Mobidrive

Olof O:

Läs vad 8 kunder tycker om Mobidrive

• Noah A
    Noah A skrev om Mobidrive
    Fruktansvärt dålig service. Känner mig direkt lurad.

Var inne och bytte batteri + skärm under ett Stockholmsbesök, drygt en vecka senare lade touchen på skärmen av totalt.

Efter många telefonsamtal med dem, går de med på att laga den igen om jag skickar upp den till dem med posten.

Gör detta, och får en vecka senare tillbaka telefonen, fullständigt ofungerande. Skärmen fungerar ej, och till och med SIM-kortsläsaren lyckades de ha sönder under "reparationen".

Har sedan dess försökt få tag i dem igen, men de har lagt på luren fort jag presenterat mig. Jag skämtar inte.

Så nu sitter jag här, över 1000 kronor fattigare, med en ofungerande telefon. Uselt!
  • A
    A skrev om Mobidrive
    gick på 1 timme att byta skärm, helt okej
  • Sara R
    Sara R skrev om Mobidrive
    Sämsta servicen någonsin! Gick dit och bytte skärm och hemknappen. Först och främst så tog det två timmar när de sagt 30 min. Sedan skyller de på att den är så kantstött att det var svårt att sätta dit skärmen. Kanterna va stötta absolut men ser ÄNNU värre ut nu. Skandal. Sedan får jag inte rätt färg runt min hemknapp? 10 dagar senare är jag tillbaka med en lös skärm och de säger att händer detta igen åtgärdar vi det inte. Detta va för två dagar sedan. Den är lös igen. Pinsamt. Gå ALDRIG någonsin till detta hemska ställe. Betalar jag över 1000 kr för att få ett problem fixat så ska det hålla. Speciellt när de från början säger att det går att fixa. Rekommenderar iphonebutiken på Odenplan istället!
  • Ellinor
    Ellinor skrev om Mobidrive
    Riktigt dålig service!! Betalade 800kr för en DÅLIG PIRAT skärm, frågade även när jag var där ifall dom använde sig av originaldelar vilket han sa att dom gjorde. Direkt när jag kommer hem så börjar telefonen vibrera, konstant. Så förstog ju att något hade blivit fel.. Och 1 månad senare gick skärmen sönder igen, totalt spräckt och gick inte änns att använda touchen längre, från ett fall på 2 decimeter ungefär. Löjligt. Gick till ett annat ställe (tänkte gå tillbaka för att jag enbart trodde det var jag som var klantig), men som tur var gjorde jag inte det.
    På nästa ställe jag kom till sa han att det fattades delar och skruvar i telefonen, och även att skyddsplasten på insidan av skärmen satt kvar vilket gjorde att telefonen hade kunnat fatta eld å börjat brinna eftersom det gör att det blir sjukt varm. Så inte nog med att dom gav min en dålig skärmkopia så snodde dom delar från min telefon å hade även kunna bränna ner mitt hus. Riktiga jävla idioter är dom, dom behöver väl aldrig beställa hem reservdelar iallafall, eftersom dom tar det dom behöver av kunderna som lämnar in sina telefoner på lagning. Snåla jävlar.

Skulle inte änns rekommendera det här stället till min värsta fiende. Känner mig så blåst och lurad, ett skämt att dom änns fortfarande får ha öppet!!!!
  • Ellinor
    Ellinor skrev om Mobidrive

• Stina E
    Stina E skrev om Mobidrive
    Om du ska byta skärm, gå inte hit!!! Den nya skärmen fungerar inte, när man pratar i telefon låser den sig inte som originalskärmen gjorde, utan min kind trycker på alla möjliga knappar, oftast den heter" Ljud av". Extremt jobbigt! Ångrar bittert min snålhet, skulle gått till ett riktigt ställe, detta är oseriöst. På kvittot står att man har ne månads garant på elektriska delar, dock ej på skärmar :-(
  • Jan S
    Jan S skrev om Mobidrive
    Inga skruvar / piratdelar
    Iph 4S han har inte skruvat tillbaka alla skruvar och satt några andra på fel plats, skalet satt ej ihop tack vare de och tel. gick södner 2 ggr. varav han fixade vid första återbesöket på 5 min. Påstod att en kontakt hoppat ur för att den är dålig. Nästa tapp jag gjorde delade höljet och glaset på sig efter att tryckt tillbaka glaset vart de ränder osv.
    Insåg att skadan inte motsvarade fallhöjden!
    Lämnade till iphone service i Flysta ist.
    Han avslöjade att mobidrive förutom skruvar dessutom använt PIRAT delar (skärm) och papper för att trycka fast kontakt när skruvar är borta.

500 kronor och mycket besvär orsakat av denna oseriösa skämtare!
  • Anders B
    Anders B skrev om Mobidrive
    Snabbt och något nonchalant personal.

Jag hade förväntat mig att få min iphone lagad till ett rimligt pris, något de också gjorde. Det jag inte visste var att när jag vid ett senare tillfälle bytte glas igen då jag återigen sumpat den i golvet bytte jag på ett annat, dyrare ställe (lagamobilen.se) Där de hävdade att det saknades en massa saker i mobilen som någon måste ha tagit ur och att glaset som sprack inte var ett äkta apple-glas.

Där står jag med en paj mobil som de inte kan sätta ihop igen för att det saknas delar. Helt värdelöst!!!

Krukmakargatan 9, 118 51 Stockholm