Alla kategorier Bilverkstad Stockholms län Nynäshamn Mekonomen Nynäshamn

Mekonomen Nynäshamn

Nynäsvägen 54, 149 40 Nynäshamn — Visa karta

Välkommen till Mekonomen i Nynäshamn!

Här hos oss i verkstaden servar vi alla sorters bilar, gamla som nya, och alla bilmärken. Våra tekniker och mekaniker har lång erfarenhet av bilar och god kompetens när det kommer till modern teknik och IT.

Här får du alltid minst tre års garanti på utfört arbete. Dessutom får du en stämpel i din servicebok, vilket gör att din bil inte förlorar något värde. Vägassistans vid olyckor som punktering, motorhaveri eller bensinstopp ingår också under första året.

Vi erbjuder helt enkelt våra kunder ett enklare billiv!
Mån-Tor: 08:00-17:00
Fre: 08:00-15:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 269 kunder tycker om Mekonomen Nynäshamn

• Jan H
    Jan H skrev om Mekonomen Nynäshamn
    Tillförlitligt mycket bra bemötande god service trevlig personal Läs mer
  • Vesa Tuomas K skrev om Mekonomen Nynäshamn
    Kundservice var jätte bra och ingen problem med bilen Läs mer
  • Erik Gösta Roland B skrev om Mekonomen Nynäshamn
    Kontaktade Mekonomen då jag hade problem med att bagageluckan låste sig i låst läge. Efter felsökning konstaterades att den troligaste anledningen var mekaniskt fel på öppningsknappen på bagageluckan. Den byttes ut och hitintills fungerar låsningen normalt.
    Jag är sedan tidigare nöjd med kundmottagandet och reparationer som Mekonomen i Nynäshamn utfört.
    Roland Bagge
    Kund Läs mer
  • Mats Olof A skrev om Mekonomen Nynäshamn
    Snabbt, kunnigt och effektivt! Läs mer
  • Bruno Mikael Wilhelm L skrev om Mekonomen Nynäshamn
    Snabb och bra service. Trevlig personal, både i kundtjänst och på verkstaden. Läs mer
  • Karolina Kristina Irene V skrev om Mekonomen Nynäshamn
    Gott bemötande. Snabba. Bra service. Dock något dyra. Läs mer
  • Anna Maria Z skrev om Mekonomen Nynäshamn
    Byte av bromsar. Trevligt bemötande. Läs mer
  • Ulla Kerstin P skrev om Mekonomen Nynäshamn
    Snabb och smidig service vänligt och professionellt bemötande
    Tack Läs mer
  • Ida Charlotta H skrev om Mekonomen Nynäshamn
    Bokade service inom rimlig tid. Trevligt bemötande, bra pris och billig hyrbil. Läs mer
  • Hans Joel S skrev om Mekonomen Nynäshamn
    Jag bokade tid och lämnade in min gamla Saab 9-5 -00 för service på Mekonomen Nynäshmn då jag hört att alla är så nöjda med just Mekonomens verkstäder.
    Jag hade en besiktninganmärkning på handbroms höger bak.
    Servicetekninkern konstaterade att allt i bakbromsarna behövde bytas; 7000kr inkl. nollning av 2:an. Tyvärr ville Mekonomen ha 1200kr för bara felsökningen (ändå okej).
    Jag köpte skivor, belägg och bromsbackar på Biltema för 1100kr och fick handräckning av brorsan. Sen ombesiktning med rabatt-biljett (som man alltid får i brevlådan) för 149kr. Läs mer
  • Timmy Michael H skrev om Mekonomen Nynäshamn
    Årets service fick bli hos dom servicemedveta grabbarna på Mekonomen Nynäshamn. Fick en tid inom väldigt rimlig gräns och bilen var klar på bara ett par timmar. Läs mer
  • Elena Maria E skrev om Mekonomen Nynäshamn
    Jag anlitar (tyvärr) ofta Mekonomens mekaniker. Har alltid varit nöjd med arbetet, bemötandet och priset som är rimligt.
    De håller mig informerad om när arbetet är klart, är flexibla med tider, svarar snabbt i telefon. Jag får alltid ett personligt bemötande och de fixar lånebil. Läs mer
  • Eric Christer J skrev om Mekonomen Nynäshamn
    Bra positivt bemötande, snabb och bra service dukti personal Läs mer
  • Carl Kjell Morgan K skrev om Mekonomen Nynäshamn
    Fick en ledramp monterad på min Kia, samt en glödlampa bytt på kurvljuset. Mycket trevlig personal och bra service. Läs mer
  • Kaj B skrev om Mekonomen Nynäshamn
    Jag är mycket nöjd med både personal och arbetet dom har gjort med min bil. Hjälpsamma och trevliga, känns tryggt som kund och kommer att återvända till Mekonomen. Med vänlig hälsning! Läs mer
  • Jenny G
    Jenny G skrev om Mekonomen Nynäshamn
    Snabba, trevliga och proffsiga 👌🏻 Läs mer
  • Bo Göran R skrev om Mekonomen Nynäshamn
    Reparation släpkärra. Bemötande: Som man vill ha det,okomplicerat flexibelt och trevligt kundbemötande! Läs mer
  • Bo Gustav Krister N skrev om Mekonomen Nynäshamn
    Proffsigt bemötande hela vägen från kundmottagning, problemanalys,prisförslag till överlämnandet av efterbesiktad körklar bil med fungerande livspuzzel för kunden under verkstadstiden då lånebil finns tillgänglig. Läs mer
  • Egelberg R skrev om Mekonomen Nynäshamn
    Super! Jättefint bemötande, proffsig och kunnig mekaniker som fixade bilen till ett vettigt pris. Läs mer
  • Solveig Elisabeth V skrev om Mekonomen Nynäshamn
    Bra telefonkontakt innan inlämning.
    Fel på telefonsvarare. Under lunch får man veta öppettider, dock ingenting om lunch. sen kopplar den ned.
