Alla kategorier Webshop Nividas

Nividas

Nividas erbjuder både slipade och oslipade glas- och solglasögon online. Det enda du behöver ha är en PDF eller foto på ditt recept som du enkelt laddar upp i kassan. Betalning sker snabbt och säkert via Klarna som erbjuder ett antal olika kort- och fakturaalternativ. Vi förstår att glasögon är en produkt du ofta vill testa innan du köper, därför erbjuder vi gratis hemlån av tre par bågar i fem dagar.

Glasen slipas efter dina styrkor och monteras i Uppsala av anrika leverantören Rodenstock. Glasen skickas sedan gratis via PostNord till ett ombud nära dig. Leveranstiden av slipade glasögon varierar mellan 7-14 dagar, beroende på dina styrkor. Oslipade solglasögon skickas inom en arbetsdag. Skulle du inte vara nöjd med dina bågar så har vi alltid 30 dagars öppet köp - no questions asked.

Vid frågor, tveka inte att skriva till Mia på hemside-chatten (mellan 10-18) eller maila hello@nividas.com.

Läs vad 88 kunder tycker om Nividas

• Mikaela Ö

2018-12-19

Mikaela Ö skrev om Nividas
    Beställde hem provbågar. Snabb leverans, smidigt att returnera. Läs mer
  • 2018-12-17

Klara R skrev om Nividas
    Beställde solglasögon med styrka. Var en smidig process, lätt att bifoga recept som bild samt enkel betalning med Klarna. Jag mailade och undrade när paketet skulle komma och fick svar direkt att det var påväg. Jättenöjd generellt, detta är mitt tredje par Nividas. Läs mer
  • 2018-12-14

Amanda P skrev om Nividas
    Jag lånad hem 3 bågar för att se vilken som skulle passa mig bäst, var himla smidigt och enkelt. Nu ska jag bara bestämma mig och faktiskt beställa ett par. Läs mer
  • 2018-12-11

Emma B skrev om Nividas
    Köpte solglasögon - snabb leverans. Läs mer

Jeanette V skrev om Nividas
    Köpte presentkort som levererades supersnabbt. Kanon! Läs mer

Annika J skrev om Nividas
    Bra allting! Bemötande, vara, snabbhet... Läs mer

Emil V skrev om Nividas
    Snygga glasögon men så där kvalité på glaset. Svårt att klaga med tanke på priset dock. Läs mer
    2018-12-10 Nividas svarar Emil V
    Hej Emil, tack för din feedback. Vi är väldigt måna om att våra bågar och glas ska hålla hög kvalitet, även om priset är relativt lågt. Har du möjlighet att besöka någon av våra butiker så kan butikspersonalen ta en titt på glaset och se vad som har gått snett? Ha en fortsatt trevlig eftermiddag!

Team Nividas
  • 2018-12-07

Anton P skrev om Nividas
    Har köpt 5 slipade glasögon från Nividas i butik och online och alltid fått den BÄSTA servicen Läs mer
  • 2018-12-06

Kristina J skrev om Nividas
    Synundersökning och köp av glasögon i Göteborg. Trevlig och hjälpsam personal. Läs mer
  • 2018-12-06

Isa R skrev om Nividas
    Bra service, snabb leverans, bra pris och jättefina bågar :) Läs mer

Hanna L skrev om Nividas
    Väldigt bra bemötande av optiker. Läs mer

Linda A skrev om Nividas
    Allt funkade bra när jag provade hem några testglasögonen. Smidigt och bra. Läs mer

Adam A skrev om Nividas
    Jag gjorde er synundersökning i butiken i Stockholm och det visade sig att farbror behöver läsglasögon. När jag sen inte kunde bestämma mig för vilka bågar just där och då så beställde jag på hemsidan senare. Det var väldigt skönt att slippa fylla i recept och liknande. Bara att välja bågar, beställa och sen kom de några dagar senare. Vansinnigt smidigt och perfektion vad gäller design, kvalitet och pris! Läs mer

Anna L skrev om Nividas
    Snabb och bra service! Fina brillor ;) Läs mer
  • 2018-12-04

Johan G skrev om Nividas
    Snabbt svar och bra hjälp med att få fram mitt recept. Läs mer
  • 2018-12-04

Therese L skrev om Nividas
    Lånade hem glasögon på prov. Kom snabbt i snygg kartong. Smidigt med frankerad returpåse i paketet. Tyvärr passade inte bågarna mig men de var fina! Läs mer
  • 2018-12-03

