Mekonomen Nacka

Vattenverksv. 2, 131 41 Nacka — Visa karta

4.2 i betyg av av 37 omdömen

Välkommen till din Mekonomen Bilverkstad. Här i verkstaden servar och reparerar vi i princip alla bilmärken, nya som gamla. Våra mekaniker och biltekniker kombinerar erfarenhet och upparbetad ”know how” med modern teknik och IT.

Läs vad 37 kunder tycker om Mekonomen Nacka

• ANDREAS B

2019-12-15

ANDREAS B skrev om Mekonomen Nacka
    Verkstad som saknar såväl kompetens som servicenivå, dyrt och generellt arrogant bemötande.

Lämnade in min BMW för att:
    (1) åtgärda felmeddelande om ABS-system ur funktion
    (2) åtgärda dragkrok

När det gäller (1) så kostade det över 3000 kr utan att de lyckades lösa problemet (problem med kablage), vilket Bilia gjorde på en kväll. För (2) så rekommenderade de att borra upp låset på dragkroken vilket sedermera ledde till körförbud efter besiktning då det inte hade koll på lagar och regler. Lösningen av (2) fick jag själv betala och det saknades helt god vilja och ödmjukhet att erkänna sina misstag. Rekommenderar starkt att välja andra verkstäder, finns många bättre alternativ i Nacka. Läs mer
    Speedy Bilservice Märsta
    4.9 / 5 i betyg — 23 omdömen
    Badge2019
    "Servis, kamrembyte. Väldigt trevligt bemötande. Att ska göra en bra jobb, ja dem görde en bra jobb. Trevlig och kunnig personal görde en bra"
  • Johan G

2019-05-26

Johan G skrev om Mekonomen Nacka
    Lämnade in min JEEP för rutinservice. Själv reste jag bort under tiden, så bilen blev stående nästan en månad. Hämtar en ren och fin bil som nu går bättre än vad jag någonsin upplevt. Det är en -95:a, med 20.000 mil på mätaren, som för några få tusenlappar nu känns som ny! Tack alla Läs mer
  • 2018-03-12

Elin skrev om Mekonomen Nacka
    Lämnade in bil på service. De var inte klara i tid, samt säger att allting ser bra ut vid två tillfällen men sen när räkningen kom stod det att bromsbelägg behövde bytas. De ville antagligen inte nämna fel då de redan var sena. Fick förklaringen att felet (bromsbelägg behöver bytas) inte var vid ögonblicket tillräckligt för att få nedslag på en eventuell besiktning, därför behöver man på mekonomen inte nämna detta till kund som frågar om ”finns det någon anmärkning som är bra att veta”. Läs mer
    Speedy Bilservice Tyresö
    4.6 / 5 i betyg — 397 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Fått mer hjälp än vad jag begärde. En trasig och läckande bränsleslang hittades när ventilationen skulle justeras. Stort tack för den hjälpe"
    Becklin C
  • 2017-04-16

Ove A skrev om Mekonomen Nacka
    Trevliga, men nästan alltid slarviga. En gång åkte jag i besiktningen på bakljuset och bromsen, lämnade in på Mekonomen och de fixade så den gick igenom besiktningen - men ingenting var åtgärdat, inte ens bakljuset! Jag åkte tillbaka dagen därpå, de fixade allt och så att de dagen innan hade fixat bromsen, men på fel sida. Bakljusesmissen förklarade de aldrig. Läs mer
  • 2017-01-11

Per skrev om Mekonomen Nacka
    VARNING - undvik Mekonomen i Nacka!!