    Bra inlämning, reparation och hämtning. Läs mer
  • Monica Marisol L skrev om Mekonomen Nynäshamn
    Fick hjälp med felsökning och kontakt med annan mekonomen butik. Fick jättebra bemötande när bilen bärgades till Mekonomen i Nynäshamn, kostnadsförslag och råd till vad som behövdes göras. Mekonomen i Nynäshamn har levt upp tilo mer än mina förväntningar och jag kan rekommendera dem varmt till andra. Jättetrevlig personal och kundbemötande från start till slut. Läs mer
  • Toivo Lennart V skrev om Mekonomen Nynäshamn
    Utmärkt bemötande varje gång.
    Inga långbänkar, beräknad rep.tid stämmer. Läs mer
  • Carl Gunnar M skrev om Mekonomen Nynäshamn
    Service och reservdelar. Allt igenom bra och mycket tillmötesgående. Läs mer
  • Fanny Amanda S skrev om Mekonomen Nynäshamn
    Mycket Bra service och bemötande!
    Det känns verkligen seriöst. Läs mer
  • Johan Anders A skrev om Mekonomen Nynäshamn
    Helt ok med bra service och förhållandevis kort väntetid. Men som stamkund borde man slippa att "tigga" sig till lite rabatt. Läs mer
  • Jöns Otto E skrev om Mekonomen Nynäshamn
    Bra bemötande , informerade om den åtgärd som skulle göras.Kostnaden för reparationen något hög Läs mer
  • Torsten Hemming Å skrev om Mekonomen Nynäshamn
    Trevligt bemötande snabb hjälp vid akuta ärenden som byte av glödlampor batteribyte inför besiktning m.a.o kalas Läs mer
  • Sven Christer H skrev om Mekonomen Nynäshamn
    Mekonomen i Nynäshamn är helt oslagbara. Från chef till receptionist.
    Alltid bra bemötande o bra service.
    Vid service blir man alltid kontaktad om det upptäckts andra eventuella saker som behövs åtgärdas. Kan bara säga Bäst är dom. Läs mer
  • Maria Kristina S skrev om Mekonomen Nynäshamn
    Bra bemötande. Bra mekaniker som fixade en annan sak som var fel som han upptäckte när han lagade det "riktiga " felet. Läs mer
  • Karin Birgitta N skrev om Mekonomen Nynäshamn
    Gick in till lokala mekonomens verkstad och beställde servicetid på plats. Två meckar satt och fikade bakom disk och kunde svara på frågor, tjejen som bokade hade full koll. Fick tid två dagar efter. Lämna på morgonen, hämta efter sms på eftermiddagen. Priset jag fått, var priset jag betalade.
    Alltid för dyrt iofs, men det är det ju överallt.
    Egentligen varken bra eller dåligt.
    Tjänsten levererades som utlovat, precis som i vilken t ex matvarubutik som helst.
    Ex: vill köpa mjölk, köper mjölk, får mjölk, god mjölk, nöjd.
    Som det ska va, helt enkelt. Läs mer
  • Britt Marie H skrev om Mekonomen Nynäshamn
    Hjälpsam och vänlig personal . Gick snabbt att få tid för service..
    Mvh Britt-Marie Läs mer
  • Peter N skrev om Mekonomen Nynäshamn
    Härlig service och skapliga priser.Mycket tillmötesgående personal. Läs mer
  • Olof Jonny F skrev om Mekonomen Nynäshamn
    Byte av backspegel' Trevlig personal som inger förtroende. Gott kaffe. Känns som man gärna återkommer. Det var inte Jonny utan Kerstin som var på Mekonomen. Läs mer
  • Peter B skrev om Mekonomen Nynäshamn
    Oerhört tillmötesgående och hjälpsamma. Jobbet blev gjort helt enligt överenskommelse och jag är mycket nöjd med min kontakt med Mekonomen i Nynäshamn, rekommenderar dom starkt! Läs mer
  • Magnus Per Olof W skrev om Mekonomen Nynäshamn
    Bra bemötande vid fråga om kostnader vilket ledde till bokning för service som sköttes snabbt och smärtfritt Läs mer
  • Karin Maria A skrev om Mekonomen Nynäshamn
    De har bytt vindrutespolarpump. Fick snabbt tid och det blev klart över dagen. Smidigt att kunna lämna bilen innan de öppnar. Läs mer
  • Per Robert B skrev om Mekonomen Nynäshamn
    Mekonomen i Nynäshamn har nu fått tredje försöket av mig. Samtliga tre ggr har h kostnader ökat ifrån det ursprungliga förslaget. Senast byte av handbromsvajer kostnad efter mekinspektion 2700 + 600 kr telefon. Vid betalning 4400kr ???? En timme efter det muntliga priset på reparationen.
    Jag kommer aldrig att anlita Mekonomen mer.
    Då priset för reparationer alltid tycks öka med minst en fjärdedel ifrån kostnadsförslag till betalning. De har vid ett annat tillfälle för 4år sedan haft sönder bildelar utan att erkänna.
    MVH Robert Bard Läs mer
    2018-01-11 Kenny S svarar Per Robert B
    Hej Robert, det är tråkigt att höra att du inte är nöjd. Vad gäller dina bromsar så krävdes det mer delar än du fick offert på. Vi hade vid bokningstillfället meddelat att bromsarna är svåra att prissätta då dom består av många delar bak. Att det tillkommer delar under reparation (eftersom vi måste lämna 3års garanti på våra arbeten) händer tyvärr ibland. Mekanikern hade under reparation ringt till er och diskuterat detta . Vi beklagar det eventuella missförstånd som uppstått och vi korrigerade även priset vid avhämtning av er bil, så 4400 har du inte betalt. Men vi ser jättegärna att du kommer in så vi kan diskutera detta ärende.