Jenny A skrev om Nividas
    Gjort synundersökning och köpt glasögon, ej fått dem än dock. Bra bemötande i butik, hjälpsam personal och snygga bågar. Synd att så många modeller är rätt så små storleken dock, vilket gör utbudet lite begränsat för den som behöver en större/bredare båge. Läs mer
  • 2018-12-03

Jenny L skrev om Nividas
    Lånade hem tre par glasögon + köpte ett par. Väldigt nöjd med service, kvalitet och utbud. Läs mer

Jay P skrev om Nividas
    Älskar deras solglasögon!
    Har tre av samma modell sen tidigare och blev intresserad av en ny modell jag inte hade provat.
    Hade aldrig köpt dom o-provade via nätet om det inte hade varit för en tjej i butiken (Frida), som jag kunde rådfråga via tel.
    Blev supernöjd med beställningen!
    Alltid trevlig och behjälplig personal i butiken på Norrlandsgatan! Läs mer

andreas H skrev om Nividas
    Toppenbra bemötande & service. Snygga, trendiga glasögon till bra pris! Allt fungerade utmärkt, från hemleverans prov till beställning och färdig produkt. Läs mer

AnnaLinnéa G skrev om Nividas
    Är oerhört nöjd, dels med att glasögonen är såpass prisvärda, men också för att kundservicen verkligen är över förväntan. Har tre par glasögon härifrån, alltid fått hjälp snabbt i butik, på mail och telefon, och även varit oerhört tillmötesgående när jag velat byta glasögon. Läs mer

Maximilian M skrev om Nividas
    Allting fungerade smidigt och servicen på butiken i Malmö var utmärkt! Läs mer
  • 2018-12-01

Kristoffer M skrev om Nividas
    Utmärkt service gentemot kunder och snabba leveranser. Läs mer

Johanna H skrev om Nividas
    Effektivt och otroligt fint kundbemötande! Snabb leverans och fantastiska glasögon! Läs mer

Jim K skrev om Nividas
    Jag beställde hem glasögon, inte köpt ännu. Att testa är suveränt - dock hade jag problem med att lämna tillbaka glasögon mestadels pga jag behövde lämna in dem på Postnord återbud vilket jag inte hittade i närheten, det borde bli enklare. Läs mer

Anna-Clara S skrev om Nividas
    Bra service, snygga bågar och bra pris! Läs mer

Cornelia A skrev om Nividas
    Jag var på en synundersökning samt provade ut nya bågar. Personalen var mycket kunnig, hjälpsam och vänlig. Läs mer
  • Pernilla N

2018-11-29

Pernilla N skrev om Nividas
    Snabb leverans av mina första glasögon från Nividas, så smidigt och enkelt, hela processen! Och de kom i världens finaste förpackning och fodral, man får det lilla extra i hela kundupplevelsen. Nu är jag så sugen på att köpa fler glasögon, och använda till vardags, och växla mellan, efter att ha burit linser sen jag var 15 (dvs typ 30 år...;) Läs mer

Sanna E skrev om Nividas
    Är jättenöjd med mina glasögon från Nividas som jag köpte för två år sedan. Är peppad på att beställa ett par till. Läs mer

Thomas H skrev om Nividas
    Snabbt, smidigt och utan problem Läs mer
  • Eva D

2018-11-29

Eva D skrev om Nividas
    Att låna hem Nividas glasögon för prov är väldigt smidigt! Tydligt och enkelt att välja ut de glasögon man vill prova via hemsidan, snabb leverans och smidigt att returnera provade glasögon.

Både bra produkter, hantering och kundfokuserat! Läs mer

Elin D skrev om Nividas
    Mina glasögon blev väldigt bra efter bra hjälp i butiken av trevlig personal. Relativt snabb leverans. Läs mer
  • Martin S

2018-11-28

Martin S skrev om Nividas
    Otroligt nöjd över möjligheterna Nividas erbjuder samt servicen!

Att kunna beställa hen de bågar man vill pröva utan att betala en krona är otroligt skönt för mig som konsument!