Under flera år har jag nyttjat Mekonomen Nacka men nu är det slut med det. Verkstaden har tappat allt sitt förtroende. Man fick ett fel att lösa, lovade lösa det men klarade bara hälften och dessutom uppstod nya fel som man inte klarade av att lösa. Skickade mig till märkesverkstan på egen bekostnad men återbetalade det jag betalat och bekräftade överenskommelsen i SMS. Konstigt agerat men ändå OK. Ända till man efter någon månad ångrade sig - skickade faktura på de prylar man bytt. Har förklarat och visat den skriftliga uppgörelsen vilket chefen inte accepterat så nu skickar dom fakturan till inkasso i stället för att kreditera. Dessutom upptäcker jag ett antal fel på jobb de gjort under det senaste året som de vägrar åtgärda trots att det är självklara reklamationer.

Aldrig mer Mekonomen i Nacka - dem kan man inte lita på även om man oftast blir mycket trevligt bemött av Linda och Daniel. Läs mer
    Per gillar detta
    Speedy Bilservice Vasastan
    4.9 / 5 i betyg — 301 omdömen
    Badge2020
    "Dags för 10.000 mila service. Självklart ringer jag Speedy Bilservice Vasastan trots att jag flyttat utanför stan. De är trevliga, proffsiga"
    Brittis O
  • 2016-07-12

Henrik D skrev om Mekonomen Nacka
    ........................................................................................................ Läs mer
  • Maths J

2016-02-13

Maths J skrev om Mekonomen Nacka
    Tack, supernöjd!
    Dom finns alltid i min närhet när jag behöver hjälp. Läs mer
    Speedy Bilservice Vällingby
    4.7 / 5 i betyg — 860 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Toppen. Bra service och väldigt trevlig och hjälpsam personal. Jättenöjd"
    Åsa christina N
  • 2015-11-10

Skuru måleri ab skrev om Mekonomen Nacka
    Bra och snabb trevlig service Läs mer
  • Yngve C

2015-11-05

Yngve C skrev om Mekonomen Nacka
    Mekonomen i Nacka är enligt min erfarenhet utan tvekan den absolut bästa bilverkstaden jag anlitat. Oslagbar service, kunnig, vänlig och tillmötesgående personal. Man får en känsla av att den trivs och då blir jobben bra utförda. Jag har varit kund mer än 30 år och aldrig haft anledning att klaga. Jag ger verkstaden högsta betyg och kommer att fortsätta rekommendera den till mina vänner. Yngve Läs mer
    Fredde N, Jimmy N gillar detta
    Speedy Bilservice Eskilstuna
    4.6 / 5 i betyg — 114 omdömen
    Badge2019
    "Mycket snabb och proffsig hjälp med akut bromsproblem. Väldigt hög nivå på kundservicen!"
    AGNETA SOFIA L
  • 2015-11-04

Karl S skrev om Mekonomen Nacka
    Bra verkstad som ställer upp när det behövs. Läs mer
  • Christine G

2015-11-04

Christine G skrev om Mekonomen Nacka
    Mycket nöjd med Mekonomen i Nacka. Löser de flesta problem och är tillmötesgående Läs mer
    OKQ8 Bilverkstad Södertälje - Sheermotorcenter AB
    4.6 / 5 i betyg — 31 omdömen
    Badge2018
    "Otroligt hjälpsamma! Seriösa, professionella med ett väldigt fint bemötande. Rekommenderas starkt!"
    Caroline R
  • Anders K

2015-09-27

Anders K skrev om Mekonomen Nacka
    Jag har använt mig av Mekonomen i Nacka flera gånger för service och reparationer på en äldre bil (ca 15 år gammal). Det har alltid varit bra service. Vid något tillfälle blev reparationen inte riktigt bra, och då har Mekonomen alltid erbjudit mig att komma in med en gång och få det fixat utan extra kostnad. Särskilt uppskattar jag att man ibland föreslår en alternativ billigare lösning för att få bilen körbar när det skulle bli för dyrt att återställa en trasig del i nybilsskick. Läs mer
  • 2015-09-26