Med vänlig hälsning
    Mekonomen Bilverkstad Nynäshamn
  • Ewa G skrev om Mekonomen Nynäshamn
    Lätttillgänglinga, trevlig bemötande. Gav råd och tips. Ordnar snabbt en ledig tid vid behov. Gjort service, byte av dä ck, lampa mm.
    God work! Läs mer
  • Per Anders G skrev om Mekonomen Nynäshamn
    Mycket
    Bra god julöllllööllllll Läs mer
  • Anders Olof N skrev om Mekonomen Nynäshamn
    Jag har funnit personalen vara mycket hjälpsam och trevlig. Läs mer
  • Anders Gunnar J skrev om Mekonomen Nynäshamn
    Alltid trevliga och hjälpsamma och gott bemötande. Har däckhotell med byten på Mekonomen. Läs mer
  • Göran Olof A skrev om Mekonomen Nynäshamn
    Tack fin servis Göran andersson Läs mer
  • Lars Erik J skrev om Mekonomen Nynäshamn
    Snabb hjälp med enklare problem. Trevlig och serviceinriktad personal. Har vid flera tillfällen framhållit de positiva kontakterna när jag diskuterat service av bilar med bekanta. Läs mer
  • Karl Erik Gustav A
    Karl Erik Gustav A skrev om Mekonomen Nynäshamn
    Jag har tre bilar som Mekonomen tar hand om. Jag har köpt avancerade åtgärder och ordinarie service program för Seat, BMW 530 X-drive och Audi A6 Allroad. Från tillbehörsbutiken har jag köpt torkarblad, takbox, tvättmaterial. Mina affärer med Mekonomen har med tiden ökat från första kontakten som var en enstaka men kvalificerad åtgärd till att idag vara min helhets leverantör när det gäller bilservice och underhåll. I Nynäshamn finns det gott om bilverkstäder, varför det blev Mekonomen beror på ett personligt bemötande, en vilja att lösa uppkomna situationer på förtroendefullt sätt samt att hitta lösningar som är tilltalande både ur funktionell och ekonomisk aspekt. Läs mer
  • Anna Helena D skrev om Mekonomen Nynäshamn
    Mycket bra bemötande! Vill alltid det bästa! Tryggt! Läs mer
  • Astrid Birgitta J skrev om Mekonomen Nynäshamn
    Jag har bla bytt olja,avgasrör och det sista var bromsskivor och batteri. Varje gång har jag mött respekt och trevligt bemötande. Läs mer
  • Susanne Laila Soledad V W skrev om Mekonomen Nynäshamn
    Man har mycket servicevillig personal som verkligen får mig som kund att känna mig välkommen och väl omhändertagen.
    Kompetensen är hög
    Priserna modesta Läs mer
  • Ann-christin Elisabeth E skrev om Mekonomen Nynäshamn
    Supernöjd med både bemötande och arbete. Läs mer

Bästa bilverkstäderna i Nynäshamn:

Forskargatan 15, 15136, SÖDERTÄLJE