Allt gick väldigt smidigt under synundersökningen och blev lovad glösöngonen inom två veckor från beställning. Jag fick ett meddelande två dagar senare att dom fanns redo att plocka upp i butik. Läs mer
  • 2018-11-28

Elin S skrev om Nividas
    - Två glasögon ett par solglasögon, alla med styrka
    - Väldigt hjälpsam personal, snabb hjälp
    - Levde upp till alla mina förväntningar Läs mer
  • 2018-11-28

Sabina W skrev om Nividas
    Jag har köpt glasögon och solglasögon med styrka. Snabbt och trevligt bemött av företaget vid frågor om mitt recept.

Snygga glasögon som man har råd att ha flera av.

En väldigt trevlig överraskning var att trots mitt stora synfel så blev glasen tunna och väger knappt något! Och att det är ett fast pris, utan att man behöver betala mer för tunna glas. Läs mer
  • Sandra C

2018-11-27

Sandra C skrev om Nividas
    Köpte ett par glasögon på nätet. Fick svar samma dag (en söndag) att de skickat mina glasögon på slipning. Glasögonen kom ca 1 vecka senare. Fick besöka en butik för att få dom justerade i storlek vilket de tog sig an direkt. Mycket god service. Och bra pris! Läs mer

Johan S skrev om Nividas
    Grymt bra koncept; transparent och enkel prismodell utan dolda extraavgifter och mycket konkurrenskraftiga priser. Trevlig, kunnig och hjälpsam personal. Snygga och moderiktiga kvalitetsprodukter. En disruptiv optiker! Läs mer

Cajsa S skrev om Nividas
    Jag beställde hem glasögon för att testa, men de kom aldrig. Läs mer
    2018-11-27 Nividas svarar Cajsa S
    Hej Cajsa, det var tråkigt att höra. Glasögonen du försökte låna hem tog tyvärr helt slut i vårt lager. Vi mailade dig den 12e november för att informera om detta och se om du villa låna hem några andra bågar, men har inte fått något svar. Vi har skickat mailet igen nu, vänligen svara på det om du önskar låna hem andra glasögon :)

Allt gott,

Team Nividas

Jenni A skrev om Nividas
    Snabb leverans och fina förpackningar! Läs mer

Sara Ö skrev om Nividas
    Trevlig kontakt med medarbetare!
    Snabb levererans! Läs mer
  • 2018-11-17

Sara E skrev om Nividas
    Lätt att låna hem bågar, lämnade dem tillbaka på butik och bokade tid för stämkontroll. Trevlig personal och enkelt administration Läs mer
  • 2018-11-15

Linda H skrev om Nividas
    Köpte mitt livs första glasögon i butik och fick personligt och bra bemötande, snabb leverans och bra pris. Snygga brillor, snygg site, snygga förpackningar.

Enda minuset: att det inte gick att låna hem glasögon från fysisk butik. Försvårar processen och drar ner upplevelsen av bra service. Läs mer
  • 2018-11-14

Eva L skrev om Nividas
    Fina bågar, verkar vara kvalitet till liten peng! Snabb leverans av provbågar! Läs mer
  • Niclas W

2018-11-13

Niclas W skrev om Nividas
    Smidigt och enkelt att handla. Snabb leverans, bra produkt till bra pris! Läs mer
  • 2018-11-11

Aron H skrev om Nividas
    Väldigt smidigt att välja ut fyra par & få hemskickad för att testa i lugn och ro, dessutom gratis! Läs mer
  • 2018-11-11

Alexandra N skrev om Nividas
    Jag köpte två par glasögon.

Bra service i butiken.

Jag hade dock trott att jag skulle kunna låna hem glasögon för att prova från butiken eftersom det brukar man kunna i alla andra glasögonbutiker. Så det var det enda jag tyckte var dåligt. Annars var allt bra. Läs mer
  • 2018-11-09

Christina H skrev om Nividas
    Jag håller på att välja bågar till mina nya glasögon. Bor långt ifrån ngn Nividas-affär, har tittat in när jag varit i storsta’n och valt vilka jag beställer för provning. Så smidigt, så smart!

Vänligt bemött och tydlig information gör mig till en nöjd kund.

/ CH Läs mer

Mattias U skrev om Nividas
    Utmärkt bemötande med gratis synundersökning trots att jag inte köpte glasögon direkt. Personal som jag kände var genuint intresserade för vilka glasögon jag passade i.
    Nöjd med glasögonen när jag fick dem levererade. Läs mer

Nils W skrev om Nividas
    Bra kundservice och riktigt bra och prisvärda produkter Läs mer

Ann L skrev om Nividas
    Mycket trevlig och kompetent personal. Designen på Nividas glasögon är överlägsen! Läs mer