Magdalena H skrev om Mekonomen Nacka
    Jag rekommenderar Mekonomen å det varmaste. Glada hjälpsamma och proffsiga. Läs mer
    Speedy Bilservice Jakobsberg
    4.7 / 5 i betyg — 132 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Väldigt bra bemötande, kunnig och efektiv personal! Kommer absolut att försätta laga min bil hos dem! Jag rekomenderar alla varmt att besök"
  • 2015-09-26

Bengt M skrev om Mekonomen Nacka
    Snabbt och vänlig service av vår BMW. Svårt med märkesverkstaden där de har långa köer och ointresserat mottagande. Läs mer

Marie H skrev om Mekonomen Nacka
    Trevlig personal, snabb service:-) Läs mer
    Mekonomen Hemmesta
    4.4 / 5 i betyg — 408 omdömen
    Badge2018
    "Känslan är som att komma hem litegrann. Det är familjärt, och man kan prata med personalen om de problemet med fordonet på ett enkelt sätt"

Anneli P skrev om Mekonomen Nacka
    Det är alltid snabb service och trevlig personal. Läs mer

Annika V skrev om Mekonomen Nacka
    Mekonomen i Nacka kan man alltid lita på. Proffsig personal som dessutom alltid har ett leende att bjuda på. Jag åker aldrig någon annanstans!! Läs mer
    Min Bil Sollentuna
    4.5 / 5 i betyg — 1175 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Utmärkt service hela vägen, inklusive mottagande, kommunikation och personligt anpassning av servicen! Mycket nöjd!"
  • Carro N

2015-09-24

Carro N skrev om Mekonomen Nacka
    Alltid trevligt bemötande, och snabb service. Glad personal och aldrig några problem!:) Läs mer

Erik O skrev om Mekonomen Nacka
    Snabb service men var tvungen att åka tillbaka då bilen läckte olja. Läs mer
  • Reco tipsar!
    "Supernöjd med service och bemötande trots att vi har en äldre bil! Ni har haft stor uthållighet i att hitta felet som gav diffusa symtom! Oc"
  • 2015-08-12

Karin K skrev om Mekonomen Nacka
    Trevligt bemötande! Bra service. Läs mer
  • 2015-08-12

Carl S skrev om Mekonomen Nacka
    Bra service och trevlig/rolig personal Läs mer
    Speedy Bilservice Arninge
    5.0 / 5 i betyg — 36 omdömen
    Badge2017
    "Jag har alla bilarna hos Bilservice Arninge och är så himla nöjd o trygg med det. Bästa kundservice seriösa kunniga och bästa pris. Jag reko"
    Inga Susanne J
  • Anna S

2015-08-10

Anna S skrev om Mekonomen Nacka
    Alltid trevligt bemötande, trovärdig personal och bra service. Läs mer
  • 2015-08-10

Berit S skrev om Mekonomen Nacka
    Jag är nöjd med den service jag får hos Mekonomen i Nacka. Personalen är alltid glad och trevlig och jag känner mig trygg med att bilen blir servad korrekt. Några gånger har jag behövt få saker åtgärdade snabbt och då har man klämt in åtgärden för min bil i schemat vilket jag uppskattar mycket. Läs mer
    KW Bilservice i Stockholm AB
    4.6 / 5 i betyg — 145 omdömen
    Badge2018
    "Alltid trevligt bemötande och snabb återkoppling. Supernöjd!"
    Janette J
  • 2015-08-10

Sven H skrev om Mekonomen Nacka
    Jättebra service och mottagande. Så ska det alltid vara när man besöker en verkstad. Läs mer
  • 2015-06-11

Taimi L skrev om Mekonomen Nacka
    Det är lätt att rekommendera Mekonomen Nacka, utan dem hade jag inte känt trygghet och körglädje!!! Läs mer
    Min Bil Vallentuna
    4.5 / 5 i betyg — 415 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Reparation av spridare i samband med motorstop och en grundlig stor service. Det blev en stor summa men en prisvärd reparation som vi är myc"
    Bror Kristian L
  • 2015-06-11

