage på besiktningen. Åkte tillbaka till Mekonomen som snabbt tittade på detta och konstaterade att det inte kan ha kommit från tidigare service (vilket jag litade på). Denna extra översyn gjordes utan kostnad. Jag kommer helt klart anlita Mekonomen igen. Läs mer
  • Liselott Kristina K
    Liselott Kristina K skrev om Mekonomen Bilverkstad Eklanda
    Senaat behövde jag hjälp med höger backspegel där glaset släppt.
    Fick omedelbar hjälp
    Service killen erbjöd mig en kopp kaffe
    Bad om min bilnyckel, körde in bilen i servicehallen och kom tillbaka till mig när allt var ordnat!
    Fantastiskt bemötande och service! Läs mer
  • Münir A
    Münir A skrev om Mekonomen Bilverkstad Eklanda
    Fått hjälp med 9000 mil servicen, bra bemötande och bra utfört arbete. Fick en dunk med spolarvätska som bonus, alltid bra och ha. Läs mer
  • Nils Magnus S
    Nils Magnus S skrev om Mekonomen Bilverkstad Eklanda
    Jättenöjd fin service bra bemötande kunnig personal 😁 Läs mer
  • Ninni L
    Ninni L skrev om Mekonomen Bilverkstad Eklanda
    Snabbt och snyggt fixat när man ramlar in med ett akut batteribyte. Saknade en prisuppgift innan själva bytet gjordes bara. Läs mer
  • Carl Emil Petter A
    Carl Emil Petter A skrev om Mekonomen Bilverkstad Eklanda
    Genomgick service vilket funkade helt okej förutom att man får mota sig från det standardmässiga trycket på att få byta mer saker än vad som behövs och som skulle kosta nästan mer än bilens värde. De bytte en torkararm på bakrutan på grund av rost... en torkararm som jag köpt ny i samma verkstad/butik en knapp månad tidigare. Tyvärr för deras del kommer jag inte välja samma verkstad nästa gång. Läs mer
  • Sanna-maria K
    Sanna-maria K skrev om Mekonomen Bilverkstad Eklanda
    Väldig gott bemötande. Snabb service med reparationen. Läs mer
  • Johan Anders A
    Johan Anders A skrev om Mekonomen Bilverkstad Eklanda
    Jag är mycket nöjd med servicen jag fick av Emil Kroonas. Mycket trevlig och kunnig kille. Läs mer
  • Jens Erik C
    Jens Erik C skrev om Mekonomen Bilverkstad Eklanda
  • Per Sebastian R
    Per Sebastian R skrev om Mekonomen Bilverkstad Eklanda
    Mycket trevliga och hjälpsamma. Läs mer
  • Lars-anders Johannes J
    Lars-anders Johannes J skrev om Mekonomen Bilverkstad Eklanda
    Superbra! Hade ett motorfel med lysande motorlampa. En annnan verkstad ville byta ut hela turbon vilket jag var skeptisk till. Mekonomen i Eklanda hittade en läckande slang till wastegaten i felsöknkngen och nu funkar bilen som den skall. Läs mer
  • Sten Bertil Anders P
    Sten Bertil Anders P skrev om Mekonomen Bilverkstad Eklanda
    Var på service vid 10000 mil.
    Bemötande utmärkt hela vägen.
    Bilen känns förträfflig så allt måste ha åtgärdats.
    Bertil Palmgren Läs mer
  • Magnus B
    Magnus B skrev om Mekonomen Bilverkstad Eklanda
    Urusel kommunikation med kunden, går ej att få tag på ansvariga på eftermiddagarna. Lämnar inga besked löpande, man får besöka verkstaden för att få info. Läs mer
    2018-01-19 Mekonomen BilLivet Eklanda svarar Magnus B
    Hej Magnus. Ber om ursäkt om det varit svårt att nå oss. Detta ligger alltid som hög prio för oss men ibland brister det såklart. Teknikerna återkopplar alltid direkt med resp. kund efter utförd service eller reparation. Detta anses av de flesta av våra kunder som något positivt, men i ditt fall kanske det inte skedde inom rimligt tid och det skall vi givetvis försöka bättra. Hoppas ändå du var nöjd med utfört arbete. Med vänlig hälsning Jonas C.
  • Anders Peter N
    Anders Peter N skrev om Mekonomen Bilverkstad Eklanda
    Mekonomen var mycket billigare på service än orginalverkstaden. Bra bemötande och käckt att kunna betala med Klarna. Kollar gärna på Mekonomens erbjudande nästa gång det är dags för verkstadsbesök. Läs mer
  • Ralf Jens R
    Ralf Jens R skrev om Mekonomen Bilverkstad Eklanda
    Är nöjd med er personals bemötande Läs mer
  • Anders Rune Sixten K
    Anders Rune Sixten K skrev om Mekonomen Bilverkstad Eklanda
    Hej
    Tycker att det är dåligt att man inte låter kunden välja om man vill att det skall monteras originaldelar eller pirat detta eftersom man ju säljer båda delarna. Nu väljer man alltid original utan att fråga Läs mer
    2018-01-19 Mekonomen BilLivet Eklanda svarar Anders Rune Sixten K
    Hej. Vi monterar alltid, precis som du skriver, originaldelar. Detta för att kunna lämna full garanti och inte negativt påverka bilens ursprungsskick från det att den tillverkades. Med vänlig hälsning Jonas C.
  • Miriam K
    Miriam K skrev om Mekonomen Bilverkstad Eklanda
    Trevlig o kunnig kundmottagare . Fick sedan träffa killen som skulle jobba med min bil, han förklarade på ett proffsigt sätt vad som måste göras . Fick sedan efter felsökning ett pris på vad det skulle kosta att att få felet avhjälpt . Lämnade in bilen och fick låna en elcykel att ta mig hem på , perfekt !! Efter några timmar dags att hämta bilen och när det var dags att betala, så blev kostnaden mindre än det offererade priset . Kundmottagaren sa att ” det är så vi jobbar”. ” om jobbet går bättre än vi räknat med, då blir det kunden tillgodo”. Jag tackade så klart och sa att jag var nöjd och återkommer gärna , TACK !! Läs mer
  • Johan Robert B
    Johan Robert B skrev om Mekonomen Bilverkstad Eklanda
    Mycket trevlig och proffsigt bemött av kunnig personal. Läs mer
  • John Anders O
    John Anders O skrev om Mekonomen Bilverkstad Eklanda
    Bra pris och lyhörd för önskemål. Läs mer
  • Simon Anders Olof E
    Simon Anders Olof E skrev om Mekonomen Bilverkstad Eklanda
    Bra service. Trevlig personal. Läs mer
  • Jonathan Bengt V
    Jonathan Bengt V skrev om Mekonomen Bilverkstad Eklanda
    Jag fick ett mycket bra bemötande och servicen var mycket bra! Kamrem,drivrem samt vattenpump byttes på min bil. Det gick väldigt fort! Läs mer

Arnegårdsgatan 7, 431 49 Mölndal