Gunilla B skrev om Mekonomen Nacka
    Vid vårt första besök hos er med vår gamla fina merca cab blev vi vänligt bemötta och bilen fick god omvårdnad i form av service och nya däck. Allt levererat i utsatt tid och till överrenskommet pris, vi är mycket nöjda. Gunilla Läs mer

Eeva B skrev om Mekonomen Nacka
    Kunnig personal, jätte bra bemötande av kunder, profesionell kompetens inom bilar Läs mer
    Speedy Bilservice Västberga
    4.4 / 5 i betyg — 237 omdömen
    Badge2019
    "Härmed vill jag tacka Speedy Västberga så mycket både för deras gedigna arbete, för det trevliga bemötandet och för deras snabba hantering a"

Karlsson M skrev om Mekonomen Nacka
    Tack för bra service. Bra info och klart över dagen.
    Bra att ni stänger 18. Läs mer

Jan K skrev om Mekonomen Nacka
    Vänligt bemötande, smidig hantering och inget att anmärka på utfört jobb. God service helt enkelt! Läs mer
    Min Bil Täby
    4.5 / 5 i betyg — 677 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Jag fick hjälp att felsöka och reparera min bil, jag är nöjd med precis allt! Tack!"
    Berit Margareta A

Georg Ö skrev om Mekonomen Nacka
    Mycket nöjd med Mekonomen Nacka.
    Fick snabbt tid för reparation, blev informerad om felen och vilka åtgärder som borde vidtagas samt kostnadsförslag.
    Bilen blev klar på utsatt tid. Läs mer
  • Marion M

2015-06-09

Marion M skrev om Mekonomen Nacka
    fantastisk kundservice! snabbt & familjärt. Läs mer
    Proline Bilskador AB
    4.7 / 5 i betyg — 114 omdömen
    Badge2019
    "Väldigt trevligt bemötande. Fint utfört arbete"
  • 2015-06-09

Carina S skrev om Mekonomen Nacka
    Hej,
    en mycket proffsig och trevlig bilservice. Gänget gjorde allt för att leta specialdelar till bra pris för min bil. Bilen hade körförbud och de åkte och gjorde besiktning av bilen samt åtgärdade de fel som bilen fick anmärkning på. Kan varmt rekommendera detta team.
    Solig hälsning Carina Läs mer

Paula O skrev om Mekonomen Nacka
    Vänligt bemötande och snabb service. Läs mer
    Speedy Bilservice Täby
    4.7 / 5 i betyg — 525 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Enkla att ha och göra med, snabb service, trevligt bemötande"
    Isabelle gisela cam C

Niklas S skrev om Mekonomen Nacka
    Bra. Dock så verkar inte min elektroniska servicebok vara regad. Gärna återkoppling på nicke.f.svensson@gmail.com gällande WKE277 Läs mer
  • Hans L

2015-06-08

Hans L skrev om Mekonomen Nacka
    Mekonomen Nacka är bäst kan jag säga efter lång erfarenhet Läs mer
    Speedy Bilservice Solna
    4.6 / 5 i betyg — 634 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Göran & co på Speedy hjälpte mig på bästa vis. Toppenbra!"

Eva R skrev om Mekonomen Nacka
    Mekonomen gör proffsiga jobb och har ett trevligt kundbemötande Läs mer

Marcus L skrev om Mekonomen Nacka
    Supertrevliga, enkla att ha och göra med och kunniga! Läs mer
    Speedy Bilservice Södertälje
    4.9 / 5 i betyg — 188 omdömen
    Badge2020
    "Klockrent ställe! Har bara bra erfarenheter av Speedy Bilservice - både här i Södertälje och Haninge. Supertrevliga, professionella och fram"
    Ulrika Pauline N

Bästa Bilverkstäderna nära Mekonomen Nacka: